Telemark
Du har valgt: Kragerø
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Sandefjord Drammen Og 4 andre steder 1 semester 13 900 kr
23 Apr
23 Apr
23 Apr
Du får kompetanse på drift og vedlikehold av bygninger, anlegg og installasjoner, samt tverrfaglig forståelse og kjennskap til bygg og funksjonene til de tekniske install... [+]
Innhold/temaer Drift og vedlikehold Bransjelæreplanlegging For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider utdanning.no. Gjennomføring Dette er et intensivt kurs som gjennomføres på kveldstid en gang i uken. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. I tillegg får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Ved valg av nettundervisning kan du følge undervisningen uavhengig av hvor du er fra din egen PC. Undervisning på nett gir muligheter for: Forelesninger live Interaktiv undervisning der du ser og kommuniserer med medstudenter og foreleser Forelesninger i opptak Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 15. januar. Oppmelding skjer via privatistweb.no. For mer informasjon se privatistweb.no Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere minimum 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer fagprøven. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. [-]
Les mer
Nettkurs 84 timer 14 500 kr
Fagbrevskurs - selvstudium med veiledning på nett for teorieksamen-VOA. Du får nødvendig kompetanse til å avlegge den teoretiske prøven for fagbrevet - Vei- og Anlegg. [+]
Hvorfor skal du delta på kurset?  Ved å delta på eksamensforberedene kurs hos Norsk Fagutdanning vil du gjennomføre teoretisk eksamen som praksiskandidat før oppmelding til fagprøven.   Formål med kurset: Veg- og anleggsfaget har vegarbeid, grunnarbeid og arbeid med kommunaltekniske anlegg som de viktigste arbeidsområder. Faget skal sikre samfunnets behov for vedlikehold og utbygging av infrastrukturen. Anleggsbransjen er i stadig utvikling og sikkerheten er viktig å ivareta for både seg selv og andre.     Gjennomføring:  læreplanen i veg- og anleggsfaget VG3-VOA3-01 https://www.udir.no/kl06/VOA3-01 Det må settes av tid til selvstudie Tildeles egen Elevmappe for innlevering av oppgaver, hvor vurdering også blir gitt Veiledning og vurdering av ca. 4 innleveringsoppgaver av veileder i faget Kollokviegruppe anbefales for å diskutere fagstoff, eller samarbeide om faglige emner (via nett, eller møtes fysisk)  Bruk av fagressurser i TEAMS (læringsplattform) Medlem i Facebookgruppe (valgfritt) Veien videre etter kurset...  Når teoretisk eksamen er bestått må den enkelte dokumentere minimum fem års relevant arbeidserfaring ved oppmelding til fagprøven. Det er Fagopplæringskontoret i fylket du bor i som vurderer praksis og arrangerer fagprøven. Bestått fagprøve fører frem til fagbrev. Krav: Minoritetsspråklige må ha norskferdigheter skriftlig og muntlig på minimum B1-nivå.  Finanisering: Norsk Fagutdanning er godkjent for lån og stipend i Statens Lånekasse for utdanning. Søknad sendes elektronisk til Lånekassen på www.lanekassen.no. Er du medlem i en fagorganisasjon, vil de fleste ha stipendordninger du kan søke på.    Relaterte kurs VOA - samlingsbasert kurs over 6 samlinger   [-]
Les mer
Nettstudier 5 990 kr
Naturfag Vg1 gir deg kunnskap innen naturfag på videregående skole og inngår i generell studiekompetanse. Kurset er basert på læreplanen i naturfag. [+]
Naturfag Vg1 Generell studiekompetanse Dette nettkurset gir deg kunnskap innen naturfag på videregående skole og inngår i generell studiekompetanse. Kurset er basert på læreplanen i naturfag, og tar for seg emnene: Forskerspiren, bærekraftig utvikling, ernæring og helse, stråling og radioaktivitet, energi for fremtiden og bioteknologi. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 5 uketimer som tilsvarer 140 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs. at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Naturfag Vg1 - studieforberedende utdanningsprogram for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: Ragnhild Bach, 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Vi vurderer å anbefale en lærebok. Målgruppe: Kurset er utviklet for deg som vil ha generell studiekompetanse, eller ønsker å gå opp til eksamen på nytt for å få en bedre karakter. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. For å oppnå studiekompetanse, må du melde deg opp og bestå privatisteksamen. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no . Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i naturfag Vg1 - studieforberedende utdanningsprogram, NAT 1002 www.udir.no/kl06/NAT1002 Faget er delt opp i følgende seks hovedområder fra læreplanen: Forskerspiren Bærekraftig utvikling Ernæring og helse Stråling og radioaktivitet Energi for fremtiden Bioteknologi Hovedområdene belyses i et antall studieenheter som består av: Kompetansemål fra læreplanen Tekst om emnet Bloggoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring; [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IINI1001 IT Introduksjon eller tilsvarende forhåndskunnskaper. Innleveringer: Et større prosjektarbeid som gjennomføres som gruppearbeid. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i faget er basert på prosjektarbeidet. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Ansvarlig: Thor O. Olsen         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet «Lokale informasjonstjenester» skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner til ulike typer informasjon som brukes i bedrifter og organisasjoner- har kunnskap om hvordan datateknologi og nettløsninger kan brukes i bedriftens forvaltning av informasjon- har kunnskap om moderne former for intern opplæring og oppbevaring og tilgjengelighet av kunnskapskapital FERDIGHETER:Kandidaten:- kan se behov for og være pådriver for små og mellomstore informasjonsløsninger for intern informasjon- kan komme med anbefalinger for bruk av moderne IT-kommunikasjonsløsninger - kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til informasjonsforvaltning og ivaretakelse av virksomheters kunnskapskapital GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har forståelse for betydningen av aktiv informasjons- og kunnskapsforvaltning.- kan delta i planlegging og gjennomføring av informasjonshåndteringsprosjekter- kan identifisere, planlegge og gjennomføre en selvstendig oppgave i samarbeid med andre Innhold:Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring;Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Lokale informasjonstjenester 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Innføring i webprogrammering med PHP. Grunnleggende syntaks og byggestener. Strukturering av kode. Skjemabehandling for økt dynamikk og interaktivitet. Databaseintegrasjo... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Forkunnskaper om webutvikling tilsvarende emnet Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper er en fordel. Emnet passer godt i kombinasjon med for eksempel Ajax og HTML5. Innleveringer: 6 øvinger må være godkjent Vurderingsform: Prosjektoppgave, individuell, som vurderes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan konstruere en funksjonell webløsning ved hjelp av PHP utfra en gitt problemstilling- kan strukturere kode på en god måte i en webløsning- kan forklare hvordan tilstandsbevaring kan gjøres med PHP FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke PHP-manualen og annen webbasert dokumentasjon- kan bruke PHP-scripting som verktøy for å løse problemer og oppgaver relatert til informasjonsbehandling- kan lage funksjonsrike webbaserte løsninger- kan programmere en fullverdig databasedrevet løsning GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan identifisere potensielle sikkerhetsmessige svakheter i en webløsning og iverksette gode sikkerhetstiltak Innhold:Innføring i webprogrammering med PHP. Grunnleggende syntaks og byggestener. Strukturering av kode. Skjemabehandling for økt dynamikk og interaktivitet. Databaseintegrasjon. Filbehandling. Sikkerhet. Tilstandsbevaring med sessions og cookies.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget   Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Webprogrammering i PHP 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 36 timer 5 990 kr
Kvalitetssikret Interaktiv Stillasopplæring. 36 timers teorikurs i stillasbygging. [+]
Kvalitetssikret interaktiv stillasopplæring. Online 36-timers teorikurs i stillasbygging. Godkjent som teoretisk opplæring i henhold til Forsikrift om bruk av arbeidsutstyr ihht. forskrift om utførelse av arbeid § 17-4 (kurset ble tidligere kalt § 46C og § 13 kurs). For å bli godkjent stillasmontør trengs i tillegg 72 timers praksis og 6 måneders erfaring fra virksomhet som nytter stillas (kan komme i ettertid). Gå inn på instantkurs.no for å registrere deg.   Ved gjennomført kurs utstedes kursbevis. Dersom man ønsker å få utstedt stillasbygger sertifikat må man i tillegg dokumentere følgende: - minst 72 timers praksis sammen med godkjent montør på 3 ulike stillastyper (eget skjema fylles ut). - ansatt minst 6 måneder i virksomhet som nytter stillas (bekreftes av arbeidsgiver).   Prisen er kr 5 990,- (ikke mva. på kurs). For mer informasjon kontakt oss.    For ytterligere informasjon eller påmelding kontakt oss eller registrer deg på instantkurs.no [-]
Les mer
1 uke 12 900 kr
12 Sep
Velkommen på kurset «Skriv din livshistorie» i vakre Farfa i regionen, Latzio i hjertet av Italia, på Birigttasøstrenes kloster. [+]
Kursbeskrivelse: Kurset passer for alle som ønsker hjelp til å skrive sin livshistorie, enten man enda ikke har startet eller er godt i gang. Gjennom en kombinasjon av undervisning og gruppesamtaler får man nyttige verktøy, slik at man blir i stand til å fullføre prosjektet sitt. Kurset passer også for dem som har gått på et av våre kurs i Norge tidligere. Det blir undervisning i to økter pr. dag. Prisen inkluderer to daglige undervisningsøkter (totalt ca. 20 timer), måltider (frokost, lunsj, middag, vin mm.) og overnatting, samt busstransport fra/til Roma (Fiumicino) til/fra klosteret. Deltakerne bestiller – og betaler – flyreisen selv. Kursholdere er Anette Holt Bratsberg og Oddrun Dehli. Vi har til sammen snart 20 års erfaring innenfor livshistorieformidling og har skrevet hundrevis av livshistorier. PRAKTISKE OPPLYSNINGER: De deilige måltidene som serveres på klosteret er basert på lokale ingredienser – valgt i tråd med årstidene – og lokale viner. Ettersom det ofte er slik at kursdeltakerne ønsker å utvide oppholdet med noen dager i Roma eller andre nærliggende steder, bestiller (og betaler) deltakerne selv flybilletter til/fra Roma. Det er tilbud om gratis busstransport fra og til flyplassen på ankomst- og avreisedagen. Klosteret har installert heis. BETALINGSBETINGELSER:  Pris: kr. 12 900,- for opphold i enkeltrom. Du blir bedt om å betale et depositum på kr. 2 000.- samtidig med at du melder deg på kurset. Dette er en bindende andel av den totale betalingen, og beløpet tilbakebetales ikke dersom du senere avbestiller kurset. Resten av beløpet forfaller til betaling 45 dager før kursstart. Dette er en bindende betaling, og må søkes refundert via din egen reiseforsikring dersom du skulle bli forhindret i å reise pga. sykdom eller skade. Innen dette tidspunktet kan du melde deg av uten videre kostnader, men får da ikke returnert depositumet. Depositumet tilbakebetales selvsagt hvis vi skulle se oss nødt til å avlyse kurset. Påmeldingsfrist 1. august 2019. Vi sørger for transport til og fra flyplassen på ankomst- og avreisedagen, men om en force majeure-situasjon oppstår, dekker vi ikke erstatning for tapt transport til klosteret ved ankomst eller tapt flybillett ved avreise. Også dette må søkes dekket via egen reiseforsikring. Klosterresor (www.klosterresor.se) er ansvarlig arrangør og har stilt reisegaranti i Kammarkollegiet.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 510 kr
27 May
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker so... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 3 - Gjenbruk og klargjøring av en presentasjon Sette inn lysbilder fra andre presentasjoner Tilbakestille lysbildeoppsett Endre mal Rydde opp i manuelle feil Konvertere tekst til SmartArt Animasjon og lysbildeovergang Tilrettelegge for navigasjon (hyperkoblinger) Tilpasset fremvisning Lag lysbildefremvisning Ta med presentasjonen på minnepinne   3 gode grunner til å delta 1. Lær og gjenbruke innhold fra andre presentasjoner effektivt 2. Få oversikt over måter å "rydde opp" i en presentasjon 3. Få tips til praktiske verktøy til ferdigstilling av presentasjonen [-]
Les mer
Etter endt kurs skal eleven selvstendig kunne gjennomføre en sakkyndig periodisk kontroll innen G04 [+]
Målsetting Etter endt kurs skal eleven selvstendig kunne gjennomføre en sakkyndig periodisk kontroll innen G04 Emneliste Praktisk øvelse i betjening av traverskran Praktisk øvelse i kontroll Kontrollprosedyrer Rapportskriving Verktøy og utstyr Eksamensprøver Avslutningsprøve Praktisk prøve omfatter:• Kontrollprosedyrer og sjekklister• Verktøy og utstyr• Kontroll• Rapportskriving Kompetansebevis / sertifikat Et kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen. Kursbeviset vil inneholde informasjon om opplæringssted, kursinnhold, dato for gjennomføring, kandidatens navn og fødselsdato og være signert av daglig leder/kurs koordinator. [-]
Les mer
Nettstudier 2 300 kr
Kunnskap om kalkulasjon og prissetting er grunnleggende og avgjørende for lønnsomhet og overlevelse for enhver bedrift. [+]
Kalkulasjon og prissetting av reiselivsprodukter Reiselivsskolen Kunnskap om kalkulasjon og prissetting er grunnleggende og avgjørende for lønnsomhet og overlevelse for enhver bedrift. Kurset gir kunnskap om hvordan du kan beregne priser på et opphold eller arrangementer, slik at du oppnår lønnsomhet og tjener penger på det du tilbyr. Nettkurset egner seg for eiere, drivere og andre med økonomiansvar ved små og mellomstore reiselivsbedrifter. Kursleder: Norsk Turistutvikling AS (NTU) har utviklet kurset. NTU ble etablert i 1992 i Lillehammer, og har bred erfaring og kompetanse innen rådgivning og reiseliv i Norge. Se www.ntu-as.no. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: Estimert tidsbruk for å lese igjennom og løse oppgaver er 6 - 10 timer, men kurset er åpent og kan benyttes på bedriften i det praktiske arbeid i 6 måneder. Læremidler som inngår i kursprisen: Nettsider med teori, eksempler og oppgaver. Norsk Turistutvikling AS/Spiria, 2014. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: I dette kurset trenger man ikke andre læremidler enn dem som inngår i kursprisen. Målgruppe:  Hovedmålgruppen er eiere, drivere og ansatte med økonomiansvar i reiselivs- og opplevelsesbedrifter. Kurset kan også være aktuelt for reiselivsstudenter, samt personer som skal etablere egen reiselivsbedrift. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. For de som har tilgang til regnskapstall fra bedriften man eier eller ansatt i, er det en fordel om man har disse regnskapstallene tilgjengelig. Karakterer og kursbevis: Kurset krever ingen innsendinger, og det gis ikke karakterer. Når du har gått gjennom kurset vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet.  Kursbeskrivelse: Ofte ser vi på nabobedriftene når prisen til gjestene fastsettes. Eller så bruker vi bare prisen som vi brukte i fjor og årene før der, kanskje bare justert noen kroner eller prosent år for år. Men vet vi egentlig om prisen er riktig? Tjener vi penger på det som vi leverer til våre gjester? Hvor langt ned i pris kan vi gå når vi skal levere et tilbud? Dette er spørsmål som du vil være bedre i stand til å svare på etter å ha gjennomgått kurset. Kurset skal innledningsvis gi en innføring i noe teori om temaet. Du vil bl.a. lære om prissetting gjennom bidrag- og selvkostkalkyler, og etterkalkyler for å kontrollere lønnsomheten på ulike produkter, tjenester og arrangement. Videre legges det opp til en praktisk tilnærming gjennom bruk av en eksempelbedrift som viser hvordan kalkulasjon foregår som et samspill mellom regnskap og kalkyler. Avslutningsvis er det noen oppgaver som du kan få prøve deg på. [-]
Les mer
Nettkurs 28 350 kr
Arbeidsleder logistikk er et studium som fokuserer på logistikk og arbeidsledelse fra et helhetlig og praktisk perspektiv.I helhetlig logistikk fokuseres det på bedrift..... [+]
Arbeidsleder logistikk er et studium som fokuserer på logistikk og arbeidsledelse fra et helhetlig og praktisk perspektiv. I helhetlig logistikk fokuseres det på bedriftens kapasitetsutnyttelse og de økonomiske konsekvenser dette har i et helhetlig perspektiv. I praktisk logistikk fokuseres det på praktiske metoder knyttet til drift og oppbygging av lager og terminaler. I tillegg inngår arbeidsledelse, kommunikasjon og økonomi. Logistikkfagskolen er NOKUT-godkjent som fagskoleutdanning med 30 fagskolepoeng og gir en solid kompetanse i drift av lager og terminaler.   Du oppnår Nivå: Fagskoleutdanning Antall Fagskolepoeng 30 Program Logistikkfagskolen - arbeidsleder logistikk - 10L - 121 Krav til deg Krav til forkunnskaper/praksis Det stilles krav om fullført videregående opplæring eller tilsvarende realkompetanse. Fullført videregående opplæring kan være: 3-årig videregående skole, allmenne fag 2 år i skole og læretid i relevante fagområder Fagbrev innen transport og logistikkfaget, yrkessjåførfaget, materialadministrasjonsfaget og andre relevante fagområder som inneholder likheter i fagkretsen. Generell studiekompetanse oppnådd gjennom 23/5-regelen Fullført videregående skole eller en vurdering av all relevant erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid og verv innen ulike organisasjoner. Send enten vitnemål fra videregående skole/fagbrev eller fyll ut skjema for realkompetanse. Kriteriene baseres på dokumentert arbeidserfaring, utdanning, opplæring og kurs, organisasjonserfaring og annen informasjon søker mener er relevant. Søkere må være eldre enn det som er normalalder for fullført videregående skole, og de må normalt ha minimum tre års arbeidserfaring. Den dokumenterte kompetansen må sannsynliggjøre grunnlag for å kunne fullføre studiet. Søkeren må ha kunnskaper i norsk og matematikk tilsvarende læringsmålene i VG1 og VG2 i yrkesfaglige utdanningsprogram i videregående skole. Med relevant yrkespraksis menes arbeid innen alle former for lager, terminaler, varehandel, bedriftsinterne produksjonslinjer, materialadministrasjon i produksjonsbedrifter og arbeid innen transportbransjen, både for gods og persontransport. Opptakskrav Annet kompetansegrunnlag   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 13 Eksamen Eksamen Studiet har to eksamener som begge  arrangeres to ganger i året. Eksamen 1 (nr. 8025) omfatter fagene Økonomi og Helhetlig logistikk. Eksamen 2 (nr. 8026) omfatter fagene Kommunikasjon, Praktisk logistikk og Arbeidsledelse. Fullført studium og beståtte eksamener gir vitnemål og 30 fagskolepoeng. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 28 350,- Pris eksamen 2 eksamener á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Lånekasse Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
Veldig mange bruker altfor mye tid i innboksen. Lær å jobbe strukturert med strømmen av innkommende og utgående mail, hvorfor en ryddig innboks er viktig og hvordan du ka... [+]
Gode e-post vaner - spar minutter hver dag! Leser du samme e-post flere ganger? Bruker du mailboksen som arkiv Bruker du tid på å lete etter gammel e-post? Har du pulten full av gule lapper?   Agenda Rydd og fjern støy Fjerne forstyrrende informasjon du ikke bruker eller trenger Personlige innstillinger for e-posten Få en ryddig postboks med kun 3 mapper Ta kontroll over tiden din med Oppgaver og Kalender Kombiner bruk av e-post og Oppgaver Ny arbeidsmetodikk Nye, gode arbeidsvaner Lær en ny hurtigtast hver dag og spar timer Vi gjør oppmerksom på at vi bruker norsk versjon Outlook 2013. Du kan følge kurset selv om du har andre versjoner, for her er metoden viktigst. Vær bare oppmerksom på at det er forskjeller i Office versjonene.    Effektivitetseksperter i Visma - deler sine Outlook tips! Kurset er utviklet av vår kursleder Marianne Trøen og HR-direktør i Visma Software AS, Alicia Halaas. Begge er over gjennomsnittet interessert i effektivitet, kontroll og smarte arbeidsmetoder. De deler sine mest effektive arbeidsmetoder i Outlook med deg! De har studert og testet ut en rekke metoder for å spare tid på ulike arbeidsoppgaver. Visste du at du kan spare 5 sekunder hver gang du svarer på en ny e-post ved å bruke hurtigtaster?    Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling av nettkurs vil du i løpet av kort tid motta en e-post med instruksjoner for hvordan du logger deg inn. I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, samt status for gjennomføring av kurset. Du har tilgang til nettkurset i seks måneder. [-]
Les mer
Bedriftsintern 6 timer
Gjelder for alle som skal arbeide på eller langs vei. Kurset tilfredstiller kravene gitt i Håndbok N301 "Arbeid på og ved veg" [+]
Kravene til opplæring gjelder for alle som skal utføre arbeide på riks- og fylkesveg, uavhengig av om dette er lønnet eller ikke, se definisjonen på vegarbeid. Dette kravet gjelder også når kommuner har fått delegert myndighet for vegarbeidsvarsling på riks- og fylkesveger. 1. Formål med opplæringen  Gi deltakerne grunnleggende kunnskap og forståelse for egen og andres sikkerhet ved arbeid på eller ved veg, og de hensyn som skal tas. De skal videre ha kunnskap om de formelle prosedyrer som skal følges før arbeidet igangsettes og under arbeidets gang. 2. Målgruppe og oppnådd kompetanse  Ansatte og verneombud hos entreprenører og andre arbeidsgivere med arbeidsoppgaver som jevnlig medfører opphold på steder hvor det kreves godkjent arbeidsvarslingsplan.  De som har bestått kurs 1 kan ha stedlig ansvar for å føre tilsyn med varsling og sikring på enkle arbeidssteder. Det forutsettes da at arbeidsgiver har en ansvarlig med kurs type 2. 3. Arbeidsmåter  Opplæringen skal skje i form av klasseromsundervisning. I spesielle tilfeller kan kurset ha fokus på den spesielle typen arbeid deltakerne vil utføre. Opplæringen skal inneholde eller avsluttes med en kort test som viser om innholdet er forstått. Dette kan også inngå som del av gruppeoppgaver der det er formålstjenlig.   Ved bedriftsinterne kurs så avtaler vi dato for gjennomføring i hvert tilfelle. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Hva er SharePoint. Roller, tilgang, opprette og bruke Team Sites. Navigering, lister og libraries, home page. Opprette og bruke webpart, Sites, Site Collections og maler.... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: God kjennskap til Windows 2008/2013 server og oppsett av AD og DNS og installasjon av SQL 2008 server. For deg som ikke har kjennskap til Windows 2008/2013 server og/eller som heller vil bruke mer tid på SharePoint kan vi tilby en variant der du får ferdig oppsatte servere og SharePoint installert. Innleveringer: Øvinger: 10 av 14 må være godkjent.  Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeksamen (uttak kl 09.00 og innlevering kl 15.00 dagen etter). Ansvarlig: Stein Meisingseth         Faglig innhold: Hva er SharePoint. Roller. Tilgang til SharePoint. Opprette og bruke Team Sites. Navigering. Lister og Libraries. Home page. Opprette og bruke webpart. Opprette og bruke SharePoint Sites and Site Collections. Opprette og bruke maler. Sikkerhet i SharePoint. Opprette og bruke Wiki. Dokumentdeling. Søking. Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner til bruken av SharePoint i forskjellige situasjoner i en bedrift/organisasjon- kan gjøre rede for hvordan SharePoint brukes i samskriving- kan beskrive hvordan ulike roller i en organisasjon kan bruke SharePoint- har kjennskap til hva det vil si å ha ansvaret for bruken av SharePoint i en bedrift/organisasjon FERDIGHETER:Kandidaten kan:- opprette webområder for deling av informasjon med andre- sette opp administrasjon av dokumenter- sette opp publisering av rapporter- sette opp sidestruktur og brukerrettigheter, sideoppsett og tillatelser- opprette infrastruktur for webområder- sette opp muligheter for søking- konfigurere systemet for bruk fra Internett- konfigurerer Office 2013- sette opp muligheter for å benytte arbeidsflyt GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke SharePoint- kan i et praktisk prosjekt forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av SharePoint. Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag SharePoint 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.