Alle kategorier
Du har valgt: Nordfjordeid
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 56 timer 9 790 kr
Har du lang kontorfagligerfaring fra offentlige virksomheter, biblioteker, service- og informasjonssentre eller private bedrifter, men mangler formell kompetanse? [+]
Informasjon Velkommen til VG3 kurs i kontor- og administrasjonsfaget hos AOF   Dette kurset er delt opp i fem moduler: Bedrift administrasjon og HMS Profilering og kommunikasjon Kunnskapsorganisering, personaladministrasjon og økonomi Oppgaveskriving Avsluttende innsendingsoppgave Praksis gir et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp slik at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammensatt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendigsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging av en nettveileder.   Kurset har et omfang på 50 timer avhengig av dine forkunnskaper og digital kompetanse. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. Pensum tar utgangspunkt kontor- og administrasjonsfaget VG3, boken kan du kjøpe her: https://www.fagbokforlaget.no/Kontor-og-administrasjonsfaget/I9788245013412   Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hos LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering.     [-]
Les mer
7 timer 2 990 kr
08 Apr
14 Apr
Arbeidsgiver skal sørge for at arbeidstaker får opplæring på systemstillaser med øverste stillasgulv fra to meter og inntil fem meter i standardoppstilling etter lev... [+]
STQ Competence Centre Stillaskurs 2-5 m ihht. kravene i forskrift om utførelse av arbeid, bruk av arbeidsutstyr og tilhørende tekniske krav, kapittel 17. §17-2. Krav til opplæring, demontering, endring og kontroll av stillas med øverste stillasgulv fra 2 meter og inntil 5 meter. I forskriften gjeldende fra 1.1.2016 skal alle som skal bruke, bygge, demontere eller kontrollere stillas over 2 meter (øverste stillasgulv) er pålagt å ha dokumentert teoretisk og praktisk opplæring. Stillaskurset er et kvalitetssikret 15-timer langt teori/praksis kurs i stillasbygging.   Innhold: Planlegging for montering eller endring av stillaser. Sikkerhet ved montering eller endring av stillaser. Tiltak for å redusere fallrisikoen for personer og gjenstander. Tillatte belastninger. Vindforankring. Kontroll av stillas. Gjennomgang av gjeldende forskrifter for stillasbygging og sikkerhet (HMS). Fallsikring og arbeid i høyden Endringer, vedlikehold og ettersyn av stillas Godkjenninger og merking av stilas Krav til prosedyrer Kompetent person I krav til opplæring skal en dekke minimum 3 av følgende 7 typer stillas: 1. Rør og koblingsstillas (Obligatorisk) 2. Systemstillas (Obligatorisk) 3. Knektstillas (Valgfri) 4. Rullestillas (Valgfri 5. Bukkestillas (Valgfri) 6. Trestillas (Valgfri) 7. Hengestillas (Valgfri) Forkunnskaper: Ingen krav til forkunnskaper Gyldighet: Ingen utløpsdato   Kursbevis/sertifikat:   Et kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen. Vi sender kursbevis på epost til deg og evt kurskoordinator.    Praktisk informasjon:    OVERNATTING: Ved kurs i Fosnavåg har STQ hotellavtale med Thon Hotel Fosnavåg. TRANSPORT: STQ har fastpris avtale med Herøy Taxi.   For mer informasjon om våre hotellavtaler, transportavtale o.l, sjekk ut www.stq.no    Avmelding - Avlysning - Betaling   Avbestilling av kurs må skje senest en uke før kursstart. Ved avbestilling etter 1 uke før kursstart blir kurset belastet med 50 %. Ved avbestilling samme dag som kurs/ikke oppmøte, belastes 100 % av kursavgiften. Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs hvis det er færre enn 2 påmeldte, eller på grunn av forhold som ligger utenfor vår kontroll (force majeure). Melding om avlysning som følge av få påmeldte, vil komme innen 5 dager før kursstart vist ikke annet er avtalt Vi tilbyr betalingsløsninger som nettbetaling eller faktura. For betaling med faktura kommer det i tillegg et fakturagebyr på 89,-.   Bedriftsinterne kurs: Når flere medarbeidere har behov for opplæring innenfor samme tema, vil vi anbefale å bestille et bedriftsinternt kurs. Alle våre kurs kan arrangeres bedriftsinternt eller vi kan skreddersy egne opplegg som passer deres behov i forhold til innhold, tid og sted. For mer informasjon om bedriftsinterne kurs, kontakt oss på tlf: 70 30 11 22 eller e-post: course@stq.no Hvorfor ta kurs hos oss? Vi samarbeider og utvikler kurs ilag med flere store aktører innen stillas, fallsikring, gassmåling, kran, simulator osv. for og kunne gi våre kunder et førsteklasses kurs. Vi håndplukker de beste instruktørene innenfor hvert fagområde for å innfri våre kunders forventninger. Våre kursledere skal rangere høyt både når det gjelder faglig kompetanse og pedagogisk fremstilling. Hvert kurs blir nøye evaluert, og bekrefter at våre kursledere leverer på et høyt nivå. Du kan lese mer om våre samarbeidspartnere og sertifiseringer på vår hjemmeside www.stq.no [-]
Les mer
Nettkurs Grefsen 7 timer 3 600 kr
08 May
28 Aug
Grunnet situasjonen i dagens samfunn jobber vi nå med en løsning å gjennomføre dette kurset på nett. Praktisk tilnærming til standarden for Arbeidsmiljø ISO 45001:2018 [+]
Vi tilbyr kurs i praktisk tilnærming til standarden for Arbeidsmiljø ISO 45001:2018. Kurset omfatter systematisk etablering og implementering av standardens krav:• HMS risiko, identifisering, tiltak og evaluering• Samsvar med juridiske krav• Bevisstgjøring av HMS risiko• Gjennomgåelse og revisjonMålgruppe for kurset:Kurset passer for organisasjonens øverste leder, ledere med personalansvar, HMS personell, verneombud o.l.Forkunnskaper:Deltakerne bør ha kjennskap til norske lover og forskrifter som omfatter arbeidsmiljø som:• Arbeidsmiljøloven• Internkontrollforskriften• HMS forskriftene40 timers HMS-kurs eller HMS-kurs for ledere vil kunne tilfredsstille kjennskap til disse lover og forskrifter.Instruktøren fra Ipsum AS er en erfaren rådgiver og revisor, og har jobbet med kvalitet og standarder siden 1994. Instruktøren jobber også som fag- og revisjonsleder og gjennomfører revisjoner som omfatter kvalitet, miljø, risikostyring og arbeidsmiljø i hele Europa på vegne av våre kunder. Ledet sertifiseringsrevisjoner innen ISO 9001 og 14001. Bistått mange og svært ulike virksomheter til å bli sertifisert samt vedlikehold av styringssystemene for kvalitet.Ipsum AS er ett rådgivning og revisjons firma som også leverer nettbaserte styringssystemer for ulike virksomheter.Ipsum AS er ISO 9001 og ISO 14001 sertifisert. Ipsum AS forbeholder seg retten til å flytte eller avlyse kurset ved manglende deltakelse. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i                          avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Trondheim Ullern 7 timer 1 500 kr
03 Apr
22 Apr
22 Apr
Her vil du lære basic excel ferdigheter [+]
Her vil du lære basic excel ferdigheter [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 14 300 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker faglig kompetanse for å jobbe med barn og unge. Du lærer å legge til rette for barn og unges utvikling gjennom kreativ lek og ... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker faglig kompetanse for å jobbe med barn og unge. Du lærer å legge til rette for barn og unges utvikling gjennom kreativ lek og læring. Etter endt utdanning kan du søke arbeid i skolen, skolefritidsordningen og barnehager.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Skoleassistent - Kreativt arbeid med barn - 335 - 16 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Ingen spesielle.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Studiet avsluttes med en 4 timers skriftlig hjemmeeksamen. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 14 300,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å annonsere på LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. LinkedIn har circa 1,1 millioner norske medlemmer, og kan derfor potensielt bli en god markedsføringskanal for din bedrift eller organisasjon. I dette kurset lærer du å annonsere på LinkedIn. Du lærer å lage annonser, definere en målgruppe, velge et budsjett og analysere effekten av markedsføringskampanjene dine ved hjelp av LinkedIn og Google Analytics. Kurset dekker, kort fortalt, alt du trenger for å komme raskt i gang med annonsering på LinkedIn. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å installere Insight Tag Du lærer å koble til Google Tag Manager Du lærer å lage en annonse Du lærer å velge en målgruppe Du lære rå velge et budsjett + mer [-]
Les mer
Få forståelse av forhandlingsprosessen faser, kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsme... [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne en god forståelse av forhandlingsprosessen faser, kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 1 dag   Kursinnhold: Forhandlinger generelt- Forhandlingens ulike faser og forutsetninger- Kjennetegn ved gode forhandlinger og et godt forhandlingsresultat- Kjennetegn ved dyktige forhandlere Ulike forhandlingsmodeller- Distributiv tilnærming (Posisjons-/fordelingsforhandlinger)- Integrativ tilnærming (Løsnings-/integrasjonsforhandlinger) Forberedelser til forhandlinger- Mandatet- Forhandlingsteam- ”7-stegs-metoden” – aktuelle suksesskriterier Gjennomføring av forhandlinger- Verbal og ikke-verbal kommunikasjon- Hvordan kommunisere hensiktsmessig og skape mulighetsområder Forberedelse, gjennomføring og evaluering av forhandlingsøvelser [-]
Les mer
Nettkurs 19 200 kr
Dette studiet forbereder deg til de skriftlilge, teoretiske eksamenene i videregående skole (vgs). Byggteknikk Vg2 er et felles studieopplegg for alle som ønsker å ska... [+]
Dette studiet forbereder deg til de skriftlilge, teoretiske eksamenene i videregående skole (vgs). Byggteknikk Vg2 er et felles studieopplegg for alle som ønsker å skaffe seg fagbrev innenfor anleggsteknikk, byggteknikk, feierfaget, glassfaget, isolatørfaget, overflateteknikk, steinfaget og treteknikk.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Byggteknikk Vg2, Programfag - 52A - 45 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Bygg- og anleggsteknikk Vg1 eller tilsvarende.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved privatistkontoret i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 5.-15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 19 200,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. I tillegg må du ha tilgang til enkelte forskrifter og standarder. De fleste forskriftene kan du laste ned gratis fra nett, mens standarden(e) må kjøpes. Lånekasse Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 40 timer 9 500 kr
Kurs i PRINCE2 Foundation fra Metier. Norges ledende ekspert på PRINCE2 og prosjektledelse. [+]
Sertifiseringen i PRINCE2 Foundation gjennomføres som nettbasert selvstudie. Etter påmelding vil du få tilgang til læringsportalen myMetier hvor du forbereder deg på egenhånd ved hjelp av e-læringskurs og testeksamener. Forberedelsestiden er på ca 40 timer og kurset gir deg: Forståelse for PRINCE og hvordan metoden kan anvendes i praksis En praktisk tilnærming til metodikken med eksempler, sjekklister, fallgruver, caseoppgaver og tester som støtter effektiv læring og forståelse En samlet oversikt over PRINCE2s temaer, prosesser og aktiviteter Nødvendige forkunnskaper for å bestå eksamen Fleksibilitet til å studere når og hvor du vil ved hjelp av nettbasert læring [-]
Les mer
Analyse med Pivottabeller og Power Pivot [+]
Dette er et spesialkurs som fokuserer på analyse av store datasett ved hjelp av Pivottabell og Power Pivot, samt formelbasert analyse. Målet er å få frem styrker og svakheter ved de forskjellige metodene, og å se litt på hvilke forutsetninger som påvirker valg av løsning. For å ha utbytte av dette kurser forutsettes at man er vant bruker av Excel. Pivot og Power Pivot blir gjennomgått fra begynnelsen, så man trenger ikke være kjent med disse verktøyene fra før. Betingede formler kan være ganske krevende, så det er en fordel å være litt trygg på formelskriving. I en kurssituasjon blir selvsagt kurset tilpasset deltagernes nivå og forkunnskaper. I kurset gjennomgås bl.a.: Kontroll/gjennomgang av en del sentral funksjonalitet – bl.a. absolutte, relative og blandede referanser. Sammendrag av data fra flere ark i samme eller flere arbeidsbøker, bl.a. gjennomgående summering og tabulering v.hj.a. INDIREKTE-funksjonen. Betingende sammendrag v.hj.a. matriseformler og funksjoner Modifisere datasett med FINN.RAD, FINN.KOLONNE, matriseformler og andre teknikker Pivottabell, hvor vi bl.a. ser på: Sette sammen data fra forskjellige grunnlag før pivotering Vise dataserie på forskjellige måter (sum, gjennomsnitt, prosentfordelt, etc.) Hvordan foreta beregninger rett i pivottabellen, f.ex. inntekter – kostnader = resultat Pivottabell hvor datagrunnlaget er oppdelt i flere forskjellige Pivottabell rett mot en spørring i en database Power Pivot Forskjeller (og likheter) med «vanlig» Pivottabell Når forlater vi den vanlige pivottabellen til fordel for Power Pivot? Fordeler og ulemper med Pivot og Power Pivot. Lage Power Pivot-tabell med data fra flere forskjellige datasett. [-]
Les mer
5 dager 24 000 kr
Etter kurset vil du oppfylle krav i Lospliktforskriften §18 for å kunne søke Kystverket om Kadettfarledsbevis. Kurset bygger på Kystverkets modellkurs “Kystnavigasjon for... [+]
Kadettfarledsbevis ble innført på bakgrunn av dialog med skipsnæringen om behovet for å kunne gi navigatører med begrenset erfaring fra norskekysten en gradvis opplæring, ved å la styrmenn basert på skipsførerens tillit, seile selvstendige vakter under oppfølging. Lov om lostjeneste m.v, Forskrift om plikt til å bruke los i norske farvann (FOR-1994-12-23 nr 1129) og Forskrift om farledsbevis (FOR-1994-12-23-1215 ) beskriver krav og betingelser for å oppfylle losplikten ved bruk av farledsbevis. Deltakere vil etter kurset oppfylle krav 1 i Lospliktforskriften §18 for å kunne søke Kystverket om Kadettfarledsbevis. Kurset bygger på Kystverkets modellkurs “Kystnavigasjon for Kadettfarledsbevis” Kurset inneholder teoretiske emner og simulator øvelser som dekker; Regelverk og forskrifter, farvannslære og oppmerking på Norskekysten, visuell/radar/elektronisk navigering inkludert begrensning og feilkilder, planlegging av seilaser, tekniker ved planlegging, sikker seilas ved bruk av PI, planlegge seilas i VTS område, manøverteknikker i begrenset farvann, seilas med los, losteknikker og brorutiner, informasjon om Norsk lostjeneste.   [-]
Les mer
Nettkurs 4 timer
10 Apr
17 Apr
24 Apr
TA KURSET NÅR DET PASSER DEG. [+]
Alt arbeid hvor det benyttes åpen ild, oppvarming eller utstyr som lager gnister. Typiske eksempler er sveise-, skjære-, slag-, lodde- og slipeutstyr, taktekking med åpen flamme eller varmluftsverktøy og annen bruk av ild eller varmeverktøy. Det er i første rekke de som utfører arbeidet sitt ansvar å sørge for at sikkerhetstiltakene er tilstrekkelige og i overensstemmelse med forskriftene. Siden 2001 har også oppdragsgiver, som regel eier eller bruker av bygget, vært pålagt å forsikre seg om at den som skal utføre arbeidet er sertifisert etter de nye reglene. Forkunnskap: Det kreves ingen spesielle forkunnskaper for denne opplæringen. Hensikt med opplæring: Bevisstgjøre deltaker i forhold til hvilken brannrisiko varme arbeider innebærer, bevisstgjøring på hvordan utføre arbeidet på en slik måte at brann ikke oppstår og sette deltakerne i stand til å iverksette hensiktsmessige tiltak for å begrense skadene vet et eventuelt uhell. Emner som gjennomgås er: Sertifiseringsordningen. Gjennomgang av aktuelt lovverk. Risikoforståelse. Risikokartlegging. Synliggjøring av ansvar. Sikkerhetsforskriften for varme arbeider. Brannteori. Farer ved varme arbeider: før, under og etter arbeidet. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 6 000 kr
Dette kurset omhandler skytjenesten Azure og skal gi brukerne av kurset en grunnleggende innføring i hva Azure er og hvordan Azure kan brukes. [+]
Faglig innhold: Dette kurset omhandler skytjenesten Azure og skal gi brukerne av kurset en grunnleggende innføring i hva Azure er og hvordan Azure kan brukes. Kurset ser også på det konseptuelle bak hva vi i dag anser som sky, samt at vi går nærmere inn på hva som er mulig gjennom skytjenester, med hovedfokus på Azure. Læremål: Etter å ha gjennomført emnet skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER Studenten har: - Kunnskap om noen av de ulike tjenestene som blir mest brukt i Azure, deriblant Virtuelle maskiner, SQL-databaser og flere. - Kunnskap om og skal kunne forklare prinsippene Privat, Public og Hybrid Cloud. - Kunnskap om SaaS PaaS, IaaS og eksempler på disse. - Kunnskap om fleksibilitet, muligheter og begrensninger i skytjenester. - Noe kunnskap om hvilke sikkerhetsmessige og politiske utfordringer sky-tjenester kan medføre. FERDIGHETER Studenten kan: - Bruke et utvalg av tjenestene som Azure tilbyr, deriblant Virtuelle Maskiner. - Konseptuelt planlegge et fungerende system som kombinerer ulike tjenester igjennom Azure - Planlegge og styre kostnader i Azure - Grunnleggende sammenligne fordeler og ulemper mellom forskjellige sky-leverandører. Hovedsakelig Azure, AWS, GCP. GENERELL KOMPETANSE Studenten kan: - Begrunne og undersøke på vegne av en bedrift muligheten for skytjenester, eventuelt hvilken kombinasjon som er best tilpasset bedriften. Deretter kunne innføre noen av disse tjenestene. - Kostnadsmessig begrense hvilke tjenester som er hensiktsmessig for en viss bedrift. - Ta hensyn til sikkerhet og at bedrifter kan være underlagt lovgivning som setter begrensinger på sky-tjenester. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 690 kr
Lovpålagt kurs for ledere som er i samsvar med Arbeidstilsynets krav om innhold. [+]
HMS kurs for Ledere ( Pris 690,-)   Krav : Arbeidsgiver har plikt til å gjennomgå opplæring i HMS. Det skal dokumenteres at den lovpålagte opplæringen er gjennomført.Arbeidsmiljøloven § 3-5 Arbeidsgiver skal sørge for at arbeidstakere med lederfunksjoner har fått den nødvendige kompetansen til å utføre sitt arbeid på en forsvarlig måte. Arbeidsmiljøloven § 3-2 Kurset :   - Nettbasert kurs  - Estimert tidsforbruk: 2-4 timer  - Kurset gir dokumentert opplæring     Referanser : " FokusHMS leverer et HMS-kurs for ledere som tilfredstiller alle krav fra Arbeidstilsynet.  Vi valgte å handle tjenester hos de fordi det var det rimeligste alternativet. "Jonas Brenden - Daglig LederPortspesialisten As "Vi bruker fokushms sine kurs for alle våre 850 kunder"Haider AliPartner PG Regnskap As    Innholdet i kurset: Kurset er basert på Arbeidstilsynets veiledning om krav til innhold.   Hvordan gjennomføre kurset? Gå til www.fokushms.no og velg ønsket kurs på kurssiden Gjennomfør kurset i ditt eget tempo Ved godkjent test (75%), får du opgitt en kurskode Send personalia, signert og kurskoden til oss via e-mail. Vi sender deg kursbevis så snart faktura er registert betalt         Lykke til !!! Tilbud !!!    For bedrifter som vi kan bruke som referanse for kurs de bruker, så gis det en rabatt på 25% på alle våre kurs.  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.