Trøndelag
Du har valgt: Lundamo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Lundamo )
 

Nettkurs 12 måneder 12 000 kr
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and improve er en modul innen ITIL®. Modulen er en nøkkelkomponenten i både ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader-løp... [+]
Modulen dekker bruk og effekt av Lean og agile arbeidsmåter, og hvordan dette kan utnyttes til fordel for organisasjonen. Kurset vil gi kandidatene en praktisk og strategisk metode for å planlegge og levere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet.  E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 12 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 150 minutter 5 990 kr
04 Sep
Seminaret tar for seg en rekke krevende faser og situasjoner som kan oppstå i forbindelse med styrearbeidet. [+]
Spesialseminar 2: «Generasjonsskifter - utfordringer og løsninger»    Dette spesialseminaret er åpent og kostnadsfritt for alle som er med i styrenettverksgrupper arrangert av Styreforeningen. For andre deltakere som er medlemmer av Styreforeningen koster seminaret kr. 4.990,-.For deltakere som ikke er med i styrenettverksgrupper og som ikke er medlemmer av Styreforeningen er prisen kr. 5.990,-   Seminaret tar for seg en rekke krevende faser og situasjoner som kan oppstå i forbindelse med styrearbeidet. Vi ser blant annet på:   hva undersøkeler som er gjort omkring generasjonsskifteprosesser forteller oss uventet aksjonær bortgang og ulike utfordringer det kan medføre fremtidsfullmakt i forbindelse med aksjeeierskap og aksjeovertakels viktigheten av vedtektsbestemmelser eventuelt aksjonæravtaler ved generasjonsskifter, og utfordringene som kan oppstå dersom situasjonen ikke er hensynttat i formalia styrets rolle i generasjonsskifteprosesser forberedelsene og tilretteleggingen i generasjonsskifteprosesser sjekkliste ved generasjonsskifteprosesser [-]
Les mer
1 dag 9 500 kr
14 Nov
AZ-1008: Administer Active Directory Domain Services [+]
AZ-1008: Administer Active Directory Domain Services [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 5 000 kr
Learn how to improve user and customer experience, as well as the overall success of your service relationships. [+]
Understand the purpose and key concepts of the Service Desk practice, including how it serves as the central point of contact between the service provider and the users, facilitating effective communication. This eLearning is: Interactive Self-paced Device-friendly 2-3 hours content mobil-optimised practical exercises     Exam: 20 questions Multiple Choice 30 minutes Closed book Minimum required score to pass: (65%)   [-]
Les mer
Nettkurs 18 måneder 4 890 kr
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trigonometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier. [+]
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trigonometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Faget er obligatorisk om du skal studere til ingeniør eller arkitekt. Matematikk R2 gir 1 realfagpoeng. Du må ha matematikk R1 for å ta dette faget. Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Eksamen Eksamen i Matematikk R2 er skriftlig. Som privatist må du selv melde deg opp til eksamen. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1. februar. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Gratis veiledning Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning.  Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. Alt du må vite om lån og stipend fra Lånekassen som deltaker hos K2 utdanning Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle norskkurs K2 tilbyr. Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc på eksamen. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.     [-]
Les mer
Webinar 30 minutter
Et komprimert og nyttig informativ halvtime om hvordan en Styrekonsulent kan være nyttig for virksomheten. [+]
INFO WEBINAR = Styrekonsulenten - en ny ressurs for virksomheten   Styrekonsulent er i utgangspunktet en rolle og en betegnelse vi i Styreforeningen har innført for ca. 20 år tilbake.  Etter hvert har begrepet blitt mer vanlig, og våre medarbeidere utøver roller som styrekonsulenter løpende i en rekke selskaper fra Styreforeningens side.    En styrekonsulent bistår virksomheter, konsern og / eller grupperinger med oppgaver, utfordringer, konflikter og muligheter knyttet til styrearbeid, eierskapsforvaltning eller andre styrestyrte ansvarsområder. En styrekonsulent kan "komme inn" med sin kompetanse for å være med å løse kortsiktige eller helt konkrete faglige utfordringer, være sparringspartner for styret forøvrig, for eierne, for en eierpart eller i samspillet mellom styret og daglig leder.    En styrekonsulent kan typisk også være en konsulent for alle selskaper, og dets styremedlemmer innenfor en kjede, - et konsern, - eller en gruppering.  Med "styrestyrte ansvarsområder" mener vi de operasjoner og oppgaver et selskap har å utføre som ligger under styrets organisatoriske ansvar - og som styret skal kontrollere og følge opp.    Dette informative webinaret forklarer og eksemplifiserer styrekonsulentrollen for deg / dere som vurderer å engasjere en styrekonsulent på mer langsiktig basis, eller for å få tilgang til utvidet kompetanse i kortsiktige faser, herunder i faser, prosjekter eller situasjoner dere ikke har vært inne i tidligere.    Velkommen til en hyggelig informativ halvtime!    [-]
Les mer
Målsettingen med opplæringen er at den som gis opplæring tilegner seg grunnleggende teoretiske kunnskaper om sikker bruk av trucker, slik at ulykker ved bruk unngås. [+]
Målsetting Målsettingen med opplæringen er at den som gis opplæring tilegner seg grunnleggende teoretiske kunnskaper om sikker bruk av trucker, slik at ulykker ved bruk unngås. Emneliste Innledning Krav til operatør Trucktyper, truckulykker, konstruksjon og virkemåte Kontroll og rapportering Stabilitet Godshåndtering Bruk-/Sikkerhetsbestemmelser Teori eksamen Avslutningsprøve Teori Kompetansebevis / sertifikat Et kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen.Kursbeviset vil inneholde informasjon om opplæringssted, kursinnhold, dato for gjennomføring, kandidatens navn og fødselsdato og være signert av daglig leder/kurs koordinator [-]
Les mer
Vil du videreutvikle deg som leder eller medarbeider, starte for deg selv, finne ut hva som motiverer og inspirerer deg eller hvordan skal du skal markedsføre deg selv? [+]
Karriereutvikling  -  karrierecoaching   Ønsker du: å gjøre noe nytt? å videreutvikle deg i jobben din? å starte for deg selv? å finne ut hva som gjør at du mistrives på jobb? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å være offensiv i omstillingsprosessen på jobb? å markedsføre og selge din kompetanse og unikhet? Da kan du med stor fordel benytte karrierecoaching. Hvis du er dyktig nok til å klare å leve av en jobb du mistrives eller er utrygg i, er du skarp nok til å klare det på annen måte. Du trenger ikke bli hvor du er og være ulykkelig. Dersom du gjør det bra på ett område, vil du gjøre det bedre i et arbeid du liker. Karrierecoaching hjelper deg til å finne din plass. Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial  For at du skal oppnå et godt resultat setter karrierecoaching fokus på: Erkjennelse av nå-situasjonen Hva ønsker du, og hva hindrer deg i å nå dine ønsker? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensiale? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan utvikle mestringsstrategier for endring? Hva er mot og hvordan finne ditt mot? Hvordan finne dine verdier? Hvordan skape nok trygghet og utholdenhet i utrygt terreng til at endring er mulig? Hvordan finner du riktig posisjon – å være velgende kontra å være offer? Hvordan selge deg selv – skrive søknad – hva er viktig i intervjuet? Form: En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver. Varighet: 8 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd. Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer
Nettkurs 3 dager 12 950 kr
Kurs iht. FG-750 regler for automatiske brannalarmanlegg. Kurset er basert på standard NS-3960:2019. [+]
Kurs for de som arbeider med og innenfor faget brannalarmanlegg. Opplæringen tar utgangspunkt i krav gitt i NS 3960:2019, TEK17 og andre relevante regelverk og ivaretar kompetansekravene til personell gitt i FG-750:2. Kurset gjennomføres som video undervisning med en kombinasjon av forelesninger og prosjekteringsoppgaver. Eksamen er med oppmøte.   Hva lærer du? Regelverk NS 3960:2019 TEK 17 Brann og eksplosjonsvernloven Brannforebyggende forskrift Brannfysikk / kjemi Prosjektering / Installasjon Valg av detektortype / utstyr Akustisk varsling Optisk varsling Plassering av utstyr Kabling / merking Ansvarsfordeling Kontroll (uavhengig kontroll, årskontroll, egenkontroll) Dokumentasjon   Påmeldingen er bindende. Skulle noe uforutsett skje kan du hos oss avbestille eller flytte kurset gebyrfritt, inntil 4 uker før kursstart. Ved ønske om avbestilling eller flytting senere enn 4 uker før kursstart må det betales et gebyr på 50% av deltageravgiften. Ved ønske om avbestilling eller flytting senere enn 2 uker før kursstart må det betales et gebyr tilsvarende full deltakeravgift.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 10 400 kr
På kurset får du en grundig gjennomgang av revisjonsprosessen som du kan bruke ved revisjoner av ulike ledelsessystemer [+]
Revisjonsprosessenkan du bruke ved revisjoner av ulike ledelsessystemer, for eksempel ISO 9001 - kvalitet, ISO 14001 - miljø, ISO 45001 - arbeidsmiljø, og HMS-internkontroll.  Kurset er oppdatert iht. den nye versjonen av ISO 19011:2018, retningslinjer for revisjon av ledelsessystemer. Dette innebærer blant annet at det blir fokus på en risikobasert tilnærming i alle fasene av revisjonsprosessen. Hva får du igjen for kurset? Du skal kunne lede eller delta i revisjoner av ledelsessystemer Forstå revisjonsprosessen Kunne anvende revisjonsprinsippene og bidra til en risikobasert tilnærming i alle fasene i revisjonsprosessen Kunne utvikle, implementere og forbedre revisjonsprogrammer Forstå revisorrollen og revisors oppgaver i alle faser i revisjonen Kunne planlegge revisjoner og velge relevante revisjonsmetoder Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 1 000 kr
På forespørsel
Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: Øvingsoppgaver underveis. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 3 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et PLN er og hvordan PLN kan brukes til personlig, uformell læring- kan redegjøre for mekanismer og strategier som gjør det mulig å bygge et digitalt PLN- kan forklare forskjellen på PLN og PLE, og sammenhengen mellom dem- kan redegjøre for hvordan PLN og PLE kan brukes i undervisning- forstår mekanismer for nettverksbygging og hvilken rolle tillit og gode relasjoner spiller for et godt PLN   FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke ulike Web 2.0-verktøy og sosiale medier for å bygge et PLN- kan utvikle og anvende et PLE- kan bruke sitt PLE og PLN i kombinasjon for best mulig læring for sin egen del- kan planlegge et undervisningsopplegg med PLN og PLE for studenter/elever   GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på begrensninger og muligheter med PLN- kan veilede studenter/elever omkring deres læringsstrategier- er klar over etiske forhold knyttet til bruk av PLNInnhold:Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk bruk av PLN/PLE.  Kurset koster kr 1000,- høsten 2013. Norgesuniversitetet sponser deler av kurset første gang det kjøres og dermed den rimelige kursavgiften høsten 2013. Normal pris fra og med våren 2014 er kr 9960,-.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag PLN - personlig læringsnettverk 1000,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.      [-]
Les mer
1 time 889 kr
01 Sep
08 Sep
15 Sep
Vi tilbyr skreddersydde engelskkurs som privatundervisning på nivåene A1 til C2, tilpasset både nybegynnere og avanserte elever. Uansett hvilket nivå du befinner deg på, ... [+]
Engelskkurs A1–C2 (1-til-1 Privatklasser) Vi tilbyr skreddersydde engelskkurs på alle nivåer – fra nybegynner (A1) til avansert (C2). Uansett hvor du befinner deg i språklæringen, får du personlig undervisning som er tilpasset dine mål, interesser og læringsbehov. Med fokus på praktisk språkbruk, kommunikasjon og progresjon hjelper vi deg med å utvikle trygghet og flyt i engelsk – både muntlig og skriftlig. Hvem passer kurset for? Kurset passer for expats, studenter, arbeidssøkere, fagfolk og alle som ønsker å forbedre engelskkunnskapene sine – enten for reise, utdanning, jobb eller personlig utvikling. Undervisningen tilpasses alltid ditt nivå og din læringsstil. Kursmateriell Du får tilgang til moderne og varierte læringsressurser, blant annet: Tekster, videoer og podkaster Dialoger, lytteøvelser og skriveoppgaver Grammatikktrening og ordforrådsbygging Alt er tilpasset nivået ditt (A1–C2) og hjelper deg med å gjøre målbar fremgang. Kursbevis Etter endt kurs mottar du et digitalt kursbevis som dokumenterer ditt nivå i henhold til det felles europeiske rammeverket for språk (CEFR). Fleksibel undervisning Klasser tilbys både fysisk og online, med fleksible tidspunkt som passer din timeplan. Du kan starte når som helst og lære i ditt eget tempo. Ta neste steg i din språklige utvikling – med 1-til-1 engelskundervisning som gir deg resultater! [-]
Les mer
7 timer 3 400 kr
Dagskurs i forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen [+]
Opplever du fastlåste situasjoner og vedvarende gnisninger blant dine medarbeidere? En av fem arbeidstagere har sykmeldt seg som følge av dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Konflikter på arbeidsplassen er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer. Mange ledere skygger unna når det gjelder som mest. Selv om det er de ansatte som bærer ansvaret for å håndtere sine egne konflikter, så har lederen et overordnet ansvar for arbeidsmiljøet. Sunne organisasjoner holder kurs 8. mai i hvordan du kan håndtere krevende relasjoner og sviktende kommunikasjon på arbeidsplassen. Du lærer blant annet om dette: Når bør du gripe inn? Når bør man holde seg unna og la de involverte ordne opp selv? Hva handler konflikten egentlig om? Er det noens adferd eller organisatoriske ting som er kilde til konflikten? Når kan det være nyttig å involvere en nøytral tredjepart? Hvem bør man i så fall involvere (ledelse/verneombud/HR/tillitsvalgt/andre)? Hvilke behov har vi på arbeidsplassen, og hvordan møtes vi motstridende behov? Hvilke vanlige fallgruver er det verdt å unngå? Hvordan hindre at konflikten eskalerer, uten å være unnvikende?                        Konflikt mellom to vs konflikt mellom grupper. Ulik dynamikk, ulike løsninger? Hvordan skape gode retningslinjer for håndtering av konflikter på arbeidsplassen? Kurset gir en grundig innføring i hvordan ledere og ledergrupper konstruktivt kan håndtere konflikter på et tidlig tidspunkt, med og mellom medarbeidere. Du får konkrete verktøy for å skape en sunn samhandlingskultur og et godt beredskapssystem for eventuelle konflikter. Kursform: Kurset har én kursdag. Fyldig kurshefte følger med, der det også inngår nyttige tester og refleksjonsoppgaver. Kurset er et samarbeid mellom Sunne organisasjoner og HMS Norge. Når: 8. Mai 2019. Kursavgift: 3.400. For mer info: jorgen@sunneorg.no [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 2 500 kr
Kvalitet, hva er det? Få en overordnet forståelse, et mindset, av hva kvalitetsfaget dreier seg om. Kurset egner seg også for ledere som ikke direkte jobber med kvalitet. [+]
A1.E Innføring i kvalitetsledelse Kurset egner seg svært godt som introduksjonskurs i ledelsessystem til toppledere, mellomledere og kvalitetsledere. Kvalitet dreier seg derfor om å gjøre de tiltakene som gjør kundene fornøyde med produktene/tjenestene. For å få til det etableres det en del strukturer i en virksomhet, slik at det blir en stabilitet i produksjonen. Men, strukturer alene er ikke godt nok. Dersom kulturen ikke støtter dem, så blir de ikke fulgt. Derfor er det viktig å få på plass en god kultur også. Det er disse tingene vi tar for oss i de tre kursene vi har på kvalitetsskolen pr i dag. Vi snakker om struktur og kultur for å oppnå kvalitet som skaper tilfredse kunder, og tilfredse ansatte. Vi har forsøkt å gjøre det enkelt og forståelig, samt synliggjøre nytteverdien for virksomhet og ledere. Kvalitetsfaget er bare sunn fornuft satt i system. Bli med på reisen og lær mer om kvalitetsfaget.  Kurs 1: Oversikt og innsikt (10 leksjoner) Kurs 2: Struktur for kvalitet (8 leksjoner) Kurs 3: Ledelse og kultur (7 leksjoner)   Etter hvert modul i kurset får du en quiz for å sjekke om du har fått med deg innholdet. Når du er ferdig med alle modulene, og har bestått quiz’en, får du et kursbevis.   Kursledere er Sidsel Storaas og Siri Mathiesen, se gjerne egen omtale på KRN Academy, www.qrn.no. Vi som underviser hos KRN er personer med et sterkt engajsement for det vi underviser i, og det merkes når du er på kurs. Det gjør innholdet levende og interessant. Du kan gjerne få referanser fra oss.    [-]
Les mer
2 dager 16 900 kr
Docker Advanced [+]
Docker Advanced [-]
Les mer