Ledelse og strategi
Kepner-Tregoe
Hordaland
Du har valgt: Bergen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Oslo 2 dager 13 900 kr
04 Nov
Dette to-dagers Kepner-Tregoe kurset gir en introduksjon til en systematisk prosess for problemløsning. [+]
Dette to-dagers Kepner-Tregoe kurset gir en introduksjon til en systematisk prosess for problemløsning, slik at du blir i stand til å levere et høyt kvalitetsnivå og konsistens i kundestøtten. Kurset gir kunnskap om terminologien, strukturen og de grunnleggende begrepene i Kepner-Tregoes teknikker for problem ledelse og Incident Management, slik som Situation Apraisal, Problemanalyse, beslutningsanalyse og analyse av potensielle problemer   Beskrivelse: Hvorfor skal du gå Kepner Tregoe Foundation? Få opplæring og sertifisering i beste praksis for problemanalyse (den offisielle ITIL Service Operation publikasjonen refererer til dette) Etablere et felles språk i feilsøkingen som sikrer konsistens i kundestøtten i et Service Management miljø Innføre teknikker for strukturert kritisk tenkning for å analysere problemer, ta avgjørelser og proaktivt unngå problemer Bruke systematisk tilnærming uavhengig av teknisk ekspertise   Introduksjon til Kepner-Tregoes rasjonell prosess:  Situation Apraisal, Problemanalyse, beslutningsanalyse og analyse av potensielle problemer  Situation Appraisal - Definisjon av hendelse og bekymring.  Hvordan man: Lister trusler og muligheter Adskiller og avklarer Setter prioriteringer Planlegger nester trinn Utfører avhørsrollen i Situation Appraisal Problem Analysis - Kepner-Tregoes definisjon av et problem.  Hvordan man: Beskriver problemet Identifiserer og vurderer mulige årsaker Bekrefter den egentlige årsaken Forklarer avhørsrollen problemanalyse. Beslutningsanalyse: Definisjonen av en avgjørelse.  Hvordan man: Avklarer formålet Identifiser og vurderer alternativer Foretar beslutninger Avhørsrollen i beslutningsanalyse. Hvordan man effektivt "avgir innstilling" og "vurderer anbefalinger" Analyse av potensielle problemer: Definisjonen av en handling og en plan.  Hvordan man: Identifiserer potensielle problemer Identifiserer sannsynlige årsaker Gjør forebyggende tiltak Planlegger betinget handling og bestemmer hva som skal utløse handling Avhørsrollen i potensiell problemanalyse [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.