Vest-Agder
Du har valgt: Mandal
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Sandefjord Drammen Og 4 andre steder 1 semester 13 900 kr
21 Aug
21 Aug
21 Aug
Du får grunnlag for å jobbe i yrker innen service, kundebehandling og kontoradministrative oppgaver. [+]
Du får grunnlag for å jobbe i yrker innen service, kundebehandling og kontoradministrative oppgaver. Dette er et intensivt kurs som gjennomføres på halve tiden av vanlig fagbrevgjennomføring. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. Innhold/temaer kontorservice IKT-tjenester økonomi For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider utdanning.no.  Dette passer for deg som har erfaring innen kontor- og administrasjonsarbeid og som ønsker å formalisere kompetansen din Gjennomføring Utdanningen gjennomføres som klasseromsundervisning eller nettundervisning en kveld i uka over et halvt år. I tillegg får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Ved bruk av nettundervisning kan du følge undervisningen uavhengig av hvor du er fra din egen PC. Undervisning på nett gir muligheter for: forelesninger live interaktiv undervisning der du ser og kommuniserer med medstudenter og foreleser forelesninger i opptak Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 15. januar. Oppmelding skjer via privatistweb.no. For mer informasjon se privatistweb Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere min 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer fagprøven. Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening, vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. Ta kontakt med din fagforening for mer informasjon. Lånekassen Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige må ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Sandefjord Drammen Og 4 andre steder 1 semester 13 900 kr
Du får kompetanse på drift og vedlikehold av bygninger, anlegg og installasjoner, samt tverrfaglig forståelse og kjennskap til bygg og funksjonene til de tekniske install... [+]
Innhold/temaer Drift og vedlikehold Bransjelæreplanlegging For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider utdanning.no. Gjennomføring Dette er et intensivt kurs som gjennomføres på kveldstid en gang i uken. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. I tillegg får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Ved valg av nettundervisning kan du følge undervisningen uavhengig av hvor du er fra din egen PC. Undervisning på nett gir muligheter for: Forelesninger live Interaktiv undervisning der du ser og kommuniserer med medstudenter og foreleser Forelesninger i opptak Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 15. januar. Oppmelding skjer via privatistweb.no. For mer informasjon se privatistweb.no Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere minimum 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer fagprøven. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. [-]
Les mer
Fornebu 2 900 kr
14 May
12 Jun
Vårkampanje: 20% rabatt på alle bestillinger før 10.05.2019!!! [+]
dette er testkurs [-]
Les mer
Nettkurs 900 kr
Lær deg funksjonene til Baader 444 [+]
I dette kurset får du en grundig innføring i de forskjellige funksjonene til Baader 444. Her kan man spare masse tid på opplæring ved å bruke kurset i intern-opplæring.  Hver enkelt operasjon er beskrevet og dokumentert med bilde og film, slik at du både lettere og raskere skal kunne sette deg inn i bruken av maskinen.  I kurset får du også tilgang på den norske brukerhåndboken for Baader 444. På slutten av kurset avlegger du en eksamen der det blir utstedt et kursbevis ved bestått prøve. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Svalbard 3 dager 9 990 kr
20 May
Tilpasset digitalt + fysisk kurs Svalbard [+]
Tilpasset kurs på Svalbard  [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 4 900 kr
Målet med kurset er å gi kursdeltakerne en forståelse for filosofien bak PRINCE2®. Metodens grunnleggende prinsipper og tema samt de ledelses- og styringsprosesser so... [+]
Kursinnhold   NB! Pris kr. 4.900,- + mva Grunnleggende prinsipper: Et mål med PRINCE2 er å tilby en metode som kan tilpasses uavhengig av prosjektets: størrelse, type, organisasjon, geografi og kultur. Dette er mulig på grunn av at PRINCE2 er prinsipp-basert. Prinsippene baseres på erfaring fra faktiske prosjekter som har blitt gjennomført de siste 25 årene. PRINCE2® is a registered trade mark of AXELOS Limited. Prinsippene karakteriseres av at de er: - universale og kan tilpasses alle prosjekter - blitt benyttet i praksis gjennom mange år - styrkende for den som bruker metoden ettersom de får økt selvtillit og evne til å utforme ledelse og kontroll av et prosjekt. PRINCE2 temaer beskriver aspekter/sider av prosjektledelse som kontinuerlig må adresseres under ett prosjekts livssyklus. En prosjektleder som følger metodens «tema» nøye vil kunne oppfylle sin rolle på en profesjonell måte. PRINCE2 temaer består av: - Business Case - Organisering- Kvalitet- Planlegging- Risiko- Endringshåndtering- Status og oppfølging   Dette inngår i e-læringskurset:•Fri tilgang til e-læringskurset i 6 måneder•Support fra dyktige instruktører innen 2 arbeidsdager•En testmodul med spørsmål rettet mot sertifiseringseksamen• All informasjon og hjelp du behøver for å booke tid for sertifisering   PRINCE2 e-læringskurs består av totalt 20 moduler hvorav 17 inneholder informasjon og øvelser om PRINCE2s ulike temaer. De resterende 3 moduler består av en kursintroduksjon, en oversiktsmodul om de styrte dokumenter i PRINCE2 samt en modul for øvelser og forberedelser til sertifiseringseksamen. Kurset inneholder også en komplett PRINCE2-ordliste. For å få mest mulig ut av kurset anbefaler vi at deltakerne parallellt med kurset går gjennom study-guiden og PRINCE2-håndboken. Estimert studietid for å være godt forberedt til sertifiseringen er 30 timer. Sertifisering Sertifiseringen er inklusive i kurset.   Eksamen består av 75 multiple-choice spørsmål. For å bestå testen må en oppnå 50% rett svar. Ingen hjelpemidler er tillatt. Sertifiseringen er internetbasert og gjøres online. Makstid for testen er 60 minutter. Kursdeltakeren må ha bestått Foundationtesten for å ta Practitionertesten.Plattformsuavhengig:Kurset fungerer på iPad og andre mobile enheter som gjør at deltakerne kan studere enda mer fleksibelt. Språk :E-læringen er på engelsk og retter seg til både skandinaviske og internasjonale kunder. Hensikten med kurset er at hvem som helst, hvor som helst i verden skal kune kjøpe et e-læringskurs og komme i gang med kurset med en gang. Forkunnskaper: Det kreves ingen spesielle forkunnskaper for dette kurset. Men det  anbefales  at deltakerne  har en viss erfaring med prosjektarbeid.  Det er viktig at alle deltakerne gjennomfører e-læringen før de møter opp på dagskurset med sertifisering.  Det er viktig at alle deltakerne gjennomfører e-læringen før de møter opp på dagskurset med sertifisering.  Bouvet har et samarbeid med Good e-Learning og PRINCE2® kursene er godkjent og akkreditert av APMG [-]
Les mer
Bedriftsintern 8 timer
Kurset for bedrifter som ser betydningen av å ha medarbeidere med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon på alle nivåer [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere.   Hva får du? Kurset bidrar til at medarbeidere får økt bevissthet på bedriftens verdier og strategier, samt at at holdninger fører til praktiske handlinger. Deltakerne får øket sin forståelse for viktigheten av god kommunikasjon, både eksternt og internt, samt at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. En god servicinnstilling sammen med god kommunikasjon gir medarbeidere som er i stand til å se behov og handle hensiktsmessig for bedriften.  Kurset setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen presenterer effektive verktøy for å håndtere ulike situasjoner som kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger   Aktuelle tema Hva er god service internt/eksternt? Klart språk Hvilke utfordringer, styrker og svakheter har vi? Hvordan håndtere utfordringene? Kommunikasjonsteori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger Hvordan hindre eskalering av konflikter?   Undervisningsmetoder Kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet, og deltakerne bidrar med refleksjoner rundt og evalueringer av sentrale temaer Korte forelesninger med presentasjon av aktuell teori Dialog Individuelt arbeid og gruppearbeid Realistiske rollespill - cases fra bedriftens hverdag   Skreddersøm til din bedrift Vi skreddersyr kursopplegg til bediftens situasjon og behov. Vi underviser i utvalgte, generelle tema og inkluderer bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveis. Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Strategy and Planning sertifiseringen. [+]
Strategy and planning is an essential aspect to digital marketing. A scoped, measured and achievable digital strategy along with a coherent plan for your organization can significantly reduce spend and increase return from your marketing efforts.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will boost your credibility and help you stand out from the crowd as you become a specialist. This certification has been designed by experts, to create experts.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital Strategy and Planning Traditional Communications Digital Communications Digital Display Advertising Social Customer Service Budget Personnel Risks and Reputation Analytics Strategy formulation and Plan Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL STRATEGY AND PLANNING The Introduction to Digital Strategy and Planning module introduces the key concepts in digital communication. You will learn ways to develop a measured, achievable and well- considered strategy to cater for your digital marketing needs. TRADITIONAL COMMUNICATIONS This module explores communications before digital marketing became widespread. You will examine how communications have developed over time, the limitations of traditional channels and how digital channels can be integrated with traditional methods to achieve greater results. DIGITAL COMMUNICATIONS The digital communications module builds upon the traditional communications module and explores the digital approach to audience engagement. You will be shown how digital communications are measurable and affords you the opportunity to analyze and develop your digital marketing strategy as it grows. DIGITAL CHANNELS This module explores both the advantages, disadvantages and suitability of various channels available to anyone looking to develop a digital marketing campaign. You will know SEO, PPC, email marketing, social media marketing and digital display advertising amongst other concepts so you have the knowledge to implement them as part of a digital marketing strategy. SOCIAL CUSTOMER SERVICE The Social Customer Service module investigates social customer service, peer to peer communities and how online technologies can prove critically important to not only maintaining but also growing your business online. BUDGET This module looks at a crucial aspect of maintaining a budget as part of your wider digital strategy and planning. You will understand cost effective channels and how strong analytics can support cases for increased investment in digital channels. PERSONNEL The Personnel module explores the team you build as they will be responsible for implementing and maintaining digital marketing strategies. You will learn about the new roles and responsibilities associated with digital marketing and how to overcome the challenges these create for Human Resource departments. RISKS AND REPUTATIONS This module details the risks which have developed alongside the growth of digital marketing. You will also be able to distinguish the importance of reputation in digital marketing, both for companies and brand, and how this reputation can be monitored. ANALYTICS The Analytics module examines the opportunity for measurement, reporting and analysis with digital marketing. You will look at the key terms and concepts associated with analytics to ensure you have a deep understanding of its capabilities. Above all you will be introduced to KPIs and how to employ these as part of your analytics. STRATEGY FORMULATION AND PLAN This module ties all the strands of the specialist certification together. You will understand the best practice for implementing a digital marketing strategy and be able to take what you have learned to put together a coherent plan for your organization or business.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettkurs 48 timer 5 670 kr
Learn Italian in a fun, efficient and practical way. The Berlitz Virtual Classroom™ (BVC) is live real-time conversational training delivered via Internet. [+]
Berlitz Italian Group are ideal for those who find it more enjoyable to learn in an environment with other students, yet still want to receive the personalized attention needed to succeed. The combination of live guided conversation and the interactive whiteboard on which the instructor presents materials and students can write, gives the students the benefit of a live classroom with the advantages of the Internet. The PC screen simply replaces the traditional classroom.   After the lesson students can review the lesson using the lesson recording and practice by using the various materials available for their program. You will learn Italian effectively with Berlitz because: Lessons are in Italian exclusively – Your teacher’s native language is Italian. We focus on practical language training – You will be given the maximum time to speak Italian during each lesson. Berlitz courses are relevant to your needs and goals – Therefore maximally motivating. The courses are always made up of a minimum of 2 and maximum of 5 participants Schedule:16 weeks of group instruction (3 – 5 participants) or 13 weeks with a group of 2 participants18:45 – 21:00 Central European Time Free Demo Lesson:Sign up for free demo lesson by clicking on this link See for yourself how the program works: BVC Guided Tour Join your group and experience real results with the conversational Berlitz Method®, and enjoy plenty of individual speaking time with students at your skill level. [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 1 255 kr
Kurset omhandler reglene for fast og midlertidig ansettelse, samt når det kan leies inn fra bemanningsbyrå. [+]
Fast og midlertidig ansettelse (E-kurs) Kurset omhandler reglene for fast og midlertidig ansettelse, samt når det kan leies inn fra bemanningsbyrå. Du får en grundig innføring i de ulike unntaksbestemmelsene for når hovedregelen om fast ansettelse kan fravikes. Vi går også gjennom reglene for når innleie fra bemanningsbyrå kan benyttes. Kurset tar også for seg rettigheter en midlertidig ansatt har etter lengre tids ansettelse, og konsekvenser for virksomheten ved midlertidig ansettelse som er i strid med lovens bestemmelser. Innhold Hovedregel og unntaksbestemmelser Kvote og karantenebestemmelser Krav til arbeidsavtale og opphør av arbeidsforholdet Innleie fra bemanningsbyrå Forhold som gir rett til fast ansettelse Innleie fra annen virksomhet Midlertidig ansettelse i bemanningsbyrå   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 1 time rettslære Revisor: 1 time annet   Kursholder(e) Inger Rose Mathisen   [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Oslo 1 dag 3 990 kr
24 May
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeid med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand... [+]
Excel kurs for controllere/økonomer (nivå 3) Datautveksling/Klargjøring av data Mulige inndatametoder: Importering av tekstfil, webspørringer, innliming av data fra WWW. Importere data med ulikt dataformat: tekst - eller databaseformat Formatproblemer ifm. dataimport: ”feil” formater, fjerne deler av informasjon i en celle, fjerne duplikater, kjapt finne skrivefeil Data/Konsolider Konsolider data: hvor data ligger i samme regneark Konsolidering data: hvor dataene skal behandles på tvers av regneark. Konsolidering data: hvor data ligger i ulike arbeidsbøker Tabeller/Listefunksjonalitet Definisjonen av en tabell: Viktig å huske når tabellen skal behandles videre. Jobbe med en liste: få gode råd angående arbeid med lister Sortere tabellen: kjapt og enkelt med egendefinerte sorteringsnøkler Filter med Autofilter: filtrere ut bare de data du ønsker eller slette tomme rader. Filter med Avansert filter: få råd om i hvilke situasjoner det er smart å bruke avansert filter og hvordan du enklest bruker dette filteret. Beregninger i tabeller og lister Beregninger med flere variabler: Funksjonene Dsummer, Dantall og DGjennomsnitt Organiser og beregne data : Ved hjelp av delsammendrag. Lær hvordan resultatet kan kopieres til et annet sted. Oppslag i en liste: Funksjonene Finn.Kolonne og Finn.Rad Lag rapporter ved hjelp av Pivotteknikk: Opplev hvor enkelt det er å lage rapporter ved hjelp av pivotteknikk! "Hva hvis"-analyser og optimalisering Sensitivitetsanalyse: Målsøking er en måte å regne ”baklengs” på. Sensitivitetsanalyse: Tabeller med 1 og 2 variabler Optimalisering: Ved hjelp av Problemløseren Samarbeid med andre Deling av arbeidsbøker: ved ønske om å jobbe samtidig i samme arbeidsbok Sporing av endringer: når du ønsker å plukke opp de endringer andre har gjort             6 gode grunner til å delta 1. Du vil få en forståelse av hvordan funksjoner generelt er bygd opp og hvordan du bruker disse. 2. Lær å jobbe smart og effektivt med tabeller og lister. Ikke bare lærer du hvordan du raskt håndterer en liste, men du blir trygg på ulike sammendragsmetoder som du kan bruke, og i hvilke tilfelle de ulike metodene er å foretrekke. 3. Velg dette kurset dersom du importerer data fra andre programmer og du ønsker å få kontroll på formatet og oppsettet til materialet du eksporterer til Excel. 4. Du vil lære å jobbe smart med summeringer på tvers av ark og filer. 5. Få råd og metoder for hvordan du kan jobbe sammen med andre og utveksle Excel-data med andre. 6. Du vil få et godt innblikk i de ulike analyseverktøyene som Excel inneholder. 6 gode grunner til å velge KnowledgeGroup Best practice kursinnhold Markedets beste instruktører Førsteklasses kursdokumentasjon Gratis telefonsupport Små kursgrupper Kvalitets- og startgaranti Forkunnskap: På nivå med KnowledgeGroup sine grunnkurs eller tilsvarende kjennskap til programmet. Varighet: 1 dag   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 929 kr
Brukere av et godkjent maritimt VHF-apparat skal ha et Short Range Certifikate (SRC). Tidligere het dette VHF-sertifikat, 
men pensumet er nå tilpasset internasjonale ... [+]
MålsettingBrukere av et godkjent maritimt VHF-apparat skal ha et Short Range Certifikate (SRC). Tidligere het dette VHF-sertifikat, 
men pensumet er nå tilpasset internasjonale regler og navnet er endret til SRC. EmnelisteVHF apparatet DSC (Digital Selective Calling) Nød, haster og trygging Frekvenser, rekkevidder og kanaler Sambandsbehov, kanalbruk Fartøyets identitet, Sertifikater, Forskrifter, Taushetsløfte, legeråd GMDSS, Navtex, Inmarsat Nødradioutstyr kraftforsyning AntennerAvslutningsprøveTeoretisk prøve eksamenOffentlig eksamen hos Telenor (Radioinspeksjonen)Kompetansebevis / sertifikatEt kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen.Kursbeviset vil inneholde informasjon, om opplæringssted, kursinnhold, dato for gjennomføring, kandidatens navn, og fødselsdato og signert av daglig leder/kurs koordinator [-]
Les mer
3 timer 650 kr
Arvbeidsvarslingskurs 0 Kurs for ansatte hos entreprenører, andre arbeidsgivere og kommuner med arbeidsoppgaver som jevnlig medfører opphold på eller ved trafikkert vei... [+]
Alle arbeidstakere som utfører arbeid på veg skal ha nødvendig opplæring i arbeidsvarsling. Kravene til opplæring gjelder for alle som skal utføre arbeide på riks- og fylkesveg, uavhengig av om dette er lønnet eller ikke, se definisjonen på vegarbeid. Formålet med opplæringen er å gi deltakerne grunnleggende kunnskap og forståelse for egen og andres sikkerhet ved arbeid på eller ved veg, og de hensyn som skal tas. De skal videre ha kunnskap om de formelle prosedyrer som skal følges før arbeidet igangsettes og under arbeidets gang.   Teoretisk prøve avlegges. Varighet på sertifisering er 1 år.     [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.