Markedsføringskurs
Du har valgt: Søkemotoroptimalisering - SEO
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 2 timer 299 kr
Ta vårt videokurs Søkemotoroptimalisering: komplett fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs... [+]
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte. I starten av kurset lærer du hvordan relevans, autoritet og nettsidens arkitektur påvirker synligheten til en side. Deretter lærer du hvordan man finner, analyserer og implementere nye søkeord. Du lærer også hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking. Videre lærer du hvordan nettsidens hurtighet, struktur og navigasjon påvirker ranking. Avslutningsvis lærer du hvordan inngående, interne og utgående linker påvirker synligheten til en side.   Innhold: Kapittel 1: Kom i gang Kapittel 2: Søkeord Kapittel 3: Innhold Kapittel 4: Arkitektur Kapittel 5: Autoritet Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 27 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
1 dag 3 500 kr
Lær hvordan du skal få en strategisk kommunikasjon på Facebook, Twitter, YouTube, blogg etc. [+]
Sosiale medier har en rekke muligheter og utfordringer for bedrifter som har et bevisst forhold til merkevarebygging, omdømme- og kommunikasjonsarbeid. Lær hvordan du skal få en strategisk kommunikasjon på Facebook, Instagram, Linkedin og Snapchat. Du kan sjelden være like god overalt hele tiden. Hvem er kundene dine og hvor møter du dem? Er Instagram eller Facebook din beste salgskanal, og hva skal du i tilfelle gjøre der? Kurset passer for alle som skal jobbe med sosiale kanaler. Kursinnhold, sosiale medier: Bruken av de ulike kanalene Hvordan sosiale medier fungerer som virkemiddel for å skape dialog og relasjoner Hvordan vekke interesse og fenge i sosiale kanaler Hvordan overvåke ulike kanaler og følge med på ditt omdømme Hvilke kanaler skal du satse på? Hvordan kommunisere du i de ulike kanalene? I kurset bruker vi mest tid på Facebook, men ikke i Facebook sitt annonsesystem. Her blir det kun en kort gjennomgang. Skal du ha kurs i Facebook-annonser er det kurset Facebook-annonser og Photoshop. Kurset er praktisk lagt opp, du får innspill til din kommunikasjon i sosiale medier.   https://igm.no/sosiale-medier/ [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 299 kr
Ta vårt videokurs Søkemotoroptimalisering: ekspert fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs.... [+]
Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å øke synlighet til en eller flere sider på internett. Det handler om å overbevise Google om at nettsiden din fortjener bedre eksponering enn konkurrentenes nettsider. Dette kurset passer for deg som har grunnleggende forståelse av søkemotoroptimalisering, og som nå ønsker å ta et steg videre. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer i dette kurset til å lære deg hvordan du bruker flere forskjellige SEO-verktøy.   Innhold: Kapittel 1: Google Kapittel 2: Keywordtool Kapittel 3: Traffic Travis Kapittel 4: Screaming Frog Kapittel 5: Ahrefs Kapittel 6: Moz Kapittel 7: Buzzsumo Kapittel 8: SimilarWeb Kapittel 9: Avslutning   Varighet: 2 timer og 38 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs Google Search Console fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg p... [+]
Google Search Console er et gratis verktøy som gir deg verdifull informasjon om hvordan Google indekserer nettsiden din. Verktøyet gir deg også oversikt over hvilke søkeord som resulterer i at nettsiden din vises på Google, og statistikk knyttet til disse søkeordene (antall visninger, antall klikk, gjennomsnittlig klikkfrekvens og gjennomsnittlig plassering). I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg å bruke Google Search Console. I kurset lærer du å installere Google Search Console på egen nettside, og hvordan verktøyet fungerer i praksis. Du lærer også hvordan du analyserer søkeordene knyttet til nettsiden din og hvordan du avdekker styrkene og svakhetene knyttet til søkemotoroptimalisering av nettsiden din.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Grunnleggende Kapittel 3: Analyse Kapittel 4: Avslutning   Varighet: 54 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Search sertifiseringen. [+]
Ideal for professionals who wish to understand key search marketing campaign metrics, analysis and optimization, this certification will help you increase conversions and generate insightful reports.Validated by the Digital Marketing Institute’s Industry Advisory Council, the learning content is informed by experts and offers the opportunity to gain a globally recognized professional certification. Covered within this certification are specialized modules including SEO setup, SEO content, paid search, video advertising, analytics and much more. Why should I earn this certification? As an in-demand digital marketing discipline, this certification will provide you with the latest techniques and tools to improve your search marketing and lead generation efforts. Through dynamic lectures and case studies, you will possess the expertise to create, manage and implement advanced search marketing strategies using AdWords, PPC, display and remarketing techniques. What will I accomplish? Upon successful completion of a computer-based examination, you will be awarded an invaluable and career changing specialist certification. This will help you stand out from the crowd as a search- marketing specialist. Certified professionals will gain the knowledge and skills needed to plan and implement search- marketing campaigns for companies of any size. An internationally recognized certified professional badge will also be available for you to promote on your LinkedIn profile.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Search Marketing SEO - Setup SEO – Content SEO - Workshop Paid Search Display Advertising Video Advertising Analytics Setup Applied Analytics Strategy and Planning Module  Descriptions: INTRODUCTION TO SEARCH MARKETING This introductory module will provide you with a solid foundation in the key technical concepts of search marketing. You will learn how the core elements, including SEO optimization, PPC advertising and analytics work together to drive targeted and high-converting traffic. These skills will help you understand how each discipline in search marketing interacts with, affects others and influences the wider digital marketing practice. SEO SETUP The SEO Setup module introduces you to the key concepts relating to Search Engine Optimization, how search engines work and the key components of Search Engine Results Pages. You will understand how to set your business, website and SEO objectives and become aware of the free and paid tools you can use in your SEO activities. SEO CONTENT This module will help you understand the importance of content and the technical aspects of onpage optimization. It will also help you enhance search traffic, and develop broader engagement levels across different channels. The SEO Content module will help you set goals, research and develop audience personas, conduct informed keyword research to identify topics and create strategic content campaigns that convert and exceed targets. SEO WORKSHOP You will be introduced to the relevant laws and guidelines, including privacy and data protection laws that pertain to the different aspects of SEO. This will enable you to conduct a comprehensive SEO audit, analyze what SEO tactics work, where to optimize your strategy and use these insights to tweak your strategy. PAID SEARCH The Paid Search module introduces you to the fundamental concepts of PPC advertising. You will learn how to set up an account, interact with the interface and understand the AdWords hierarchy. These skills will help you implement Google AdWords campaigns, become adept at keyword research, understand the rationale behind bidding and determine success through analytics. VIDEO ADVERTISING  You will learn how to explore Pay-Per-Click video advertising and investigatethe opportunities provided through display advertising networks, video hosting and mobile platforms. This module will give you the skills to create a YouTube channel, connect YouTube & Google AdWords to report along with refining, optimizing and measuring campaigns to make informed decisions that increase conversions and ROI. DISPLAY ADVERTISING  The Display Advertising module introduces you to the key performance indicators in display campaigns, including Click-Through-Rate (CTR), Conversion Rate, Average Cost-Per-Click (CPC) and Quality Score. You will understand how to develop a strong creative strategy to target a variety of personas, understand how to effectively advertise on social networks and create Gmail and engagement ads for maximum reach. ANALYTICS SETUP This module enables you to understand how to measure, monitor and optimize your digital marketing campaigns for success. You will learn how to implement Google Analytics code to track visitors and inform buyer research, create accounts and measurable goals for your campaign and use Event Tracking code to track user interactions and measure search marketing efforts. APPLIED ANALYTICS Taking your analytics knowledge to the next level, this module will help you develop an understanding of the more technical aspects of analysis. This knowledge will enable you to analyze different AdWords campaigns, understand conversion analysis and apply campaign attribution and tagging and output detailed conversion reports. STRATEGY AND PLANNING The Strategy & Planning module will teach you how to devise an all-encompassing strategy using the PROPEL model. Made up of three distinct parts, you will learn how planning, researching, setting objectives, preparation, execution and learning are the key components of a successful social strategy and ROI.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer