Administrasjon og HR
Örebro län
Du har valgt: Örebro
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 50 timer 4 990 kr
Grunnleggende kurs som vil gjøre deg i stand til å kjøre lønn i bedrift. [+]
I dette kurset lærer du å kjøre lønn i en bedrift. Vi starter med en teoretisk gjennomgang av lønnsområdet, med temaer som lønnsbegrepet, lønnsarter, overtid, naturalytelser, utgiftsgodtgjørelser, skatt, feriepenger og så videre. Det er referanser til lover og forskrifter slik at man får koblet det man lærer opp mot regelverket, og kan se nærmere på detaljene. Vi ser på håndtering av sykemeldinger, bruk av egenmelding, barns sykdom, permitteringer og obligatorisk tjenestepensjon. Teoridelen avsluttes med en omfattende quiz som vil avdekke om du har fått med deg det som trengs for å gå videre. Deretter vil vi kjøre lønn for Suppekjøkkenet AS, for januar og februar. Du får oppgitt informasjon om selskapet, de ansatte med tilhørende informasjon og hva som skal registreres i lønnskjøringene. Vi ser på rapportene etter lønnskjøringene og gjør oss godt kjent med innholdet her. I tillegg ser vi på innsendinger av A-meldinger, og de terminvise rapporteringene. I tillegg tar vi for oss utbetaling av feriepenger, og håndtering av forskudd til ansatte. Vi ser også på hvordan lønnen vil påvirke regnskapskontoene, for de som i tillegg har eller skal få ansvaret for dette. Undervisningen foregår ved hjelp av tekst, figurer, bilder og en rekke videoklipp. Det er ikke behov for ytterligere dokumentasjon enn det som finnes i kurset, og det kommer ingen tillegg i prisen. Kompetansen din blir testet med quiz’er og innsendingsoppgaver som vurderes av fagpersoner. Du får også full tilgang til hjelp fra en faglærer som vil hjelpe til med alle problemer og utfordringer som vil oppstå undeveis. Du vil finne muligheter til å kontakte faglærer direkte i e-læringsportalen. Du kan også bruke e-post, telefon, forum eller direktemeldinger for å oppnå kontakt. Ukentlig gjennomføres også et digitalt klasseromsmøte (med Zoom) hvor du kan stille spørsmål til faglærer som kan vise deg løsninger på problemstillinger på delt skjerm.  Programvaren som benyttes i kurset er Tripletex. En lisens for kursperioden er inkludert i prisen. Introduksjon Kursgjennomføring og fredagsmøte Bruk av Tripletex Presentasjon av Suppekjøkkenet AS (til bruk i undervisningen) Presentasjon av Kontorkremmern AS (til bruk i oppgaver) Grunnleggende teori Lønn Arbeidstimer/arbeidstid Lønnsarter (innføring) Overtid Naturalytelser Utgiftsgodtgjørelser Skattetrekk Arbeidsgiveravgift Ferie og feriepenger Lønnstrekk Sykepenger Permittering Egenmelding Barns sykdom Obligatorisk tjenestepensjon A-ordningen Nettsteder aktuelle for lønnsmedarbeidere Oppbyggingen av lønnssystemet Personalkort (ansattinformasjon) Lønnsarter Lønn i Tripletex (innføring) Brukergrensesnittet Gjennomgang av lønnsarter Endre lønnsart overtid Firmainnstillinger Virksomheter Lønnsinnstillinger Lønn i Tripletex (registrering) Presentasjon av ansatte Registrering av ansatte (med skattekort) Faste tillegg eller trekk Lønn i Tripletex (lønnskjøring januar) Lønnsregistrering for januar Lønnskjøring for januar Registrering av OTP for januar Rapporter for januar A-melding Lønn i Tripletex (lønnskjøring februar) Reiseregninger (generell gjennomgang) Lønnsregistrering for februar Lønnskjøring for februar Rapporter for februar Terminoppgave 1. termin Hva skjer med regnskapet? Andre rutiner Utbetaling av forskudd på lønn Utbetaling av feriepenger Sykepenger Lover og regler Arbeidsmiljøloven Arbeidsavtale og stillingsinstruks Ferieloven Oppgaver og tips [-]
Les mer
Bedriftsintern
Vi bistår de involverte parter i å finne gode løsninger ved nedbemanning eller omstilling [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere.   Hva får du som leder? Bistand til å gi dine ansatte tilstrekkelig informasjon og tett nok oppfølging, slik at arbeidstaker forstår hvorfor behovet for omstiling og eventuell nedbamanning er tilstede, og hvilke kriterier som benyttes i prosessen En uhildet tredjepart som kan opptre nøytralt i prosessen   Hva får dine berørte ansatte? De ansatte får hjelp til å se hvilke muligheter som ligger foran dem i den prosessen de er inne i. Videre får de: Individuell kartlegging av ståsted og videre karrieremuligheter fra kvalifiserte veiledere med god kjennskap til arbeidsmarkedet Hjelp til å utarbeide individuelle handlingsplaner, der fokus er på nye muligheter Bruk av anerkjentee karriereveiledningsverktøy En rask overgang til annet arbeid, i tråde med realistiske ønsker og kompetansen til den enkelte Veiledning ut fra individuelle behov   Et godt omdømme for bedriften Profesjonell og målrettet bistand til de ansatte gir bedriften et godt omdømme. En bedrift som ivaretar sine ansatte på tross av en utfordrende og vanskelig situasjon, beholder sitt gode navn og rykte [-]
Les mer
Nettkurs 5 850 kr
Dette er et kurs som har til hensikt å gi kursdeltakeren grundig innføring i de emnene som det stilles krav til for å bli sertifisert rekrutterer av DNV GL. [+]
Kurset gir en grundig innføring i emner knyttet til DNV GLs standard for rekrutteringspersonell. Formålet med sertifiseringen er at et upartisk sertifiseringsorgan skal kunne bekrefte at en person har relevante forkunnskaper og dokumentert kompetanse iht.DNV GLs standard for sertifisering av rekrutteringspersonell. Videre at denne kompetansen opprettholdes i sertifikatperioden. Intensjonen med ordningen er at man på en forutsigbar måte sikrer et minimumsnivå for utøvelsen av faget. DNV GL sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og sikrer at du som har den minimumskompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Blant annet vil standardiseringen kunne bidra til: * Generell kompetanseheving i bransjen.* Sikre intervjuobjektet en etisk og profesjonell behandling* Kvalitetssikring av kompetanse ved ansettelse av rekrutteringspersonell* Forenkling ved valg av ekstern rekrutteringsleverandør* Objektiv dokumentasjon av kompetanse for rekrutteringspersonellet* Økt treffsikkerhet og økonomisk gevinst for rekrutterende virksomhet Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV GLs nettsider. (Se https://www.dnvgl.no/services/rekrutteringspersonell-52250) Kostnader tilknyttet sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. KURSLEDEREAlle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering og utvelgelse til daglig. NB! Innholdet i dette kurset kan du også finne i nettstudiet "Rekruttering & Utvelgelse i Praksis" som vi har utviklet i samarbeid med NKI Nettstudier. Dette er et kurs som har opppstart hver dag hele året når det passer best for deg. Du finner mer informasjon om om det her: http://www.nettstudium.no Du finner mer informasjon om kurset her: https://raad-academy.teachable.com/ [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
Både arbeidsgiver, arbeidstaker, sykmelder og NAV har roller i oppfølgingsarbeidet. Det er arbeidsgiver som har hovedansvaret for å tilrettelegge og følge opp sykmeldte a... [+]
I nettkurset Oppfølging av sykmeldte lærer du om de lovpålagte pliktene arbeidsgiver og arbeidstaker har i forbindelse med et sykefravær, og vi ser blandt annet på:  Lovregler som gjelder for oppfølging av sykmeldte Rutiner i bedriften vedrørende oppfølging av sykmeldte Pliktene til arbeidsgiver og arbeidstaker i forbindelse med et sykefravær Agenda Rutine for oppfølging av sykmeldte Oppfølgingsplan  Dialogmøte 1 i regi av arbeidsgiver Dialogmøte 2 og 3 i regi av NAV Legen og bedriftshelsetjenestens rolle  Arbeidstakers plikter Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder.  I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned. Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktige svar.   [-]
Les mer
Nettstudier 10 000 kr
Flere og flere små og mellomstore bedrifter går over til Tripletex som regnskaps- og lønnssystem på grunn av fleksibilitet, brukervennlighet og skybaserte løsninger. [+]
Flere og flere små og mellomstore bedrifter går over til Tripletex som regnskaps- og lønnssystem på grunn av fleksibilitet, brukervennlighet og skybaserte løsninger. I dette kurset lærer du hva lønnsarbeid innebærer og du får praktisk opplæring i et moderne og etterspurt lønnssystem. Kurset egner seg for både de uten økonomisk erfaring og de som har teoretisk økonomibakgrunn, men ønsker forståelse for hvordan å kjøre lønn i praksis. Det stilles stadig større krav til kunnskaper og kvalifikasjoner hos lønnsmedarbeidere i norske foretak. Ikke minst krever rapportering til myndighetene at vi behersker faget og lønnssystemene til fulle. Kurset Lønn gir en innføring av lønnsbehandling i regnskapet. Kurset vektlegger praktiske kunnskaper i bokføring av lønn. Du vil få en innføring i bruken av lønnsmodulen i Tripletex, som er en fremtidsrettet og ledende leverandør av regnskaps- og lønnssystemer.   Karrieremuligheter Stillinger innenfor lønn, personal og administrasjon Kurset egner seg for de som har teoretisk økonomitutdanning og ønsker ferdigheter i et praktisk lønnssystem Grunnleggende økonomistyring, med fokus på regnskap og administrasjon   [-]
Les mer
Få kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og, gjennom praktiske øvelser, hvordan de kan forebygges og håndteres. [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og, gjennom praktiske øvelser, hvordan de kan forebygges og håndteres. Deltakerne vil få god kjennskap til kommunikasjonens betydning og praktiske råd for å forebygge og håndtere konflikter. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 1 dag Kursinnhold: Kommunikasjon mellom mennesker – grunnleggende trekk- Referanserammer, interesser og behov- Vet vi – eller tror vi?- Ulike handlingsmønstre Hvordan kommunisere hensiktsmessig? Kommunikasjon – i medgang og motgang- Konfliktforståelse, -forebygging og –håndtering- Ikkevoldskommunikasjon i praksis Positive og negative kontraster – hvorfor blir jeg provosert? Den vanskelige motparten- Hersketeknikker – hvordan håndtere det? Atferds- og motivasjonsmønstre Konfliktforebygging og -håndtering i eget styre og/eller organisasjon- Praktiske kommunikasjonsregler og -råd [-]
Les mer
Nettkurs 4 400 kr
Personalforum vår 2020 - vårens oppdatering innenfor personalområdet [+]
Har du personalansvar eller jobber innen HR? Er du tillitsvalgt, leder eller mellomleder? Jobber du med revisjon, regnskap eller lønn? Da er det viktig at du har kjennskap til rammene for arbeidsgivers styringsrett, har en oversikt over arbeidstakers rettigheter og nye regler innenfor personalområdet.  Har du personalansvar eller jobber innen HR? Er du tillitsvalgt, leder eller mellomleder? Jobber du med revisjon, regnskap eller lønn? Da er det viktig at du har kjennskap til rammene for arbeidsgivers styringsrett, har en oversikt over arbeidstakers rettigheter og nye regler innenfor personalområdet. På Personalforum møter du våre mest engasjerte og erfarne jurister som brenner for å dele sin kunnskap innenfor fagområdet. Spennende tema denne våren  Kan arbeidstaker fritt reise utenlands med sykepenger etter praksisendring hos NAV?  Kan arbeidsgiver forskjellsbehandle ansatte, når er det diskriminering? Kravet til reelt stillingsomfang for fast ansettelse. Hva skal stå i arbeidsavtalen? Hva er fleksibel arbeidstid - hvordan påvirker dette retten til overtidsbetaling? Hvilke rettigheter har nyansatte arbeidstakere til sykepenger? Agenda: Nyheter Sykepenger under utenlandsopphold EU/EØS Varsling Nye regler fra 1. januar 2020 IA-avtalen - Tilskudd til ekspertbistand Hvem kan få ekspertbistand? Hvilke utgifter blir dekket? Bruk av opplysninger fra a-ordningen for obligatorisk tjenestepensjon i privat sektor Fast og midlertidig ansettelse  Når kan arbeidstaker ansettes midlertidig? Hva skjer dersom arbeidstaker er ulovlig midlertidig ansatt?  Krav til fast ansettelse? Reelt stillingsomfang Hva skal arbeidsavtalen inneholde? Minimumsvilkår i aml. § 14-6 Ferie Hvem fastsetter og bestemmer tiden for ferie? Når kan arbeidstakere motsette seg å avvikle ferie? Fastsettelse av ferie i særlige situasjoner Foreldrepermisjon Sykdom Militæret Oppsigelse Arbeidstid/overtid Alminnelig arbeidstid Når er det overtid? Hva har arbeidstaker krav på i overtidskompensasjon? Er det forskjell på overtid i hverdagen og i helger? Hva er fleksibel arbeidstid? Har arbeidstaker fortsatt rett til overtidsbetaling? Gjennomsnittsberegning av arbeidstid Diskriminering - når kan det forskjellsbehandles? Forbud mot diskriminering  Hvilke diskrimineringsgrunnlag har vi i norsk rett? Lønn/lønnsøkning -  permisjoner/sykdom Generelle og individuelle lønnstillegg Lønnsendring - justering av sykepenge-/foreldrepengegrunnlaget? Avtale om full lønn Kompensasjon av reiseutgifter Full lønn under sykdom/foreldrepermisjon Ferie Prosentsats Ekstraferie til enkelte i bedriften? Bruk av egenmelding Utvidet rett til egenmelding Inndragelse av egenmeldingsretten  Når har arbeidstaker rett på sykepenger fra arbeidsgiver? Hvordan informere ansatte? Nyansatte Personalhåndbok  Arbeidsavtale  Grunnvilkår når har arbeidstaker rett til sykepenger? Arbeidsgiverperioden Er det alltid arbeidsgiverperiode  Vilkår for arbeidsgivers plikt til å utbetale sykepenger i arbeidsgiverperioden  Forskuttering Maksperiode med sykepenger - har arbeidstaker vært syk før ansettelse? Med forbehold om endringer. Delta Online Delta på kurs i Oslo eller via online sendinger fra din arbeidsplass. Onlinekurset varer en dag fra kl 09:00-16:00, og er et opptak fra 18. mars 2020. Du mottar lenke med tilgang i forkant og en SMS med passord senest 10 minutter før sendingen starter. Når du deltar online har du mulighet til å sende inn spørsmål, og du mottar i tillegg opptak av kurset for repetisjon og oppslag. Du vil ha tilgang til opptaket i seks måneder. En tilgang til online kurs kan kun brukes av én person. Er dere flere i bedriften som ønsker å følge samme sending, må dette bestilles per ansatt.  Dersom dere er flere enn en deltager bruk rabattkode OnlineF19 og få 40 % rabatt for deltager 2-5. For flere enn 5 deltagere, be om pris ved å sende forespørsel til kurs@visma.com.   [-]
Les mer
Nettstudier 13 000 kr
God resepsjonsledelse er en av hotellets viktigste funksjoner, og Front Office Management gir deg kunnskapene og ferdighetene som trengs for å utføre dette arbeidet på en... [+]
God resepsjonsledelse er en av hotellets viktigste funksjoner, og Front Office Management gir deg kunnskapene og ferdighetene som trengs for å utføre dette arbeidet på en profesjonell og vennlig måte.  Front Office Management oversatt til norsk, er resepsjonsledelse. Resepsjonen er vanligvis en gjests første og siste kontakt med hotellets ansatte, og derfor er jobben som gjøres i resepsjonen helt avgjørende for gjestens tilfredshet med besøket. For å jobbe i resepsjon, må du kunne kommunisere godt med forskjellige type gjester, med medarbeidere i avdelingen og med medarbeidere fra alle øvrige avdelinger. Salg, markedsføring og administrasjon er også sentrale oppgaver i resepsjonen. Emnet Front Office Management, tar utgangspunkt i hvordan et fullservicehotell er organisert, og dekker alle arbeidsoppgaver det forventes at en resepsjonsleder på et fullservicehotell behersker.     [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
I nettkurset Naturalytelser - skattefrie og skattepliktige får du en gjennomgang av reglene for utvalgte naturalytelser. [+]
Vi skiller på skattefrie og skattepliktige naturalytelser. Som lønningsansvarlig er det viktig å ha kontroll på hvilke naturalytelser som er skattepliktige og hvilke som er skattefrie. Ved å ta dette kurset skaffer du deg en god oversikt over regelverket. Vi ser blandt annet nærmere på: Utvalgte skattefrie naturalytelser Utvalgte skattepliktige naturalytelser Hvordan beregne den skattepliktige fordelen Reglene for arbeidsgiveravgift Rapportering i a-meldingen Etter dette nettkurset skal du være i stand til å håndtere de utvalgte naturalytelsesordningene, som for eksempel dekning av bomutgifter, elektronisk kommunikasjon, forsikringsordninger og dekning av treningsutgifter, på en korrekt måte.   Praktisk informasjon Kurset er delt inn to moduler, skattefrie- og skattepliktige naturalytelser. Ønsker du å kjøpe kun en av modulene kan du klikke på en av linkene over for å komme til den aktuelle modulen. Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e­-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder. I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned.  Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktig svar.  [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende kunnskaper i programmering Innleveringer: 8 av 12 øvinger er obligatorisk. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers individuell skriftlig eksamen. Ansvarlig: Jostein Lund Eksamensdato: 04.12.13         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Kontorautomasjon skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare funksjonen til sentrale objekter i Excel- forklare oppbygningen av objekter i objekthierarkiet til VBA- beskrive forskjellen mellom funksjoner og prosedyrer FERDIGHETER:Studenten kan:- automatisere oppgaver ved å spille inn makroer i Excel- lage og endre på makroer ved hjelp av utviklingsmiljøet i Excel- benytte innebygde og lage egendefinerte funksjoner- starte en oppgave basert på en hendelse eller en knapp i regnearket- lage kode som genererer grafikk og diagrammer- importere og eksportere data til og fra regnearket- bruke pivottabeller for å generere rapporter GENERELL KOMPETANSE:- Studenten får en forståelse av fordelene med automatisering av oppgaver i et regneark. Innhold:Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle brukergrensesnitt, grafikk og diagrammer, import og eksport av data, pivotobjekter, praktiske eksempler.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Kontorautomasjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Majorstuen 6 timer 4 500 kr
29 Jul
Ønsker du en kjapp og smertefri introduksjon i verdens mest populære bildebehandlingsprogram Adobe Photoshop? [+]
Kursinnhold Digital bildebehandling er en viktig del av nesten alle arbeidsoppgaver. Vil du få bedre og mer effektiv kommunikasjon med dine til nettbruk, brosjyrer og presentasjoner, er dette kurset for deg. På vårt kurs i Photoshop lærer du raskt og effektivt å utnytte kvaliteten i bildene dine, å holde orden på dine bilder så du raskt kan finne dem igjen. Her får du også en innføring i størrelser, filformat, og alle grunnleggende verktøy i digital bildebehandling. Kurstema Filer og formater Bilde og media arkivering og organisering med Bridge Rask arbeidsflyt med Camera Raw Markeringer og justeringer Lag og komposisjoner Verktøy og muligheter i Photoshop Farger, lys og korrigeringer Komposisjon til sosiale media Lagre for web og trykk Deltagere tar med egen PC med Adobe CC eller Creative Suite installert  [-]
Les mer
Nettkurs 1 050 kr
Personvernregler i praksis ved opphør av arbeidsforhold [+]
Alle nåværende arbeidstakere såvel som tidligere ansatte har rettigheter som får betydning i forhold til i hvilken grad, hvordan og hvor lenge en arbeidsgiver kan behandle personlig informasjon. På dette times nettkurset setter vi fokus på regler og problemstillinger som oppstår når arbeidstaker skal slutte.  Personvernerklæring  Informasjon i personalmappen og andre steder Oppbevaringsplikt - hvilke opplysninger er arbeidsgiver pålagt å oppbevare etter utløpet av oppsigelsestiden og hvor lenge skal slike opplysninger oppbevares.  Kan vi oppbevare personopplysninger av historisk interesse? Sletting - hvilke opplysninger skal arbeidsgiver slette Innsyn i epost og filer etter arbeidsforholdet opphør Praktisk informasjon Dette er et nettbasert kurs. En beskrivelse av hvordan oppkobling skjer vil bli sendt i forkant av kurset. Webinaret forutsettes vist på egen PC på din arbeidsplass. Vi anbefaler deg å sitte avskjermet i eget rom, eller sammen med andre som tar samme kurset. Du må logge deg på webinaret lokalt (ikke via terminalserver/Citrix) og ha på lyd. [-]
Les mer
Nettkurs 750 kr
I nettkurset Refusjon av ansattes utgifter får du god innsikt i regelverket for trekkfri refusjon av ansattes utgifter. [+]
Vi ser blant annet nærmere på: Hvilke ytelser kan refunderes trekkfritt Hovedreglene for trekkfri refusjon Aktuelle unntak Gode råd for håndtering av refusjoner i din bedrift Etter kurset vet du hva som skal til for at et refusjonskrav fra en ansatt kan utbetales trekkfritt. Agenda Hvilke merutgifter kan ansatte kreve dekket av arbeidsgiver Hva skiller refusjon fra andre måter å dekke utgifter på Hovedreglene for trekkfri refusjon, herunder hva som er godkjent som bilag Unntakene for offentlig transport og småutgifter Særskilte regler for refusjon av flybillett. Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e­post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder. I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned.  Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktig svar.  [-]
Les mer
7 timer 3 400 kr
Dagskurs i forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen [+]
Opplever du fastlåste situasjoner og vedvarende gnisninger blant dine medarbeidere? En av fem arbeidstagere har sykmeldt seg som følge av dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Konflikter på arbeidsplassen er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer. Mange ledere skygger unna når det gjelder som mest. Selv om det er de ansatte som bærer ansvaret for å håndtere sine egne konflikter, så har lederen et overordnet ansvar for arbeidsmiljøet. Sunne organisasjoner holder kurs 8. mai i hvordan du kan håndtere krevende relasjoner og sviktende kommunikasjon på arbeidsplassen. Du lærer blant annet om dette: Når bør du gripe inn? Når bør man holde seg unna og la de involverte ordne opp selv? Hva handler konflikten egentlig om? Er det noens adferd eller organisatoriske ting som er kilde til konflikten? Når kan det være nyttig å involvere en nøytral tredjepart? Hvem bør man i så fall involvere (ledelse/verneombud/HR/tillitsvalgt/andre)? Hvilke behov har vi på arbeidsplassen, og hvordan møtes vi motstridende behov? Hvilke vanlige fallgruver er det verdt å unngå? Hvordan hindre at konflikten eskalerer, uten å være unnvikende?                        Konflikt mellom to vs konflikt mellom grupper. Ulik dynamikk, ulike løsninger? Hvordan skape gode retningslinjer for håndtering av konflikter på arbeidsplassen? Kurset gir en grundig innføring i hvordan ledere og ledergrupper konstruktivt kan håndtere konflikter på et tidlig tidspunkt, med og mellom medarbeidere. Du får konkrete verktøy for å skape en sunn samhandlingskultur og et godt beredskapssystem for eventuelle konflikter. Kursform: Kurset har én kursdag. Fyldig kurshefte følger med, der det også inngår nyttige tester og refleksjonsoppgaver. Kurset er et samarbeid mellom Sunne organisasjoner og HMS Norge. Når: 8. Mai 2019. Kursavgift: 3.400. For mer info: jorgen@sunneorg.no [-]
Les mer
2 dager
Ethvert velfungerende Team er avhengig av en felles forståelse av mål, ansvar og oppgaver. Kjenn deg selv, og kjenn ditt Team. [+]
KURSET er formet som en "workshop" hvor det er høy grad av interaksjon. I forkant sender vi ut en enkel, anonym "survey" for å "ta temperaturen" på Teamet. De får uttrykke hvordan de opplever Teamets kvaliteter innenfor noen hovedområder:   Trekker alle sin del av "lasset"? Er kollegene flinke til å tilby sin hjelp? Har vi en ledelse som er synlig og lett å samarbeide med? Har du det gøy på jobb? Er det noen som blir "sure" når jeg påpeker ting som kan forbedres? KURSET tar for seg følgende hovedelementer Definisjonen(e) av “TEAM” Hvordan den enkelte påvirker totalen Hvordan vi reagerer på endring og tilpasning til team Kvaliteten på valgene vi tar er basert på relasjoner Ser vi oss selv slik andre ser oss? Effektive, samhandlende team - og litt kommunikasjon MÅLET for dagen er å få innspill fra deltakerne (der og da) på hva de selv mener de kan bidra med for å bli ...enda bedre sammen... [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.