Markedsføringskurs
Du har valgt: Møre og Romsdal
Nullstill
Filter
Ferdig

-

2 dager 14 900 kr
During this two-day course, you will learn about the activities, tools, and mechanics used to manage backlogs and programs to help deliver value in a Lean enterprise. [+]
Use SAFe to deliver value through effective ART management and efficient Program Increment execution. Deliver value through effective Program Increment execution. During this two-day course, you will learn about the activities, tools, and mechanics used to manage backlogs and programs to help deliver value in a Lean enterprise. You’ll also be introduced to the Agile Release Train (ART), the value it delivers, and what you can do to best support and improve it. Other key learnings include how to use Lean thinking to write Epics and break them down into Features and Stories, as well as plan Iterations and Program Increments. There’s also insights into the Continuous Delivery Pipeline, DevOps culture, and ways Product Owners/ Managers can effectively integrate.   Goals:  Implement SAFe in a Lean enterprise SAFe Lean-Agile principles for the Product Owner/Manager Effectively support Lean Portfolio Management Put together a role action plan Deliver benefits with Program Increment Planning Run and deliver ongoing value with the Program Increment Identify Product Owner/Manager responsibilities   Topics:  SAFe in the Lean enterprise Lean-Agile mindset for the Product Owner/Manager Support Lean Portfolio Management Continuously understand customer needs Carry out the Program Increment Roles and responsibilities of the Product Owner/Manager Develop a Product Owner/ Manager action plan   Exam:  The examination consists of a closed book, web-based multiple choice exam. Candidates have 90 minutes (1.5 hours) to complete 45 questions, with a score of 34 (76%) required to pass. The exam is free with the purchase of this course. Please note! If you don´t pass the exam on the first attempt, it will cost 50$ per new attempt of the certification.      [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 timer
Hvordan kommuniserer din skole i sosiale medier? [+]
Strategisk bruk av sosiale medier kan engasjere elever, foresatte og andre interesserte. En skole som publiserer må også være en skole som er bevisst på sin pedagogikk, læringsmiljø og verdier. Kurset gir konkrete eksempler på hvordan skolen/avdelingen kan utvikle en strategi der man produserer og evaluerer og finner sin stemme med interne ressurser. Med publisering følger et redaksjonelt ansvar. Hvordan kan skolen balansere ansvaret, og bruke sosiale medier på en engasjerende måte? Dette nettkurset retter seg mot lærere og avdelingsledere, men kan også være aktuelt for kommunikasjons- ansvarlige på skolen.  Kursholder Håvard Tryti er til daglig lektor i kunstfag ved Edvard Munch videregående skole i Oslo, og har sittet i læreplangruppen for Kunst design og arkitektur (KDA) programfag i Fagforyelsen. Som lærer på 14. året, er han fortsatt en utviklingsorientert lærer som brenner for levende teori og medskapende elever. I tillegg til undervisning, arbeider han strategisk og operativt med Edvard Munch vgs’ kommunikasjon i SoMe. Han er i startgropen som foredragsholder, og formidler fersk praksis! Håvard har sin utdannelse fra SHKS og Statens Kunstakademi i Oslo, nå KHiO, og PPU fra Oslo MET.  [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 349 kr
Ta vårt videokurs Søkemotoroptimalisering: ekspert fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs.... [+]
Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å øke synlighet til en eller flere sider på internett. Det handler om å overbevise Google om at nettsiden din fortjener bedre eksponering enn konkurrentenes nettsider. Dette kurset passer for deg som har grunnleggende forståelse av søkemotoroptimalisering, og som nå ønsker å ta et steg videre. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer i dette kurset til å lære deg hvordan du bruker flere forskjellige SEO-verktøy.   Innhold: Kapittel 1: Google Kapittel 2: Keywordtool Kapittel 3: Traffic Travis Kapittel 4: Screaming Frog Kapittel 5: Ahrefs Kapittel 6: Moz Kapittel 7: Buzzsumo Kapittel 8: SimilarWeb Kapittel 9: Avslutning   Varighet: 2 timer og 38 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 9 500 kr
Google - digital markedsføring er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. [+]
Google - digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.   Du lærer å spore besøkende og måle konverteringer med Google Analytics, lage annonser som skaper resultater med Google Ads, administrere sporingskoder med Google Tag Manager og påvirke hvordan en nettside indekseres med Google Search Console. Kursene er videobasert, bruker norske versjoner av programvare og holdes på norsk.     [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 9 500 kr
Webutvikling - digital markedsføring er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. [+]
Webutvikling - digital markedsføring er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.   Du lærer å lage en profesjonell nettside med WordPress, øke synligheten til én eller flere nettsider med søkemotoroptimalisering, designe vakre nyhetsbrev med Mailchimp og lage effektive landingssider som skaper virkelige resultater. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom prosessene og hjelpe deg med å få mest mulig ut av de digitale verktøyene.    Kursene er videobasert, bruker norske versjoner av programvare og holdes på norsk.     [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 349 kr
Ta vårt videokurs i innholdsmarkedsføring fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg... [+]
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter - store som små - operere som "mediehus". Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Velkommen!   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Eksempler Kapittel 3: Idéer Kapittel 4: Planlegge Kapittel 5: Iverksette Kapittel 6: Steget videre Kapittel 7: Avslutning   Varighet: 2 timer og 48 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 349 kr
Ta vårt videokurs LinkedIn: for privatpersoner fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Mel... [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. På LinkedIn kan du knytte kontakter med andre, bygge opp en profesjonell identitet, finne utlyste stillinger og gjenoppta kontakten med tidligere kolleger. Kurset er beregnet på deg som ikke har brukt LinkedIn tidligere, og som ønsker å få en rask innføring. I starten av kurset lærer du hvordan LinkedIn er organisert og hvordan man lager en brukerkonto. Deretter lærer du hvordan man knytter kontakter med andre, finner utlyste stillinger og sender beskjeder til andre. Avslutningsvis lærer du hvordan man skriver en oppdatering, anbefaler andre brukere og deltar i grupper.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Profil Kapittel 3: Mitt nettverk Kapittel 4: Stillinger Kapittel 5: Meldingstjeneste Kapittel 6: Startside Kapittel 7: Ekstra Kapittel 8: Grupper Kapittel 9: Innstilinger Kapittel 10: Avslutning   Varighet: 1 time og 37 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 140 timer 7 900 kr
Markedsføring og ledelse 1 er et programfag i utdanningsprogram for studiespesialisering. Faget gir deg grunnleggende innføring i hvordan organisasjoner fungerer samt hvo... [+]
Markedsføring og ledelse 1 er et programfag i utdanningsprogram for studiespesialisering. Faget gir deg grunnleggende innføring i hvordan organisasjoner fungerer samt hvordan et marked fungerer. ForkunnskaperFullført grunnskole eller tilsvarende. Omfangn140 årstimer EksamenMuntlig eksamen FagkodeSAM3005 [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 349 kr
Ta vårt videokurs i Facebook-annonsering fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg ... [+]
Dette er fjerde utgave av vår populære kursserie hvor du lærer å annonsere på Facebook. Det har skjedd mye siden vi publisert første utgave i 2013, men en ting forblir uendret: det å markedsføre på Facebook er gull verdt, når det gjøres på riktig måte. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg å annonsere på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. Når du er ferdig med kurset vil du ha alle forutsetninger for å jobbe profesjonelt med Facebook-annonsering, enten det er for bedriften du jobber for eller på vegne av en kunde.   Innhold: Kapittel 1: Innføring Kapittel 2: Målgruppe Kapittel 3: Opprett annonse Kapittel 4: Annonseadministrasjon Kapittel 5: Remarketing Kapittel 6: Trafikk-annonse Kapittel 7: Remarketing-annonse Kapittel 8: Konvertering-annonse Kapittel 9: Analysere Kapittel 10: Annonseformater Kapittel 11: Avslutning   Varighet: 5 timer og 2 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
1 300 kr
Tapt sertifikat for alle våre kurs kan bestilles her. Bestilling av tapte sertifikater, bestilling av kursmateriale mm [+]
Om du har tapt ditt sertifikat etter kurs hos oss kan nytt bestille på denne siden.  Bestilling av tapte sertifikater, bestilling av kursmateriale mm [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs i strategisk bruk av sosiale medier med Astrid Valen-Utvik. Lær hvordan du skaper engasjement på en god måte. [+]
Hvordan virksomheten din kan skille seg ut på en god måte i sosiale medier Kommunisere i sosiale medier på utradisjonelt vis for å oppnå ønsket effekt Virkemidler du kan bruke for å sikre godt engasjement på ditt innhold   De fleste vet at virksomheten bør ha en god tilstedeværelse i sosiale medier, og at man bør lage godt innhold som engasjerer målgruppen. Men hva betyr det egentlig i praksis? I dette kurset får du praktiske tips og gode verktøy som du raskt kan ta i bruk for å sikre din virksomhet en strategisk og målbevisst kommunikasjon i sosiale medier – som fungerer!   Dagens komplekse mediesituasjon Direkte, personlig kommunikasjon Troverdighet og tillit er en ny valuta Godt innhold – for hvem? Slik virker Facebooks algoritmer Konkrete eksempler på innhold som gir gratis rekkevidde Kommuniser ut i fra dine kjerneverdier Slik etablerer du tydelige kommunikasjonsmål Et enkelt verktøy for strategisk innholdsutvikling Gode fortellinger er godt innhold Hvem sitter på historiene du kan fortelle? Hva kreves av organisasjonen? Slik etablerer du gode møteplasser for historiedeling Slik lager og vedlikeholder du en innholdsplan Hvem gjør hva i organisasjonen? Hvordan sikre de nødvendige ressursene? Hvilket omfang ønsker du? Slik etablerer du en prioriteringsoversikt Hva er virksomhetens strategiske mål? Slik bruker du sosiale medier for å nå strategiske mål Rekkevidde og engasjement Hva skal måles og når? Nyttige verktøy som bør brukes Slik etablerer du en analyseoversikt Ikke måle for å måle – du må bruke resultatene Slik definerer du handlingspunkter ut i fra positive/negative resultater Prøving og feiling for å utvikle magefølelse for arbeid med sosiale medier Oppsummering og veien videre [-]
Les mer
1 dag 3 500 kr
Lær hvordan du skal få en strategisk kommunikasjon på Facebook, Twitter, YouTube, blogg etc. [+]
Sosiale medier har en rekke muligheter og utfordringer for bedrifter som har et bevisst forhold til merkevarebygging, omdømme- og kommunikasjonsarbeid. Lær hvordan du skal få en strategisk kommunikasjon på Facebook, Instagram, Linkedin og Snapchat. Du kan sjelden være like god overalt hele tiden. Hvem er kundene dine og hvor møter du dem? Er Instagram eller Facebook din beste salgskanal, og hva skal du i tilfelle gjøre der? Kurset passer for alle som skal jobbe med sosiale kanaler. Kursinnhold, sosiale medier: Bruken av de ulike kanalene Hvordan sosiale medier fungerer som virkemiddel for å skape dialog og relasjoner Hvordan vekke interesse og fenge i sosiale kanaler Hvordan overvåke ulike kanaler og følge med på ditt omdømme Hvilke kanaler skal du satse på? Hvordan kommunisere du i de ulike kanalene? I kurset bruker vi mest tid på Facebook, men ikke i Facebook sitt annonsesystem. Her blir det kun en kort gjennomgang. Skal du ha kurs i Facebook-annonser er det kurset Facebook-annonser og Photoshop. Kurset er praktisk lagt opp, du får innspill til din kommunikasjon i sosiale medier.   https://igm.no/sosiale-medier/ [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 19 550 kr
Dette kurset tar deg gjennom Google-verktøyene, hvordan markedsføre på sosiale medier, samt sentrale teknologier og teknikker du bør beherske når du jobber med digital ma... [+]
Dette kurset tar deg gjennom Google-verktøyene, hvordan markedsføre på sosiale medier, samt sentrale teknologier og teknikker du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.   Kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3. Dette er kurset for deg som ønsker et komplett kurs om digital markedsføring og dets verktøy.    Digital markedsføring del 1 er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer å spore besøkende og måle konverteringer med Google Analytics, lage annonser som skaper resultater med Google Ads, administrere sporingskoder med Google Tag Manager og påvirke hvordan en nettside indekseres med Google Search Console. Digital markedsføring del 2 er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin. Du lærer hvordan du øker rekkevidde på statusoppdateringer, hvordan du lager en kampanje, definerer en målgruppe, velger et budsjett, designer en annonse, gjennomfører en A/B-test, måler konverteringer, og veldig mye mer. Digital markedsføring del 3 er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer også å lage en profesjonell nettside med WordPress, øke synligheten til én eller flere nettsider med søkemotoroptimalisering, designe vakre nyhetsbrev med Mailchimp og lage effektive landingssider som skaper virkelige resultater.   [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 11 000 kr
Markedsføring handler om å selge varer, tjenester og ideer og om å investere i fornøyde kunder. [+]
Markedsføring handler om å utvikle og selge varer og tjenester som tilfredsstiller menneskelige behov. Markedsføringsledelse tar for seg alle de emnene som en markedsfører må beherske for å lede dette arbeidet i en moderne organisasjon og i et marked som er i stadig endring.   Emnet er delt i tre moduler. Modul 1 tar for seg markedsføringens oppgaver og roller, markedsføringens omgivelser, strategi og markedsplanlegging. Modul 2 behandler kjøpsatferd, markedssegmentering og målgrupper, mens vi i modul 3 går gjennom relasjonsmarkedsføring, produktutvikling og produktpolitikk samt markedskommunikasjon og salg.       [-]
Les mer
Nettstudier 5 400 kr
Salg og Markedsføring skal gi kunnskap og forståelse for forbrukere, salg, kjøpsatferd. Sentralt i dette er hva som motiver til kjøp av ulike reiselivsprodukter. Bruken o... [+]
Salg og markedsføring Reiseliv Vg2 Salg og Markedsføring skal gi kunnskap og forståelse for forbrukere, salg, kjøpsatferd. Sentralt i dette er hva som motiver til kjøp av ulike reiselivsprodukter. Bruken og forståelsen av digitale verktøy i markedsføring og booking. Studiet skal også gi kunnskap og innsikt i lover og etikk innen markedsføring av reiselivsprodukter. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 5 uketimer som tilsvarer 140 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs. at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Salg og markedsføring for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: I dette kurset trenger man ikke andre læremidler enn dem som inngår i kursprisen. Målgruppe: Salg og markedsføring er et av tre programfag på Reiseliv Vg2. Det kan også tas som enkeltstående kurs. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. Du må melde deg opp til privatisteksamen om du vil ha en eksamenskarakter. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no. Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i Vertskapsrolla RLV2002 http://www.udir.no/kl06/RLV2002/ . Faget er delt opp i følgende emner/studieenheter: Behov og motivasjon Målgrupper og segmentering Salg og markedsføring Nettsider og internett Etikk, regler og lovverk Hver studieenhet består av: Kompetansemål for studieenheten Tekst om emnet Bloggoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer [-]
Les mer