Markedsføringskurs
Oslo
Du har valgt: Sankt Hanshaugen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 2 timer 299 kr
Ta vårt videokurs LinkedIn: for privatpersoner fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Mel... [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. På LinkedIn kan du knytte kontakter med andre, bygge opp en profesjonell identitet, finne utlyste stillinger og gjenoppta kontakten med tidligere kolleger. Kurset er beregnet på deg som ikke har brukt LinkedIn tidligere, og som ønsker å få en rask innføring. I starten av kurset lærer du hvordan LinkedIn er organisert og hvordan man lager en brukerkonto. Deretter lærer du hvordan man knytter kontakter med andre, finner utlyste stillinger og sender beskjeder til andre. Avslutningsvis lærer du hvordan man skriver en oppdatering, anbefaler andre brukere og deltar i grupper.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Profil Kapittel 3: Mitt nettverk Kapittel 4: Stillinger Kapittel 5: Meldingstjeneste Kapittel 6: Startside Kapittel 7: Ekstra Kapittel 8: Grupper Kapittel 9: Innstilinger Kapittel 10: Avslutning   Varighet: 1 time og 37 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
3 dager 18 900 kr
Drive business improvement by enhancing your analysis, planning and strategic skills. Effectively identify business issues, opportunities, problems and solutions. [+]
As a Business Analyst one of your main roles is to drive business improvement and attain business benefit. Enhance your analysis, planning, problem-solving and strategic skills with the BCS BA Practice course. This course teaches participants how to develop effective and feasible business solutions by using a range of strategic analysis and enterprise improvement techniques. Gain skills in identifying business issues, opportunities, problems and solutions. All of these could fast track your career and make you stand out from your peers.   Goals:  Describe how a business strategy is developed Use strategic analysis techniques Describe the need for project discipline Explain techniques to investigate an organisation’s business systems Describe an approach to improving business systems Explain the importance of stakeholder management and use a stakeholder analysis technique Use techniques for the analysis and modelling of business systems Describe how recommendations for business improvement may be identified Describe the contents of a rigorous business case for the development and implementation of business change Identify costs, benefits, impacts and risks for an option in a business case   Topics:  Business analysis rationale Strategic analysis in context A project approach to business analysis Understanding the situation/issues Business perspectives Analysing and modelling the business activities Creative problem solving Identifying potential solutions Making the business case [-]
Les mer
Nettstudier 19 550 kr
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3. [+]
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3.  Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.  Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin.  Digital markedsføring del 3 er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.           Nivå: Yrkesrettet utdanning         Studietid: Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no   Studiestart: NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang!   Antall innsendinger: 17   Eksamen:   Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave.     Pris: Pris 19 550,-   Studiemateriell:   Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen.   Finansiering:   Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.   Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender.       [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs i HubSpot fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
HubSpot er et salgs- og markedsføringsverktøy som hjelper bedrifter med å tiltrekke seg besøkende, konvertere besøkende til kunder og kunder til ambassadører. Firmaet ble grunnlagt i 2006 av Brian Halligan og Dharmesh Shah. HubSpot bygger på det velkjente fenomenet Inbound Marketing, som kort fortalt handler om å få kunden til å komme til deg, i stedet for at du oppsøker kunden. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg rask og grunnleggende innføring i HubSpot. HubSpot kan deles opp i 3 ulike deler: CRM, Marketing Hub og Sales Hub. Fokuset i dette kurset kommer til å være på gratis-versjonen av Marketing Hub. Det betyr at du kan bli kjent med HubSpot.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Konfigurer Kapittel 3: Lead flows Kapittel 4: Collected forms Kapittel 5: Contacts Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 6 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i emnet er basert på to prosjektoppgaver som hver teller 50 % av karakteren. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Hvert av prosjektene må være bestått hver for seg. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Klageadgang gjelder kun for samlet karakter. Ansvarlig: Monica Storvik         Læremål: KUNNSKAPER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten kunne redegjøre for:- mål og strategi i organisasjoner- ulike former for organisasjonsstruktur og kjenne til hvordan organisasjonskultur påvirker en organisasjon- makt og konflikter i organisasjoner- organisasjons omgivelser og dens betydning for organisasjonen- individet og kommunikasjon i organisasjonen samt kjenne til ulike beslutningsprosesser- endrings- og ledelsesprinsipper FERDIGHETER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten:- både individuelt og i grupper kunne diskutere og redegjøre for hvordan en organisasjon fungerer med bakgrunn i fagstoffet- både individuelt og i grupper kunne analysere reelle case med bakgrunn i emnets fagstoff GENERELL KOMPETANSE:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten være i stand til å:- formidle fagstoffet både skriftlig og muntlig. Innhold:Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. Emnet gir også en innføring i grunnleggende endrings- og ledelsesprinsipper.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Organisasjon og ledelse 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs Google Search Console fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg p... [+]
Google Search Console er et gratis verktøy som gir deg verdifull informasjon om hvordan Google indekserer nettsiden din. Verktøyet gir deg også oversikt over hvilke søkeord som resulterer i at nettsiden din vises på Google, og statistikk knyttet til disse søkeordene (antall visninger, antall klikk, gjennomsnittlig klikkfrekvens og gjennomsnittlig plassering). I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg å bruke Google Search Console. I kurset lærer du å installere Google Search Console på egen nettside, og hvordan verktøyet fungerer i praksis. Du lærer også hvordan du analyserer søkeordene knyttet til nettsiden din og hvordan du avdekker styrkene og svakhetene knyttet til søkemotoroptimalisering av nettsiden din.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Grunnleggende Kapittel 3: Analyse Kapittel 4: Avslutning   Varighet: 54 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Search sertifiseringen. [+]
Ideal for professionals who wish to understand key search marketing campaign metrics, analysis and optimization, this certification will help you increase conversions and generate insightful reports.Validated by the Digital Marketing Institute’s Industry Advisory Council, the learning content is informed by experts and offers the opportunity to gain a globally recognized professional certification. Covered within this certification are specialized modules including SEO setup, SEO content, paid search, video advertising, analytics and much more. Why should I earn this certification? As an in-demand digital marketing discipline, this certification will provide you with the latest techniques and tools to improve your search marketing and lead generation efforts. Through dynamic lectures and case studies, you will possess the expertise to create, manage and implement advanced search marketing strategies using AdWords, PPC, display and remarketing techniques. What will I accomplish? Upon successful completion of a computer-based examination, you will be awarded an invaluable and career changing specialist certification. This will help you stand out from the crowd as a search- marketing specialist. Certified professionals will gain the knowledge and skills needed to plan and implement search- marketing campaigns for companies of any size. An internationally recognized certified professional badge will also be available for you to promote on your LinkedIn profile.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Search Marketing SEO - Setup SEO – Content SEO - Workshop Paid Search Display Advertising Video Advertising Analytics Setup Applied Analytics Strategy and Planning Module  Descriptions: INTRODUCTION TO SEARCH MARKETING This introductory module will provide you with a solid foundation in the key technical concepts of search marketing. You will learn how the core elements, including SEO optimization, PPC advertising and analytics work together to drive targeted and high-converting traffic. These skills will help you understand how each discipline in search marketing interacts with, affects others and influences the wider digital marketing practice. SEO SETUP The SEO Setup module introduces you to the key concepts relating to Search Engine Optimization, how search engines work and the key components of Search Engine Results Pages. You will understand how to set your business, website and SEO objectives and become aware of the free and paid tools you can use in your SEO activities. SEO CONTENT This module will help you understand the importance of content and the technical aspects of onpage optimization. It will also help you enhance search traffic, and develop broader engagement levels across different channels. The SEO Content module will help you set goals, research and develop audience personas, conduct informed keyword research to identify topics and create strategic content campaigns that convert and exceed targets. SEO WORKSHOP You will be introduced to the relevant laws and guidelines, including privacy and data protection laws that pertain to the different aspects of SEO. This will enable you to conduct a comprehensive SEO audit, analyze what SEO tactics work, where to optimize your strategy and use these insights to tweak your strategy. PAID SEARCH The Paid Search module introduces you to the fundamental concepts of PPC advertising. You will learn how to set up an account, interact with the interface and understand the AdWords hierarchy. These skills will help you implement Google AdWords campaigns, become adept at keyword research, understand the rationale behind bidding and determine success through analytics. VIDEO ADVERTISING  You will learn how to explore Pay-Per-Click video advertising and investigatethe opportunities provided through display advertising networks, video hosting and mobile platforms. This module will give you the skills to create a YouTube channel, connect YouTube & Google AdWords to report along with refining, optimizing and measuring campaigns to make informed decisions that increase conversions and ROI. DISPLAY ADVERTISING  The Display Advertising module introduces you to the key performance indicators in display campaigns, including Click-Through-Rate (CTR), Conversion Rate, Average Cost-Per-Click (CPC) and Quality Score. You will understand how to develop a strong creative strategy to target a variety of personas, understand how to effectively advertise on social networks and create Gmail and engagement ads for maximum reach. ANALYTICS SETUP This module enables you to understand how to measure, monitor and optimize your digital marketing campaigns for success. You will learn how to implement Google Analytics code to track visitors and inform buyer research, create accounts and measurable goals for your campaign and use Event Tracking code to track user interactions and measure search marketing efforts. APPLIED ANALYTICS Taking your analytics knowledge to the next level, this module will help you develop an understanding of the more technical aspects of analysis. This knowledge will enable you to analyze different AdWords campaigns, understand conversion analysis and apply campaign attribution and tagging and output detailed conversion reports. STRATEGY AND PLANNING The Strategy & Planning module will teach you how to devise an all-encompassing strategy using the PROPEL model. Made up of three distinct parts, you will learn how planning, researching, setting objectives, preparation, execution and learning are the key components of a successful social strategy and ROI.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettkurs 5 600 kr
Markedsføring og salg er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan ... [+]
Markedsføring og salg Salg, service og sikkerhet Vg2 Markedsføring og salg er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset gir grunnleggende kunnskap om viktige elementer i markedsføring og salg. Det gir innsikt i markedsføringsaktiviteter, intern og ekstern markedsføring, salg og forbrukeratferd. Det gir også kunnskap i hva som er viktig i utviklingen av en bedrift og ulike forretningskonsepter. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Målgruppe: Markedsføring og salg er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 6 uketimer som tilsvarer 169 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Markedsføring og salg for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: 2013 Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Vi anbefaler læreboken: Salg, service og sikkerhet. Markedsføring og salg. Fagbokforlaget: Per Nørgaard 2008. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. Du må melde deg opp til privatisteksamen om du vil ha en eksamenskarakter. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no . Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i Markedsføring og salg:  SSS2-01  http://www.udir.no/kl06/SSS2-01/Hele/ Faget er delt opp i følgende seks emner/studieenheter: Grunnleggende forståelse av markedsføring og salg Konkurranse og markedsføringsverktøy Markedet, kommunikasjon og konkurranse Salg og service Internett og nettsider i markedsføring og salg Etikk og trender i markedsføring og salg Hver studieenhet består av: læringsmål for studieenheten tekst om emnet bloggoppgaver tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter innsendingsoppgaver som vurderes og kommenteres av lærer [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 299 kr
Ta vårt videokurs i innholdsmarkedsføring fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg... [+]
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter - store som små - operere som "mediehus". Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Velkommen!   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Eksempler Kapittel 3: Idéer Kapittel 4: Planlegge Kapittel 5: Iverksette Kapittel 6: Steget videre Kapittel 7: Avslutning   Varighet: 2 timer og 48 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
9 500 kr
Innholdsmarkedsføring er en markedsføringsstrategi som går ut på å produsere innhold som er av interesse for personer som bedriften definerer som potensielle kunder. [+]
Innholdsmarkedsføring er en markedsføringsstrategi som går ut på å produsere innhold som er av interesse for personer som bedriften definerer som potensielle kunder. Lær hvordan du lager og driver en blogg for din bedrift, sammen med kursinstruktør Espen Faugstad. Du lærer å sette mål, definere målgruppe, lage innholdsstrategi og bruke verktøy som: WordPress, Google Analytics og Mailchimp. Kurset er videobasert og holdes på norsk.    Læringsmål: Lag nettside Lag innhold Spor trafikk Programvaren er gratis.   [-]
Les mer
Nettstudier 9 500 kr
Digital markedsføring (del 3) er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. [+]
Digital markedsføring (del 3) er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer å lage en profesjonell nettside med WordPress, øke synligheten til en eller flere nettsider med søkemotoroptimalisering, designe vakre nyhetsbrev med Mailchimp og lage effektive landingssider som skaper virkelige resultater.    Beskrivelse Kursene er videobasert, bruker norske versjoner av programvare og holdes på norsk. Programvaren er gratis og det kreves at du har din egen nettside.   Obligatorisk HTML: webutvikling         Søkemotoroptimalisering: komplett         Innholdsmarkedsføring: komplett         Mailchimp         WordPress: komplett       [-]
Les mer
1 dag 2 990 kr
Nyhetsbrev – en av de mest effektive markedsføringskanalene. [+]
Nyhetsbrev – en av de mest effektive markedsføringskanalene. Et godt nyhetsbrev er målrettet og relevant for mottakeren. Første prioritet: Godt innhold servert på riktig måte – til riktig tid. Å lage et godt nyhetsbrev som blir lest krever at man sjonglerer mange ulike elementer. Du må fokusere på rettskriving, gode ”Call-To-Action”, hvordan det skal se ut, hvordan det skal fungere på mobil og desktop, unngå at det havner i spamfilteret og samtidig være innenfor markedsføringsloven.   Og om du gjør det feil, så er det ingen angreknapp   Utbytte Lær hvilke elementer som må til for å lykkes med gode nyhetsbrev Lær å skape gode call to action Lær hvordan du kan skape godt visuelt innhold som verdiøker nyhetsbrevet Lær hvordan du kan sette gode mål for nyhetsbrevet Hvordan måle hvor mange som klikker   Overblikk over kurset Hvorfor skal din bedrift sende nyhetsbrev Hva er et godt nyhetsbrev Hva vil du oppnå Hvordan strukturere Hvordan skal det se ut Hva skal du si Hva vil du at leseren skal gjøre Hvordan måle effekten av nyhetsbrevet Feil så å si alle gjør når de sender nyhetsbrev   Kursholder   Erik Eskedal, Iteo Digital Erik er byråleder og digital strateg i Iteo Digital. Med bakgrunn som markeds- og CRM-ansvarlig har han 10 års erfaring med digital kundedialog, kundeservice og relasjonsbygging. De siste årene har han vært en fremtredende personlighet innen sosiale medier for B2B gjennom sin egen blogg, foredrag og rollen som Digital Communication Manager i Visma. Erik leverer digitale strategier med høy fokus på ROI tilpasset hele markedsmiksen. Erik har de siste årene vært gjesteforeleser på Handelshøyskolen BI i kurset Sosiale medier, holdt foredrag for Markedsanalyseforeningen, ITS, Confex, Computas, SocialSummer, ReThink Mini, Bloggcamp, Gule Sider og Eniro. Samt holdt kurs for flere ledende norske bedrifter innen bruk av sosiale medier og LinkedIn.   Kursform En blanding av foredrag, plenumsdiskusjon og praktiske øvingsoppgaver. Deltagerne trenger ikke å ha med eget utstyr   Målgruppe Alle som jobber med markedsføring eller kundekommunikasjon i bedrifter som ønsker å kommunisere med kundene sine. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Ta vårt videokurs Søkemotoroptimalisering: komplett fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs... [+]
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte. I starten av kurset lærer du hvordan relevans, autoritet og nettsidens arkitektur påvirker synligheten til en side. Deretter lærer du hvordan man finner, analyserer og implementere nye søkeord. Du lærer også hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking. Videre lærer du hvordan nettsidens hurtighet, struktur og navigasjon påvirker ranking. Avslutningsvis lærer du hvordan inngående, interne og utgående linker påvirker synligheten til en side.   Innhold: Kapittel 1: Kom i gang Kapittel 2: Søkeord Kapittel 3: Innhold Kapittel 4: Arkitektur Kapittel 5: Autoritet Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 27 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøp... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen spesielle forkunnskaper Innleveringer: Obligatoriske øvingsarbeider. 8 må være godkjent for å gå opp til eksamen. Det gis flere enn 8 øvinger, men de 8 som blir godkjent må dekke et bredt spekter av temaene som gjennomgås. Nærmere opplysninger gis ved kursstart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen. Ansvarlig: Tor Atle Hjeltnes Eksamensdato: 18.12.13 / 21.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare Stage-Gate-modellen med faser og evalueringspunkt- redegjøre for ulike årsaker til at bedrifter driver med produktutvikling- redegjøre for viktige suksessfaktorer i produktutvikling- forklare ulike faktorer som påvirker kundeatferd- redegjøre for konkurrentanalyse og viktigheten av denne- forklare hvordan man finner segmenter med utgangspunkt i segmenteringskriterier- redegjøre for begrepene differensiering og posisjonering- forklare kjøpsbeslutningsprosessen- forklare produktets livssyklus FERDIGHETER:Studenten kan:- tenke markedsorientert- planlegge en produktutviklingsprosess i henhold til Stage-gate- modellen- delta i utvikling av en markedsplan og bidra til markedsføringsledelse med fokus på kundeatferd, konkurrentanalyse, segmentering, målgruppeutvelgelse, differensiering og posisjonering. Innhold:Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Markedsorientert produktutvikling 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier 11 000 kr
Markedsføring handler om å selge varer, tjenester og ideer og om å investere i fornøyde kunder. [+]
Markedsføring handler om å selge varer, tjenester og ideer og om å investere i fornøyde kunder. En slik kunde- eller markedsorientering forutsetter kunnskap om kundenes ønsker og behov og deres atferd før, under og etter kjøp og bruk av en vare eller tjeneste. De siste årene har stadig nye næringslivsskandaler blitt rullet opp - både i utlandet og her hjemme. Markedsføringen må være i samsvar med god forretningsskikk. Emnet er delt i tre moduler. Modul 1 tar for seg markedsføringens oppgaver og roller, markedsføringens omgivelser, strategi og markedsplanlegging. Modul 2 behandler kjøpsatferd, markedssegmentering og målgrupper, mens vi i modul 3 går gjennom relasjonsmarkedsføring, produktutvikling og produktpolitikk samt markedskommunikasjon og salg.   [-]
Les mer