Pedagogikk
Rogaland
Du har valgt: Bjerkreim
Nullstill
Filter
Ferdig

-

38 treff ( i Bjerkreim ) i Pedagogikk
 

Bedriftsintern 2 timer 1 190
Vet du hvordan språket vårt er bygd opp, og hvordan barn tilegner seg språk? [+]
På dette kurset blir du bedre kjent med de ulike områdene i språket, og vil gjennom denne kunnskapen bli mer bevisst hvordan du kan jobbe med språkstimulering på ulike måter. Språklig bevissthet bidrar også til å kunne avdekke ulike former for språkvansker.Språket læres i barnehagen gjennom hele dagen – hvordan kan vi jobbe med språk i alle hverdagssituasjoner?Kursinnhold Utvikling av språkets ulike områder Kunnskap om språk – hvordan stimulerer vi de ulike delene av språket? Språkvansker – hvordan oppdager vi dette, og hva kan vi gjøre? Språkstimulering gjennom hele barnehagedagen Hvilke ulike samtale sjangere har vi – og hvorfor er det bra å ha fokus på hverdagssamtaler? Kursholder Linn Evy Iversen jobber som lærer i den videregående skolen og for AOF Fagskole. Hun er utdannet innen pedagogikk, og har en bachelor i sosial antropologi. Hun har også studert norsk som andrespråk, og har videreutdanning i flerspråklighet og andrespråkspedagogikk, samt PPU. Linn Evy begynte å jobbe i barnehage i 1993, og har erfaring som pedagogisk leder, rådgiver, prosjektleder for språkløftet og gratis kjernetid, og som språkpedagog. Linn Evy er meget interessert og engasjert i det flerkulturelle området. Hennes fokus er at alle barn blir møtt med anerkjennelse og likeverdighet, for å skape trivsel, kunnskap, forståelse og et godt grunnlag for læring. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Bli en god rollemodell og medarbeider i barnehagen. Dette kurset gir deg en introduksjon til det å jobbe i barnehage. Du får innsikt i ulike deler av det å jobbe med og... [+]
    Introduksjonskurs -barnehage -  Emne 1: Introduksjon Emne 2 : Lovverk i det norske arbeidslivet Emne 3 : Lovverk/regler/føringer  relatert til yrket/praksisen Emne 4 : Etikk/yrkesetikk  Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten Emne 6: Fagspesifikt tema - Sosialisering Emne 7: Fagspesifikt tema - Barns utvikling (innføring) Emne 8: Fagspesifikt tema - Pedagogikk Emne 9: Fagspesifikt tema - den voksnes rolle Emne 10: Fagspesifikt tema og avslutning/oppsummering av kurset       Etter endt kurs skal kursdeltaker L1 -ha økt sin kompetanse på hvordan barnehagesektoren er organisert L2 - kunne se og forstå enkeltmenneskets/barnets behov L3 - fått innsikt og kompetanse på kommunikasjon og hva som er viktig for å skape god kommunikasjon med ulike brukergrupper av tilbudet L4 - ha grunnleggende kompetanse om taushetsplikt i arbeid med mennesker  L5 - ha innsikt i ulike dokumenter som er en del av arbeidshverdagen (barnehageloven/rammeplanen osv) L6 - ha økt kompetanse på hvordan voksenrollen påvirker sosialiseringsprosessen til barnet og fått innsikt i utviklingsspsykologi L7 - kunne forstå og håndtere konflikter på best mulig måte L8 - kjennskap til lover og regler som arbeidsmiljøloven, HMS-regelverk og regelverk innen barnehage L9 - ha fått kunnskap om hvordan barnehagen som pedagogisk virksomhet jobber med utvikling av enkeltmennesker     Omfang: 40 timer virtuelt klasserom.Undervisningen foregår i virtuelt klasserom (kurset gjennomføres i sanntid/samtidig) med faglærere som har engasjement for faget.Vi benytter digital læringsplattformen Acampus, hvor det legges ut fagstoff, oppgaver og gis vurderinger.Påmeldte deltakere må ha pc med kamera og mikrofon, innlogging vil bli tilsendt. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer 990 kr
- voksenrollen i et inkluderende fellesskap i barnehagen [+]
Alle barn som går i barnehagen skal ha like muligheter for trivsel, lek, omsorg og læring – uavhengig av kompetanse og ferdigheter. Hva sier forskning på barnehagefeltet om situasjonen i norske barnehager i forhold til dette? På dette kurset vil kursholder presentere forskning og erfaringer som belyser temaet fra ulike innfallsvinkler, samt verktøy og strategier for arbeidet med å inkludere alle barn. Hva kan vi gjøre for å sikre at alle barn opplever å være en del av fellesskapet i barnehagen? Hvordan kan vi jobbe for å hindre utenforskap og fremme inkludering? Kursinnhold   Inkludering Holdninger Ulike oppdragerstiler Hvordan etablere gode relasjoner Hvordan endre en dårlig relasjon   Kursholder Hege Tryggestad er utdannet vernepleier med master i atferdsvitenskap. Hun har jobbet med barnehagebarn og lek, læring og inkludering i 25 år. Hege jobber nå som fagleder for barnehagemiljøteamet i Nordre Follo kommune, med hovedfokus på et godt læringsmiljø, spesialpedagogisk hjelp og like muligheter for alle barn. Hun er også stipendiat ved Oslo Met, der hun forsker på læringsmiljø i barnehager for barn med behov for spesiell tilrettelegging.   [-]
Les mer
Nettstudie 4 semester
Kunnskap studenten tilegner seg i studiet Barn med særskilte behov er direkte anvendbart i arbeid i barnehage eller på andre arenaer som jobber med barn med s... [+]
Studiets målsetting er å utdanne faglig oppdaterte og reflekterte yrkesutøvere som tar initiativ til å planlegge, gjennomføre og evaluere pedagogisk arbeid i barnehagen. Videre vektlegger studiet at kandidaten utvikler en etisk grunnholdning som ivaretar og utvikler anerkjennende, lekne og omsorgsfulle samspill med enkeltbarn og barn i gruppe. Det forventes også at kandidaten i løpet av studiet utvikler sin relasjonskompetanse i samarbeid med foresatte og eksterne instanser til beste for barnet. Studiet har spesielt fokus på barn med særskilte behov og deres rettigheter. Fagskoleutdanningen er akkreditert av NOKUT og gir 60 studiepoeng. Studiet er lagt opp som et deltidsstudium med styrt progresjon og foregår via nettstudier. Finansiering Utdanningen er finansiert av Kunnskapsdepartementet og derfor gratis for studentene. Se nettsiden til studie for mer informasjon: Barn med særkilte behov   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 3 timer 1 390
Nye læreplaner i matematikk har gitt ny eksamensordning. [+]
 Den innebærer store omveltninger på eksamen, nye oppgavetyper og nye utfordringer. Men hva innebærer endringene for eleven? Hva venter av nye oppgavetyper og formuleringer på eksamen? Hvilke signaler har Udir gitt? Hvilke nye løsningsstrategier må elevene beherske? Hva kreves av digital kompetanse og programmeringsferdigheter? Læreplanen legger vekt på utforsking, problemløsing, modellering, anvendelse, argumentasjon, representasjon og kommunikasjon, abstraksjon og generalisering. Det skal utforskes og oppdages sammenhenger. Det blir lagt spesiell vekt på kjerneelementene og beskrivelsen av grunnleggende ferdigheter. Nytt er også programmering og algoritmisk tenkning.Elevene – og ikke minst matematikklærere – i den videregående skolen har vært vant til en eksamensordning hvor eksamen har vært delt i to, en del uten og en del med hjelpemidler. Med ny læreplan ble eksamen endret. Først ble eksamen heldigital og oppgavene delt inn i tre hovedgrupper. En del en skulle inneholde flervalgsoppgaver og interaktive oppgaver uten annen begrunnelse enn selve svaret, en del to skulle legge vekt på kommunikasjon, resonnementer, beregninger og vurderinger, og sist, men ikke minst, en del tre skulle ikke inneholde konkrete spørsmål i det hele tatt. På denne tredje delen skulle det være opp til elevene selv å vurdere hva de ville undersøke, og elevene skulle selv formulere sine egne problemstillinger ut fra en gitt kontekst.  Men etter kritikk ble eksamen endret tilbake til gammel ordning. Eller ble den egentlig det? Nå skal eksamen inneholde en time uten hjelpemidler og fire timer med hjelpemidler. Og som vi skal se, så dukker de nye oppgavetypene fortsatt opp. Kurset er en praktisk gjennomgang av hva den nye eksamensformen innebærer, både for elevene og for oss som lærere. Vi ser på nye oppgavetyper og diskuterer utfordringene de bringer med seg.   Kursinnhold Hvilke digitale ferdigheter kreves av elevene med ny eksamensordning. Hvilke signaler har Udirs eksempeloppgaver og vårens eksamensoppgaver gitt om eksamen. Hvilke nye oppgavetyper møter elevene, og hvordan forberede elevene på disse oppgavene.   Kursholder Eivind Skjervum er lektor med tilleggsutdanning med fagene matematikk, medievitenskap, statsvitenskap, informatikk og religionshistorie. Eivind har de siste 17 årene undervist som lektor ved Oslo Private Gymnasium i matematikk og medie- og informasjonskunnskap. Han har tidligere jobbet mange år som journalist innen krim, nyheter og sport i Dagbladet og Oppland Arbeiderblad. Eivind jobber nå også for Aschehoug forlag hvor han produserer innhold som tentamener, prøver og eksamensløsninger for nettstedene Lokus og Aunivers i matematikk. I tillegg til å undervise utdanner han seg til lærerspesialist i matematikk, spiller sjakk og er glad i kajakk og fotball. [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 4 990 kr
Kurset barnehageassistent vil tilegne deg formell kompetanse for å jobbe som medarbeider i barnehage. [+]
Har du lyst til å jobbe som barnehageassistent? Kurset er utarbeidet med utgangspunkt i kompetansemålene til videregående opplæring. Det vil gi deg formell kompetanse innenfor de viktigste kjerneområdene i barnehagen. I kurset har du kontakt med din egen instruktør, og du vil få quiz, innsendingsoppgaver med oppfølging og muligheter for å delta i jevnlige digitale klasserom. Kurset kan du ta når du vil, og det kan også gjennomføres på telefon, Ipad eller pc.  Innhold Barnehagens styringsdokumenter Omsorg-lek-læring-danning Barns språkutvikling Livsmestring Foreldresamarbeid Utfordringer og konfliktløsning Kurset består av 6 moduler. Gjennom tekst, bilder, figurer og videoer skal vi ta deg gjennom fagstoffet på en pedagogisk måte. Underveis kan du teste dine kunnskaper gjennom quiz’er og innsendingsoppgaver. På slutten av hver modul finner du caser du skal svare på og sende inn til oss. Du vil få tilbakemeldinger og veiledning fra instruktør på e-post etter at besvarelsene er mottatt. Du har tilgang på kurset i ett år.  Etter fullført og bestått kurs vil du motta et kompetansebevis i posten. [-]
Les mer
Nettstudie 4 semester
Kunnskap innen Arbeid med de yngste barna i barnehagen er direkte anvendbart i arbeid i barnehage eller på andre arenaer der småbarna er. [+]
Studiets målsetting er å utdanne reflekterte yrkesutøvere som tar initiativ til å planlegge, organisere og gjennomføre pedagogisk arbeid med de yngste barna (0-3 år) i barnehagen, og som kan samarbeide med barn, personale og foreldre til beste for barnet. Videre vektlegger studiet at studenten utvikler en etisk grunnholdning som ivaretar og utvikler anerkjennende, lekne og omsorgsfulle samspill med enkeltbarn og barn i gruppe. Fagskoleutdanningen er akkreditert av NOKUT og gir 60 studiepoeng. Studiet er lagt opp som et deltidsstudium med styrt progresjon og foregår via nettstudier.  Finansiering Utdanningen er finansiert av Kunnskapsdepartementet og derfor gratis for studentene. Se nettsiden til studie for mer informasjon: Arbeid med de yngste barna (0-3 år) i barnehagen   [-]
Les mer
6 timer 2 190 kr
I dette kurset ser vi nærmere på hvorfor noen ungdommer utvikler ufrivillig skolefravær og hvordan vi aktivt kan jobbe for å unngå fraværssaker. [+]
Hva gjør at noen elever utvikler skolefravær? Hva er kjennetegnene? Trygghet, mestring, tilhørighet, og gode relasjoner i skolen, til voksne og medelever, er forutsetningen for en elevs nærvær på skolen. Der ett eller flere av disse momentene uteblir, har vi en potensiell skolefraværssak. I kurset ser vi på arbeid med ufrivillig skolefravær, både på individnivå og systemnivå.  Kursinnhold •    Forståelsesrammen for skolefravær •    Ungdom med skolefravær – Hvem er de? Eksempler fra praksisfeltet•    Hvordan jobbe når skolefravær er et faktum•    Trygghet – forutsetning for læring og trivsel •    Relasjonens betydning•    Mestring – forutsetning for å lykkes•    Tilhørighet – forhindrer fravær•    Om utenforskap•    Det sosiale samspillet•    Hva sier elevene selv?•    Å samtale med eleven når vi mistenker mistrivsel•    Skole/ hjem samarbeid – foreldre som ressurs•    Tiltak – hva virker og hvorfor?   Kursholder Sara Eline Eide har mange års erfaring fra barnehage og skole, og er spesielt opptatt av barn og unges psykiske helse og betydningen av den gode relasjonen. Hun er utdannet barne- og ungdomsarbeider, og har studert spesialpedagogikk og relasjonskompetanse. Sara Eline har utgitt bøkene På oppdagelsesferd sammen (Kolon forlag, 2019) og Skolefravær (Cappelen Damm, 2022). Inspirasjon til bøkene har hun fra sin tidligere jobb som miljøarbeider i skolen, fra samtaler med foreldre til barn som strever og gjennom faglitteraturen. [-]
Les mer
Sentrum 1 dag 5 250 kr
08 May
13 Nov
– med mulighet for sertifisering som samspillsleder. [+]
I samarbeid med Marstrand. Medlemsrabatt for medlemmer av Norges bygg- og eiendomsforening. Samspill som gjennomføringsmodell kan gi optimaliserte løsninger, bedre kontroll, økt verdi og godt samarbeid – forutsatt at man tar ut potensialet. Når man designer en gjennomføringsmodell for samspill, kreves det en helhetlig forståelse for alle dimensjonene av samspill – det er ikke tilstrekkelig med kontraktforståelse. Videre, det holder ikke å designe en god modell, den må settes ut i live i prosjektet. Sertifiseringen består av 3 kursmoduler.  Alle kursene er selvstendige og uavhengige kurs. Kursene kan også tas enkeltvis og uten sertifisering og man mottar kursbevis etter hvert kurs og et sertifiseringsbevis etter bestått eksamen. KURS 1:Samspill som gjennomføringsmodell1 dag KURS 2:Kultur, team og ledelse1 dag KURS 3:Samspillkontrakter2 dager   Marstrand er Norges første og eneste aktør som sertifiserer samspillsledere. Ta kontakt på kundeservice@qualitynorway.no for bestilling av pakkepriser og/eller eksamen:Pakkepris kurs 1, 2 og 3 u/eksamen medlem 18.900,-/ikke-medlem 21.000,-Pakkepris kurs 1, 2 og 3 m/eksamen medlem 23.900,-/ikke-medlem 26.000,-Eksamen kr 5000,- [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs eller brevkurskombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for assistenter i barnehage/skole/sfo, barne- og ungdomsarbeidere, omsorgsarbeidere, andre yrkesutøvere og foreldre.     • Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse for ulike lærevansker hos barn samt en faglig innsikt i     spesialpedagogiske virkemidler for arbeidet i barnehage/skole/sfo. • Kurset gir grunnleggende kunnskap om de vanligste gruppene av funksjonshemming og er utformet     etter en felles disposisjon: definisjon, forekomst, årsaksforhold, teori, kartlegging og tiltak.   Nettkurs eller brevkurskombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.        Start:              Når du selv ønsker.  Varighet:           3 innleveringer  Pris:              Kr. 4.500.- (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr).      Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av besvarelser til veiledning. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Innlevering av 3 besvarelser.   Mål for kurset • Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse for ulike lærevansker hos barn samt en faglig innsikt i     spesialpedagogiske virkemidler for arbeidet i barnehage/skole/sfo. • Kurset gir grunnleggende kunnskap om de vanligste gruppene av funksjonshemning og er utformet     etter en felles disposisjon: definisjon, forekomst, årsaksforhold, teori, kartlegging og tiltak.   Tema • Hva er spesialpedagogikk? • Lese- og skrivevansker • Atferdsproblemer hos barn og unge • Lærevansker • Psykisk utviklingshemning • Språk- og talevansker • Synsvansker • Hørselsvansker • Bevegelsesvansker og hodeskader • ADHD, Tourettes syndrom og skjulte funksjonshemninger • Spesialundervisning og spesialpedagogiske tiltak   Litteratur Innføring i spesialpedagogikk Asmervik/Ogden/Rygvold ISBN 9788205361188 Gyldendal akademisk 2008   Vurdering  Bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester
Barnehager består av et stort mangfold av barn og deres familier. Det å ha en ressursorientert tilnærming i arbeidet med mangfold er både sentralt og viktig. Ønsker du å ... [+]
Kunnskapen du tilegner deg i denne fagskoleutdanningen er direkte anvendbart i arbeid i barnehage eller på andre arenaer som jobber med barn med flerkulturell bakgrunn. Studiets målsetting er å utdanne faglig oppdaterte og reflekterte yrkesutøvere som tar initiativ til å planlegge, gjennomføre og evaluere pedagogisk arbeid i barnehagen. Videre vektlegger studiet at kandidaten utvikler en etisk grunnholdning som ivaretar og utvikler anerkjennende, lekne og omsorgsfulle samspill med enkeltbarn og barn i gruppe. Det forventes også at kandidaten i løpet av studiet utvikler sin relasjonskompetanse i samarbeid med foresatte og eksterne instanser til beste for barnet. Studiet har spesielt fokus på arbeid med språk, flerspråklighet og flerkulturell kompetanse i barnehagen.     [-]
Les mer
10 uker 4 500 kr
Kurs for assistenter i barnehage, skole og skolefritidsordning, barne- og ungdomsarbeider, omsorgsarbeider, hjelpepleier, helsefagarbeider, andre yrkesutøvere og foreldre... [+]
Mål for kurset: Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse av problematferd og gjøre deltakerne i stand til å sette i verk mest mulig effektive tiltak. Kursdeltakerne skal få kunnskap om problematferd og hvordan slik atferd kan forstås. Kursets innhold: Atferdsproblemer blant barn og unge Kartlegging og risikovurdering Barnehagen og barns tidlige utvikling Den inkluderende skolen og skoleomfattende tiltak Klasseromsperspektivet – klasseledelse Elevperspektivet – internaliserte problemer Elevperspektivet – alvorlige atferdsproblemer Sosialkompetanse hos barn og unge Sosial læring hos barn og unge Litteratur: Sosialkompetanse og problematferd blant barn og unge, ISBN: 9788205550612 Gyldendal akademiske forlag, 2022, Terje Ogden Kursbevis: til de som har minst 75 % fremmøte. Er du organisert: Fagforeninger har stipendordninger for sine medlemmer. Undersøk om du har mulighet til å få dekket kursavgiften eller deler av den. Påmelding: elektronisk i påmeldingsskjema    [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 15 000 kr
Denne utdanningen gir deg kunnskap om barns lek, kultur og sosiale kompetanse. [+]
Denne utdanningen gir deg kunnskap om barns lek, kultur og sosiale kompetanse. Lær om din pedagogiske rolle i sosialiseringsprosessen og hvordan du legger til rette for barns utvikling gjennom lek og læring. Etter endt utdanning kan du søke arbeid i barnehage og i skolefritidsordningen.   Barnehageassistent er en yrkesrettet utdanning som gir deg kompetanse til å være med i planlegging og gjennomføring av det pedagogiske arbeidet med barn, enkeltvis eller i grupper. Du lærer om hvordan det skapende og utforskende barnet lærer gjennom egen utforskning, estetiske opplevelser, sansing og naturopplevelser. Få også kunnskap om barnehagen som institusjon, relevante lover og regler, og din rolle som assistent i samarbeid med foreldre og øvrig personale i barnehagen.   [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, ... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Studenten velger ut 3 av sine blogginnlegg som teller med på vurderingen. I tillegg skal studenten skrive et eksamensarbeid i form av et refleksjonsnotat som skal vurderes sammen med blogginnleggene. Dette eksamensarbeidet skal være i størrelsesorden 5-10 A4 sider. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:- Informasjonskilder: Jeg kan hjelpe mine elever å finne og vurdere relevant informasjon, inkludert bilder, kart, lyd og video fra IKT kilder, på lik linje med tradisjonelle kilder(for eksempel RSS, Wikipedia). - Lagring av informasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å lagrer informasjon på digital form slik som blogger, wikier, podcaster eller portefølger (dvs. slik at det er tilgjengelig hjemme, på reise og til eksterne eksperter / rådgivere). - Kommunikasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å kommunisere synkront og asynkront gjennom tekst, tale og video. - Dokumentasjon: Jeg kan skrive innlegg på nettet for å dokumentere læringsaktiviteter/hendelser og legge til rette for elevenes bruk av dette materialet etterpå (e-portefølge, skjermopptak, klassens blog / wiki). - Trygg bruk: Jeg kan hjelpe mine elever å bruke elektroniske applikasjoner på en trygg måte (f.eks. elektronisk identitet, privatliv, pålitelighet). - Gruppearbeid: Jeg kan legge til rette for gruppearbeid på nettet, ved hjelp av metoder som kompleks instruksjon.- Læring: Jeg kan identifisere forventede læringsutbytter fra bruken av bestemte IKT-verktøy for en bestemt læringsaktivitet. - Vurdering: Jeg kan identifisere hvordan læringsutbyttene tilknyttet IKT-relaterte aktiviteter skal bidra til vurderingen av elevene og å kunne og bruke egnede verktøy for å registrere dette (f.eks. faglig utvikling og coaching). FERDIGHETER:- Planlegging: Jeg har laget en plan for min faglige utvikling i riktig bruk av IKT i min undervisning. - Dokumentasjon: Jeg har dokumentert bruken av et interaktivt internettverktøy, slik at andre kan dra nytte av mine erfaringer. - Deling: Jeg har prøvd minst én måte å dele min IKT erfaring med kolleger enten internt eller eksternt. - Lokal kontekst: Jeg har identifisert hvilke muligheter og begrensninger som gjelder for bruk av interaktive Internettverktøy i min institusjon. - Portefølge: Jeg har begynt på eller lagt til nytt materiale til en eksisterende e-portefølge. - Evaluering: Jeg har evaluert resultatene av mitt endrede undervisningsopplegg og dokumentert dette i min e-portefølge. - Coaching: Jeg har prøvd ut parvis coaching med en av mine kolleger. - Coaching: Jeg har de nødvendige ferdighetene når det gjelder å lytte og å stille spørsmål for å kunne coache andre mennesker. Innhold:Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, GROW-modellen, undersøkelser om tilstanden i egen institusjon når det gjelder bruk av IKT-verktøy i undervisningen, nettsteder for yrkesutøvere (CoP-Community of Practice), eksempler på "best practice", metoder for å planlegge og gjennomføre egne læringsaktiviteter på nett med bruk av diverse IKT-verktøy, coaching-teknikker. Sentrale verktøy er: blogg, wiki, video, lyd, undersøkelser, avstemminger. I alle disse verktøyene skal det produseres innhold.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Web 2.0 og coaching for lærere etter vitae metoden 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
2 dager 6 500 kr
Kurset er rettet mot den som skal bli instruktør på sertifisert sikkerhetsopplæring på løfteredskaper og alle krantyper. Kurset er grunnlag for opptak til instruktørkurs... [+]
#Pedagogikk #Kvalitetssikring av undervisning/lærerollen. #Selvoppfatning og identitet #Kommunikasjon-transksjonsanalyse #  +++++ #Evaluering [-]
Les mer