Alle kategorier
Du har valgt: Mediekurs, film og TV
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Kombinert klasserom og nettbasert Ås 24 timer 4 450 kr
02 Jul
Et komplett skrivekurs som gir deg de verktøyene du trenger for å skrive en bok fra ide til ferdig manus - et forfatterkurs om hjelper deg med å skrive nettopp den boka d... [+]
Komplett skrivekurs (kurs 1-3) Skriv den boka – Komplett kurspakke omfatter alle skrivekursene: Kurs 1: Spiss ideen, målgruppa og sjangerenKurs 2: Bygg den bokaKurs 3: Skriv boka på 1-2-3 Kurset varer i 4 dager og vil garantert gi deg en skikkelig kick-start på prosjektet ditt! På dette kurset lærer du det viktigste du trenger for å skrive ferdig boka. Du får oppgaver, tips og øvelser som gjør deg enda klarere på: idé og tema, noe som er avgjørende for å skriveprosessen og den ferdige boka målgruppa du skriver for – noe som er helt avgjørende for innhold, språk og engasjement hvilken sjanger du skal skrive i, og hvorfor det er viktig at du holder deg til den hva som er din motivasjon for å skrive bok, slik at du lettere fullfører Du får også hjelp til å: finne de beste titlene – slik at de rette leserne blir tiltrukket av boka di skrive gode baksidetekster – slik at lesere blir interesserte nok til å kjøpe boka planlegge innholdet og sortere ideene i en rekkefølge som fungerer. Manuset blir lettere å skrive, og du øker sjansen for bli forfatter av en anbefalelsesverdig bok skrive raskere og uanstrengt – slik at teksten får en fin flyt skrive fortellinger – slik at teksten din griper leserne redigere og forbedre språket – slik at manuset blir enda bedre   Dessuten vil du få: forberedende oppgaver, slik at du er i gang allerede før du kommer respons fra en erfaren skriveileder og forfatter tips til hvordan du kan krydre sakprosa/fagstoff med fortellinger gode tips til språk og redigering – slik at du enklere kan gjøre teksten din enda bedre  kreative og inspirerende øvelser prøvd ut av erfarne forfattere   Hvem bør delta? Passer spesielt godt for deg som vil skrive fagbok/sakprosa, og som ønsker å drive egen virksomhet.Ta kontakt med forfatter og skriveveileder, Siw C. Christiansen, hvis du lurer på om dette er noe for deg.   Også inkludert i prisen:  Skriv den boka (2017) – ebok for nettbrett, datamaskin eller kindle Førstehjelp mot skrivehindringer – et verktøy som gir deg en pekepinn på hva det er du trenger å gjøre for å komme videre Gratis medlemskap i facebookgruppen «Skriv den boka» [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 5 timer 1 190 kr
Spiss ideen, målgruppa og bli sikrere på sjangeren du skal skrive i [+]
Dette kurset hjelper deg med å bygge et solid fundament for boka og skrivingen din, slik at du lettere kommer i mål med et vellykket bokprosjekt.   Mange tar for lett på det å spisse ideen og finne de ideelle leserne, når de skal skrive bok. Det kan føre til at man skriver seg bort og ikke fullfører manus. Tar du dette kurset, øker sjansen for at du kommer i mål på kortere tid.   Du får oppgaver, tips og øvelser som gjør deg enda klarere på:   idé og tema, noe som gjør det lettere å bygge boka di målgruppa du skriver for - noe som er helt avgjørende for hva slags innhold du skal ha med, språket du bruker og hvordan du engasjerer leserne hvilken sjanger du skal skrive i, og hvorfor det er viktig at du holder deg til den hva som er din motivasjon for å skrive bok, slik at du lettere fullfører.   Dessuten vil du få:   forberedende oppgaver på mail, slik at du er i gang allerede før du kommer tilbakemelding på din idé slik at det blir lettere å jobbe videre i riktig spor lage en plan,  slik at det er lettere å fortsette når du kommer hjem øvelser med tenkeskriving og friskriving som styrker kreativiteten, sørger for at du overvinner hindringer og skriver mer effektivt   Hvem bør delta? Passer spesielt godt for deg som vil skrive fagbok/sakprosa, og som ønsker å drive egen virksomhet..   Ta kontakt med forfatter og skriveveileder, Siw C. Christiansen, hvis du lurer på om dette er noe for deg.    Også inkludert i prisen: Skriv den boka (2017) - ebok for nettbrett, datamaskin eller kindle Førstehjelp mot skrivehindringer - et verktøy som gir deg en pekepinn på hva det er du trenger å gjøre for å komme videre Gratis medlemskap i facebookgruppen «Skriv den boka»   Her er det altså utrolig mye for pengene!  Meld deg på i dag slik at du er sikret plass!     [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 1 000 kr
På forespørsel
Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: Øvingsoppgaver underveis. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 3 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et PLN er og hvordan PLN kan brukes til personlig, uformell læring- kan redegjøre for mekanismer og strategier som gjør det mulig å bygge et digitalt PLN- kan forklare forskjellen på PLN og PLE, og sammenhengen mellom dem- kan redegjøre for hvordan PLN og PLE kan brukes i undervisning- forstår mekanismer for nettverksbygging og hvilken rolle tillit og gode relasjoner spiller for et godt PLN   FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke ulike Web 2.0-verktøy og sosiale medier for å bygge et PLN- kan utvikle og anvende et PLE- kan bruke sitt PLE og PLN i kombinasjon for best mulig læring for sin egen del- kan planlegge et undervisningsopplegg med PLN og PLE for studenter/elever   GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på begrensninger og muligheter med PLN- kan veilede studenter/elever omkring deres læringsstrategier- er klar over etiske forhold knyttet til bruk av PLNInnhold:Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk bruk av PLN/PLE.  Kurset koster kr 1000,- høsten 2013. Norgesuniversitetet sponser deler av kurset første gang det kjøres og dermed den rimelige kursavgiften høsten 2013. Normal pris fra og med våren 2014 er kr 9960,-.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag PLN - personlig læringsnettverk 1000,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.      [-]
Les mer
Bedriftsintern 30 000 kr
Praktisk kurs i klarspråk og hvordan du går fram for å gjøre tekstene dine bedre og mer forståelige. [+]
Hva er klarspråk? Hvorfor er klarspråk viktig? Hvordan når vi ut til mottakerne våre? Hvordan skaper vi struktur og sammenheng i tekst? Dette er bare noen av spørsmålene du vil få svar på i løpet av kursdagen.  En god tekst er en tekst som fungerer slik den skal, og for å få den til å fungere slik den skal må vi ha kunnskap. Vi må vite hvem vi skriver til og hva de lurer på. Vi må vite hvilke tekstlige virkemidler vi skal ta i bruk for å forklare best mulig. Vi må vite hva som er tekstens hovedmål, men også hva som er målet med de ulike avsnittene. Dessuten må vi vite noe om hva leseren må kunne for å lese teksten relevant. Gode tekster er ikke bare tilpasset leserens forståelse, de øker også leserens forståelse underveis.  Våre kurs er utarbeidet med en overbevisning om at vi lærer bedre når vi tenker enn når vi pugger. I kursene legger vi derfor den teoretiske hovedekten på bakgrunnen for og formålet med klarspråk. Kurset legger opp til mye praktisk arbeid med egne tekster, der deltakerne selv utforsker hvilke språklige virkemidler som kan bidra til å gjøre tekster mer klarspråklige.  I løpet av kursdagen vi du lære mer om: Klarspråk Hvordan vi finner fram til leseren Tekstens kontekst Struktur og sammenheng i tekst   [-]
Les mer
169 kr
Alt du trenger å vite om å blogge: hvorfor blogge, bevisstgjøring og bruksområder, strategi og langsiktighet, journalistiske grep og vinklinger, layout, tekst og foto... [+]
Ønsker du å få flere lesere eller å tjene penger på bloggen din?   Alt du trenger å vite om å blogge - et lettfattelig og enkelt blogg kompendium, rikt illustrert med bilder og tips. Forfatterens blogg er trudehelenhole.no og hun befinner seg ofte på topp 20 listen i Norge, dette til tross for at hun er en selvstendig blogger som ikke tilhører hverken mediehus eller bloggsamfunn.   Pga. stor etterspørsel om Hole kan holde bloggkurs, har hun nå laget et lettfattelig og enkelt blogg kompendium, rikt illustrert med bilder og tips. Kompendiumet bestiller du her.     Ønsker du kompendium + tre konsultasjoner rundt bloggen din, ta en titt her.      KOMPENDIUMET INNEHOLDER FØLGENDE:  Kapittel 1. Hva er en blogg? Forskjellige type blogger. Bloggplattformer. Design og temaer. Hvorfor blogge - bevisstgjøring og bruksområder. Kapittel 2. Hvordan blogge og skape godt innhold. Strategi og langsiktighet. Practising Passion. Overskrifter, tekst og bildebruk, og enkle fototips. Kapittel 3. Hvordan få lesere. Hvordan bli funnet på Google. Hvordan bli synlig i sosiale medier. Kapittel 4. Hvordan få inntekter eller økt salg. Hvordan tjene penger på bloggen din. Content Marketing - å bruke bloggen til å selge et produkt eller en vare. Merking av reklame og sponset innhold.  Kjøp - last ned - og les kompendiumet nå. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, ... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Studenten velger ut 3 av sine blogginnlegg som teller med på vurderingen. I tillegg skal studenten skrive et eksamensarbeid i form av et refleksjonsnotat som skal vurderes sammen med blogginnleggene. Dette eksamensarbeidet skal være i størrelsesorden 5-10 A4 sider. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:- Informasjonskilder: Jeg kan hjelpe mine elever å finne og vurdere relevant informasjon, inkludert bilder, kart, lyd og video fra IKT kilder, på lik linje med tradisjonelle kilder(for eksempel RSS, Wikipedia). - Lagring av informasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å lagrer informasjon på digital form slik som blogger, wikier, podcaster eller portefølger (dvs. slik at det er tilgjengelig hjemme, på reise og til eksterne eksperter / rådgivere). - Kommunikasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å kommunisere synkront og asynkront gjennom tekst, tale og video. - Dokumentasjon: Jeg kan skrive innlegg på nettet for å dokumentere læringsaktiviteter/hendelser og legge til rette for elevenes bruk av dette materialet etterpå (e-portefølge, skjermopptak, klassens blog / wiki). - Trygg bruk: Jeg kan hjelpe mine elever å bruke elektroniske applikasjoner på en trygg måte (f.eks. elektronisk identitet, privatliv, pålitelighet). - Gruppearbeid: Jeg kan legge til rette for gruppearbeid på nettet, ved hjelp av metoder som kompleks instruksjon.- Læring: Jeg kan identifisere forventede læringsutbytter fra bruken av bestemte IKT-verktøy for en bestemt læringsaktivitet. - Vurdering: Jeg kan identifisere hvordan læringsutbyttene tilknyttet IKT-relaterte aktiviteter skal bidra til vurderingen av elevene og å kunne og bruke egnede verktøy for å registrere dette (f.eks. faglig utvikling og coaching). FERDIGHETER:- Planlegging: Jeg har laget en plan for min faglige utvikling i riktig bruk av IKT i min undervisning. - Dokumentasjon: Jeg har dokumentert bruken av et interaktivt internettverktøy, slik at andre kan dra nytte av mine erfaringer. - Deling: Jeg har prøvd minst én måte å dele min IKT erfaring med kolleger enten internt eller eksternt. - Lokal kontekst: Jeg har identifisert hvilke muligheter og begrensninger som gjelder for bruk av interaktive Internettverktøy i min institusjon. - Portefølge: Jeg har begynt på eller lagt til nytt materiale til en eksisterende e-portefølge. - Evaluering: Jeg har evaluert resultatene av mitt endrede undervisningsopplegg og dokumentert dette i min e-portefølge. - Coaching: Jeg har prøvd ut parvis coaching med en av mine kolleger. - Coaching: Jeg har de nødvendige ferdighetene når det gjelder å lytte og å stille spørsmål for å kunne coache andre mennesker. Innhold:Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, GROW-modellen, undersøkelser om tilstanden i egen institusjon når det gjelder bruk av IKT-verktøy i undervisningen, nettsteder for yrkesutøvere (CoP-Community of Practice), eksempler på "best practice", metoder for å planlegge og gjennomføre egne læringsaktiviteter på nett med bruk av diverse IKT-verktøy, coaching-teknikker. Sentrale verktøy er: blogg, wiki, video, lyd, undersøkelser, avstemminger. I alle disse verktøyene skal det produseres innhold.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Web 2.0 og coaching for lærere etter vitae metoden 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo kommune 3 dager 8 990 kr
29 Aug
19 Sep
17 Oct
Hvis du skal arbeide med informasjon og markedsaktiviteter gir dette kurset deg det du trenger for å kunne jobbe smart og effektivt. [+]
Kurs for informasjonsmedarbeidere!   Skal du arbeide med informasjon og markedsaktiviteter har du ofte behov for flere programmer og kunnskapsområder for å kunne utføre arbeidet ditt. Kurs i Adobe for markedskonsulent og informasjonsmedarbeider er laget for å gi deg det du trenger for å kunne jobbe smart og effektivt.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset? Dette kurset er laget for informasjonsmedarbeidere som skal fotografere litt, behandle og arkivere bilder og lage litt forskjellige trykksaker som ikke er alt for omfattende. Målet er å bli en bruker som klarer å produsere ting selv. Du blir ikke designer, men en god operatør av verktøyet og kan jobbe effektivt og riktig med dokumentene. Du lærer også å kvalitetssikre det som sendes ut og lage gode PDFer til trykk og arkiv. I tillegg får du kjennskap til diverse filformater, arbeidsprosesser, utstyr som kan være kjekt å ha og ikke minst en plass å spørre om råd og hjelp etter kurset.   Kursinnhold Programmer og verktøy InDesign Bridge og Photoshop Format og arbeidsmetoder Tekst, bilder og format Produksjon av trykksaker Dokumenter og layout Tekst- og bildebehandling i InDesign Produksjon av maler Objektmaler Layout og sideoppsett Tekst og tekstmaler Bilder Lagring og organisering Justering og korrigering Tilpassing til web og trykk Beskjæring og komposisjon Word til InDesign Samarbeid om dokument Organisering av innkommende tekst Eksport til PDF Kvalitetssikring av produksjon   Internkurs i Adobe for markedskonsulent og informasjonsmedarbeider Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for t... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende forståelse for internetteknologi tilsvarende IINI1002 Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper tilsvarende IINI1004 Programmering i Visual Basic eller IFUD1025 Programmering i Java. Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Multimedieproduksjon består av 4 moduler, der hver modul er beregnet til ca 3 ukers varighet. Til hver modul hører en obligatorisk øving - med unntak av den siste modulene der det er to innleveringer. De fem innleveringsøvingene bestemmer karakteren i faget og de kan løses enkeltvis eller gruppevis. I de fem innleveringsøvingene samler man inntil 100 poeng, og for å få karakteren bestått kreves det at man har samlet minimum 80 poeng. Karakteren settes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Geir Ove Rosvold         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kan beskrive hva multimediesystemer er og hva de kan brukes til- kan forklare aktuelle prosjektgjennomføringsmodeller for multimediaprosjekter- kan formidle et bestemt budskap via en multimedieproduksjon ved bruk av egnede medieelementer- kan gjøre rede for sentrale egenskaper ved aktuelle verktøy som benyttes ved multimedieproduksjoner FERDIGHETER:Kandidaten:- kan identifisere mål og målgrupper, vurdere bruk av virkemidler samt vurdere bruk av metaforer når multimedieproduksjoner skal utvikles- kan benytte et hensiktsmessig verktøy til å utvikle interaktive multimedieproduksjoner- kan gjennomføre små multimediaprosjekter i henhold til aktuell prosjektgjennomføringsmodell GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan dokumentere arbeidsprosessen som benyttes ved multimedieproduksjon- kan vurdere ulike alternativer for formidling av bestemte budskap til bestemte målgrupper- kan identifisere, planlegge og gjennomføre et multimediaprosjekter selvstendig eller i mindre grupper- er opptatt av at multimediaprosjekter må forholde seg til lover, regler og avtaleverk Innhold:Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for tweening), lag, maskering, movieclip, grafiske symboler, bruk av bibliotek, symboler og instanser, knapper, lyd og video, programmert animasjon, interaktivitet, dynamisk nedlastning, preload-presentasjoner samt optimalisering av løsningene med hensyn til båndbredde og presentasjon. Teori om design og utvikling av interaktive multimediesystemer som inkluderer metoden HOME (Holistic, Open Multimedia development mEthod), informasjonsdesign, interaksjonsdesign, presentasjonsdesign, prototyping, storyboard, flytkart, samt hva som skiller interaktive systemer fra statiske.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Multimedieproduksjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
1 dag 3 500 kr
Med innholdsmarkedsføring bruker man tid på å produsere innhold som har en verdi for brukerne, deretter spredning i sosiale medier, på Google og i epost og nyhetsbrev... [+]
Innholdsmarkedsføring er en måte å markedsføre seg på nett.  Med innholdsmarkedsføring bruker man tid på å produsere innhold som har en verdi for brukerne, og så sprer man dette innholdet i sosiale medier, på Google og i epost/nyhetsbrev. Kursinnhold: • Hvordan skape verdifull informasjon, og ikke uinteressant reklame • Lær å lage godt og relevant innhold til nyhetsbrev • Hvordan få kunder til å dele i sosiale medier • Få bedre organisk synlighet på Google. [-]
Les mer
3 dager 7 900 kr
Etter fullført kurs skal du kunne tegne illustrasjoner og logoer, klargjøre illustrasjoner for utkjøring og ha oversikt over programmets bruksområder. [+]
Vil du lære å tegne profesjonelle illustrasjoner og logoer til bruk i alle medier? Illustrator tegner vektorgrafikk som kan forstørres ubegrenset, uten å tape kvalitet og kan derfor brukes overalt. Adobe Illustrator er illustrasjonsverktøyet for proffe illustratører og grafiske designere, men også et program for deg som vil lage litt enklere illustrasjoner til internett, Power Point og Word. På kurset lærer du å ta utgangspunkt i enkle basisformer og kombinere dem til kompliserte figurer, slik blir det lett for alle å tegne. Hvorfor ta dette kurset: Du får en grundig innføring i Illustrator Du vil lære konkrete tegne- og designoppgaver Du vil lære å redigere/endre Illustrator-filer du mottar Du vil lære å lage illustrasjoner og logoer Du vil lære effektive arbeidsmetoder Du får kontroll på tegninger med mange elementer og lag Du vil lære om fargebruk og klargjøring av filer for trykk og nett Dette lærer du: Arbeidsmiljøet i Illustrator Tegning med tegneverktøyene og ved å kombinere enkle grunnformer Redigering og transformering av objekter Innsetting av tekst og bilder Tekstbearbeiding Bruk av farger og forløpninger Lag og gjennomsiktighet Målgruppe: Du som har liten eller ingen erfaring med Illustrator, eller lærte det for mange versjoner siden. [-]
Les mer
Nettstudier 30 timer 3 900 kr
Hvis du skal fremstille et argument skriftlig, om det er en avisartikkel, en jobbsøknad eller en eksamensbesvarelse i hvilket som helst fag, så må du kunne noen knep f... [+]
Hvis du skal fremstille et argument skriftlig, om det er en avisartikkel, en jobbsøknad eller en eksamensbesvarelse i hvilket som helst fag, så må du kunne noen knep for å skrive godt og strukturert - og dermed overbevise leseren. I dette kurset lærer du om hva som karakteriserer en god tekst, og hvordan du selv går frem når du skriver. Til videoforelesningene følger oversikter og tankekart. Det er vår engelsklærer som underviser første del av kurset, så mange av eksemplene hun bruker er på engelsk. Men kurset er like relevant for elever som tar norsk og andre fag med skriftlig eksamen. I del 1 av kurset lærer du hva som karakteriserer en god tekst og hvordan du går frem når du selv skal skrive. Deretter får du en kort innføring i forskjellige sjangere og retoriske virkemidler, noe som er spesielt myntet på elever som tar norsk: Hva kjennetegner en god tekst? Hvordan gå frem når du skriver? Kilder og kildehenvisninger Fra norskfaget: Sjangerlære og retorikk Skrivekurset er for elever i VGS og Privatister som ønsker å skrive mer strukturert og overbevisende. [-]
Les mer
1 år 104 900 kr
Som 3D designer vil du jobbe med å skape 3d modeller, grafikk og animasjoner for bruk i dataspill, animasjons- og spillefilm, reklame, produktdesign, dataspill, interiør-... [+]
Dette er 3d-designstudiet: På studiet får du jobbe og leke deg med den avanserte programvarepakken Autodesk Maya. Du vil møte og bli kjent med nyttige kontakter i 3D-bransjen i Norge og møte andre studenter som brenner for det samme som deg. Man vil få fordype seg i emner som modellering, digital skulptering, teksturering, lyssetting og rendering. Du vil også komme innom emner som visuelle effekter for film, rigging og animasjon.   Praktisk erfaring med spennende prosjekter. Idefagskolen har tett kontakt med næringslivet, og hvert år jobber studenter med reelle prosjekter for eksterne kunder. Dette gir deg nyttig læring og erfaring. Denne praktiske erfaringen kan også bidra til å skaffe deg gode kontakter for fremtiden. I løpet av året gjestes vi av bransjefolk fra norges mest anerkjente 3D-studioer som kommer for å være foredragsholdere. Du får din egen arbeidsstasjon på skolen, deltar i prosjektarbeid og bygger din egen portfolio helt frem til skoleårets slutt. 3D grafikk blir brukt på stadig flere felt, både innenfor underholdning og industriell virksomhet. I dag brukes 3D-grafikk i blant annet musikkvideoer, webdesign, dataspill, reklame, animasjons- og spillefilmer. 3D brukes også i stor grad innenfor industri og forskning for å presentere vitenskapelige prosjekter.   Tidligere studenter Tidligere studenter ved 3d design og 3D animasjon ved Idefagskolen jobber nå blant annet hos anerkjente firmaer i Norge som Filmkameratene, Storm Studios, Qvisten animasjon, FunCom og Gimpville og har deltatt i produksjoner som Free Jimmy, Redningsskøyta Elias, Age of Conan, Kurt blir grusom, Max Manus, Pelle Politibilm Trolljegeren og Kon-Tiki. Idefagskolen har også tidligere studenter i utlandet som har jobbet på produksjoner som Harry Potter ,De tre musketerer, Total Recall, Gravity og The Great Gatsby.   Fagplan 3d design Dramaturgi - Fortellerteknikk Film- og animasjonshistorie Storyboardtegning - Design til skjerm Datagrafikk - Bildebehandling Digital Media 3D Grafikk Animasjonsprinsipper Teknologi / Overblikk Prosjektarbeid - Produksjon Introduksjon 3D grafikk Introduksjon til Autodesk Maya Modellering Skulptering Materialer og teksturer Lyssetting og skygger 3D animasjon Rendering Mental Ray Compositing og VFX Paint effects Karakter rigging og animasjon Dynamics Programmering i MEL Hair, fur, fluids [-]
Les mer
Oslo kommune 2 dager 7 850 kr
30 Aug
24 Oct
04 Dec
Webdesign for grafiske designere er et 2-dagers kurs rettet mot grafiske designere og andre uten erfaring med web, som ønsker å lære om web og webdesign. [+]
Er du usikker på hva du bør lære deg innen web? Vi hjelper deg fra grafisk design til webdesign!   Webdesign kurs for grafiske designere er et 2-dagers kurs rettet mot grafiske designere og andre uten erfaring med web, som ønsker å lære om web og webdesign. Dette kurset gir deg en innføring i ulike retninger innen web: programvare for webdesign, publiseringsløsninger, ord og uttrykk, kodespråk, annonsering, sosiale medier, søkemotoroptimalisering, analyse m.m.   Hvorfor velge dette kurset? Du er grafisk designer (eller har en annen bakgrunn) og ingen erfaring med web. Du ønsker å lære om web og webdesign. Du er usikker på hva du bør lære deg innen web. Dette kurset vil gi deg en oversikt over de ulike retningene du kan gå videre og gir deg den nødvendige oversikten. Skal du kode? Skal du bruke et program for webdesign? Er en publiseringsløsning det korrekte valget? Hvordan jobbe med innhold? Hva med søkemotorer, annonsering og analyse?   Kursinnhold Kurset gir deg en introduksjon til temaene nedenfor slik at du får en generell oversikt og et bedre grunnlag for å bestemme hva du ønsker å lære mer om. Generelt om hvordan websider er bygd opp og fungerer For deg som er vant til grafisk design, hva er de største forskjellene på dette og webdesign? HTML og CSS - en enkel innføring Hva er responsiv webdesign? Verktøy: Adobe Muse, Adobe Dreamweaver og teksteditorer. Hva er forskjellen? Publiseringsløsninger som f.eks WordPress Hvordan skrive for web Bruk av sosiale medier, markedsføring, bannerannonser. Hvilke muligheter finnes? Google AdWords Google Analytics Søkemotoroptimalisering Hva bør DU fokusere på videre? Hvilken retning skal du gå?   Internkurs i Webdesign for grafiske designere Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo kommune 3 dager 12 490 kr
26 Sep
12 Dec
Kurs i HTML5 og CSS3 er et kurs som fokuserer på en del av de nye elementene i HTML5, nye muligheter i CSS3, samt responsiv webdesign. Lær produksjon av moderne nettsid..... [+]
Semantisk web med HTML5, video, responsiv webdesign, CSS3 for uante visuelle effekter og nyttige funksjoner.   Kurs i HTML5 og CSS3 er et kurs som fokuserer på en del av de nye elementene i HTML5, nye muligheter i CSS3, samt responsiv webdesign. Lær produksjon av moderne nettsider med dette kurset.   Hvorfor velge dette kurset i HTML5 og CSS3? Du vil lære om de nye mulighetene CSS3 gir, ting som vil sette deg i stand til å lage fantastiske og moderne layouter og effekter, kun ved hjelp av CSS. Og, du vil lære om de nye HTML5-taggene og hva disse har å si for utvikling av en nettside i dag. Vi ser på hva som støttes i de ulike nettleserne og hvilke utfordringer vi står ovenfor. Hvordan løser vi dette slik at vi trygt kan bruke HTML5 og CSS3, selv det som ikke har støtte i eldre nettlesere. Responsiv webdesign - du vil lære om Media Queries for enkelt å produsere en nettside som er tilpasset både mobil, nettbrett og desktop, hvordan håndtere skalerbare bilder, menyer og annet innhold som skal tilpasse seg skjermstørrelsen.   Kursinnhold Responsiv webdesign Responsiv webdesign - hva er det, hvordan bruker vi det? Media Queries: tilpasse sidene til ulike skjermoppløsninger (skjerm, nettbrett, telefon) Multi-kolonne layout Hvis tid: workshop hvor du kan bruke det du har lært på kurset til produksjon av eget prosjekt HTML5 HTML5 Doctype, nye HTML5 tagger, struktur og semantikk, håndtering av HTML5 i dagens (og gårsdagens) nettlesere Skjema: nye input elementer og attributter i skjema Audio og video: hva gjør vi der hvor HTML5-video ikke støttes? Lage en offline-versjon av websiden som kan lastes ned som en webapp på iPhone/iPad (portrett/landskaps visning, programikon). Hva er CSS3? Du får en god innføring og "oppskrifter" på hva som støttes av ulike nettlesere og hva du bør gjøre der hvor det ikke er støtte. Hvordan CSS3 kan forbedre hastigheten på nedlasting av sider og minske utviklingstiden? Visuelle effekter som f.eks runde hjørner, gradienter, skyggeeffekter, opacity m.m. uten bruk av bilder Flere bakgrunnsbilder på samme element, skalering, rammer av bilder m.m. Nye avanserte selektorer som lar deg formatere spesifikke elementer - automagisk! Pseudo-class og pseudo-elementer Rotering av innhold Webfonter Transparente farger (HSLA, RGBA)   Internkurs i HTML5 og CSS3 Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
3 dager 7 900 kr
Du ønsker å øke din visuelle kompetanse og du vil vite mer om styrt kommunikasjon til målgrupper. Du styrker ditt visuelle talent, og spisser budskapet med god design... [+]
Kurset passer for grafiske designere, kommunikatører, deg som jobber med markedsføring eller førtrykksom vil lære mer om visuelle kommunikasjon. Kurset er rettet både mot trykk og web. Dette er et kreativt og praktisk rettet kurs, du får mange innspill til hvordan du lager bedre design, det er oppgaver i løpet av kurset som gjør at du får praktisert det du lærer.  Forhåndskunnskap:Du må beherske et ombrekkingsprogram som f.eks. InDesign. Kursinnhold: Design er kommunikasjon Kommunikasjonsstrategi  Visuell identitet Kreativitet og kreative arbeidsprosesser Annonsedesign Webdesign Komposisjon Bedre typografi Valg og bruk av bilder og farger [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.