Ledelse og strategi
Du har valgt: Troms
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 1 dag 4 990 kr
12 Nov
Få kunnskap til å lede og veilede personell som er involvert i løfteoperasjoner. [+]
I samarbeid med KranTeknisk Forening som også er faglig ansvarlig.   Kurset gjennomføres som interaktivt nettkurs på 1 dag (kl. 8.30-16.30).   Få kunnskap til å lede og veilede personell som er involvert i løfteoperasjoner i bygg og anlegg. Kurset gir deg kunnskap og metoder for å vite at løfteoperasjoner blir forskriftsmessig utført.    Etter endt kurs vil du: kjenne til hvilke lover, forskrifter og standarder som gjelder vedr. bruk av kraner og løfteutstyr kunne redegjøre for ulike typer ulykker som kan inntre ved feil bruk av kraner, ansvarsforhold, årsakssammenheng og hvordan disse kan forebygges. utøve overordnet operasjonell ledelse av løfteoperasjoner. kjenne til hvordan en sikrer helhetlig planlegging av løfteoperasjoner i ulike områder og vurdere sikkerheten  i forbindelse med samtidige operasjoner. kunne redegjøre for SJA – Sikker Jobb Analyse, sikkerhetsbestemmelser for føring av kran, og hvilke forholdsregler som må tas for at kranfører skal kunne verne seg selv og annet personell mot ulykker. kunne redegjøre for aktuelle forskrifter og retningslinjer for personbefordring. kjenne til vurdering av enkle løfteinnretninger og oppbevaring av løst løfteutstyr. kjenne til kompetansekrav ved bruk av ulike type løfteutstyr. kunne veilede og gi opplæring til annet personell som skal ha rollen som operasjonelt ansvarlige. Kursene gjennomføres med videoløsningen Zoom som er en av verdens mest brukte undervisningsplattformer for interaktive kurs. Løsningen er enkel og krever ingen teknisk kompetanse - kun tilgang til internett! Du får tilsendt informasjon i forkant av kurset og en link som automatisk kobler deg til kurset.   Teknisk ansvarlig: Quality Norway AS [-]
Les mer
Nettkurs 14 900 kr
Lederskolen, kunsten å lykkes som leder. Nettbasert opplæringsprogram. Tilpasses din virksomhet. Ren e-læring eller som en miks av e-læring og samlinger. [+]
      Gjennom Lederskolen får du kunnskap om viktige emner innen Ledelse og Lederskap Selvledelse Kommunikasjon Teamledelse Stressmestring  Du lærer om hvordan bli en effektiv og dyktig leder og teamleder hvordan skape positivitet og får det beste ut av seg selv og medarbeidere hvordan kommunisere effektivt med medarbeidere hvordan motivere og gi konstruktive tilbakemeldinger hvordan ulike personligheter fungerer sammen hvordan skape trygghet og mestringsevne hos medarbeiderne hvordan forebygge og håndtere stress praktiske verktøy og metoder for bedre ledelse   Lederskolen benytter moderne e-læring for å lære opp fremtidens ledere med riktige holdninger, atferd og kompetanse Opplever du at lederrollen til tider kan være utfordrende?Lederskap er et komplekst sett av holdninger, atferd og kompetanse, som tar tid å utvikle. Lederskap er mer som et håndverk enn et yrke, og krever ferdigheter og atferdsmessige egenskaper som utvikles over tid. Lederskap er et valg, og utvikling er en livslang reise som krever engasjement for å vokse helhetlig – i hodet (viten), hjerte (være) og hender (gjøre), for å sikre suksess.Er du klar for å utvikle deg faglig og personlig?   Lederskolen er et moderne nettbasert opplæringsprogram for utvikling av nye, og erfarne ledere, i alle type organisasjoner. Lederskolen kan tilpasses din virksomhet, og leveres som ren e-læring eller som en miks av e-læring og samlinger.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 500 kr
E-læringskurs som viser deg hvordan standarden ISO 9001 er bygget opp, og hvordan den kan brukes som arbeidsverktøy [+]
Hva lærer du? Hva er ISO 9001:2015? Ledelsessystemer og styringssløyfa Organisasjonens kontekst Lederskap Evaluering av prestasjon Forbedring Hva får du igjen for kurset? En helhetlig forståelse for hensikten med et ledelsessystem i kvalitet Kunnskap om hvordan ISO 9001 kan understøtte den daglige driften Forståelse for hvorfor ISO 9001 kan være med på å øke lønnsomheten Bli i stand til å delta i arbeid med ledelsessystem innen kvalitet Ønsker du en dypere forståelse for kvalitetsledelse anbefaler vi at du i stedet velger kurset Kvalitetsledelse 1 - grunnkurs i kvalitetsledelse. Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer     [-]
Les mer
Skedsmo 1 dag 4 500 kr
17 Dec
Hypotesetesting avgjør om datasett har signifikant forskjellig snitt eller variasjon for å bestemme rotårsaker, årsakssammenhenger eller effekt av endringer. [+]
Kurs i hypotesetesting I forbedringsarbeid og problemløsning tester vi hypoteser for å bestemme rotårsaker og årsakssammenhenger. Dette kurset lærer deg å utforme og teste hypoteser. Du får svar på spørsmål som: Er det signifikante forskjeller i gjennomsnitt eller variasjon? Har endringen vi har gjort medført en signifikant forbedring?   Kurset er for deg som vil: utforme hypotese basert på egne teorier om rotårsak eller årsakssammenhenger bestemme om datasett har signifikante forskjelliger i gjennomsnitt eller variasjon avgjøre om forbedringsarbeid har gitt signifikante forskjeller forstå årsakssammenhenger ved hjelp av statistikk   Du lærer følgende: Utforme hypotese basert på teorier Praktisk og statistisk signifikans Statistikk og sannsynlighet Hypotesetesning med kontinuerlig data Hypotesetesting med diskret data Type I og type II feil Vurdering av datautvalg og prøveantall Korrelasjon og regresjon Vi bruker praktiske eksempler og øvelser i undervisningen. Vi generer data selv ved bruk av et Galton Board og tester om det er signifikante forskjeller i datasett.    Kursholder Kursholder Sissel Pedersen Lundeby er IASSC (International association for Six Sigma certification) akkreditert kursholder (eneste i Norge per november 2017): "This accreditation publically reflects that you have met the standards established by IASSC such that those who participate in a training program led by you can expect to receive an acceptable level of knowledge transfer consistent with the Lean Six Sigma belt Bodies of Knowledge as established by IASSC."  Hypotesetesting er et av verktøyene som benyttes innen Lean Six Sigma, og Sissel har bred erfaring med anvendelse av dette verktøyet.  Sissel er utdannet sivilingeniør i kjemiteknikk fra NTNU, og har mer enn 19 års erfaring innen produksjon og miljøteknologi. Hennes Lean Six Sigma opplæring startet i 2002, hos et amerikansk firma, hvor hun ble Black Belt sertifisert. I 2017 ble hun også Black Belt sertifisert gjennom IASSC. Sissel har svært god erfaring med å bruke Lean Six Sigma til forbedringer, og fokuserer på å skape målbare resultater. Kursene bruker praktiske, gjenkjennelige eksempler, og formidler Lean Six Sigma på en enkel, forståelig måte.     Kursinnhold Kurset er 1 dag hvor halvparten av tiden er undervisning og resten av tiden er spill og praktiske øvelser. Vi benytter et Galton board i undervisningen for å generere data og teste om det er signifikante forskjeller mellom datasett. Hva skal til for å få signifikante forskjeller? Hvordan påvirker prøveantallet?  Vi benytter SigmaXL (Add-in til excel) i undervisningen, dersom ikke noe annet er avtalt (Minitab og JMP er alternative verktøy). Gratis prøveversjoner kan lastes ned i forkant av kurset.    Tilbakemeldinger "Inspirerende, faglig dyktig, folkeliggjør et teoretisk fagområde" Espen Fjeld, Kommersiell direktør hos Berendsen "Faglig meget dyktig og klar fremføring. Morsom og skaper tillit" Jon Sørensen, Produksjonsleder hos Berendsen "10/10 flink til å nå alle" Erlend Stene, Salgsleder hos Berendsen "Tydelig og bra presentert. God til å kontrollspørre og lytte (sjekke forståelse)" Morten Bodding, Produksjonsleder hos Berendsen "Utgjorde en forskjell, engasjert og dyktig" Kursdeltager fra EWOS "Du er inspirerende, positiv og dyktig i faget" Kursdeltager fra EWOS "Jeg var veldig imponert over Sissels Lean Six Sigma kunnskap. Hun gjør det enkelt å identifisere forbedringer og skape resultater" Daryl Powell, Lean Manager, Kongsberg Maritime Subsea   Praktisk informasjon Kurset arrangeres på forespørsel fra bedrifter som har 8-12 deltagere. Åpne kurs arrangeres ihht kurskalenderen. Lunsj, forfriskninger og drikke i løpet av kursdagen er inkludert. Alle deltagerne mottar kursbevis og elektronisk kursdokumentasjon på ca. 30 sider som beskriver innholdet som er gjennomgått. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 200 000 kr
Experience-based Master degree in Technology and Operations Management (MTOM) allows an effective combination of job, experience, and continuing education. It is a unique... [+]
Experience-based Master degree in Technology and Operations Management (MTOM) allows an effective combination of job, experience, and continuing education. It is a unique program that effectively combines technical and managerial disciplines that are important and relevant for challenging professional careers both in public and private sectors. This is an ideal opportunity for those who seek formal qualifications within a cross-disciplinary program that is dedicated towards engineering systems, technology and operational optimization, development and deployment practices, and management processes.This program has been designed to provide qualifications, qualities, and mindset to help support continuous professional development. Use the opportunity to develop your qualifications and more importantly to ‘think differently, decide smartly, and act wisely’ for a greater professional career. [-]
Les mer
Nettstudier 30 000 kr
Denne utdanningen gir deg kunnskaper og ferdigheter som gjør deg i stand til å opptre tryggere og med mer slagkraft som leder i en servicebedrift. [+]
Denne utdanningen gir deg kunnskaper og ferdigheter som gjør deg i stand til å opptre tryggere og med mer slagkraft som leder i en servicebedrift. Denne utdanningen gir deg kunnskaper og holdninger som gjør deg i stand til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt som leder i en servicebedrift. Studiet gir en praktisk kompetanse som du raskt kan dra nytte av i egen arbeidssituasjon. Øk dine kunnskaper om kommunikasjon, serviceledelse. personalledelse og økonomi. Servicelederskolen passer både for deg som ønsker deg inn i en stilling som leder, og for deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse.   Obligatoriske emner Kommunikasjon - Servicelederskolen   Studiepoeng: 7,5     Serviceledelse   Studiepoeng: 7,5     Personaladministrasjon, lover og avtaler - Servicelederskolen   Studiepoeng: 7,5     Økonomi   Studiepoeng: 7,5       Nivå: Fagskoleutdanning   Antall studiepoeng:     30       Opptakskrav:    Fullført videregående skole, fagbrev eller erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid og verv innen ulike organisasjoner. Søkere med annen utdanning enn norsk eller nordisk videregående opplæring må i tillegg dokumentere kunnskaper og ferdigheter i norsk tilsvarende Norsk Vg1 studieforberedende, Norsk Vg2 yrkesfaglige utdanningsprogram eller bestått Norskprøve 3, med resultat B1 på muntlig og skriftlig del.       Studietid:   Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   17   Eksamen:   Det arrangeres fire eksamener, en i hvert fag to ganger i året, fire timers individuell skriftlig. Hjelpemidler: Kalkulator  All informasjon om eksamen.   Pris: Pris 30 000,-   Pris eksamen:   4 eksamener á kr 1 950,- Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger.   Lånekassen:   Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering:   Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 1 time
Til inspirasjon Dette kurset er laget til inspirasjon for alle, uansett bakgrunn. [+]
Til inspirasjon Dette kurset er laget til inspirasjon for alle, uansett bakgrunn. Vi gir deg en smakebit i form av kunnskap og eksempler om hva du kan gjøre – kanskje starten, eller fortsettelsen, på din videre Lean reise. Temaer i kurset Hva er Lean? Noen Lean-prinsipper. Typiske utfordringen med Lean? Eksempler på virksomheter som jobber med Lean Hva nå? Hva bør du tenke på før du bestemmer deg for å gå videre   Gjennomføring Registrer deg under, og du mottar umiddelbart en mail med link til din kursportal. Klikk på linken. Se film, ca 15 min. Ta eksamen og motta eller last ned kursbevis.   Etter kurset Vårt slagord er «FRA ORD TIL HANDLING!» Ta en uforpliktende prat med oss om hva som skal til for at din virksomhet kommer «fra ord til handling». [-]
Les mer
2 dager 47 000
En ting er å holde foredrag, men når du skal kjøre kurs, er det ikke nok å kunne det faglige. Du må forstå og tolke forsamlingen. [+]
DETTE KURSET TILBYS BÅDE PÅ NORSK OG ENGELSK Det overordede målet er å sikre god forståelse for hvordan mennesker lærer, basert på kunnskap og kompetanse. De deltakende kurslederne lærer å gjennomføre undervisningen med den trygghet, selvtillit og entusiasme som behøves. Med andre ord; vektlegging av HVORDAN, like så mye som HVA. De skal mestre forskjellige kunnskapsnivåer og kulturforskjeller. Alle gjennomfører tre (3) treningsøkter med utgangstpunkt i egne kurs. FORSTÅELSE FOR EGEN ROLLE Hvordan sikre at man er på "samme nivå" som deltakern Hvordan vi finner deltakernes kompetansenivå En kort innføring i potensielle kulturelle utfordringer; feller vi lett går i, språklige utfordringer. GRUNNLEGGENDE KOMPETANSE HOS KURSLEDERE Definisjon og formulering av læringsmål Personlig fremtreden Læringskurve - når lærer vi best LÆRINGSSTIL VS. UNDERVISNINGSSTIL Med utgangspunkt i teorien om "Situasjonsbestemt Ledelse" (Hersey & Blanchard) evaluerer vi undervisningsstil Hvilke er de signifikante forskjellene mellom stilene STRUKTURERING AV UNDERVISNINGEN Introduksjon Tematikk - oversikt Undervisningsmål Spørsmål og svar Bruk av diverse hjelpemidler; fordeler og ulemper Pris for 2 dager: NOK 47.000.-. Opp til 7 deltakere. Annet etter avtale. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 2 500 kr
Innføring til kvalitet og kvalitetsledelse iht ISO 9001:2015. Velg mellom nettkurs e-læring KVALITETSSKOLEN.NO eller oppmøte kurs. Begge er spesielt tilrettelagt for bedr... [+]
A1.1 Innføring i kvalitetsledelse  Begge kursene egner seg svært godt som introduksjonskurs i ledelsessystem til ledere/mellomledere Mange ledere forholder seg til standarder som ISO 9001 uten å ha spesielt mye kunnskap om innhold i disse standardene. Kurset gir innføring i hensikten med et godt etablert ledelsessystem, samt forståelse for krav i ledelsesstandarder/styringssystem. Dette kurset vil basere seg på ISO 9001 som er relativt generisk når det gjelder styring av virksomheter mht å oppnå kundetilfredshet og resultater. Kurset gi pragmatisk gjennomgåelse av punktene i ISO 9001 der det legges vekt på å synliggjøre nytteverdien for organisasjonen og ledere. Det er ingen krav om forkunnskaper til standarden eller ledelsessystemer for å delta på kurset. Dette kurset har vært holdt for bl.a. kommunale etater, statlig tilsynsetater, større  og mellomstore industribedrifter, for enheter innen forsvaret etc.   – be om tilbud og referanse på bedriftsinternt kurs ved å sende en mail til KRN administrasjon ved Annlaug Astad på aa@qrn.no    Ønskes innføring i kvalitetsfaget på generelt grunnlag; se våre nettkurs [-]
Les mer
2 dager 13 900 kr
Dette to-dagers Kepner-Tregoe kurset gir en introduksjon til en systematisk prosess for problemløsning. [+]
Dette to-dagers Kepner-Tregoe kurset gir en introduksjon til en systematisk prosess for problemløsning, slik at du blir i stand til å levere et høyt kvalitetsnivå og konsistens i kundestøtten. Kurset gir kunnskap om terminologien, strukturen og de grunnleggende begrepene i Kepner-Tregoes teknikker for problem ledelse og Incident Management, slik som Situation Apraisal, Problemanalyse, beslutningsanalyse og analyse av potensielle problemer   Beskrivelse: Hvorfor skal du gå Kepner Tregoe Foundation? Få opplæring og sertifisering i beste praksis for problemanalyse (den offisielle ITIL Service Operation publikasjonen refererer til dette) Etablere et felles språk i feilsøkingen som sikrer konsistens i kundestøtten i et Service Management miljø Innføre teknikker for strukturert kritisk tenkning for å analysere problemer, ta avgjørelser og proaktivt unngå problemer Bruke systematisk tilnærming uavhengig av teknisk ekspertise   Introduksjon til Kepner-Tregoes rasjonell prosess:  Situation Apraisal, Problemanalyse, beslutningsanalyse og analyse av potensielle problemer  Situation Appraisal - Definisjon av hendelse og bekymring.  Hvordan man: Lister trusler og muligheter Adskiller og avklarer Setter prioriteringer Planlegger nester trinn Utfører avhørsrollen i Situation Appraisal Problem Analysis - Kepner-Tregoes definisjon av et problem.  Hvordan man: Beskriver problemet Identifiserer og vurderer mulige årsaker Bekrefter den egentlige årsaken Forklarer avhørsrollen problemanalyse. Beslutningsanalyse: Definisjonen av en avgjørelse.  Hvordan man: Avklarer formålet Identifiser og vurderer alternativer Foretar beslutninger Avhørsrollen i beslutningsanalyse. Hvordan man effektivt "avgir innstilling" og "vurderer anbefalinger" Analyse av potensielle problemer: Definisjonen av en handling og en plan.  Hvordan man: Identifiserer potensielle problemer Identifiserer sannsynlige årsaker Gjør forebyggende tiltak Planlegger betinget handling og bestemmer hva som skal utløse handling Avhørsrollen i potensiell problemanalyse [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Skedsmo 2 dager 6 900 kr
14 Oct
02 Dec
Nett (8 t) og klasserom (1 d) kurs med sertifisering for å forstå hva Lean Six Sigma er, og hvordan du kan forbedre dine prosesser. [+]
Lean Six Sigma Yellow Belt kurs med sertifisering (nett og klasserom)   Nett (8 t) og klasserom (1 d) kurs med sertifisering for å forstå hva Lean Six Sigma er, og hvordan du kan forbedre dine prosesser. Lean Tech er partner med GoLeanSixSigma. Nettkursene deres har oppnådd høyeste score av kursdeltagerne. Deltagere beskriver kursene som morsomme, tilgjengelige, rimelige, praktiske, enkle å forstå og effektive.  >150.000 deltagere fra 220 land har deltatt hittil. Undervisningen er på engelsk. I tillegg til nettundervisning er det 1 dag klasseromundervisning med instruktør fra Lean Tech. Temaene i kurset gjennomgås med instruktør, og deltagerne får praktisert Lean Six Sigma gjennom spill og oppgaver. Undervisningen er på norsk.   Dette kurset er for deg som: Ønsker en effektiv introduksjon til Lean Six Sigma Vil vite hvorfor mange organisasjoner benytter Lean Six Sigma til å skape fornøyde kunder, redusere kostnader og øke omsetningen Vil lære grunnleggende verktøy og prinsipper innen forbedringsmodellen Vil definere mål for forbedringsarbeid i egen virksomhet Vil planlegge og utfører datainnsamling for å avdekke rotårsaker Vil implementerer enkle, men effektive forbedringsteknikker og konsepter Vil vite hvordan du kan opprettholde gevinsten av prosessforbedringer Ønsker fleksibel læring hvor nettkurs og klasseromundervisning med praktiske oppgaver og veiledning fra instruktør kombineres (tilsvarende kurs tilbys også som ren nettundervisning og ren klasseromundervisning)    Du vil lære følgende: Hva Lean Six Sigma er Ulike Lean Six Sigma roller (Hvitt, Gult, Grønt & Sort belte, Master & Champion) 8 former for sløsing DMAIC problemløsningsmetodikk: Definere problem (project charter, Voice of the customer - VOC, SIPOC prosesskartlegging) Måle nåsituasjon (definere måltall, datainnsamling, baseline data) Analysere for å bestemme rotårsaker (prosess analyser, 5 hvorfor, Fiskebein, Pareto, Hypoteser) Implementere løsninger (optimalisere flyt, feilhindring /Poka-Yoke, visuell ledelse & 5S) Control - skape varige resultat (Kontrollplan, måling & oppfølging, dokumentering og Storyboard)  For å praktisere Lean Six Sigma benyttes et legospill i klasseromundervisningen. Spillet er utviklet av John Bicheno hos Lean Enterprise Research Centre ved Cardiff Business School, og senere videreutviklet av Joakim Hillberg hos Revere i Sverige. Spillet benyttes i flere land av foretak, universitet og konsulenter for å gi praktisk erfaring og forståelse av Lean Six Sigma prinsipper.     Kursholder Kursholder Sissel Pedersen Lundeby er IASSC (International association for Six Sigma certification) akkreditert kursholder (eneste i Norge per august 2019): "This accreditation publically reflects that you have met the standards established by IASSC such that those who participate in a training program led by you can expect to receive an acceptable level of knowledge transfer consistent with the Lean Six Sigma belt Bodies of Knowledge as established by IASSC."  Sissel er utdannet sivilingeniør i kjemiteknikk fra NTNU, og har mer enn 19 års erfaring innen produksjon og miljøteknologi. Hennes Lean Six Sigma opplæring startet i 2002, hos et amerikansk firma, hvor hun ble Black Belt sertifisert i 2004. I 2017 ble hun også Black Belt sertifisert gjennom IASSC. Sissel har svært god erfaring med å bruke Lean Six Sigma til forbedringer, og fokuserer på å skape målbare resultater. Kursene bruker praktiske, gjenkjennelige eksempler, og formidler Lean Six Sigma på en enkel, forståelig måte.   Nettundervisning GoLeanSixSigma leverer nettundervisningen som er utviklet av svært vellykkede Lean Six Sigma konsulenter, trenere og coacher med bred internasjonal erfaring. GoLeanSixSigma har hjulpet Amazon, Charles Schwab, BP, Starwood Hotels & Resorts - og andre ledende organisasjoner med å spare hundrevis av millioner av dollar med Lean Six Sigma. GoLeanSixSigmas læringsmetoder fokuserer på praktisk anvendelse, ikke bare "å vite om konseptene og verktøyene" - slik at kursdeltagerne kan begynne å bruke Lean Six Sigma med en gang. Kursene er brukervennlige og morsomme, noe som gjør læringen mer effektiv.    Tilbakemeldinger til kursholder "Inspirerende, faglig dyktig, folkeliggjør et teoretisk fagområde" Espen Fjeld, Kommersiell direktør hos Berendsen "Faglig meget dyktig og klar fremføring. Morsom og skaper tillit" Jon Sørensen, Produksjonsleder hos Berendsen "10/10 flink til å nå alle" Erlend Stene, Salgsleder hos Berendsen "Tydelig og bra presentert. God til å kontrollspørre og lytte (sjekke forståelse)" Morten Bodding, Produksjonsleder hos Berendsen "Utgjorde en forskjell, engasjert og dyktig" Kursdeltager fra EWOS "Du er inspirerende, positiv og dyktig i faget" Kursdeltager fra EWOS "Jeg var veldig imponert over Sissels Lean Six Sigma kunnskap. Hun gjør det enkelt å identifisere forbedringer og skape resultater" Daryl Powell, Lean Manager, Kongsberg Maritime Subsea   Sertifisering For å oppnå Yellow Belt sertifisering må du bestå eksamen som består av 50 spørsmål. Innholdet er delt i 6 deler (Introduksjon, Define, Measure, Analyze, Improve & Control), og du må svare riktig på 70 % av spørsmålene innenfor hver del. Du har 1,5 time på deg til å gjennomføre eksamen (15 min på hver del) og har ubegrenset antall forsøk. Nettundervisningen og eksamen er på engelsk, mens klasseromundervisningen er på norsk.    Praktisk informasjon Kurset arrangeres på forespørsel fra bedrifter som har 6-15 deltagere. Åpne kurs arrangeres ihht kurskalenderen. Etter påmeldingsfristen vil deltagerne kalles inn til nettmøte på 1 t hvor kursfremdrift & forventninger avklares og spørsmål besvares (se kurskalender for tidspunkt). Lunsj, forfriskninger og drikke i løpet av kursdagen er inkludert. Alle deltagerne mottar kursbevis fra Lean Tech og sertifiseringsbevis fra GoLeanSixSigma ved bestått eksamen. Du har tilgang til nettundervisningen i et år.  Kurset gir 8 studiepoeng (PDUs) hos Project Management Institutes (PMI), sertifiering for prosjektledere, og 0,8 studiepoeng (CEUs) etter den internasjonale sertifiseringsstandarden IACET. [-]
Les mer
Nettundervisning eller klasserom 3 900 kr
Kurs i teamledelse med videobaserte leksjoner, støttekster, quizzer og slutttest. Nettkurs gjennom Lederskolen gir rask og effektiv læring. Moderne nettkurs. [+]
  Teamledelse og Teamutvikling Nettkurs eller energifylte kurs og workshops  Team som arbeidsform har økt kraftig de siste årene. Dette skyldes at oppgaver innad i bedrifter blir mer og mer komplekse og krever større grad av samhandling. I dette kurset vil du lære om dynamikken i team og hvordan skape gode team for å nå et felles mål.  CoachTeam har lang erfaring med teamledelse, og skreddersyr også fysiske teamsamlinger og teamutviklingsprogram til kundens behov og målsetninger. Undersøkelser viser at dersom lederen av teamet har en coachende lederstil, bidrar det til at teamet blir mer effektivt Hva kjennetegner suksessrike og effektive team? Det er flere ting som kjennetegner suksessrike team. En coachende lederstil hos lederen er en viktig faktor. Dette vil bidra sterkt til å skape: Respekt og tillit til hverandre Åpen og ærlig kommunikasjon Forpliktelse/commitment overfor teamet (VI/inkludering) Ansvarliggjøring/stå til «regnskap» (JEG) Felles målfokus, det vil si felles forståelse av hva som skal nås, hvorfor de skal nå målet, hvordan målet skal nås og hva som er beviset   [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 3 dager 14 000 kr
28 Sep
02 Nov
02 Nov
The Change Management Foundation course provides participants with a basic but solid grounding in the Principles of Change Management, as they are summarized in the refer... [+]
The Change Management Foundation course provides participants with a basic but solid grounding in the Principles of Change Management, as they are summarized in the reference literature. The Change Management foundation course is aimed to get the basics to understand why change happens, how change happens and what needs to be done in order to make change a more welcomed concept. In particular this course should be delivered in organizations looking for insights into different frameworks and ways of approaching change at an individual, team and organizational level This course is delivered using a case study and an exercise kit designed to further enhance and cement the candidates understanding of the subject. Students who have attended this course are suitably prepared to successfully take the associated Change Management Foundation certification exam which is a requirement for attending the Change Management Practitioner course. Mock examinations are provided and used as a preparation to the final exam. At the end of this course, you will be able to: Understand how to support people during change Appreciate different approaches to change management Appreciate why teams are important in change Understand what factors contribute to team success and team performance Familiarize with key metaphors describing how organizations change Understand what assumptions people may have about organizational change Be aware of what key areas need to be considered when planning organizational change Understand the difference between management and leadership Take the Change Management Foundation Certification exam   Participants will learn the principles and core elements of Change Management, namely: Managing change and the individual Managing change and the team Managing change and the organization Leadership and change An interactive approach is used combining lecture, discussion and case study experience to prepare participants for the Change Management Foundation certification exam as well as providing valuable practical knowledge that can be rapidly applied in the workplace. Mock examinations are provided and used as a preparation for the final test. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 103 800 kr
Butikkledelse er en fremtidsrettet fagskoleutdanning som gir deg kunnskapen du trenger både i fysisk butikk, i nettbutikk eller hos leverandører og samarbeidspartnere. [+]
Butikkledelse er en fremtidsrettet fagskoleutdanning som gir deg kunnskapen du trenger både i fysisk butikk, i nettbutikk eller hos leverandører og samarbeidspartnere. Dagens varehandel foregår både på nett og i fysiske butikker (Omni-kanal). Denne utdanningen gir deg grunnlaget for å forstå fremtidens varehandel. Sentrale emner i utdanningen er hvordan du organiserer, presenterer og markedsfører varer, økonomi og logistikk, jus, engelsk og arbeidsledelse. Teorien kombineres med praktiske eksempler, øvingsoppgaver og gjennomføring av virkelighetsnære caseoppgaver. Vi har tett kontakt med næringslivet, og som en del av utdanningen skal du gjennomføre en praksisperiode i en relevant bedrift. Butikkledelse er en 18 måneders fagskoleutdanning (60 studiepoeng) med fagskolegrad. Vi kobler våre studenter opp mot rekrutteringsbransjen, og arrangerer karrieredager to ganger i året. Der får studentene mulighet til å møte de som bemanner, vise frem sin CV og ha et mini-intervju med forskjellige rekruttererer.   Gjennomføring:   Nettstudier m/samling: denne utdanningen er nettbasert med 5 samlinger i løpet av de 18 måneder. Alle samlinger vil være i Oslo. – Neste studiestart er i august 2020   Emner Varehandel, salg og markedsføring         Økonomi og logistikk         Personalledelse         Jus         Retail design         Engelsk         Prosjekt         Praksis     [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 1 950 kr
24 Sep
Teammøter i det virtuelle rom blir stadig mer vanlig, og dette kurset vil gi innsikt og påfyll som vil sette deg som leder i stand til å planlegge og gjennomføre gode og ... [+]
DET VIRTUELLE TEAMMØTET (MODUL 2) Å lede mennesker handler om å få medarbeidere med komplementære ferdigheter til å dra i samme retning. Velfungerende team er ofte kjernen til suksess i dagens arbeidsliv, og som leder må du være i stand til å gjøre gode valg som sørger for at fellesskapet leverer, og at den enkelte presterer og opplever mestring. Teammøter i det virtuelle rom blir stadig mer vanlig, og dette kurset vil gi innsikt og påfyll som vil sette deg som leder i stand til å planlegge og gjennomføre gode og effektive teammøter ved hjelp av digitale verktøy. Fokuset for dette kurset vil være: Planlegging og gode forberedelser Mulighetene digitale verktøy gir Selve gjennomføringen: Praktisk og tydelig møteledelse Aktiv samhandling og engasjement Beslutningstaking og gode valg Fremdrift og tydelig ansvarsfordeling Etterarbeid og oppfølging   Dette kurset er modul 2 i kursrekken i Virtuell ledelse [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.