IT-kurs
Akershus
Du har valgt: Fet
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Fet ) i IT-kurs
 

Oslo Hele landet 2 dager 16 000 kr
11 Sep
02 Oct
Junos Intermediate Routing [+]
This two-day course provides students with intermediate routing knowledge and configuration examples. The course includes an overview of protocol-independent routing features, load balancing and filter-based forwarding, OSPF, BGP, IP tunneling, and high availability (HA) features.   Through demonstrations and hands-on labs, students will gain experience in configuring and monitoring the Junos OS and monitoring device operations. This course uses Juniper Networks vSRX Series Services Gateways for the hands-on component, but the lab environment does not preclude the course from being applicable to other Juniper hardware platforms running the Junos OS. This course is based on Junos OS Release 15.1X49-D70.3.    Junos Intermediate Routing (JIR) is an intermediate-level course. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Generell nettverkssikkerhet. Hvordan planlegge, organisere og sette sikkerhet i små og store nettverk. Brannmurer, VPN, IDS/IPS. Sikkerhet rundt epost, trådløse nett o... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Faget «Datakommunikasjon» eller tilsvarende grunnleggende fag. (TCP/IP forutsettes kjent). Faget «Nettverksteknologi» Innleveringer: Øvinger: 8 av 12 må være godkjent. Øvingene må dekke en bred del av pensum. Vurderingsform: Skriftlig, individuell, 3 timer, Ansvarlig: Helge Hafting Eksamensdato: 04.12.13 / 07.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare en del protokollbaserte farer/angrep i kablede og trådløse nett- kan gjøre rede for mottiltak mot angrepene over- kan gjøre rede for andre farer og mottiltak, som fysiske sikringstiltak og «social engineering»- kan gjøre rede for og planlegge bruk av vanlige sikringstiltak som IDS, IPS, VPN og proxyer FERDIGHETER:Kandidaten kan:- sette i drift et VPN- installere brannmur- Observere nettverkstrafikk med pakkesniffer GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan granske sikkerheten i et nettverk, og velge passende tiltak.Innhold:Generell nettverkssikkerhet. Hvordan planlegge, organisere og sette sikkerhet i små og store nettverk. Brannmurer, VPN, IDS/IPS. Sikkerhet rundt epost, trådløse nett og rutere. En del vanlige angrep, og mottiltak.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Nettverkssikkerhet 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
11 Dec
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker so... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 3 - Gjenbruk og klargjøring av en presentasjon Sette inn lysbilder fra andre presentasjoner Tilbakestille lysbildeoppsett Endre mal Rydde opp i manuelle feil Konvertere tekst til SmartArt Animasjon og lysbildeovergang Tilrettelegge for navigasjon (hyperkoblinger) Tilpasset fremvisning Lag lysbildefremvisning Ta med presentasjonen på minnepinne   3 gode grunner til å delta 1. Lær og gjenbruke innhold fra andre presentasjoner effektivt 2. Få oversikt over måter å "rydde opp" i en presentasjon 3. Få tips til praktiske verktøy til ferdigstilling av presentasjonen [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 990 kr
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. [+]
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. Emner på dette kurset: Innsetting av nye lysbilder med ulike utforminger. Bruke eksisterende lysbilder på nytt i din nye presentasjon. Organiser din presentasjon i inndelinger for å forenkle disposisjon og utskrift av presentasjonen. Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i Word eller Excel. Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage presentasjoner for fremvisning. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne lage enkle presentasjoner i PowerPoint.   Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 990 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. Se vår kurskalender for en oversikt over alle datoer for kommende webinarer. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Hva er XML og nytteverdien av denne teknologien. Lagre data, endre data, hente ut data i XML. Validering av XML (bruk av skjema). Eksempler på praktisk bruk av XML inklu... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Kunnskaper i HTML tilsvarende IINI1002 Webutvikling 1. Grunnleggende kunnskaper i programmering er en fordel. Innleveringer: Tilsvarende 8 obligatoriske øvinger må være godkjent før endelig karakter settes. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Individuell netteksamen, 3 timer. Ansvarlig: Tore Mallaug Eksamensdato: 09.12.13 / 12.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet XML -teknologi skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner sentrale begreper innen XML-teknologi og hvordan teknologien kan brukes, og kan gjøre rede for dette- forstår hvordan et XML-dokument er bygd opp (tre-struktur) og vite hvordan skjema brukes til å validere (sette krav til) struktur og datainnhold til dokumentet- forstår skillet mellom data (innhold), struktur (skjema) og presentasjon- kan gjøre rede for noen praktiske eksempler på konkret bruk av XML- kjenner til eksempler på hvordan XML kan lagres i en relasjonsdatabase FERDIGHETER:Kandidaten:- kan lage egne løsninger i XML -teknologi for oppbevaring og utveksling av data i et informasjonssystem (e-løsninger og web-løsninger).- kan lage egne skjema i en gitt skjemastandard mot egne eller gitte XML-dokument- vite hvordan en kan endre (oppdatere) struktur og/eller datainnhold til et gitt XML-dokument- kan utføre enkle XQuery-spørringer mot en eller flere XML-dokument GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- viser en bevisst holdning til lagring og representasjon av semi-strukturelle data i et informasjonssystem- viser en bevisst holdning til å unngå unødvendig dobbeltlagring av data i en XML-struktur Innhold:Hva er XML og nytteverdien av denne teknologien. Lagre data, endre data, hente ut data i XML. Validering av XML (bruk av skjema). Eksempler på praktisk bruk av XML inkludert SVG. Bruk av DTD, XML Schema, XSLT, DOM, Lagring av XML i database. XQuery (for å hente ut data).Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag XML-Teknologi 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
12 Dec
Forsiden på området er det første brukerne møter. På dette webinaret lærer du hvordan man kan løfte frem SharePoint-innhold på forsiden via forsideredigering, sam... [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint nivå 2 - Tilpasse forsiden til område Forstå SharePoints håndtering av forsider med og uten publiseringsfunksjonen Bli kjent med forsideverktøyet og formateringsvalg Håndtering av bilder og grafikk Tilpass webdeler for å løfte frem innhold fra forskjellige kilder Eksempler på anvendelse av webdeler   3 gode grunner til å delta 1. Lær å tilpasse forsiden 2. Se hvordan man bruker webdeler 3. Få tips og triks til hvordan man bruker forsideverktøyet [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
29 Aug
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan legge animasjoner og bevegelsesbaner på dine lysbildeelementer. [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan legge animasjoner og bevegelsesbaner på dine lysbildeelementer.  Emner på dette kurset: Vi viser deg hvordan du kan bruke animasjon for å få til inngangseffekter, uthevingseffekter og utgangseffekter på elementer du har i dine lysbilder. Vi viser hvordan du kan animere tekst, figurer og bilder. Vi viser deg hvordan du kan lage bevegelsesbaner for å få ulike elementer til å bevege seg akkurat dit du vil på lysbildet. Forkunnskap: Du må ha erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet i Word eller Excel. Du må kunne det grunnleggende innen det å lage en enkel PowerPoint presentasjon. Nivå: Grunnleggende innen bruk av animasjoner i PowerPoint, men du må minimum ha kunnskap om hvordan du lager enkle presentasjoner i PowerPoint. Ta gjerne vårt grunnleggende webinar i PowerPoint først. Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage en mer dynamisk presentasjon for fremvisning. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne animere elementer som ligger i dine lysbilder i PowerPoint.   Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073 [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til webpublisering, HTML og XHTML, CSS, prinsipper for webdesign, DOM og JavaScript, XML (SVG og RSS), multimedia på web (grafikk, bilder, lyd og video), in... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Større og mindre øvinger tilsvarende 8 øvinger, hvor 6 må være godkjent før endelig karakter settes. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Karakteren i faget settes på grunnlag av to eksamensdeler - et prosjekt (60 %) og en netteksamen (40 %). Prosjektet går over 5 uker og gjennomføres som gruppearbeid. I vurderingen av prosjektet teller prosess, dokumentasjon og produkt. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltagelse. Netteksamen varer 1 time og består av både flervalgs- og fritekstspørsmål. Både prosjekt, netteksamen og obligatoriske øvinger må være bestått for å få karakter i faget. Klageadgang gjelder for hver enkelt eksamensdel. Ansvarlig: Atle Nes Eksamensdato: 11.12.13 / 14.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Webutvikling 1 skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- forstår klient-tjener-arkitektur i konteksten nettleser og webtjener.- kjenner til forskjellen på statiske og dynamiske websider.- kjenner til HTTP-protokollen og kryptert kommunikasjon med HTTPS.- forstår oppbygningen til en URL, domenenavn og porter.- vet forskjellen på absolutt og relativ adressering.- kjenner til virkemåten til søkemotorer.- forstår viktigheten av å følge web-standarder. FERDIGHETER:Kandidaten:- kan utvikle et funksjonelt nettsted ved bruk en enkel testeditor og HTML eller XHTML.- kan laste opp nettstedet til webtjener med SFTP.- kan endre utseendet på nettstedet med intern eller ekstern CSS.- kan bruke DOM og JavaScript til å lage dynamiske nettsider.- kan legge til multimedia (grafikk, bilder, lyd, video) på nettstedet.- kan integrere eksterne tjenester på nettstedet. GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- får en grunnleggende forståelse av hvordan et moderne nettsted er oppbygd. Innhold:Introduksjon til webpublisering, HTML og XHTML, CSS, prinsipper for webdesign, DOM og JavaScript, XML (SVG og RSS), multimedia på web (grafikk, bilder, lyd og video), integrasjon av eksterne tjenester.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Webutvikling 1 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 000 kr
På forespørsel
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumente... [+]
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumentere at du har slik kunnskap? Noen velger å ta Datakortet som man oppnår ved å gjennomføre og bestå 7 sertifiserende tester og derigjennom så blir man sertifisert som bruker på de vanligste kontorapplikasjonene.  Andre velger å fokusere på å tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene uten å ta tester. Mål med kurset: Deltakeren skal tilegne seg kunnskaper om grunnleggende IT-forståelse og Windows programmene og etter avsluttet kurs kunne jobbe smartere og mer effektivt. Krav til forkunnskaper: Et innføringskurs i data eller noe erfaring med data fra før er nødvendig. Kurset MS Office 3 Moduler tar for seg: Grunnleggende IT-forståelse Access PowerPoint Gjennomføring: Gjennomføres på Internett, interaktivt. Kurset inneholder tekst, bilder, videofremvisninger, små tester og en mengde oppgaver. Enkelt og fleksibelt. Kursdeltageren har on-line tilgang i 12 måneder fra man starter å ta kurset.  Dette gjør at man har tilstrekkelig tid til å tilegne seg nødvendige kunnskaper. Sertifiserende tester: Etter avsluttet selvstudium vil man kunne avlegge sertifiserende tester on-line hos et godkjent test senter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Oslo Hele landet 2 dager 15 000 kr
13 Sep
25 Sep
Junos Service Provider Switching [+]
This two-day course provides students with intermediate switching knowledge and configuration examples. The course includes an overview of switching concepts such as LANs, Layer 2 address learning, bridging, virtual LANs (VLANs), provider bridging, VLAN translation, spanning-tree protocols, and Ethernet Operation, Administration, and Maintenance (OAM). This course also covers Junos operating system-specific implementations of integrated routing and bridging (IRB) interfaces, routing instances, virtual switches, load balancing, and port mirroring. Furthermore, this course covers the basics of Multiple VLAN Registration Protocol (MVRP), link aggregation groups (LAGs), and multichassis LAG (MC-LAG). This course uses MX Series 3D Ethernet Universal Edge Routers for the hands-on component. This course is based on the Junos OS Release 14.2R3.8. Junos Service Provider Switching is an intermediate-level course.   Through demonstrations and hands-on labs, students will gain experience in configuring and monitoring the Junos OS and device operations. [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 1 time 550 kr
25 Sep
30 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkr... [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkronisere det hele mot din vanlige desktop eller laptop.  Emner på dette kurset: Kort om Office 365 og de ulike appene som er tilgjengelig online Effektiv synkronisering med OneDrive til alle enheter Deling av dokumenter Kort om bruk av Sway for å lage digitale onlinebaserte presentasjoner Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i enten Word, Excel eller PowerPoint.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som har fått eller skal få abonnement på Office 365. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne forstå nytten av å bruke Office 365.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 4 timer 299 kr
Microsoft Outlook er et dataprogram som gjør det mulig å sende, motta og behandle e-post, kontakter og avtaler. Kurset omfatter hvordan du skriver og sender e-post, mot... [+]
Microsoft Outlook er et dataprogram som gjør det mulig å sende, motta og behandle e-post, kontakter og avtaler. Programmet er en del av Office 365 og kan kjøres selvstendig eller koblet til Microsoft Exchange Server. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele programmet og lære deg alt du trenger for å komme raskt i gang. I starten av kurset lærer du hvordan man legger til e-postkontoer i Outlook. Deretter lærer du hvordan man leser, svarer, sletter og søker etter e-post. Videre lærer du hvordan man organiserer e-post, ved hjelp av mapper, flagg, betinget formatering, hurtigtrinn og regler. Du lærer selvfølgelig også hvordan man skriver e-post, formaterer innhold, legger til e-postsignatur, tabeller, bilder, figurer, diagram, osv. Avslutningsvis lærer du hvordan du bruker kalenderen, personer og oppgaver. ➜ Prøv kurset gratis   Hva er kravene? Du må ønske å lære å bruke Microsoft Outlook Du må ha tilgang til Microsoft Outlook Du må ha en e-postkonto (gratis) Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å hvordan Outlook er organisert Du lærer å legge til en e-postkonto Du lærer å lese, organisere og svare på e-post Du lærer å sette inn signatur, tabeller, bilder, figurer, m.m. Du lærer å bruke Kalender, Personer og Oppgaver Hvem er kurset laget for? Alle som sender e-post [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
18 Dec
Trenger du en rask innføring i hvordan å lage en fremdriftsplan i Project? Delta på vårt webinar å se hvordan du kommer i gang med og lage en enkel fremdriftsplan. [+]
Instruktørbasert opplæring:   Project nivå 2 - Lage fremdriftsplan i Project Opprette prosjektkalender Se på unntak Se på tidsplan Generelle innstillinger i Project Opprette aktiviteter Enkel redigering av aktivitetslisten Disponere Kobling av aktiviteter Tidsforskyvning Betingelsestyper 3 gode grunner til å delta 1. Få kontroll på prosjektkalenderen 2. Lær hvordan sette opp avhengighetsforhold mellom aktiviteter. 3. Hvorfor trenger vi en opprinnelig plan og hvordan opprette denne [-]
Les mer
5 dager 32 000 kr
Kursinnhold Course Version: 096Duration5 daysDelivery TypeInstructor-led ClassroomAudience Implemen... [+]
Kursinnhold Course Version: 096Duration5 daysDelivery TypeInstructor-led ClassroomAudience Implementation Consultants Key Technical Business Users involved in an Access Control project IT Governance Experts Consultants for SAP Security and GRC IT Auditors Business Project Team Leaders Course Announcements Prerequisites Essential: GRC100_96 SAP BusinessObjects Governance, Risk, and Compliance (GRC)10.0 Solution Overview and Harmonization, Knowledge of integrated processes in an SAP System, Knowledge of authorization concepts in an SAP System, Practical knowledge of common business processes Recommended: None   Course Based on Software Release SAP BusinessObjects Process Control 10.0 SAP ERP Central Component (ECC) 6.05 SAP NetWeaver 7.02 Content Introduction to SAP BusinessObjects Process Control 10.0- Process Control 10.0 Overview- Key Features and Benefits- A Day in the Life of a Process Control UserGRC 10.0 Harmonization Review- How Process Control Fits into the GRC Solution- Regional Compliance Regulations- Information Architecture- Harmonized Navigation- Delegation- Role-Specific UsersThe Process Control User Interface- Work Centers Overview- Controlling Work Center Display- My Home Work Center- Master Data Work Center- Rule Setup Work Center- Assessments Work Center- Access Management Work Center- Reports and Analytics Work Center- Authorizations and User ViewsCustomizing and Authorization- Process Control IMG Structure- Basic and Common Customizing- Process Control Specific Customizing- Process Control BC Sets- Basic and Application RolesContent Lifecycle Management (CLM)- CLM Features, Landscape, and Use Cases- Importing Data- Packaging Requirements- CLM Configuration and Related IntegrationsMaster Data Upload Generator (MDUG)- MDUG Overview and Prerequisites- MDUG Process Flow and Sequence of EventsUpgrading to Process Control 10.0Multi-Compliance Framework (MCF)- Configure a New Compliance Initiative in the MCF Planner Overview- Planner Features and Navigation- Plan Creation- Planner Monitor- Planner ConfigurationReports and Analytics- Report Features and Navigation- Crystal Integration- MCF in Reporting- Report Framework Harmonization- Metadata Configuration- Dashboards- Overall Compliance Status Dashboard- IMG Dashboard ConfigurationContinuous Monitoring- Continuous Monitoring Framework and Business Benefits- Pre-Configuration- Connectors- Data Source- Business Rule- Business Rule Assignment- Scheduler- Job Monitor- SAP Queries- Configurable Rule- Programmed Rule- ABAP Reports- Process Integration- SoD" [-]
Les mer
Hele landet 4 dager 28 000 kr
TOGAF Certification Course V9.1 v9.1 [+]
TOGAF is the foremost generic framework in the field of Enterprise Architecture (EA). This course provides guidance on what to do to establish an architecture practice and how to use it in connection with planning the longer-term transformation of the enterprise (strategic architecture), and designing capabilities to support and sustain the transformation. This course will benefit: Practicing architects from complex organizations looking for a set of defined processes to help in the organization, governance and management of architecture teams and multiple architecture projects. Experienced architects looking for details on the elements of sound architectural process and practice. Senior managers, such as Project Managers and Service Managers, who wish to gain a full appreciation of architecture practice. Aspiring architects commencing their career wishing to obtain recognized EA certification. This TOGAF® accredited course examines how practitioners can base their activities on a set of well-defined processes. It examines the framework as a whole, including the numerous techniques to assist in organizing, governing and now in this version, describing, architecture. It incorporates recommendations on how to adapt the framework to deal with issues such as Security and Service-oriented Architecture. The course prepares participants to take the combined TOGAF® 9.1 Foundation and Certified exams (Level 1 & 2). During the course delegates will be helped to prepare for this combined exam. For full details of the TOGAF® certification scheme, visit the following link: www.opengroup.org [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;