Østfold
Du har valgt: Halden
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Halden )
 

6 timer 1 500 kr
C#is very useful. [+]
C# is a power language. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Oslo 4 dager 19 200 kr
10 Jun
16 Jun
Du lærer å gjennomføre HMS-revisjoner på en effektiv og virkningsfull måte [+]
Du skal etter kurset: Kjenne til ulike metoder for å overvåke det systematiske HMS-arbeidet i virksomheten Kunne gjennomføre HMS-revisjoner basert på ISO 19011:2018 Være revisjonsleder og revisor i forbindelse med revisjoner av ledelsessystemer og internkontrollsystemer  Hva lærer du: Hvordan gjennomføre revisjoner med bruk av den internasjonalt anerkjente revisjonsmetoden NS-EN ISO-19011:2018, retningslinjer for revisjon av ledelsessystemer Forskjeller og likheter mellom revisjon i henhold til ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 og forskrift om systematisk HMS-arbeid (Internkontrollforskriften) Alle faser i revisjonsprosessen: Planlegge, utføre, kontrollere og korrigere Om revisjonsfunn, rapportering og oppfølging Hvordan bruke revisjoner i kontinuerlig forbedringsarbeid Revisjonsprinsipper og kompetansekrav til revisor Om etiske retningslinjer og fortrolighet Ulike metoder for systematisk overvåking av internkontrollen Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Test test [+]
Test test [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 590 kr
Årlig gjennomgang av FSE inkludert førstehjelp - Nettkurs. For personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr [+]
Målsetting: Forebygge at personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr ikke blir utsatt for ulykker som er forårsaket av kortslutning (lysbue) eller strømgjennomgang i et lavspenningsanlegg. Deltakerne vil også få opplæring i hvordan man skal opptre hvis en kommer opp i en ulykke forårsaket av elektrisk strøm, samt teoretisk opplæring i førstehjelp (HLR). Kurset er i henhold til: Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav iht. FSE-forskriftens §§ 2 og 3 og DSB`s Elsikkerhet nr. 73 og 84 for ikke sakkyndig personell som skal arbeide med enkle driftsoppgaver. Årlig repetisjon er et myndighetskrav, ref. FSE-forskriften § 7.   Læremål: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha en bevisst holdning til elsikkerhet, slik at antall personskader og skader på materiell pga. elektrisk strøm blir redusert. FSE opplæring skal gi kunnskap om regelverk og instruksjoner, enkle vedlikeholdsoppgaver, hvordan betjene et elektrisk anlegg med blant annet sikringer og motorvern, risikovurdering og planlegging, jordfeilproblematikk og faremomenter, bruk av måleinstrumenter, bruk av verneutstyr og til slutt melding om ulykker og opplæring i førstehjelp ved strømulykker. Del 1 – FSE Instruert personell Elsikkerhet – hvorfor så viktig? Myndighetskrav FSE-forskriften Ansvarsforhold Instruert personell – definisjoner – ansvar Overordnet planlegging Risikovurdering Strømgjennomgang Melding om ulykker Ulykker og statistikk Kortslutning og lysbueskader Bruk av verneutstyr Feilsøking Jordfeilproblematikk Faremomenter Teknisk opplæring Del 2 - førstehjelp Opptreden på skadestedet Prioritering og behandling Elektriske skader  -  Fallskader Skader ved strømgjennomgang (rytmeforstyrrelser i hjerte) Lysbueskader Brannskader Hvordan HLR skal utføres De mest alminnelige akutte sykdommer Alminnelig reaksjon når krisesituasjoner oppstår   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
5 dager 20 200
03 Feb
Du lærer hvordan virksomheter kan jobbe systematisk med ytre miljø for å være i samsvar med relevant regelverk. [+]
Hva lærer du? Du lærer hvordan systematisk arbeid med å redusere miljøpåvirkningen kan bidra til en mer bærekraftig utvikling, og at kontinuerlig forbedring av miljøprestasjonen vil bidra til å fremme virksomhetens samfunnsansvar. Hva du får igjen for kurset Du blir i stand til å bistå virksomheter med å redusere kostnader knyttet til avfall og energiforbrukDu blir i stand til å bruke miljøarbeid aktivt for å forbedre omdømmet Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 150 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile® Practitioner tar utgangspunkt i den mest tidsaktuelle og relevante vinklingen av smidig tilnærminger, og rammeverket inkluderer en rekke smidige metoder, s... [+]
Du vil få tilsendt en sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.  Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er casebasert med 50 tilknyttede multiple choice-spørsmål, og du består ved 66% korrekte svar (dvs 30 av 50 spørsmål). Deltakerne har 2 timer og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Dette er en åpen bok eksamen. Nødvendige forkunnskaper: PRINCE2® Agile Foundation eller PRINCE2® Foundation sertifisering [-]
Les mer
Oslo 3 dager 27 900 kr
03 Jun
03 Jun
07 Aug
Cloud Operations on AWS [+]
Cloud Operations on AWS [-]
Les mer
8 timer 5 000 kr
Stortruck over 10 tonn T6 - T8 [+]
Spesialdel stortruck består av følgende leksjoner:   Innledning                                                                     Stortrucktyper                                                               Stortruckulykker                                                           Stortruckens konstruksjon og virkemåte               Stabilitet ved bruk av stortruck                              Sikkerhetstiltak ved bruk av stortruck                   Godshåndtering                                                          Kontroll og rapportering                                             Praktisk kjøring                                                          [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 24 000 kr
The Veeam® Availability Suite™ v11: Configuration and Management training course is a three-day, technical deep dive focused on teaching IT professionals the skills to co... [+]
COURSE OVERVIEW . With extensive hands-on-labs, the class enables administrators and engineers to effectively manage data in an ever-changing technical and business environment, bringing tangible benefit to businesses in the digital world. This course is based on Veeam Availability Suite v11. TARGET AUDIENCE This course is suitable for anyone responsible for configuring, managing or supporting a Veeam Availability Suite v11 environment. COURSE OBJECTIVES After completing this course, attendees should be able to: Describe Veeam Availability Suite components usage scenarios and relevance to your environment. Effectively manage data availability in on-site, off-site, cloud and hybrid environments. Ensure both Recovery Time Objectives (RTOs) and Recovery Point Objectives (RPOs) are met. Configure Veeam Availability Suite to ensure data is protected effectively. Adapt with an organization’s evolving technical and business data protection needs. Ensure recovery is possible, effective, efficient, secure and compliant with business requirements. Provide visibility of the business data assets, reports and dashboards to monitor performance and risks. COURSE CONTENT Introduction Describe RTOs and RPOs, what they mean for your business, how to manage and monitor performance against them The 3-2-1 Rule and its importance in formulating a successful backup strategy Identify key Veeam Availability Suite components and describe their usage scenarios and deployment types Building Backup Capabilities Backup methods, the appropriate use cases and impact on underlying file systems Create, modify, optimize and delete backup jobs, including Agents and NAS Backup jobs. Explore different tools and methods to maximize environment performance Ensure efficiency by being able to select appropriate transport modes while being aware of the impact of various backup functions on the infrastructure Building Replication Capabilities Identify and describe the options available for replication and impacts of using them Create and modify replication jobs, outline considerations to ensure success Introduce the new Continuous Data Protection (CDP) policy Secondary Backups Simple vs. advanced backup copy jobs, how to create and modify them using best practices to ensure efficient recovery Discuss using tapes for backups Advanced Repository Capabilities Ensure repository scalability using a capability such as SOBR on-premises and off-site including integration with cloud storage Ensure compatibility with existing deduplication appliances Introduce the new hardened repository Protecting Data in the Cloud Review how Veeam can protect the data of a cloud native application Review how Veeam Cloud Connect enables you to take advantage of cloud services built on Veeam Review how Veeam can be used to protect your Office 365 data Restoring from Backup Ensure you have the confidence to use the correct restore tool at the right time for restoring VMs, bare metal and individual content such as files and folders Utilize Secure Restore to prevent the restoration of malware Describe how to use Staged Restore to comply with things like General Data Protection Regulation (GDPR) before releasing restores to production Identify, describe and utilize the different explores and instant recovery tools and features Recovery from Replica Identify and describe in detail, failover features and the appropriate usage Develop, prepare and test failover plans to ensure recovery Disaster recovery from replica to meet a variety of real-world recovery needs Testing Backup and Replication Testing backups and replicas to ensure you can recover, what you need, when you need to Configure and setup virtual sandbox environments based on backup, replicas and storage snapshots Veeam Backup Enterprise Manager and Veeam ONE Introduce the concept of monitoring your virtual, physical and cloud environments with Veeam Backup Enterprise Manager and Veeam ONE™ Configuration Backup Locate, migrate or restore backup configuration   TEST CERTIFICATION Completion of this course satisfies the prerequisite for taking the Veeam Certified Engineer (VMCE) 2021 exam. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 349 kr
Ta vårt videokurs i Excel fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
Dette kurset er skreddersydd for deltakere som allerede har fullført vårt grunnleggende Excel-kurs og nå ønsker å ta sine ferdigheter til et avansert nivå. Kursinstruktør Espen Faugstad vil veilede deg gjennom en rekke avanserte emner, inkludert opprettelse av pivottabeller, bruk av funksjoner og formler, og mye mer. Kurset dekker grundig bruken av en rekke funksjoner og formler, inkludert SUMMER, MIN, MAKS, AVKORT, AVRUND, ANTALL, ANTALLA, KJEDE.SAMMEN, TRIMME, VENSTRE, HØYRE, DELTEKST, FINN.RAD, HVIS, SUMMERHVIS, ANTALL.HVIS og GJENNOMSNITTHVIS. I tillegg vil kurset veilede deg gjennom henting av ekstern data, sortering og filtrering, fjerning av duplikater, og gruppering av data.   Innhold: Kapittel 1: Pivottabeller Kapittel 2: Formler og Funksjoner Kapittel 3: Formelrevisjon Kapittel 4: Ekstern Data Kapittel 5: Sortering og Filtrering Kapittel 6: Dataverktøy Kapittel 7: Gruppering av Data Kapittel 8: Arkbeskyttelse Kapittel 9: Avslutning   Varighet: 2 timer og 17 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Vår tjeneste fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier, der våre kunder betaler en fast månedspris for tilgang til alle kursene vi har tilgjengelig. Vi har opplevd betydelig vekst de siste årene, med over 30 000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling engasjerende, spennende og tilgjengelig for alle, og vi har støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Drammen 8 dager 52 850
22 Oct
Training for leaders and professionals driving the work to improve the organization's performance. [+]
Lean Six Sigma Black Belt training.  This training builds understanding of what it takes to create outstanding business results. It is designed for leaders and professionals driving the work to improve the organization's performance. You learn "strategy deployment and organizational development" and "analysis and visualization of business data". The course is 8 days virtual or physical classroom, delivered by partner Aksena. Target group: Leaders responsible for internal business development (Operational Excellence programs and strategic business improvement programs). Leaders responsible for strategy and business development. Leaders responsible for the operation. Leaders responsible for developing and implementing the environment and sustainability strategy. Leaders responsible for developing and implementing the digital strategy. Leaders responsible for the quality system, audits and internal standards. Leaders responsible for the customer journey. Leaders and subject matter experts responsible for continuous improvements. Lean Six Sigma Black Belts, Lean managers, Lean navigators and Lean coordinators.   Corse content: The course is divided into 2 modules. A module is 4 consecutive days of training.   Topics: How to design a holistic planning and execution structure supporting the ambitions of an agile organization. How to design the process for strategy deployment. How Balanced Scorecard (BSC) and tactical plans together can be used for concretization, involvement, reconciliation and communication in the process of strategy deployment. How Business Process Management (BPM) can be used for control and development of the company’s business processes. How Value Stream Management (VSM) can be used to identify strategic improvement needs. How to establish and further develop a program for internal business development (based on Lean, Six Sigma, BPM, BSC and Agile methods). How the theories in the Green Belt and Black Belt course can be used for operations assessments. How the theories in the Green Belt and Black Belt course can be used to operationalize and implement a strategy for environment and sustainability. How the theories in the Green Belt and Black Belt course can be used to operationalize and implement a strategy for digitization. How data analysis can be used for documentation of product and process performance. How data analysis can be used for fact-based root cause analysis. How data analysis can be used for fact-based prioritization in improvement processes.   Module 1: Strategy deployment This module introduces important methods and tools for strategic analysis and development of the organization. Topics covered: What a Business System is and why it is important. What Balanced Scorecard (BSC) is and how it can be used for development, communication and deployment of strategy. What Business Process Management (BPM) is and how it can be used to gain control of and further develop the company’s value-creating processes. What Value Stream Management (VSM) is and how it can be used to improve end-to-end performance for products and services. How Hoshin Kanri from Lean and the theories from the Green Belt course can be used to design the process for strategy deployment. How core values ​​and Lean management principles establish a framework for behavior and decisions. How to establish and further develop a program for internal business development (strategic improvement program). How operational assessment based on the theories in the Green Belt and Black Belt can be used to develop the overall business improvement system. How organizational flexibility can be increased through agile planning and implementation at all levels.   Module 2: Data analysis & visualization This module introduces important tools for standardized visualization and analysis of business data without the use of formulas. The analysis program Minitab is used in the exercises. Topics covered: Various basic tools for visualizing data. The importance of understanding variation. Distributions and what they tell us. Sampling of data. Estimation of parameters. Uncertainty in estimation. Measurement system analysis - do we measure what we intend to measure? Hypothesis testing - we measure a difference, but is it significant? Capability analysis - what is the performance when measured against the specifications? Linear regression analysis - can we explain the variation observed? Experimental experimental design and why it is important.   Tools and methods included Brainwriting Hoshin kanri Balanced ScoreCards Business Process Management (BPM) The Catchball principle The X-matrix Enterprise process model (EPM) Capital model, human and structural capital Radar chart Histogram The normal distribution and other distributions Pareto diagram Boxplot Dotplot Control charts (I, MR, Xbar, R, P, U) Simple and multiple linear regression analysis Introduction to Experimental Design (DoE) Capability analysis Hypothesis testing for two samples Correlation Scatterdiagram The confidence interval Measurement system analysis using MSA, Bias & Linearity Studies Some of the methods and tools are described at the introductory level, others are described thoroughly.   Instructors: Sven Danielsen, Henning Bakken and Sissel Lundeby are course instructors.  Sven is the CEO of Aksena. He offers strategic consultancy services and works as a lead instructor. His core competence is related to the Business System companies need to establish sustainable great results. Sven has been instructor for more than 100 courses and written three books within Lean Six Sigma. Henning is a partner in Aksena, working as a strategic advisor and training instructor. He has a long experience as a manager in international business. Key responsibilities has been within implementation, execution and governance of improvement programs based on Lean, Six Sigma, BPM and BSC in larger companies. Sissel is a trainer and consultant at Lean Tech. She has practiced Lean Six Sigma since 2002, completing Black Belt projects and certification. She is a IASSC (International association for Six Sigma certification) accredited trainer associate, with more than 20 years' experience within manufacturing and environmental technology.     Feedback: "Inspiring, professionally competent, popularize a theoretical discipline" Espen Fjeld, Commercial Director at Berendsen "Academic highly skilled and clear performance. Fun and builds trust" Jon Sørensen, Production Manager at Berendsen "10/10 good at reaching everyone" Erlend Stene, Sales leader at Berendsen "Clear and well presented. Good at asking questions and listen (check understanding)" Morten Bodding, Production Manager at Berendsen "Made a difference, engaged and skilled" Participant from EWOS "You are inspiring, positive and professionally skilled" Participant from EWOS     Diploma and certification: Diploma: To obtain a diploma for successful completion you must have attended at least 6 of 8 course days. Certification: To become certified Black Belt, participation is required in accordance with the requirements for the diploma (above). In addition you need to successfully complete the Green Belt course and conduct an approved improvement project within 12 months after the course end. The project is considered approved if the project owner has approved the project and Aksena has approved the approach, tool usage and documentation. By agreement, projects other than Six Sigma projects can also be approved.     Relevant information: This course can be arranged at the request of companies.  Open courses are arranged according to the course calendar. Around 2 weeks before the course start-up, participants receive an agenda, recommended preparations and other practical information.  We use group exercises to practice methods and tools. The results of the group work are presented and discussed. To get the most out of this course, we recommend you to do an improvement project. Several of the exercises can then be carried out on your own problem. You also have the opportunity to get valuable feedback on your project from the course instructor and other course participants. You will receive an electronic version of the course material. You need Minitab for the analyzes. You can download a free trial version that is valid for 30 days.  [-]
Les mer