IT-kurs
Akershus
Du har valgt: Sandvika
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Sandvika ) i IT-kurs
 

Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 750 kr
24 Jun
Vi ser på Excels verktøy for å analysere data og «se inn i fremtiden». Vi lager også nedtrekksmenyer, kontrollerer at brukerne legger inn godkjente data, fjerner duplikat... [+]
Gjennomgang av Excels dataverktøy med eksempler (Data/Dataverktøy) Scenariobehandling Målsøking (La Excel jobbe med å finne løsningen for deg ) Datatabeller Problemløser verktøyet Det er fordelaktig å ha to skjermer - en til å følge kurset og en til å gjøre det kursholder demonstrerer. Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser. Du vil motta en invitasjon til Teams fra kursholder. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
PowerPoint webinar for deg som skal lage eller endre organisasjonens PowerPoint-maler. Profesjonelt utformede maler er et viktig utgangspunkt for å lage profesjonelle pr.... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 4 - Utvikling av maler Lysbildemal Generelt om maloppsettet Flere lysbildemaler i samme presentasjon Definere temafarger Bytte lysbildemal i en presentasjon Gjøre maler tilgjengelig for "alle" Lysbildeoppsett Tilpasse eksisterende oppsett Lage egendefinerte lysbildeoppsett Kontrollere rekkefølgen på plassholdere   3 gode grunner til å delta 1. Få forståelse av hvordan malen fungerer 2. Lær hvordan temafarger styrer utseende 3. Se hvordan du kan tilpasse lysbildeoppsett, og hvordan lage egne [-]
Les mer
2 dager 8 500 kr
Lag verdifulle kundeopplevelser med Design Thinking [+]
Verden er i endring, det snakkes om den fjerde industrielle revolusjon og stadig flere ledere etterspør «radikal digital innovasjon». Men hva betyr det? Hvor skal vi begynne? Og hvordan kan vi sikre en plass med på toget inn i fremtiden, når vi lever i en virkelighet der teknologi utvikler seg eksponentielt og selskaper logaritmisk? Mange mener Design Thinking er svaret på det. Designtenking er et tankesett og en brukerorientert tilnærming til innovasjon. Metoden kombinerer designernes iterative tilnærming til tjeneste- og produktutvikling, med økonomenes analytiske og strategiske metoder for forretningsutvikling. Resultatet blir løsninger som har større sannsynlighet for å svare på brukerbehovene, er lønnsomme og i tråd med forretningsstrategi. Bli med på to dagers intensivt kurs i Design Thinking, lær å lage knallgode kundeopplevelser. Mål og gjennomføring Kurset er en blanding av praktisk workshop og foredrag med fokus på kundeopplevelse og de enorme digitale mulighetene vi har i dag. Med en «fail fast, fail cheap» tilnærming skal vi få kjenne på kroppen hva det betyr å ikke forelske seg i første idé, samarbeide på tvers av fagdisipliner og ikke minst ALLTID ha brukeren i fokus. Vi vil jobbe med å kartlegge kundens brukerbehov og jobber, og videre designe verdiforslag, tar valg, utforske gode forretningsmodell, teste, evaluerer og ikke minst LÆRE. Målet er at du skal forlate kurset med en verktøykasse du kan bruke på din egen arbeidsplass. Kurset inneholder: Forståelse av dagens digitale landskap Strategisk arbeid med innovasjon Design Thinking: teori og praktiske verktøy for design av verdifulle kundeopplevelser Kursleder: André Nordal Sylte, fagleder kundekonsept i DNB. Han jobber med å utforske og spesifisere prioriterte kundesegmenters viktigste behov, og designe verdiforslag til disse. Han har tidligere jobbet i Deloitte og Creuna. André er veldig kunnskapsrik og inspirerende, vi lover deg to meget lærerike og innholdsrike kvelder. Tid: 25. – 26. november kl. 17 – 21, matservering fra kl. 1630.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
Er dokumentet ditt blitt så stort og uoversiktlig at det er vanskelig å redigere og vedlikeholde? Få kontrollen tilbake med smart oppbygging av dokumenter! [+]
Er dokumentet ditt blitt så stort og uoversiktlig at det er vanskelig å redigere og vedlikeholde? Få kontrollen tilbake med smart oppbygging av dokumenter! Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause. Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Lage innholdsfortegnelse for hele/ deler av et dokument Bruk av overskriftsstiler Inkludere egne «overskrifter» i innholdsfortegnelsen   Referanser Kryssreferanser: Henvisninger til ulike steder i dokumentet Lage bildetekstliste (innholdsfortegnelse for tabeller, bilder, figurer osv.) Sette inn fotnote/ sluttnote   Generelt Litt om topp- og bunntekst Tekstflyt i dokumentet   3 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Gratis support [-]
Les mer
5 dager 25 500 kr
MS-100: Microsoft 365 Identity and Services [+]
MS-100: Microsoft 365 Identity and Services [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs i PowerPoint med Jon-Gunnar Pettersen. Lær de grunnleggende funksjonene, arbeidsmåtene og metodene. [+]
Kurs i PowerPoint med Jon-Gunnar Pettersen. Lær de viktigste funksjonene, arbeidsmåtene og metodene.   Få kontroll på innrykk og punktlister Effektive måter å lage tekstbokser på Organisasjonskart og flytdiagrammer Hente inn fra Excel på en proff måte Nyttige tips som gjør presentasjon for publikum tryggere Slik rydder du opp når ting har skjært seg Dette kurset passer for deg som bruker PowerPoint på en regelmessig basis. I dette kurset lærer du om smarte triks som vil ta opplevelsen din av programmet til neste nivå. Her finner du de viktigste funksjonene, de gode arbeidsmåtene og de ryddige metodene for deg som bruker PowerPoint ofte. Du vil lære mye du kanskje kan fra før av, men på en måte som gjør at du kan spare tid og krefter. Etter å ha tatt dette kurset vil du jobbe raskere i PowerPoint, og dine presentasjoner vil ha bedre tekniske kvalitet.   Introduksjon Nye sider og sideoppsett Punktlister Punktlister – del 2 Tegne figurer Tegne figurer – del 2 Tegne figurer – del 3 Smart art Kopiere fra Excel Animasjon Utskrift Visning [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 15 900 kr
This course provides IT leaders, practitioners, support staff and staff interfacing with the organisation’s digital and information systems functions with a practical und... [+]
COURSE OVERVIEW . It also prepares delegates for the ITIL Foundation Certificate Examination. The course is based on the ITIL4 best practice service value system featured in the latest 2019 guidelines. TARGET AUDIENCE This course is aimed at all levels of IT professional and those involved in designing, building, delivering and managing modern digital products and services. COURSE OBJECTIVES After you complete this course you will be able to: Key IT service management concepts. How ITIL guiding principles can help and organization to adopt and adapt service management. The 4 dimensions of service management. The purpose and components of the service value system. The activities of the service value chain and how the interconnect. Know the purpose of key ITIL practices. Sit the ITIL4 foundation examination - Sample papers are set during the class by instructors to take during the class or as homework exercises. COURSE CONTENT IT Service Management definitions; Service, Utility, Warranty, Customer, User, Service management, Sponsor Key concepts of value creation Key concepts of service relationships; service offering; service provision; service consumption; service relationship management The nature, use and interaction of 7 ITIL guiding principles; Focus on value; Start where you are; Progress iteratively with feedback; Collaborate and promote visibility; Think and work holistically; Keep it simple and practical; Optimize and automate The 4 dimensions of service management; Organizations and people; Information and technology; Partners and suppliers; Value streams and processes    The ITIL service value system The service value chain, its inputs and outputs, and its role in supporting value streams Service value chain elements; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support Detail of how the following ITIL practices support the service value chain: -  Continual Improvement (including continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management The purpose of the following ITIL practices: - Information security management; Relationship management; Supplier management; Availability management; Capacity and performance management; Service configuration management;    IT asset management; Business analysis; Service continuity management; Deployment management; Monitoring and event management; Release management   TEST CERTIFICATION Recommended preparation for exam(s): ITIL4 Foundation Certificate in IT Service Management This is a pre-requisite for other ITIL4 qualifications. The examination is a 1 hour, closed book, multiple choice paper of 40 questions taken after completion of the course - exam vouchers are provided with this course. These will have a validity of 12 months. You will need to schedule your exams within this time frame. The pass mark is 65% (26 out of 40) Cost of the exam is included in the course fee [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til webpublisering, HTML og XHTML, CSS, prinsipper for webdesign, DOM og JavaScript, XML (SVG og RSS), multimedia på web (grafikk, bilder, lyd og video), int... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Større og mindre øvinger tilsvarende 8 øvinger, hvor 6 må være godkjent før endelig karakter settes. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Karakteren i faget settes på grunnlag av to eksamensdeler - et prosjekt (60 %) og en netteksamen (40 %). Prosjektet går over 5 uker og gjennomføres som gruppearbeid. I vurderingen av prosjektet teller prosess, dokumentasjon og produkt. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltagelse. Netteksamen varer 1 time og består av både flervalgs- og fritekstspørsmål. Både prosjekt, netteksamen og obligatoriske øvinger må være bestått for å få karakter i faget. Klageadgang gjelder for hver enkelt eksamensdel. Ansvarlig: Atle Nes Eksamensdato: 11.12.13 / 14.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Webutvikling 1 skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- forstår klient-tjener-arkitektur i konteksten nettleser og webtjener.- kjenner til forskjellen på statiske og dynamiske websider.- kjenner til HTTP-protokollen og kryptert kommunikasjon med HTTPS.- forstår oppbygningen til en URL, domenenavn og porter.- vet forskjellen på absolutt og relativ adressering.- kjenner til virkemåten til søkemotorer.- forstår viktigheten av å følge web-standarder. FERDIGHETER:Kandidaten:- kan utvikle et funksjonelt nettsted ved bruk en enkel testeditor og HTML eller XHTML.- kan laste opp nettstedet til webtjener med SFTP.- kan endre utseendet på nettstedet med intern eller ekstern CSS.- kan bruke DOM og JavaScript til å lage dynamiske nettsider.- kan legge til multimedia (grafikk, bilder, lyd, video) på nettstedet.- kan integrere eksterne tjenester på nettstedet. GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- får en grunnleggende forståelse av hvordan et moderne nettsted er oppbygd. Innhold:Introduksjon til webpublisering, HTML og XHTML, CSS, prinsipper for webdesign, DOM og JavaScript, XML (SVG og RSS), multimedia på web (grafikk, bilder, lyd og video), integrasjon av eksterne tjenester.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Webutvikling 1 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
5 dager 30 000 kr
Microsoft 365 Enterprise Administrator Expert (MCE) - Boot Camp [+]
Microsoft 365 Enterprise Administrator Expert (MCE) - Boot Camp [-]
Les mer
Oslo 5 dager 28 500 kr
17 Jun
17 Jun
02 Sep
DP-100: Designing and Implementing a Data Science Solution on Azure [+]
https://www.glasspaper.no/kurs/dp-100/ [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Trusselbildet, styringssystemer, rammer for sikkerhetsarbeidet, sikkerhetsstandardene ISO27001 og 27002, gap-analyse, risikoanalyse, sikkerhetspolicy, ulike sikringstilta... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IFUD1012 Internett og sikkerhet Innleveringer: Øvinger: 3 av 5 må være godkjent. Vurderingsform: Skriftlig eksamen, 3 timer (60 %). Det gjennomføres 3 obligatoriske større øvingsarbeider gruppevis underveis i kurset. Disse får en midlertidig vurdering/tilbakemelding og kan deretter leveres på nytt til en samlet sluttvurdering som teller 40 % på karakteren. Ansvarlig: Ole Christian Eidheim Eksamensdato: 12.12.13 / 26.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Informasjonssikkerhetsstyring skal studenten ha følgende samlede læringsutbytter: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan gjøre rede for hva informasjonssikkerhet betyr for en bedrifts økonomi og omdømme- kan gjøre rede for hva standardene ISO 27001 og ISO 27002 inneholder og hvordan de benyttes i sikkerhetsarbeidet- kjenner til prinsippene i Demmings sirkel og kunne redegjøre for betydningen av disse for det kontinuerlige sikkerhetsarbeidet- kjenner til en trinnvis plan for innføring av et styringssystem for informasjonssikkerhet (ISMS) og kunne redegjøre for de kritiske suksessfaktorene i hver av fasene- kan redegjøre for forutsetninger og tiltak for å skape en sikkerhetskultur i en bedrift- kan redegjøre for den trinnvise prosessen frem mot sertifisering av et ISMS eller produkt- kan redegjøre for rollen til målinger og evalueringer i sikkerhetsarbeidet FERDIGHETER:Kandidaten kan:- kartlegge trusselbildet for en konkret bedrift- gjennomføre en risikoanalyse for en bedrift på en strukturert og systematisk måte- innføre tiltak for å redusere risikoverdien for kartlagte trusler som har for høy risikoverdi- velge og utarbeide relevante sikkerhetspolicyer for en konkret bedrift- utarbeide forslag til en organisasjonsstruktur for sikkerhetsarbeidet i en konkret bedrift- analysere behovet for sertifisering av ISMS for en konkret bedrift og gi anbefalinger om veien dit GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten kan:- kommunisere med og forstå brukernes behov- involvere de ansatte i endringsprosesser i bedriften og vite hvilke ressurser/kompetanse disse kan bidra med- involvere eksterne konsulenter i endringsprosesser i bedriften og vite hvilke ressurser/kompetanse disse kan bidra med Innhold:Trusselbildet, styringssystemer, rammer for sikkerhetsarbeidet, sikkerhetsstandardene ISO27001 og 27002, gap-analyse, risikoanalyse, sikkerhetspolicy, ulike sikringstiltak, sikkerhetskultur, sikkerhet i informasjonssystemer, veien til sertifisering, måling og evaluering, kontinuerlig forbedringLes mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Informasjonssikkerhetsstyring 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo 2 dager 12 900 kr
22 May
22 May
Microsoft 365: Bli en digital pådriver [+]
Microsoft 365: Bli en digital pådriver [-]
Les mer