Markedsføringskurs
Sosiale medier
Du har valgt: Kurs i sosiale medier
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
3 timer 1 998 kr
Kurset gir en grunnleggende forståelse av sosiale medier og praktisk innføring i bruken av de viktigste tjenestene og verktøyene. [+]
Dette kurset egner seg for små og mellomstore bedrifter som er nysgjerrige på hva sosiale medier er, og ønsker å komme i gang med å bruke de viktigste verktøyene knyttet opp mot ulike forretningsområder slik som markedsføring, salg og support.   Målet er at når kurset er over skal du vite hva sosiale medier er, ha en grunnleggende forståelse av bruksområdene og være klar til å ta i bruk de viktigste sosialene tjenestene.   Facebook Twitter Blogg (Wordpress) YouTube Monitoreringsverktøy [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Kurs for deg som er webkommunikatør eller markedsfører for bedrift eller etat, og vil ta på alvor de juridiske problemstillinger som sosiale medier reiser. [+]
"Alle" bedrifter og etater er i dag til stede i sosiale medier, men ikke alle er klar over de juridiske rammene rundt dette arbeidet. Dette er kurset for deg som vil vite heller enn å tro hva som er lov og ikke i sosiale medier.   Kurset dekker blant annet: Opphavsrett i sosiale medier Hvilke bilder har du egentlig lov til å bruke? Hvordan legge til rette for deling på en forsvarlig måte? Hvordan håndtere egen og andres opphavsrett i dine flater? Personvern og taushetsplikt Hvordan ivareta personvernet i sosiale medier? Hva kan sies og hva kan ikke sies? Hvordan håndtere kunder og brukere som oppgir sensitiv informasjon om seg selv? Bonus: Boken «Jus og Sosiale Medier» Hva kan du skrive og dele på Facebook eller Twitter? Kan arbeidsgiver regulere hva ansatte gjør i sosiale medier? Kan offentlige etater delta fritt i sosiale medier? [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Offentlig sektor har sine helt egne utfordringer knyttet til kommunikasjon, informasjonsformidling og kundeservice i sosiale medier. I dette kurset får du råd fra landets... [+]
Det er alltid krevende å drive kommunikasjon i sosiale medier. For aktører i offentlig sektor er utfordringene enda større, både fordi man har spesielle lover og regler å forholde seg til, og fordi mange brukere har sterke meninger om offentlige aktører. Samtidig forventes det at både kommuner, fylkeskommuner, statlige aktører og mindre institusjoner faktisk er til stede i sosiale medier - både for å ta imot tilbakemeldinger og for å formidle institusjon. Dette kurset hjelper deg å håndtere denne rollen på en god måte. Kurset dekker blant annet: Lover og regler Personvernhensyn - hva må du tenke på og når? Datatilsynet - hvordan forholde seg til rammer og restriksjoner herfra? Offentlighetsloven - hvilke føringer legger den for arbeidet i sosiale medier? Facebook-sider Hvordan drive offentlig informasjonsformidling på Facebook (med eksempler)? Elementene på sidene, hva kan og bør de inneholde? Hvordan bygger du opp antallet likes på siden? Facebook-oppdateringer Hvordan lage oppdateringer som skaper aktivitet og engasjement? Hvordan tenke Facebook som en push-kanal for nyheter og informasjon man vil ha ut. Å skrive godt for Facebook: Tematikk, tone og bildebruk. Servicetorget i sosiale medier Hvordan takle kundehenvendelser i sosiale medier? Regler og rutiner for beredskap og respons. Hvordan håndtere kritikk og negative tilbakemeldinger. Sosiale medier som omdømmebygger Hvordan følge med på hva som sies om etat og fremtredende personer. Når og hvordan skal du følge opp og gripe inn? Hvordan bruke Twitter som PR-verktøy. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.