Markedsføringskurs
Sosiale medier
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

4 timer 2 550 kr
En bedre dag på jobben med smartere bruk av LinkedIn [+]
Mer enn 1,8 millioner nordmenn har en LinkedIn-profil, men det er mange som kan utnytte mulighetene bedre. Med dette halvdags-kurset går du fra ganske passiv til svært aktiv.   Dette lærer du i løpet av kurset: Hvorfor det er viktig å bygge nettverk, og hvordan det hjelper deg til å gjøre en bedre jobb Hvorfor LinkedIn er det beste verktøyet for å bygge forretningsnettverk Hvordan du setter deg klare mål Hvordan du bygger en sterk LinkedIn-profil som er i tråd med dine mål – 15 trinn til toppen Hvilke trinn som er helt avgjørende Hvilket språk du bør bruke Hvordan du finner de rette kontaktene Hvordan du besvarer innkommende forespørsler fra folk du aldri har truffet Viktige funksjoner i LinkedIn som de færreste utnytter Hvordan du bygger nettverket videre etter kurset [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Kurs for deg som er webkommunikatør eller markedsfører for bedrift eller etat, og vil ta på alvor de juridiske problemstillinger som sosiale medier reiser. [+]
"Alle" bedrifter og etater er i dag til stede i sosiale medier, men ikke alle er klar over de juridiske rammene rundt dette arbeidet. Dette er kurset for deg som vil vite heller enn å tro hva som er lov og ikke i sosiale medier.   Kurset dekker blant annet: Opphavsrett i sosiale medier Hvilke bilder har du egentlig lov til å bruke? Hvordan legge til rette for deling på en forsvarlig måte? Hvordan håndtere egen og andres opphavsrett i dine flater? Personvern og taushetsplikt Hvordan ivareta personvernet i sosiale medier? Hva kan sies og hva kan ikke sies? Hvordan håndtere kunder og brukere som oppgir sensitiv informasjon om seg selv? Bonus: Boken «Jus og Sosiale Medier» Hva kan du skrive og dele på Facebook eller Twitter? Kan arbeidsgiver regulere hva ansatte gjør i sosiale medier? Kan offentlige etater delta fritt i sosiale medier? [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Heldagskurs for deg som lager oppdateringer til Facebook på en daglig basis. [+]
Facebook er blitt en viktig del av den digitale strategien i de fleste bedrifter. Og på Facebook er det de mange møtene med enkeltbruker i brukerens nyhetsstrøm som er den virkelige verdidriveren. Det er her du kan informere, overtale og markedsføre. Samtidig er denne effekten helt avhengig av at oppdateringene er gode og riktige. Dette er et kurs for den personen som har fått dette ansvaret. Kurset dekker blant annet: Hvordan finne gode saker? Hva slags tematikk egner seg for Facebook? Hvordan presenterer du oppdateringene? Hvilke saker er det som engasjerer bruker? Skriving for Facebook Bedriftens stemme og tone Hvor formell bør du være? Formuleringer som egner seg for Facebook Merkevareambassadører og delingsfaktorer Hva får en bruker til å ønske å dele en sak? Hvilke oppdateringer blir best likt? Hvordan speile brukeren på en attraktiv måte? Skriving for å komme godt opp i nyhetsstrømmen Hva styrer utbredelsen av oppdateringene? Variablene i den såkalte "egde rank" Hva slags saker når ut til flest brukere? Dialog og tilbakemelding Hvordan skape dialog og interaksjon? Retningslinjer for å svare brukere Hvordan håndtere eventuelle kritiske stemmer   Kursleder : Nina Furu Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.       Kurset arrangeres 3. desember 2013 kl. 09.00 - 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj. [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Kurset handler om bruk av Linkedin som plattform for business to business kommunikasjon, bygging av bedriftsprofil, relasjonsbygging og rekruttering. [+]
Akkurat som Facebook har fått en dominerende posisjon som privat sosial plattform, er Linkedin i ferd med å bli den foretrukne plattformen for profesjonell nettverking. Dette betyr blant annet at Linkedin gir store muligheter for effektiv business-to-business-kommunikasjon og [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Offentlig sektor har sine helt egne utfordringer knyttet til kommunikasjon, informasjonsformidling og kundeservice i sosiale medier. I dette kurset får du råd fra landets... [+]
Det er alltid krevende å drive kommunikasjon i sosiale medier. For aktører i offentlig sektor er utfordringene enda større, både fordi man har spesielle lover og regler å forholde seg til, og fordi mange brukere har sterke meninger om offentlige aktører. Samtidig forventes det at både kommuner, fylkeskommuner, statlige aktører og mindre institusjoner faktisk er til stede i sosiale medier - både for å ta imot tilbakemeldinger og for å formidle institusjon. Dette kurset hjelper deg å håndtere denne rollen på en god måte. Kurset dekker blant annet: Lover og regler Personvernhensyn - hva må du tenke på og når? Datatilsynet - hvordan forholde seg til rammer og restriksjoner herfra? Offentlighetsloven - hvilke føringer legger den for arbeidet i sosiale medier? Facebook-sider Hvordan drive offentlig informasjonsformidling på Facebook (med eksempler)? Elementene på sidene, hva kan og bør de inneholde? Hvordan bygger du opp antallet likes på siden? Facebook-oppdateringer Hvordan lage oppdateringer som skaper aktivitet og engasjement? Hvordan tenke Facebook som en push-kanal for nyheter og informasjon man vil ha ut. Å skrive godt for Facebook: Tematikk, tone og bildebruk. Servicetorget i sosiale medier Hvordan takle kundehenvendelser i sosiale medier? Regler og rutiner for beredskap og respons. Hvordan håndtere kritikk og negative tilbakemeldinger. Sosiale medier som omdømmebygger Hvordan følge med på hva som sies om etat og fremtredende personer. Når og hvordan skal du følge opp og gripe inn? Hvordan bruke Twitter som PR-verktøy. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.