Rogaland
Du har valgt: Sola
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Webinar 3 dager 4 500 kr
12 Apr
God kjennskap til til gamle og nye normer og forskrifter er viktig slik at du har kompetansen som kreves for å gjennomføre periodisk verifikasjon av elektriske anlegg. [+]
Det stilles store krav til kompetanse for de som gjennomfører periodisk verifikasjon av elektriske anlegg, og da er det viktig med god kjennskap til både gamle og nye normer og forskrifter. En el-kontrollør må også kunne begrunne anbefalinger om utskifting der hvor det elektriske anlegget er modent for oppgraderinger. Vi holder et engasjerende webinar delt i 3 moduler, 1 modul pr uke, hvor målet er å gi el-kontrollører økt trygghet og effektivitet i en krevende hverdag, gjennom å se på faktiske avvik i elektriske anlegg, hvordan disse bør defineres i forhold til anvendt norm og forskrift og hvordan de bør klassifiseres.Det vil også bli drøftet eksempler på typiske avvik som noen el-kontrollører overser, og hvordan disse bør identifiseres.   Følgene emner blir gjennomgått, med utgangspunkt i deltagernes bakgrunn og erfaring Internkontrollforskriften Ik-elektro, stor praktisk nytteverdi for kunden Etikk og el-kontrolløren Typiske avvik Spesielle avvik Historikk FEA, FEB, FEL og NEK 400 Vanlige svakheter i eldre anlegg og anbefalinger om oppgradering Gode rutiner for en effektiv kontroll MålgruppeEl-kontrollører, installatører, saksbehandlere og service-montører. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 15 500 kr
25 Jan
25 Jan
SIAM is a management methodology that can be applied in an environment where services are delivered using a number of service providers. [+]
SIAM is a management methodology that can be applied in an environment where services are delivered using a number of service providers. Adopting a different level of focus to traditional supplier management with one customer and multiple suppliers, with each supplier subject to individual management, SIAM concentrates on governance, coordination and integration of the service providers, to ensure maximum benefit is achieved by the customer organization. Beskrivelse: SIAM is an evolution of how to apply a framework for integrated service management across multiple service providers. It has developed as the service provider ecosystem in organizations has changed, from a single outsourced supplier model, to multiple outsourced suppliers. SIAM has evolved from the challenges associated with these more complex operating models.   Innhold: Service integration and management (SIAM) is a management methodology that can be applied in an environment that includes services sourced from a number of service providers. SIAM supports cross-functional, cross-process, and cross-provider integration. It creates an environment where all parties:Know their role, responsibilities and context in the ecosystemAre empowered to deliverAre held accountable for the outcomes they are required to deliver.  Day 1: Introduction About this course Module 1 – Introduction to SIAM Module 2 - The SIAM Ecosystem Module 3 – SIAM roles and responsibilities Module 3 continued Day 2: Review day 1 Module 4 – SIAM Implementation Roadmap Module 4 continued Module 5 - The SIAM Practices Module 6 – Processes to support SIAM Day 3: Review day 2 Module 7 – Challenges and risks Module 8 - SIAM and other practices Course review Self study Exam   [-]
Les mer
Hele landet Bærum 4 dager 13 480 kr
08 Feb
12 Apr
Kurset er rettet mot personer som skal konstruere VVS-anlegg i 3D. [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Revit MEP MagiCAD VVS grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset Grunnleggende innføring i Revit Håndtering av Views, etasjer, manøvering i modell, visningsalternativer, redigeringsfunksjoner. Etablering av prosjekt. Linke modeller, sette opp etasjer og Views Prosjektering av ventilasjonsanlegg, varme- og forbruksvannsystem og avløpssystem IFC-eksport Utsparinger Etter kurset kan du bruke grunnleggende funksjoner i Autodesk Revit MEP og MagiCAD for Revit med fokus på å sette opp, importere og linke prosjekter, konstruere VVS-installasjoner, samt dokumentasjon. Lære å utforme en VVS-modell slik at mest mulig informasjon kan utnyttes med hensyn til BIM.   Dette er et populært kurs, meld deg på nå!   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Oslo 2 dager 14 900 kr
08 Feb
26 Apr
28 Jun
You will learn how to properly "dockerize" applications to make them robust and stable. [+]
The course is designed for anyone who wants to learn how to run the Docker in an extensive application infrastructure, both within your company, and from outside vendors. You will learn how to properly "dockerize" applications to make them robust and stable. Gradually, we go through the whole process from installing the Docker Server, through the creation of a dockerized version of the application, to deployment on the production infrastructure. And all this while adhering to best practices for creating and running such applications. On practical examples, we will try out all of the advanced techniques that Docker and its ecosystem offer. Thanks to the extensive practical experience of the lecturers, we will also focus on the most common problems and mistakes most commonly made by Docker users.   Course goals: Course participants will learn: Create your own Docker Images Advanced techniques of building images (multi-stage, on-build) How to Prepare Docker Image for Production Deployment Understand how the Docker works, including the detection of potential problems Operation of the production docker infrastructure Course content: Advanced operations with Docker Create your own instance using the Docker Machine Writing your own Dockerfile (best practices, multi-stage build) Working with Docker Image Docker Compose Practical practice of the subject matter Docker Images for Production Deployment Images (safety, labeling, dumb-init) Image Registry (hosted, on-premise) Continous Integration, Continuous Delivery Practical practice of the subject matter Docker in production deployment Security practices Volumes / Storages Networking Logging Running, Running and Orchestration of Docker Applications in Production Deployment (Docker Swarm, Kubernetes, Openshift) Application monitoring Operating systems for Docker operation Practical practice of the subject matter [-]
Les mer
Oslo 1 dag 8 900 kr
18 Mar
10 Jun
10 Jun
This Atlassian Confluence Essentials Training course explains how WIKI products in general, and Confluence in particular, help organisations to collaborate. [+]
Objectives & Outcomes Users will dive into the system to create content with ease.We’ll look at managing the structure and organisation of spaces with templates and help you to work with attachments and files.Finally, you’ll be able to work together through various collaboration techniques using dynamic and meaningful content macros. Course outline: Optional Module: Introduction to Wikis Module 1: Introduction to Confluence Accessing Confluence Key Concepts Pages Spaces The Dashboard Permissions Menus The Browse menu The People directory The User menu Module 2: Creating Page Content Create pages Edit pages using the Text Editor Collaborative editing Change page layouts Create a Table Attachments Module 3: Collaboration Sharing and Notifications Favorites Comments & inline comments Restrictions Module 4: Dynamic Confluence Content Introduction to Macros Text Formatting Macros HTML Macro Space Macros Module 5: Page Management part 1 Page drafts Copy pages Deleting pages Moving pages Module 6: Page Management part 2 Page history and versioning Page locations & hierarchies Labels Exporting / Importing Pages [-]
Les mer
Oslo 5 dager 25 000 kr
22 Feb
22 Feb
31 May
The ITIL® 4 Managing Professional Transition module is a bridge course that enables the ITIL v3 professionals to easily transition across to ITIL 4 certification scheme. ... [+]
Course Description: The ITIL Managing Professional Transition course is a 5-day training program based on the learning outcomes prescribed by AXELOS for this module. The purpose of the ITIL 4 Managing Professional Transition module is to provide candidates with an understanding of the: Core concepts and definitions of ITIL 4 Foundation, including the key differences between the previous iteration of ITIL and ITIL 4 and how they can be practically applied. Key elements from each one of the four ITIL Managing Professional (MP) modules: Create, Deliver and Support, Drive Stakeholder Value, High Velocity IT and Direct, Plan and Improve.   Agenda: Day 1:  Introduction and recap of ITIL 4 concepts ITIL 4 Create, Deliver and Support Day 2:  ITIL 4 Create, Deliver and Support (Contd.) ITIL 4 Drive Stakeholder Value Day 3:  ITIL 4 Drive Stakeholder Value (Contd.) ITIL 4 High Velocity IT Day 4:  ITIL 4 High Velocity IT (Contd.) ITIL 4 Direct, Plan and Improve Day 5:  ITIL 4 Direct, Plan and Improve (Contd.) Self-Study Exam [-]
Les mer
Nettundervisning Oslo 3 dager 2 200 kr
28 Jan
16 Mar
I en hverdag der vi i stadig større grad jobber utover det tradisjonelle kontoret, blir digitale verktøy for møter, dialog og interaksjon stadig viktigere. Det å kunne be... [+]
Virtuell ledelse / fjernledelse Å være en tydelig, positiv og inspirerende leder er både krevende og utfordrende, men samtidig stimulerende, lærerikt og motiverende. Det å jobbe med mennesker for å få dem til å vokse og yte er noe som krever fokus, tilstedeværelse og god humankompetanse. Det å se medarbeiderne dine og legge til rette for vekst og gode prestasjoner på en best mulig måte er det viktigste du gjør som leder. Vår verden har utviklet seg i en digital retning og stadig flere medarbeidere jobber ikke fysisk sammen på den samme arbeidsplassen. Du som leder må forholde deg til mennesker som jobber sammen med både geografisk, språklig og kulturell avstand, noe som stiller nye krav til lederskapet. Virtuell ledelse eller fjernledelse blir stadig mer aktuelt for stadig flere ledere, noe som betyr at det må bygges ny kompetanse innenfor bruken av ulike digitale verktøy for å kunne henge med i utviklingen. I tillegg må lederskapet tilpasses en digital hverdag, der kravene og forventningene endrer seg fra det tradisjonelle lederskapet ansikt-til-ansikt på den fysiske arbeidsplassen. I disse dager er dette blitt høyaktuelt, og som ledere har vi måttet snu oss rundt og gjøre gode valg for å tilpasse oss den nye hverdagen på en god måte. Som i alt annet handler det om mestring, og dette kurset vil gi deltakerne påfyll som både vil sikre forståelse for egen rolle, og som vil gi økt kunnskap for hva som skal til for å kunne utøve godt virtuelt lederskap. Følgende tema vil dekkes i dette kurset: Inspirasjonsledelse Hvordan stå frem som en positiv rollemodell og inspirere dine medarbeidere til å bli og være topp motiverte? Situasjonsbestemt ledelse Hvordan sikre at du best matcher din lederstil med den situasjonen du til enhver tid står i? Delegering og ansvarliggjøring Hvordan delegere viktige oppgaver på en slik måte at medarbeiderne føler ekte eierskap og tar 100 % ansvar? Effektiv teamledelse Forstå hva som er viktig når det gjelder å få teamet og dets medlemmer til å jobbe sammen på best mulig måte. Prestasjonsledelse Hvordan bruke tiden mest mulig effektivt for å sikre at hver medarbeider til enhver tid er i stand til å prestere best mulig. [-]
Les mer
Nettundervisning Moss 4 500 kr
29 Jan
26 Feb
26 Mar
Sertifisert Stroppe anhuker kurs G11 (Modul 2.3 Modul1.1) Fjernundervisning We also provide classes in English for all our courses, contact us! [+]
G11 Løfteredskap Fjernundervisning / Nettkurs Dersom du skal arbeide med løfteredskap er det et krav at du har G11 Løfteredskap kurs og kompetanse på sikkerhet i like stor grad som du har kurs og kompetanse på den faglige delen av arbeidet. Hva trenger du for å delta på Nettkurs? Du kommer til å trenge en pc med webkamera, mikrofon og grei internett tilkobling.  Alle må delta aktivt på kurset enten iform av chat eller dialog Alle de teoretiske prøvene kjøres også over nett! Dette er en fullgod opplæring som tillfredstiller alle krav, og sertifikatet er gyldig hele livet! We also provide classes in English for all our courses, contact us! Hva ønsker vi å oppnå med vårt G11 Løfteredskap kurs?Hovedhensikten med kurset er å gi deg som skal arbeide med løfteredskaper kunnskap om sikkerhet, daglig kontroll og vedlikehold samt kasseringsregler for ulike løfteredskaper. Vi ønsker å gi deg en bevisst holdning til farene som kan oppstå og hvordan du kan unngå disse. Vårt G11 Løfteredskap ledes av instruktører med stor kompetanse og praktisk erfaring fra bruk av løfteredskap. Hvem passer vårt G11 Løfteredskap kurs for?Kurset egner seg for den som skal arbeide med løfteredskap, utdanne seg til kranfører, rigger eller arbeide offshore. Alle som skal utføre tyngre løft med maskiner, kraner og andre redskaper vil ha stort utbytte av dette kurset. Gjennomføring av G11 Løfteredskap kurs:Kurset gjennomføres som klasseromsundervisning med avsluttende teoretisk prøve. Bestått prøve kvalifiserer til kompetansebevis G11 Løfteredskap. Kurset er iht. forskrift om utførelse av arbeid best. 703. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 8 900 kr
08 Mar
31 May
31 May
Clearvision's Atlassian Jira Core Essentials training course provides an understanding of using Jira concepts, issues and tracking. [+]
Objectives & Outcomes At the end of the Clearvision Jira Core Essentials training course students will understand basic Atlassian Jira concepts and will be able to use Jira to work with issues and provide change tracking and control for business projects.   Course outline: Module 1: JIRA Key Concepts Change & Defect Tracking. Introduction to JIRA What is an Issue? What is a Project? What is a Workflow? Module 2: Getting Started with JIRA Exploring the JIRA workspace Managing your user profile Module 3: Introduction to Issues Issues Types Fields Creating an Issue Viewing Issues Editing Issues Attachments Module 4: Introduction to Workflows Steps Transitions and Screens Moving through workflows The Workflow Viewer Module 5: Collaboration Collaboration Commenting on Issues Sharing Issues Mentions Voting Watching Module 6: Searching and Filters Quick Search Basic Search Advanced Search (JQL) Issue Navigator Detail View Configuring Filters Shared Filters Email Filter Results Advanced Searches Module 7: Reporting Standard Reports Custom Reports Utilizing Reports [-]
Les mer
Nettstudier 3 timer 5 750 kr
05 Feb
12 Mar
Webkurset "Styrearbeid i et nøtteskall" er en nettbasert gjennomgang av styreseminar nr 1 i iStyrelsens StyreModul1. [+]
Webkurset «Styrearbeid i et nøtteskall» er iStyrelsens grunnleggende styreopplæring på nett, trinn 1. Her gjennomgås maler med bl.a. forslag til en innholdsfortegnelse i en operativ arbeidsbok, som kan etableres i word på din egen pc. Vi sender maler og basis-innhold til din operative arbeidsbok, som du selv kan etablere på din egen pc ved å etablere mapper og undermapper, som gjør at du kan ha ditt eget system for hvert styre du er medlem i. Webkurset har en varighet på 3 timer, innlagt to pauser på ca 10 minutter.  Innhold: Innledning om styrer og styrers arbeid Styrets mandat, rolle, oppgaver, plikter, ansvar og rettigheter StyreModellen: Styrets arbeid i lys av arbeidsbetingelser, med blikk for resultater av styrets arbeid Lover og retningslinjer, Corporate governnance, Etikk, Menneskene i styret, styrets sammensetting Formålet til virksomheten    Strategi som fundament i styrearbeidet Krav og forventninger fra eiere og andre interessenter Resultater av styrets arbeid Verktøy i styrearbeidet: Innkalling, agenda, styreprotokoll, styreavaluering etc. En praktisk arbeidsbok for styremedlemmer i form av en ringperm eller organisering i mapper i word. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 900 kr
04 Mar
04 Mar
The Change Management practitioner course is aimed to get a deep understanding of why change happens, how change happens and what needs to be done to make change a more w... [+]
The Change Management Practitioner course provides participants with a thorough grounding in the Principles of Change Management, as they are summarized in the reference literature. The Change Management practitioner course is aimed to get a deep understanding of why change happens, how change happens and what needs to be done to make change a more welcoming and achievable concept. In particular such course should be delivered in in organizations looking for real application of the different frameworks and of the ways of approaching change at an individual, team and organizational level. Course description: This course is delivered using a case study and an exercise kit designed to further enhance and cement the candidates understanding of the subject. Students who have attended this course are suitably prepared to successfully take the associated Change Management Practitioner certification exam.  Participants will learn a deep understanding of how to apply the principles and core elements of Change Management, namely: Managing change and the individual Managing change and the team Managing change and the organization Leadership and change   Course Content At the end of this course, you will be able to:  Understand how to support people learn what they need to during change Appreciate different approaches to change management and their implications for supporting individuals through change and understand why people react as they do and how delegates can help individuals through the change process Appreciate why teams are important in change, understand what factors contribute to team success and understand how teams change and develop and so help delegates to deliver improvements in team performance Identify key metaphors describing how organisations change and how these can help delegates plan appropriate action during change Understand what assumptions people may have about organisational change Formulate an integrated model of the change management process and how this can help delegates to introduce successful change within an organisation Know what key areas need to be considered are when planning organisational change and understand the difference between management and leadership Identify different leadership styles and their effects on the change process Understand the important role leaders have to play in change management Begin to develop a healthy response to the demands of change management leadership Take the Change Management Practitioner Certification exam Participants will learn a deep understanding of how to apply the principles and core elements of Change Management, namely: Managing change and the individual Managing change and the team Managing change and the organization Leadership and change An interactive approach is used combining lecture, discussion and case study experience to prepare participants for the Change Management Practitioner certification exam as well as providing valuable practical knowledge that can be rapidly applied in the workplace. Mock examinations are provided and used as a preparation to the final exam.   [-]
Les mer
Webinar 3 timer 2 500 kr
17 Mar
01 Jun
Om kurset Dette er et innføringskurs i drift og vedlikehold av sprinkleranlegg. I kurset gis en introduksjon til oppbygging av sprinkleranlegg og en oversikt over ... [+]
Om kurset Dette er et innføringskurs i drift og vedlikehold av sprinkleranlegg. I kurset gis en introduksjon til oppbygging av sprinkleranlegg og en oversikt over hvilke bygg som skal sikres med sprinkler. Deltagerne gis en kort innføring i gjeldene lovverk og standarder som er viktige ved prosjektering og overlevering av nye anlegg. Gjennom kurset får deltakerne oppdatert kompetanse om viktigheten av service og vedlikehold, og hvordan dette skal gjennomføres i praksis. Målet er at deltakerne skal være i stand til å drifte, avvikshåndtere og følge opp vedlikehold av egne anlegg. Agenda Hva er et sprinkleranlegg Hvilke bygg skal sikres med slokkeanlegg? Roller og organisering av sprinkeleranlegg Innføring i lovverk og prosjekteringsstandarder Utførelse og overlevering Service og vedlikehold Kontroller [-]
Les mer
Nettundervisning Sentrum 2 dager 7 900 kr
18 Mar
   Målet med kurset:   I dette grunnleggende kurset om IT-utvikling er målet at du som jobber eller må forholde deg til IT i hverdagen, uten og selv ha en IT-faglig bakgr... [+]
   Målet med kurset:   I dette grunnleggende kurset om IT-utvikling er målet at du som jobber eller må forholde deg til IT i hverdagen, uten og selv ha en IT-faglig bakgrunn, skal kunne få en økt forståelse av de abstrakte delene i et moderne IT-prosjektløp. Det legges også fokus på innovasjon og hvordan organisasjoner kan legge til rette for økt innovativt arbeid. Bakgrunn: Siden den første mikroprosessoren kom i 1971 har innovasjon og tjenestedesign dreid som om digitale IT-systemer i stadig større grad. I følge Evans Data Corporation var det i 2019 26,4 millioner datautviklere i verden. Det samme tallet er forventet å øke til 45 millioner innen 2030. De aller fleste yrker og bransjer har de seneste tiårene stått ovenfor en forandring som har ført til at digitale hjelpemidler og IT-systemer er blitt en godt integrert del av hverdagen. Likevel kan det være utfordrende for ikke-tekniske personer å beskrive tekniske behov eller beslutte teknologivalg i forbindelse med strategier for organisasjoner eller selskaper. IT-bransjen er preget av haugevis med abstrakte konsepter som kan være vanskelig å navigere både seg selv og andre gjennom. Dette kurset ble utviklet for å hjelpe privatpersoner og ansatte som møter IT i hverdagen og som ønsker å utvide sine kunnskaper for å kunne ta veloverveide IT-beslutninger, og for å henge med på IT-fagspråket en møter hos kunder og innad i bedriften.   Hva du vil lære:   Innovasjon i IT Hvordan kan fokus på innovasjon skape nye muligheter og verdi for kunder, ansatte og eiere? Hvordan skal et selskap legge til rette for organisk innovasjon?   Introduksjon til programmering Teknisk introduksjon til programmering. Hva er programmering? Hva kreves for å kjøre et program? Hvem kan gjøre det? Hvilke programmeringsspråk finnes, og hva skal en velge til hvilke formål? Enkle eksempler og noen få oppgaver   Introduksjon til moderne IT-applikasjoner Hvordan bygges en moderne applikasjon. Hva er forskjellene mellom frontend og backend? Hvordan bruker en databaser og hva er en server? Hva er et VM, Docker og Kubernetes? Hva finnes av fallgruver og hva inngår i iterativ DevOps-utvikling?   IT-strategi Hvordan skal en bedrift forholde seg til ulike metoder for automatisering? Bør organisasjonen velge scripting, Excel, hyllevare eller systemutvikling? Styrker og svakhet. Hva inngår i Design Thinking?   Hvordan organisere, lagre og dele kode i et utviklerteam Hvilke samhandlingsverktøy finnes for utviklere? Hva er Git? Hva inngår i et desentralisert versjonskontroll-system? Hvordan gjøres testdrevet utvikling?   Cloud, on-premise vs hybrid Hva er skytjenester? Microsoft Azure, Amazon Web Services og Google Cloud. Hvordan er prismodellene for å benytte seg av skytjenester?  Hvilke tjenester kan en bruke fra en skytjener?   Prosjektmetodikk Hva skiller å jobbe smidig mot å jobbe vannfall? Typiske utfordringer i et IT-prosjekt. Hvordan anvendes prosjektmodeller? XLPM og Difi prosjektveiviser. Prosjektspesifikasjon og scope – hvordan brukes dette effektivt?   Dataplattform Hvordan kan en moderne dataplattform hente ut ny innsikt og potensielt nye tjenester fra den eksisterende dataen i et selskap? Hva er datavarehus og Data Lakes? Hvordan kan dette brukes sammen med moderne rapporteringsverktøy innenfor BI?   Maskinlæring Hva er maskinlæring? Hvilke typiske verktøy benyttes for AI? Hvor intelligent er dagens systemer? Eksempler på maskinlæringsalgoritmer   Sikkerhet Hva inngår i Cybersecurity? Hva er «man in the middle»-angrep, DOS/DDoS-angrep og malware? Hvordan kan bedrifter sikre seg? Future of Business Future of Business er en studie gjort av CGI om hvordan teknologi påvirker samfunnet, individer og selskaper. Hvilke trender har vokst frem i dag og hvilke teknologier vil være bærebjelker inn i fremtiden?   OM CGI CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cgi.com [-]
Les mer
Webinar 10 dager 21 500 kr
07 Apr
Ønsker du en tilleggsopplæring innen HMS. Da er dette kurset for deg. [+]
  Del 1: Grunnleggende modul • Innledning og informasjon om studieopplegg, kommunikasjon og samhandling • Grunnleggende om virksomheter, bedrifter og organisasjoner • Arbeidsmiljø i Norge • Generelt om lov og regelverk • Innføring i grunnelementer i HMS arbeidet Del 2: Regelverk, roller og systematisk HMS-arbeid • HMS-lover og regelverk • Ansvar og myndighet, roller og oppgaver • Systematisk HMS arbeid • Risikoanalyser • Sikkerhet og beredskap • Kjemikaliehåndtering Del 3: Arbeidsmiljøfaktorer • Fysiske arbeidsmiljøfaktorer • Psykososiale arbeidsmiljøfaktorer • Biologiske faktorer • Tiltak og grenseverdier i arbeidsmiljøet • Varsling, konflikter, personvern, etc. Del 4: Strategisk HMS arbeid • Kommunikasjon og holdninger, arbeidsformer og metode • Krav til tilrettelegging, medvirkning og utvikling • Medarbeiderskap • Inkluderende arbeidsliv • Strategisk HMS-arbeid i praksis Del 5: Helhetlig HMS-arbeid og veien videre • HMS og økonomi • HMS-ledelse • Videre helhetlig og kontinuerlig HMS-arbeid • Avsluttende oppgave [-]
Les mer
2 dager 12 500 kr
01 Mar
Obtain all the competences and knowledge necessary to lead all the processes for implementing and complying with the requirements of the General Data Protection Regulatio... [+]
Course description GDPR Foundation training enables you to learn the basic elements to implement, manage and align a privacy framework with and based on the General Data Protection Regulation. During this training course, you will be able to understand the fundamental privacy principles and become familiar with the role of the Data Protection Officer. After completing this course, you can sit for the exam and apply for a “PECB GDPR Foundation” credential. A PECB Foundation Certificate shows that you have understood the fundamental methodologies, requirements, framework and management approach.  Course Objectives Understand the General Data Protection Regulation requirements and the fundamental principles of privacy. Understand the obligations, roles and responsibilities of the Data Protection Officer Understand the concepts, approaches, methods and techniques to effectively align a privacy framework with the General Data Protection Regulation   Course Content Day 1: Introduction to the General Data Protection Regulation Course objectives and structure General data protection regulation Data protection principles, challenges and issues Rights of the data subject Data controllers, processors and the data protection officer Data protection authorities Day 2: Preparing for GDPR and Certification Exam Data mapping plan Risk assessment under GDPR Data protection impact assessment Privacy impact assessment (PIA) Personal data transfers to third parties Remedies, liabilities and penalties Certification process and closing the training [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.