Ledelse og strategi
Forretningsutvikling
Du har valgt: Rogaland
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettundervisning 3 timer 5 950 kr
27 Oct
15 Dec
Kurset gir nødvendig kunnskap som vil gjøre det enklere å ha suksess i Asia Pacific. Bli kjent med analyseverktøy, kulturell forståelse, nettverksbygging og forretningsmo... [+]
Kurset gir en god innføring i nødvendige forberedelser og kunnskap som vil gjøre det enklere å ha suksess i Asia Pacific. Deltakerne blir kjent med analyseverktøy, kulturell kontekst, nettverksbygging, samt ulike forretningsmodeller som kan brukes i forbindelse med virksomhetens strategiarbeid for sikre vekst og lønnsomhet i eksport- og produksjonsarbeidet. Det blir gitt konkrete eksempler på hvordan en som liten aktør kan definere sin markedsposisjon og forstå sine svakheter og styrker når man opererer langt fra hjemmemarkedet. Mulighetsrommet som åpner seg gjennom intelligent samspill med lokale myndigheter, lokale interesseorganisasjoner og andre konkurrenter, gir interessante muligheter for suksess i store spennende eksportmarkeder. I ulike firmaer har kursholder hatt mer enn mer enn 20 års suksessfull erfaring med eksport til AsiaPacific, og her kan du bli med på en reise til landene i regionen, hvor foreleser gir deg verdifull kunnskap om hvordan du kan unngå vanlige feil og lettere kan etablere en god strategi for eksport til, eller produksjon i, regionen. Kursdeltakerne vil få godt innblikk i hvordan de kan begynne å bygge sine egne nettverk for å finne frem til gode lokale samarbeidspartnere. Vi går igjennom flere ulike og lærerike caser som tar utgangspunkt i nordiske bedrifter som har klart å etablere egne merkevarer, produksjon og distribusjon. Her er det mye å hente – det kan bli dyrt å måtte erfare alt selv! Kurset har som formål å gi deltakerne oppdatert og relevant kunnskap om hva som må til for å sikre en bærekraftig og lønnsom eksport til, og produksjon i, Asia Pacific . Videre skal deltakerne bli godt kjent med praktiske strategianalyser og verktøy, samt få nok kulturell forståelse slik at en lettere kan identifisere de viktigste kriteriene for å etablere en eksportkanal.   Kursinnhold:   Asia Pacific – særegenheter per land du bør kjenne til. De ulike forretningsmodellene som bør vurderes. Ambassader og eksportråd, hvordan blir de viktige medspillere i din strategi? Grønn bærekraft – fungerer det også i AsiaPacific? Unngå å bli en døgnflue, eksempler på når nesten alt var i orden, men bare nesten. Tålmodighet – det er som mørkest rett før soloppgang! Hvordan finne riktige lokale partnere innenfor produksjon og distribusjon? Hvordan ansette riktige folk? Kapitalkrav- har vi muskler nok til å starte reisen? Når du tror du forstår alt. Erfaringer fra en med 20 års erfaring fra AsiaPacific. Ulike kundeforventinger sammenlignet med hjemmemarkedet. Hvordan fungerer konkurransen i markeder langt fra hjemmemarkedet. Eksportmarkedsplanen, fra lærebok til praktiske planer. Eksportfinansiering, hvordan går du frem for å få hjelp.   Nettkurset fungerer slik:   Før kurset: Du mottar bekreftelse på kursplass ved bestilling. Før kursstart mottar du e-post med link til nettkurset som vil foregå i Teams, og til din Dropbox-mappe. I mappen er det kursmateriell, oppgaver, aktuelle artikler og linker, sjekklister, dokumentmaler med mer. Dette er materiell som brukes under kurset i tillegg til en del faglig stoff du kan arbeide med, og lese deg opp på når det passer best for deg.   Kursdagen: Logg deg på nettkurset ved å benytte mottatt link. Kursholder gjennomgår kursmateriell, foiler og annet aktuelt materiell. Det er lagt opp til interaktivitet og spørsmål fra deltakere underveis. Det er normalt plass til maks 9 deltakere for å gi rom for dialog og samspill gjennom kurset.   Etter nettkurset: Bilder av Whiteboard-gjennomganger, eventuelle fasiter til oppgaver (avhengig av kurstype), samt andre hjelpemidler som har blitt brukt gjennom kurset, lastes opp i Dropbox-mappen. Du kan kontakte vår supportavdeling for eventuelle spørsmål eller for å ta opp forhold som du kanskje fant vanskelig å ta opp under selve kursgjennomgangen, etter kurset. [-]
Les mer
6 timer 5 950 kr
Kurset gir en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med strategiprosesser og nyttige verktøy, som analyser og forretningsmodeller som kan bruk... [+]
Kurset gir en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med strategiprosesser og nyttige verktøy, som analyser og forretningsmodeller som kan brukes i forbindelse med virksomhetens strategiarbeid og får jobbe med spennende gruppeoppgave. I tillegg ser en på hvordan en kan sikre at målinger er samkjørte, hvordan vekst kan finansieres, hvordan en kan unngå bomkjøp i forbindelse med overtakelser og hvordan kultur kan være en utfordring i forbindelse med strategiprosesser.    «Strategisk forretningsutvikling og vekst» tar utgangspunkt i norsk forskning knyttet til vekstproblematikk, og gir en grundig innføring på 7 fokusområder som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset gir videre en innføring i anerkjente og relevante analyseverktøy og forretningsmodeller, samt begrepene en må kjenne til for å kunne gjennomføre gode strategiprosesser i virksomheten. For å kunne vite om en er på rett vei i forhold til strategi, må en forstå hvordan kultur kan være en trussel, og at måling av nøkkelindikatorer viktig. Skal en kjøpe opp et selskap, bør en kjenne til hva Due Diligence betyr og en må også vite hvordan en kan skaffe kapital til utvikling av virksomheten eller til oppkjøp.  Kurset har som formål å gi deltakernes oppdatert kunnskap om hva som må til for å skape vekst. Videre skal deltakerne bli godt kjent med strategiprosesser og verktøy, som analyser og forretningsmodeller, samt forstå hvordan KPI-er kan brukes på en god måte, hvordan en kan skaffe finansiering, bli kjent med Due Diligence-begrepet og hvilken påvirkning kultur kan ha på strategiarbeidet. Kursinnhold: Strategisk forretningsutvikling og vekst• Styrets ansvar – styrets involvering i strategiprosessen• Hva betyr nye og unge bedrifter for utviklingen av arbeidsplasser?• Hva hindrer og hva skaper vekst i norske selskaper?• Bill Gross; «What matters the most?»• Fra visjon og strategi til reelle tiltak• Analysemodeller• Strategi• Handlingsplaner• Forretningsmodeller• Gruppeoppgave/CASE• Er vi på rett vei og gjør vi de rette tingene (KPI-er)• Unngå bomkjøp ved å gjennomføre Due Diligence-prosess • Investortyper, investor- og kapitalkilder• Kultur versus strategiarbeid • 6 trinn i en generisk strategiprosess (for selvstudium [-]
Les mer
Asker Sandnes 6 timer 5 950 kr
28 Oct
19 Nov
Kurset «Strategisk forretningsutvikling og vekst» gir deg mal/verktøy for strategiprosess og en innføring i nødvendige kriterier for vekst. [+]
Kurset «Strategisk forretningsutvikling og vekst» gir deg konkret mal/verktøy for din strategiprosess og en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med strategiprosesser og nyttige verktøy, som analyser og forretningsmodeller som kan brukes i forbindelse med virksomhetens strategiarbeid og får jobbe med spennende gruppeoppgaver. I tillegg ser en på hvordan en kan sikre at målinger er samkjørte, hvordan vekst kan finansieres, hvordan en kan unngå bomkjøp i forbindelse med overtakelser og hvordan kultur kan være en utfordring i forbindelse med strategiprosesser. «Strategisk forretningsutvikling og vekst» gir deg et konkret mal-verktøy slik at du kan gjennomføre en god strategiprosess i egen virksomhet. Kurset tar også utgangspunkt i norsk forskning knyttet til vekstproblematikk, og gir en grundig innføring på 7 fokusområder som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset gir videre en innføring i enkelte anerkjente og relevante analyseverktøy og forretningsmodeller, samt begrepene en må kjenne til for å kunne gjennomføre gode strategiprosesser i virksomheten. For å kunne vite om en er på rett vei i forhold til strategi, må en forstå hvordan kultur kan være en trussel, og at måling av nøkkelindikatorer viktig. Skal en kjøpe opp et selskap, bør en kjenne til hva Due Diligence betyr og en må også vite hvordan en kan skaffe kapital til utvikling av virksomheten eller til oppkjøp.  Kurset «Strategisk forretningsutvikling og vekst» har som formål å gi deltakerne de nødvendige verktøy for å gjennomføre en strategiprosess i egen organisasjon, samt gi deltakernes oppdatert kunnskap om hva som må til for å skape vekst. Deltakerne skal forstå de nødvendige elementene i en strategiprosess og bli kjent med analyse som konsept og forretningsmodeller, samt forstå hvordan KPI-er kan brukes på en god måte, hvordan en kan skaffe finansiering, bli kjent med Due Diligence-begrepet og hvilken påvirkning kultur kan ha på strategiarbeidet.  •  Styrets ansvar – styrets involvering i strategiprosessen •  Hva betyr nye og unge bedrifter for utviklingen av arbeidsplasser? •  Hva hindrer og hva skaper vekst i norske selskaper? •  Bill Gross; «What matters the most?» •  Strategiprosessen med mal/verktøy •  Analysemodeller •  Strategi •  Handlingsplan med mal/verktøy •  Forretningsmodeller•  Gruppeoppgaver/CASE •  Er vi på rett vei og gjør vi de rette tingene (KPI-er) •  Unngå bomkjøp ved å gjennomføre Due Diligence-prosess •  Investortyper, investor- og kapitalkilder •  Kultur versus strategiarbeid   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Gjennomføres bedriftsinternt med autorisert instruktør. Fleksibel avholdelse. Tre faser, Analyse, Strategi Utvikling, Implementering. [+]
Gjennomføres i form av en Work Shop, hvor kunden benytter et reelt innovasjonsprosjekt i undervisningen. En gruppe (et New Growth Black Belt Team) læres opp i språk og metodikk, svært anerkjent konsept utviklet av miljø rundt Harvard Business School i Boston. [-]
Les mer
Bedriftsintern 12 timer
FOSSEKALL tilbyr kurs i hvordan du kan utvikle bedriften du representerer best mulig. På dette kurset får du en helhetlig tilnærming til alle bedriftens utviklingsområder... [+]
FOSSEKALL tilbyr kurs i hvordan du kan utvikle bedriften du representerer best mulig. På dette kurset får du en helhetlig tilnærming til alle bedriftens utviklingsområder. Kurset passer for bedriftsledelse, avdelingsledere og styrerepresentanter. Kurset gir deg konkrete styringsverktøy for hvordan det kan skapes lønnsom vekst i bedriften. Etter endt kurs vil du bli i stand til å ta ansvaret for å utvikle og gjennomføre helhetlige planer for bedriftens vekst og lønnsomhet. Kurset gjennomføres med teori og oppgaver hvor man raskt får omsatt teorien til praktiske ferdigheter.   Kurset går over 2 dager på heltid eller 4 dager deltid:   Kursinnhold: Del 1: Hva skal til for at bedriften skal vokse? Og hvorfor vokser ikke bedriften? Verdistrømsanalyse. Vekstmål og målstyring. Visjoner og verdisett. Lean business planning. Behov, kundesegmenter og målgruppeanalyse. Workshop i kundeløftearbeid Del 2: Innovasjon og utvikling. Hvor i bedriften gjøres det? Se din bedrift i lys av innovasjon- og vekstteori. Hvilke planer må vi ha for å lykkes? Markedsplanlegging, kommunikasjon og markedsplaner. Skap verdier gjennom kundereisen. Del 3: Bærekraft og trippel bunnlinje. Hvordan får du grønn konkurransekraft og blir en del av det grønne skiftet? Miljøsertifiseringsordninger, årsapportens krav om miljørapportering. Del 4: Hvordan skape en prestasjonskultur og rom for utvikling og innovasjon i bedriften. Samspill og medarbeiderskap. Tidsdisponering og rom for utvikling. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.