Alle kategorier
Du har valgt: Administrasjon og HR
Nullstill
Filter
Ferdig

-

81 treff i Administrasjon og HR
 

Velkommen til årsmøte for PRO Vestland Opplæringskontor!       [+]
-      [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 26 450 kr
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk og moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. [+]
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk og moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor.   Kontormedarbeider gir deg teoretisk og praktisk kunnskap om service- og kundebehandling, arkivering, regnskap, fakturering og rutiner knyttet til møtevirksomhet. Kurs i bruk av PC-verktøy inngår som viktige elementer, tilpasset dagens krav til en effektiv og kunnskapsrik kontormedarbeider. Gjennom utdanningen lærer du hvordan du opptrer smidigere, tryggere og mer effektivt på arbeidsplassen. Du blir bevisst på å utvikle dine individuelle ferdigheter, samtidig som du skal fungere i et godt samarbeid med dine kolleger. Du får kunnskap om endringsprosesser i arbeidslivet og lærer hvordan du og dine kolleger kan bidra til at slike prosesser fører til læring og utvikling på arbeidsplassen.   Vi tilbyr også studier i juridisk kontormedarbeider som fagskole, se mer informasjon på NKI.no.    [-]
Les mer
Lysaker 2 dager 13 990 kr
16 Dec
På dette kurset lærer du om personvern for HR med fokus på arbeidsgiveres plikter, rettigheter og muligheter i den praktiske hverdagen. Kurset vil gi deg en oversikt og p... [+]
Temaer vil blant annet være: Oversikt over forpliktelser og rettigheter etter personopplysningsloven og personvernforordningen Arbeidsgivers adgang til å behandle arbeidstakeres personopplysninger, krav til samtykke og andre mulige behandlingsgrunnlag Arbeidsgivers adgang til å gjenbruke personopplysninger og utlevere til andre Diverse GDPR-dokumenter, herunder behandlingsprotokoll, personvernerklæring, databehandleravtale m.m. Bruk av databehandlere, herunder inngåelse av databehandleravtaler og andre tiltak. Arbeidsgivers aktivitetsplikter Lagring, arkivering og sletting Arbeidstakers rettigheter Mulige reaksjoner ved manglende etterlevelse av regelverket Personvern for HR gjennomføres med vekt på praktiske oppgaver som gir trening i bruken av gjeldende regelverk. Kurset er beregnet for alle som ønsker en bred og praktisk innføring i personvernregelverket rettet inn mot personalforvaltning. Du vil ha godt utbytte at kurset både om du er ny på området eller om du har erfaring.   [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord eller resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrif... [+]
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord og resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrift og fokuserer bl.a. på kundekontakt og service, og hvordan man kan motivere seg til å yte forventet service til en hver tid, og i en hver situasjon. Videre arbeider vi med endringer i rollen som kundeservicearbeider og jobber med det viktige førsteintrykket både på telefon og ”over disk”.    NÅR KUNNE DU SIST SKRYTE AV GOD SERVICE? Kundeservice-kurset Legendary Service®  lærer ledere og virksomhetens ansikt utad hvordan du konsekvent kan levere ideell service som vil holde på dine interne og eksterne kunder og skape et konkurransefortrinn for din virksomhet.   VERDIEN AV EN SERVICE-KULTUR Kunder skaper business . Bedrifter som gir god kundeservice, vet at deres medarbeidere og forholdene de bygger med sine kunder er virksomhetens viktigste eiendeler. De bygger en service-kultur, og anerkjenner at kundeservicen starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og hvordan dette tas videre til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundeloyalitet, engasjement, innovasjon og salg.   ØK KUNDELOJALITETEN Tilfredse kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefaler virksomheten til sine venner og familie.   REDUSER KOSTNADENE FOR SALG Å forstå kundens behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe seg og beholde glade kunder.   SKAP HENVISNINGER Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer veldig god muntlig eller "ordet sprer seg" reklame, spesielt med dagens sosiale medier.   TILBAKEMELDINGER OG INNOVASJON Kunder er din største kilde til tilbakemeldinger for å bidra til forbedringer og generere innovative løsninger for å dekke deres behov.   GI LEGENDARISK KUNDESERVICE Vi vet at å levere god kundeservice er viktig for suksessen til virksomheten din, men å skape en service-kultur kan være en utfordring. Vårt Legendary Service-treningsprogram lærer dine medarbeidere hvordan du konsekvent leverer eksepsjonell service som gjør at du beholder kundene dine og skaper et reell konkurransefortrinn for virksomheten din.   Kursavgiften inkluderer: - Kursmateriell - Lunsj - Kaffe/te /frukt gjennom dagen     [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 33 000 kr
Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler f... [+]
  Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler formell bakgrunn. Dette gjelder både de som søker seg mot denne type stillinger så vel som medarbeidere som ønsker å kvalifisere seg for et internt opprykk.    Resepsjonsledelse i hotellnæringen innebærer å ha ansvar for oppgaver som reservasjon av overnatting, mottak og registrering av gjester, salg av varer og tjenester, vedlikehold av gjestenes betalingsinformasjon samt koordinering av hotellets ulike avdelinger og funksjoner for å gi de besøkende et best mulig opphold. Denne utdanningen lærer deg terminologien, modellene og arbeidsverktøyene du trenger for å lede og administrere alle disse oppgavene. Utdanningen gir deg opplæring i grunnleggende emner som ledelse, økonomi og markedsføring samt det mer bransjespesifikke emnet revenue management. Emnet front office management gir deg en solid innføring i de ulike oppgaver som inngår i ledelsen av en hotellresepsjon. Merk deg at selv om utdanningen har hotellresepsjonen som utgangspunkt, så vil mye av det som læres her kunne overføres til resepsjonsledelse i andre bedrifter og organisasjoner. Du starter med emnet Ledelse, økonomi og markedsføring.   [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 34 500 kr
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. [+]
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. Dette gir deg en rekke yrkesmuligheter, uavhengig av bransje og sektor.   Lønns- og personalskolen passer både for deg som ønsker en jobb innen lønn og personal, og for deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse innen fagområdet. Med denne utdanningen kan du videreutvikle deg i jobben og dokumentere kompetansen din. Dette er en praktisk og jobbrelatert utdanning som gir deg kunnskap om personaladministrasjon, personalutvikling og konflikthåndtering i en liten eller mellomstor bedrift, samt personalpolitikk i tråd med norsk yrkes- og arbeidslovgivning. Beregning av lønn og godtgjørelser lærer du gjennom praktisk bruk av et av Norges ledende regnskaps- og lønnsystemer - Tripletex.    Dette får du: En innføring i praktisk lønnsarbeid, bl.a. lønnskjøringer og lover/regler Bruk av digitale verktøy: Tripletex lønnsmodul og VISMA kompetanse oppslagsverk Gjennomgår viktige prosesser innen personaloppfølging og yrkes- og arbeidslovgivning Konflikthåndtering i organisasjoner er en sentral del av utdanningen     [-]
Les mer
5 900 kr
Kurs i gjennomføring av oppsigelse og avskjed på en forsvarlig og riktig måte. Feil i opphør av arbeidsforhold kan fort bli dyrt for arbeidsgiver! [+]
Kurs i gjennomføring av oppsigelse og avskjed på en forsvarlig og riktig måte.Feil i opphør av arbeidsforhold kan fort bli dyrt for arbeidsgiver! Mange virksomheter må hvert år betale erstatning til medarbeidere fordi avslutningen av arbeidsforholdet ikke ble håndtert riktig. De fleste virksomheter opplever å måtte si opp en arbeidstaker en eller annen gang pga forhold hos den enkelte. Som eksempel kan nevnes: Manglende resultater fra medarbeideren, fravær, samarbeidsproblemer eller rusmisbruk. Uansett årsak må arbeidsgiver gjennomføre en ryddig og korrekt prosess som sikrer begge parter en god avslutning av arbeidsforholdet. Som leder kan det oppleves vanskelig, - både mellommenneskelig og arbeidsrettslig. Den største utfordringen finner vi ofte der lederen ikke tar tak i utfordringen og stadig utsetter den "vanskelige" samtalen. Utbytte Kurset vil sette deg i stand til å gjennomføre oppsigelse og avskjed av arbeidstaker på en forsvarligmåte uten unødige kostnader og støy. Dette er viktig for den ansatte, deg som leder, arbeidsmiljøet og omdømme. Overblikk over kurset Arbeidsgivers plikter gjennom hele ansattreisen: ved rekruttering og mottak av nyansatte, opplæring og oppfølging samt oppsigelse Arbeidsgivers styringsrett: Omplassering, advarsel og suspensjon Ulike årsaker til oppsigelse – arbeidstakers forhold: Sykdom, alder, samarbeidsproblemer, manglende resultat, oa Grunnlaget for avskjed Betydningen av ulike ansettelsesforhold, som for eksempel fast ansatt, prøvetidsansatt, vikariat, engasjement Hvordan gjennomføre en god prosess: Formkrav, dokumentasjon, drøftelsesmøte og begrunnelse, skriftlighet.  Hvordan gjennomføre den "vanskelige samtalen" Forhandlinger og prosessuelle forhold Kursholder Advokat Ingrid Schønning, Virke og HR-ansvarlig Helen von Quillfeldt, Virke Kursform Kurset gjennomføres som en kombinasjon av forelesning, diskusjoner, gruppearbeid og erfaringsdeling. Målgruppe Ledere og personer med personalansvar.   Omtale - Praktisk og konkret kurs med stor nytteverdi- Svært nyttig kurs som tok for seg et bredt spekter med situasjoner som kan oppstå i aarbeidet. Hadde høye forventninger til kurset - som ble innfridd til det fulle.- Mye om nedbemanning.- Veldig godt fornøyd med kurset. God innføring i lover og regler, Spennende og viktig tema.- Veldig godt og matnyttig kurs. Det ble presentert enkelt og forståelig. Meget fornøyd med dagen. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 5 000 kr
Hvordan håndtere utagerende adferd i et arbeidsmiljøperspektiv? [+]
Det er mange yrkesgrupper som utsettes for utagerende atferd i løpet av arbeidshverdagen fra bruker, klienter, pårørende eller miljøet rundt. Det betyr ikke at vi skal akseptere vold og/eller trusler om vold men ha kunnskap og ferdigheter til å håndtere disse situasjonene slik at man blir tryggere på seg selv og sine omgivelser. Hva har jeg lov til å gjøre og hva ikke? Hva sier Arbeidsmiljøloven og forskrifter om dette? Hva sier opplæringsloven/helse og omsorgstjenesteloven? Hva når brukers/pasient/klients/kundens og ansattes rettigheter oppleves å være i konflikt med hverandre? Hvem og hvordan settes grensen for hvor langt den ansatte skal strekke seg? Er det opp til den enkelte ansatte i den enkelte situasjonen ut ifra egne vurderinger? Har din virksomhet behov for et mer tilpasset opplegg kommer vi gjerne til dere. Ta i så fall kontakt på kurs@arbeidsmiljo.no for informasjon og tilbud. [-]
Les mer
4 timer
I samarbeid med Framtidsfylket inviterer vi til dagskurs i rekrutteringsstrategi i samarbeid med PwC og lokale næringsselskap. På kurset vil du få konkr... [+]
I samarbeid med Framtidsfylket inviterer vi til dagskurs i rekrutteringsstrategi i samarbeid med PwC og lokale næringsselskap. På kurset vil du få konkrete råd og tips om korleis bedrifta di kan gjere seg så attraktiv som mogleg på jobbmarknaden. Målet er at kandidatane skal stå i kø for å jobbe hos akkurat deg. Tema I løpet av kurset skal vi sjå på bedriftene sin eigen rekrutteringsstrategi og finne svar på: Kva kompetanse er det behov for? Har vi fokus på kort eller langsiktig rekruttering? Kor tid og korleis skal ein annonsere? Korleis tek vi i mot, tek vare på og takkar av dei tilsette? Kva har rekrutteringsstrategien å seie for bedrifta sitt omdømme på arbeidsmarknaden? Rekrutteringskommunikasjon Kurset vil også gi deg svar på kvifor målretta kommunikasjon mot jobbkandidatar er like viktig som kommunikasjon mot kundane: Kva er rekrutteringskommunikasjon og kvifor er det så viktig? Kva mål har vi med ulike kommunikasjonstiltak? Kva tiltak har bedrifta i dag? Kva målgrupper rettar vi oss mot? I kva kanalar bør vi vere for å nå dei rette jobbkandidatane? Tid og stad Leirvik i Sogn: 15. september i samarbeid med Akvahub. Sogndal: 20. september i samarbeid med Sogn Næring. Førde: 21. september i samarbeid med Sunnfjord Utvikling. Nordfjord: 28. september i samarbeid med Nordfjordakademiet. Når du melder deg på via oss betaler vi for ein deltakar frå kvar medlemsbedrift. Pris: 1700,- per deltakar. Enkel lunsj inkludert.  [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 7 600 kr
Skaff deg en solid basis og forståelse av det daglige arbeidet med digitale arkiv. Velg selv når, hvor og hvor raskt du jobber med kurset. [+]
Arkivskolen LIGHT er utviklet av NETTOPPlæring som har tilbudt nettkurs i over 24 år. Dra nytte av vår kompetanse og vi vil gi deg det faglige grunnlaget du trenger for å utføre en god jobb med dokumenthåndtering/arkiv i offentlig sektor.   Kurset tar utgangspunkt i en elektronisk hverdag og legger stor vekt på en praktisk vinkling av fagstoffet. Arkivskolen LIGHT har samme innhold som vårt nettkurs Arkivskolen, men er uten krav til innlevering av innsendingsoppgaver.   Kurset er inndelt i ti ulike temaer: Arkiv og dokumentasjon Dokumentene Journalføring Daglige arbeidsoppgaver Arkivkoder Periodisering Bevaring og kassasjon Innsyn og offentlighet Arkivplan Kvalitet i alle ledd   Formålet med kurset er å gi deg nødvendig faglig innsikt for å utføre en god jobb i det daglige arbeidet med elektronisk arkiv.   Du får: Innsikt i alle sentrale elementer i arkivfaget Innsikt i arkivtjenestens ansvar og arbeidsoppgaver Praktisk vinklet lesestoff Treningsoppgaver og kontrolloppgaver Faglig veiledning ved behov Større faglig trygghet og tyngde Bedre grunnlag til å gjøre gode faglige vurderinger En avsluttende emnetest   Fleksibilitet:  Du styrer selv når og hvor du jobber med kurset. Ved å bruke 6 måneder på kurset beregner vi 3 timers innsats pr uke. Det betyr at du har mulighet til å fullføre kurset raskere om du ønsker det.    Godkjenning:  Kurset godkjennes på bakgrunn av en avsluttende elektronisk test hvor minimum 80% av svarene må være korrekte. Det gis kursbevis ved bestått kurs. Ønsker du å fullføre vårt andre kurs Arkivskolen på et senere tidspunkt er det mulig.   Pris: Kr. 7600,- per deltaker.                                              Prisen inkluderer tilgang til nettkurs og faglig veileder i 6 måneder.   For mer informasjon, se vår nettside eller ta kontakt med oss på telefon 94018200.   [-]
Les mer
Vil du videreutvikle deg som leder eller medarbeider, starte for deg selv, finne ut hva som motiverer og inspirerer deg eller hvordan skal du skal markedsføre deg selv? [+]
Karriereutvikling  -  karrierecoaching   Ønsker du: å gjøre noe nytt? å videreutvikle deg i jobben din? å starte for deg selv? å finne ut hva som gjør at du mistrives på jobb? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å være offensiv i omstillingsprosessen på jobb? å markedsføre og selge din kompetanse og unikhet? Da kan du med stor fordel benytte karrierecoaching. Hvis du er dyktig nok til å klare å leve av en jobb du mistrives eller er utrygg i, er du skarp nok til å klare det på annen måte. Du trenger ikke bli hvor du er og være ulykkelig. Dersom du gjør det bra på ett område, vil du gjøre det bedre i et arbeid du liker. Karrierecoaching hjelper deg til å finne din plass. Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial  For at du skal oppnå et godt resultat setter karrierecoaching fokus på: Erkjennelse av nå-situasjonen Hva ønsker du, og hva hindrer deg i å nå dine ønsker? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensiale? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan utvikle mestringsstrategier for endring? Hva er mot og hvordan finne ditt mot? Hvordan finne dine verdier? Hvordan skape nok trygghet og utholdenhet i utrygt terreng til at endring er mulig? Hvordan finner du riktig posisjon – å være velgende kontra å være offer? Hvordan selge deg selv – skrive søknad – hva er viktig i intervjuet? Form: En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver. Varighet: 8 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd. Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer
Lysaker 3 dager 17 790 kr
09 Sep
Kurset gir en grundig innføring i ulike sider ved rekrutteringsprosessen, og er aktuelt for alle som arbeider med rekruttering. [+]
Kursinnholdet dekker DNVs standard for rekrutteringspersonell som setter kravene til sertifiserte rekrutterere. HR Norge er godkjent kursleverandør. Kurset dekker blant annet følgende emner: Sammenhengen mellom virksomhetens strategi og behov for riktig kompetanse Etablering av standardiserte prosesser for rekruttering Hvordan tiltrekke seg kandidater Hvordan gjennomføre en jobbanalyse Hvordan gjennomføre en kost-/nytteanalyse for rekruttering Juridiske krav i rekrutteringsprosessen Bruken av ulike seleksjonsverktøy Biodata Intervju Testbruk i rekrutteringsprosessen Arbeidsprøver Referanseintervju og bakgrunnssjekk Jobbtilbud og avslag – endelig valg av kandidat og hvordan sikre en god kandidatopplevelse Onboarding – hva er det og hvilken verdi gir det? Sertifisering: Etter gjennomført kurs kan du ta sertifiseringseksamen hos DNV. DNV sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og kompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV sine nettsider Kostnader knyttet til sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 4 490 kr
Lær å føre lønn i Tripletex fra A til Å. Kurset gir deg både teori og praktisk erfaring. [+]
Dette kurset gir deg en praktisk innføring i hvordan man jobber med lønn i Tripletex. Du lærer hvordan du registrerer fastlønn, timelønn, overtid, feriepenger og utlegg – og hvordan du håndterer vanlige situasjoner som fravær, reiseregninger og trekk. Kurset er laget for deg som vil jobbe som lønnsmedarbeider, men passer også godt for gründere, småbedriftseiere og jobbsøkere som ønsker nyttig kompetanse. Du trenger ingen forkunnskaper, og alt blir forklart med enkle ord og tydelige eksempler. Etter kurset vil du være trygg på å føre lønn i Tripletex og forstå de viktigste reglene som gjelder for lønnsarbeid. Dette er en smart investering i din fremtid – både for deg som søker jobb, og for deg som vil ha mer kontroll over økonomien i egen bedrift. Kursets oppbygging Kurset er 100 % nettbasert, så du kan lære når det passer deg – hjemmefra, i ditt eget tempo. Det er bygget opp av: Korte videoleksjoner og forklarende tekster. Praktiske øvinger i teori, og i økonomisystemet Tripletex. Nedlastbare oppgaver og maler. Veiledning fra faglærer, som svarer på spørsmål underveis. Man får tilgang til kompetansebevis ved fullført og bestått kurs. Du kan koble deg opp hver uke for å stille spørsmål til faglærer. Dette lærer du i kurset Kurset er delt i to deler: en teoridel der du lærer reglene bak lønnsarbeid, og en praktisk del der du jobber med lønn i Tripletex. Til sammen gir kurset deg både forståelse og erfaring som er nyttig i jobb. Teoridel – forstå reglene for lønn og arbeidsforhold I teoridelen lærer du det grunnleggende regelverket du må kunne som lønnsmedarbeider. Du får forklart alt med enkle ord og eksempler, slik at du lett forstår hvordan ting henger sammen. Forstå hva et arbeidsforhold innebærer Lære grunnleggende begreper som bruttolønn, nettolønn og skattetrekk Skille mellom fastlønn, timelønn og provisjonslønn Kjenne til rettigheter og plikter i et arbeidsforhold Forstå hvordan arbeidstid, overtid og fravær påvirker lønn Lære reglene for feriepenger – opptjening, utbetaling og trekk Kjenne til regler for skatt og skattekort (tabell og prosenttrekk) Forstå arbeidsgiveravgift og hvordan den beregnes Lære om naturalytelser som firmabil og telefon Kjenne til obligatorisk tjenestepensjon (OTP) Få oversikt over A-melding og andre innrapporteringer til myndighetene Forstå forskjellen på trekkpliktige og ikke-trekkpliktige ytelser Praktisk del – arbeid med lønn i Tripletex I denne delen får du jobbe med et komplett lønnscase i Tripletex. Du får erfaring med å registrere og behandle lønn for flere ansatte med ulike lønnsmodeller. Du lærer å bruke funksjonene i Tripletex slik det gjøres i virkelige bedrifter. Sette opp en ny virksomhet i Tripletex og aktivere lønnsmodulen Registrere ansatte og legge inn stilling, lønnstype og skattekort Legge inn faste tillegg og trekk (f.eks. telefon, fagforening) Registrere månedslønn, timelønn og provisjonslønn Beregne og føre overtid med riktig tillegg Registrere ferie og feriepenger, inkludert ferietrekk ved fastlønn Håndtere sykefravær og føre sykelønn i arbeidsgiverperioden Legge inn reiseregninger med dietter, kilometergodtgjørelse og utlegg Bruke riktig lønnsart til ulike ytelser og trekk Kontrollere og korrigere lønnsgrunnlag før utbetaling Kjøring av lønn og innsending av a-melding til Altinn Laste ned lønnsslipper og kontrollere lønnsrapporter Gjøre etterbetalinger og korrigere feil i tidligere lønnskjøringer Kontrollere feriepenger og klargjøre for utbetaling i feriemåneden Hva sitter du igjen med etter kurset? Etter å ha fullført kurset har du både kunnskap og praktisk erfaring med lønnsarbeid i Tripletex. Du er bedre rustet til å jobbe med lønn i en bedrift, eller til å håndtere lønn i egen virksomhet. God forståelse for hvordan lønn og arbeidsforhold fungerer i praksis Kunnskap om lover og regler knyttet til skatt, feriepenger og arbeidsgiveravgift Erfaring med å føre lønn for ulike typer ansatte (fastlønn, timelønn, provisjon) Trygghet i å bruke lønnsmodulen i Tripletex Evne til å kontrollere, korrigere og rapportere lønn på riktig måte Kompetanse som er relevant for jobbsøking eller drift av egen bedrift Kompetansebevis som dokumenterer kunnskapen din Praktisk informasjon Du kan starte når du vil og jobbe i eget tempo Du trenger ingen forkunnskaper – kun motivasjon Du får tilgang til en faglærer og praktiske ressurser Det er ikke behov for noe tilleggsressurser som bøker, lisenser eller annet. Det du trenger er inkludert i prisen.   [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 33 000 kr
Praktisk ledelse er en fleksibel og moderne lederutdanning som dekker viktige fagområder som en leder forventes å ha forståelse for. [+]
Dette er en utdanning for deg som er leder i dag og ønsker faglig påfyll, eller for deg som ønsker å ha et godt utgangspunkt for å jobbe som leder i fremtiden. Utdanningen gir deg solid innsikt i digitalt lederskap, selvledelse, relasjonsledelse, organisasjon- og ledelse, økonomi og markedsføring. Utdanningen er praktisk rettet med fokus på praktiske lederverktøy.   Praktisk ledelse er en fleksibel og moderne lederutdanning som dekker viktige fagområder som en leder forventes å ha forståelse for. Studiet gir 30 studiepoeng og er fordelt mellom fem emner: Digitalt lederskap og selvledelse Organisasjon og ledelse Økonomi Markedsføring Relasjonsledelse Moderne ledelse stiller høyere krav til formell utdanning og kunnskap om hvordan å lede forskjellige typer personer i forskjellige settinger. Denne utdanningen er fremtidsrettet og formaliserer kunnskapen din, noe som gir gode muligheter for å få lederstillinger og forfremmelse.   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 12 850 kr
24 Sep
29 Oct
26 Nov
Dette er et kurs som har til hensikt å gi kursdeltakeren grundig innføring i de emnene som det stilles krav til for å bli sertifisert rekrutterer av DNV. [+]
Kurset gir en grundig innføring i emner knyttet til DNV's standard for rekrutteringspersonell. Kurset er oppdatert i henhold til DNV's nye standard pr. 2019. Formålet med sertifiseringen er at et upartisk sertifiseringsorgan skal kunne bekrefte at en person har relevante forkunnskaper og dokumentert kompetanse iht.DNV GLs standard for sertifisering av rekrutteringspersonell. Videre at denne kompetansen opprettholdes i sertifikatperioden. Intensjonen med ordningen er at man på en forutsigbar måte sikrer et minimumsnivå for utøvelsen av faget. DNV GL sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og sikrer at du som har den minimumskompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Blant annet vil standardiseringen kunne bidra til: * Generell kompetanseheving i bransjen.* Sikre intervjuobjektet en etisk og profesjonell behandling* Kvalitetssikring av kompetanse ved ansettelse av rekrutteringspersonell* Forenkling ved valg av ekstern rekrutteringsleverandør* Objektiv dokumentasjon av kompetanse for rekrutteringspersonellet* Økt treffsikkerhet og økonomisk gevinst for rekrutterende virksomhet Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV GLs nettsider. (Se https://www.dnvgl.no/services/rekrutteringspersonell-52250) Kostnader tilknyttet sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. KURSLEDEREAlle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering og utvelgelse til daglig. NB! Innholdet i dette kurset kan du også finne i nettstudiet "Rekruttering & Utvelgelse i Praksis" som vi har utviklet i samarbeid med NKI Nettstudier. Dette er et kurs som har opppstart hver dag hele året når det passer best for deg. Du finner mer informasjon om om det her: http://www.nettstudium.no [-]
Les mer