Administrasjon og HR
Skottland
Du har valgt: Arnhall Business Park
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 12 måneder 13 000 kr
God resepsjonsledelse er en av de viktigste oppgavene i slike virksomheter, og dette fagskoleemnet gir deg kunnskapene og ferdighetene som trengs for å utføre dette arbei... [+]
Resepsjonen, er nervesenteret- og kanskje det mest spennende stedet å arbeide ved hoteller og andre virksomheter som tar imot gjester. God resepsjonsledelse er en av de viktigste oppgavene i slike virksomheter, og dette fagskoleemnet gir deg kunnskapene og ferdighetene som trengs for å utføre dette arbeidet på en profesjonell og vennlig måte.   Front Office Management oversatt til norsk, er resepsjonsledelse. Resepsjonen er vanligvis en gjests første og siste kontakt med hotellets ansatte, og derfor er jobben som gjøres i resepsjonen helt avgjørende for gjestens tilfredshet med besøket. For å jobbe i resepsjon, må du kunne kommunisere godt med forskjellige type gjester, med medarbeidere i avdelingen og med medarbeidere fra alle øvrige avdelinger. Salg, markedsføring og administrasjon er også sentrale oppgaver i resepsjonen. Dette fagskoleemnet er en del av fagskoleutdanningen, Resepsjonsledelse, men det kan også bestilles separat som et enkeltemne. Fagskoleemnet Front Office Management, tar utgangspunkt i hvordan et fullservicehotell er organisert, og dekker alle arbeidsoppgaver det forventes at en resepsjonsleder behersker.     [-]
Les mer
40 timer 7 950 kr
Lovpålagt kurs for verneombud, ledere og arbeidsmiljøutvalget som skal bidra til at virksomheten jobber systematisk med HMS. Selv om HMS (helse-, milj&oslash... [+]
Lovpålagt kurs for verneombud, ledere og arbeidsmiljøutvalget som skal bidra til at virksomheten jobber systematisk med HMS. Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i gang. Når Arbeidstilsynet kommer på besøk, når anbud skal utformes eller man skal i forhandlinger med forsikringsselskapet om premiefastsetting er det både nødvendig og lønnsomt å kunne dokumentere hva man faktisk gjør på HMS området. Kurset er i henhold til arbeidsmiljøloven § 3-5 med tilhørende veiledning fra arbeidstilsynet og behandler bl.a.:   Nytteverdi av systematisk HMS arbeid Lov og regelverk Ansvar, rolle og oppgaver i HMS arbeidet HMS faktorer Kartleggingsmetoder Dokumentasjon og systematikk [-]
Les mer
Nettkurs 5 850 kr
Dette er et kurs som har til hensikt å gi kursdeltakeren grundig innføring i de emnene som det stilles krav til for å bli sertifisert rekrutterer av DNV GL. [+]
Kurset gir en grundig innføring i emner knyttet til DNV GLs standard for rekrutteringspersonell. Formålet med sertifiseringen er at et upartisk sertifiseringsorgan skal kunne bekrefte at en person har relevante forkunnskaper og dokumentert kompetanse iht.DNV GLs standard for sertifisering av rekrutteringspersonell. Videre at denne kompetansen opprettholdes i sertifikatperioden. Intensjonen med ordningen er at man på en forutsigbar måte sikrer et minimumsnivå for utøvelsen av faget. DNV GL sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og sikrer at du som har den minimumskompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Blant annet vil standardiseringen kunne bidra til: * Generell kompetanseheving i bransjen.* Sikre intervjuobjektet en etisk og profesjonell behandling* Kvalitetssikring av kompetanse ved ansettelse av rekrutteringspersonell* Forenkling ved valg av ekstern rekrutteringsleverandør* Objektiv dokumentasjon av kompetanse for rekrutteringspersonellet* Økt treffsikkerhet og økonomisk gevinst for rekrutterende virksomhet Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV GLs nettsider. (Se https://www.dnv.no/services/rekrutteringspersonell-52250) Kostnader tilknyttet sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. KURSLEDEREAlle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering og utvelgelse til daglig. NB! Innholdet i dette kurset kan du også finne i nettstudiet "Rekruttering & Utvelgelse i Praksis" som vi har utviklet i samarbeid med NKI Nettstudier. Dette er et kurs som har opppstart hver dag hele året når det passer best for deg. Du finner mer informasjon om om det her: http://www.nettstudium.no Du finner mer informasjon om kurset her: https://www.raad.no/informasjon-rekrutteringskurs-dnv-gl-raad-academy/ [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende kunnskaper i programmering Innleveringer: 8 av 12 øvinger er obligatorisk. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers individuell skriftlig eksamen. Ansvarlig: Jostein Lund Eksamensdato: 04.12.13         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Kontorautomasjon skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare funksjonen til sentrale objekter i Excel- forklare oppbygningen av objekter i objekthierarkiet til VBA- beskrive forskjellen mellom funksjoner og prosedyrer FERDIGHETER:Studenten kan:- automatisere oppgaver ved å spille inn makroer i Excel- lage og endre på makroer ved hjelp av utviklingsmiljøet i Excel- benytte innebygde og lage egendefinerte funksjoner- starte en oppgave basert på en hendelse eller en knapp i regnearket- lage kode som genererer grafikk og diagrammer- importere og eksportere data til og fra regnearket- bruke pivottabeller for å generere rapporter GENERELL KOMPETANSE:- Studenten får en forståelse av fordelene med automatisering av oppgaver i et regneark. Innhold:Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle brukergrensesnitt, grafikk og diagrammer, import og eksport av data, pivotobjekter, praktiske eksempler.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Kontorautomasjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Vil du videreutvikle deg som leder eller medarbeider, starte for deg selv, finne ut hva som motiverer og inspirerer deg eller hvordan skal du skal markedsføre deg selv? [+]
Karriereutvikling  -  karrierecoaching   Ønsker du: å gjøre noe nytt? å videreutvikle deg i jobben din? å starte for deg selv? å finne ut hva som gjør at du mistrives på jobb? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å være offensiv i omstillingsprosessen på jobb? å markedsføre og selge din kompetanse og unikhet? Da kan du med stor fordel benytte karrierecoaching. Hvis du er dyktig nok til å klare å leve av en jobb du mistrives eller er utrygg i, er du skarp nok til å klare det på annen måte. Du trenger ikke bli hvor du er og være ulykkelig. Dersom du gjør det bra på ett område, vil du gjøre det bedre i et arbeid du liker. Karrierecoaching hjelper deg til å finne din plass. Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial  For at du skal oppnå et godt resultat setter karrierecoaching fokus på: Erkjennelse av nå-situasjonen Hva ønsker du, og hva hindrer deg i å nå dine ønsker? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensiale? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan utvikle mestringsstrategier for endring? Hva er mot og hvordan finne ditt mot? Hvordan finne dine verdier? Hvordan skape nok trygghet og utholdenhet i utrygt terreng til at endring er mulig? Hvordan finner du riktig posisjon – å være velgende kontra å være offer? Hvordan selge deg selv – skrive søknad – hva er viktig i intervjuet? Form: En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver. Varighet: 8 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd. Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer
Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Bli en god medarbeider på kontoret. Dette kurset gir deg en introduksjon til yrket kontor- og servicemedarbeider, og du får innsikt i ulike deler av det å jobbe innen før... [+]
    Innholdet i kurset: Emne 1: Introduksjon Emne 2 : Lovverk i det norske arbeidslivet Emne 3 : Lovverk/regler/føringer  relatert til yrket/praksisen Emne 4 : Etikk/yrkesetikk  Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten Emne 6: Fagspesifikt tema - Økonomisk styring  Emne 7: Fagspesifikt tema - Ulike IKT-tjenester  Emne 8: Fagspesifikt tema - Kundeoppfølgingssystemer Emne 9: Fagspesifikt tema - Markedsføring Emne 10: Fagspesifikt tema og avslutning/oppsummering av kurset   Læringsmål for kurset Etter endt kurs skal kursdeltaker L1 -ha økt sin kompetanse på handelssektoren og ulike interesseorganisasjoner L2 - kunne se og forstå kundens behov L3 - fått innsikt og kompetanse på kommunikasjon og hva som er viktig for å skape god kommunikasjon med kunder av kontortjenestene L4 - ha grunnleggende kompetanse om lover innen kontorarbeid L5 - ha innsikt i KT-systemer som brukes i kontor- og arkiveringsarbeid L6 - ha økt kompetanse på hvordan markedsføring påvirker salg, budsjett og regnskap L7 - kunne forstå kommunikasjonsprosesser og håndtere konflikter på best mulig måte L8 - kjennskap til lover og regler som arbeidsmiljøloven og HMS-regelverk L9 - ha fått kunnskap om hvordan kontormedarbeidere er organisert og se helheten i det økonomiske i en bedriften   Omfang: 40 timer virtuelt klasserom.   Undervisningen foregår i virtuelt klasserom (kurset gjennomføres i sanntid/samtidig) med faglærere som har engasjement for faget. Vi benytter digital læringsplattformen Acampus, hvor det legges ut fagstoff, oppgaver og gis vurderinger. Påmeldte deltakere må ha pc med kamera og mikrofon, innlogging vil bli tilsendt. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. [-]
Les mer
Nettstudier 12 måneder 42 500 kr
Utdanningen gir deg kunnskap om statsrett og forvaltningsrett, sentrale lover som Grunnloven, forvaltningsloven og offentleglova, saksbehandlingsregler og arkiv. [+]
Denne fagskoleutdanningen er rettet mot deg som ønsker en jobb der du deltar i beslutningsprosesser for arbeidsgiver. Utdanningen retter seg primært mot saksbehandling i offentlig forvaltning og gir deg kunnskap om både statsrett og forvaltningsrett, sentrale lover som Grunnloven, forvaltningsloven og offentleglova, saksbehandlingsregler og arkiv.   På fagskoleutdanningen saksbehandler lærer du å vurdere om offentlige vedtak oppfyller kravet til forsvarlig saksbehandling i henhold til forvaltningsloven. Du lærer også om habilitet og taushetsplikt, samt hvordan forvaltningen skal legge til rette for at partene skal kunne ivareta sitt eget beste og prosesser ved klagebehandling. Du vil lære og forstå verdien av juridisk metode ved løsning av juridiske spørsmål, samt få innblikk i hvordan kommunikasjon påvirker din rolle som saksbehandler. Studiet gir deg også nødvendig kompetanse innen bruk av bransjerelevante programvarer samt kjennskap til saks- og arkivsystem. Sistnevnte er en forutsetning for å kunne arbeide med saksbehandling i offentlig forvaltning. Forelesere er jurister og advokater med faktisk bakgrunn som saksbehandlere. Dette er helt nødvendig for at du som student på best mulig måte skal få knyttet sammen det teoretiske med de praktiske sidene ved å saksbehandle.   [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs i skriving av CV med Tonje Brattås. Lær hvordan du fremhever egne prestasjoner og kvalifikasjoner. [+]
 Kurs i skriving av CV med Tonje Brattås. Lær hvordan du fremhever egne prestasjoner og kvalifikasjoner.  Skrive titler og undertitler som fenger Bruke nøkkelkvalifikasjoner til å fremme dine beste kvalifikasjoner Strukturere tidligere stillinger og studier Hva du kan droppe i en CV Tilpasse CV-en til stillingen og din nye arbeidsgiver Få jobbintervju med en god CV! Dette kurset passer for deg som har erfaringer fra studier og arbeidsliv, og som ønsker å klatre videre på karrierestigen. Kurset passer også for deg som ikke er på utkikk etter en ny jobb akkurat nå, men som ønsker å lære mer om deg selv og egne kvalifikasjoner. Spilletid: ca. 40 minutter   Leksjoner Introduksjon til CV Suksess! CV-mal som fanger oppmerksomhet Slik skriver du titler og undertitler som fungerer Skal jeg ha bilde i CV-en, eller ikke? Hvordan pirre arbeidsgivers nysgjerrighet med nøkkelkvalifikasjoner? Slik setter du opp arbeidserfaring i CV Slik setter du opp utdanning i CV Kurs, verv, språk og digitale ferdigheter Siste finpuss på CVen din - tilpass den til stillingen du søker på [-]
Les mer
Nettstudier 12 måneder 6 400 kr
Kurset gir innsikt i metoder og redskap for konfliktløsning. Dette hjelper deg til å velge det redskapet som passer best til den aktuelle konflikten. [+]
Kurset gir innsikt i metoder og redskap for konfliktløsning. Dette hjelper deg til å velge det redskapet som passer best til den aktuelle konflikten. Målet er å skape en vinn-vinn-situasjon, slik at alle partene i konflikten føler at de har vunnet.   Bli mer aktiv i konfliktløsningen, i stedet for å være en passiv tilskuer mens konflikten vokser alle rammede parter over hodet. Konflikter betyr tap av tid, ineffektivitet og ubrukte muligheter. Derfor er det viktig å få snudd samarbeidsproblemer til å bli positive og problemfattige situasjoner - både for deg selv og for bedriften du jobber i. Du skal ikke avfinne deg med konflikter og vanskelige personer. Ved å gjøre noe med saken, vil du som oftest få positive erfaringer som er verdt å ta med seg både på jobben og hjemme. I dette kurset, lærer du å registrere en konflikt før det er for sent, og se hvilket stadium konflikten befinner seg på.     Vi tilbyr dette kurset også som fagskoleemne som gir studiepoeng.    [-]
Les mer
Nettkurs 30 minutter 1 290 kr
God kommunikasjon er en ferdighet som er grunnleggende for et godt arbeidsmiljø - både på medarbeider og ledernivå. I kurset får du innsikt i kommunikasjonsmåter som både... [+]
God kommunikasjon er en ferdighet som er grunnleggende for et godt arbeidsmiljø - både på medarbeider og ledernivå. I dette kurset får du innsikt i kommunikasjonsmåter som både forebygger og demper konflikter på arbeidsplassen. Du vil lære om prinsipper, kjøreregler og metoder for å bli bevisst din egen kommunikasjon, og få økt forståelse for det store spekteret av potensielle «feller» når det kommer til kommunikasjon.       Mer om kurset    De fleste av oss eksponeres for konflikter i hverdagen – både i privatlivet og på jobben.  Dette kurset gir deg verktøy som forebygger ugunstige konfliktsituasjoner, øker din egen konfliktforståelse og som støtter god tilbakemeldingskultur og et godt ytringsklima.      Hvem passer kurset for?  Medarbeidere og ledere i virksomheter som anser kommunikasjon som vesentlig for egen resultatoppnåelse og et godt arbeidsmiljø.     Hva sitter man igjen med etter å ha deltatt på kurset?  Kurset består av 14 korte leksjoner hvor hver leksjon tar for seg en kommunikasjonsregel. Kurset vil gjøre deg  mer oppmerksom på egen adferd og ditt handlingsrom knyttet til kommunikasjon, uenigheter og konflikter.     Eksempler på temaer:    Forskjell på god og dårlig kommunikasjon  Tydelig vs. utydelig kommunikasjon   Hvordan ta ansvar i en konfliktsituasjon   Hvordan unngå at en konflikt eskalerer    Hvordan gjennomføres kurset?    Kurset gjennomføres som digital læring, hvor kursdeltager får tilgang til en læringsportal der deltager selv styrer tid og tempo for gjennomføring. Undervisningen består ulike moduler, hvor den enkelte modul er bygget opp av flere videoleksjoner. Hver leksjon tar for seg en kommunikasjonsregel og deler nyttig informasjon og refleksjon knyttet til regelen.    Krav til forkunnskaper  Kurset har ingen krav til forkunnskaper.    [-]
Les mer
Nettstudier 17 900 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som kontor- og administrasjonsmedarbeider og som har lang praksis innen administrativt arbeid. [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som kontor- og administrasjonsmedarbeider og som har lang praksis innen administrativt arbeid. Det er en allsidig utdanning som gir deg mange muligheter innen både bransjer og arbeidsoppgaver. Gjennom denne utdanningen øker du din kunnskap om kundebehandling, kommunikasjon, informasjonsflyt, økonomi og saksbehandling. Studiet forbereder deg til den teoretiske delen av fagprøven. Har du lang yrkespraksis og er kvalifisert til å ta fagprøven som praksiskandidat, kan du velge dette studiet. Har du lite eller ingen yrkespraksis innen faget, kan du gå veien via yrkesfaglig videregående skole, med Service og samferdsel Vg1 og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Obligatorisk emner Markedsføring og salg - SSS Vg2         Sikkerhet - SSS Vg2         Økonomi og administrasjon - SSS Vg2       Nivå: Videregående skole       Anbefalte forkunnskaper:    Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid: Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no   Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang!     Eksamen:   Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen.     Pris:   Pris 17 900,-   Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger.   Lånekassen:   Godkjent for lån / stipend i lånekassen.   Finansiering:   Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.   Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 5 000 kr
Hvordan håndtere utagerende adferd i et arbeidsmiljøperspektiv? [+]
Det er mange yrkesgrupper som utsettes for utagerende atferd i løpet av arbeidshverdagen fra bruker, klienter, pårørende eller miljøet rundt. Det betyr ikke at vi skal akseptere vold og/eller trusler om vold men ha kunnskap og ferdigheter til å håndtere disse situasjonene slik at man blir tryggere på seg selv og sine omgivelser. Hva har jeg lov til å gjøre og hva ikke? Hva sier Arbeidsmiljøloven og forskrifter om dette? Hva sier opplæringsloven/helse og omsorgstjenesteloven? Hva når brukers/pasient/klients/kundens og ansattes rettigheter oppleves å være i konflikt med hverandre? Hvem og hvordan settes grensen for hvor langt den ansatte skal strekke seg? Er det opp til den enkelte ansatte i den enkelte situasjonen ut ifra egne vurderinger? Har din virksomhet behov for et mer tilpasset opplegg kommer vi gjerne til dere. Ta i så fall kontakt på kurs@arbeidsmiljo.no for informasjon og tilbud. [-]
Les mer
4 timer 1 000 kr
Selg kompetansen din, ikke vær en jobb søker. Sell ​​your skills, do not be a job seeker. [+]
Selg kompetansen din, lær deg hvordan du får jobb selv om en bedrift ikke lyse utstillinger. De fleste stillinger komme ikke ut på finn.no og nav. 80% av ledige stillinger får på nettverk og tips fra egene medarbeidere. Hvordan vær en proaktiv søker.   Sell your skills, learn how to get a job even if a company does not go out to seek.Most positions do not appear on finn.no and nav. 80% of vacancies get on networks and tips from our own employees. How to be a proactive seeker. [-]
Les mer
Nettstudier 12 måneder 6 500 kr
Dette fagskoleemnet gir innsikt i metoder, og redskapene som finnes for å løse konflikter, og hjelper deg til å velge det redskapet som passer best til den aktuelle konfl... [+]
Bli mer aktiv i konfliktløsningen i stedet for bare å være en passiv tilskuer mens konflikten vokser alle rammede parter over hodet. I dette fagskoleemnet, lærer du å registrere en konflikt før det er for sent, og se hvilket stadium konflikten befinner seg på.   Konflikter betyr tap av tid, ineffektivitet og ubrukte muligheter. Derfor er det viktig å få snudd samarbeidsproblemer til å bli positive og problemfattige situasjoner - både for deg selv og for bedriften du jobber i.   Dette fagskoleemnet gir innsikt i metoder og redskapene som finnes for å løse konflikter, og hjelper deg til å velge det redskapet som passer best til den aktuelle konflikten. Målet er å skape en vinn-vinn-situasjon, slik at alle partene i konflikten føler at de har vunnet.   Fagskoleemner er enkeltemner fra fagskoleutdanningene våre, som gir studiepoeng. Vi tilbyr også dette som et yrkesrettet kurs, uten formelle opptakskrav.      [-]
Les mer