Markedsføringskurs
Hordaland
Du har valgt: Modalen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 8 450 kr
Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digita... [+]
Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer å spore besøkende og måle konverteringer med Google Analytics, lage annonser som skaper resultater med Google AdWords, administrere sporingskoder med Google Tag Manager og påvirke hvordan en nettside indekseres med Google Search Console   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Digital markedsføring - P-IKT009 - 5446 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 4 Eksamen Eksamen Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave. Priser og finansiering Pris kontant Pris 9 500,- Studiemateriell Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å søkemotoroptimalisere på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte. I starten av kurset lærer du hvordan relevans, autoritet og nettsidens arkitektur påvirker synligheten til en side. Deretter lærer du hvordan man finner, analyserer og implementere nye søkeord. Du lærer også hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking. Videre lærer du hvordan nettsidens hurtighet, struktur og navigasjon påvirker ranking. Avslutningsvis lærer du hvordan inngående, interne og utgående linker påvirker synligheten til en side.  Innhold Du lærer hvordan relevans, autoritet og arkitektur påvirker ranking Du lærer å finne søkeord Du lærer å analysere søkeord Du lærer å implementere søkeord Du lærer å forbedre nettsidens hurtighet og struktur Du lærer hvordan inngående og utgående linker påvirker ranking Du lærer hvordan aktivitet på sosiale medier påvirker ranking [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å bruke LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. På LinkedIn kan du knytte kontakter med andre, bygge opp en profesjonell identitet, finne utlyste stillinger og gjenoppta kontakten med tidligere kolleger. Kurset er beregnet på deg som ikke har brukt LinkedIn tidligere, og som ønsker å få en rask innføring. I starten av kurset lærer du hvordan LinkedIn er organisert og hvordan man lager en brukerkonto. Deretter lærer du hvordan man knytter kontakter med andre, finner utlyste stillinger og sender beskjeder til andre. Avslutningsvis lærer du hvordan man skriver en oppdatering, anbefaler andre brukere og deltar i grupper. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å lage en profil og CV Du lærer å bygge nettverk Du lærer å om stillinger Du lærer å startsiden Du lærer å om profil Du lærer om grupper Du lærer om innstillinger [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 299 kr
Lær å skape synlighet med innholdsmarkedsføring på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter – store som små – operere som «mediehus». Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Innhold Du lærer hva innholdsmarkedsføring er Du får eksempler på innholdsmarkedsføring Du får ideer til innholdsmarkedsføring Du lærer å lage en strategi Du lærer å iverksette en strategi Du lærer å ta steget videre med søkemotoroptimalisering, sosiale medier og multimedia [-]
Les mer
2 500 kr
Presenter dine trykksaker som eMagasin på internett [+]
Presenter dine kundemagasiner, brosjyrer etc. som et eMagasin på internett. Norsk Fagutdanning gir deg en digital publikasjon som er moderne og brukervennlig, og som kan leses på tvers av flere plattformer; som Windows, Mac, iOS (Iphone og Ipad, Windows Phone (W10) og Android. I NF eMagasin kan du bla fra side til side som i et vanlig magasin, søke etter innhold, ha innholdsfortegnelse, bygg inn video (YouTube og Vimeo) og bilder, skrive ut innholdet i magasinet eller laste ned filer (eks. PDF, doc, etc) dele innhold i sosiale media, m.m. Alle produksjoner leveres i HTML5. "Offline"-versjoner for PC og Mac kan også leveres, men kun på oppfordring. Det eneste du trenger å gjøre, er å sende oss PDF-filen som skal brukes til produksjon og så du får tilbake en link til ferdig eMagasin som du kan sende dine kunder eller legge ut på din egen nettside. Eksempel: https://fagutdanning.no/emagasin/kurs/ Velg årsavtale eller enkeltproduksjoner til høyre. Send PDF-filen til: bjorn@fagutdanning.no [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Lær å sende ut nyhetsbrev med Mailchimp på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
Mailchimp er et nettbasert verktøy som gjør det like enkelt å designe nyhetsbrev som det er å sende dem ut til abonnenter. Tjenesten er gratis å bruke for inntil 2000 abonnenter, og hvis du sender mindre enn 12 000 e-poster per måned. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele programmet, og lære deg alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en brukerkonto på Mailchimp. Deretter lærer du hvordan man lager en liste, legger til abonnenter og importerer abonnenter. Videre lærer du hvordan man designer en nyhetsbrev-mal. Du lærer også hvordan man lager et nyhetsbrev, basert på en allerede eksisterende mal. Avslutningsvis lærer du hvordan man lager et påmeldingsskjema, leser rapporter og bruker automation.  Innhold Lær hvordan Mailchimp fungerer Lær å lage en nyhetsbrev-liste Lær å lage et påmeldingsskjema Lær hvordan norske bedrifter bruker Mailchimp Lær å lage et nyhetsbrev-mal Lær å lage en nyhetsbrev-kampanje Lær å automatisere utsending av nyhetsbrev Lær å lese rapporter Lær å bruke grupper og segmenter [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å annonsere på LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. LinkedIn har circa 1,1 millioner norske medlemmer, og kan derfor potensielt bli en god markedsføringskanal for din bedrift eller organisasjon. I dette kurset lærer du å annonsere på LinkedIn. Du lærer å lage annonser, definere en målgruppe, velge et budsjett og analysere effekten av markedsføringskampanjene dine ved hjelp av LinkedIn og Google Analytics. Kurset dekker, kort fortalt, alt du trenger for å komme raskt i gang med annonsering på LinkedIn. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å installere Insight Tag Du lærer å koble til Google Tag Manager Du lærer å lage en annonse Du lærer å velge en målgruppe Du lære rå velge et budsjett + mer [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
Nettstudier 5 400 kr
Salg og Markedsføring skal gi kunnskap og forståelse for forbrukere, salg, kjøpsatferd. Sentralt i dette er hva som motiver til kjøp av ulike reiselivsprodukter. Bruken o... [+]
Salg og markedsføring Reiseliv Vg2 Salg og Markedsføring skal gi kunnskap og forståelse for forbrukere, salg, kjøpsatferd. Sentralt i dette er hva som motiver til kjøp av ulike reiselivsprodukter. Bruken og forståelsen av digitale verktøy i markedsføring og booking. Studiet skal også gi kunnskap og innsikt i lover og etikk innen markedsføring av reiselivsprodukter. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 5 uketimer som tilsvarer 140 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs. at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Salg og markedsføring for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: I dette kurset trenger man ikke andre læremidler enn dem som inngår i kursprisen. Målgruppe: Salg og markedsføring er et av tre programfag på Reiseliv Vg2. Det kan også tas som enkeltstående kurs. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. Du må melde deg opp til privatisteksamen om du vil ha en eksamenskarakter. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no. Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i Vertskapsrolla RLV2002 http://www.udir.no/kl06/RLV2002/ . Faget er delt opp i følgende emner/studieenheter: Behov og motivasjon Målgrupper og segmentering Salg og markedsføring Nettsider og internett Etikk, regler og lovverk Hver studieenhet består av: Kompetansemål for studieenheten Tekst om emnet Bloggoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 299 kr
Lær å annonsere på Facebook på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Dette kurset er laget for deg som ikke syntes det er «bra nok» å bare forstå hvordan man fremmer et innlegg på Facebook. Du forstår at hvis man ønsker å oppnå resultater – gode resultater – så krever det hardt arbeid og analytisk tilnærming. Hvis du kjenner deg igjen i dette, da er du kommet riktig. Dette er Skandinavias kanskje beste og mest omfattende nettkurs om Facebook-annonsering. Vi starter kurset på overflaten, før vi beveger oss ned i dybden. Du kommer til å lære strategier og teknikker som gjør at du kan markedsføre på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. Innhold Du lærer å lage en annonsekonto Du lære rå konfiguere din konto Du lærer å installere Facebook-piksel Du lærer å installere konverteringssporing Du lærer å opprette en annonse Du lærer å redigere en annonse Du lærer å analysere en annonse Du lærer å bruke remarketing Du lærer flere effektive annonsestrategier [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i emnet er basert på to prosjektoppgaver som hver teller 50 % av karakteren. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Hvert av prosjektene må være bestått hver for seg. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Klageadgang gjelder kun for samlet karakter. Ansvarlig: Monica Storvik         Læremål: KUNNSKAPER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten kunne redegjøre for:- mål og strategi i organisasjoner- ulike former for organisasjonsstruktur og kjenne til hvordan organisasjonskultur påvirker en organisasjon- makt og konflikter i organisasjoner- organisasjons omgivelser og dens betydning for organisasjonen- individet og kommunikasjon i organisasjonen samt kjenne til ulike beslutningsprosesser- endrings- og ledelsesprinsipper FERDIGHETER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten:- både individuelt og i grupper kunne diskutere og redegjøre for hvordan en organisasjon fungerer med bakgrunn i fagstoffet- både individuelt og i grupper kunne analysere reelle case med bakgrunn i emnets fagstoff GENERELL KOMPETANSE:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten være i stand til å:- formidle fagstoffet både skriftlig og muntlig. Innhold:Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. Emnet gir også en innføring i grunnleggende endrings- og ledelsesprinsipper.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Organisasjon og ledelse 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Social sertifiseringen. [+]
Social media has grown to become one of the primary communication channels online and is now an integral component of a successful digital marketing strategy. However, it is a broad discipline and encapsulates a number of different specialisms that should be considered.   Designed by the Digital Marketing Institute, this program explores them and equips you with the essential skills required to create and implement social strategies as part of a wider general digital marketing strategy.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Social Media Marketing Content Creation Content Outreach Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube Future Trends Social Media Strategy & Planning Module  Descriptions: INTRODUCTION TO SOCIAL MEDIA MARKETING The Introduction to Social Media Marketing module introduces professionals to the key principles and channels in social media marketing. You will gain an overview of how to develop a cohesive and effective social media marketing strategy encompassing them. CONTENT CREATION This module introduces you to the concept of engaging and acquiring customers through the creation and sharing of media content. You will understand the value of social amplification and what makes content shareable within networks. CONTENT OUTREACH The Content outreach module introduces you to the concept of content seeding and how to use content effectively through social platforms to achieve maximum results from it. You will also understand paid promotion and its value. FACEBOOK The Facebook module provides you with a comprehensive understanding of how Facebook can be used most effectively as a platform for community building, brand promotion and content marketing. You will learn how to build a Facebook specific strategy and how to measure it accordingly. TWITTER This module dissects how Twitter operates and the potential value it presents as a promotional and marketing platform. By the end of this module you be able to build a Twitter profile for your business and understand how to build your following whilst incorporating targeting specifics. LINKEDIN The LinkedIn module gives you a comprehensive overview of the benefits of using the platform for marketing purposes. You will learn LinkedIn-specific features which will help you to facilitate campaign objectives. GOOGLE+ Upon completion of this module you will gain understanding of the benefits of incorporating Google+ into your social media marketing strategy and how to establish both a personal and business Google+ page. You will also know how to leverage platform-specific features to push your brand. The importance of Google Analytics is also illustrated within this module. YOUTUBE The YouTube module provides learners with a comprehensive understanding of how YouTube works as content sharing platform. You will learn how to use the platform for a call-to-action and how it can be incorporated into a wider marketing strategy. FUTURE TRENDS This module examines the latest trends in social media and explores new platforms on which you could share your content. STRATEGY & PLANNING The Strategy and Planning module is the cornerstone module of the program. It ties together the previous modules and introduces the Digital Marketing Institute’s 3i methodology to planning and implementing a social media strategy.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 299 kr
Lær å drive en Facebook-side på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. Innhold Lær å lage en Facebook-side Lær å konfigurere en Facebook-side Lær å få flere følgere Lær om formål, dialog og engasjement Lær hvordan Facebooks algrotime påvirker rekkevidde Lær å lage statusoppdateringer Lær å håndtere dialog Lær å analysere statistikk Lær å tilpasse innstillinger [-]
Les mer
Nettstudier 4 900 kr
Hvis du har planer om reiselivssatsing i eller ved vernede områder, bør du ta dette nettkurset. Det skal gjøre deg i stand til å utarbeide en egen forretningsplan. [+]
Reiseliv i og ved vernede områder Reiselivsskolen Hvis du har planer om reiselivssatsing i eller ved vernede områder, bør du ta dette nettkurset. Det skal gjøre deg i stand til å utarbeide en egen forretningsplan for en reiselivssatsing. Kurset skal gi deg kunnskap og inspirasjon til å utvikle gode reiselivsprodukter som både bruker mulighetene som vernede områder gir, men også tar hensyn til de rammebetingelsene som gjelder. Kursleder: Norsk Turistutvikling AS (NTU) har utviklet kurset. NTU ble etablert i 1992 i Lillehammer, og har bred erfaring og kompetanse innen rådgivning og reiseliv i Norge. Se www.ntu-as.no . I prisen inngår kurset og vurdering av forretningsplan til bestått/ikke bestått. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: Estimert tidsbruk for lesing og gjennomgang av læringsstoffet er ca. 20-30 timer. I tillegg kommer tidsbruk for arbeid med egen forretningsplan. Kurset er åpent i 6 måneder. Læremidler som inngår i kursprisen: Nettsider med teori, veiledning, eksempler, linker til andre nyttige nettsteder mv og maler i word og excel som du kan laste ned på egen data og benytte i planleggingen, samt enkle oppgaver/quiz. Norsk Turistutvikling AS/Spiria, 2014. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: I dette kurset trenger man ikke andre læremidler enn dem som inngår i kursprisen. Målgruppe:  Hovedmålgruppen er nyetablerere innen reiseliv eller annen relevant næringsvirksomhet, samt grunneiere og eiere av landbrukseiendom og setereiendommer som ønsker en turistsatsing på gården. Kurset er spesielt rettet mot reiselivsvirksomhet som ligger i og ved vernede områder. Kurset kan også være aktuelt for reiselivsstudenter, samt for reiselivsbedrifter som vil videreutvikle egen virksomhet. Videre er kurset aktuelt for ansatte i offentlig nærings- og landbruksforvaltning som er tilknyttet vernede områder. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: For å få kursbevis kreves innsending av egen forretningsplan med karakteren bestått. Kursbeskrivelse: Alt kursinnhold er nettbasert, hvor det også er linket til andre nettsteder hvor du kan finne mer informasjon. For hvert kapittel er det noen spørsmål som du kan svare på eller tenke igjennom for din egen del. Du finner også maler i word og excel for hvert kapittel som du kan arbeide med samtidig som du tilegner deg stoffet.  Kapitlene i kurset er: Rammebetingelser (lover, forskrifter, typer vernestatus, sertifiseringsordninger) Muligheter for næringsutvikling Forretningsplan Markedsmuligheter Konsept- og produktutvikling Markedsføring Økonomi Aktiviteter og opplevelser Overnatting/servering Hyttebygging [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.