Mediekurs, film og TV
PR og kommunikasjon
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

3 treff ( i Oslo ) i PR og kommunikasjon

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


6 770 kr
Kurs i hvordan du planlegger og gjør din sak politisk relevant og posisjonere deg for å komme inn i den politiske prosessen på nøyaktig riktig tidspunkt. [+]
Myndighetskontakt i praksisMed dette kurset ønsker vi å gjøre det politiske systemet mer tilgjengelig og ta bort følelsen av at det er et voldsomt skritt å komme i kontakt med politiske beslutningstakere.  Få frem din sakEnten du ønsker å påvirke dine rammevilkår, statsbudsjettet eller få gjennomslag for en enkelt sak som behandles i regjeringsapparatet eller Stortinget vil du få gode innspill til hvordan du fremmer din sak for å bli hørt.  Slik påvirker du den politiske beslutningsprosessenLær hvordan du skal nærme deg politikeren, hvordan du utvikler budskapet ditt og bygger relasjoner med de rette beslutningstakerne. Få gode tips til hvordan du argumenterer, presenterer og får makt bak ordene.  Hvem bør deltaKommunikasjonsdirektør, informasjonsdirektør, informasjonssjefer, informasjonsrådgivere, generalsekretærer, organisasjonssekretær, daglig leder, politisk rådgiver, næringspolitisk rådgiver, samfunnskontakt, spesialrådgiver, seksjonssjef, generalsekretær, organisasjonssekretær.   [-]
Les mer
1 dag 4 450 kr
Hvordan kan du og din bedrift eller organisasjon kan bruke media til deres fordel? [+]
Medietrening av Corporate Communications   Mediehverdagen blir stadig mer kompleks, og alle bedrifter og organisasjoner forholder seg på en eller annen måte til media. Våre mediekurs gir en grunnleggende innføring i hvordan media fungerer, hva som er en nyhetssak og hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke media til din fordel. Vi illustrerer også grunnleggende prinsipper i krisehåndtering, slik at du er rustet om krisen skulle inntreffe.   Program   Del 1 Innledende foredrag om grunnleggende medieforståelse, herunder medias arbeidsmåte, nyhetskriterier, enkel innføring i Vær Varsom-plakaten og hvilke rettigheter du har som intervjuobjekt. Vi vil også gå inn på hvordan du skriver en pressemelding, og hva du kan gjøre for å øke sannsynligheten for at saken din kommer på i media .   Del 2 Praktisk øvelse foran kamera med realistiske oppgaver der du skal svare for din bedrift eller organisasjon. Du vil her få føle hvordan det er å stå i stormen, og du vil få rettledning til hva som kan være gode svar.   Forkunnskaper:  Ingen forkunnskaper kreves.   Varighet: 1 dag   Hvem passer kurset for:Passer for ledere eller mellomleder i bedrifter og organisasjoner, fagfolk eller spesialister som er eller kan komme i kontakt med pressen eller andre som bare ønsker en innføring i hvordan media fungerer.   Kursholder: Petter Halvorsen jobber tett med ledelsen i norske og internasjonale selskaper med medierådgiving, håndtering av alvorlige hendelser og analyser. Halvorsen har bred journalistisk erfaring fra Finansavisen og økonomiredaksjonen i NRK, og er er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.     Skreddersydd kurs etter deres ønske?   Er dere flere fra samme bedrift som har behov for opplæring innen medietrening, kan det lønne seg å gjennomføre opplæringen som et bedriftsinternt kurs. Ta kontakt med oss for forslag og et godt tilbud.       [-]
Les mer
1 dag 3 000 kr
Dette er et rimelig, praktsk og godt kurs for deg som vil bli tryggere i møte med journalister og reportere. Kurset består av litt teori og masse praktisk trening på k... [+]
Dette er et ekstremt nyttig kurs for deg som planlegger virksomhetens mediekontakt eller som plutselig kan komme til å stå der, med journalister og reportere rundt deg, for å kommentere en aktuell sak. Etter dette kurset vil du vite hvordan dere bør forberede dere på saker dere vil ha omtalt, og saker dere frykter skal bli omtalt. Du vil bli tryggere i møte med journalister og du vil gi bedre svar på vanskelige spørsmål.   1. MålgruppeDette er et kurs som passer godt for toppledere, medlemmer av en ledergruppe, informasjonssjefer, markedssjefer, produktsjefer eller andre som skal planlegge mediekontakt, eller kommentere konkrete saker, overfor redaksjonelle medier.   2. MetodeDette kurset består av litt teori og masse praktisk trening på konktrete saker som den enkelte deltaker har med seg. Selve treningen skjer slik: Deltakerne planlegger sine intervjuer i små grupper Vi tar opp et intervju med den enkelte deltaker Intervjuet avspilles i plenum Du vurderer deg selv, dine meddeltakere gir sine tilbakemeldinger og til slutt oppsummerer Gunnar og gir deg noen konkrete arbeidsoppgaver til neste runde   3. Program for dagenProgrammet for dagen ser slik ut (09:00 til 16:00): Kort presentasjonsrunde Innledende treningsøkt med gjennomgang av metode Foredrag: Trygg når det gjelder Treningsrunde  1 Lunsj Treningsrunde 2 Treningsrunde 3 Oppsummering Du får med deg et sett praktiske sjekklister fra kurset - og en masse gode råd og konkrete tilbakemeldinger.   4. Erfaren og hyggelig instruktørKursleder Gunnar Angeltveit er Managing Partner i Strategene AS. Han har i mange år holdt medietreningskurs for politikere, næringslivsledere og forskere. De siste årene har han vært en av kurslederne ved Høgskolen i Østfold sitt program for «Fremragende forskningsformidling.»  Gunnar har sin journalistiske bakgrunn fra NRK radio og fjernsyn, han har vært leder for Presse- og informasjonsavdelingen i Forsvarsdepartementet - der han også var pressetalsmann, han har vært leder for Regjeringens kriseinformasjonsenhet og siden 1995 har han arbeidet i flere kommunikasjonsbyråer fram til han etablerte Strategene i 2001. Gunnar har trent ledere i håndteringen av en rekke alvorlige avvik, ulykker og kriser. Han har også gjennom flere år deltatt i Politihøgskolens videreutdanning av politijurister, innsatsledere, etterforskningsledere og politiledere. På dette kurset deler han sin erfaring med deg og gir gode og praktiske råd om hvordan du bør opptre.   5. Om Strategene ASStrategene AS er et nordisk byrå som hjelper virksomheter med å: Revitalisere sitt verdigrunnlag i en involverende prosess med alle ansatte Kommunisere bedre internt og eksternt ved å utivkle gode relasjoner og bruke egne medier, sosiale medier og redaksjonelle medier på en smart måte Etablere et realistisk risikobilde, etablere en god proaktiv beredskap og håndtere alvorlige avvik, ulykker og kriser på en god måte Strategene gjennomfører oppdrag for offentlige etater, bedrifter, organisasjoner og enkeltpersoner i hele Norden og vi deltar i flernasjonale kampanjer gjennom vårt internasjonale nettverk.     [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;