Administrasjon og HR
Hedmark
Du har valgt: Elverum
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Opplæring i grunnleggende ferdigheter for medarbeidere med lite formell kompetanse. Kurset finansieres av staten. Briga AS søker midler og gjennomfører kurset hos dere. [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har lang erfaring med å gjennomføre denne type kurs. Våre instuktører er faglig kompetense, og har erfaring med å gjennomføre kurs i både store og mindre bedrifter. Vi har gode referanser å vise til, og kan tilby kurs over hele landet. Her er hva våre kursdeltakere sier: "Jeg har fått flere venner på jobb, fordi jeg kan prate med andre i lunsjen" "Jeg hadde aldri trodd jeg skulle like å bruke PC"   Hva får du? Opplæring i grunnleggende ferdigheter - lesing, skriving, regning, digitale ferdigheter og grunnleggende norsk. Hevet kompetanse til å mestre kravene i arbeidslivet Kurs som er skreddersydd til bedriftens behov og rutiner   Vi tilbyr kompetansehevende kurs på følgende områder: Lesing og skriving Digitale ferdigheter Grunnleggende norsk Regning Forberedende løp mot fagbrev   Fordeler for arbeidsgiver Ingen kostnader for bedriften knyttet til gjennomføringen av kurs; Kurset finansieres av staten ved Kompetanse Norge. Briga AS søker midler og arrangerer kurset hos dere. Briga AS tar det hele ansvaret for KPA-kursene fra start til slutt Kvalifiserte kursinstruktører Briga AS sørger for alt av lærermateriell Du forholder deg til en kontaktperson i Briga AS gjennom hele prosessen Briga AS benytter bedriftens rutiner, prosesser, kvalitetssystemer i opplæringen. Slik blir læringen relevant for bedriftens virksomhet.  Tryggere og mer selvstendige medarbeidere   Fordeler for arbeidstaker Økte grunnlegende ferdigheter gir bedre yrkesutøvelse og kommunikasjon Trygghet på egne ferdigheter gir bedre forståelse i forhold til sikkerhetsinstrukser og rutiner Motivasjon til videre kompetanseheving - fagbrev, sertifikater eller andre kurs Økt mestring og dermes økt trivsel på jobb Økt motivasjon og trivsel gir mindre sykefravær [-]
Les mer
Nettstudier 5 900 kr
HR-ledelse eller Human Resource Management (HRM) er et omfattende samlebegrep for en rekke oppgaver og aktiviteter. [+]
HR-ledelse eller Human Resource Management (HRM) er et omfattende samlebegrep for en rekke oppgaver og aktiviteter. HR-ledelse handler om organisasjonens samlede arbeid med å planlegge, anskaffe, utvikle, anvende og "avvikle" menneskelige ressurser. Ta dette kurset dersom du enten arbeider med eller ønsker kompetanse innen HR-faget i en bedrift eller organisasjon. HR-ledelse er et fagområde i stor utvikling og utøves av ulike aktører og på ulike nivåer i organisasjoner. Kurset er delt inn i 3 hoveddeler: (i) Strategisk HR, (ii) HR-aktiviteter og prosesser og (iii) Arbeidsmiljø. Det gir en grundig innføring i sentrale arbeidsoppgaver og utviklingsområder innen HR-faget.   LÆRINGSMÅL kan redegjøre for ulike HR-aktiviteter og hvordan disse samlet sett kan fremstå som konsistente kan beskrive forskning om HR-aktiviteter som kilde til lønnsomhet kan redegjøre for HR sin rolle i organisasjonsendringer kan utøve ulike HR-roller kan anvende faglig kunnskap relevant for strategisk analyse i et HR-perspektiv ha innsikt i fag- og yrkesetiske problemsstillinger som følge av HR-funksjonen som strategisk partner   KARRIEREMULIGHETER HR- og personalledelse Ansettelse og utvikling av medarbeidere Endring av HR funksjonen fra administrativ til strategisk enhet     [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
Både arbeidsgiver, arbeidstaker, sykmelder og NAV har roller i oppfølgingsarbeidet. Det er arbeidsgiver som har hovedansvaret for å tilrettelegge og følge opp sykmeldte a... [+]
I nettkurset Oppfølging av sykmeldte lærer du om de lovpålagte pliktene arbeidsgiver og arbeidstaker har i forbindelse med et sykefravær, og vi ser blandt annet på:  Lovregler som gjelder for oppfølging av sykmeldte Rutiner i bedriften vedrørende oppfølging av sykmeldte Pliktene til arbeidsgiver og arbeidstaker i forbindelse med et sykefravær Agenda Rutine for oppfølging av sykmeldte Oppfølgingsplan  Dialogmøte 1 i regi av arbeidsgiver Dialogmøte 2 og 3 i regi av NAV Legen og bedriftshelsetjenestens rolle  Arbeidstakers plikter Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder.  I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned. Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktige svar.   [-]
Les mer
Få kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og, gjennom praktiske øvelser, hvordan de kan forebygges og håndteres. [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og, gjennom praktiske øvelser, hvordan de kan forebygges og håndteres. Deltakerne vil få god kjennskap til kommunikasjonens betydning og praktiske råd for å forebygge og håndtere konflikter. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 1 dag Kursinnhold: Kommunikasjon mellom mennesker – grunnleggende trekk- Referanserammer, interesser og behov- Vet vi – eller tror vi?- Ulike handlingsmønstre Hvordan kommunisere hensiktsmessig? Kommunikasjon – i medgang og motgang- Konfliktforståelse, -forebygging og –håndtering- Ikkevoldskommunikasjon i praksis Positive og negative kontraster – hvorfor blir jeg provosert? Den vanskelige motparten- Hersketeknikker – hvordan håndtere det? Atferds- og motivasjonsmønstre Konfliktforebygging og -håndtering i eget styre og/eller organisasjon- Praktiske kommunikasjonsregler og -råd [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
Vil du videreutvikle deg som leder eller medarbeider, starte for deg selv, finne ut hva som motiverer og inspirerer deg eller hvordan skal du skal markedsføre deg selv? [+]
Karriereutvikling  -  karrierecoaching   Ønsker du: å gjøre noe nytt? å videreutvikle deg i jobben din? å starte for deg selv? å finne ut hva som gjør at du mistrives på jobb? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å være offensiv i omstillingsprosessen på jobb? å markedsføre og selge din kompetanse og unikhet? Da kan du med stor fordel benytte karrierecoaching. Hvis du er dyktig nok til å klare å leve av en jobb du mistrives eller er utrygg i, er du skarp nok til å klare det på annen måte. Du trenger ikke bli hvor du er og være ulykkelig. Dersom du gjør det bra på ett område, vil du gjøre det bedre i et arbeid du liker. Karrierecoaching hjelper deg til å finne din plass. Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial  For at du skal oppnå et godt resultat setter karrierecoaching fokus på: Erkjennelse av nå-situasjonen Hva ønsker du, og hva hindrer deg i å nå dine ønsker? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensiale? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan utvikle mestringsstrategier for endring? Hva er mot og hvordan finne ditt mot? Hvordan finne dine verdier? Hvordan skape nok trygghet og utholdenhet i utrygt terreng til at endring er mulig? Hvordan finner du riktig posisjon – å være velgende kontra å være offer? Hvordan selge deg selv – skrive søknad – hva er viktig i intervjuet? Form: En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver. Varighet: 8 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd. Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer
Nettstudier 33 000 kr
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. [+]
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. Dette gir deg en rekke yrkesmuligheter, uavhengig av bransje og sektor. Utdanningen er NOKUT-godkjent som fagskoleutdanning og gir deg 30 studiepoeng. Lønns- og personalskolen passer både for deg som ønsker en jobb innen lønn og personal, og for deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse innen fagområdet. Med denne utdanningen kan du videreutvikle deg i jobben og dokumentere kompetansen din. Dette er en praktisk og jobbrelatert utdanning som gir deg kunnskap om personaladministrasjon, personalutvikling og konflikthåndtering i en liten eller mellomstor bedrift, samt personalpolitikk i tråd med norsk yrkes- og arbeidslovgivning. Beregning av lønn og godtgjørelser lærer du gjennom praktisk bruk av et av Norges ledende regnskaps- og lønnsystemer - Tripletex.  Programmet er skybasert (fungerer på PC og Mac), brukervennlig og enkelt å komme i gang med. Som en sentral del av utdanningen, vil du også lære å bruke Visma kompetanse - et juridisk oppslagsverk på bl.a. arbeidsrettslige lover og avtaler. Dette får du: En innføring i praktisk lønnsarbeid, bl.a. lønnskjøringer og lover/regler Bruk av digitale verktøy: Tripletex lønnsmodul og VISMA kompetanse oppslagsverk Gjennomgår viktige prosesser innen personaloppfølging og yrkes- og arbeidslovgivning Konflikthåndtering i organisasjoner er en sentral del av utdanningen Denne fagskoleutdanningen er akkreditert av NOKUT, og gir 30 studiepoeng.       Nivå: Fagskoleutdanning Studiepoeng: 30       Krav til forkunnskaper/praksis:    Fullført videregående skole, fagbrev eller erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid og verv innen ulike organisasjoner.  Søkere med annen utdanning enn norsk eller nordisk videregående opplæring må i tillegg dokumentere kunnskaper og ferdigheter i norsk tilsvarende Norsk Vg1 studieforberedende, Norsk Vg2 yrkesfaglige utdanningsprogram eller bestått Norskprøve 3, med resultat B1 på muntlig og skriftlig del. Krav til utstyr:   Det kreves at du har tilgang til: en vanlig PC med Windows operativsystem og Internet Explorer programmene Microsoft Word og Excel OBS - Excel fullversjon brukes i tilknytning til Huldt & Lillevik lønnssystem        Studietid:   Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang!   Antall innsendinger:   17   Eksamen:   All informasjon om eksamen. Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 950,- 1 eksamen á kr 2 150,-     Pris:   Pris 33 000,-     Studiemateriell:   Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger.   Lånekassen:   Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering:   Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudier 10 300 kr
Dette nettstudiet tar for seg hele rekrutteringsprosessen fra A-Å, og er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. [+]
Å ansette rett person, på rett sted til rett tid, er kanskje den vanskeligste oppgaven en leder for en virksomhet har. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS,  NKI Nettstudier og DNV GL. Kurset er oppdatert i henhold til DNV-GL's nye standard pr. 2019. Kurset ´Rekruttering og utvelgelse i praksis´ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder maler og hjelpemidler som du kan bruke med en gang i arbeidet ditt. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Studienhet1: Forberedelse til ansettelsesprosessenFokus på etikk, lover og regler, samt utarbeidelse av detaljert stillingsanalyse og definisjon av kompetansekravene for stillingen Studienhet2: RekrutteringsmetodikkFokus på metoder basert på kompetansekravene for å tak i de riktige kandidatene via annonsering, bruk av sosiale medier, databaser og direkte markedssøk. Studieenhet3: UtvelgelsesprosessenFokus på metoder for å velge ut den riktige kandidatene, med bl.a. strukturert kompetansebasert intervjuteknikk og bruk av arbeidspsykologiske testverktøy. Les mer om kursinnholdet her:http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/rekruttering-og-utvelgelse-i-praksis2#innhold [-]
Les mer
9 timer 9 500 kr
Kurset gir innsikt i og forståelse for sentrale trekk i den norske ledelsesmodellen , og hvordan vi kan spille hverandre gode i et forpliktende samspill på jobben. [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere. Hva vil kurset gi deg? På dette kurset får du bedre forståelse for sentrale trekk i den norske ledelsesmodellen – og hvordan vi alle – ledere og medarbeidere – kan spille hverandre gode i et forpliktende samspill på jobben.   «Jeg ble kjent med alle forskjeller mellom den norske arbeidslivsmodellen og den amerikanske som jeg er vant til. Dette har vært veldig nyttig kunnskap for meg som ny i Norge» Kursdeltaker                        «Jeg har lært mye om norske verdier på arbeidsplassen og om dette med tillit og relasjoner mellom alle ansatte, hvor viktig det er.» Kursdeltaker                                                                                    Målsetting Målsettingen med kurset er å øke samspill og samarbeid på arbeidsplassen, styrke trivsel og bidra til å skape en mer effektiv arbeidsplass med enda mer engasjerte medarbeidere.   Sentralt innhold Hvordan sikre det gode samspillet og samarbeidet på arbeidsplassen? Hvordan bli en bedre kollega, en bedre leder og en bedre fagperson på jobben?   Vi gjennomfører kurs på både dagtid og kveldstid Antall deltakere: 10-15 Minimum for gjennomføring av kurs: 10 påmeldte [-]
Les mer
3 dager 2 990 kr
Deltakerne på et kurs i Sosial persepsjonstrening blir bevisste på menneskers ulike perspektiver, som kan være viktige for tolking av sosiale situasjoner i hverdagen. [+]
SOSIAL PERSEPSJONSTRENING (SPT) Utvikling av sosial kompetanse er i stor grad avhengig av hvordan vi tolker menneskene rundt oss. I dette programmet blir deltakerne bevisste på ulike perspektiver  som kan være viktige for tolking av en sosial situasjon. Disse omfatter blant annet tolking av følelser, forståelse av kulturelle forskjeller, kunnskap om uskrevne lover og regler i ulike situasjoner, empati og hvordan tanker og følelser om en gitt situasjon påvirker handlinger. Sosial kompetanse er knyttet til hvordan man kan ta i bruk ulike i ulike situasjoner. Den komplekse prosessen der man tolker informasjon og velger sine handlinger er derfor avgjørende. Uhensiktsmessige tolkninger kan hindre oss i å gjøre uhensiktsmessige valg. SPT er en kursrekke som setter deltakerne bedre i stand til å vurdere hvilke regler, intensjoner og muligheter som ligger i ulike hverdagslige situasjoner. Treningen egner seg godt som en forlengelse av AART eller som et selvstendig kurs. Tema som gjennomgås: Introduksjon til SPT Tolkning av følelser Åpne og skjulte regler i ulike situasjoner Kulturelle likheter og forskjeller Bakgrunnsvariabler/bakgrunnshendelser Forholdet mellom tanker, følelser, signaler og handling Tolkning av andres intensjon Tankefeller Timing (rett tid og sted) Forståelse av konsekvenser Kursholder: Knut K Gundersen Knut Kornelius Gundersen er Dosent Emeritus ved Vid Vitenskapelige Høgskole. Knut har utgitt 28 publikasjoner innen feltet sosial kompetanse, miljø- og nettverksarbeid. Knut er førsteforfatter for både SPT og AART bøkene og har i tillegg bidratt til en rekke vitenskapelige artikler innen temaområdet, blant annet I 3 effektstudier om (A)ART.  [-]
Les mer
Nettstudier 13 000 kr
God resepsjonsledelse er en av hotellets viktigste funksjoner, og Front Office Management gir deg kunnskapene og ferdighetene som trengs for å utføre dette arbeidet på en... [+]
God resepsjonsledelse er en av hotellets viktigste funksjoner, og Front Office Management gir deg kunnskapene og ferdighetene som trengs for å utføre dette arbeidet på en profesjonell og vennlig måte.  Front Office Management oversatt til norsk, er resepsjonsledelse. Resepsjonen er vanligvis en gjests første og siste kontakt med hotellets ansatte, og derfor er jobben som gjøres i resepsjonen helt avgjørende for gjestens tilfredshet med besøket. For å jobbe i resepsjon, må du kunne kommunisere godt med forskjellige type gjester, med medarbeidere i avdelingen og med medarbeidere fra alle øvrige avdelinger. Salg, markedsføring og administrasjon er også sentrale oppgaver i resepsjonen. Emnet Front Office Management, tar utgangspunkt i hvordan et fullservicehotell er organisert, og dekker alle arbeidsoppgaver det forventes at en resepsjonsleder på et fullservicehotell behersker.     [-]
Les mer
Nettkurs 1 750 kr
Få oversikt over regler og plikter i forbindelse med sykepenger og sykefravær [+]
Sykefravær skaper ofte utfordringer og ekstra kostnader for virksomheten,  og når en ansatt er syk oppstår det spørsmål vedrørende fraværet, retten til sykepenger og arbeidsgivers plikt til å betale sykepenger i arbeidsgiverperioden. Mange arbeidsgivere velger i tillegg å påta seg forpliktelser utover lovens krav, f.eks ved å forskuttere sykepenger til den ansatte.Kurset er delt opp i korte videoer og kan enkelt benyttes som et oppslagsverk.  Dette nettkurset gir deg en innføring i: Grunnvilkårene for arbeidstakers rett til sykepenger Arbeidsgivers betalingsforpliktelser i arbeidsgiverperioden Kravet til gyldig dokumentert fravær Bestemmelser om hvordan sykepengene skal beregnes Nettkurset er oppdatert i henhold til de nye reglene for sykepenger som ble innført 01. januar 2019. Vi gir deg også en nødvendig oppdatering på hva som skjer i den digitale prosessen. Kurset består av 26 korte videoer med ulike tema VILKÅR FOR RETT TIL SYKEPENGER   Vilkår for rett til sykepenger (01:19)   Medlemskap i folketrygden (03:19)   Opptjening (08:36)   Inntektsvilkåret (04:14)   Arbeidsuførhet (07:15)   Dokumentasjon (13:41)   Oppholdsvilkåret (02:16)   Alder (2:01) INKLUDERENDE ARBEIDSLIV   Inkluderende arbeidsliv - IA (03:59) ARBEIDSGIVERPERIODEN   Arbeidsgiverperiode (00:54)   Beregning av arbeidsgiverperiode (04:16)   Meldeplikt (03:02)   Flere korte fravær (03:02)   Ny arbeidsgiverperiode (03:27)   Fritak for arbeidsgiverperiode (06:13)   Tvist om sykepenger i arbeidsgiverperioden (02:42) BEREGNING AV SYKEPENGER   Beregning av sykepenger (01:37)   Hovedregel for beregning (05:55)   Unnntak - kort arbeidsforhold (01:25)   Unntak - Varig lønnsendring (04:28)   Lovlig fravær uten lønn (5:19)   Timelønnede - skiftende arbeidsperiode (01:50)   25% regelen (03:43) INNTEKTER I SYKEPENGEGRUNNLAGET   Sykepengegrunnlaget (05:31) INNTEKTSMELDING   Digital inntektsmelding (09:08) REFUSJON   Refusjon av sykepenger (08:51) Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs.  I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned. Nettkurset inneholder en avsluttende test som du må gjennom for å kunne skrive ut kursbevis. [-]
Les mer
Nettstudier 17 900 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som kontor- og administrasjonsmedarbeider og som har lang praksis innen administrativt arbeid. [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som kontor- og administrasjonsmedarbeider og som har lang praksis innen administrativt arbeid. Det er en allsidig utdanning som gir deg mange muligheter innen både bransjer og arbeidsoppgaver. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, kommunikasjon, informasjonsflyt, økonomi og saksbehandling. Studiet forbereder deg til den teoretiske delen av fagprøven. Har du lang yrkespraksis og er kvalifisert til å ta fagprøven som praksiskandidat, kan du velge dette studiet. Har du lite eller ingen yrkespraksis innen faget, kan du gå veien via yrkesfaglig videregående skole, med Service og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Obligatorisk emner Markedsføring og salg - SSS Vg2         Sikkerhet - SSS Vg2         Økonomi og administrasjon - SSS Vg2       Nivå: Videregående skole       Anbefalte forkunnskaper:    Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid: Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no   Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang!     Eksamen:   Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen.     Pris:   Pris 17 900,-   Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger.   Lånekassen:   Godkjent for lån / stipend i lånekassen.   Finansiering:   Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.   Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
2 dager
Ethvert velfungerende Team er avhengig av en felles forståelse av mål, ansvar og oppgaver. Kjenn deg selv, og kjenn ditt Team. [+]
KURSET er formet som en "workshop" hvor det er høy grad av interaksjon. I forkant sender vi ut en enkel, anonym "survey" for å "ta temperaturen" på Teamet. De får uttrykke hvordan de opplever Teamets kvaliteter innenfor noen hovedområder:   Trekker alle sin del av "lasset"? Er kollegene flinke til å tilby sin hjelp? Har vi en ledelse som er synlig og lett å samarbeide med? Har du det gøy på jobb? Er det noen som blir "sure" når jeg påpeker ting som kan forbedres? KURSET tar for seg følgende hovedelementer Definisjonen(e) av “TEAM” Hvordan den enkelte påvirker totalen Hvordan vi reagerer på endring og tilpasning til team Kvaliteten på valgene vi tar er basert på relasjoner Ser vi oss selv slik andre ser oss? Effektive, samhandlende team - og litt kommunikasjon MÅLET for dagen er å få innspill fra deltakerne (der og da) på hva de selv mener de kan bidra med for å bli ...enda bedre sammen... [-]
Les mer
7 timer 3 400 kr
Dagskurs i forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen [+]
Opplever du fastlåste situasjoner og vedvarende gnisninger blant dine medarbeidere? En av fem arbeidstagere har sykmeldt seg som følge av dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Konflikter på arbeidsplassen er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer. Mange ledere skygger unna når det gjelder som mest. Selv om det er de ansatte som bærer ansvaret for å håndtere sine egne konflikter, så har lederen et overordnet ansvar for arbeidsmiljøet. Sunne organisasjoner holder kurs 8. mai i hvordan du kan håndtere krevende relasjoner og sviktende kommunikasjon på arbeidsplassen. Du lærer blant annet om dette: Når bør du gripe inn? Når bør man holde seg unna og la de involverte ordne opp selv? Hva handler konflikten egentlig om? Er det noens adferd eller organisatoriske ting som er kilde til konflikten? Når kan det være nyttig å involvere en nøytral tredjepart? Hvem bør man i så fall involvere (ledelse/verneombud/HR/tillitsvalgt/andre)? Hvilke behov har vi på arbeidsplassen, og hvordan møtes vi motstridende behov? Hvilke vanlige fallgruver er det verdt å unngå? Hvordan hindre at konflikten eskalerer, uten å være unnvikende?                        Konflikt mellom to vs konflikt mellom grupper. Ulik dynamikk, ulike løsninger? Hvordan skape gode retningslinjer for håndtering av konflikter på arbeidsplassen? Kurset gir en grundig innføring i hvordan ledere og ledergrupper konstruktivt kan håndtere konflikter på et tidlig tidspunkt, med og mellom medarbeidere. Du får konkrete verktøy for å skape en sunn samhandlingskultur og et godt beredskapssystem for eventuelle konflikter. Kursform: Kurset har én kursdag. Fyldig kurshefte følger med, der det også inngår nyttige tester og refleksjonsoppgaver. Kurset er et samarbeid mellom Sunne organisasjoner og HMS Norge. Når: 8. Mai 2019. Kursavgift: 3.400. For mer info: jorgen@sunneorg.no [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.