IT-kurs
Hordaland
Du har valgt: Ulvik
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Ulvik ) i IT-kurs
 

Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
2 dager 8 500 kr
Lag verdifulle kundeopplevelser med Design Thinking [+]
Verden er i endring, det snakkes om den fjerde industrielle revolusjon og stadig flere ledere etterspør «radikal digital innovasjon». Men hva betyr det? Hvor skal vi begynne? Og hvordan kan vi sikre en plass med på toget inn i fremtiden, når vi lever i en virkelighet der teknologi utvikler seg eksponentielt og selskaper logaritmisk? Mange mener Design Thinking er svaret på det. Designtenking er et tankesett og en brukerorientert tilnærming til innovasjon. Metoden kombinerer designernes iterative tilnærming til tjeneste- og produktutvikling, med økonomenes analytiske og strategiske metoder for forretningsutvikling. Resultatet blir løsninger som har større sannsynlighet for å svare på brukerbehovene, er lønnsomme og i tråd med forretningsstrategi. Bli med på to dagers intensivt kurs i Design Thinking, lær å lage knallgode kundeopplevelser. Mål og gjennomføring Kurset er en blanding av praktisk workshop og foredrag med fokus på kundeopplevelse og de enorme digitale mulighetene vi har i dag. Med en «fail fast, fail cheap» tilnærming skal vi få kjenne på kroppen hva det betyr å ikke forelske seg i første idé, samarbeide på tvers av fagdisipliner og ikke minst ALLTID ha brukeren i fokus. Vi vil jobbe med å kartlegge kundens brukerbehov og jobber, og videre designe verdiforslag, tar valg, utforske gode forretningsmodell, teste, evaluerer og ikke minst LÆRE. Målet er at du skal forlate kurset med en verktøykasse du kan bruke på din egen arbeidsplass. Kurset inneholder: Forståelse av dagens digitale landskap Strategisk arbeid med innovasjon Design Thinking: teori og praktiske verktøy for design av verdifulle kundeopplevelser Kursleder: André Nordal Sylte, fagleder kundekonsept i DNB. Han jobber med å utforske og spesifisere prioriterte kundesegmenters viktigste behov, og designe verdiforslag til disse. Han har tidligere jobbet i Deloitte og Creuna. André er veldig kunnskapsrik og inspirerende, vi lover deg to meget lærerike og innholdsrike kvelder. Tid: 25. – 26. november kl. 17 – 21, matservering fra kl. 1630.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 750 kr
24 Jun
Vi ser på Excels verktøy for å analysere data og «se inn i fremtiden». Vi lager også nedtrekksmenyer, kontrollerer at brukerne legger inn godkjente data, fjerner duplikat... [+]
Gjennomgang av Excels dataverktøy med eksempler (Data/Dataverktøy) Scenariobehandling Målsøking (La Excel jobbe med å finne løsningen for deg ) Datatabeller Problemløser verktøyet Det er fordelaktig å ha to skjermer - en til å følge kurset og en til å gjøre det kursholder demonstrerer. Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser. Du vil motta en invitasjon til Teams fra kursholder. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 600 kr
Webinaret passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. [+]
  Webinaret passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. Vi vil gi deg gode tips om hvordan du kan lage bedre presentasjoner, og jobbe mer effektivt med å lage lysbilder som engasjerer publikum og får frem budskapet. Temaer på webinaret: Bruk av maler og lysbildeoppsett Gjenbruk av eksisterende lysbilder Inndelinger i presentasjonen Effektiv bruk av punktmerker SmartArt – hvordan presentere mer grafisk Innsetting og redigering av fotografier og andre illustrasjoner, samt informasjon om bildebibliotek og opphavsrett Innsetting av film Bruk av fotoalbumoverganger mellom lysbildene Mål med webinaret: Etter endt webinar skal du kunne jobbe mer smart og effektivt i PowerPoint. Forkunnskap: Du må ha brukt PowerPoint på et grunnleggende nivå. Kurset passer for deg som ønsker å jobbe smartere med å lage lysbildepresentasjoner i PowerPoint.  Målgruppe: Dette kurset er for deg som vet litt om PowerPoint og som ønsker å lære mer effektiv bruk av verktøyet. Undervisningsform: Dette er et webinar som du følger via din PC eller nettbrett. Vi vil sende deg påloggingsinformasjon etter at du har meldt deg på kurset. Pris: 1600 kroner (Ansatte og studenter ved UiS har egne betingelser) Varighet: 3 timer [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 24 000 kr
MS-500 MICROSOFT 365 SECURITY ADMINISTRATOR [+]
COURSE OVERVIEW This course is comprised of the following Microsoft Official Curriculum modules: MS-500T01 Managing Microsoft 365 Identity and Access, MS-500T02 Implementing Microsoft 365 Threat Protection, MS-500T03 Implementing Microsoft 365 Information Protection and MS-500T04 Administering Microsoft 365 Built-in Compliance.   MS-500T01 Managing Microsoft 365 Identity and Access Help protect against credential compromise with identity and access management. In this course you will learn how to secure user access to your organization’s resources. Specifically, this course covers user password protection, multi-factor authentication, how to enable Azure Identity Protection, how to configure Active Directory federation services, how to setup and use Azure AD Connect, and introduces you to Conditional Access. You will also learn about solutions for managing external access to your Microsoft 365 system.   MS500T02 Implementing Microsoft 365 Threat Protection Threat protection helps stop damaging attacks with integrated and automated security. In this course you will learn about threat protection technologies that help protect your Microsoft 365 environment. Specifically, you will learn about threat vectors and Microsoft’s security solutions for them. You will learn about Secure Score, Exchange Online protection, Azure Advanced Threat Protection, Windows Defender Advanced Threat Protection, and how to use Microsoft 365 Threat Intelligence. It also discusses securing mobile devices and applications. The goal of this course is to help you configure your Microsoft 365 deployment to achieve your desired security posture.   MS500T03 Implementing Microsoft 365 Information Protection Information protection is the concept of locating and classifying data anywhere it lives. In this course you will learn about information protection technologies that help secure your Microsoft 365 environment. Specifically, this course discusses information rights managed content, message encryption, as well as labels, policies and rules that support data loss prevention and information protection. Lastly, the course explains the deployment of Microsoft Cloud App Security.   MS500T04 Administering Microsoft 365 Built-in Compliance Internal policies and external requirements for data retention and investigation may be necessary for your organization. In this course you will learn about archiving and retention in Microsoft 365 as well as data governance and how to conduct content searches and investigations. Specifically, this course covers data retention policies and tags, in-place records management for SharePoint, email retention, and how to conduct content searches that support eDiscovery investigations. The course also helps your organization prepare for Global Data Protection Regulation (GDPR).   Virtual Learning   This interactive training can be taken from any location, your office or home and is delivered by a trainer. This training does not have any delegates in the class with the instructor, since all delegates are virtually connected. Virtual delegates do not travel to this course, Global Knowledge will send you all the information needed before the start of the course and you can test the logins. TARGET AUDIENCE This course is for the Microsoft 365 security administrator role. This role collaborates with the Microsoft 365 Enterprise Administrator, business stakeholders and other workload administrators to plan and implement security strategies and ensures that the solutions comply with the policies and regulations of the organization. COURSE CONTENT Module 1: User and Group Security This module explains how to manage user accounts and groups in Microsoft 365. It introduces you to Privileged Identity Management in Azure AD as well as Identity Protection. The module sets the foundation for the remainder of the course.   Module 2: Identity Synchronization This module explains concepts related to synchronizing identities. Specifically, it focuses on Azure AD Connect and managing directory synchronization to ensure the right people are connecting to your Microsoft 365 system.   Module 3: Federated Identities This module is all about Active Directory Federation Services (AD FS). Specifically, you will learn how to plan and manage AD FS to achieve the level of access you want to provide users from other directories.   Module 4: Access Management This module describes Conditional Access for Microsoft 365 and how it can be used to control access to resources in your organization. The module also explains Role Based Access Control (RBAC) and solutions for external access.   Module 5: Security in Microsoft 365 This module starts by explaining the various cyber-attack threats that exist. It then introduces you to the Microsoft solutions to thwart those threats. The module finishes with an explanation of Microsoft Secure Score and how it can be used to evaluate and report your organizations security posture.   Module 6: Advanced Threat Protection This module explains the various threat protection technologies and services available in Microsoft 365. Specifically, the module covers message protection through Exchange Online Protection, Azure Advanced Threat Protection and Windows Defender Advanced Threat Protection.   Module 7: Threat Intelligence This module explains Microsoft Threat Intelligence which provides you with the tools to evaluate and address cyber threats. You will learn how to use the Security Dashboard in the Microsoft 365 Security and Compliance Center. It also explains and configures Microsoft Advanced Threat Analytics.   Module 8: Mobility This module is all about securing mobile devices and applications. You will learn about Mobile Device Management and how it works with Intune. You will also learn about how Intune and Azure AD can be used to secure mobile applications.   Module 9: Information Protection This module explains information rights management in Exchange and SharePoint. It also describes encryption technologies used to secure messages. The module introduces how to implement Azure Information Protection and Windows Information Protection.   Module 10: Data Loss Prevention This module is all about data loss prevention in Microsoft 365. You will learn about how to create policies, edit rules, and customize user notifications.   Module 11: Cloud Application Security This module is all about cloud app security for Microsoft 365. The module will explain cloud discovery, app connectors, policies, and alerts.     [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 1 dag 5 490 kr
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeid med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand... [+]
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeide med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand til å jobbe mer effektivt i Excel. Kursets mange eksempler, viser hva du virkelig kan få til i Excel, enten det er å jobbe med formler / funksjoner, lister eller store Excel-modeller. Kurset er utviklet av controllere, med det for øye at du skal kunne angripe dine Excel-utfordringer på en smart og effektiv måte. Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:     Datautveksling/Klargjøring av data Mulige inndatametoder: Importering av tekstfil, webspørringer, innliming av data fra WWW. Importere data med ulikt dataformat: tekst - eller databaseformat Formatproblemer ifm. dataimport: ”feil” formater, fjerne deler av informasjon i en celle, fjerne duplikater, kjapt finne skrivefeil   Data/Konsolider Konsolider data: hvor data ligger i samme regneark Konsolidering data: hvor dataene skal behandles på tvers av regneark. Konsolidering data: hvor data ligger i ulike arbeidsbøker   Tabeller/Listefunksjonalitet Definisjonen av en tabell: Viktig å huske når tabellen skal behandles videre. Jobbe med en liste: få gode råd angående arbeid med lister Sortere tabellen: kjapt og enkelt med egendefinerte sorteringsnøkler Filter med Autofilter: filtrere ut bare de data du ønsker eller slette tomme rader. Filter med Avansert filter: få råd om i hvilke situasjoner det er smart å bruke avansert filter og hvordan du enklest bruker dette filteret. Beregninger i tabeller og lister Beregninger med flere variabler: Funksjonene Dsummer, Dantall og DGjennomsnitt Organiser og beregne data : Ved hjelp av delsammendrag. Lær hvordan resultatet kan kopieres til et annet sted. Oppslag i en liste: Funksjonene Finn.Kolonne og Finn.Rad Lag rapporter ved hjelp av Pivotteknikk: Opplev hvor enkelt det er å lage rapporter ved hjelp av pivotteknikk!   "Hva hvis"-analyser og optimalisering Sensitivitetsanalyse: Målsøking er en måte å regne ”baklengs” på. Sensitivitetsanalyse: Tabeller med 1 og 2 variabler Optimalisering: Ved hjelp av Problemløseren   Samarbeid med andre Deling av arbeidsbøker: ved ønske om å jobbe samtidig i samme arbeidsbok Sporing av endringer: når du ønsker å plukke opp de endringer andre har gjort     4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom Hele landet 4 timer 3 950 kr
Visuell kommunikasjon er nødvendig i alle operasjoner og i alle ledd. Du kan bruke et bilde internt for å øke forståelsen for hva du jobber med, du kan opptre forebyggend... [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt.NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon. Twinmotion oppstartskurs for arkitekter og byggebransjen Visuell kommunikasjon er nødvendig i alle operasjoner og i alle ledd. Du kan bruke et bilde internt for å øke forståelsen for hva du jobber med, du kan opptre forebyggende og oppdage feil i planleggingen og skape bedre arbeid raskere. Bilder er svært nyttige mellom arkitekter og deres kunder; kommunikasjonen flyter bedre og du kommer raskere overens. Du vet, visuelt, at du er på samme bølgelengde. Og til slutt er det store gevinster med bilder i markedsføring, vinne anbud eller konkurranser osv. Eksempler på modeller laget i Revit og Sketchup: Bildene som du lager out-of-the-box i Twinmotion kan oppleves godt, men på kurset får du ferdigheter til å heve bildenivået til et nytt nivå! Se noen eksempler nedenfor: Kurset passer for de som jobber i Revit, samt de som skisserer og modellerer i Sketchup, Infraworks, 3dsMax eller andre 3d-modellerings- og designverktøy. Kursinnhold Arbeid med en enkel eksteriørmodell Grensesnitt, navigasjon, hurtigtaster, objekthierarkier Eksisterende objekter, modeller, materialer og lyskilder Import: innstillinger, beste praksis, Revit & FBX-formater Arbeid med egne bibliotek: gjenstander og materialer Bilde- og kamerainnstillinger, lys og vær Urbane objekter, menneske- og kjøretøybevegelse, vegetasjon Bildebehandling / gjengivelse: innstillinger, oppløsning, effekter   Målsetting Målet er at du som kursdeltaker skal kunne være i stand til og lage gode visualiseringer på egenhånd som lever opp til bransjestandarden, og være uavhengig av tredjeparter. Vi tror på mottoet om at «alle skal kunne visualisere» og hjelpe deg å ta i bruk verktøyet som et hverdagsverktøy.   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden. Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg-no@nti.biz eller les mer på www.nti.biz [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 1 dag 4 200 kr
Kurset gir en innføring i hvordan man kan lage flotte presentasjoner som kommuniserer med mottakeren. Kurset legger vekt på målet med presentasjonen, utformingen og le... [+]
Kursinstruktør   Geir Johan Gylseth Geir Johan Gylseth er utdannet ved Universitetet i Oslo med hovedvekt på Informatikk og har over 30 års erfaring som instruktør. Geir sin styrke ligger innenfor MS Office. Han har lang erfaring med skreddersøm av kurs, kursmanualer og oppgaver. Geir er en entusiastisk og dyktig instruktør som får meget gode evalueringer. Kursinstruktør   Jonny Austad Jonny Austad er utdannet som Adjunkt og har jobbet som lærer og instruktør siden 1989. Han har dessuten jobbet mye med support og drifting av nettverk og vet som oftest hva som er vanlige problemer ute i bedriftene. Han var den første Datakort-læreren i landet (høsten 1997), og har Office-pakken med spesielt Excel som sitt hjertebarn. Jonny er en meget hyggelig og utadvendt person som elsker å undervise med smarte løsninger på problemer samt vise smarte tips og triks i de ulike programmene. Kursinnhold Bruker du mye tid i PowerPoint på å få gjort enkle arbeidsoppgaver? Er det vanskelig å velge riktige farger og bakgrunner? Ønsker du å få fremhevet budskapet ditt men vet ikke hvordan? Er det vanskelig å lage diagrammer og tabeller? Drukner budskapet ditt i animasjoner og overgangseffekter? Bekymrer du deg for det tekniske når du skal holde en presentasjon? Dette er vanlige problemstillinger mange sliter med og som blir borte etter endt kurs! Kurset passer for deg med liten erfaring og som ønsker å lære PowerPoint fra grunnen av. Kurset passer også for deg som er selvlært og som ønsker å jobbe mer effektivt. På kun 1 dag vil du mestre de vanligste arbeidsoppgavene i PowerPoint. Du lærer gode rutinerog hurtigtastene du trenger for å kunne arbeide raskt og effektivt. Du vil kunne lage alt fra enkle til mer avansertepresentasjoner og vil føle deg trygg på at det er du som kontrollerer PowerPoint og ikke omvendt! Du lærer også hvordan du skal bruke PowerPoint når du skal holde en presentasjon. I tillegg får du en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag.  Alt du lærer får du repetert gjennom aktiv oppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert! Kursholderne har mer enn 20 års PowerPoint erfaring som de gjerne deler med deg! Meld deg på PowerPoint-kurs allerede i dag og sikre deg plass! Bli kjent med PowerPoint: Oppstart Åpning Visninger Navigering Lagring og lukking Utforming:Utformingsprosessen Nye presentasjoner Nye lysbilder TemaTekst: Bruk av tekst i presentasjoner Innskriving og redigering Maler Punktlister og nummererte lister Angremuligheter Topptekst og bunntekst Bilder og objekter: Bruk av bilder Utklipp Bilder fra fil Import av objekter Tegning: Koblingslinjer Formatering av objekter WordArt SmartArt Diagram: Utforming av diagram Diagramtyper Organisasjonskart: Utforming av organisasjonskart Formatering av organisasjonskart Tabeller:Utforming av tabeller Merking Innsetting og sletting Rad/høyde og kolonnebredde Formatering av tabeller Utskrift: Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Eksport av lysbilder til Word Lysbildeframvisning: Animasjoner Lysbildesortering Overgangseffekter Lysbildeframvisning Framvisning uavhengig av PowerPoint     [-]
Les mer
Bedriftsintern 4 dager 18 200 kr
The High-Performance Java Persistence training is aimed to level up your data access skills, covering JDBC, Hibernate, and many database essential topics for Oracle, SQL ... [+]
Want to run your data access layer at high speeds? 1. DATABASE ESSENTIALSDo you know how a relational database systems works behind the scenes? 2. JDBCDo you know how the JDBC Driver executes statements and how you can configure it to boost application performance? 3. JPA AND HIBERNATEAdding JPA and Hibernate annotations is fairly easy. But, do you know the performance implications of each JPA or Hibernate feature your application makes heavy use of? Course goals This course is meant to mind the gap between Java developers and database programming. Most often, Java developers are very skilled when it comes to programming languages, design patterns, frameworks and everything that's related to their programming language of choice. However, the database is still uncharted territory, usually treated as a black box that we throw queries at and expect it to respond in no time. With this workshop, I want to get Java developers to know more about RDBMS so that they can design their application data access layer accordingly. After attending this workshop, you'll know all sorts of tips that you can readily apply to your current enterprise project. Taget audience This workshop is for any Java developer that happens to develop software that interacts with a relational database system. Although we are going to cover many aspects related to database systems, JDBC, JPA and Hibernate, it is best if the attendees have at least one or two years experience working with these technologies since the information provided by this training is much easier to be assimilated by middle and senior developers. Prerequisites It is recommended to bring your own notebook so that you can configure and run tests associated with the material we are going to go through this training. It is expected that attendees are familiar with Java, Maven, IDE systems like IntelliJ IDEA or Eclipse, as well as database systems like MySQL, PostgreSQL or in-memory databases like HSQLDB. The attendees can set up the test environment we are going to use during the training by following the instructions provided in this GitHub repository. Day 1. Introduction Types and Identifiers Connection Management Relationships Day 2. Inheritance Batching and Statement Caching Persistence Context Fetching Day 3.  Transactions and Concurrency Control Database, Application and Hibernate Caching [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 6 500 kr
Kurset passer for deg som har god erfaring i generell bruk av Revit og som skal prosjektere og utføre hydrauliske beregninger på sprinkleranlegg. [+]
Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Oppsett av nytt sprinklerprosjekt i Revit Prosjektering av sprinkleranlegg Behandling av rørtyper, systemer etc Lage egne produkter for sprinklerhoder og andre produkter Hydrauliske beregninger IFC-eksport Oppsett av tegninger [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 690 kr
Ønsker du kontroll på ressursbruken din? Planlegg med ressurser og få en oversikt over hvor mange ressurser du trenger til enhver tid. Du kan også få en veldig god o... [+]
Ønsker du kontroll på ressursbruken din? Planlegg med ressurser og få en oversikt over hvor mange ressurser du trenger til enhver tid. Du kan også få en veldig god oversikt over økonomien i prosjektet.  Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause.  Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Hvilke typer ressurser har man tilgang på i Project Arbeidsressurser. Hvordan definere og bruke disse. Forskjell mellom generiske og personlige ressurser Materiellkostnader, hvordan benytte seg av dette i Project Hvordan sette opp kostnader   Ressursallokering i prosjektet Legge til, fjerne og endre ressurser Forskjellen mellom innsatsdreven og ikke innsatsdreven aktivitet Håndtere overallokeringer - hva skjer og hvordan få ressursplanlegging på plass   3 gode grunner til å delta 1. Få en oversikt over ressursbruk 2. Planlegg for bedre ressursbruk 3. Du får kontroll på utgiftene i prosjektet ditt   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 17 350 kr
02 May
Due to the Coronavirus the course instructor is not able to come to Oslo. As an alternative we offer this course as a Blended Virtual Course. [+]
Blended Virtual CourseThe course is a hybrid of virtual training and self-study which will be a mixture of teaching using Microsoft Teams/Zoom for short bursts at the beginning of the day, then setting work for the rest of the day and then coming back at the end of the day for another on-line session for any questions before setting homework in the form of practice exams for the evening. KursinnholdDette 2-dagers kurset passer for deg som ønsker å ta en sertifisering innen Agile Testing. Kurset bygger på ISTQB Foundation syllabus og gir deg grunnleggende ferdigheter innen Agile testing. Kursdato: 14.-15. desember, eksamen 16. desember, kl. 09:00-10:15 Bouvet sine kursdeltakeres testresultater vs ISTQB gjennomsnitt. On completion the Agile Tester will be able to: 1. Understand the fundamentals of Agile Software Development How the various agile approaches differ and understanding the concepts of the Agile ManifestoHow the tester needs to adapt in the agile process for maximum effectiveness. Apply the various aspects relating to agile, such as:o Writing and reviewing User Storieso Working in a continuous integrated environment ando Performing agile retrospectives to improve the process 2. Apply the fundamental Agile testing principles, practices and processes How testing differs when working in an agile lifecycle compared to a more traditional lifecycleHow to work in a highly collaborative and integrated environment.How independent testing can be used within an agile projectHow to report progress and the quality of the product to business stakeholdersUnderstand the role and skills of a tester within an agile team 3. Know the key testing methods, techniques and tools to use within an Agile project Understand Test Driven Development (TDD), Acceptance Driven Development (ADD), Behaviour Driven Development (BDD) and the concepts of the Test Pyramid.Perform the role of a tester within a Scrum teamo Perform test estimation and assess product quality risks within an agile projecto Interpret the information produced during an agile project to support test activitieso Write ADD test caseso Write test cases for both functional and non-functional user storieso Execute exploratory testing within an agile projectRecognise the various tools available to the tester for the various agile activities The exam The ISTQB® Agile Testing exam is a 1 hour 15 minute multiple-choice exam with the pass mark being 65%. You must hold the ISTQB® Foundation certificate in software testing in order to sit this exam.The exam is a remote proctored exam. [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 2 timer 15 900 kr
06 Jun
13 Jun
27 Jun
Leading SAFe® 6.0 [+]
Leading SAFe® [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 11 000 kr
This course will teach you how to containerize workloads in Docker containers, deploy them to Kubernetes clusters provided by Google Kubernetes Engine, and scale those wo... [+]
Objectives Understand how software containers work Understand the architecture of Kubernetes Understand the architecture of Google Cloud Understand how pod networking works in Google Kubernetes Engine Create and manage Kubernetes Engine clusters using the Google Cloud Console and gcloud/kubectl commands   Course Outline Module 1: Introduction to Google Cloud -Use the Google Cloud Console-Use Cloud Shell-Define Cloud Computing-Identify Google Cloud compute services-Understand Regions and Zones-Understand the Cloud Resource Hierarchy-Administer your Google Cloud Resources Module 2: Containers and Kubernetes in Google Cloud -Create a Container Using Cloud Build-Store a Container in Container Registry-Understand the Relationship Between Kubernetes and Google Kubernetes Engine (GKE)-Understand how to Choose Among Google Cloud Compute Platforms Module 3: Kubernetes Architecture -Understand the Architecture of Kubernetes: Pods, Namespaces-Understand the Control-plane Components of Kubernetes-Create Container Images using Cloud Build-Store Container Images in Container Registry-Create a Kubernetes Engine Cluster Module 4: Introduction to Kubernetes Workloads -The kubectl Command-Introduction to Deployments-Pod Networking-Volumes Overview [-]
Les mer
Oslo 5 dager 28 500 kr
17 Jun
17 Jun
02 Sep
DP-100: Designing and Implementing a Data Science Solution on Azure [+]
https://www.glasspaper.no/kurs/dp-100/ [-]
Les mer