Innkjøpskurs
Jobber du eller skal du jobbe med innkjøp? Ønsker du å bidra til å effektivisere innkjøpsprosedyrene der du allerede jobber eller skal jobbe? Da kan et innkjøpskurs være noe for deg! Nedenfor finner du en oversikt over kurs i innkjøp på forskjellige steder i Norge, med variasjon i pris, innhold, oppstart og varighet. Scroll deg ned til kursoversikten og finn et innkjøpskurs som passer deg!
Innkjøp er de aktivitetene som skjer i forbindelse med anskaffelse av varer og tjenester fra eksterne kilder. Varene eller tjenestene som kjøpes skal dekke et behov for kjøperen eller for kunder kjøperen videreselger til. Innkjøp handler om å kjøpe inn til best mulige betingelser samtidig som det er viktig at man tilfredsstiller krav til kvalitet, kvantitet og tilgjengelighet. For å sikre optimal konkurranse og for å unngå juks, skjer innkjøpene til bedrifter og offentlige virksomheter med definerte prosesser. Som regel er det profesjonelle innkjøpere eller innkjøpsorganisasjoner som, i samarbeid med logistikk- og markedsføringsavdelingen og andre berørte parter, utfører innkjøpsbeslutninger.
Innkjøp står for en stadig større del av virksomhetens kostnader, og gode rutiner og høy kompetanse er avgjørende for lønnsomheten. Dagens økende internasjonale konkurranse i kombinasjon med stadig mer krevende kunder, øker behovet for mer effektive informasjonsteknologiske logistikkløsninger og mennesker med kompetanse i innkjøp.
Dersom du skal jobbe med innkjøp kan det derfor være lurt å ta et kurs i innkjøp. Gjennom et innkjøpskurs i profesjonelt innkjøp vil du blant annet kunne lære gode forhandlingsteknikker for å få til gode avtaler med leverandører, hvordan velge det beste tilbudet, lære hva en avtale bør inneholde for å unngå vanlige feil, hvordan gode innkjøpsrutiner kan redusere kostnader og hvordan du sikrer at viktige leveranser ikke feiler.
Kurs i innkjøp holdes både som bedriftsinterne innkjøpskurs og oppmøtebaserte innkjøpskurs.
Lær deg hvordan du gjør innkjøp effektivt og lønnsomt gjennom et kurs i innkjøp!