Alle kategorier
Du har valgt: IT-kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i IT-kurs
 

Virtuelt eller personlig Bærum Hele landet 3 dager 12 480 kr
19 Aug
08 Oct
02 Dec
Kurset er for deg som skal konstruere elektroinstallasjonstegninger i Revit MEP. [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.     Revit MEP MagiCAD El Basis I   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Introduksjon til BIM Link av Revit-modeller Koordinering av modeller Utarbeidelse av EL-installasjoner Snitt og detaljer Skjemaer og uttrekk til utprint   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 2 dager 16 900 kr
26 Sep
10 Oct
14 Nov
Modern Application Architecture [+]
Modern Application Architecture [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.  Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
3 timer 3 550 kr
Skal du oppgradere til Windows 10? Ved å delta på dette halvdags-kurset får du påfyllet du trenger til raskt å komme igang med Windows 10. Du lærer alt du trenger f... [+]
Skal du oppgradere til Windows 10? Ved å delta på dette halvdags-kurset får du påfyllet du trenger til raskt å komme igang med Windows 10. Du lærer alt du trenger for å bli en racer på det nye grensesnittet, samt annen ny funksjonalitet!   Kursinnhold:   Introduksjon til Windows 10 Grensesnittet Bruk av touch Stasjonær PC, bærbar og nettbrett Andre nyheter   Startopplevelsen og skrivebordet Navigere på startsiden Bruk av skrivebordet Hva gjør man hvor Diverse innstillinger Hurtigtaster   Apps og programmer Forskjellen mellom Apps og programmer Starte en App App store Bruk av Apps De beste Appene   Søk og lagring Søk etter filer Lagre filer på OneDrive   Bruk av metadata   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 6 900 kr
Dette er kurset som passer for deg som har basisferdighetene på plass og som ønsker å lære flere avanserte muligheter i programmet. Her kan du virkelig lære hvordan ... [+]
Kursinstruktør   Geir Johan Gylseth Geir Johan Gylseth er utdannet ved Universitetet i Oslo med hovedvekt på Informatikk og har over 30 års erfaring som instruktør. Geir sin styrke ligger innenfor MS Office. Han har lang erfaring med skreddersøm av kurs, kursmanualer og oppgaver. Geir er en entusiastisk og dyktig instruktør som får meget gode evalueringer. Kursinstruktør   Jonny Austad Jonny Austad er utdannet som Adjunkt og har jobbet som lærer og instruktør siden 1989. Han har dessuten jobbet mye med support og drifting av nettverk og vet som oftest hva som er vanlige problemer ute i bedriftene. Han var den første Datakort-læreren i landet (høsten 1997), og har Office-pakken med spesielt Excel som sitt hjertebarn. Jonny er en meget hyggelig og utadvendt person som elsker å undervise med smarte løsninger på problemer samt vise smarte tips og triks i de ulike programmene. Kursinnhold Kurset passer for deg som har basisferdighetene på plass men som ønsker å lære mer. Kurset passer også for deg som er selvlært og som ønsker å jobbe mer effektivt. Bruk av stiler gir profesjonelle og flotte dokumenter. Lær å lage innholdsfortegnelse, stikkordliste og figurliste automatisk. Profesjonelt sideoppsett med spalter, marger, sidefarger, sidekantlinjer og dokumenttemaer. Auto korrektur, byggeblokker, egenskaper og felt gjør det enklere å gjenbruke tekst. Flere deldokumenter kan samles i et hoved dokument ved hjelp av hoveddokumentvisning. I lange dokumenter kan du ha uliketopp- og bunntekster og selv bestemme side nummerering. For å friske opp et dokument kan du sette inn utklipp, figurer, SmartArt og diagram. Med tekstbokser kan du presentere sitater eller sammendrag fra dokumentet. Tabeller kan brukes til å presentere informasjon på en oversiktlig måte men kan også sorteres og inneholde beregninger. Maler brukes for å sikre at dokumenter av samme type får en ensartet formatering. Felt, innholdskontroller og skjemakontroller kan settes inn for å effektivisere bruken av maler. Med makroer kan du effektivisere avanserte oppgaver som består av serie med handlinger. Med fletting kan du masseprodusere brev, konvolutter, etiketter og e-post. I tillegg får du en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag.  Alt du lærer får du repetert gjennom aktiv oppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert! Kursholderne har mer enn 20 års Word erfaring som de gjerne deler med deg! Meld deg på Word-kurs allerede i dag og sikre deg plass! Lær deg: behandling av stiler rask og enkel opprettelse av innholdsfortegnelse sette inn forsider samarbeid om felles dokument spalter beregninger i tabeller innsetting av diagram sett inn bilder og bildetekst grafikk og tegning maler og skjema bruk av makroer integrasjon med Excel og andre programmer [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 5 dager 27 500 kr
26 Aug
09 Sep
16 Sep
MS-102: Microsoft 365 Administrator Essentials [+]
MS-102: Microsoft 365 Administrator [-]
Les mer
4 dager 23 000 kr
This course teaches Azure administrators how to plan, deliver, and manage virtual desktop experiences and remote apps, for any device, on Azure. [+]
 Students will learn through a mix of demonstrations and hands-on lab experiences deploying virtual desktop experiences and apps on Windows Virtual Desktop and optimizing them to run in multi-session virtual environments.Students for AZ-140: Configuring and Operating Windows Virtual Desktop on Microsoft Azure are interested in delivering applications on Windows Virtual Desktop and optimizing them to run in multi-session virtual environments. As a Windows Virtual Desktop administrator, you will closely with the Azure Administrators and Architects, along with Microsoft 365 Administrators. Windows Virtual Desktop administrator responsibilities include planning, deploying, packaging, updating, and maintaining the Azure Windows Virtual Desktop infrastructure. They also create session host images, implement and manage FSLogix, monitor Windows Virtual Desktop performance, and automate Windows Virtual Desktop management tasks. COURSE OBJECTIVES   Select an appropriate licensing model for Windows Virtual Desktop Implement networking for Windows Virtual Desktop Manage Windows Virtual Desktop session hosts by using Azure Bastion Configure storage for FSLogix components Create and manage session host images Implement Azure roles and role-based access control (RBAC) for Windows Virtual Desktop Configure user Windows Virtual Desktop experience settings Install and configure apps on a session host Implement business continuity and disaster recovery Monitor and manage Windows Virtual Desktop performance     COURSE CONTENT Module 1: Plan a Windows Virtual Desktop Architecture In this module, you will learn how to assess existing physical and virtual desktop environments, plan and configure name resolution for Active Directory (AD) and Azure Active Directory Domain Services (Azure AD DS), and plan for Windows Virtual Desktop client deployments. LESSONS M1 Windows Virtual Desktop Architecture Design the WVD architecture Design for user identities and profiles LAB: PREPARE FOR DEPLOYMENT OF AZURE WINDOWS VIRTUAL DESKTOP (AZURE AD DS) LAB: PREPARE FOR DEPLOYMENT OF AZURE WINDOWS VIRTUAL DESKTOP (AD DS) After completing module 1, students will be able to: Understand Windows Virtual Desktop Components Understand personal and pooled desktops Recommend an operating system for a WVD implementation Plan a host pools architecture Module 2: Implement a WVD Infrastructure In this module, you will learn how to manage connectivity to the internet and on-premises networks, create a host pool by using the Azure portal, deploy host pools and hosts by using Azure Resource Manager templates, apply OS and application updates to a running WVD host, and create a master image. LESSONS M2 Implement and manage networking for WVD Implement and manage storage for WVD Create and configure host pools and session hosts Create and manage session host image LAB: CREATE AND CONFIGURE HOST POOLS AND SESSION HOSTS (AZURE AD DS) LAB: DEPLOY HOST POOLS AND SESSION HOSTS BY USING THE AZURE PORTAL (AD DS) LAB: IMPLEMENT AND MANAGE STORAGE FOR WVD (AZURE AD DS) LAB: DEPLOY HOST POOLS AND HOSTS BY USING AZURE RESOURCE MANAGER TEMPLATES LAB: DEPLOY AND MANAGE HOST POOLS AND HOSTS BY USING POWERSHELL After completing module 2, students will be able to: Implement Azure virtual network connectivity Manage connectivity to the internet and on-premises networks Understanding Windows Virtual Desktop network connectivity Configure WVD session hosts using Azure Bastion Configure storage for FSLogix components Configure disks and file shares Modify a session host image Create and use a Shared Image Gallery (SIG) Module 3: Manage Access and Security In this module, you will learn how to plan and implement Azure roles and RBAC for WVD, implement Conditional Access policies for connections, plan and implement MFA, and manage security by using Azure Security Center. LESSONS M3 Manage access Manage security LAB: CONFIGURE CONDITIONAL ACCESS POLICIES FOR CONNECTIONS TO WVD (AD DS) After completing module 3, students will be able to: Manage local roles, groups and rights assignment on WVD session hosts. Configure user restrictions by using AD group policies and Azure AD policies Understand Conditional Access policy components Prepare for Azure Active Directory (Azure AD)-based Conditional Access for Windows Virtual Desktop Implement Azure AD-based Conditional Access for Windows Virtual Desktop Module 4: Manage User Environments and Apps In this module, you will learn how to plan for FSLogix, install FSLogix, configure Cloud Cache, deploy an application as a RemoteApp, and implement and manage OneDrive for Business for a multi-session environment. LESSONS M4 Implement and manage FSLogix Configure user experience settings Install and configure apps on a session host LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP PROFILE MANAGEMENT (AZURE AD DS) LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP PROFILE MANAGEMENT (AD DS) LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP APPLICATION PACKAGING (AD DS) After completing module 4, students will be able to: Configure Profile Containers Configure Azure Files to store profile containers for WVD in an AAD DS environment Implement FSLogix based profiles for Windows Virtual Desktop in Azure AD DS environment Implement FSLogix based profiles for Windows Virtual Desktop Prepare for and create MSIX app packages Implement MSIX app attach container for Windows Virtual Desktop in AD DS environmen Module 5: Monitor and maintain a WVD infrastructure In this module, you will learn how to plan and implement a disaster recovery plan for WVD, configure automation for WVD, implement autoscaling in host pools, and optimize session host capacity and performance. LESSONS M5 Plan and implement business continuity and disaster recovery Automate WVD management tasks Monitor and manage performance and health LAB: IMPLEMENT AUTOSCALING IN HOST POOLS (AD DS) After completing module 5, students will be able to: Plan and implement a disaster recovery plan for WVD Configure automation for WVD Monitor WVD by using Azure Monitor Customize Azure Workbooks for WVD monitoring Configure autoscaling of Windows Virtual Desktop session hosts Verify autoscaling of Windows Virtual Desktop session host [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 33 000 kr
VMware Horizon 8: Deploy and Manage is a five-day combination course of VMware Horizon 8: Skills for Virtual Desktop Management & VMware Horizon 8: Infrastructure Adm... [+]
COURSE OVERVIEW . This training collection gives you the hands-on skills to deliver virtual desktops and applications through a single virtual desktop infrastructure platform. You will build on your skills in configuring and managing VMware Horizon® 8 through a combination of lecture and hands-on labs. You learn how to configure and deploy pools of virtual machines and how to provide a customized desktop environment to end-users. Additionally, you will learn how to install and configure a virtual desktop infrastructure platform. You learn how to install and configure VMware Horizon® Connection Server™, VMware Unified Access Gateway™, how to configure a load balancer for use with Horizon, and how to establish Cloud Pod Architecture.  Product Alignment: VMware Horizon 8 V2006 TARGET AUDIENCE Operators, administrators, and architects for VMware Horizon should enroll in this course. These individuals are responsible for the creation, maintenance, and or delivery of remote and virtual desktop services. Additional duties can include the implementation, support, and administration of an organization's end-user computing infrastructure. COURSE OBJECTIVES By the end of the course, you should be able to meet the following objectives: Recognize the features and benefits of Horizon Use VMware vSphere® to create VMs to be used as desktops for Horizon Create and optimize Windows VMs to create Horizon desktops Install and configure Horizon Agent on Horizon desktop Configure and manage the VMware Horizon® Client™ systems and connect the client to a VMware Horizon desktop Configure, manage, and entitle desktop pools of full VMs Configure, manage, and entitle pools of instant-clone desktops Create and use Remote Desktop Services (RDS) desktops and application pools Monitor the Horizon environment using Horizon Console Dashboard and Horizon Help Desk Tool Identify Horizon Connection Server installation, architecture, and requirements. Describe the authentication and certification options for a Horizon environment Recognize the integration process and benefits of VMware Workspace ONE® Access™ and Horizon 8 Discuss performance and scalability options available in Horizon 8 Describe different security options for the Horizon environment COURSE CONTENT 1  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 2  Introduction to VMware Horizon Recognize the features and benefits of Horizon Describe the conceptual and logical architecture of Horizon 3  Introduction to Use Case Define a use case for your virtual desktop and application infrastructure Convert customer requirements to use-case attributes 4  vSphere for Horizon 8 Explain basic virtualization concepts Use VMware vSphere® Client™ to access your vCenter Server system and VMware ESXi™ hosts Create, provision, and remove a virtual machine 5  VMware Horizon Desktops Create a Windows and a Linux virtual machine using vSphere Optimize and prepare Windows and Linux virtual machines to set up Horizon desktop VMs 6  VMware Horizon Agents Outline the configuration choices when installing Horizon Agent on Windows and Linux virtual machines Create a gold master for Windows Horizon desktops 7  VMware Horizon Pools Identify the steps to set up a template for desktop pool deployment List the steps to add desktops to the VMware Horizon® Connection Server™ inventory Compare dedicated-assignment and floating-assignment pools Outline the steps to create an automated pool Define user entitlement Explain the hierarchy of global, pool-level, and user-level policies 8  VMware Horizon Client Options Describe the different clients and their benefits Access Horizon desktop using various Horizon clients and HTML Configure integrated printing, USB redirection, and the shared folders option Configure session collaboration and media optimization for Microsoft Teams 9  Creating and Managing Instant-Clone Desktop Pools List the advantages of instant clones Explain the provisioning technology used for instant clone desktop pools Set up an automated pool of instant clones Push updated images to instant clone desktop pools 10  Creating RDS Desktop and Application Pools Explain the difference between an RDS desktop pool and an automated pool Compare and contrast an RDS session host pool, a farm, and an application pool Create an RDS desktop pool and an application pool Access RDS desktops and application from Horizon Client Use the instant clone technology to automate the build-out of RDSH farms Configure load-balancing for RDSHs on a farm 11  Monitoring VMware Horizon Monitor the status of the Horizon components using the Horizon Administrator console dashboard Monitor desktop sessions using the HelpDesk tool 12  Course Introduction Introductions and course logistics Course objectives 13  Horizon Connection Server Recognize VMware Horizon reference architecture Identify the Horizon Connection Server supported features Identify the recommended system requirements for Horizon Connection Server Configure the Horizon event database Outline the steps for the initial configuration of Horizon Connection Server Discuss the ADAM database as a critical component of Horizon Connection Server installation 14  VMware Horizon Authentication and Certificates Compare the authentication options that Horizon Connection Server supports Describe the Smartcard authentication options that Horizon Connection Server supports Outline the steps to create a Horizon administrator and custom roles Describe the roles available in a Horizon environment Explain the role that certificates play for Horizon Connection Server Install and configure certificates for Horizon Connection Server Install and configure True SSO in a Horizon environment 15  Workspace ONE Access & Virtual Application Management Recognize the features and benefits of Workspace ONE Access Recognize the Workspace ONE Access console features Explain identity management in Workspace ONE Access Explain access management in Workspace ONE Access Describe the Workspace ONE Access directory integration Describe the Workspace ONE Access directory integration Deploy virtual applications with Workspace services 16  VMware Horizon Performance and Scalability Describe the purpose of a replica connection server Explain how multiple Horizon Connection Server instances in a pod maintain synchronization Describe the 3D rendering options available in Horizon 8 List the steps to configure graphics cards for use in a Horizon environment Configure a load balancer for use in a Horizon environment Explain Horizon Cloud Pod Architecture LDAP replication and VIPA Explain Horizon Cloud Pod Architecture scalability options 17  Managing VMware Horizon Security Explain concepts relevant to secure Horizon connections Describe how to restrict Horizon connections. Discuss the benefits of using Unified Access Gateway List the two-factor authentication options that are supported by Unified Access Gateway List Unified Access Gateway firewall rules Describe the situation in which you might deploy Unified Access Gateway instances with one, two, or three network interfaces TEST CERTIFICATION VMware Certified Professional – Desktop and Mobility 2020 (VCP-DTM 2020) [-]
Les mer
Nettkurs 2 dager 6 500 kr
HVORDAN BRUKER VI MS PROJECT FOR Å LAGE GODE FREMDRIFTSPLANER [+]
KURSINNHOLD  Gjennomgang av MS Project funksjoner gjennom praktisk anvendelse  Prinsippene for S-kurver og tolkning av disse Hvordan bygge opp S-kurver fra MS Project data eksportert til Excel Periodisering av MS Project data i Excel Kriterier som må legges til grunn for en «god plan» Når kriteriene for en «god plan» følges kan de analytiske verktøyene i MS Project brukes    Under kurset har vi en gjennomgang av disse kriteriene Oppfølging av en MS Project plan. Hva må gjøres i planen ved periodeslutt? Presisering av «drøye» kontra «slakk» Noen alternative grep knyttet til editering av planen.   Forhåndskunnskaper Vi forventer at deltakerne har noe kjennskap til MS Project. Ved kurspåmelding gjennomfører vi kartlegging av forhåndskunnskaper hos alle deltakerne. Det legges opp til at deltakerne stiller med egen pc hvor MS Project 2016 og Exel  er forhåndsinstallert.     MAX 10 deltakere per kurs.  [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 3 120 kr
Målsetning for kurset: Opparbeide ferdigheter i å navigere, kommunisere og hente ut informasjon fra BIM-modeller i IFC-formatet med bruk av Solibri Anywhere. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt.NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Solibri Anywhere og Site   På kurset vil du lære å: Sammenstille flere IFC-modeller og navigere i disse Velge ut grupper av objekter for nærmere studier Legge inn snitt, måle, markere og opprette slides fra visninger av modellen Opprette rapporter og kommentere «issues» i Excel og BCF-format Se på resultatet av utførte regelsjekker i modellen Se på resultatet av utførte informasjons- og mengdeuttak fra modellen Høste informasjon og mengder fra modellen basert på eksisterende maler og klassifikasjoner Skape egne klassifikasjoner og definisjoner for megndeuttak   Dette er et populært kurs, meld deg på nå! Spesialtilpasset kurs: NTI anbefaler spesialtilpassede kurs for bedrifter som planlegger å sende to eller flere deltakere på Solibri-kurs. Grunnen til dette er at Solibri brukes av mange forskjellige aktører og profesjoner i BAE-bransjen, og følgelig blir de åpne kursene ofte for generelle for enkelte kursdeltakere. I et spesialtilpasset kurs vil vår kurskonsulent kartlegge fokusområdene i forkant av kurset, og gjennomføre kurset i henhold til selskapets behov, gjerne basert på kundens egne modeller. Utbyttet av kurset blir følgelig mye større.  Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg-no@nti.biz eller les mer på www.nti.biz   [-]
Les mer
3 dager 14 900 kr
Kursinnhold In this MoP Foundation & Practitioner Course participants will learn the key aspects of the Management of Portfolios (MoP) methodology. MoP helps organiza... [+]
Kursinnhold In this MoP Foundation & Practitioner Course participants will learn the key aspects of the Management of Portfolios (MoP) methodology. MoP helps organizations ensure if the investments are done in the right change initiatives and implementing them correctly. This is achieved by: Prioritizing the programs and projects in terms of their contribution to the organization’s strategic objectives and overall level of risk. Managing the programs and projects consistently to ensure efficient and effective delivery. Maximizing the benefit by providing the greatest return from the investment made. Audience: Those aimed at those involved in a range of formal and informal portfolio management roles encompassing investment decision making, project and program delivery, and benefits realization. Those involved in the selection and delivery of business change initiatives. Experienced portfolio managers, managing large and complex portfolios of change initiatives. Members of portfolio offices and senior managers (e.g., financial managers, quality managers)  involved in setting strategic goals and giving direction to the organization’s portfolio of changes. Roles: Members of Management Boards Directors of Change Senior Responsible Owners (SROs) Portfolio, program, project, business change and benefits managers Business case writers Project appraisers Learning Objectives:Individuals certified at the MoP Foundation level will have demonstrated their understanding of: Define the scope and objectives of portfolio management and how it differs from program and project management. List the benefits of applying portfolio management. Explain the context it operates in. List the principles successful portfolio management is based on. List the different approaches to implement MoP. List the factors to maintain progress and how to assess the success of portfolio management. State the purpose and key content of the major portfolio documents. Define the scope of key portfolio management roles. Individuals certified at the MoP Practitioner level will have demonstrated their understanding of: Defining the business case to get senior management approval for portfolio management. Planning the implementation of portfolio management. Selecting and adapting MoP principles, practices, and techniques to suit different organizational environments. Evaluating examples of MoP information including documents and role descriptions. Analyzing the solutions adopted in relation to a given scenario. Prerequisites: There are no formal prerequisites. However, candidates are required to have passed the MoP Foundation exam in order to be certified at the Practitioner level. Course Materials:Participants receive a copy of the classroom presentation material and the handbook, which contains reference materials. It is mandatory for participants to have the official Management of Portfolios (MoP) Book. Examination:   Foundation Exam Practitioner Exam   Exam fee is NOK 2.500,- + VAT The Foundation exam is in closed book format. The exam consists of 50 multiple choice questions. A minimum score of 50% is required to pass the exam. The exam lasts 40 minutes. Additional time may be given for certain handicaps, and if the exam is not available in the candidate’s native language. Identification is required.   Exam fee is NOK 3.400,- + VAT  The practitioner exam is in open book format. The exam consists of 8 objective type questions with 10 marks available per question. 40 marks or 50% passing rate is required to pass the exam (out of 80 available). The exam lasts 180 minutes. Additional time may be given for certain handicaps and if the exam is not available in the native language. Identification is required.   Bouvet delivers the MOP® courses in collaboration with ITPreneurs   The MoP Approved Licensed Affiliate logo is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 1 dag 9 500 kr
09 Aug
09 Aug
28 Aug
AZ-900: Microsoft Azure Fundamentals [+]
AZ-900: Microsoft Azure Fundamentals [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
I dette kurset gir Inga Strümke deg en innføring i hva kunstig intelligens er, og hva du bør tenke på når din bedrift skal ta i bruk kunstig intelligens. [+]
Inga Strümke gir deg en innføring i kunstig intelligens og maskinlæring som gjør det lettere å ta bedre beslutninger. Kunstig intelligens (AI) er mer i vinden enn noensinne, men visste du at det har eksistert som akademisk fagfelt siden 1950-tallet? I dette kurset får du en innføring i hva kunstig intelligens egentlig er for noe, hvordan det brukes i dag og hvordan du kan anvende det for å ta bedre beslutninger. Du lærer om maskinlæring og nevrale nettverk, og hvordan dyp læring brukes til komplekse problemer som språkforståelse og bildegjenkjenning. Du får innsikt i fallgruver, hvorfor de oppstår og hvordan de kan unngås, og ikke minst – hva du bør tenke på når din bedrift skal ta i bruk kunstig intelligens.  HVA VIL DU LÆRE: Kunstig intelligens Maskinlæring, dyp læring og nevrale nettverk Data Bildegjenkjenning og språkforståelse Proxyvariabler og korrelasjon i modeller Forklaringer: Hva og for hvem? Integrering i bedriften Leksjoner Introduksjon til kurset Innføring i kunstig intelligens og algoritmer Maskinlæring Data  Nevrale nettverk og dyp læring Bildegjenkjenning Språkmodeller Proxy-variabler og et eksempel fra forsikring Korrelasjon og kausalitet  Forklaring - hva og for hvem? Eksempler på bruk Helhetlig integrering  Oppsummering [-]
Les mer
Nettkurs 5 timer 349 kr
Dette kurset passer for deg som har tatt vårt viderekommende kurs i Excel, og som nå ønsker å ta et steg videre. I kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg å bruke ava... [+]
Utvid din Excel-kunnskap til et ekspertnivå med "Excel: Ekspert", et dyptgående kurs ledet av Espen Faugstad hos Utdannet.no. Dette kurset er ideelt for de som allerede har en solid forståelse av Excel gjennom tidligere kurs og ønsker å utvikle avanserte ferdigheter for å håndtere komplekse dataanalyser og problemstillinger. Kurset vil dekke avanserte teknikker og funksjoner i Excel, inkludert ulike variasjoner av HVIS-funksjonen, FINN.RAD, FINN.KOLONNE, tekstbehandlingsfunksjoner som SØK og DELTEKST, samt dato- og tidsfunksjoner. Du vil også lære om avanserte oppslagsfunksjoner, matematiske formler og statistiske analyser ved hjelp av Excel. I tillegg til å lære om avanserte formler, vil kurset veilede deg gjennom bruk av matrisefunksjoner og feilsøking i Excel. Ved kursets slutt vil du ha en omfattende forståelse av Excel på et ekspertnivå, noe som gjør deg i stand til å utføre sofistikerte dataanalyser og rapporteringer.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Formelhåndtering Kapittel 3: HVIS Kapittel 4: GJØR.HVIS Kapittel 5: FINN Kapittel 6: Tekst Kapittel 7: Dato Kapittel 8: Oppslag Kapittel 9: Matematikk Kapittel 10: Statistikk Kapittel 11: Matrise Kapittel 12: Diverse Kapittel 13: Avslutning   Varighet: 4 timer   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
2 dager 16 900 kr
SAFe® 6.0 for Teams [+]
SAFe® for Teams Certification [-]
Les mer