Alle kategorier
Du har valgt: IT-kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Oslo 1 dag 8 900 kr
22 Mar
31 May
In this introductory course, you will learn about AWS products, services, and common solutions. You will learn the fundamentals of identifying AWS services so that you ca... [+]
In this introductory course, you will learn about AWS products, services, and common solutions. You will learn the fundamentals of identifying AWS services so that you can make informed decisions about IT solutions based on your business requirements.Course Objectives  In this course, you will learn: Terminology and concepts related to the AWS platform How to navigate the AWS Management Console Key concepts of AWS security measures and AWS Identity and Access Management (IAM)   Hands-On Activity This course allows you to test new skills and apply knowledge to your working environment through a variety of practical exercises.   Key AWS Services Included Foundational services: Amazon Elastic Compute Cloud (EC2), Amazon Virtual Private Cloud (VPC), Amazon Simple Storage Service (S3), and Amazon Elastic Block Store (EBS) Database services: Amazon DynamoDB and Amazon Relational Database Service (RDS) Management services: AWS Auto Scaling, Amazon CloudWatch, Elastic Load Balancing (ELB), and AWS Trusted Advisor   Course outline Introduction and History of AWS AWS Foundational Services: EC2, VPC, S3, EBS AWS Security, Identity, and Access Management: IAM AWS Databases: RDS, DynamoDB AWS Management Tools: Auto Scaling, CloudWatch, Elastic Load Balancing, Trusted Advisor   Instruktører Anders BjørnestadAnders Bjørnestad har utviklet løsninger på AWS plattformen siden 2010 og har jobbet med alt fra cloud-strategi til å designe og implementere tekniske løsninger på denne plattformen. Anders er en av initiativtakerne til AWS User Groups i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger og han mottok nylig fra AWS hedersbeviset “AWS Community Hero”, som en av få i Europa.   [-]
Les mer
Praksis + nettkurs Hele landet 3 dager 11 450 kr
02 Feb
24 Mar
Få de grunnleggende prinsipper om AutoCAD på plass fra starten. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   AutoCAD og LT Basis I Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: AutoCADs brukergrensesnitt Den strategiske bruken av programmet fra start til slutt i tegningsprosessen Utføre og modifisere en tegning Bruk av tegneobjekter Bruk av redigeringsverktøy Laghåndtering, bruk av tekst og målsetting Håndtere layout og plotte den ferdige tegningen Etter kurset vil du ha god kjennskap til AutoCADs brukerflate og hvordan du skal bruke programmet gjennom hele tegneprosessen. Du vil kunne utføre og modifisere en tegning når det gjelder bruk av tegneobjekter, bruk av redigeringsverktøy, laghåndtering, tekstbruk og målsetning samt opprettelse og bruk av blokker. Du vil også kunne håndtere layout og plotte den ferdige tegningen. Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Innsikt Arena er skapt for å dele! [+]
Dette er et konsept der Webstep leverer høykvalitets-kurs. Kursene vi tilbyr vil være innenfor tematikken datavarehus, Business Intelligence, maksinlæring, analytics og Big Data. Kursene vil holdes i Oslo og ha begrensede plasser. Kursene passer for analytikere, statistikere, BI-konsulenter og managere, i tillegg til ETL-utviklere, Data Scientists og alle som definerer seg innenfor BI-interessesfæren, uansett bransje, sektor og verktøy.  Kunne du vært interessert i slike kurs? Meld deg på våre nyhetsbrev for å få informasjon om kursmuligheter, tips og nyheter.  [-]
Les mer
3 dager 11 450 kr
Kurset MagiCAD VVS for AutoCAD gir en gjennomgang av prosjektering av ventilasjon- og rørinstallasjoner i MagiCAD og AutoCAD. [+]
Fleksible kurs for fremtiden Ny kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   MagiCAD VVS for AutoCAD grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Etablering av prosjekt Prosjektering av ventilasjonsanlegg, varmeanlegg, og sanitæranlegg Sammenkobling av systemer gjennom flere tegninger Tekstefunksjoner, snitt, tegninger til utskrift Beregninger, utbalansering, lyd, mengdeberegning Bruk av leverandørspesifike produkter Kollisjonskontroll Automatisk generering av utsparinger Deltakerne skal lære å håndtere tegninger i et prosjekt; arkitekt, VVS-tegninger etc. De skal lære å berike en VVS-modell slik at mest mulig informasjon kan nyttes med hensyn til BIM, 2D-tegninger, strømningstekniske beregninger og lydberegninger. Tilpassete kurs for bedrifter Vi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 510 kr
09 Mar
11 Jun
Instruktørbasert opplæring: Delta på webinar å lær hvordan man bygger en prosjektplan for å få god kontroll med gjennomføringen! [+]
Delta på webinar å lær hvordan man bygger en prosjektplan for å få god kontroll med gjennomføringen! Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause. Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Tabeller og felt i Project Forskjellige typer felt. Forskjeller mellom felt i aktiviteter og ressurser Legge til og fjerne felt Opprette og tilpasse felt Endre eksisterende tabeller Opprette nye tabeller   Forskjellige visninger Sortering Filtrering - Innebygde filetere. Definere nye filtre Gruppering. Benytte grupper til bedre oversikt og kontroll   3 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Gratis support   [-]
Les mer
3 dager 18 500 kr
In 3 days you will be brought up to the level of a modern SharePoint Developer. You will walk away with a good understanding of SPFx, where to use it, how to use it and w... [+]
This 3 day course will be split in 2 main sections: SPFx and the open source effort called SharePoint Patterns and Practices. The course and its material will be provided in English.  SPF SPFx, which is short for the Microsoft SharePoint Framework is the modern framework to be used in Office 365 and SharePoint 2016 and newer. Based upon TypeScript and React it will allow to you easily build great solutions. We will go through core concepts of SPFx, the tool chain, and we will step you through setting up your environment and building your own webpart. We will go into details like application lifecycle management, team based development, logging, and how to use SPFx with Microsoft Teams.Topics we will address are: - Core concepts for building modern SharePoint solutions - Introduction to the SharePoint Framework - Application Lifecycle Management of SharePoint Framework solutions - Team-based development with the SharePoint Framework - Seamlessly integrate with SharePoint using Office UI Fabric - Extending SharePoint Framework build pipeline - Logging in SharePoint Framework solutions - Optimizing SharePoint Framework solutions for performance - SharePoint Framework solutions considerations - Migrating existing SharePoint applications to SharePoint Framework - Testing SharePoint Framework solutions PnP The SharePoint Patterns and Practices (PnP) part will provide you with a full overview of what PnP is about, what resources are available and we will go into detail on topics like the PnP Provisioning Engine, PnP PowerShell and PnPjs and how they can help you to become more effective in what you do on a daily basis.Topics we will address are: - SharePoint PnP overview - Simplify development of SharePoint solutions with the PnP Core Component - Provision SharePoint solutions with the PnP Provisioning Engine - Manage your environment with PnP PowerShell - Simplify connecting to SharePoint using PnPjs - Seamlessly integrate with SharePoint using PnP controls - Custom project templates for SharePoint Framework projects   [-]
Les mer
1 dag 1 800 kr
Skype for Business kombinerer direktemeldinger, tale og videokonferanser i en og samme løsning. Vi viser deg hvordan du kan jobbe effektivt. [+]
Skype for Business kombinerer direktemeldinger, tale og videokonferanser i en og samme løsning. Dette gjør PC-en din til et topp moderne kommunikasjonssenter og kan gjøre din tradisjonelle telefonsentral overflødig. Skype for Business gjør at du kan koble til kolleger eller forretningspartnere i firmaet eller over hele verden. Informasjon om tilstedeværelse – hvem som er tilgjengelig, borte, opptatt eller frakoblet – vises som standard i Microsoft Outlook, SharePoint og andre Office-programmer. Du kan angi tilstedeværelsesstatus selv, eller den kan angis automatisk basert på kalenderen, påloggingsstatus og annet. Du kan også tilpasse tilgangsnivåer for bestemte kontakter for å dele mer eller mindre informasjon med dem. Bruk samtidig ringing i Skype for Business til å få innkommende samtaler automatisk til å ringe på mobiltelefonen, hustelefonen eller et annet telefonnummer i tillegg til på skrivebordsklienten. Hvis du har en mikrofon og høyttalere, er du klar til å bruke Skype for Business for taleanrop. Hvis du har konfigurert et webkamera, kan du velge å tillate at kontakten ser deg mens du snakker. Med noen få klikk kobler du opp til en telefon- eller videokonferanse. Skype for Business støtter deling av skrivebord og programmer, PowerPoint-opplasting og rike tavlefunk-sjoner, inkludert muligheten til å kopiere og lime inn bilder og annet innhold. Planlegg og delta på møter med ett enkelt klikk i Outlook eller i møtepåminnelsen. Emner Oppstart og tilpasning Oppstart og pålogging Programvinduet Tilgjengelighetsstatus Plassering Personlig notat Bilde Telefonnumre Lyd og video Veiviser for tilpasning Kontakter Kontakter Fortrolighetsforhold Grupper Sortering og visning Kontaktkort Kommunikasjon E-post Direktemelding Anrop Videosamtale Elektroniske møter Elektronisk møte Ikke-planlagt møte Alternativer Behandling av deltakere Deling og samarbeid Deling av skrivebord Deling av program PowerPoint-presentasjon Samarbeid på en tavle Undersøkelse Møteinnhold Integrasjon med Office [-]
Les mer
Oslo 5 dager 24 000 kr
25 Jan
12 Apr
12 Apr
This 5 day course covers three central elements of Microsoft 365 enterprise administration: Microsoft 365 security management, Microsoft 365 compliance management, and Mi... [+]
This 5 day course covers three central elements of Microsoft 365 enterprise administration: Microsoft 365 security management, Microsoft 365 compliance management, and Microsoft 365 device management. This course (together with MS-100) will help you prepare for the new certification: Microsoft 365 Certified Enterprise Administrator Expert.   Course Content This course covers three central elements of Microsoft 365 enterprise administration: Microsoft 365 security management In security management, you will examine all the common types of threat vectors and data breaches and how Microsoft 365’s security solutions address these security threats, including use of the Microsoft Secure Score, Azure Active Directory Identity Protection, Exchange Online Protection, Advanced Threat Protection, Safe Attachments, and Safe Links. Microsoft 365 compliance management In compliance management, you will examine the key aspects of data governance, including Information Rights Management, message encryption, data loss prevention (DLP), in-place records management, archiving and retention, creating DLP policies and policy tips, and Azure and Windows Information Protection. Microsoft 365 device management In Microsoft 365 device management, you will learn how to co-manage your Windows 10 devices, how to transition from Configuration Manager to Intune, and how to implement Windows Autopilot, Windows Analytics, and Mobile Device Management. Course Outline Module 1: Introduction to Microsoft 365 Security MetricsModule 2: Managing Your Microsoft 365 Security ServicesModule 3: Lab 1 - Manage Microsoft 365 Security ServicesModule 4: Microsoft 365 Threat IntelligenceModule 5: Lab 2 - Implement Alert Notifications Using the Security DashboardModule 6: Introduction to Data Governance in Microsoft 365Module 7: Archiving and Retention in Office 365Module 8: Lab 3 - Implement Archiving and RetentionModule 9: Implementing Data Governance in Microsoft 365 IntelligenceModule 10: Lab 4 - Implement DLP PoliciesModule 11: Managing Data Governance in Microsoft 365Module 12: Lab 5 - Implement AIP and WIPModule 13: Managing Search and InvestigationsModule 14: Lab 6 - Manage Search and InvestigationsModule 15: Planning for Device ManagementModule 16: Lab 7 - Implement the Microsoft Store for BusinessModule 17: Planning Your Windows 10 Deployment StrategyModule 18: Implementing Mobile Device ManagementModule 19: Lab 8 - Manage Devices with Intune   [-]
Les mer
Nettundervisning Sentrum 4 dager 24 900 kr
26 Jan
PowerCenter Level 2 Developer [+]
  This Informatica Powercenter developer Level 2 course extends the skills and knowledge of experienced Powercenter developers. Reviewing advanced topics with extended labs covering PowerCenter connection architecture, high availability, and session and workflow recovery. Objectives After successfully completing this course, students should be able to: Understand the Informatica PowerCenter architecture Determine the structure and use of PowerCenter Parameter Files Implement user-defined and advanced functions Normalize and Denormalize data using PowerCenter Use the Lookup transformation in Dynamic mode Call a SQL stored procedure from a PowerCenter mapping Create and configure a SQL transformation and its two modes of use Design error handling strategies appropriate for the intended purpose of a workflow Make use of the PowerCenter source-based, target-based, and user-based transaction control Utilize constraint-based loading in databases with referential integrity constraints Use the Transaction Control transformation for data-driven RDBMS transaction control Determine the proper use of built-in and optional, mapping-design recovery capabilities Build batch files that use PMCMD and PMREP command line programs Apply PowerCenter Performance Tuning Methodology Describe the effect of mapping design on performance and apply these design principles to a mapping Calculate how much memory a session uses and tune session-level memory. Apply partitions, distribute the data and optimize the CPU memory usage Delivery method This is a public classroom instructor-led training with around 60% lecture and 40% hands on lab. Target Audience Data Integration developers who have taken the PowerCenter 10 Developer, Level 1 Prerequisites Understanding of RDBMS concepts Knowledge of SQL Informatica PowerCenter v10 Developer, Level 1 It is highly recomended that you have worked with Powercenter at least 3-6 months before taking this class. General Information   The course is taught in in English with an Norwegian Instructor, the course material is written in English. The course price includes course material and catering (coffees, lunch) daily. CGI reserves the right to make changes to courses and schedules. CGI may cancel a course if there are less than six (6) participants. Affecto is not responsible for any expenses related to course cancellation. This course can also be arranged onsite at customer location.   OM CGI CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cgi.com [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 1 650 kr
Du arver et regneark fra en kollega som har sluttet eller gått over i en annen stilling, eller andre har laget et regneark som du skal bruke og utvikle. Hvordan går du fr... [+]
Dette kurset gir deg nyttig kunnskap om hvordan du finner ut hva et regneark faktisk gjør og hvordan. Du får også en oversikt over gode verktøy for utvikling eller videreutvikling av regneark. Kursinnhold Enkle formler Cellereferanser Gi navn til celler og områder Feilkontroll og formelrevisjon Hente data fra andre ark og arbeidsbøker Egendefinerte tallformater Betinget formatering Utklippstavle og avansert innliming Det er fordelaktig å ha to skjermer - en til å følge kurset og en til å gjøre det kursholder demonstrerer.   Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser. Du vil motta en invitasjon til Teams fra kursholder. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 6 000 kr
Dette kurset bruker OSI-modellen som en forklaringsmodell til datakommunikasjon, samt hva som kreves for å koble en pc til et nettverk. [+]
Faglig innhold:Dette kurset innholder OSI-modellen som en forklaringsmodell til datakommunikasjon. En oversikt over ulike lag i OSI-modellen med tilhørende eksempler på protokoller Hva kreves for å koble en pc til et nettverk - Nettverkskonfigurasjon - Ulike typer infrastruktur - Tilkoblinger til Internett Ulike typer enheter som kan kobles til Internett Sikkerhetsaspekter i tilknytning til datakommunikasjon og infrastruktur.Læremål:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten ha følgende læringsutbytte:KUNNSKAPERStudenten har:- kunnskap om begreper, prosesser, og verktøy som anvendes innenfor datakommunikasjon- kunnskap om grunnprinsipper i lagdelt datakommunikasjon- innsikt i virkemåten til eksempelprotokoller på de ulike lagene i OSI-modellen- innsikt i ulike typer infrastruktur, kommunikasjonsutstyr og overføringsteknologi- bransjekunnskap om sikkerhetsprinsipper i tilknytning til datakommunikasjon og infrastrukturFERDIGHETERStudenten kan:- anvende faglig kunnskap til å analysere konfigurasjonen på egen pc som er koblet til et nettverk- anvende faglig kunnskap til å analysere og videreutvikle eksisterende infrastruktur- kartlegge sikkerhetsutfordringer knyttet til bruk av ulike teknologier inne datakommunikasjon- anvende relevante faglige verktøy- Eks. Wireshark til å fange og analysere datatrafikk- Eks. Ping og Traceroute til å identifisere ulike typer nettverksproblemerGENERELL KOMPETANSEStudenten har:- forståelse for yrkes- og bransjeetiske prinsipper- utviklet en etisk grunnholdning i utøvelsen av yrket- kan bygge relasjoner med fagfeller gjennom aktiv deltakelse i ulike digitale kanaler [-]
Les mer
3 dager 17 500 kr
Et React introduksjonskurs myntet på nye utviklere og andre som ønsker å lære seg React, men ikke har erfaring fra tidligere. Kurset er basert på over 5 år med hands-on e... [+]
React er et av de mest populære rammeverkene for bygging av web applikasjoner og Single-Page Applications (SPAs) på internett for tiden. Grunnene til dette er mange, men viktigst er nok de robuste verktøyene både i og rundt rammeverket samt det omfattende community rundt dette. Gjennom denne workshopen vil du lære hvordan React fungerer, hvordan man bygger opp en applikasjon og hvordan man kan strukturere koden slik at den blir oversiktlig og gjenbrukbar. I tillegg vil du få en grundig introduksjon til TypeScript og hvordan dette verktøyet kan forenkle utvikling og hjelpe deg med å dokumentere koden nesten automagisk. Kurset er en workshop der vi i felleskap skal bygge komponenter og funksjonalitet med React. Hvert konsept introduseres først med en grundig gjennomgang før vi så går løs på oppgaver ment å belyse dette fra ulike vinkler og vise deg hvilke muligheter man får. Til slutt vil du sitte igjen med praktisk erfaring og en kodebase du selv har skrevet som du også kan benytte som referanse i fremtiden. Kurset forbedres kontinuerlig for å holde tritt med utviklingen av React som plattform og best-practices for utvikling mot web. Det betyr at konseptene kan tilpasses etter hva som er gjeldende standard i bransjen. Noen stikkord inkluderer:·        React komponentstruktur·        Hooks (state, effects)·        Ruting·        Kodestruktur og kodesplitting·        Memo, Context, Composition, mm·        TypeScript [-]
Les mer
3 dager 19 500 kr
ISO 27005 Risk Manager gir deg den grunnleggende kompetansen du trenger for å arbeide med risikostyring knyttet til informasjonssikkerhet etter beste praksis. [+]
Dette intensive kurset lærer deg å mestre de grunnleggende elementene innen risikovurdering, analyse og håndtering. Gjennom praktiske øvelser og case studier vil du tilegne deg den kunnskapen og de ferdighetene du trenger for å kunne å gjennomføre en risikovurdering av informasjonssikkerhet på en optimal måte. Kurset går i dybden på verktøyene og metodene for beste praksis for risikovurdering, herunder OCTAVE, MEHAR, EBIOS og TRA. Du vil få dybdeforståelse for prosessen for risikostyring i rammeverket ISO 27001 og vil være rustet til å vurdere risiko knyttet til informasjonssikkerhet, samt kunne utarbeide håndteringsplaner i din virksomhet. Ved implementering av et styringssystem for informasjonssikkerhet vil en sertifisert ISO 27005 Risk Manager sikre høy kvalitet i arbeidet. Mål med kurset: Etter fullført kurs vil du kunne: Forstå konsepter, fremgangsmåter, metoder og teknikker for effektiv risikostyring iht. ISO 27005 Tolke kravene i ISO 27001 i forhold til risikostyring Utvikle nødvendig kunnskap for å gjennomføre risikovurdering med OCTAVE metoden Beherske de enkelte stegene i prosessen for risikovurdering med OCTAVE metoden Forstå forholdet mellom risikostyring, kontroller og etterlevelse av standarder ihht krav i virksomheten Implementere, vedlikeholde og styre et aktivt risikostyringsprogram ihht ISO 27005 Ha kompetanse til å gi effektiv rådgivning på best praksis for risikostyring innen informasjonssikkerhet. Utvikle nødvendig kunnskap for å gjennomføre risikovurderinger med OCTAVE metoden Beherske de enkelte stegene i prosessen for risikovurdering med OCTAVE metoden  Hovedemner: Introduksjon, program for risikostyring, risikoidentifisering og vurdering ihht ISO 27005 Risikovurdering, behandling, kommunikasjon og overvåking ihht ISO 27005 Implementering, tilpasning, tilnærming og konklusjon Oppstart av risikovurdering med OCTAVE, oversikt over prosessene Kurset tilbys også bedriftsinternt. Ta kontakt for tilbud. Vurdering av sårbarheter og risiko ihht OCTAVE [-]
Les mer
1 dag 4 200 kr
Holder du av og til foredrag, kurs eller presentasjoner? Lær mer om hvilke forberedelser du bør gjøre, og hvordan man lager gode PowerPoint presentasjoner! Målet med ... [+]
Kursinstruktør  Bjørn-Ove Indrøy Bjørn-Ove er en av våre mest allsidige instruktører, og har opparbeidet lang erfaring gjennom mange år med undervisning og tilrettelegging av ulike kurs. Bjørn-Ove holder avanserte kurs innen Microsoft Office. Han er ekspert på SharePoint, og har i samarbeid med andre konsulenter i Bouvet utviklet og holdt våre SharePoint kurs siden 2007. Bjørn-Ove holder også kurs innen presentasjonsteknikk for flere av våre store kunder, gjerne kombinert med PowerPoint og andre verktøy. Bjørn-Ove er rask til å fange deltagernes behov, har et smittende humør og en ryddig fremstillingsevne som kursdeltagerne vet å sette pris på. Han har gjennom ulike oppdrag kompetanse på mange andre områder som også kommer til nytte når han holder kurs. Han oppnår meget god score på evalueringer og blir svært godt likt av våre kursdeltagere. Kursinnhold Holder du av og til foredrag, kurs eller presentasjoner? Lær mer om hvilke forberedelser du bør gjøre, og hvordan man lager gode PowerPoint presentasjoner! Målet med kurset er at deltakerne skal lære å unngå vanlige fallgruber, bruke riktige virkemidler under utarbeidelsen av presentasjonen og bli fortrolig med PowerPoint og projektor som presentasjonsverktøy for å utnytte de mulighetene som finnes i programmet til å forbedre presentasjoner og selve gjennomføringen av presentasjonene. Kursinnhold Viktige forhold å ta hensyn til under utarbeidelsen av presentasjonen Hvordan utarbeide en presentasjon som kan nå "målet"? Strategi Skriveteknikker, disposisjon og oppbygging Slik gjør du presentasjonen tydelig og lettlest Bevisst  form og stil på teksten "Riktig" bruk av skrifttyper, -størrelser og varianter Farger som kommunikasjon Punkter og tegn som visuelle hjelpemidler Hvordan forsterke budskapet med illustrasjoner? Lage en ny presentasjon så raskt som mulig! Innskrivings- og innsettingsteknikker Bruk og tilpasning av lysbildemaler og lysbildeoppsett Bruk av materiale fra tidligere presentasjoner Bruk av materiale fra andre kilder/programmer Lage og tilpasse illustrasjoner - bilder, tegninger og grafer Utskrifter – lysbilder, manus- og notatsider Praktiske tips for fremvisning av presentasjonen Oppkobling og bruk av projektor Bruk av animasjoner og overganger som effekter Tilpasning av pekere og skjerm Bruk av interaktivitet for raskere navigasjon og bedre fleksibiltet Tilpasning av fremvisningen/presentasjonen for et publikum Hvordan håndtere PC og PowerPoint under presentasjonen Kurset gjennomføres i klasserom med maskin til alle deltakerne, slik at enkelte elementer kan prøves underveis.Krav til forkunnskaper Kunnskaper tilsvarende PowerPoint grunnkurs. [-]
Les mer
12 timer 3 500 kr
I kurset gjennomgås en rekke praktiske eksempler på bruk av regneark. Det fokuseres mer på oppgaver som skal løses enn programmet i seg selv. [+]
I kurset gjennomgås en rekke praktiske eksempler på bruk av regneark. Det fokuseres mer på oppgaver som skal løses enn programmet i seg selv. En rekke arbeidsoppgaver løses i fellesskap med deltaker og instruktør og gir en god oversikt over oppbygging av regneark. Læringen foregår ved praktisk bruk, mer enn en ved å gjennomgå programmets funksjoner enkeltvis. Programvaren som benyttes i kurset er Excel 2016. Brukergrensesnittet og tilpassinger til dette Generelle Office-funksjoner Lage formler på en effektiv måte Bruk av funksjoner i formler Funksjonene SUMMER, GJENNOMSNITT, HVIS, SUMMERHVIS, FINN.RAD, FINN.KOLONNE Kopiering av formler og annet innhold Formatering av regneark Diagrammer Utskrift Oppgaver   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.