Markedsføringskurs
Oslo
Du har valgt: Gamle Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 2 timer 299 kr
Ta vårt videokurs LinkedIn: for privatpersoner fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Mel... [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. På LinkedIn kan du knytte kontakter med andre, bygge opp en profesjonell identitet, finne utlyste stillinger og gjenoppta kontakten med tidligere kolleger. Kurset er beregnet på deg som ikke har brukt LinkedIn tidligere, og som ønsker å få en rask innføring. I starten av kurset lærer du hvordan LinkedIn er organisert og hvordan man lager en brukerkonto. Deretter lærer du hvordan man knytter kontakter med andre, finner utlyste stillinger og sender beskjeder til andre. Avslutningsvis lærer du hvordan man skriver en oppdatering, anbefaler andre brukere og deltar i grupper.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Profil Kapittel 3: Mitt nettverk Kapittel 4: Stillinger Kapittel 5: Meldingstjeneste Kapittel 6: Startside Kapittel 7: Ekstra Kapittel 8: Grupper Kapittel 9: Innstilinger Kapittel 10: Avslutning   Varighet: 1 time og 37 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettstudier 19 550 kr
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3. [+]
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3.  Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.  Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin.  Digital markedsføring del 3 er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.           Nivå: Yrkesrettet utdanning         Studietid: Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no   Studiestart: NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang!   Antall innsendinger: 17   Eksamen:   Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave.     Pris: Pris 19 550,-   Studiemateriell:   Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen.   Finansiering:   Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.   Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender.       [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Search sertifiseringen. [+]
Ideal for professionals who wish to understand key search marketing campaign metrics, analysis and optimization, this certification will help you increase conversions and generate insightful reports.Validated by the Digital Marketing Institute’s Industry Advisory Council, the learning content is informed by experts and offers the opportunity to gain a globally recognized professional certification. Covered within this certification are specialized modules including SEO setup, SEO content, paid search, video advertising, analytics and much more. Why should I earn this certification? As an in-demand digital marketing discipline, this certification will provide you with the latest techniques and tools to improve your search marketing and lead generation efforts. Through dynamic lectures and case studies, you will possess the expertise to create, manage and implement advanced search marketing strategies using AdWords, PPC, display and remarketing techniques. What will I accomplish? Upon successful completion of a computer-based examination, you will be awarded an invaluable and career changing specialist certification. This will help you stand out from the crowd as a search- marketing specialist. Certified professionals will gain the knowledge and skills needed to plan and implement search- marketing campaigns for companies of any size. An internationally recognized certified professional badge will also be available for you to promote on your LinkedIn profile.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Search Marketing SEO - Setup SEO – Content SEO - Workshop Paid Search Display Advertising Video Advertising Analytics Setup Applied Analytics Strategy and Planning Module  Descriptions: INTRODUCTION TO SEARCH MARKETING This introductory module will provide you with a solid foundation in the key technical concepts of search marketing. You will learn how the core elements, including SEO optimization, PPC advertising and analytics work together to drive targeted and high-converting traffic. These skills will help you understand how each discipline in search marketing interacts with, affects others and influences the wider digital marketing practice. SEO SETUP The SEO Setup module introduces you to the key concepts relating to Search Engine Optimization, how search engines work and the key components of Search Engine Results Pages. You will understand how to set your business, website and SEO objectives and become aware of the free and paid tools you can use in your SEO activities. SEO CONTENT This module will help you understand the importance of content and the technical aspects of onpage optimization. It will also help you enhance search traffic, and develop broader engagement levels across different channels. The SEO Content module will help you set goals, research and develop audience personas, conduct informed keyword research to identify topics and create strategic content campaigns that convert and exceed targets. SEO WORKSHOP You will be introduced to the relevant laws and guidelines, including privacy and data protection laws that pertain to the different aspects of SEO. This will enable you to conduct a comprehensive SEO audit, analyze what SEO tactics work, where to optimize your strategy and use these insights to tweak your strategy. PAID SEARCH The Paid Search module introduces you to the fundamental concepts of PPC advertising. You will learn how to set up an account, interact with the interface and understand the AdWords hierarchy. These skills will help you implement Google AdWords campaigns, become adept at keyword research, understand the rationale behind bidding and determine success through analytics. VIDEO ADVERTISING  You will learn how to explore Pay-Per-Click video advertising and investigatethe opportunities provided through display advertising networks, video hosting and mobile platforms. This module will give you the skills to create a YouTube channel, connect YouTube & Google AdWords to report along with refining, optimizing and measuring campaigns to make informed decisions that increase conversions and ROI. DISPLAY ADVERTISING  The Display Advertising module introduces you to the key performance indicators in display campaigns, including Click-Through-Rate (CTR), Conversion Rate, Average Cost-Per-Click (CPC) and Quality Score. You will understand how to develop a strong creative strategy to target a variety of personas, understand how to effectively advertise on social networks and create Gmail and engagement ads for maximum reach. ANALYTICS SETUP This module enables you to understand how to measure, monitor and optimize your digital marketing campaigns for success. You will learn how to implement Google Analytics code to track visitors and inform buyer research, create accounts and measurable goals for your campaign and use Event Tracking code to track user interactions and measure search marketing efforts. APPLIED ANALYTICS Taking your analytics knowledge to the next level, this module will help you develop an understanding of the more technical aspects of analysis. This knowledge will enable you to analyze different AdWords campaigns, understand conversion analysis and apply campaign attribution and tagging and output detailed conversion reports. STRATEGY AND PLANNING The Strategy & Planning module will teach you how to devise an all-encompassing strategy using the PROPEL model. Made up of three distinct parts, you will learn how planning, researching, setting objectives, preparation, execution and learning are the key components of a successful social strategy and ROI.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Marketing Professional? [+]
This program provides an in-depth and comprehensive introduction to the core essentials of digital marketing. Validated by the Digital Marketing Institutes Industry Advisory Council, the learning content is informed and designed by experts and offers learners the opportunity to gain a globally recognised professional certification.   Why should I earn this certification? Future-proof your career by gaining the latest and most up-to-date digital marketing skills needed to thrive in today’s ever-evolving digital economy. By becoming a Certified Digital Marketing Professional, you will be prepared to take up a more evolved role in the overall marketing field and ensure you are equipped with the tools and skills needed to create a cohesive, effective online strategy. By earning this certification you will be able to conduct digital research, set business objectives for campaigns, establish, develop and optimize digital strategies. You will learn to create and curate content, manage paid and organic campaigns via various social channels, design effective emails and understand how analytics can be used to illustrate a variety of factors. Becoming a Certified Digital Marketing Professional will benefit you regardless of your skills or experience and will empower you to maximize the impact of your marketing through powerful digital tools.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM:  1. Introduction to Digital Marketing 2. Content Marketing 3. Social Media Marketing 4. SEO (Search Engine Optimization) 5. Paid Search (PPC) using Google Ads 6. Display & Video Advertising 7. Email Marketing 8. Website Optimization 9. Analytics using Google Analytics 10. Digital Marketing Strategy   Module Descriptions:    INTRODUCTION TO DIGITAL MARKETING  The Introduction to Digital Marketing module explores introduces the core principles and purpose of Digital Marketing. It will enable you to develop clear and actionable objectives for a digital marketing plan, gain audience and industry insight by conducting digital research. Whilst also preparing the foundations for a fully integrated 360° digital marketing campaign by connecting with your customers and prospects. You will gain an understanding of the core principles of digital marketing, developing marketing objectives and exploring with digital research in order to connect with your customers and prospects alike. CONTENT MARKETING  The content marketing module will enable you to develop the knowledge and skills to plan and execute a content marketing strategy in a persona-orientated, data-driven way informed by your business objectives, aligned with a buyer journey and fits an overall marketing strategy. By the end of this module, you will understand the fundamentals of content marketing concepts and strategy. You will be understand how to conduct content research to find opportunities in order to develop clear and actionable objectives for a digital marketing strategy. You will gain the skills needed to initiate a content marketing strategy, whilst also exploring the value of both creating and curating compelling content through a number of different channels. SOCIAL MEDIA MARKETING  The social media module introduces the key social media platforms for digital marketing and demonstrates how to set up a social media experience for a business. You will discover techniques and best practices for growing and engaging a social media audience. Through this module you will learn how to apply social media concepts and best practices to both organic and paid marketing activities. This will teach you to run campaigns that yield a positive ROI across a variety of platforms. You will understand the fundamental principles of social media marketing and be able to identify key stages in the buyer’s journey. Alongside this, you will learn about the value of reporting on data from social media platform analytics tools and utilize it to inform future campaign objectives. SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  The SEO module will enable you to build an organic search marketing strategy that brings the right kind of visitors to your website. You will learn how to boost online conversions, stand out in the fiercely competitive online marketplace and protect a positive ROI. Through the SEO module you will gain an understanding of the fundamentals of SEO, how it differs from paid search, be able to set SEO objectives, build an SEO content strategy and boost your websites organic search ranking using a range of technical elements.  PAID SEARCH (PPC) WITH GOOGLE ADS  The paid search module will help you understand the fundamentals of paid search, how it differs from organic search methods and the key benefits of both. You will develop the knowledge and skills needed to create and manage a paid search campaign in Google Ads. Alongside this, you will learn to optimize paid search campaigns, and explore how to measure the effectiveness of paid search campaigns using Google Ads and Google Search Console.  DISPLAY & VIDEO ADVERTISING The display and video advertising module will equip you with the technical understanding and skills to build and maintain an effective display and video advertising strategy. As part of this, you will learn how to create a YouTube channel, manage video content and identify ad formats available within the Google Display Network and YouTube. Furthermore, you will learn how to apply targeting, re-marketing and a bidding strategy to your campaigns before analysing their effectiveness by pulling reports detailing the most important metrics available.  EMAIL MARKETING  The Email Marketing module will teach you how to construct and deliver an effective email marketing campaign. You will learn the fundamentals of email including the concepts of segmentation, personalization, timing and engagement. What’s more, you will also gain valuable insight into the legislation and regulations surrounding data protection underpinning an effective email marketing strategy. Upon completion of this module, you will be able to apply the core principles, techniques and actions for developing a high performing email marketing strategy. It will also ensure that you can design effective emails that generate leads, retain customers and inspire evangelists.  WEBSITE OPTIMIZATION  The website optimization module will teach you how to build and publish a well-designed, high performing and optimized website that is aligned to your business goals. You will be guided through the key components of web design to design, create and publish an effective website and choose the most suitable hosting option based on your budget and business objectives. Through this module you will gain insight into the importance of optimization, be able to identify the principles of good web design and realise how to attract potential customers with effective content and copy. This module will help you to understand how to use your website for insight, tracking, measurement and data capture using various metrics and tools.   ANALYTICS WITH GOOGLE ANALYTICS This module will teach you the basic concepts of web analytics in digital marketing and the legal responsibilities and best practices concerning data collection, consent and privacy. You will be able to recognise the fundamentals of web analytics to draw actionable conclusions from data and gain insight into traffic and audiences. With this, you will be able to set goals for a business website and know how analytical tools can measure these goals. By the end of this module, you will be able to conduct analysis and iteration of campaigns by tracking and assessing conversions, reporting technical performance and reviewing KPIs.   DIGITAL MARKETING STRATEGY  The digital marketing strategy module sets out the core components of an effective strategy. Whilst at the same time teaching you, in a systematic fashion, how to design complex, long-term digital marketing strategies that service both marketing and commercial objectives. This module will enable you to set objectives for clear and measurable KPIs and prepare a strategic plan incorporating content, search and creative strategies. You will learn how to develop a media plan with a structured approach to budgeting, resource allocation and channel selection.   Trykk her for å bestille [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i emnet er basert på to prosjektoppgaver som hver teller 50 % av karakteren. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Hvert av prosjektene må være bestått hver for seg. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Klageadgang gjelder kun for samlet karakter. Ansvarlig: Monica Storvik         Læremål: KUNNSKAPER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten kunne redegjøre for:- mål og strategi i organisasjoner- ulike former for organisasjonsstruktur og kjenne til hvordan organisasjonskultur påvirker en organisasjon- makt og konflikter i organisasjoner- organisasjons omgivelser og dens betydning for organisasjonen- individet og kommunikasjon i organisasjonen samt kjenne til ulike beslutningsprosesser- endrings- og ledelsesprinsipper FERDIGHETER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten:- både individuelt og i grupper kunne diskutere og redegjøre for hvordan en organisasjon fungerer med bakgrunn i fagstoffet- både individuelt og i grupper kunne analysere reelle case med bakgrunn i emnets fagstoff GENERELL KOMPETANSE:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten være i stand til å:- formidle fagstoffet både skriftlig og muntlig. Innhold:Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. Emnet gir også en innføring i grunnleggende endrings- og ledelsesprinsipper.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Organisasjon og ledelse 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
3 dager 18 900 kr
Drive business improvement by enhancing your analysis, planning and strategic skills. Effectively identify business issues, opportunities, problems and solutions. [+]
As a Business Analyst one of your main roles is to drive business improvement and attain business benefit. Enhance your analysis, planning, problem-solving and strategic skills with the BCS BA Practice course. This course teaches participants how to develop effective and feasible business solutions by using a range of strategic analysis and enterprise improvement techniques. Gain skills in identifying business issues, opportunities, problems and solutions. All of these could fast track your career and make you stand out from your peers.   Goals:  Describe how a business strategy is developed Use strategic analysis techniques Describe the need for project discipline Explain techniques to investigate an organisation’s business systems Describe an approach to improving business systems Explain the importance of stakeholder management and use a stakeholder analysis technique Use techniques for the analysis and modelling of business systems Describe how recommendations for business improvement may be identified Describe the contents of a rigorous business case for the development and implementation of business change Identify costs, benefits, impacts and risks for an option in a business case   Topics:  Business analysis rationale Strategic analysis in context A project approach to business analysis Understanding the situation/issues Business perspectives Analysing and modelling the business activities Creative problem solving Identifying potential solutions Making the business case [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Strategy and Planning sertifiseringen. [+]
A specialist certification, this program is aimed at anyone involved in planning a digital strategy, or likely to be involved in this area in the future. Validated by the Digital Marketing Institute’s Industry Advisory Council, the learning content is industry aligned and offers the opportunity to earn a globally recognized professional certification. Covered within this certification are social and customer service, big data and analytics, budget and resourcing, digital leadership and much more. Why should I earn this certification? Planning and strategy are key to any digital marketing campaign. Earning this certification will introduce you to digital communications, and help you develop a measured and well-considered strategy and coherent plan for an organization. Through dynamic lectures and case studies, you will gain a solid understanding of the theory and practical application of digital strategy, allowing you to implement a powerful marketing mix that sustains customer engagement and increases sales. This specialist certification will enable you to consolidate the essential skills needed to create well-measured digital strategies that convert.   THERE ARE NINE MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Strategy and Planning Traditional Communications Digital Communications Digital Channels Social Customer Service Budget & Resourcing Big Data & Analytics Digital Leadership Strategy Formulation & Plan Module Descriptions: INTRODUCTION TO STRATEGY AND PLANNING This module will introduce you to the Digital Marketing Institute’s 3i methodology and framework, which will enable you to plan and develop an effective strategy for your organization. You will learn how to address the complexities of planning and become familiar with the concept of strategic management and reporting. TRADITIONAL COMMUNICATIONS The Traditional Communications module looks at communications before digital marketing became widespread and how it has evolved over the years. You will explore the strengths of traditional communication methods, as well as realizing its limitations. It will help you understand how to respond to a range of different situations and how digital communications can be integrated with traditional approaches. DIGITAL COMMUNICATIONS This module will introduce you to the concept of digital communications and how to use them to engage with an audience. You will also become familiar with the tools and timelines associated with a digital campaign and PR activities. DIGITAL CHANNELS The Digital Channels module will introduce you to the value, characteristics and suitability of social media platforms and contextualize the digital landscape, including Search Marketing (SEO), Email Marketing, Digital Display Advertising, Mobile Marketing, and Social Media Marketing. SOCIAL CUSTOMER SERVICE This module looks at using social media as a customer service channel, peer-to-peer community conduit and how what is happening online is critically important to businesses. You will learn how to identify challenges and tactical approaches required for social crisis management, develop social networks and understand how to sustain customer engagement, strategize, build, measure and scale an enterprise-level social customer service operation. BUDGET & RESOURCING The Budget & Resourcing module looks at the crucial aspects of planning and maintaining a budget in your digital marketing strategy. On completion of this module, you will be familiar with the key areas to consider when creating a budget for digital activities and understand the range of documentation required. BIG DATA & ANALYTICS This module will provide you with a broad understanding of Big Data, Advanced Analytics and AI. You will learn the fundamental frameworks and understand how cutting-edge analytics tools are being used to help businesses succeed. You will learn the elements and practices that make up an efficient analytical approach and the main considerations when constructing a formal analytics program for your business DIGITAL LEADERSHIP The Digital Leadership module will guide you in your transition from a traditional to a digital strategy and empower you to mentor coach and lead your team in their digital marketing activities. You will learn how to bridge the gap between marketing and sales, act as a social leader, build and maintain awareness of your digital strategy and implement effective communication strategies. STRATEGY FORMULATION AND PLAN The Strategy Formulation and Plan module will provide a structured conclusion to bring together all the strands of the Digital Strategy and Planning Program. It introduces you to methodologies for utilizing a SWOT Analysis to develop SMART objectives and create a coherent strategic plan for your organization.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettstudier 9 500 kr
Digital markedsføring (del 3) er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. [+]
Digital markedsføring (del 3) er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer å lage en profesjonell nettside med WordPress, øke synligheten til en eller flere nettsider med søkemotoroptimalisering, designe vakre nyhetsbrev med Mailchimp og lage effektive landingssider som skaper virkelige resultater.    Beskrivelse Kursene er videobasert, bruker norske versjoner av programvare og holdes på norsk. Programvaren er gratis og det kreves at du har din egen nettside.   Obligatorisk HTML: webutvikling         Søkemotoroptimalisering: komplett         Innholdsmarkedsføring: komplett         Mailchimp         WordPress: komplett       [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs i HubSpot fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
HubSpot er et salgs- og markedsføringsverktøy som hjelper bedrifter med å tiltrekke seg besøkende, konvertere besøkende til kunder og kunder til ambassadører. Firmaet ble grunnlagt i 2006 av Brian Halligan og Dharmesh Shah. HubSpot bygger på det velkjente fenomenet Inbound Marketing, som kort fortalt handler om å få kunden til å komme til deg, i stedet for at du oppsøker kunden. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg rask og grunnleggende innføring i HubSpot. HubSpot kan deles opp i 3 ulike deler: CRM, Marketing Hub og Sales Hub. Fokuset i dette kurset kommer til å være på gratis-versjonen av Marketing Hub. Det betyr at du kan bli kjent med HubSpot.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Konfigurer Kapittel 3: Lead flows Kapittel 4: Collected forms Kapittel 5: Contacts Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 6 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs Mailchimp fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Verktøyet gjør det enkelt å markedsføre produkter eller tjenester gjennom e-post. Selskapet ble stiftet i 2001 av Ben Chestnut og Dan Kurzius - og er blitt det foretrukne verktøyet for e-postmarkedsførere verden over. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg en komplett gjennomgang av Mailchimp - verdens beste e-postmarkedsføringsverktøy. I begynnelsen lærer du å installere og konfigurere Mailchimp på riktig måte. Deretter lærer du å lage lister, grupper og segmenter. Videre lærer du å lage skjemaer, maler og nyhetsbrev. Kort oppsummert, alt du trenger for å bli en Mailchimp-ekspert.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Lister Kapittel 3: Evaluering Kapittel 4: Skjemaer Kapittel 5: Maler Kapittel 6: Kampanjer (vanlig) Kapittel 7: Kampanjer (auto) Kapittel 8: Kampanjer (annet) Kapittel 9: Rapporter Kapittel 10: Avslutning   Varighet: 3 timer og 53 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
2 dager 14 900 kr
During this two-day course, you will learn about the activities, tools, and mechanics used to manage backlogs and programs to help deliver value in a Lean enterprise. [+]
Use SAFe to deliver value through effective ART management and efficient Program Increment execution. Deliver value through effective Program Increment execution. During this two-day course, you will learn about the activities, tools, and mechanics used to manage backlogs and programs to help deliver value in a Lean enterprise. You’ll also be introduced to the Agile Release Train (ART), the value it delivers, and what you can do to best support and improve it. Other key learnings include how to use Lean thinking to write Epics and break them down into Features and Stories, as well as plan Iterations and Program Increments. There’s also insights into the Continuous Delivery Pipeline, DevOps culture, and ways Product Owners/ Managers can effectively integrate.   Goals:  Implement SAFe in a Lean enterprise SAFe Lean-Agile principles for the Product Owner/Manager Effectively support Lean Portfolio Management Put together a role action plan Deliver benefits with Program Increment Planning Run and deliver ongoing value with the Program Increment Identify Product Owner/Manager responsibilities   Topics:  SAFe in the Lean enterprise Lean-Agile mindset for the Product Owner/Manager Support Lean Portfolio Management Continuously understand customer needs Carry out the Program Increment Roles and responsibilities of the Product Owner/Manager Develop a Product Owner/ Manager action plan   Exam:  The examination consists of a closed book, web-based multiple choice exam. Candidates have 90 minutes (1.5 hours) to complete 45 questions, with a score of 34 (76%) required to pass. The exam is free with the purchase of this course. Please note! If you don´t pass the exam on the first attempt, it will cost 50$ per new attempt of the certification.      [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 299 kr
Ta vårt videokurs i Facebook-annonsering fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg ... [+]
Dette er fjerde utgave av vår populære kursserie hvor du lærer å annonsere på Facebook. Det har skjedd mye siden vi publisert første utgave i 2013, men en ting forblir uendret: det å markedsføre på Facebook er gull verdt, når det gjøres på riktig måte. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg å annonsere på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. Når du er ferdig med kurset vil du ha alle forutsetninger for å jobbe profesjonelt med Facebook-annonsering, enten det er for bedriften du jobber for eller på vegne av en kunde.   Innhold: Kapittel 1: Innføring Kapittel 2: Målgruppe Kapittel 3: Opprett annonse Kapittel 4: Annonseadministrasjon Kapittel 5: Remarketing Kapittel 6: Trafikk-annonse Kapittel 7: Remarketing-annonse Kapittel 8: Konvertering-annonse Kapittel 9: Analysere Kapittel 10: Annonseformater Kapittel 11: Avslutning   Varighet: 5 timer og 2 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
1 dag 2 990 kr
Nyhetsbrev – en av de mest effektive markedsføringskanalene. [+]
Nyhetsbrev – en av de mest effektive markedsføringskanalene. Et godt nyhetsbrev er målrettet og relevant for mottakeren. Første prioritet: Godt innhold servert på riktig måte – til riktig tid. Å lage et godt nyhetsbrev som blir lest krever at man sjonglerer mange ulike elementer. Du må fokusere på rettskriving, gode ”Call-To-Action”, hvordan det skal se ut, hvordan det skal fungere på mobil og desktop, unngå at det havner i spamfilteret og samtidig være innenfor markedsføringsloven.   Og om du gjør det feil, så er det ingen angreknapp   Utbytte Lær hvilke elementer som må til for å lykkes med gode nyhetsbrev Lær å skape gode call to action Lær hvordan du kan skape godt visuelt innhold som verdiøker nyhetsbrevet Lær hvordan du kan sette gode mål for nyhetsbrevet Hvordan måle hvor mange som klikker   Overblikk over kurset Hvorfor skal din bedrift sende nyhetsbrev Hva er et godt nyhetsbrev Hva vil du oppnå Hvordan strukturere Hvordan skal det se ut Hva skal du si Hva vil du at leseren skal gjøre Hvordan måle effekten av nyhetsbrevet Feil så å si alle gjør når de sender nyhetsbrev   Kursholder   Erik Eskedal, Iteo Digital Erik er byråleder og digital strateg i Iteo Digital. Med bakgrunn som markeds- og CRM-ansvarlig har han 10 års erfaring med digital kundedialog, kundeservice og relasjonsbygging. De siste årene har han vært en fremtredende personlighet innen sosiale medier for B2B gjennom sin egen blogg, foredrag og rollen som Digital Communication Manager i Visma. Erik leverer digitale strategier med høy fokus på ROI tilpasset hele markedsmiksen. Erik har de siste årene vært gjesteforeleser på Handelshøyskolen BI i kurset Sosiale medier, holdt foredrag for Markedsanalyseforeningen, ITS, Confex, Computas, SocialSummer, ReThink Mini, Bloggcamp, Gule Sider og Eniro. Samt holdt kurs for flere ledende norske bedrifter innen bruk av sosiale medier og LinkedIn.   Kursform En blanding av foredrag, plenumsdiskusjon og praktiske øvingsoppgaver. Deltagerne trenger ikke å ha med eget utstyr   Målgruppe Alle som jobber med markedsføring eller kundekommunikasjon i bedrifter som ønsker å kommunisere med kundene sine. [-]
Les mer
Nettkurs 140 timer 7 900 kr
Markedsføring og ledelse 1 er et programfag i utdanningsprogram for studiespesialisering. Faget gir deg grunnleggende innføring i hvordan organisasjoner fungerer samt hvo... [+]
Markedsføring og ledelse 1 er et programfag i utdanningsprogram for studiespesialisering. Faget gir deg grunnleggende innføring i hvordan organisasjoner fungerer samt hvordan et marked fungerer. ForkunnskaperFullført grunnskole eller tilsvarende. Omfangn140 årstimer EksamenMuntlig eksamen FagkodeSAM3005 [-]
Les mer
Nettstudier 11 000 kr
Markedsføring handler om å selge varer, tjenester og ideer og om å investere i fornøyde kunder. [+]
Markedsføring handler om å selge varer, tjenester og ideer og om å investere i fornøyde kunder. En slik kunde- eller markedsorientering forutsetter kunnskap om kundenes ønsker og behov og deres atferd før, under og etter kjøp og bruk av en vare eller tjeneste. De siste årene har stadig nye næringslivsskandaler blitt rullet opp - både i utlandet og her hjemme. Markedsføringen må være i samsvar med god forretningsskikk. Emnet er delt i tre moduler. Modul 1 tar for seg markedsføringens oppgaver og roller, markedsføringens omgivelser, strategi og markedsplanlegging. Modul 2 behandler kjøpsatferd, markedssegmentering og målgrupper, mens vi i modul 3 går gjennom relasjonsmarkedsføring, produktutvikling og produktpolitikk samt markedskommunikasjon og salg.   [-]
Les mer