Ledelse og strategi
Kepner-Tregoe
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

2 dager 13 850 kr
2-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til Kepner Tregoe Foundation sertifisering. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  Kepner-Tregoe er internasjonalt ledende innenfor utvikling av evnen til kritisk tenkning og når det gjelder å forbedre bedriftens resultater gjennom bruk av organisasjonsendring og metoder for feilsøking. Kepner-Tregoe introduserer en systematisk prosess for problemløsning som reaksjon på hendelser og problemer. Den velprøvde metodikken er blitt brukt for å maksimere tjenesteytelsen i globale organisasjoner, som f.eks. NASA, IBM, Sun Microsystems, RIM og Siemens. Fordeler med Kepner-Tregoe  - etablere et felles språk for feilsøking som sikrer konsistens i kundestøtten i et Service Management-miljø - innføre strukturerte, kritiske tenketeknikker for å analysere problemer, ta avgjørelser og proaktivt unngå problemer- bruke en systematisk tilnærming som er uavhengig av teknisk ekspertise Kepner-Tregoe Foundation kurs Kurset gir deltakerne terminologi, struktur og grunnleggende konsepter i Kepner-Tregoes teknikker for problem- og hendelseshåndtering, som for eksempel situasjonsvurdering, problemanalyse, beslutningsanalyse og analyse av potensielle problemer. Passer dette kurset for meg? Kurset er beregnet på personer som jobber i problem- og feilsøkingsmiljøer. Metoden hjelper dem til å levere god kvalitet og høy konsistens i arbeidet. Kurset er påkrevd for personer som planlegger å delta på 2 dagers Kepner-Tregoe Advanced Workshop for å lære å implementere konseptene fra Foundation-kurset. Praktisk informasjon Kurset varer i 2 dager. Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 60 minutter. Eksamen på slutten av siste kursdag om ikke annet er avtalt. Det bør beregnes tid til selvstudium. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 13 900 kr
04 Nov
Dette to-dagers Kepner-Tregoe kurset gir en introduksjon til en systematisk prosess for problemløsning. [+]
Dette to-dagers Kepner-Tregoe kurset gir en introduksjon til en systematisk prosess for problemløsning, slik at du blir i stand til å levere et høyt kvalitetsnivå og konsistens i kundestøtten. Kurset gir kunnskap om terminologien, strukturen og de grunnleggende begrepene i Kepner-Tregoes teknikker for problem ledelse og Incident Management, slik som Situation Apraisal, Problemanalyse, beslutningsanalyse og analyse av potensielle problemer   Beskrivelse: Hvorfor skal du gå Kepner Tregoe Foundation? Få opplæring og sertifisering i beste praksis for problemanalyse (den offisielle ITIL Service Operation publikasjonen refererer til dette) Etablere et felles språk i feilsøkingen som sikrer konsistens i kundestøtten i et Service Management miljø Innføre teknikker for strukturert kritisk tenkning for å analysere problemer, ta avgjørelser og proaktivt unngå problemer Bruke systematisk tilnærming uavhengig av teknisk ekspertise   Introduksjon til Kepner-Tregoes rasjonell prosess:  Situation Apraisal, Problemanalyse, beslutningsanalyse og analyse av potensielle problemer  Situation Appraisal - Definisjon av hendelse og bekymring.  Hvordan man: Lister trusler og muligheter Adskiller og avklarer Setter prioriteringer Planlegger nester trinn Utfører avhørsrollen i Situation Appraisal Problem Analysis - Kepner-Tregoes definisjon av et problem.  Hvordan man: Beskriver problemet Identifiserer og vurderer mulige årsaker Bekrefter den egentlige årsaken Forklarer avhørsrollen problemanalyse. Beslutningsanalyse: Definisjonen av en avgjørelse.  Hvordan man: Avklarer formålet Identifiser og vurderer alternativer Foretar beslutninger Avhørsrollen i beslutningsanalyse. Hvordan man effektivt "avgir innstilling" og "vurderer anbefalinger" Analyse av potensielle problemer: Definisjonen av en handling og en plan.  Hvordan man: Identifiserer potensielle problemer Identifiserer sannsynlige årsaker Gjør forebyggende tiltak Planlegger betinget handling og bestemmer hva som skal utløse handling Avhørsrollen i potensiell problemanalyse [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.