Gelderland
Du har valgt: Rheden
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Rheden )
 

Nettkurs 12 måneder 30 800 kr
Ta studiekompetanse - nettstudier 6 fag fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Oppnå studiekompetanse med 23/5 regelen. [+]
6-fagspakken gir deg generell studiekompetanse (23/5-regelen) og du kan studere på høgskole eller universitet. Kurspakken passer for deg som ønsker generell studiekompetanse eller vil forbedre karakterene dine fra videregående skole. Du kan ta hele 6-fagspakken eller enkeltstående fag.  6-fagspakken inneholder fagene Norsk, Engelsk, Matematikk 1P og 2P, Naturfag, Samfunnskunnskap og Historie. Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Norsk muntlig og skriftlig, eksamen nov/des eller mai/juni Engelsk, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk 1P og Matematikk 2P, eksamen nov/des eller mai/juni Naturfag, eksamen nov/des eller mai/juni Samfunnskunnskap, eksamen nov/des eller mai/juni Historie, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) eller vitnemål fra studieforberedende program (4 fagene) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time
Sales Course FrontCore LMS test [+]
Sales Course FrontCore LMS test [-]
Les mer
Nettkurs 80 timer 23 900 kr
06 Nov
Har du relevant arbeidserfaring og ønsker å få dokumentert hva du kan? Teorikurs til fagbrev er første steg på veien for å dokumentere din kompetanse. AOF Norge tilbyr [+]
Har du relevant arbeidserfaring og ønsker å få dokumentert hva du kan? Teorikurs til fagbrev er første steg på veien for å dokumentere din kompetanse. AOF Norge tilbyr fagbrevkurs som gir deg den nødvendige teoretiske kunnskapen innenfor ditt fagfelt.Med et fagbrev vil du bli mer ettertraktet på arbeidsmarkedet. Det gir også et kvalitetsstempel på din kompetanse som stadig flere arbeidsgivere krever. [-]
Les mer
Nettkurs 32 timer 2 950 kr
29 Aug
Kurset er for deg som vil bli mer selvstendig når du kommuniserer på norsk og har norskkunnskaper tilsvarende B2 – del 1. Kurset vil forberede deg til å gj [+]
Kurset er for deg som vil bli mer selvstendig når du kommuniserer på norsk og har norskkunnskaper tilsvarende B2 – del 1. Kurset vil forberede deg til å gjennomføre norskprøven.  [-]
Les mer
Nettkurs 100 timer 23 900 kr
23 Sep
Har du relevant arbeidserfaring og ønsker å få dokumentert hva du kan? Teorikurs til fagbrev er første steg på veien for å dokumentere din kompetanse. [+]
Har du relevant arbeidserfaring og ønsker å få dokumentert hva du kan? Teorikurs til fagbrev er første steg på veien for å dokumentere din kompetanse. AOF Norge tilbyr fagbrevkurs som gir deg den nødvendige teoretiske kunnskapen innenfor ditt fagfelt.Med et fagbrev vil du bli mer ettertraktet på arbeidsmarkedet. Det gir også et kvalitetsstempel på din kompetanse som stadig flere arbeidsgivere krever.For å få fagbrev må du bestå en teoretisk eksamen, dokumentere 5 års arbeidserfaring til fylkeskommunen, og deretter bestå en praktisk fagprøve. Din erfaring og kompetanse blir verdsatt i undervisningen som en del av undervisningsmetoden. Når du har bestått den avsluttende fagprøve og mottatt fagbrevet, vil din kompetanse være hevet betraktelig. Du kan også oppleve større trygghet og selvstendighet i jobben din og forvente høyere lønn, med din dokumenterte kompetanse. Fagbrevkursene hos AOF er spesielt tilrettelagt voksne. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer 6 950 kr
22 Aug
29 Aug
10 Sep
Styrets egen analyse med etterfølgende assistanse av styrekonsulent med styreevaluering. [+]
Styreanalyse - «Digital Basic» inkl. evaluering med styrekonsulent (Digital + 1.time)    NB! I perioden fra 01.06 - 15.08.2024 kan du bestille vår nye digitale styreanalyse til rabattert medlemspris, med praktisk gjennomføring på en nærmere avtalt dato innen den 30.09.2024.    Betalende medlemmer kan bruke kampanjekode: ANALYSE (i store bokstaver) som legges inn i feltet for "Ev.kampanjekode" i bestillingsskjema på våre nettsider. Du kan bestille en analyse som er lagt på en dato fra vår side i kursplanen, men anmerke om du ønsker å avtale en annen aktuell dato for selve gjennomføringen. Ved bruk av kampanjekoden. ANALYSE i bestillingsskjema rabatteres din bestilling med kr. 2.750,- som tilsvarer hele medlemskapsprisen for deg som person for ett helt år når og dersom du er betalende medlem.   Hva omfatter bestillingen av en digital styreanalyse levert og gjennomgått med en styrekonsulent fra vår side? en konkret leveranse, med gjennomføring av heldigital og nettbasert styreanalyse for deres eget styre. Alle styremedlemmer(og eventuelt daglig leder) mottar individuelt, og i forkant av evalueringsdagen, link til analysen, Via linken besvares ca 40 påstander om styrerelaterte forhold i din virksomhet i vårt digitale analyseverktøy Det avtales dato for gjennomføring av analysens resultater sammen med en av våre styrekonsulenter. Diagrammer og rapporten med analysen sendes oppdragsgiver i forkant av møtet. Deretter følger en times gjennomgang av resultatene av analysen og assistanse med evalueringsprosessen via teams eller annen digital plattform sammen med styrekonsulent fra Styreforeningen.    PROSESSEN FRA: A - Å FUNGERER SOM FØLGER: 1. Bestill prosess direkte via bestillingsskjema  2. Dersom du ønsker å avtale en alternativ dato angir du det på bestillingen så  følger vi opp og avklarer passende dag og tid. 3. Du mottar veiledning for igangsettelse av den digitale analysedelen for deg selv og alle de øvrige styremedlemmer og ev.daglig leder  4. Alle styremedlemmer inviteres via epost og link til å gjennomføre styreanalysen - når det passer for den enkelte - innen en angitt tidsfrist. (VIKTIG AT FRIST OVERHOLDES). Styreanalysen gjennomføres deretter digitalt og individuelt.  5. Vi samles på teams på avtalt prosessdato (ev.kan vi møtes fysisk hos oss på Aker Brygge). Der gjennomgår styrekonsulent / prosessveileder fra Styreforeningen resultatene av analysen: deler skjerm og ser på grafiske og visuelle bilder av analysens resultater med tilhørende dialog omkring det analysedelen forteller oss.  6. En dialogbasert samlet evaluering fortsetter med basis i analysens resultater. Evalueringen skal provosere til meningsutveksling og åpen dialog om + / -, status på kvaliteten av styrerelaterte forhold, samt skape bevisthet omkring forbedringsområder og utviklingsmuligheter. 7. Evalueringen summeres opp med en tiltaksplan fremover for det aktuelle styret.    GENERELL INFORMASJON OM PROSESSEN:  Kan leveres på den dato / tid tilbudet er lagt opp til i vår kurs- / aktivitetskalender, eller vi avtaler bare et annet tidspunkt om ønskelig.Analysen igangsettes via link og ved bruk av tildelt kode og gjennomføres innen et avtalt tidsvindu. F.eks i perioden mellom mandag xx og torsdag xx. Analysedelen er bygget opp med påstander om funksjonalitet, samspill og arbeidsform mm i styret og påstandene evalueres ut fra opplevelsene av korrekthet - angitt på en 5 trinns skala.En av Styreforeningens erfarne Styrekonsulenter er prosessansvarlig og leder det hele, herunder den dialogbaserte evalueringen og oppsummeringen, med eventuelle råd og innspill underveis og avslutningsvis.    SEND INN DIN BESTILLING - SÅ TAR VI KONTAKT FOR VIDERE PRAKTISK AVKLARING, EVENTUELL TILPASNING AV DATO SOM PASSER FOR DERES DEL.  [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 1 290 kr
30 Oct
Ordene oppleve, utforske, eksperimentere og oppdage brukes ofte i LK20, men hva innebærer disse ordene og hvilke konsekvenser har de for undervisningen i engelskfaget? [+]
Ordene oppleve, utforske, eksperimentere og oppdage brukes ofte i LK20, men hva innebærer disse ordene og hvilke konsekvenser har de for undervisningen i engelskfaget? Kurset er blitt beskrevet som inspirerende og inneholder mange praktiske eksempler. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. Sertifiseringen består av: 40 spørsmål Multiple Choice 60 minutter + 15 minutter til rådighet dersom du ikke har engelsk som morsmål For å bestå må du ha minimum 26 riktige (65%) Ingen hjelpemidler tillatt ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
28 Aug
24 Sep
Hva betyr regelendringen for din virksomhet, og hvordan tilpasse seg det nye regelverket. [+]
Nye regler i forbindelse med verneombud, Arbeidsmiljøutvalg og arbeidsavtaler   1. januar 2024 ble kravene til verneombud og arbeidsmiljøutvalg endret og gjelder nå for langt flere virksomheter. I tillegg er det endringer i Arbeidsmiljøloven fra og med 1. juli 2024 knyttet til Arbeidsavtaler og ansattes rettigheter. Kurset gjennomgår endringene, hva det betyr for virksomhetene og hvordan de må tilpasse seg det nye regelverket. Formål med kurset: Kurset gir en grundig innføring i det nye regelverket som pålegger alle bedrifter med mer enn fem ansatte å ha verneombud, og bedrifter over 30 ansatte å opprette et AMU. Vi gjennomgår reglene for valg, krav til sammensetning og hvilke krav som følger med de ulike rollene. Kurset vil også vise en retningsgivende «stillingsbeskrivelse» for disse rollene som en del av kursmateriellet. I tillegg tar vi for oss de nye kravene ved utarbeidelse av arbeidsavtalene som arbeidsgiver er pålagt og hva de må være oppmerksomme på. Kurset vil gjennomgå endringene som kommer og hva det vil bety for arbeidsgivere fremover.   Kursinnhold: Kurset vil i hovedsak ta opp relevante problemstillinger om:   Oppdatert regelverk fra 2024 Valg av verneombud og AMU Verneombudets rolle og oppgaver, samt krav til opplæring Praktiske problemstillinger AMU ofte må ta stilling til Arbeidsgiver og ansattes felles ansvar for virksomhetens arbeidsmiljø Krav til saksbehandling De nåværende kravene som stilles til arbeidsavtaler, og hva kravene innebærer for arbeidsgiver. De nye kravene som stilles til innholdet i arbeidsavtalen, hvilke endringer som trer i kraft, og hva det betyr for arbeidsgiver. Hvilke føringer er det for tidspunktet må arbeidsavtalen foreligge og når skal den oppdateres.    Målgruppe: Dette kurset er nyttig for deg som er daglig leder i en virksomhet med flere enn 5 ansatte, eller som sitter i styret og/eller ledelsen med ansvar virksomhetens daglige drift. Reglene gjelder for alle typer virksomheter med flere enn 5 ansatte selv om det er aksjeselskap, stiftelser, NUF, foreninger, etc. [-]
Les mer
Nettkurs 40 timer 6 900 kr
23 Sep
Dette kurset kan du melde deg på uansett hvor i landet du bor. Kurset holdes mandager kl. 17–21, til sammen 10 kurskvelder. Kurset holdes i digitalt klasserom, og du t [+]
Dette kurset kan du melde deg på uansett hvor i landet du bor. Kurset holdes mandager kl. 17–21, til sammen 10 kurskvelder. Kurset holdes i digitalt klasserom, og du trenger pc/mac med lyd og kamera.Kurset i helse gir en innføring i emner som er essensielle for alle som jobber med dette. Kurset kan være et godt utgangspunkt dersom du ønsker å jobbe innen sektoren, men mangler praksis eller teoretisk bakgrunn. Har du litt erfaring, kan også kurset være noe for deg. [-]
Les mer
80 timer 23 900 kr
16 Oct
Dokumenter din kompetanse og ta teorien til fagbrevet i byggdrifterfaget!Byggdrifterfaget er utdanningen for deg som har allsidig e [+]
Dokumenter din kompetanse og ta teorien til fagbrevet i byggdrifterfaget!Byggdrifterfaget er utdanningen for deg som har allsidig erfaring med drift og vedlikehold av bygg og ønsker å ta fagbrev. Ønsker du en fremtid i byggdrifterfaget vil du kunne nå lengre med et fagbrev enn som ufaglært medarbeider. Et fagbrev gir deg også muligheter til å utvikle din kompetanse videre dersom du ønsker det på et senere tidspunkt. Kurset forbereder deg til teorieksamen som praksiskandidat. Aktuelle arbeidsstederEn byggdrifter drifter og vedlikeholder bygg både i offentlig sektor og i private bedrifter som for eksempel barnehager, skoler, sykehjem, sykehus, kontor- og industribygninger, kjøpesenter og boligbygg. Sentrale arbeidsoppgaverforeta daglig ettersyn av bygg og uteanlegg og utføre enkle reparasjoner og vedlikeholddrifte lys-, ventilasjons-, varme- og kjøleanlegg og vann- og avløpsinstallasjonerbetjene avfallssystemer, alarmsystemer og anlegg for brannvarsling og nødstrømsforsyningbruke programmer for forvaltning, drift og vedlikehold og sentral driftskontroll (FDV- og SD-programmer)gi primærhjelp ved heisstansdrifte basseng- og fonteneanlegg og foreta legionellakontrollgi råd om valg av tekniske installasjoner og anlegg [-]
Les mer
Nettkurs 80 timer 5 995 kr
02 Sep
Yrkesnorsk er norskkurs som fokuserer på det språket og ordforrådet du trenger i akkurat ditt yrke. Målet med kurset er at du skal lære mer norsk generelt,    [+]
Yrkesnorsk er norskkurs som fokuserer på det språket og ordforrådet du trenger i akkurat ditt yrke. Målet med kurset er at du skal lære mer norsk generelt,   og få bedre forståelse for ord og uttrykk som brukes i din bransje. Samtidig vil du få bedre innsikt i arbeidskulturen for ditt fag.  [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.  Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
20 Aug
26 Sep
21 Oct
Få oversikt over hvilke konsekvenser nytt EU-regulativ og ny regnskapslov vil ha for din bedrift, og få innsikt i ulike verktøy, standarder og metoder som passer for SMB. [+]
Bærekraft i små og mellomstore bedrifter i lys av ny lovgivning - Nettkurs (live)   Kurset for deg som er / kan bli styremedlem, daglig leder, sitter i ledergruppen eller er ansvarlig for bærekraft.   Få oversikt over hvilke konsekvenser nytt EU-regulativ og ny regnskapslov vil ha for din bedrift. Her får du også innsikt i hvilke verktøy, standarder og metoder som passer for mindre bedrifter og gjør deg rustet til å møte de krav som kan komme fra kunder, finansinstitusjoner og andre interessenter. Du får innføring i innholdet i det nye regulativet og den oppdaterte regnskapsloven. Videre ser vi på prinsipper for rapportering med utgangspunkt i standardene: European Sustainabiltiy Reporting Standards (både den for store og den for små virksomheter), samt Nordic Sustainability Reporting Standard).   I tillegg gis det praktiske råd om løsninger på flere områder, og det legges opp til dialog og diskusjoner blant deltakerne underveis i kurset. Gruppeoppgaver er videre en integrert del av kurset.   Kursinnhold: Styret og ledelsen sitt ansvar i forhold til bærekraft. Nåværende og forventede fremtidige krav fra myndigheter og EU. Eu’s taksonomi – konsekvenser ikke bare for de største bedriftene. Viktige forhold fra Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) og ny regnskapslov som små og mellomstore bedrifter bør kjenne til. Fra plikt til butikk – hvordan holde fokus på mulighetsperspektivet. Oversikt over de vanligste standarder, verktøy og metoder for klimaregnskap og for rapportering av bærekraft og åpenhetsloven. Hvordan sertifiseringsordninger kan være et nyttig verktøy. European Sustainabilty Reporting Standards (ESRS) for små og mellomstore bedrifter. Nordic Sustainability Reporting Standard (NSRS) Bærekraftsrapporten - steg for steg.   Målgruppe:Kurset retter seg først og fremst mot styremedlemmer, toppledere og bærekraftsansvarlige, og gir en god oversikt over lovgivningens konsekvenser for SMB, samt gode råd og tips for å kunne møte de krav som kunder og andre interessenter vil kunne stille også til de mindre bedriftene.   [-]
Les mer