Vestfold
Du har valgt: Sandefjord
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Svalbard 3 dager 9 990 kr
20 May
Tilpasset digitalt + fysisk kurs Svalbard [+]
Tilpasset kurs på Svalbard  [-]
Les mer
Nettkurs 900 kr
23 Apr
Lær deg funksjonene til Baader 444 [+]
I dette kurset får du en grundig innføring i de forskjellige funksjonene til Baader 444. Her kan man spare masse tid på opplæring ved å bruke kurset i intern-opplæring.  Hver enkelt operasjon er beskrevet og dokumentert med bilde og film, slik at du både lettere og raskere skal kunne sette deg inn i bruken av maskinen.  I kurset får du også tilgang på den norske brukerhåndboken for Baader 444. På slutten av kurset avlegger du en eksamen der det blir utstedt et kursbevis ved bestått prøve. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Sandefjord Og 6 andre steder 1 semester 13 900 kr
23 Apr
23 Apr
23 Apr
Du får kompetanse på drift og vedlikehold av bygninger, anlegg og installasjoner, samt tverrfaglig forståelse og kjennskap til bygg og funksjonene til de tekniske install... [+]
Innhold/temaer Drift og vedlikehold Bransjelæreplanlegging For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider utdanning.no. Gjennomføring Dette er et intensivt kurs som gjennomføres på kveldstid en gang i uken. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. I tillegg får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Ved valg av nettundervisning kan du følge undervisningen uavhengig av hvor du er fra din egen PC. Undervisning på nett gir muligheter for: Forelesninger live Interaktiv undervisning der du ser og kommuniserer med medstudenter og foreleser Forelesninger i opptak Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 15. januar. Oppmelding skjer via privatistweb.no. For mer informasjon se privatistweb.no Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere minimum 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer fagprøven. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Sandefjord Og 6 andre steder 1 semester 13 900 kr
21 Aug
21 Aug
21 Aug
Du får grunnlag for å jobbe i yrker innen service, kundebehandling og kontoradministrative oppgaver. [+]
Du får grunnlag for å jobbe i yrker innen service, kundebehandling og kontoradministrative oppgaver. Dette er et intensivt kurs som gjennomføres på halve tiden av vanlig fagbrevgjennomføring. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. Innhold/temaer kontorservice IKT-tjenester økonomi For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider utdanning.no.  Dette passer for deg som har erfaring innen kontor- og administrasjonsarbeid og som ønsker å formalisere kompetansen din Gjennomføring Utdanningen gjennomføres som klasseromsundervisning eller nettundervisning en kveld i uka over et halvt år. I tillegg får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Ved bruk av nettundervisning kan du følge undervisningen uavhengig av hvor du er fra din egen PC. Undervisning på nett gir muligheter for: forelesninger live interaktiv undervisning der du ser og kommuniserer med medstudenter og foreleser forelesninger i opptak Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 15. januar. Oppmelding skjer via privatistweb.no. For mer informasjon se privatistweb Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere min 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer fagprøven. Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening, vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. Ta kontakt med din fagforening for mer informasjon. Lånekassen Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige må ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. [-]
Les mer
Nettkurs 40 timer 6 000 kr
TA HELE 40 TIMERS HMS KURSET PÅ NETT! For verneombud, tillitsvalgte og andre som jobber med HMS i offentlige og private foretak. [+]
*Start med en gang! Eller når du selv måtte ønske. Kurset er et nettbasert kurs. Kurset vil gi deltagerne en innføring i og grunnleggende kunnskap om, de krav som stilles til HMS arbeidet i arbeidsmiljøloven. Kursdeltagerne vil også få en innføring i det systematiske HMS arbeidet som er grunnlaget for å kunne etablere et IK system i bedriften. Kurset er bygget opp i fire moduler og er basert på kunnskapsgrunnlaget for Arbeidstilsynets strategiplan. Arbeidsmiljøloven og Internkontrollforskriften er begge sentrale i kursets innhold. De fire modulene som belyses er: ”Arbeidslivet” ”Roller i HMS-arbeidet” ”Systematisk HMS-arbeid” ”Bygg og VA” (spesifikt for Bygge- og VA-bransjen - frivillig) Hovedlitteratur vil kortfattet trekke opp de grove linjene for de temaer som blir belyst innen Arbeidsmiljøloven og HMS forskriften (Internkontrollforskriften). Støttelitteraturen gir en mer utfyllende tekst over temaene. I tillegg til hovedlitteratur og støttelitteratur er det i hver modul arbeidsoppgaver som er frivillige. Avslutningsvis er det eksamenstester som som består av flervalgsoppgaver med svar alternativer som skal besvares. Når de obligatoriske testene er godkjent blir det utstedet kursbevis. Finn ut mer om oss og våre kurs på www.norskrorsenter.no. [-]
Les mer
Ris 8 timer 3 900 kr
20 May
20 Aug
Inngående innføring "alt" som er viktig i forbindelse med prosjektering og bygging av våtrom, forskrifter(TEK) og normer (Norsk Standard 3420, BVN/Våtromsnormen, material... [+]
  DET PERFEKTE VÅTROM   HVILKE KRAV OG MULIGHETER FORELIGGER?   AGENDA     Prosjektering og utførelse av våtrom   Hovedfokus med keramiske fliser   Utfordringen ligger i tilfredsstillende prosjektering og kommunikasjon   Kontrakter   Behov for kontrakter og god prosjektering   Prosjektering NS 3420:N - leggenormen og NS EN 14411- flisnormen Teknisk Forskrift – TEK 10/17 (høring), Saksforskriften SAK 10, Produktforskriften DOK med veiledninger Våtromsnormen (BVN), Håndverkerloven og Bustadsoppføringsloven Søknadspliktige arbeider Andre?   Hva er estetikk og hvordan vurderes dette? - bygg   Estetikk er ofte subjektivt – byggherres behov MÅ derfor klargjøres Fall, sluk, formater, utvendige hjørner og fugekvaliteter,   Underlagets beskaffenhet – NS3420   Hvilke hensyn må tas? Kommunikasjon og prosjektering er essensielt Hva kan utførende forlange av underlag? Konstruksjoner, gulv, vegg, membraner og løsninger Hva kreves som ferdig flate? Planhet, symmetri, sprang, loddavvik etc. Fugebredder, løsninger etc. Bom, skader og løsninger Avvik – hvordan skal det håndteres? Fliskvaliteter – NS EN 14411   Hvilke avvik er akseptabelt fra flisleverandørene? Vannoppsug, kvaliteter Planhet, krumning, størrelsesavvik etc. Krakelering, fargenyanser, fuktskjolder Formater Sklisikkerhet     Fallproblematikk   Hvordan skal dette håndteres? Hva sier TEK10 / 17 Preaksepterte ytelser Hvilke andre muligheter har vi – analyse / verifikasjon! Hva er viktig? Hvilke sluktyper anbefales? Planlegging og kommunikasjon er essensielt for et perfekt resultat Hvordan håndteres storformat? Tilgjengelighet   Hva er tilgjengelighet? Krav og løsninger   Produktvalg og konstruksjonsoppbygging   Gulvkonstruksjoner – isolering, støping, varme, produkter og fall Veggkonstruksjoner Våtromsplater, membraner, lim og fugemasser Innbygging – WC, badekar, dusjfall Membraner Rør, sluk, fordelerskap og sanitærutstyr Elektro – plassering og sikkerhet Ventilasjon Viktige materialvalg   Sjekklister   Utførelse Dokumentasjonskrav FDV, rengjøring og vedlikehold Kontroll – uavhengig kontroll i våtrom   Kompendier, sjekklister og andre hjelpemidler – til kursdeltaker   Kompendiet – Det perfekte våtrom (6 bilder pr side- pdf) Temaheftet – Vurdering av flisarbeider iht NS3420 2012 (verdi 250,-) Temaheftet – KFB tolkning av fallproblematikk TEK-10/17 m/ analyser (verdi 250,-) Sendes kun ut elektronisk [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 20 300 kr
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt i en handelsbedrift. Utdanningen passer for deg som jobber i en lederstilling i da.... [+]
Denne utdanningen gir deg kompetanse til å opptre tryggere, smidigere og mer effektivt i en handelsbedrift. Utdanningen passer for deg som jobber i en lederstilling i dag og deg som søker deg inn i en ledende stilling innen varehandelen.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Ledelse varehandel - 727 - 95 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det er en fordel med fullført videregående skole eller relevant erfaring i forbindelse med jobb. Hvis du har ykeserfaring fra varehandelen vil det være lettere og mer interessant å tilegne seg det faglige innholdet i studiet.     Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Det er to eksamener: Varehandel modul 1: 4 timers hjemmeeksamen i fagene: Økonomi i varehandelen, Ledelse i varehandelen. Varehandel modul 2: 3 døgns hjemmeeksamen i fagene: Kommunikasjon i varehandelen, logistikk i varehandelen, Markedsføring i varehandelen. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 20 300,- Pris eksamen 2 eksamener á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Bedriftsintern
På forespørsel
Kurset kjøres i form av 2-3 samlinger der man innfører miljøledelse mellom samlingene via 30 steg. [+]
EcoEasy - en smartere og mer kostnadseffektiv vei til miljøledelse. Nå er det mulig å innføre miljøstyringssystemene ISO 14001 og/eller EMAS via 30 steg. Utgangspunktet er en nyutviklet metodikk, EMAS Easy - en pedagogisk og ubyråkratisk tilnærming for å innføre miljøledelse.   Et sentralt element i EMAS Easy-metodikken er EcoMapping, som er en visuell og lettfattelig måte å kartlegge kritiske miljøområdene i virksomheten. EMAS Easy fører virksomheten raskere frem til sertifisering og er derfor også mer kostnadseffektiv enn en vanlig sertifiseringsprosess. EcoTeam har rådgivere som kan hjelpe norske virksomheter med å innføre miljøledelse i henhold til EMAS Easy-metodikken.   Gjennom en kombinasjon av fellessamlinger og individuell rådgivning, reduserer vi timeforbruket for den enkelte virksomhet. Vi er fleksible og tilbyr både et ferdig utviklet kurs- og rådgivningsopplegg og et mer skreddersydd opplegg for bedrifter som selv ønsker å arbeide sammen i 'clusters', det være seg på grunn av geografisk nærhet eller beslektet produksjon. Dette opplegget vil også kunne egne seg for konsern, der datterselskapene kan utgjøre et eget cluster. [-]
Les mer
Sandefjord Og 3 andre steder 5 dager 7 500 kr
27 May
18 Jun
18 Jun
Stillaskurs Over 9 m inkl. Fallsikring. Teori 36 Timer [+]
Fra 1.1.2016 endres forskriften for bygging av stillaser. Krav til opplæring ved montering, demontering, endring og kontroll av stillas med øverste stillasgulv over 9 meter Arbeidsgiver skal sørge for at arbeidstakere som skal arbeide med montering, demontering, endring og kontroll av systemstillaser med øverste stillasgulv over 9 meter i standardoppstilling etter leverandørens monteringsanvisning får opplæring. Kravet til opplæring gjelder også ved bygging, demontering, endring og kontroll av rulle- og bukkestillaser. Etter gjennomført kurs kan man stillaser over 9 meter plattformhøyde. Kurset består av 36 timer teoretisk opplæring og inneholder: Forståelse av planer for montering, demontering eller endringer av det aktuelle stillaset Sikkerhet ved montering, demontering eller endringer av det aktuelle stillaset Tiltak for å redusere fallrisikoen for personer og gjenstander Vurdering av stillasmateriellets vedlikeholdstilstand med hensyn til utsortering av uforsvarlig stillasmateriell, bl.a. råte, korrosjon og sprekker Sikkerhetstiltak i tilfelle væromslag som kan virke negativt inn på sikkerheten til det aktuelle stillaset Tillatte belastninger Kontroll av stillas Øvelse i bruk av relevant sikringsutstyr mot fall under montering, demontering og endring av kompliserte stillaskonstruksjoner, herunder bruk av personlig verneutstyr (fallsikringsutstyr) All annen risiko som ovennevnte montering, demontering eller endring kan medføre Praksis delen kan taes i egen bedrift eller på våre lokale om ønskelig [-]
Les mer
Nettkurs 7 timer 2 095 kr
God regnskapsføringsskikk stiller en rekke krav til regnskapsbyråets organisering og utøvelse av regnskapsføreryrket [+]
God regnskapsføringsskikk (E-kurs) God regnskapsføringsskikk stiller en rekke krav til regnskapsbyråets organisering og utøvelse av regnskapsføreryrket. Hva innebærer disse kravene? Hvordan legger vi til rette for gode rutiner, både internt og hos våre kunder? Kurset er relevant for autoriserte regnskapsførere og andre ansatte ved regnskapsbyrå. Innhold Bransjeoversikt og statistikk Hvilke krav stilles til yrkesutøvelsen? Forutsetninger for å påta seg regnskapsføreroppdrag Gjennomgang av GRFS Krav i hvitvaskingsloven Autorisasjon - krav til etterutdanning   Kursnivå: Grunnleggende Vi gjør oppmerksom på at dette nettkurset er filmet i et klasserom med kursdeltakere tilstede. På grunn av hensynet til personvern, er spørsmål fra salen klippet vekk eller lyd tonet ned.   Autorisasjon Regnskapsfører: 7 timer regnskapsførerregelverket og god regnskapsføringsskikk Revisor: 7 timer annet   Kursholder(e) Hans Olav Sekkeseter [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for t... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende forståelse for internetteknologi tilsvarende IINI1002 Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper tilsvarende IINI1004 Programmering i Visual Basic eller IFUD1025 Programmering i Java. Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Multimedieproduksjon består av 4 moduler, der hver modul er beregnet til ca 3 ukers varighet. Til hver modul hører en obligatorisk øving - med unntak av den siste modulene der det er to innleveringer. De fem innleveringsøvingene bestemmer karakteren i faget og de kan løses enkeltvis eller gruppevis. I de fem innleveringsøvingene samler man inntil 100 poeng, og for å få karakteren bestått kreves det at man har samlet minimum 80 poeng. Karakteren settes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Geir Ove Rosvold         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kan beskrive hva multimediesystemer er og hva de kan brukes til- kan forklare aktuelle prosjektgjennomføringsmodeller for multimediaprosjekter- kan formidle et bestemt budskap via en multimedieproduksjon ved bruk av egnede medieelementer- kan gjøre rede for sentrale egenskaper ved aktuelle verktøy som benyttes ved multimedieproduksjoner FERDIGHETER:Kandidaten:- kan identifisere mål og målgrupper, vurdere bruk av virkemidler samt vurdere bruk av metaforer når multimedieproduksjoner skal utvikles- kan benytte et hensiktsmessig verktøy til å utvikle interaktive multimedieproduksjoner- kan gjennomføre små multimediaprosjekter i henhold til aktuell prosjektgjennomføringsmodell GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan dokumentere arbeidsprosessen som benyttes ved multimedieproduksjon- kan vurdere ulike alternativer for formidling av bestemte budskap til bestemte målgrupper- kan identifisere, planlegge og gjennomføre et multimediaprosjekter selvstendig eller i mindre grupper- er opptatt av at multimediaprosjekter må forholde seg til lover, regler og avtaleverk Innhold:Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for tweening), lag, maskering, movieclip, grafiske symboler, bruk av bibliotek, symboler og instanser, knapper, lyd og video, programmert animasjon, interaktivitet, dynamisk nedlastning, preload-presentasjoner samt optimalisering av løsningene med hensyn til båndbredde og presentasjon. Teori om design og utvikling av interaktive multimediesystemer som inkluderer metoden HOME (Holistic, Open Multimedia development mEthod), informasjonsdesign, interaksjonsdesign, presentasjonsdesign, prototyping, storyboard, flytkart, samt hva som skiller interaktive systemer fra statiske.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Multimedieproduksjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nordstrand Drammen Og 1 annet sted 3 timer 490 kr
05 May
14 May
27 May
Førstehjelpskurs for foreldre. Det viktigste kurset du kan delta på! [+]
Førstehjelpskurs for foreldre. Trygg Kompetanse HMS AS arrangerer førstehjelpskurs rettet mot deg som har barn eller omsorg for barn. Det viktigste kurset du kan delta på!Kurset gir deg grunnleggende kunnskaper og ferdigheter for å håndtere livstruende tilstander hos barn og spedbarn.   Et målrettet førstehjelpskurs med barnet i fokus! Vi har en pedagogisk tilnærming til emnet og legger stor vekt på aktiv deltagelse og praktisk øving på dukker. Det er nettopp det som gjør oss så unike, for dette kurset er utviklet med det formål å gjøre deg tryggere og bedre rustet dersom du i verste fall skulle bli nødt til å utføre førstehjelp på ditt eller andres barn. Alle våre instruktører er autorisert helsepersonell som jobber med akuttmedisin til daglig. De er også pedagogisk utdannet, og kursene oppdateres kontinuerlig i forhold til gjeldende retningslinjer og nyeste forskning.   Kursets oppbygging Kurset består av en teoretisk del med forelesning om de aktuelle temaene, og en praktisk del med scenariotrening på dukker. Vi gjennomgår følgende temaer Varsling og undersøkelse: Kjeden som redder liv Undersøkelse av barnet Generell vurdering av sykdom hos barn Kritiske tilstander: Fremmedlegeme i luftveier Sideleie Det livløse barnet Hjerte-lungeredning på barn Akutte sykdomstilstander: Pustebesvær Besvimelse Allergi Forgiftninger Kramper - feberkramper Alvorlige infeksjoner Akutte skader: Hodeskader Blødninger/sårskader Brannskader/el-skader Bruddskader På slutten av hvert kurs er det alltid rom for spørsmål og temaer du måtte lure på.   Praktisk informasjon Avhengig av sted, avholder vi kursene i ulike lokaler som disponeres av Trygg Kompetanse innenfor gitt tidsperiode. Vi ber derfor om at dere forholder dere til de regler som gjelder for de ulike kurslokalene. Din instruktør gir deg nærmere orientering om dette ved oppmøte. Det er mulighet for å ta med babyer på kurset, med enkelte forbehold: Det er ikke anledning til å ta med barnevogn inn i lokalet. Ta gjerne med en bag, eller ha barnet i bæresjal eller bilsete. Er barnet svært urolig med høylytt gråt, ser vi helst at du av hensyn til de andre kursdeltakerne går ut til barnet har roet seg.   Om kurset Kurset holdes som et åpent kurs med påmelding (se vår kurskalender), men kan også holdes hjemme hos deg, dersom flere går sammen. Dette kan særlig være aktuelt for f.eks barselgrupper og foreldregrupper. Varighet: 3 timer Åpne kurs kr 490,- per person (se vår kurskalender). Grupper: Fra kr 3995,- (foreldregrupper/barselgrupper). Alle tilbud er gratis og fleksible i henhold til planlegging. Vi holder førstehjelpskurs for foreldre følgende steder Oslo Akershus Buskerud Vestfold Østfold    Anbefalinger/Uttalelser “Et svært nyttig kurs! Fikk brukt det jeg hadde lært da minstemann fikk falsk krupp. Visste da hva jeg skulle gjøre. Anbefales!” “Vi er nybakte foreldre og savnet en slik type opplæring på helsestasjonen. Føler oss nå tryggere i foreldrerollen og vet hva vi skal gjøre om noe skjer. Vel verdt tiden og pengene!” “Har jobbet i mange år med barn. Anbefaler dette kurset på det varmeste, da de har barnet i fokus.” “Veldig bra kurs! Kunnskapsrik og engasjert instruktør som hadde mye erfaring med barn. Har anbefalt kurset videre til andre foreldre!”   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 250 kr
18 Jun
Delta på 2 timers kurs på web, og lær å lage enkle makroer. [+]
Agenda Enkel bruk av makroer Spille inn/registrere og kjøre makro Lage knapp for avspilling av makro Gode eksempler på bruk av makroer for å effektivisere, eller slippe kjedelige arbeidsoppgaver Praktisk informasjon Dette er et nettbasert kurs. En beskrivelse av hvordan oppkobling skjer vil bli sendt i forkant av kurset. Webinaret forutsettes vist på egen PC på din arbeidsplass. Vi anbefaler deg å sitte avskjermet i eget rom, eller sammen med andre som tar samme kurset. Du må logge deg på webinaret lokalt (ikke via terminalserver/Citrix) og ha på lyd. Du vil få tilsendt Excelfilene som blir brukt under presentasjonen, etter kurset. Webinaret er et tilbud til deg som ønsker å ta denne opplæringen der det passer deg. [-]
Les mer
1 dag 3 700 kr
Et viktig faktor i innkjøpet er prisen, hvordan få belyst kostnadene i et flerperiodisk tidsperspektiv, slik at riktig økonomisk beslutning kan fattes. [+]
Andersen Kompetanse tilbyr bedriftsopplæring og kurs innen relevante og spennede områder som økonomi, ledelse, innkjøp, kvalitet og kuldeteknikk.  En innkjøpers / bestillers hverdag er utfordrende, der viktige beslutninger skal fattes til beste for bedriften. -  Hvordan bedriftens innkjøp påvirker bedriftens resultat direkte-  Hvordan sikre en mest mulig trygg og god innkjøpsprosess-  Innkjøperens økonomiske verktøykasse-evalueringen av tilbud-  Kjøpskostnad kontra årlige driftskostnader-må fanges opp Feile beslutninger i innkjøpsprosesser koster enorme summer, i så vel offentlig som i privat sektor. Vi ser på spesielt på årlige driftskostnader opp mot kjøpsprisen, slik at totalkostnaden framkommer. I evalueringsprossen av flere tilbud, må fokus være på totalkostnaden. En god innkjøper / bestiller er verd sin vekt i gull for bedriften, sørg for at du har nødvendig kompetanse innen økonomi til å kunne fatte optimale beslutninger. Riktig økonomusk kompetanse innen anskaffelser sikrer at bedriften får mest igjen for sine penger, og derved reduseres kostnadene.       [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.