Markedsføringskurs
Du har valgt: Sosiale medier
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å bruke LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. På LinkedIn kan du knytte kontakter med andre, bygge opp en profesjonell identitet, finne utlyste stillinger og gjenoppta kontakten med tidligere kolleger. Kurset er beregnet på deg som ikke har brukt LinkedIn tidligere, og som ønsker å få en rask innføring. I starten av kurset lærer du hvordan LinkedIn er organisert og hvordan man lager en brukerkonto. Deretter lærer du hvordan man knytter kontakter med andre, finner utlyste stillinger og sender beskjeder til andre. Avslutningsvis lærer du hvordan man skriver en oppdatering, anbefaler andre brukere og deltar i grupper. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å lage en profil og CV Du lærer å bygge nettverk Du lærer å om stillinger Du lærer å startsiden Du lærer å om profil Du lærer om grupper Du lærer om innstillinger [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 299 kr
Lær å annonsere på Facebook på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Dette kurset er laget for deg som ikke syntes det er «bra nok» å bare forstå hvordan man fremmer et innlegg på Facebook. Du forstår at hvis man ønsker å oppnå resultater – gode resultater – så krever det hardt arbeid og analytisk tilnærming. Hvis du kjenner deg igjen i dette, da er du kommet riktig. Dette er Skandinavias kanskje beste og mest omfattende nettkurs om Facebook-annonsering. Vi starter kurset på overflaten, før vi beveger oss ned i dybden. Du kommer til å lære strategier og teknikker som gjør at du kan markedsføre på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. Innhold Du lærer å lage en annonsekonto Du lære rå konfiguere din konto Du lærer å installere Facebook-piksel Du lærer å installere konverteringssporing Du lærer å opprette en annonse Du lærer å redigere en annonse Du lærer å analysere en annonse Du lærer å bruke remarketing Du lærer flere effektive annonsestrategier [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 299 kr
Lær å drive en Facebook-side på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. Innhold Lær å lage en Facebook-side Lær å konfigurere en Facebook-side Lær å få flere følgere Lær om formål, dialog og engasjement Lær hvordan Facebooks algrotime påvirker rekkevidde Lær å lage statusoppdateringer Lær å håndtere dialog Lær å analysere statistikk Lær å tilpasse innstillinger [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å annonsere på LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. LinkedIn har circa 1,1 millioner norske medlemmer, og kan derfor potensielt bli en god markedsføringskanal for din bedrift eller organisasjon. I dette kurset lærer du å annonsere på LinkedIn. Du lærer å lage annonser, definere en målgruppe, velge et budsjett og analysere effekten av markedsføringskampanjene dine ved hjelp av LinkedIn og Google Analytics. Kurset dekker, kort fortalt, alt du trenger for å komme raskt i gang med annonsering på LinkedIn. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å installere Insight Tag Du lærer å koble til Google Tag Manager Du lærer å lage en annonse Du lærer å velge en målgruppe Du lære rå velge et budsjett + mer [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Lær å bruke Instagram i bedriftssammenheng på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad guider deg gjennom hele prosessen og hjelper deg med å få mest mulig ut av din Instagram-profil. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en konto på Instagram. Deretter lærer du hvordan man bruker applikasjonen. Videre lærer du hva man kan gjøre for å skape engasjement og dialog med følgerne sine på Instagram. Avslutningsvis lærer du hvordan man publiserer bilder og video på Instagram, legger til bildetekst og emneord + mye mer.  Innhold Du lærer å lage en Instagram-konto Du lærer hvordan Instagram er organisert Du lærer hvordan norske bedrifter bruker Instagram Du lærer å bygge merkevare og skape engasjement Du lærer å ta gode bilder og videoer Du lærer å analysere statistikk [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Social sertifiseringen. [+]
Social media has grown to become one of the primary communication channels online and is now an integral component of a successful digital marketing strategy. However, it is a broad discipline and encapsulates a number of different specialisms that should be considered.   Validated by the Digital Marketing Institute’s Industry Advisory Council, the learning content is industry aligned and offers the opportunity to earn a globally recognized professional certification. Covered within this certification are content creation, content outreach, Facebook, LinkedIn, Twitter, social media, marketing automation and much more.   Why should I earn this certification? An in-demand digital marketing discipline, this certification will provide you with the latest techniques and tools to effectively engage and influence through social media. A specialist certification, it focuses on the planning, implementation and measurement of your social media strategy. Through dynamic lectures and case studies, social media experts will take you through the latest techniques for content creation and outreach across all of the core social networks. This will provide you with practical knowledge of how to create best practice paid and organic social media campaigns that foster trust and increase sales.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Social Research Content Creation Content Outreach Facebook Twitter LinkedIn Social Apps Social Video Marketing Automation Strategy & Planning Module  Descriptions: SOCIAL RESEARCH The Social Research module will introduce you to the key social media concepts and equip you with the tools and techniques required to discover everything about your audience, competitors, cultural and industry trends. You will understand the principles of social media marketing, distinguish between traditional and social media marketing, understand the dimensions of audience research to define the needs, wants and goals of your audience and analyze data and extract actionable insights. CONTENT CREATION This module will introduce the concept of engaging with and acquiring customers using the creation and sharing of content. It will equip you with the knowledge and skills to resource a content management function, target your audience, select your platform and make use of social listening and competitor analysis. CONTENT OUTREACH You will be introduced to the concept of content seeding and how to use content effectively over multiple social platforms. The Content Outreach module will help you acquire an understanding of how to promote content and the importance of paid promotion for relevant, highly shareable content. FACEBOOK The Facebook module provides you with a comprehensive understanding of how Facebook works as a platform for community building, content marketing and brand promotion. This module guides you through the various aspects of Facebook for Business such as Facebook Ads. You will also be adept in planning and delivering a Facebook Advertising strategy, including KPI monitoring and ongoing measurement. TWITTER This module equips you with the knowledge of how Twitter operates and the value it represents for businesses as a marketing and promotion platform. You will be guided through each step of using Twitter for Business; from customizing your account to building a profile for your business’ Twitter page. The Twitter module will also teach you how to target specific demographics when building your following. LINKEDIN The LinkedIn module gives you a comprehensive understanding of the benefits of using LinkedIn for marketing. You will learn LinkedIn-specific features which will help you facilitate campaign objectives and recognize the importance of having a unified brand presence across company and personal accounts, use features and tools to set campaign objectives and increase ROI along with running ad campaigns that reach, nurture and convert customers. SOCIAL APPS This module will give you core insights into the leading app-based platforms; Instagram and Snapchat. Going beyond basic features and vanity metrics, you will learn how to navigate each platform and discover the features that can be leveraged to deliver real measurable results in unique, creative and interactive ways. SOCIAL VIDEO The Social Video module will introduce you to the concept of social video marketing and its growing importance for today’s online consumers. Focusing on YouTube, you will learn how to leverage the creative life cycle for audience development and advertising in order to build sustainable communities for lead generation. MARKETING AUTOMATION This module aims to empower digital marketers to automate their marketing processes in the areas of lead management, lead generation, lead nurturing, sales enablement, social media marketing automation and customer evangelism. STRATEGY & PLANNING The Strategy & Planning module will teach you how to devise an all-encompassing social media strategy using the PROPEL strategy model. You will learn how planning, researching, setting objectives, preparation, execution and learning are the key components of a successful social strategy and ROI.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
3 timer 600 kr
Hvorfor og hvordan bruke Sosiale Mediene Facebook, Twitter og Instagram på en effektiv måte for å markedsføre din bedrift. [+]
Hvorfor og hvordan bruke Sosiale Mediene Facebook, Twitter og Instagram på en effektiv måte for å markedsføre din bedrift. [-]
Les mer
Nettstudier 7 900 kr
Nettkurset "Rett bruk av Facebook" er et kurs i markedsføring anno 2017. I tillegg til å få lære hvordan Facebook fungerer, får du lære mye om markedsføring som ka... [+]
Etter 20 år i bransjen deler Birgitte Hammer sine beste tips om markedsføring anno 2017. Dette kurset passer for deg som driver egen bedrift eller akkurat har startet egen bedrift. Facebook er størst, derfor får du mest informasjon om Facebook. Samtidig får du lære mye nyttig om markedsføring generelt.  Du får komme inn i Birgitte Hammer sitt "reklamehode" og lære hva som er rett for din butikk / bedrift å bruke ressurser på. Foruten å lære hva som fungerer best på Facebook, får du lære hvilke GRATIS verktøy som er svært nyttige å bruke sammen med Facebook. Appene vi kommer innom: Facebook, Instagram, Pages og Annonseadmin.  Du får lære hva noan av de andre sosiale mediene kan brukes til: Twitter, Snapchat, Pinterest, YouTube Du får lære enkle tips om video-produksjon som du kan bruke i hverdagen. Vi går igjennom hvordan du kan planlegge dine innlegg.  Som kursdeltaker får du bli med i en lukket Facebook gruppe, hvor du kan diskutere dine erfaringer med andre deltakere. Her er også Birgitte tilgjengelig for å svare på spørsmål.  I den oppsatte kursperioden blir det webinarer hvor du kan stille spørsmål.  De 10 første som melder seg på kurset får 1 times personlig kommunikasjonsrådgivning av undertegnede.  Online kurset er tilgjengelig 1 år. Og du kan ta kurset når det passer deg. Det er satt opp som et 5 ukers kurs, men du tar kurset når det passer deg.  Opplæringen skjer igjennom opplærings videoer, pdf-filer og tekst. Det hadde vært veldig kjekt å ha deg med. Velkommen! Her er mer informasjon om kurset, og påmelding.   Her er også mulighet til å laste ned en gratis guide du kan ha nytte av.    Smil fra Birgitte   Referanser: Arne Utvik, daglig leder A.Utvik AS:«Birgitte Hammer er innovativ og viser at hun har peiling på hva nytt som rører seg innenfor faget markedsføring.» Barbara Zanoni Utne, vertskap Hotel Ullensvang:«Birgitte Hammer har igjennom 10 år samarbeid med Hotel Ullensvang stått for utrolig mye bra når det gjelder markedsføring og kommunikasjon. Hun tenker "out of the box", er kreativ og følger med på trender.» Ørjan Risanger, daglig leder Haugesund Bok & Offset«Birgitte Hammer viser stort engasjement og er alltid dedikert i sin tilnærming av markedsføringsoppgaver. Kreative og «vågale» løsninger har bidratt til oppmerksomhet og resultater.» [-]
Les mer
1 dag 3 250 kr
Lær deg hvordan å annonsere på Facebook og Instagram. Lær av profesjonelle fagmenn. [+]
Digital annonsering er den mest kostnadseffektive måten å promotere din forretning på. Hver platform bruker en Pay-Per-Click modell, hvor du som annonsør kun betaler når brukeren foretar en handling som du ønsker. Du vil i motsetning til tradisjonell markedsføring, ha muligheten til å engasjere nisjemarkeder til redusert pris.  Lær av Erling Eiksund. En digital journeyman som har hjulpet store og små bedrifter innlands og utenlands med å oppnå suksess på de digitale flatene.  Kurset innebærer en innføring i hvordan algoritmene fungerer, hvordan du bygger opp annonser, strategier og en workshop hvor vi studerer noen caser fra deltager-listen. Det er anbefalt at alle tar med PC og notatblokker.  Kaffe tilbys av kursarrangør og lunsj blir bestilt underveis.  [-]
Les mer
Nettkurs
Lær hvordan Facebook gir deg mange nye kunder - og tjen penger på det! [+]
Velkommen til Norges største nettbaserte Facebookkurs som lærer deg hvordan din bedrift får en profesjonell Facebookside.   Alle ønsker vi flere kunder, og kanskje høres alt dette for godt ut til å være sant? At kundene finner bedriften din via Facebook? Men det er sant! Bruker du Facebook riktig vil kundene komme til deg. De fleste av oss bruker idag mye tid på Facebook og nesten tre millioner nordmenn har profil på nettsamfunnet. Tenk så kjekt om tiden du bruker der øker omsetningen din? At enda flere kunder finner deg og din bedrift! At du får dialog med mange nye kunder som ønsker å kjøpe dine tjenester. At du skaper verdi ved å være den bedriften som blir synlig og "alle" snakker om!? 1. Lær teknikkene! Bli trygg på hvordan Facebook fungerer. Lær hvordan du lager en proff Facebookside. Hvordan du enkelt kan bruke mobilen som arbeidsverktøy. Hvor ofte du skal oppdatere. Hvilke oppdateringer som virker best. 2. Tjen penger på nett! Lær å synliggjøre hva din bedrift selger og er best på. Dette er enkelt å gjøre på Facebook tenker de fleste, men her er det svært lett å gå i en klassisk felle ved kun å tenke salg salg salg. Kurset viser deg hvordan du unngår å tråkke i salaten! 3. La kundene finne deg! Med riktig kunnskap blir du synlig på Facebook. Jeg lærer deg hvordan kundene finner deg! Jeg viser deg hvordan kundene blir dine beste markedsførere og skaper vekst for din bedrift. Dette er noen av elementene kurset tar for seg.   Dette lærer du i Facebookkurset  1. Få en proff Facebookside Design er viktig og ikke minst få en helhet i hvordan din bedrift ser ut på nettet. I denne delen lærer du hvordan du selv kan gjøre mye av jobben og ikke minst hvordan hele «baksiden» av Facebook fungerer. 2. Lær deg riktig innhold Lær verdien av å drive dialog, kontra monolog, og du vil oppleve mestring på Facebook. Du vil få flere likes og kommentarer, og i denne delen ser vi på hvorfor dette er viktig og hvordan du kan engasjere riktig. 3. Lag en enkel publiseringsplan Forstå hvordan forbrukere bruker Facebook for at du skal forstå viktigheten av å publisere til gitte tider. I denne delen tar vi for oss nettopp dette, og ikke minst hvordan du kan planlegge din markedsføring på Facebooksiden for din bedrift. 4. Forstå de enkle verktøyene Med en god mobil som arbeidsverktøy vil du fort forstå hvordan du kan bruke den riktig i en travel hverdag. Denne delen av kurset viser deg hvordan du lager fine bilder, videoer, og enkelt gjør alt dette med din egen mobil. Vi går nøye igjennom hvordan du kan engasjere mest mulig ved enkle grep. 5. Hvordan markedsføre det perfekte arrangement Bruke arrangementdelen til Facebook riktig og skap stor verdi når du mestrer å bruke alle sidene ved den. Vi går i denne delen nøye igjennom hvordan du oppretter eventer og synliggjør de for egen verdi. Dette er viktig fordi du får andre til å snakke om deg og din bedrift på en helt unik og enkel måte. [-]
Les mer
3 timer 1 998 kr
Kurset gir en grunnleggende forståelse av sosiale medier og praktisk innføring i bruken av de viktigste tjenestene og verktøyene. [+]
Dette kurset egner seg for små og mellomstore bedrifter som er nysgjerrige på hva sosiale medier er, og ønsker å komme i gang med å bruke de viktigste verktøyene knyttet opp mot ulike forretningsområder slik som markedsføring, salg og support.   Målet er at når kurset er over skal du vite hva sosiale medier er, ha en grunnleggende forståelse av bruksområdene og være klar til å ta i bruk de viktigste sosialene tjenestene.   Facebook Twitter Blogg (Wordpress) YouTube Monitoreringsverktøy [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.