Administrasjon og HR
Akershus
Du har valgt: Lørenskog
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 10 kr
Det å skulle ansatte rett person, på rett sted til rett tid er kanskje en av de vanskeligste oppgavene en leder kan ha. Kurset ‘Rekruttering og utvelgel... [+]
Det å skulle ansatte rett person, på rett sted til rett tid er kanskje en av de vanskeligste oppgavene en leder kan ha. Kurset ‘Rekruttering og utvelgelse i praksis’ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A- Å, og inneholder verktøy, maler og hjelpemidler du kan ta i bruk når du rekrutterer for egen virksomhet eller hvis du skal støtte andre i prosessen som rådgiver. Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. Bestått eksamen gir deg DNV GL – sertifikatet som sertifisert rekrutterer. Dette er et kvalitetsstempel i markedet og dokumenterer dine relevante kunnskaper innenfor fagområdet. Kurset er utviklet i samarbeid med konsulentfirmaet Raad Gruppen AS     Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Rekruttering og utvelgelse i praksis - 5736E - 5367 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 4 Eksamen Eksamen Avsluttende caseoppgave i kurset. Priser og finansiering Pris kontant Pris 10 300,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
7 timer 3 400 kr
Dagskurs i forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen [+]
Opplever du fastlåste situasjoner og vedvarende gnisninger blant dine medarbeidere? En av fem arbeidstagere har sykmeldt seg som følge av dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Konflikter på arbeidsplassen er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer. Mange ledere skygger unna når det gjelder som mest. Selv om det er de ansatte som bærer ansvaret for å håndtere sine egne konflikter, så har lederen et overordnet ansvar for arbeidsmiljøet. Sunne organisasjoner holder kurs 8. mai i hvordan du kan håndtere krevende relasjoner og sviktende kommunikasjon på arbeidsplassen. Du lærer blant annet om dette: Når bør du gripe inn? Når bør man holde seg unna og la de involverte ordne opp selv? Hva handler konflikten egentlig om? Er det noens adferd eller organisatoriske ting som er kilde til konflikten? Når kan det være nyttig å involvere en nøytral tredjepart? Hvem bør man i så fall involvere (ledelse/verneombud/HR/tillitsvalgt/andre)? Hvilke behov har vi på arbeidsplassen, og hvordan møtes vi motstridende behov? Hvilke vanlige fallgruver er det verdt å unngå? Hvordan hindre at konflikten eskalerer, uten å være unnvikende?                        Konflikt mellom to vs konflikt mellom grupper. Ulik dynamikk, ulike løsninger? Hvordan skape gode retningslinjer for håndtering av konflikter på arbeidsplassen? Kurset gir en grundig innføring i hvordan ledere og ledergrupper konstruktivt kan håndtere konflikter på et tidlig tidspunkt, med og mellom medarbeidere. Du får konkrete verktøy for å skape en sunn samhandlingskultur og et godt beredskapssystem for eventuelle konflikter. Kursform: Kurset har én kursdag. Fyldig kurshefte følger med, der det også inngår nyttige tester og refleksjonsoppgaver. Kurset er et samarbeid mellom Sunne organisasjoner og HMS Norge. Når: 8. Mai 2019. Kursavgift: 3.400. For mer info: jorgen@sunneorg.no [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 935 kr
På forespørsel
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felle... [+]
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felles kunnskaper og ferdigheter i ergonomiske forhold. Målgruppen er alle som arbeider på kontor og kurset egner seg for ulike gjennomføringsmåter, eksempelvis som selvinstruerende @-læring/nettkurs, bedriftsinterne tilpassede kurs, åpne klasseromskurs eller skreddersøm. AOF Norge og Mintra AS tilbyr nettkurset ”Kontorergonomi” som gir deg grunnleggende kunnskaper og praktiske tips om ergonomiske forhold på kontorarbeidsplassen. Nyttig for en effektiv og frisk arbeidshverdag. Kurset inneholder følgende emner:  Introduksjon Generell ergonomi Kontorergonomi [-]
Les mer
Lær deg enkle teknikker for å komme i bedre kontakt med dine medarbeidere og lær deg gode spørsmål og lær deg å lytte både til det som blir sagt og ikke sagt. [+]
Om du er blant dem som opplever at du ikke alltid når fram til dem du skal snakke med eller at du ønsker en enda bedre relasjon til dine medarbeidere, ligger nøkkelen til et godt forhold i kommunikasjonen. Så er også kommunikasjon uendelig mye mer enn ord og ordvalg, selv om det også er viktig.   På dette kurset vil du lære noen enkle teknikker for å få folk til å slappe bedre av sammen med deg, hvordan du lettere kan nå fram og føle at dere er på bølgelengde. Vi vil også jobbe med språk så du blir bedre til å stille de gode spørsmålene. Du vil få trening i å lytte etter det som blir sagt mellom linjene så du kan fylle inn og stille enda mer presise spørsmål. Dette vil du lære: - hvordan du kan møte dine medarbeidere/medmennesker slik at de lett får tillit til deg - trening i å lytte til og observere den du snakker med - gode spørsmål som kan avsløre og løse opp i begrensende tankemønstre - kunnskap om personlighetstyper slik at du kan møte hver enkelt på best mulig måte. Det vil være undervisning gjennom litt teori  og mest øvelser – det er gjennom å erfare du virkelig lærer og får et godt grunnlag du kan jobbe videre med. Et kurs vil gi deg et godt grunnlag, og om du virkelig ønsker å bli dyktig, er individuell oppfølging smart. Det vil si at vi treffes med jevne mellomrom for å snakke om hva som fungerer og hvor du trenger å jobbe mer. Ved å gjennomgå om de samtalene du har, vil vi finne ut hva som skal til for å bli en enda bedre samtalepartner for dine medarbeidere og hvordan du kan hente ut enda mer av deres potensial. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
Vi lærer deg å forstå og bruke K-koder, kommunenes arkivnøkkelen, slik at du kan ta raskere og bedre valg av koder. Kurs for intern opplæring på arbeidsplassen. [+]
Privat tagger vi bilder og sorterer egne dokumenter i logiske emnemapper. Vi markerer aktuelle nettsider som favoritter, og kategoriserer kontakter. Hvorfor? For at du selv og andre skal kunne finne fram i informasjonsmengden. Mange av nettsidene du er inne på er bygd opp med noe som heter emnekart. Trenden er helt klar: Man velger emnekoder for å sikre gjenfinning av informasjon. Det er dette en arkivnøkkel også handler om. K-kodenøkkelen dekker kommunenes og fylkeskommunenes ansvarsområder innen egenforvaltning og fagsaker. Hvis din arbeidsplass bruker K-kodenøkkelen, er det viktig å vite hvordan den skal brukes.Er du fortrolig i bruken, gjør du raskere og bedre valg. På kurset vil du bli kjent med oppbyggingen og mulighetene i K-kodene få trening i tankegangen ved valg av koder gjennom oppgaveløsning få ekstraoppgaver i tillegg, hvis du er mer vant med kodene enn de andre få mer innsikt i hvorfor bruke k-koder og konsekvenser ved å ikke gjøre dette i NOARK systemer.   Ta kontakt for avtale om internkurs hos dere! [-]
Les mer
Få kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og, gjennom praktiske øvelser, hvordan de kan forebygges og håndteres. [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og, gjennom praktiske øvelser, hvordan de kan forebygges og håndteres. Deltakerne vil få god kjennskap til kommunikasjonens betydning og praktiske råd for å forebygge og håndtere konflikter. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 1 dag Kursinnhold: Kommunikasjon mellom mennesker – grunnleggende trekk- Referanserammer, interesser og behov- Vet vi – eller tror vi?- Ulike handlingsmønstre Hvordan kommunisere hensiktsmessig? Kommunikasjon – i medgang og motgang- Konfliktforståelse, -forebygging og –håndtering- Ikkevoldskommunikasjon i praksis Positive og negative kontraster – hvorfor blir jeg provosert? Den vanskelige motparten- Hersketeknikker – hvordan håndtere det? Atferds- og motivasjonsmønstre Konfliktforebygging og -håndtering i eget styre og/eller organisasjon- Praktiske kommunikasjonsregler og -råd [-]
Les mer
Nettkurs 10 300 kr
Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. Bestått eksamen gir deg DNV GL – s... [+]
Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS,  NKI Nettstudier og DNV GL. Kurset er oppdatert i henhold til DNV-GL's nye standard pr. 2019. Kurset ‘Rekruttering og utvelgelse i praksis’ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A- Å, og inneholder verktøy, maler og hjelpemidler du kan ta i bruk når du rekrutterer for egen virksomhet eller hvis du skal støtte andre i prosessen som rådgiver. (Nettstudium: Rekruttering & Utvelgelse i Praksis 5964) NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Studienhet1: Forberedelse til ansettelsesprosessenFokus på etikk, lover og regler, samt utarbeidelse av detaljert stillingsanalyse og definisjon av kompetansekravene for stillingen Studienhet2: RekrutteringsmetodikkFokus på metoder basert på kompetansekravene for å tak i de riktige kandidatene via annonsering, bruk av sosiale medier, databaser og direkte markedssøk. Studieenhet3: UtvelgelsesprosessenFokus på metoder for å velge ut den riktige kandidatene, med bl.a. strukturert kompetansebasert intervjuteknikk og bruk av arbeidspsykologiske testverktøy. Les mer om kursinnholdet her: www.nettstudium.no. [-]
Les mer
Vil du videreutvikle deg, starte for deg selv, finne ut hva som motiverer og inspirerer deg eller hvordan skal du skal markedsføre deg selv? Se hva CoachTeam - House of .... [+]
Karriereutvikling  -  karrierecoaching   Ønsker du: å gjøre noe nytt? å videreutvikle deg i jobben din? å starte for deg selv? å finne ut hva som gjør at du mistrives på jobb? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å være offensiv i omstillingsprosessen på jobb? å markedsføre og selge din kompetanse og unikhet? Da kan du med stor fordel benytte karrierecoaching. Hvis du er dyktig nok til å klare å leve av en jobb du mistrives eller er utrygg i, er du skarp nok til å klare det på annen måte. Du trenger ikke bli hvor du er og være ulykkelig. Dersom du gjør det bra på ett område, vil du gjøre det bedre i et arbeid du liker. Karrierecoaching hjelper deg til å finne din plass. Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial   For at du skal oppnå et godt resultat setter karrierecoaching fokus på: Erkjennelse av nå-situasjonen Hva ønsker du, og hva hindrer deg i å nå dine ønsker? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensiale? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan utvikle mestringsstrategier for endring? Hva er mot og hvordan finne ditt mot? Hvordan finne dine verdier? Hvordan skape nok trygghet og utholdenhet i utrygt terreng til at endring er mulig? Hvordan finner du riktig posisjon – å være velgende kontra å være offer? Hvordan selge deg selv – skrive søknad – hva er viktig i intervjuet? Form: En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver. Varighet: 8 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd. Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 26 450 kr
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. Den passer både for deg som ønsker jobb innen konto... [+]
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. Den passer både for deg som ønsker jobb innen kontorarbeid, og deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse innen fagområdet. Studiet dekker behovet for teoretisk grunnutdanning for kontormedarbeidere.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Kontormedarbeider - 345 - 19 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det stilles ingen spesielle krav til tidligere utdanning, men noe yrkeserfaring er en fordel. Krav til forkunnskaper/praksis Det stilles ingen spesielle krav til tidligere utdanning, men noe yrkeserfaring er en fordel. Krav til utstyr Du må ha tilgang til PC med internettilkobling og Microsoft Office fra 2007-2013 med Word, Excel og PowerPoint.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Studiet avsluttes med en 4 timers hjemmeeksamen. Etter fullført studium og bestått eksamen mottar du vitnemål og får tittelen Kontormedarbeider NKI. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 26 450,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 1 199 kr
K-KODER er kommunenes og fylkeskommunenes arkivnøkkel. Bli kjent med regler for bruk av K-KODER og få trening i valg av koder. Bedre og raskere valg. [+]
NYTT NETTKURS med løpende oppstart    Nettkurs i bruk av K-KODER K-koder er en arkivnøkkel med emnekoder som brukes for å beskrive innholdet i kommunenes og fylkeskommunenes forskjellige saksprosesser. Kurset innleder med en innføring i hva er hvorfor vi har K-koder (bruk og nytteverdi) oppbygging av K-koder (struktur/logikk) Hoveddelen av kurset består av Innføring i regler for bruk av kodene: Felleskoder, fagkoder og tilleggskoder. Forskjellige øvelser gjennom hele kurset som gir trening i å velge gode arkivkoder som beskriver innholdet i saksmappene. Kursets temaer er Bli kjent med K-koder (K-koder og e-arkiv m.m.) Fellesklassene Fagklassene Tilleggskoder Bruk av alle kodene Unntak, tips og info Interaktivt nettkurs Framdriften i kurset er avhengig av din aktivtet for å klikke fram informasjon, eksempler og tips. Underveis må du løse oppgaver for  å kunne gå videre i kurset. Kurshefte Som kurshefte brukes den trykte kursutgaven av K-koder 2016-2019. Alle trykte utgaver fra 2016-2019 og 2012-2015 kan benyttes. (Kurset er på bokmål) Pris uten kurshefte Kr. 1.199,- pr deltaker (1-19 deltakere) Kr.    799,- pr deltaker (fra 20 deltakere) Pris for kurshefte Kr. 429,- pr stk. Bestilles ved påmelding. “K-KODER Kommunenes arkivnøkkel - Kursutgave 2016-2019” bokmål (Kommuneforlaget) Antall deltakere I Januar ble kurset overført til vår nye kursplattform. Fra januar til mars 2018 har 49 deltakere meldt seg på og er igang med nettkurset. Deriblant en stor gruppe fra kommunene i Oppland og Hedmark. [-]
Les mer
9 timer 9 500 kr
Kurset gir innsikt i og forståelse for sentrale trekk i den norske ledelsesmodellen , og hvordan vi kan spille hverandre gode i et forpliktende samspill på jobben. [+]
Briga AS tilbyr kursinstruktører med bred kompetanse og erfaring i kursledelse og opplæring. Vi har mange års erfaring med arbeid innenfor de fagområdene vi tilbyr kurs i, og får gode tilbakemeldinger fra våre kursdeltakere. Hva vil kurset gi deg? På dette kurset får du bedre forståelse for sentrale trekk i den norske ledelsesmodellen – og hvordan vi alle – ledere og medarbeidere – kan spille hverandre gode i et forpliktende samspill på jobben.   «Jeg ble kjent med alle forskjeller mellom den norske arbeidslivsmodellen og den amerikanske som jeg er vant til. Dette har vært veldig nyttig kunnskap for meg som ny i Norge» Kursdeltaker                        «Jeg har lært mye om norske verdier på arbeidsplassen og om dette med tillit og relasjoner mellom alle ansatte, hvor viktig det er.» Kursdeltaker                                                                                    Målsetting Målsettingen med kurset er å øke samspill og samarbeid på arbeidsplassen, styrke trivsel og bidra til å skape en mer effektiv arbeidsplass med enda mer engasjerte medarbeidere.   Sentralt innhold Hvordan sikre det gode samspillet og samarbeidet på arbeidsplassen? Hvordan bli en bedre kollega, en bedre leder og en bedre fagperson på jobben?   Vi gjennomfører kurs på både dagtid og kveldstid Antall deltakere: 10-15 Minimum for gjennomføring av kurs: 10 påmeldte [-]
Les mer
Nettkurs 750 kr
I nettkurset Refusjon av ansattes utgifter får du god innsikt i regelverket for trekkfri refusjon av ansattes utgifter. [+]
Vi ser blant annet nærmere på: Hvilke ytelser kan refunderes trekkfritt Hovedreglene for trekkfri refusjon Aktuelle unntak Gode råd for håndtering av refusjoner i din bedrift Etter kurset vet du hva som skal til for at et refusjonskrav fra en ansatt kan utbetales trekkfritt. Agenda Hvilke merutgifter kan ansatte kreve dekket av arbeidsgiver Hva skiller refusjon fra andre måter å dekke utgifter på Hovedreglene for trekkfri refusjon, herunder hva som er godkjent som bilag Unntakene for offentlig transport og småutgifter Særskilte regler for refusjon av flybillett. Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e­post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder. I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned.  Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktig svar.  [-]
Les mer
5 timer 7 500 kr
Opplegget vil passe for alle typer ledere som ønsker å få en ensartet og trygg praksis i håndtering av personalkonflikter. Les mer:https://www.de... [+]
Konflikthåndtering må ikke baseres på talent og/eller flaks, men derimot på godt lederskap der kunnskap om riktig saksbehandling og valg av metode i slike saker avgjør utfallet. Problemet er ofte at ledere eller organisasjonen ikke har utarbeidet de retningslinjer eller har de prosedyrer som er nødvendig for riktig saksbehandling. Gjentatte ganger «løses» konflikter på feil måte og konflikten eskalerer og fører til store menneskelige belastninger i stedet for å finne sin løsning.  I tillegg utsettes både den enkelte leder og organisasjonen som helhet seg for å bli å anklaget for mangelfull saksgang og påfølgende rettslige etterspill.  Målgruppe Opplegget vil passe for alle typer ledere som ønsker å få en ensartet og trygg praksis i håndtering av personalkonflikter. Mellomledere samt leder bør delta på samme samling dersom det er mulig.  Målsetting for kurset Opplegget tar utgangspunkt i den enkelte arbeidsplass sine ønsker og behov, men har som mål at retningslinjer, prosedyrer og fremgangsmåter som er etablert er gjort kjent og forstått til fulle, slik at leder opplever trygghet i sin rolle «når ledelsen utfordres» ved konflikter. Dersom retningslinjer og prosedyrer ikke er utformet på arbeidsplassen kan vi tilby prosedyre-workshop slik at disse kommer på plass.  [-]
Les mer
Lørenskog Og 20 andre steder 7 timer 4 600 kr
14 Oct
15 Oct
16 Oct
Høstens viktigste oppdateringer innenfor lønn og personal. [+]
Vi ser på endringene  som har det kommet i lover og regler i 2019 som alle vil bli berørt av, og vi ser også på det vi vet om av viktige endringer i 2020. På årets Regeloppdatering får du oversikt over de nye reglene, endring i viktige prossesser for 2020.Få med deg høstens viktigste oppdateringer slik at du kan avslutte året korrekt, og bli best mulig forberedt til neste års utfordringer.  Du treffer oss i 19 byer fra oktober til desember - du kan også delta online. Nyheter 2019 Varsling Pleiepenger - gradering Egenmelding Utvidet egenmeldingsordning Drøftningsplikt Ny rettspraksis som kan ha betydning for arbeidsgiver Foreslåtte endringer i sykelønnsordningen Foreldrepenger Nye beregningsregler fra 1. januar 2019 Fedrekvote- mødrekvote - fellesperioden 80 % dekningsgrad - hvilken betydning får dette? Prematurfødte barn - nye regler for stønadsperioden med foreldrepenger Digital inntektsmelding Permisjon A-melding Korrekt rapportering Nyheter 2019 - lønn/skatt Rabatter Personalrabatter Gaver i arbeidsforhold Andre endringer Satser og beløpsgrenser Reise og diett, vilkår for skattefri dekning ved: Dagsreiser Reiser med overnatting Riktig behandling av ansattes utlegg Reisekostnader Representasjon Velferdstiltak “Frynsegoder” Firmabil Elektronisk kommunikasjon Andre fordeler Hva må du tenke på ved årets slutt? Ferie Sykt barn Avspasering - tidskonto Personalmapper GDPR Helligdager – rett til lønn og fri “Gjengangere” ved kontroll fra skatteetaten Feil bruk av lønnsbeskrivelser eller sats/beløp Pendlere Lønn opptjent i utlandet Korreksjoner av lønn Når det er utbetalt for mye lønn/godtgjørelse Etterbetaling Forskuddstrekk Lønn og godtgjørelser opptjent i 2019 som utbetales i 2020 Med forbehold om endringer [-]
Les mer
1 450 kr
I Nettkurset Bilgodtgjørelse får du en gjennomgang av reglene for bilgodtgjørelse. [+]
Reglene for bilgodtgjørelse oppleves av mange arbeidsgivere som vanskelig og utfordrende, og det gjøres mye feil. Feil i reiseregninger kan få konsekvenser både for arbeidsgiver og for arbeidstaker. I kurset ser vi blandt annet nærmere på: Hva du kan kreve i henhold til Statens særavtaler Når du kan betale bilgodtgjørelse uten skattetrekk Hvordan du skal fylle ut en god nok reiseregning  Etter kurset skal du være i stand til å håndtere bilgodtgjørelse på korrekt måte. Agenda Generelt om bilgodtgjørelse  Avtaler om utbetaling av bilgodtgjørelse  Statens særavtaler  Trekkreglene  Reglene for arbeidsgiveravgift  Rapportering i a-meldingen  Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e­post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder. I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned.  Kurset er delt inn i 27 korte videoer, og har varighet på ca. 1 time + test. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder. Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktig svar.  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.