Alle kategorier
Du har valgt: Møre og Romsdal
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Tromsø Vestnes Og 2 andre steder 3 dager 5 900 kr
23 Feb
23 Mar
25 May
Kurset skal gi førere av lastebilkran en god teoretisk og praktisk grunnopplæring i sikker bruk av lastebilkraner, slik at uhell og ulykker i forbindelse med arbeidsope..... [+]
Kursinnhold: modul 2.8 Lastebilkran. modul 3.8 Kontroll og vedlikehold. Undervisningsform: Veksling mellom korte forelesninger og gruppearbeid. Teori knyttes opp mot praktiske eksempler. Praktisk gjennomføring av modul 3.8.   Kursgjennomføring/praktiske opplysninger:  Kurset gjennomføres over tre dager og gjennomføres normalt i sammenheng med en helg, eller etter avtale med den enkelte bedrift.   Vi gjennomfører også modul 1.1 Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser, samt modul 2.3 Løfteredskap G11 i tilknytning til G8 kurset for de som trenger dette.   Kurset avsluttes med en skriftlig og en praktisk prøve. Pris er inkludert materiell, kursbevis, sertifikat, enkel lunsj og kaffe/te. Kostnader til bevertning, reise og opphold dekkes av deltakerne selv.   Ikke bestill reise eller opphold før du har mottatt skriftlig bekreftelse på at kurset gjennomføres og at du har fått plass.   Bedriftsinterne kurs?  Be om tilbud!   Kompetanse/Kursbevis/Sertifikat: Norsk Fagutdanning utsteder: Kompetansebevis ved bestått eksamen og godkjent praksis. NB! Deltakeren må kunne dokumentere 40 timer veiledet praksis i bedrift før kompetansebevis utstedes, ref. modul 4.8     [-]
Les mer
Ålesund 5 dager 39 900 kr
01 Apr
03 Jun
Re-sertifisering av skipsoffiserer uten fartstid (Navigatører) [+]
Innhold Re-trening av Navigatører er hjemlet i Forskrift om kvalifikasjoner og sertifisering for sjøfolk for 2011-12-22 nr 1523. §19 og STCW-2010 regel I/11. Re-trening gis i henhold til STCW regel II/1, II/2 & II/3, og da tabell A-II/1, A-II/2 og A-II/3 Emneoversikt Bridge Recourse Managment BRM 1 Opprettholde en sikker brovakt Effektiv kommunikasjon om bord, med andre fartøy/installasjoner og med land/VTS Briefing; involvering og informasjon - Dele informasjon og observasjoner Verbal og non-verbal kommunikasjon - Toveiskommunikasjon, aktiv lytting og tilbakemelding Fordeling, tildeling og prioritering av ressurser, Planlegging og koordinering - Identifisere og vurdere muligheter, velge handlingsforløp og evaluere effektivitet Håndtering av krisesituasjoner, metoder for stressmestring BRM 2 Motivasjon Kulturforståelse BRM 3 Læring gjennom oppsummering/debrief og erfaringsoverføring Ledelsesteknikker og konflikthåndtering - Beslutningstaking i ulike situasjoner Bestemthet og lederskap Teamutvikling og teamledelse Oppgavestyring og bruk av driftsprosedyrer - Rollefordeling   BRM 4 Verdier, holdninger og normer Sosial/emosjonell intelligens Innhenting og opprettholdelse av felles situasjonsforståelse og situasjonsbevissthet - Sikkerhets- og risikovurdering ECDIS Definisjoner og terminologi Internasjonale standarder og krav Karttyper og grunnlag Generell ECDIS-teori Display og kartinformasjon Ruteplanlegging ECDIS tilkobletulike instrumenter Alarmhåndtering Loggføring/datalagring Feil/begrensninger i et ECDIS-anlegg Backup system og oppdatering Risiko og begrensninger ved bruk av ECDIS/AIS   Stabilitet   Initial stabilitet Stabilitet ved krengninger <10 grader Fokus på størrelsen GM Stabilitet ved krengninger >10 grarder Fokus på størrelsen GZ Stabilitetskrav til handelsskip Fokus på GZ krav IMO Res. A/) (18) Code on Intact Stability Stabilitetskrav på Offshore fartøy Fokus på GZ krav Skadestabilitet / Lekkstabilitet Forskyvning av vekter / last Virkning av fri væskeoverflate / slakke tanker Korrekt bruk av anti-rulletanker Gjennomgang av rapport etter M/S Høegh Osaka’s avgang fra Southampton Korrekt bruk av lastecomputer Eksempler på lasting av PSV Eksempler på lasting av AHV Eksempler på stabilitetsberegning ved kranoperasjoner ISM Lover og regler Kjenne til institusjoner som kontrollerer skipsdrift, regelverk og klassekrav Nasjonale sjøfartsmyndigheter IMO-ILO-ISM, sammenheng Ulykker og konsekvenser Beredskapsplanlegging Bakgrunn ISM koden Generelt -Policy for sikkerhet og miljøvern Selskapet ansvar og myndighet Utpekt(e) person(ar) Skipsførarens ansvar og myndighet Ressursar og personell Utarbeiding av planer for operasjoner om bord Beredskap Rapportar og analyser ved avvik, ulykker og farlige hendinger Vedlikehald av skip og utstyr Kurset passer for Navigatører som har for lite fartstid ved fornying av sertifikat eller der 5 års fristen for fornying har utløpt. Eksaminering Avsluttende skriftlig prøve [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
Stortruck med løftekapasitet over 10 tonn [+]
STILL Norge AS er landsdekkende leverandør av STILL trucker, service og løsninger for internlogistikk. Vi har lang erfaring med kurs og har som mål å gi opplæring med kvalitet og utbytte til deltakernes beste.   Etter å ha vært innehaver kompetansebevis for truck i minimum ett år gis det anledning til å ta kompetansebevis for stortruck med løftekapasitet over 10 tonn. Teoridelen er felles for alle klassene deretter må ha en ha dokumentert praksis på hver enkelt av klassene man vil ha kompetansebevis for. Praksis for dette kurset gjøres vanligvis med fadderavtale i egen bedrift før oppkjøring. Klasseinndeling: T6 = SidelasterT7 = PortaltruckT8 = Motvektstrucker med gaffelarmerT8.1 = Motvektstruck med permanent containeråkT8.2 = Motvektstruck med permanent tømmerkloT8.4 = Motvektstruck med permanent teleskopisk bom [-]
Les mer
6 timer 5 500 kr
Korrekte fremgangsmåte i henhold til arbeidsmiljøloven når bedriften har behov for permittering av ansatte. [+]
Korrekte fremgangsmåte i henhold til arbeidsmiljøloven når bedriften har behov for permittering av ansatte.   Tema for kurset Arbeidsmiljøloven har inngående reguleringer av forholdet mellom ansatte og arbeidsgivere ved permitteringsprosesser. Dagskurset gir en oversikt over i de mest sentrale emnene i loven med særlig fokus på reglene om permittering av ansatte. Dette når arbeidsgiver midlertidig har behov for å redusere virksomhetens lønnskostnader. Kurset gir innføring i de grunnleggende reglene knyttet til permittering begrunnet i virksomhetens behov for reduserte lønnskostnader.    Oversikt – kursinnhold - læringsutbytte Etter fullført kurs skal deltakerne være i stand til å forstå de grunnleggende regler knyttet til fremgangsmåten ved permittering, og særlig om hva som kan danne grunnlag for permittering herunder valg av ansatte som permitteres og hvilke som får fortsette i stillingene. Deltema: ● Prosedyrebeskrivelser for gjennomføring av permitteringsprosesser. ● Forskjellen på permittering og oppsigelse, og de ulike prosedyrene som her må følges. ● Innholdet i saklighetskravet ved permittering, og arbeidsgivers bevisbyrde i denne ¨    forbindelse  ● Arbeidsgivers lønnskostnader etter permittering – når overtar NAV lønnskostnadene ifm.    de permittertes dagpengerettigheter iht. Folketrygdloven?  ● De permitterte ansattes rett til gjeninntreden – maksimal permitteringstid?  ● Hva må arbeidsgiver gjøre når permitteringsperioden er utløpt?  ● Fortrinnsretten for permitterte ansatte?  ● Feriepengerettigheter for permitterte – arbeidsgivers plikter?  ● Arbeidsgivers plikt til kompetansehevende tiltak for permitterte ansatte?  ●Lønnsforhandlinger iht. utløpt tariffperiode – permitterte ansatte● Kravet om «saklig grunn» for permitteringsprosesser. ● Utvelgelse av hvilke ansatte som kan permitteres – ansiennitetsprinsippet ? ● Når kan arbeidsgiver velge å beholde nøkkelansatte i jobb når disse har kortest ansiennitet – som normalt skulle vært permittert først iht. ansiennitetsprinsippet ● Permitteringsreglene og arbeidsgivers lønnsplikt i denne forbindelse     Hvem passer kurset for? ● Arbeidsgivere som vurderer permitteringer. ● Alle som arbeider med personalspørsmål samt andre som kommer i berøring med arbeidsrettslige problemstillinger i sitt arbeid.   Kursavgift og info: Pris inkluderer kursmateriell, kursbevis, varm lunsj og kaffe/te.   Kurs over hele landet. Ta kontakt visst det er ønskelig å sette opp dette kurset i ditt nærmiljø.   [-]
Les mer
1 dag 3 900 kr
Kurset gir en grundig innføring i gassmåling og pusteluft for rådgivende personell. [+]
Pusteluft for HMS-rådgivere Kurset fokuserer på hvordan rådgivere kan legge et godt grunnlag for å beskytte personell i utsatte arbeidsmiljøer. Kurset kombinerer de viktigste emnene innen våre to hovedområder: gassmåling og pusteluft. Teoretisk kurs med mindre praktiske oppgaver. Målgruppe:Kurset passer for personell som har ansvar for åndedrettsvern, blant annet sikkerhetsrådgivere, medics og HMS-rådgivere. Kursinnhold: Luftens bestanddeler /Sikker pusteluft Gassmåling og målebegrep Arbeid i lukket rom Brennbare gasser og giftige gasser Farer ved for mye eller for lite oksygen Førstehjelp ved innånding av giftige gasser Tiltaks- og grenseverdier Typer forurensing som kan forventes Sikkerhetsbarrierer Riktig åndedrettsvern og vernebekledning Oversikt over pustluftsystemet Prøvetaking og analyse av pusteluft Sjekklister for åndedrettsvern Ulike typer flasker og merking av flasker Sluttkompetanse:Kurset skal gi deltakerne økt forståelse for de farer som er tilstede ved arbeid i utsatte miljøer, og kunnskap om hvordan man kan beskytte personell under arbeid. Varighet: 1 dag Undervisningstid: 09:00-15:00Kurset bygger på følgende lovverk/regelverk: Forskrift 703 Utførelse av arbeid Forskrift 704 Tiltaks- og grenseverdier Forskrift 706 Administrative ordninger   Bedriftsinternt: Vestteknikk arrangerer åpne kurs i våre kurslokaler i Stavanger. Alle våre kurs kan også arrangeres som bedriftsinterne kurs på ønsket sted i landet. Kontakt oss for tilbud.   Påmelding: Meld deg på via våre nettsider eller via mail til kurs@vestteknikk.no   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 600 kr
This course comprehensively covers the ArchiMate® 3 modeling language and how it can be practically applied when creating enterprise architecture models. [+]
This course is ideal for individuals or teams who wish to build a solid understanding of ArchiMate 3 and develop architecture artifacts using ArchiMate. What's new in ArchiMate 3.0? Like ArchiMate 2, ArchiMate 3 is a comprehensive modeling language that allows architects to create commonly understood and integrated visualizations of the essential enterprise architecture domains. Published as an Open Group Standard in June 2016, the ArchiMate 3 specification is a major update to ArchiMate 2.1. New features in version 3 include:• New concepts - Strategy and Motivation• New entities – Application, Technology and Implementation layers• Better ways to connect planning with implementation• Improvements in cross-layer relationships• New ‘Physical’ layer• Improvements in the viewpoints definition mechanism   Examination Certification in ArchiMate requires you to pass both a Foundation exam and a Certified exam.The Foundation exam is a closed book, multiple choice exam consisting of 40 questions. There is a time limit of 60 minutes and the pass-rate is 60%.After passing the Foundation exam you can then move onto the Practitioner exam, which is an open book, multiple choice exam consisting of eight questions. There is a time limit of 90 minutes and the pass-rate is 70%.A number of exercises are interspersed throughout the course, which are aimed at testing your understanding and practical application of the training you have just received. At the end of the course, a number of mock-exam case study scenarios are provided which have been designed to simulate the actual exam.After passing both exams you will become a certified ArchiMate 3 Practitioner! [-]
Les mer
1 dag 1 100 kr
Ønske om å utvide med klasse T3 på truck - vi tar den praktiske opplæringen. For de som har truckførerbevis fra før. [+]
  4.2 Praktisk opplæring på klasse T3 truck. Når den praktiske prøven er bestått utstedes godkjent kompetansebevis. [-]
Les mer
Nettkurs 48 timer 5 760 kr
Learn French in a fun, efficient and practical way. The Berlitz Virtual Classroom™ (BVC) is live real-time conversational training delivered via Internet. [+]
Berlitz French Group are ideal for those who find it more enjoyable to learn in an environment with other students, yet still want to receive the personalized attention needed to succeed. The combination of live guided conversation and the interactive whiteboard on which the instructor presents materials and students can write, gives the students the benefit of a live classroom with the advantages of the Internet. The PC screen simply replaces the traditional classroom. After the lesson students can review the lesson using the lesson recording and practice by using the various materials available for their program. You will learn French effectively with Berlitz because: Lessons are in French exclusively – Your teacher’s native language is French. We focus on practical language training – You will be given the maximum time to speak French during each lesson. Berlitz courses are relevant to your needs and goals – Therefore maximally motivating. The courses are always made up of a minimum of 2 and maximum of 5 participants Schedule:16 weeks of group instruction (3 – 5 participants) or 13 weeks with a group of 2 participants18:45 – 21:00 Central European Time Free Online Placement Test:Test your language skills in 20 minutes! Free Demo Lesson:Sign up for free demo lesson by clicking on this link See for yourself how the program works: BVC Guided Tour Join your group and experience real results with the conversational Berlitz Method®, and enjoy plenty of individual speaking time with students at your skill level. [-]
Les mer
Nettkurs 1 990 kr
Stillaskurs 2-5 m ihht. kravene i forskrift om utførelse av arbeid, bruk av arbeidsutstyr og tilhørende tekniske krav, kapittel 17. §17-2. Krav til opplæring, demonterin... [+]
Stillaskurs 2-5 m ihht. kravene i forskrift om utførelse av arbeid, bruk av arbeidsutstyr og tilhørende tekniske krav, kapittel 17. §17-2. Krav til opplæring, demontering, endring og kontroll av stillas med øverste stillasgulv fra 2 meter og inntil 5 meter. I forskriften gjeldende fra 1.1.2016 skal alle som skal bruke, bygge, demontere eller kontrollere stillas over 2 meter (øverste stillasgulv) er pålagt å ha dokumentert teoretisk og praktisk opplæring. Stillaskurset er et kvalitetssikret 7,5-timer langt teorikurs i stillasbygging. Man kan gjennomføre kurset når og hvor man vil, så lenge det finnes internettilgang. Underveis må man svare på flervalgsoppgaver og til slutt må du gjennom en sluttprøve. For å få godkjent kurset må man bestå sluttprøven. Innhold:Planlegging for montering eller endring av stillaser.Sikkerhet ved montering eller endring av stillaser.Tiltak for å redusere fallrisikoen for personer og gjenstander.Tillatte belastninger.Vindforankring.Kontroll av stillas.Gjennomgang av gjeldende forskrifter for stillasbygging og sikkerhet (HMS).Fallsikring og arbeid i høydenEndringer, vedlikehold og ettersyn av stillasGodkjenninger og merking av stilasKrav til prosedyrerKompetent personI krav til opplæring skal en dekke minimum 3 av følgende 7 typer stillas: 1. Rør og koblingsstillas (Obligatorisk) 2. Systemstillas (Obligatorisk) 3. Knektstillas (Valgfri) 4. Rullestillas (Valgfri) 5. Bukkestillas (Valgfri) 6. Trestillas (Valgfri) 7. Hengestillas (Valgfri) Forkunnskaper:Deltaker må dokumentere gjennomført fallsikringsopplæring før kursstart eller følge et av våre fallsikringskurs i forkant av kurset.  Ved gjennomført kurs utstedes kursbevis. Dersom man ønsker å få utstedt stillasbygger-sertifikat må man i tillegg dokumentere følgende: 7,5 timer praktisk opplæring av kompetent person.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 14 300 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker faglig kompetanse for å jobbe med barn og unge. Du lærer å legge til rette for barn og unges utvikling gjennom kreativ lek og ... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker faglig kompetanse for å jobbe med barn og unge. Du lærer å legge til rette for barn og unges utvikling gjennom kreativ lek og læring. Etter endt utdanning kan du søke arbeid i skolen, skolefritidsordningen og barnehager.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Skoleassistent - Kreativt arbeid med barn - 335 - 16 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Ingen spesielle.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Studiet avsluttes med en 4 timers skriftlig hjemmeeksamen. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 14 300,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
6 timer 5 500 kr
Formelle krav ved ansettelseprosesser, prøvetid etc. [+]
Tema for kurset Arbeidsmiljøloven har inngående reguleringer av forholdet mellom ansatte og arbeidsgivere. I forbindelse med ansettelsesprosesser er det mange viktige juridiske aspekter som skal ivaretas så som avtale om prøvetid, prestasjonsforventninger, forståelse av bedriftens mål og interne arbeidsmåte og bedriftskultur. ¨ Hvordan dette kommer til uttrykk i stillingsannonser, arbeidsavtale, intervju og stillingsinnplassering, har stor betydning for hva arbeidsgiver kan kreve av den ansatte i stillinga, herunder muligheten til å kunne omplassere vedkommende eller avslutte arbeidsforholdet. Dette dersom den ansatte viser seg å underprestere og/eller ikke passer i stillinga. Arbeidsmiljøloven gir alle ansatte et sterkt stillingsvern. Bevisbyrden for at det er saklig grunn for oppsigelse eller omplassering ligger på arbeidsgiver. Det er mange juridiske fallgruber for arbeidsgiver frem til en vellykket ansettelse eller oppsigelse av arbeidstaker har funnet sted. Dagskurset gir en oversikt over i de mest sentrale emnene i loven med særlig fokus på reglene om ansettelse og senere mulighet for omplassering og/eller oppsigelse av ansatte som viser å ikke passe i den stillinga de er blitt ansatt i. Kurset gir innføring i de grunnleggende reglene knyttet til ansettelser og senere rett til omplassering og oppsigelse pga. underprestasjon og/eller manglende tilpasning til stillinga.    Oversikt – kursinnhold - læringsutbytte ● Etter fullført kurs skal deltakerne være i stand til å forstå de grunnleggende regler knyttet      til fremgangsmåten ved ansettelse og omplassering/oppsigelse. ● Samt hva som kan danne grunnlag for senere om omplassering og/eller oppsigelse ● Hvordan arbeidsgiver under tilsettingsprosessen sikrer seg nødvendig spillerom for senere omplassering/oppsigelse.   Deltema: ● Prosedyrebeskrivelser for gjennomføring av ansettelsesprosesser iht. Arbeidsmiljølovens krav.  ● Strategier under tilsettingsprosesser for økt handlingsrom for arbeidsgiver til senere omplassering/oppsigelse når arbeidstaker viser seg å underprestere og/eller ikke klarer å tilpasse seg stillinga og/eller arbeidsgivers forventninger ● Forskjellen på omplassering og oppsigelse, og de ulike prosedyrene som her må følges. ● Innholdet i kravet til at «annet passende arbeid» i AML. § 15-7 skal være avklart før oppsigelse besluttes ● Kravet om «saklig grunn» for oppsigelse og omplassering. ● Endringsoppsigelser ● Arbeidsgivers styringsrett   Hem kan delta? Alle som arbeider med personalspørsmål samt andre som kommer i berøring med arbeidsrettslige problemstillinger i sitt arbeid.   Varighet og pris 6 timer inkludert lunsj og pauser. Pris inkluderer kursmateriell, varm lunsj, kursbevis og kaffe/te. [-]
Les mer
7 timer 1 990 kr
Forsikringsselskapene har innført krav om sertifikat ved utførelse av de farligste formene for varme arbeider [+]
  Varme arbeider innebærer økt brannrisiko. Brannene skyldes ofte menneskelig svikt, mangel på kunnskap og omtanke. Noen av brannene innebærer også tap av arbeidsplasser og av kulturhistoriske bygninger. De som utfører varme arbeider må forstå hvilken brannrisiko varme arbeider innebærer og utføre arbeidet slik at brann ikke oppstår. Derfor har forsikringsselskapene innført krav om sertifikat for de som skal utføre varme arbeider. Sertifikat for varme arbeider må fornyes etter 5 år. Innhold: • Hvorfor opplæring i varme arbeider • Statistikker • Forsikringsselskapenes sikkerhetsforskrifter • Egenkontroll • Bruk av sjekkliste • Brannvern • Bruk av slukkemidler   Gyldighet: 5 år Kursbevis/sertifikat: Et kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen. Vi sender kursbevis på epost til deg og evt kurskoordinator. Praktisk informasjon:  OVERNATTING: Ved kurs i Fosnavåg har STQ hotellavtale med Thon Hotel Fosnavåg. TRANSPORT: STQ har fastpris avtale med Herøy Taxi. For mer informasjon om våre hotellavtaler, transportavtale o.l, sjekk ut www.stq.no  Avmelding - Avlysning - Betaling Avbestilling av kurs må skje senest en uke før kursstart. Ved avbestilling etter 1 uke før kursstart blir kurset belastet med 50 %. Ved avbestilling samme dag som kurs/ikke oppmøte, belastes 100 % av kursavgiften. Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs hvis det er for få påmeldte, eller på grunn av forhold som ligger utenfor vår kontroll (force majeure). Bedriftsinterne kurs: Når flere medarbeidere har behov for opplæring innenfor samme tema, vil vi anbefale å bestille et bedriftsinternt kurs. Alle våre kurs kan arrangeres bedriftsinternt eller vi kan skreddersy egne opplegg som passer deres behov i forhold til innhold, tid og sted. For mer informasjon om bedriftsinterne kurs, kontakt oss på tlf: 70 30 11 22 eller e-post: linda@stq.no Hvorfor ta kurs hos oss? Vi samarbeider og utvikler kurs ilag med flere store aktører innen stillas, fallsikring, gassmåling, kran, simulator osv. for og kunne gi våre kunder et førsteklasses kurs. Vi håndplukker de beste instruktørene innenfor hvert fagområde for å innfri våre kunders forventninger. Våre kursledere skal rangere høyt både når det gjelder faglig kompetanse og pedagogisk fremstilling. Hvert kurs blir nøye evaluert, og bekrefter at våre kursledere leverer på et høyt nivå. Du kan lese mer om våre samarbeidspartnere og sertifiseringer på vår hjemmeside www.stq.no [-]
Les mer
Nettstudier 9 250 kr
Gjennom dette kurset vil du få en grunnleggende forståelse for en bedrifts løpende regnskapsførsel gjennom året - og om arbeidet med ... [+]
Gjennom dette kurset vil du få en grunnleggende forståelse for en bedrifts løpende regnskapsførsel gjennom året - og om arbeidet med regnskapsavslutningen.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Regnskap - Videregående kurs - 4934F - 5223 Krav til deg Opptakskrav Yrkesfaglig kompetanse   Studietid Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 3 Eksamen Eksamen All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 9 250,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.