Førerkort
Du har valgt: Førerkort tyngre kjøretøy
Nullstill
Filter
Ferdig

-

30 treff i Førerkort tyngre kjøretøy
 

Nettkurs 100 timer 23 900 kr
17 Sep
Har du relevant arbeidserfaring og ønsker å få dokumentert hva du kan? Teorikurs til fagbrev er første steg på veien for å dokumentere din kompetanse. AOF Norg [+]
Har du relevant arbeidserfaring og ønsker å få dokumentert hva du kan? Teorikurs til fagbrev er første steg på veien for å dokumentere din kompetanse. AOF Norge tilbyr fagbrevkurs som gir deg den nødvendige teoretiske kunnskapen innenfor ditt fagfelt.Med et fagbrev vil du bli mer ettertraktet på arbeidsmarkedet. Det gir også et kvalitetsstempel på din kompetanse som stadig flere arbeidsgivere krever.For å få fagbrev må du bestå en teoretisk eksamen, dokumentere 5 års arbeidserfaring til fylkeskommunen, og deretter bestå en praktisk svenneprøve. Din erfaring og kompetanse blir verdsatt i undervisningen som en del av undervisningsmetoden. Når du har bestått den avsluttende fagprøven/svenneprøven og mottatt svennebrevet, vil din kompetanse være hevet betraktelig. Du kan også oppleve større trygghet og selvstendighet i jobben din og forvente høyere lønn, med din dokumenterte kompetanse.  [-]
Les mer
10 000 kr
Løyvekurset for person og godstransport . Kursete er tilpasset Yrkestransportlovens krav til løyveutdanningen for de som ønsker løyve for gods og persontransport utenfor ... [+]
 Kurset gir kunnskaper om norsk og europeisk samferdselspolitikk, lover og forskrifter som regulerer bransjen, helse- miljø og sikkerhet. Øvrige temaer er transport og logistikk, levering, betaling og forsikringsvilkår, grunnleggende innføring i bedriftsøkonomi og ledelse. Kunnskap om ansvar som løyveinnehaver, både økonomisk og i forhold til ansatte.    Kursinnhold Samferdsel Lover og forskrifter Lover og regler for løyve HMS Grunninnføring i ledelse Bedriftsøkonomi Etter endt kurs avlegges prøve hos Statens Vegvesen.    [-]
Les mer
Målsettingen med opplæringen er at den som gis opplæring vedlikeholder kunnskaper om pakking, sikring og transport av last samt brukerkontroll av lastbærere. Det omfa... [+]
MålsettingMålsettingen med opplæringen er at den som gis opplæring vedlikeholder kunnskaper om pakking, sikring og transport av last samt brukerkontroll av lastbærere. Det omfatter hele logistikkjeden fra leverandør til kunde og visa versa for å sikre at uønskede hendelser ikke forårsakes.EmnelisteInnledning Årsaker til uønskede hendelser, avviksrapportering Risikovurdering Regelverk, standarder og NOG's veiledning Dokumentasjon Ulike lastebærere, planlegging, brukerkontroll, pakking Bruk, kontroll av lastsikringsutstyr, Praktisk trening: - Gjennomføring av brukerkontroll - Planlegge og gjennomføre innlastning og sikring av last - Sikkerhet under operasjon - Bruk av barrierer -Teoretisk og praktisk eksamenAvslutningsprøveTeoretisk og praktisk prøveDen teoretiske opplæringen avsluttes med en skriftlig flervalgsprøve.Den skriftlige prøven består av 30 spørsmål. Det kreves minst 24 riktige svar.Den praktiske opplæringen avsluttes med en praktisk prøve som skal sikre at hver enkelt deltaker har tilstrekkelige kunnskaper om, og kan vise:• Riktig bruk av personlig verneutstyr• Brukerkontroll av lastbærere og vurdere om den kan brukes eller ikke• Planlegge å gjennomføre pakking og sikring av en gitt last – Korrekt sikring av arbeidsområde – Riktig lastbærer – Riktig bruk av ulike lastsikringsutstyrKompetansebevis / sertifikatEt kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen. Kursbeviset vil inneholde informasjon om opplæringssted, kursinnhold, dato for gjennomføring, kandidatens navn og fødselsdato og være signert av daglig leder/kurs koordinator. Pris er per deltaker og inkluderer alle kursdager, eksamen samt lunsj i vår kantine. [-]
Les mer
Stavanger 24 timer 13 800 kr
26 Aug
02 Oct
30 Oct
Modul O-2.6, teori og praksis i henhold til Norsk Olje og Gass (NOG) anbefalte retningslinje 116 [+]
Litt om kurset: Modul O-2.624 timer teori og praksisTeori:    6 timerPraksis: 13 timerEksamen / Evaluering:   5 timerRogaland Kranskole er godkjent kursleverandør som er akseptert av oljebransjen til å kunne undervise i henhold til Norsk Olje og Gass (NOG) anbefalte retningslinje 116, Kursplan Modul O-2.6 og Kursplan Modul O-2.6I, samt dekke krav i Norsok Standard R003 (pkt. 7.11)   Teori: - Årsaker til uønskede hendelser - Avviksrapportering - Brukerkontroll av lastebærere - Aktuelt regelverk og standarder - Bruk av personlig verneutstyr - Festepunkter i lastebærere - Krefter man sikrer lasten for   Praksis: - Riktig bruk av personlig verneutstyr - Planlegge innlasting og sikring av ulike typer last i ulike typer lastbærere - Bruk av barriere og avstemplingsmateriell - Kontroll av lastsikringsutstyr - Bruk av ulike hjelpeverktøy   Eleven må ved kursstart ha med følgende:- Kopi av stroppebevis (eller kranførerbevis)- Vernesko og arbeidstøy som passer til været   Link til kursplan O-2.6 Link til Norsk Olje og Gass´s retningslinje 116 For mer informasjon se vår hjemmeside:  www.rogaland-kranskole.no         [-]
Les mer
12 000 kr
GJØVIK KURSET: INTENSIVKURS MED GRATIS OVERNATTING PÅ EGET INTERNAT! [+]
Skal du ta førerkort for buss, lastebil eller vogntog kan du gjennomføre intensiv førerkortopplæring med gratis overnatting hos oss på 3 til 4 uker. Dersom du ikke ønsker intensiv opplæring tilpasser vi selvfølgelig et individuelt opplegg for deg. Vi tilbyr i tillegg grunn og etterutdanning for yrkessjåfører. Ta kontakt med vårt kontor på telefon 61172535 eller på e-post gjovik@wright.no  for nærmere informasjon om Gjøvik kurset, førerkortopplæring og yrkessjåførutdanning. [-]
Les mer
Bergen 3 dager 15 200 kr
26 Aug
11 Sep
23 Sep
Modul O-2.6, teori og praksis i henhold til Norsk Olje og Gass (NOG) anbefalte retningslinje 116 - OFFSHORE NORGE [+]
OFFSHORE NORGENorsk olje og gass plan for opplæring NOG 116 Pakking, sikring og transport av last.NORSOK R-003 N: 2017( 7.10 - 7.10.1  Side 28 ) Forkunnskap: Minimumskrav G11 Løfteredskap Modul 1 & Modul 2.3 Forkunnskap skal dokumenteres før kursstart av deltaker i form av kompetansebevis på kran eller G11 Stropp/ anhuker Kursstart: kl. 08:00 til ca. 14:30, alle dager. Pris: Kr. 15 200,-Det er ikke MVA på kurs. Inkludert: Læremateriell Teori og praksis Kursbevis Bevis med bilde Kaffe og varm lunsj Personell som leder, koordinerer og arbeide med sikring av last.  Innhold teori – Innledning– Uønskede hendelser og avviksrapportering– Risikovurdering– Regelverk, standarder og NOG veiledning– Dokumentasjon– Personlig verneutstyr– Ulike lastbærere, planlegging, brukerkontroll og pakking– Bruk og kontroll av lastsikringsutstyr– Teoretisk eksamen Praktiske øvelser– Bruk av personlig verneutstyr– Gjennomføring av brukerkontroll– Planlegge og gjennomføre innlastning og sikring av last– Riktig bruk av hjelpeverktøy– Kontrollister– Sikkerhet under arbeid– Bruk av barrierer– Praktisk eksamen  Dokumentasjon:  Det utstedes kursbevis ved bestått kurs. [-]
Les mer
35 timer 7 900 kr
Som yrkessjåfør er du en viktig ressursperson på norske veger. Fra 2008 ble det innført yrkessjåførutdanning i hele Europa. Dette innebærer at alle sjåfører skal ta etter... [+]
Som yrkessjåfør er du en viktig ressursperson på norske veger. Fra 2008 ble det innført yrkessjåførutdanning i hele Europa. Dette innebærer at alle sjåfører skal ta etterutdanning hvert femte år. Hensikten med den nye utdanninga er å ivareta sikkerheten for deg som yrkesutøver og forbedre trafikksikkerheten generelt. Etterutdanninga skal etablere en arena for erfarings- og meningsutveksling sjåførene imellom. Kompetanseheving og felles utfordringer står i fokus. Utdanninga består av fem dager à sju timer – til sammen 35 timer. Oppmøtet er obligatorisk, men det er ingen eksamen. Alle dagene må tas i løpet av seks måneder, og er en forutsetning for å få fornyet yrkessjåførkompetansen. For å få utstedt nytt yrkessjåførbevis må du møte opp på en trafikkstasjon senest tre måneder etter at utdanninga er avsluttet. Under de fem dagene repeteres og utdypes enkelte tema fra grunnutdanningen. -Aktuelle lovbestemmelser -Førstehjelp og ulykkesberedskap -Service og kundebehandling -Arbeidsmiljø -Ergonomi, helse og ernæring -Kriminalitet og smugling -Ny teknologi -Sikring av last -Bedriftsinterne behov -Generell trafikksikkerhet -Optimal og sikker kjøring med buss eller lastebil For informasjon om kursdatoer og forskjellige løsninger for avviklingen(Helgekurs/ukeskurs), se vår kurskalender. Hvis du ønsker å vite mer om dette, så ta kontakt med vår kurskoordinator på tlf. 75136204 [-]
Les mer
9 500 kr
Du må ha yrkessjåførkompetanse (YSK) hvis du i arbeid eller på fritiden utfører person- eller godstransport mot vederlag med et kjøretøy som krever førerett i de tunge fø... [+]
Her blir det gjennomgått temaer som bland annet Kjøre- og hviletid, FATS og andre aktuelle regel- og forskriftsverk, fartsskriver, Ulykkesberedskap og dhlr, HMS, Ergonomi, helse og ernæring, Service og kundebehandling, Kriminalitet og smugling, Lastsikring, Optimal bruk av tunge kjøretøy, teori og praksis, nullvisjonen osv.  [-]
Les mer
3 dager 16 700 kr
Kurset er beregnet på alt personell som jobber i logistikkjeden fra sender til mottaker [+]
KIS KOMPETANSE AS er PSK- godkjent som leverandør av Norsk Olje & Gass kurs ”Pakking, sikring og transport av last, samt brukerkontroll av lastbærer” i henhold til Norsk Olje & Gass’s retningslinje 116. (”Containerpakkekurs”)Kurset er beregnet på alt personell som jobber i logistikkjeden fra sender til mottaker. Kurset tilfredsstiller kravet om dokumentert opplæring i "Forskrift om utførelse av arbeid" best. nr. 703, Norsok R-003 N og Norsk Olje & Gass 116, og gjennomføres med teori og praksis etter opplæringsplan O-2.6. Opplæringen avsluttes med teoretisk og praktisk prøve. Det forutsettes at deltakerne har gjennomført og bestått "Bruk av løfteredskap" (stroppekurs) modul 2.3 eller stroppekurs offshore modul O-1.1. Innhold i kurset:   Uønskede hendelser Aktuelt regelverk Valg av lastbærere Brukerkontroll Oppstillingskontroll Planlegging av innlasting Innfestingspunkt og sikring av last Krefter som påvirker lasten Sperremateriell Dokumentasjon Bruk av personlig verneutstyr [-]
Les mer
35 timer 8 200
Dette kurset gir yrkessjåførkompetanse for gods og persontransport. [+]
Det er lovpålagt i Europa siden 2008 at alle yrkessjåfører må gjennomgå etterutdanning hvert 5. år for å opprettholde rettighetene til å være yrkessjåfør. Etterutdanning skal være en arena for erfaringsdeling og meningsutveksling for å sikre kompetanseheving innenfor transportbransjen. Du er selv ansvarlig til å vite hvilket kurs du skal ha. Dette kurset gir etterutdanning for gods og persontransport i klasse C1, C1E, C eller CE og D1, D1E, D eller DE. Yrkessjåførkurs AS tilbyr etter og videreutdanning av yrkessjåfører i Oslo og bestreber å tilrettelegge et undervisningsopplegg som er fordelaktig for våre kunder, både med tanke på gjennomføring, utbytte av kurset og kostnadsmessig. Kurset gjennomføres over fem syvtimers dager og varer til sammen 35 timer, hvorav 2 timer er praktisk kjøring. Til denne dagen må du ha med egen bil (buss eller lastebil) med forbruksmåler og nok diesel på tanken til 2 timer kjøring. Har du ikke mulighet til å ha med egen bil, kan dette leies hos oss for 800,- + MVA Det serveres mat på alle kursdagene. Oppmøtet er obligatorisk, men det er ingen eksamen. Alle dagene må tas i løpet av seks måneder, og etterutdanning er en forutsetning for å få fornyet yrkessjåførkompetansen. For mer oversiktlig oppsett, se www.ykb.no [-]
Les mer
100 timer 23 900 kr
17 Sep
Har du relevant arbeidserfaring og ønsker å få dokumentert hva du kan? Teorikurs til fagbrev er første steg på veien for å dokumentere din kompetanse. AOF Norge tilbyr [+]
Har du relevant arbeidserfaring og ønsker å få dokumentert hva du kan? Teorikurs til fagbrev er første steg på veien for å dokumentere din kompetanse. AOF Norge tilbyr fagbrevkurs som gir deg den nødvendige teoretiske kunnskapen innenfor ditt fagfelt.Med et fagbrev vil du bli mer ettertraktet på arbeidsmarkedet. Det gir også et kvalitetsstempel på din kompetanse som stadig flere arbeidsgivere krever.For å få fagbrev må du bestå en teoretisk eksamen, dokumentere 5 års arbeidserfaring til fylkeskommunen, og deretter bestå en praktisk svenneprøve. Din erfaring og kompetanse blir verdsatt i undervisningen som en del av undervisningsmetoden. Når du har bestått den avsluttende fagprøven/svenneprøven og mottatt svennebrevet, vil din kompetanse være hevet betraktelig. Du kan også oppleve større trygghet og selvstendighet i jobben din og forvente høyere lønn, med din dokumenterte kompetanse.  [-]
Les mer
35 timer
Lovpålagt kurs for yrkessjåfører YSK [+]
Alle som kjører minibuss, buss, lastebil eller vogntog mot vederlag, må ta etterutdanningen for å inneha førerrett som yrkesjåfør. De som kun kjører de aktuelle kjøretøyene privat, eller kun kjører i forbindelse med annet yrke (mekanikere, håndverkere, pleiepersonell etc.) behøver ikke ta etterutdanningen.   Etterutdanningen består av totalt 35 timer, fordelt på 5 dager av 7 undervisningstimer.   Etterutdanningen skal være en arena for erfaringsdeling og meningsutveksling for å sikre kompetanseheving innenfor transportbransjen. Transportkompetanse Haugesund AS er en av norges største leverandører på etter- og videreutdanningen for yrkessjåfører. Vi skal pr. dags dato gjennomføre kurs på ca. 17.500 yrkessjåfører i Norge. Du som yrkessjåfør er en viktig ressursperson, og gjennom din kunnskap og erfaring bidrar du til at vi får en trygg og sikker transport på norske veier. I 2008 ble det innført yrkessjåførutdanning i hele Europa. Dette medfører at alle yrkessjåfører må gjennomgå en etterutdanning hvert 5. år for å opprettholde rettighetene til å være yrkessjåfør. Etterutdanningen skal være en arena for erfaringsdeling, kunnskapsdeling, samt bidra til å gjøre yrkessjåførens hverdag bedre.   Innholdet i etter- og videreutdanningen for yrkessjåfører: Aktuelle lovbestemmelser Førstehjelp og ulykkesberedskap Service og kundebehandling Arbeidsmiljø Ergonomi, helse og ernæring Kriminalitet og smugling Ny teknologi Sikring av last Bedriftsinterne behov Generell trafikksikkerhet Optimal og sikker kjøring med buss eller lastebil Noen tips på veien Kontroller utløpsdatoen på ditt førerkort og yrkessjåførbevis Pass på å fornye førerkortet, yrkessjåførbeviset og sjåførkortet samtidig Husk at du alltid må ha med deg yrkessjåførbeviset under kjøring Bruker du førerkortet i privat øyemed, er det ikke krav om utdanning Er du usikker på utløpsdato, ta kontakt med oss. Vi kan også tilby kartlegging, slik at vi passer på når det nærmer seg utløp hos deg. [-]
Les mer
Lillestrøm Ski Og 1 annet sted 35 timer 6 000 kr
02 Sep
10 Sep
17 Sep
Obligatorisk etterutdanningHva er obligatorisk etterutdanning? Yrkessjåfør direktivet ble innført i Norge i september 2008 (for busssjåfø... [+]
Obligatorisk etterutdanningHva er obligatorisk etterutdanning? Yrkessjåfør direktivet ble innført i Norge i september 2008 (for busssjåfører) og i september 2009 (for godssjåfører). Direktivet omfatter to viktige nyordninger for yrkessjåføer i Norge - krav om videreutdanning for alle nye sjåfører, og krav om etterutdanning hvert 5 år. Alle som ønsker å kjøre buss eller lastebil i yrkesmessig sammenheng må forholde seg til yrkessjåførdirektivet. Det er krav om 35 timers etterutdanning for alle ykressjåfører hvert 5 år. [-]
Les mer
7 500 kr
Du må ha yrkessjåførkompetanse (YSK) hvis du i arbeid eller på fritiden utfører person- eller godstransport mot vederlag med et kjøretøy som krever førerett i de tunge fø... [+]
Her blir det gjennomgått temaer som bland annet Kjøre- og hviletid, FATS og andre aktuelle regel- og forskriftsverk, fartsskriver, Ulykkesberedskap og dhlr, HMS, Ergonomi, helse og ernæring, Service og kundebehandling, Kriminalitet og smugling, Lastsikring, Optimal bruk av tunge kjøretøy, teori og praksis, nullvisjonen osv.  [-]
Les mer
Oslo Skedsmo 35 timer 9 850 kr
27 Aug
17 Sep
28 Sep
Obligatorisk etterutdanning. Hva er obligatorisk etterutdanning? Yrkessjåfør direktivet ble innført i Norge i september 2008 (for busssjåfø... [+]
Obligatorisk etterutdanningHva er obligatorisk etterutdanning? Yrkessjåfør direktivet ble innført i Norge i september 2008 (for busssjåfører) og i september 2009 (for godssjåfører). Direktivet omfatter to viktige nyordninger for yrkessjåføer i Norge - krav om videreutdanning for alle nye sjåfører, og krav om etterutdanning hvert 5 år. Dette er et kurs med en fin blanding av teori og praksis. Kursdeltagerne får: Godstransporten betydning i samfunnet Ulykkesberedskap, førstehjelp og bruk av hjertestarter  Bruk av slokkemiddel. Praktisk slukkeøvelse» Service og kundebehandling  Sikring av last Økonomisk kjøring.  Våre instruktører Alle våre kursholdere / instruktører har mange års erfaring fra transportbransjen og har avholdt  en rekke kurs innenfor transport og logistikk de siste 10 årene.  NBI er i dag hovedleverandør av denne typen kurs til ASKO Norge. I tilegg benytter en rekke store transport og entrepenør selskaper seg av oss.   Her er noen av tilbakemeldingene vi har fått fra kursdeltakere:”Veldig positiv opplevelse. Var redd at dette skulle bli kjedelig og langtrekkelig, men defem dagene har bare flydd forbi. En god del av pensum var nyheter for meg. Jeg synesdet var genialt og svært hyggelig å få treffe sjåfører fra andre ASKO-selskap der en følerat en er en del av noe større. Vi fikk også utvekslet mye erfaring”. Johan, ASKO Øst(ansatt seks år i ASKO) ”Veldig interessant kurs. Bra å møte kollegaer fra andre selskaper.” Egil, ASKO Agder(ansatt 40 år i ASKO) ”Veldig nyttig og interessant innhold. Hyggelig å treffe andre kollegaer og utveksleerfaringer/meninger.” Geir, ASKO Vestfold-Telemark (ansatt 20 år i ASKO) ”Det beste kursopplegget jeg har vært på i min yrkeskarriere!” Christian, ASKO Hedmark(ansatt 4 år i ASKO) [-]
Les mer