Hedmark
Du har valgt: Kongsvinger
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Kongsvinger )
 

Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Helse- og oppvekstfag er et videregående trinn 1 i videregående skole.  Helse- og oppvekstfag er det som tilsvarer det tidligere helse og sosialfag.   Helse- og oppvekstfag passer for deg som liker å jobbe med mennesker. Du kan velge mellom følgende yrker: ambulansefagarbeider, barne- og ungdomsarbeider, fotterapeut, hudpleier, helsefagarbeider, helsesekretær og tannhelsesekretær. Helse- og oppvesktfag vg1 er første året i utdanningen. Felles programfag: Helsefremmende arbeid • Kommunikasjon og samhandling • Yrkesutøvelse Start:             Når du selv ønsker. Varighet:       En innlevering for hvert fag – i alt 3 Pris:              Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan - Helse- og oppvekstfag • Kurset for Helse- og oppvekstfagkan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • En innlevering for hvert fag – i alt 3. • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Lånekasse Kurset er godkjent i Lånekassen.   Målgruppe for Helse- og oppvekstfag Helse- og oppvekstfag passer for alle som ønsker å kvalifisere seg til et yrke i helse- og sosialsektoren. Etter bestått Vg1, kan man fortsette på Vg2: • Ambulansefag Vg2 • Barne- og ungdomsarbeiderfag Vg2 • Fotterapi og ortopediteknikk Vg2 • Helsearbeiderfag Vg2 • Helseservicefag Vg2 • Hudpleie Vg2   Aktuelle yrker Helse- og sosialfag Vg1 er første året i utdanningen for følgende yrker: • Ambulansearbeider • Barne- og ungdomsarbeider • Helsefagarbeider • Fotterapeut • Ortopeditekniker • Helsesekretær • Tannhelsesekretær • Farmasitekniker • Hudpleier     Eksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler.   Prosjekt til fordypning • Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com Vi har lang erfaring med kurs og studier og vet hva som vil passe deg best etter en kort og uforpliktende samtale. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 150 minutter 5 990 kr
04 Sep
Seminaret tar for seg en rekke krevende faser og situasjoner som kan oppstå i forbindelse med styrearbeidet. [+]
Spesialseminar 2: «Generasjonsskifter - utfordringer og løsninger»    Dette spesialseminaret er åpent og kostnadsfritt for alle som er med i styrenettverksgrupper arrangert av Styreforeningen. For andre deltakere som er medlemmer av Styreforeningen koster seminaret kr. 4.990,-.For deltakere som ikke er med i styrenettverksgrupper og som ikke er medlemmer av Styreforeningen er prisen kr. 5.990,-   Seminaret tar for seg en rekke krevende faser og situasjoner som kan oppstå i forbindelse med styrearbeidet. Vi ser blant annet på:   hva undersøkeler som er gjort omkring generasjonsskifteprosesser forteller oss uventet aksjonær bortgang og ulike utfordringer det kan medføre fremtidsfullmakt i forbindelse med aksjeeierskap og aksjeovertakels viktigheten av vedtektsbestemmelser eventuelt aksjonæravtaler ved generasjonsskifter, og utfordringene som kan oppstå dersom situasjonen ikke er hensynttat i formalia styrets rolle i generasjonsskifteprosesser forberedelsene og tilretteleggingen i generasjonsskifteprosesser sjekkliste ved generasjonsskifteprosesser [-]
Les mer
1 dag 9 500 kr
19 Sep
14 Nov
AZ-1008: Administer Active Directory Domain Services [+]
AZ-1008: Administer Active Directory Domain Services [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.  Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 11 500 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. Sertifiseringen består av: 40 spørsmål Multiple Choice 60 minutter + 15 minutter til rådighet dersom du ikke har engelsk som morsmål For å bestå må du ha minimum 26 riktige (65%) Ingen hjelpemidler tillatt ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurs for assistenter i barnehage/skole/sfo, barne- og ungdomsarbeidere, omsorgsarbeidere, andre yrkesutøvere og foreldre.   • Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. • Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. • Det gis også eksempler på bruk av metoder med tanke på å «omskape» kriser og traumer til     pedagogiske mestringsmuligheter.   Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:              3 innleveringer Pris:              kr. 4.500,- (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr for hvert                                 avdrag). Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av besvarelser til veiledning. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du bestemmer selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Innlevering av 3 besvarelser   Mål for kurset • Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. • Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. • Det gis også eksempler på bruk av metoder med tanke på å «omskape» kriser og traumer til pedagogiske mestringsmuligheter.   Kursdeltakerne skal få kunnskap om: • Hvordan ansatte i barnehage og skole kan bli bedre til å hjelpe barn og ungdom etter kriser og traumer. • Hvordan gjøre hendelsene forståelige og håndterbare slik at hverdagen i barnehagen og skolen blir mest      mulig meningsfull. • Hvordan man aktivt kan ta del i barnets opplevelse av krisen slik at den blir noe barnet kan lære av.   Tema • Barn og ungdom – kriser og traumer • Hva er krisehjelp? • Traumeteorier • De skjulte krisene • Kriser og læring • Krisepedagogikk i barnehage og skole • Krisepedagogisk modell • Pedagogikk og terapi • Krisers innvirkning på læring • Terapeutisk kommunikasjon • Krisepedagogiske metoder • Spenningsreduserende tiltak • Krisepregnende nyheter • Når katastrofen angår oss alle • Sorghåndtering – kunnskapsformidling • Kriseberedskap   Litteratur Krisepedagogikk Magne Raundalen/Jon-Håkon Schultz ISBN 9788215009131 Universitetsforlaget 2006     Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått og som har betalt kursavgiften i sin helhet.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 18 måneder 4 890 kr
Ta opp historie - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Historie lærer du om verdens- og norgeshistorien, og får innsikt i sammenhenger og konsekvenser av historiske hendelser. Historie er et av fagene du må ha for å oppnå generell studiekompetanse (23/5 regelen) eller som påbygg til fagbrev. Du kan også ta faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer Kurset gir deg innsikt i viktige historiske temaer og perioder i norsk og internasjonal historie. Gjennom arbeidet med historiefaget er målet at du skal forstå deg selv og samfunnet bedre. Du vil også kunne orientere deg, ta stilling til og se nåtidige utfordringer i en historisk sammenheng. Gjennom varierte leksjoner utforsker vi mennesker og samfunn i fortid, nåtid og fremtid. Hva mente Maria Antoinette da hun uttalte «La dem spise kake»? Hvorfor ble Julius Cæsar knivstukket 23 ganger på senatgulvet?Kurset er delt opp i følgende temaer:- Historie innledning- Verden blir til: 1500 F.Kr. til 1500- Verden blir mindre: 1500-1800- Verden forandres: 1800-1914- Verden i ubalanse: 1914-1945- Verden i endring: 1945- nå- AvslutningNivået og kurset tilsvarer antall årstimer man har undervisning i historie på vgs. Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- har fagbrev (vg1 + vg2) og trenger påbygg for å oppnå studiekompetanse (4-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve historiekurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Historie har muntlig eksamen. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1. februar. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) eller vitnemål fra studieforberedende program (4 fagene) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning.  Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. Alt du må vite om lån og stipend fra Lånekassen som deltaker hos K2 utdanning Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle norskkurs K2 tilbyr. Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og eksamen. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Online-versjonen som du får tilgang til som deltaker hos K2, kan ikke benyttes på eksamen da denne krever nettilgang. Se hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 100 timer 23 900 kr
11 Sep
Er glad i å lage mat og har vært, eller er, ansatt i restaurantbransjen? Eller har tilberedning av mat til mange mennesker vært din arbeidsoppgave i en bedrift? Med et [+]
Er glad i å lage mat og har vært, eller er, ansatt i restaurantbransjen? Eller har tilberedning av mat til mange mennesker vært din arbeidsoppgave i en bedrift? Med et fagbrev i kokkfaget får du dokumentert din kompetanse og kan kalle deg faglært kokk.  Teori til fagbrev er første steg på veien.   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value dekker alle typer engasjement og interaksjon mellom en tjenesteleverandør og deres kunder, brukere, leverandører og partnere. [+]
Kurset fokuserer på konvertering av etterspørsel til verdi via IT-relaterte tjenester. Modulen dekker sentrale emner som SLA-design, styring av flere leverandører, kommunikasjon, relasjonsstyring, CX- og UX-design, kartlegging av kunder og mer. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på  AXELOS sine websider. Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 17 500 kr
Tre dagers instruktørledet kurs som fører frem til PRINCE2 7 Foundation-sertifisering. [+]
  Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  PRINCE2® er en av verdens mest brukte metoder for prosjektstyring, og PRINCE2® 7 Foundation er et introduksjonskurs til metoden. Foundation Level-sertifiseringen introduserer PRINCE2®-metoden og tar sikte på å bekrefte at du kjenner og forstår PRINCE2®-metoden godt nok til å kunne arbeide effektivt med, eller som medlem av, et prosjektlederteam som jobber i et miljø som støtter PRINCE2®. Stiftelsessertifisering er også en forutsetning for utøversertifisering. Praktisk informasjon Kurset varer i 3 dager. Kurset holdes digitalt over tre ettermiddager Vi stiller med erfarne norsktalende instruktører. Åpne kurs kjøres med engelsk materiale og eksamen. Eksamen varer i 60 minutter, pluss 15 minutter ved fremmedspråklig eksamen. Eksamen gjennomføres etter kurset. Du vil motta en sertifiseringsvoucher på e-post, slik at du kan bestille sertifiseringstesten til ønsket tid. Eksamen er online basert og må gjennomføres på PC med internt/eksternt web kamera. Det bør beregnes noe selvstudium i løpet av kursets varighet. Du kan lese mer om PRINCE2 Foundation her   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
Kurset gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon. [+]
Digital strategi i styrerommet   * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Kurset gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon. Deltagerne får en innføring i et rammeverk for utvikling av en fokusert digital strategi tilpasset virksomheten.   I tillegg vil deltagerne vil bli kjent med nødvendige begreper, anerkjente metoder og strategiske verktøy, og få delta i spennende gruppearbeid. I tillegg ser vi på hvordan arbeid med digitalisering kan organiseres og hva som er de viktigste virkemidlene for å lykkes.    Kurset tar utgangspunktet i internasjonal forskning knyttet til digitalisering, og gir en grundig innføring i de sentrale elementene i en digital strategi som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset avmystifiserer begrepet digitalisering med forenklet terminologi, og gir deltagerne det nødvendige grunnlaget for å kunne delta aktivt i å utvikle fokuserte digitale strategier. I en verden hvor digitaliseringen driver endringstakten stadig raskere, blir retning og et tydelig fremtidsbilde viktigere enn rene langsiktige mål. Samtidig må man ha et felles begrepsapparat, forstå driverne og ofte benytte utradisjonelle virkemidler og nye forretningsmodeller for å lykkes.    Formålet med kurset: Formålet er å gi deltagerne et forenklet rammeverk for å kunne diskutere og sette premisser ved utvikling av en fokusert digital strategi. Videre vil deltagerne få avmystifisert begrepet digitalisering, få en forståelse av hva digitalisering i realiteten betyr for virksomheten og få konkretisert hva man kan gjøre for å utnytte de mulighetene som digitaliseringen gir.   Kursinnhold:  Hvordan kan styret sette premisser gjennom en fokusert digital strategi? Hva er digitalisering egentlig, hva er driverne og hvor fort går det? Hvilke muligheter og trusler gir digitalisering? Hva kreves for å lykkes? Digitalisering vs. IT Digital innovasjon Digital forretningsutvikling Digital transformasjon Digitale forretningsmodeller Strategiprosesser Digital strategi Fremtidsscenario Virkemidler Strategiske partnerskap Organisering og kompetanse   Målgruppe:  Målgruppen er primært styreledere, styremedlemmer, eiere og ledere som er opptatt av prosessene omkring digitalisering og digital strategi i styrerommet.    [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 3 dager 12 900 kr
AutoCAD Plant 3D er en omfattende integrert løsning som er faglig engasjerende med fokus på effektiv prosjektgjennomføring. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   AutoCAD plant 3D grunnkurs  Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Prosjektoppsetning og Modullinjer/net Design av stålkonstruksjoner Utstyr (opprettelse av utstyr og import av utstyr bl.a. fra Inventor) Rørdesign i 3D-modellen Redigering av stål, utstyr og rørtrekk Opprettelse av arrangementstegninger og rørisometritegninger  Uttrekk av mengdedata i listeform Kurset  gir  en innføring i systemets oppbygging med rørdesign i sentrum. Videre gjennomgås de enkelte modulene i henhold til følgende arbeidsflyt: P&ID. Integrert i løsningen er velkjente AutoCAD P&ID og vi tar utgangspunkt i et enkelt flytdiagram som representerer det skjematiske designet for minifabrikken vi skal modellere Stål/Struktur. Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no   [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 3 dager 16 900 kr
11 Aug
11 Aug
08 Sep
PRINCE2® 7 Foundation [+]
PRINCE2® 7 Foundation   [-]
Les mer
Bedriftsintern
På forespørsel
Arbeidsgivers plikt til å gjennomgå opplæring i HMS-arbeidet.Arbeidsmiljøloven § 3-5 pålegger arbeidsgiver plikt til å gjennomg&... [+]
Arbeidsgivers plikt til å gjennomgå opplæring i HMS-arbeidet.Arbeidsmiljøloven § 3-5 pålegger arbeidsgiver plikt til å gjennomgå opplæring i helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid. NB! Plikten er personlig og kan ikke delegeres. ER DETTE NOK? For å kun dekke arbeidsmiljøloven, JA, for å dekke kravene i brann- og eksplosjonsvernloven med tilhørende forskift i tillegg NEI. Ser man på kravene som stilles til virksomhetene i brann- og eksplosjonsvernlovgivningen, skjønner vi at den kunnskapen som stilles krav til, og som er beskrevet arbeidstilsynets veiledning til arbeidsmiljølovens § 3-5, ikke er tilfredsstillende. Vi mener også at det heller ikke vil være mulig å gjennomgå alt fagstoffet på en fornuftig måte på en dag. Våre HMS/FOBTOT kurs over to dager er nå forbedret, slik at du mottar den lovpålagte kunnskapen som kreves både i brann- og eksplosjonsvernloven med forskrift om brannforebyggende tiltak og tilsyn, og som kreves i arbeidsmiljøloven, med de retningslinjer som arbeidstilsynet har gitt i veiledning til paragrafen. For henvisning se:Arbeidsmiljøloven - § 3-5. Plikt for arbeidsgiver til å gjennomgå opplæring i helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid Forskrift om brannforebyggende tiltak og tilsyn med veiledning§ 2 – 2 Generelle krav til virksomhet/bruker Krav som stilles i FOBTOTI tillegg til arbeidsmiljølovens krav til at arbeidsgiver har plikt til å gjennomgå opplæring i helse, miljø og sikkerhetsarbeidet, stilles det også krav til at virksomheten skal ha god kjennskap til brann- og eksplosjonsvernloven med bla. forskrift om brannforebyggende tiltak og tilsyn (FOBTOT). De fleste lederkurs i HMS etter arbeidsmiljølovens krav til opplæring tar ikke hensyn til kravene i brann- og eksplosjonsvernloven, dette fører til at lederene må ta flere kurs for å få denne kunnskapen. Husk at arbeidsmiljølovens plikt er personlig, men at oppgaver kan delegeres. Erfaring viser at der hvor både arbeidsgiver/daglig leder, brannvernleder og verneombudet deltar på kurs fungerer HMS-arbeidet best i ettertid. [-]
Les mer