Markedsføring kurs
Du har valgt: Sosiale medier
Nullstill
Filter
Ferdig

-

16 treff i Sosiale medier
 

Trondheim 4 980 kr
29 Aug
Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegne... [+]
Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegner sosial medier og Enterprise 2.0. Hvilke egenskaper har disse løsningene som gjør at de muliggjør nye måter å jobbe på. Hva mener vi med kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke implikasjoner har sosiale medier/Enterprise 2.0 løsninger for kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke andre konsekvenser i organisasjonen kan disse løsningene ha.Les mer om IFUD1028 Sosiale medier i organisasjonen: Enterprise 2.0 [-]
Les mer
1 dag 2 999 kr
Utforming og gjennomføring av strategiplan for bruk av Sosiale medier. [+]
Er du aktiv i sosiale medier, men ønsker å effektivisere aktivitetene og se konkrete resultater?  Flere og flere foretak prioriterer sosiale medier i markedsførings­budsjettet og er villige til å bruke medarbeidere til oppfølging. Dette er bra. Samtidig har mange ansatte ingen eller liten anelse om hvorfor de trenger en strategi for sosiale medier. De føler seg ofte presset til å engasjere seg, lukker øynene og håper at noe vil komme ut av arbeidet. Sosiale medier kan fungere både som en arena for aktiv formidling og for offentlig samtale og debatt. Sosiale medier kan brukes både til å lytte, informere, kommunisere, korrigere og forsterke. Bruk av sosiale medier forutsetter imidlertid organisering og avklaring av mål og prioriteringer. Kursbeskrivelse En strategiplan for bruk av Sosiale medier gir definerte og tydelige mål, justering av retning underveis, fokus og enklere internt samarbeid om arbeidet med sosiale medier. Kurset vil blant annet ta for seg strategiplan og målgrupper, fordelingsnøkler, innholdstyper og -kategorier, malbruk og kanalvalg, blogging og nyhetsbrev, teknisk infrastruktur og oppsett, design og bildebruk, redaktørrollen, innholds­produksjon og søkemotoroptimalisering, automatisering og bruk av tjenester, overvåking og rapportering. Det legges opp til stor grad av workshop-preget dialog hvor målet med dagen er både å få en god forståelse for behovet for, og selv ha jobbet seg frem til, en målrettet og gjennomførbar strategiplan som deltagerne kan ta med tilbake til sin egen virksomhet. Innhold og form kan tilpasses til ulike målgrupper, lokale forhold, ønsker og behov. Kurslokaler Vi benytter kurslokaler i Oslo sentrum, nær Jernbanetorget. Bedriftskurs Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@enkelformidling.no. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 200 kr
28 Sep
02 Nov
Kursinstruktør Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulen... [+]
Kursinstruktør Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet. Kursinnhold Har du lyst til å jobbe aktivt med kjøpte flater på nett?I dette kurset lærer du det grunnleggende du trenger å vite om annonsering i sosiale medier og søkemotorer. Å lykkes med såkalt PPC/CPC-annonsering (Pay Per Click/Cost Per Click) er helt sentralt for å sikre god trafikk til ditt nettsted. Kurset går igjennom alt du trenger å vite for å komme i gang med annonser på nett. På kurset går vi spesielt inn i de ulike mulighetene på Facebook, Instagram, Google og LinkedIn. Andre kanaler som Twitter, Snap, YouTube, Bing og blogger blir også gjennomgått. Sentrale temaer er: • Samspill mellom eide, kjøpte og fortjente flater• Forstå algoritmer og jobbe med spredning og synlighet algoritmer• Digital annonsering på Facebook -et mangfold av muligheter• Betalte plasseringer i sosiale medier• Annonsering i blogg• Måle effekt og optimalisere annonsering• Forholdet mellom SEM og SEO (søkemotormarkedsføring og søkemotoroptimalisering) Dette kurset passer for:Informasjons- og kommunikasjonsmedarbeidere, selvstendig næringsdrivende, markedsførere, nettredaktører og alle som ønsker å lære mer om digital markedsføring. Krav til forkunnskaper:Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper, men det er en fordel om du har noe erfaring med bruk av sosiale medier for din virksomhet, og/eller en generell interesse for kommunikasjon og markedsføring på nett. Arbeidsform på kurset:Gjennom kurset vil du få oppgaver og utfordringer relatert til din egen virksomhet. Det oppfordres til å være med å tenke høyt om de ulike temaene. Maks antall deltakere:10 Materiell:Du får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes. NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 timer 299 kr
Lær hvordan du markedsfører et produkt eller en tjeneste på Facebook. Dette omfatter hvordan du lager en annonse, gjennomfører en A/B-test og definerer en målgruppe ... [+]
Lær hvordan man lager, publiserer og administrerer annonser på Facebook, enten det er til eget formål, eller på vegne av andre. Kursinstruktør Espen Faugstad vil lære deg alt du trenger for å få maksimalt ut av annonseverktøyet til Facebook. Du lærer også hvordan man gjennomfører en A/B-test, hvor formålet er å konverteringsoptimalisere annonsene dine (hemmeligheten bak høy ROI). Du lærer også hvordan man bruker remarketing og konverteringssporing. Kort oppsummert, alt du trenger for å skape gode resultater for bedriften din gjennom effektiv og målrettet annonsering på Facebook. ➜ Prøv kurset gratis   Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære hvordan man annonserer på Facebook Du må ha tilgang til Facebook Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å lage og administrere annonser på Facebook Du lærer å lese og forstå annonsestatistikker Du lærer å bruke remarketing og konverteringssporing Du lærer å gjennomføre en A/B-test Hvem er kurset laget for? Markedsførere Kommunikatører Nettbutikkeiere Gründere [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medie... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 200 kr
27 Sep
01 Nov
Målet for kurset er at du skal få god innsikt i hvordan du kan optimalisere din synlighet og kommunikasjon på web og i sosiale medier. Du skal lære om strategisk plan... [+]
Kursinstruktør Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet. Kursinnhold I dette kurset kombinerer vi teori med praktisk erfaring og relevante caser for at du kan jobbe mer strategisk og målrettet med dine sosiale kanaler. Her lærer du hvordan du kan sørge for at sosiale medier blir en del av markedsmiksen og brukes til å støtte overordnet kommunikasjonsstrategi og virksomhetsmål. Det er også tid og rom for å gå igjennom dine konkrete problemstillinger med få din virksomhet til å jobbe sammen og helhetlig i sosiale medier. Det kan være en fordel å ha grunnleggende kunnskap og noe erfaring med kommersiell bruk av sosiale medier. Sentrale temaer er: • Forankring (strategi, mål, ledelse, kollegaer)• Kanalkunnskap• Forstå målgruppen• Analyse og måle effekt• Hvordan organisere arbeidet i din virksomhet Dette kurset passer for:Kommunikasjonssjefer, nettredaktører, bedriftsledere, informasjonsmedarbeidere, selvstendig næringsdrivende, markedsførere, og alle som ønsker å lære mer om digital markedskommunikasjon. Krav til forkunnskaper:Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper, men det er en fordel om du har noe erfaring med bruk av sosiale medier for din virksomhet, og/eller en generell interesse for kommunikasjon og markedsføring på nett. Arbeidsform på kurset:Kurset bygges opp som en workshop, hvor samtlige deltakere vil bli utfordret til å være med å tenke høyt om de ulike temaene. Maks antall deltakere:10 Materiell:Du får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes. NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
Trondheim 4 980 kr
29 Aug
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og eti... [+]
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om IFUD1113 Sosiale medier [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 time 299 kr
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad vil hjelpe ... [+]
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad guider deg gjennom hele prosessen og hjelper deg med å få mest mulig ut av din Instagram-profil. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en konto på Instagram. Deretter lærer du hvordan man bruker applikasjonen. Videre lærer du hva man kan gjøre for å skape engasjement og dialog med følgerne sine på Instagram. Avslutningsvis lærer du hvordan man publiserer bilder og video på Instagram, legger til bildetekst og emneord + mye mer. ➜ Prøv kurset gratis   Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære å bruke Instagram Du må ha tilgang til Instagram (gratis) Du må ha en iOS- eller Android-basert mobil Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å installere Instagram Du lærer hvordan Instagram er organisert Du lærer hvordan norske bedrifter bruker Instagram Du lærer hvordan man skaper engasjement Du lærer hvordan man tar gode bilder og videoer Hvem er kurset laget for? Gründere Markedsførere Kommunikatører Nettbutikkeiere [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 timer 299 kr
Lær hvordan du driver en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kurset omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan algorti... [+]
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. ➜ Prøv kurset gratis   Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære hvordan man driver en Facebook-side Du må ha tilgang Facebook Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å lage en Facebook-side Du lærer hvordan man skaper engasjement på Facebook Du lærer hvordan Facebooks algoritmer påvirker synlighet Du lærer å lage og tilpasse statusoppdateringer Du lærer hvordan innsikt og innstillinger fungerer Hvem er kurset laget for? Gründere Markedsførere Kommunikatører Nettbutikkeiere [-]
Les mer
3 timer 600 kr
Hvorfor og hvordan bruke Sosiale Mediene Facebook, Twitter og Instagram på en effektiv må... [+]
Hvorfor og hvordan bruke Sosiale Mediene Facebook, Twitter og Instagram på en effektiv måte for å markedsføre din bedrift. [-]
Les mer
Nettstudier 7 900 kr
Nettkurset "Rett bruk av Facebook" er et kurs i markedsføring anno 2017. I tillegg til å få lære hvordan Facebook fungerer, får du lære mye om markedsføring som ka... [+]
Etter 20 år i bransjen deler Birgitte Hammer sine beste tips om markedsføring anno 2017. Dette kurset passer for deg som driver egen bedrift eller akkurat har startet egen bedrift. Facebook er størst, derfor får du mest informasjon om Facebook. Samtidig får du lære mye nyttig om markedsføring generelt.  Du får komme inn i Birgitte Hammer sitt "reklamehode" og lære hva som er rett for din butikk / bedrift å bruke ressurser på. Foruten å lære hva som fungerer best på Facebook, får du lære hvilke GRATIS verktøy som er svært nyttige å bruke sammen med Facebook. Appene vi kommer innom: Facebook, Instagram, Pages og Annonseadmin.  Du får lære hva noan av de andre sosiale mediene kan brukes til: Twitter, Snapchat, Pinterest, YouTube Du får lære enkle tips om video-produksjon som du kan bruke i hverdagen. Vi går igjennom hvordan du kan planlegge dine innlegg.  Som kursdeltaker får du bli med i en lukket Facebook gruppe, hvor du kan diskutere dine erfaringer med andre deltakere. Her er også Birgitte tilgjengelig for å svare på spørsmål.  I den oppsatte kursperioden blir det webinarer hvor du kan stille spørsmål.  De 10 første som melder seg på kurset får 1 times personlig kommunikasjonsrådgivning av undertegnede.  Online kurset er tilgjengelig 1 år. Og du kan ta kurset når det passer deg. Det er satt opp som et 5 ukers kurs, men du tar kurset når det passer deg.  Opplæringen skjer igjennom opplærings videoer, pdf-filer og tekst. Det hadde vært veldig kjekt å ha deg med. Velkommen! Her er mer informasjon om kurset, og påmelding.   Her er også mulighet til å laste ned en gratis guide du kan ha nytte av.    Smil fra Birgitte   Referanser: Arne Utvik, daglig leder A.Utvik AS:«Birgitte Hammer er innovativ og viser at hun har peiling på hva nytt som rører seg innenfor faget markedsføring.» Barbara Zanoni Utne, vertskap Hotel Ullensvang:«Birgitte Hammer har igjennom 10 år samarbeid med Hotel Ullensvang stått for utrolig mye bra når det gjelder markedsføring og kommunikasjon. Hun tenker "out of the box", er kreativ og følger med på trender.» Ørjan Risanger, daglig leder Haugesund Bok & Offset«Birgitte Hammer viser stort engasjement og er alltid dedikert i sin tilnærming av markedsføringsoppgaver. Kreative og «vågale» løsninger har bidratt til oppmerksomhet og resultater.» [-]
Les mer
3 timer 1 998 kr
Kurset gir en grunnleggende forståelse av sosiale medier og praktisk innføring i bruken av de viktigste tjenestene og verktøyene. [+]
Dette kurset egner seg for små og mellomstore bedrifter som er nysgjerrige på hva sosiale medier er, og ønsker å komme i gang med å bruke de viktigste verktøyene knyttet opp mot ulike forretningsområder slik som markedsføring, salg og support.   Målet er at når kurset er over skal du vite hva sosiale medier er, ha en grunnleggende forståelse av bruksområdene og være klar til å ta i bruk de viktigste sosialene tjenestene.   Facebook Twitter Blogg (Wordpress) YouTube Monitoreringsverktøy [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Kurset handler om bruk av Linkedin som plattform for business to business kommunikasjon, bygging av bedriftsprofil, relasjonsbygging og rekruttering. [+]
Akkurat som Facebook har fått en dominerende posisjon som privat sosial plattform, er Linkedin i ferd med å bli den foretrukne plattformen for profesjonell nettverking. Dette betyr blant annet at Linkedin gir store muligheter for effektiv business-to-business-kommunikasjon og [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Kurs for deg som er webkommunikatør eller markedsfører for bedrift eller etat, og vil ta på alvor de juridiske problemstillinger som sosiale medier reiser. [+]
"Alle" bedrifter og etater er i dag til stede i sosiale medier, men ikke alle er klar over de juridiske rammene rundt dette arbeidet. Dette er kurset for deg som vil vite heller enn å tro hva som er lov og ikke i sosiale medier.   Kurset dekker blant annet: Opphavsrett i sosiale medier Hvilke bilder har du egentlig lov til å bruke? Hvordan legge til rette for deling på en forsvarlig måte? Hvordan håndtere egen og andres opphavsrett i dine flater? Personvern og taushetsplikt Hvordan ivareta personvernet i sosiale medier? Hva kan sies og hva kan ikke sies? Hvordan håndtere kunder og brukere som oppgir sensitiv informasjon om seg selv? Bonus: Boken «Jus og Sosiale Medier» Hva kan du skrive og dele på Facebook eller Twitter? Kan arbeidsgiver regulere hva ansatte gjør i sosiale medier? Kan offentlige etater delta fritt i sosiale medier? [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Heldagskurs for deg som lager oppdateringer til Facebook på en daglig basis. [+]
Facebook er blitt en viktig del av den digitale strategien i de fleste bedrifter. Og på Facebook er det de mange møtene med enkeltbruker i brukerens nyhetsstrøm som er den virkelige verdidriveren. Det er her du kan informere, overtale og markedsføre. Samtidig er denne effekten helt avhengig av at oppdateringene er gode og riktige. Dette er et kurs for den personen som har fått dette ansvaret. Kurset dekker blant annet: Hvordan finne gode saker? Hva slags tematikk egner seg for Facebook? Hvordan presenterer du oppdateringene? Hvilke saker er det som engasjerer bruker? Skriving for Facebook Bedriftens stemme og tone Hvor formell bør du være? Formuleringer som egner seg for Facebook Merkevareambassadører og delingsfaktorer Hva får en bruker til å ønske å dele en sak? Hvilke oppdateringer blir best likt? Hvordan speile brukeren på en attraktiv måte? Skriving for å komme godt opp i nyhetsstrømmen Hva styrer utbredelsen av oppdateringene? Variablene i den såkalte "egde rank" Hva slags saker når ut til flest brukere? Dialog og tilbakemelding Hvordan skape dialog og interaksjon? Retningslinjer for å svare brukere Hvordan håndtere eventuelle kritiske stemmer   Kursleder : Nina Furu Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.       Kurset arrangeres 3. desember 2013 kl. 09.00 - 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;