Mediekurs, film og TV
Du har valgt: Visuell kommunikasjon
Nullstill
Filter
Ferdig

-

2 treff i Visuell kommunikasjon
 

Virtuelt klasserom 1 dag 6 500 kr
Google Design Sprint er en systematisk og rask prosess for å løse komplekse problemstillinger gjennom designmetodikk, prototyping og testing på reelle brukere. Prosessen ... [+]
  Prosessen er utviklet av Jake Knapp, John Zeratsky og Braden Kowitz da de jobbet i Google. Sammen utga de boken "Sprint" i 2016, som er en praktisk beskrivelse av innholdet i en Google Design Sprint. Den opprinnelige prosessen tar fem dager, men det er nå utviklet en 2.0-versjon på fire dager. Innholdet er det sammen, men uken brytes opp litt annerledes og har noen nye og oppdaterte verktøy som gjør prosessen mer effektiv. For å lykkes med en sprint er det avgjørende å ha en fasilitator som leder deltagerne trygt gjennom prosessen, og sikrere nødvendig fremdrift. Du får et engasjerende "hands-on"-kurs med teori og metodikk –praktiske øvelser og viktige lærdommer fra dyrekjøpte erfaringer. I tillegg til opplæring i fasiltering, vil du også få tilgang til maler og støttemateriell. Målet er at du skal bli trygg nok til å fasilitere Google Design Sprint 2.0 på egen arbeidsplass. Kursinnhold: Metoder og teknikker for å forstå og bruke Google Design Sprint Hvordan fasilitere en digital Google Design Sprint 2.0 på fire dager Hvordan bruke Miro som praktisk prosessverktøy Hva som skal til for å lage konseptideer til nye produkter, tjenester og prosesser Hvordan lage og bruke storyboard effektivt for å konseptualisere ideer Lage prototyper klare til brukertesting Hvordan du gjennomfører en god brukertest Alt det praktiske før, under og etter en sprint Google Design Sprint er en effektiv og energigivende måte å jobbe på som gir verdifull læring underveis. Du får i veldig tidlig fase avdekket om konseptet eller idéen er verdt å videreutvikle, samt hva som eventuelt må forbedres eller endres for å møte brukerens behov på best mulig måte. Maks antall deltagere på fasilitatortreningen er 6 personer. Format: Online via Teams og Miro. [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Marianne Mørk Larsen om hvordan du kommuniserer ekte og energisk i webinarer og videomøter. [+]
  Hvis du synes det er utfordrende å kommunisere på en ekte og energisk måte gjennom den lille kameralinsen, er dette kurset for deg. Være seg om du skal holde webinar eller zoommøter, eller om du skal lage videoer for å formidle din kunnskap online. Her får du vite alt du trenger for å kunne kommunisere med tilhørerne på en levende måte.   Planlegge og strukturere innholdet Håndtere nerver og stress Skape dynamisk kommunikasjon ved bruk av Idealpersonen Skape engasjement gjennom skjermen, selv når du ikke kan se tilhørerne Tilpasse stemme, kroppsspråk og blikk til kamera Holde på oppmerksomheten til tilhørerne gjennom hele samtalen Bruk av teleprompter Lær å øve så innholdet virker organisk Lydspor med avspenning og med fokusøvelse   Leksjoner Introduksjon Hvem snakker du til? Innholdet ditt, hva skal du snakke om? Kroppsspråk og stemmebruk Oppvarming Øve Tanker og holdninger Engasjere Praktiske tips LYDSPOR Avspenning  LYDSPOR Visualiseringsøvelse [-]
Les mer