Administrasjon og HR
Rogaland
Du har valgt: Stavanger
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 10 300 kr
Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. [+]
Det å skulle ansatte rett person, på rett sted til rett tid er av de mest utfordrende og kompliserte oppgavene en leder kan ha. Det er samtidig også en av de mest interessante.Kurset ‘Rekruttering og utvelgelse i praksis’ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder verktøy, maler og hjelpemidler du kan ta i bruk når du rekrutterer for egen virksomhet eller hvis du skal støtte andre i prosessen som rådgiver. Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. Bestått eksamen gir deg DNV GL – sertifikatet som sertifisert rekrutterer. Dette er et kvalitetsstempel i markedet og dokumenterer dine relevante kunnskaper innenfor fagområdet. Kurset er utviklet i samarbeid med konsulentfirmaet Raad Gruppen AS   Kurset passer for: HR-leder eller HR-medarbeider som ønsker å bygge opp kompetanse innenfor fagområdet rekruttering og utvelgelse . Ledere med personalansvar som selv skal ansette egne medarbeidere, og ønsker å gjennomføre rekrutterings- og utvelgelsesprosesser med høy kvalitet. Alle som ønsker å tilegne deg kompetanse for en karriere innenfor fagområdet rekruttering og utvelgelse        Nivå: Yrkesrettet utdanning         Studietid:   Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   4         Pris: Pris 10 300,- Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
I nettkurset Naturalytelser - skattefrie og skattepliktige får du en gjennomgang av reglene for utvalgte naturalytelser. [+]
Vi skiller på skattefrie og skattepliktige naturalytelser. Som lønningsansvarlig er det viktig å ha kontroll på hvilke naturalytelser som er skattepliktige og hvilke som er skattefrie. Ved å ta dette kurset skaffer du deg en god oversikt over regelverket. Vi ser blandt annet nærmere på: Utvalgte skattefrie naturalytelser Utvalgte skattepliktige naturalytelser Hvordan beregne den skattepliktige fordelen Reglene for arbeidsgiveravgift Rapportering i a-meldingen Etter dette nettkurset skal du være i stand til å håndtere de utvalgte naturalytelsesordningene, som for eksempel dekning av bomutgifter, elektronisk kommunikasjon, forsikringsordninger og dekning av treningsutgifter, på en korrekt måte.   Praktisk informasjon Kurset er delt inn to moduler, skattefrie- og skattepliktige naturalytelser. Ønsker du å kjøpe kun en av modulene kan du klikke på en av linkene over for å komme til den aktuelle modulen. Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e­-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder. I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned.  Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktig svar.  [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 6 500 kr
Arkivskolen UTEN innsendingsoppgaver, men med samme faglige innhold. 6 måneders tilgang med en avsluttende elektronisk test. Tilbud ut mai 5200,- (ordinær pris 6500,-) [+]
Arkivskolen LIGHT har samme innhold som vårt nettkurs Arkivskolen, men har ikke krav til innlevering av innsendingsoppgaver. Dersom du av en eller annen grunn ikke ønsker å levere Arkivskolens 10 innsendingsoppgaver, men allikevel har behov for å lære fagstoffet, gir vi deg muligheten til det i denne LIGHT versjon. Temaer i nettkurset: Arkiv – dokumentasjonsbehov. Dokumentene Journalføring Daglige arbeidsoppgaver Arkivkoder Periodisering Bevaring og kassasjon Innsyn og offentlighet Arkivplan Kvalitet i alle ledd   Ved å ta dette kurset vil du blant annet få: Innsikt i alle sentrale element i arkivfaget Innsikt i arkivtjenestens ansvar og arbeidsoppgaver Praktisk vinklet lesestoff Treningsoppgaver og kontrolloppgaver Faglig veiledning ved behov Større faglig trygghet og tyngde Bedre grunnlag til å gjøre gode faglige vurderinge Og en avsluttende emnetest   Med dette kurset ønsker vi å gi deg det faglige grunnlaget du trenger for å utføre en god jobb med dokumenthåndtering/arkiv. Du jobber på et dokumentsenter, i en arkivtjeneste, kanskje alene med oppgaven i en virksomhet. Det er fort gjort å lære seg å registrere dokumenter, men for å ta gode daglige avgjørelser og være en god veileder for saksbehandlerne, er det nødvendig å ha god arkivfaglig basiskunnskap på plass.   Godkjenning: Kurset godkjennes på bakgrunn av en avsluttende elektronisk test hvor minimum 80% av svarene må være korrekte. Det gis kursbevis ved bestått kurs. Ønsker du å fullføre Arkivskolen på et senere tidspunkt er det mulig.   Mer informasjon finner du i invitasjonen og på våre nettsider: www.nettopplaering.no  [-]
Les mer
Nettstudier 13 000 kr
God resepsjonsledelse er en av hotellets viktigste funksjoner, og Front Office Management gir deg kunnskapene og ferdighetene som trengs for å utføre dette arbeidet på en... [+]
God resepsjonsledelse er en av hotellets viktigste funksjoner, og Front Office Management gir deg kunnskapene og ferdighetene som trengs for å utføre dette arbeidet på en profesjonell og vennlig måte.  Front Office Management oversatt til norsk, er resepsjonsledelse. Resepsjonen er vanligvis en gjests første og siste kontakt med hotellets ansatte, og derfor er jobben som gjøres i resepsjonen helt avgjørende for gjestens tilfredshet med besøket. For å jobbe i resepsjon, må du kunne kommunisere godt med forskjellige type gjester, med medarbeidere i avdelingen og med medarbeidere fra alle øvrige avdelinger. Salg, markedsføring og administrasjon er også sentrale oppgaver i resepsjonen. Emnet Front Office Management, tar utgangspunkt i hvordan et fullservicehotell er organisert, og dekker alle arbeidsoppgaver det forventes at en resepsjonsleder på et fullservicehotell behersker.     [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 935 kr
På forespørsel
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felle... [+]
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felles kunnskaper og ferdigheter i ergonomiske forhold. Målgruppen er alle som arbeider på kontor og kurset egner seg for ulike gjennomføringsmåter, eksempelvis som selvinstruerende @-læring/nettkurs, bedriftsinterne tilpassede kurs, åpne klasseromskurs eller skreddersøm. AOF Norge og Mintra AS tilbyr nettkurset ”Kontorergonomi” som gir deg grunnleggende kunnskaper og praktiske tips om ergonomiske forhold på kontorarbeidsplassen. Nyttig for en effektiv og frisk arbeidshverdag. Kurset inneholder følgende emner:  Introduksjon Generell ergonomi Kontorergonomi [-]
Les mer
Nettundervisning
Opplæring i grunnleggende ferdigheter for medarbeidere med lite formell kompetanse. [+]
Trenger din bedrift kompetanseheving? Hvert år deler Kunnskapsdepartementet ut over 200 millioner kroner til kompetanseheving på arbeidsplassen.  Opplæringen heter Kompetansepluss, og gis gjennom kurs som gjennomføres for den enkelte bedrift. Sammen med Briga AS kan din bedrift søke om midler til opplæring. Vi gjør søknadsarbeidet, gjennomfører opplæringen og har all kontakt med Kompetanse Norge.    Hva er Kompetansepluss? Kompetansepluss er en offentlig tilskuddsordning som gjennom opplæring i grunnleggende ferdigheter skal bidra til at ansatte medarbeidere får nødvendig kompetanse til å mestre krav og omstilling i arbeidslivet. Opplæringen kan også være et ledd i veien mot fagbrev. Det er bedriftens behov som er styrende for valg av fag. Les mer om Kompetansepluss her: https://www.kompetansenorge.no/Kompetansepluss/hva-er-kompetansepluss/   Hva er «grunnleggende ferdigheter»? Norsk for minoritetsspråklige Digitale ferdigheter Lesing og skriving Regning Muntlige ferdigheter   Disse ferdighetene er en forutsetning for å kunne delta aktivt i morgendagens arbeids- og samfunnsliv. https://www.kompetansenorge.no/Grunnleggende-ferdigheter/hva-er-grunnleggende-ferdigheter/   Hvilke resultater gir kursene for bedriften? BEDRE KONKURRANSEEVNE GJENNOM ØKT JOBBMESTRING, BEDRE TRIVSEL OG LAVERE SYKEFRAVÆR! Kursene bidrar til høyere jobbengasjement og mer aktiv deltakelse i arbeidsprosesser og møter, samt bedre forståelse av sikkerhetsinstrukser og arbeidsrutiner. Dette fører til: BEDRE RESSURSBRUK FÆRRE FEIL OG LAVERE SVINN BEDRE ARBEIDSMILJØ Vi erfarer dessuten at kursene ofte øker motivasjonen for ytterligere kompetanseheving, som fagbrev og jobbrelaterte sertifiseringer. Hvem kan søke? Ordningen gjelder virksomheter i ulike størrelser i alle bransjer over hele landet.   Annet du kanskje vil vite: Opplæringen finansieres av Kompetanse Norge, som er underlagt Kunnskapsdepartementet Opplæringen ivaretar anbefalte smittevernhensyn og er i hovedsak nettbasert. Vi kan også gjennomføre kurs ute i bedriften Opplæringen arbeidsrettes gjennom bruk av bedriftens egne rutiner, arbeidsprosesser og kvalitetssystemer. Da opplever de ansatte opplæringen som relevant og motiverende Godt kvalifiserte og erfarne instruktører sørger for motivasjon og god progresjon Briga AS tar hånd om søknadsprosess, rapportering og revisjon, samt all kontakt med Kompetanse Norge Gjennomføringsansvaret fra A til Å er vårt, og bedriften din får en fast kontaktperson fra oss som følger opp gjennom hele prosessen Briga er forhåndsgodkjente tilbydere av Kompetansepluss-kurs, og har gjennomført disse kursene siden 2014 - fra smågrupper for små bedrifter, til prosjekter for store konsern. Dette kan vi! Du kan derfor trygt velge oss som samarbeidspartner i kompetansehevingen av medarbeiderne dine.   Hvordan søke? Dersom dette er aktuelt for din bedrift, tar du ganske enkelt kontakt med en av våre drevne medarbeidere på området. Ring Amna Wasim på 47 309 350, eller send en e-post til wasim@briga.no. Du kan også fylle ut vårt kontaktskjema https://www.briga.no/#kontakt Da kontakter vi deg omgående, besvarer spørsmål og avklarer bedriftens behov. Vi tar oss deretter av resten av søknadsprosessen, og så er vi i gang. Velkommen!   Søknadsfristen for 2021/2022-prosjekter er 30.november 2020 [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 4 950 kr
Kurset gir opplæring i teorien som er nødvendig for å ta den teoretiske eksamen for fagbrev innen kontor og administrasjon. [+]
  Vi har 15 års erfaring i utdanning av elever innen salg og servicefag!   10% rabatt ved bestilling i januar 2018 Opplæringen innbefatter emner som salgsarbeid, service, markedsføring, personalarbeid, administrative kontorrutiner, bedriftsetablering og drift av et firma. Kurset inneholder den teoridelen som er nødvendig for å kunne ta fagbrev innen kontor og administrasjon som praksiskandidat. Offentlig privatisteksamen melder du deg opp til i ditt eget fylke.  Kurset inneholder videoforelesinger. Oppgaver som rettes og kommenteres av lærer. Personlig oppfølging fra lærer via nett.   Er du medlem av en fagorganisasjon som Handel og kontor kan du få kursavgiften refundert. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
Vi lærer deg å forstå og bruke K-koder, kommunenes arkivnøkkelen, slik at du kan ta raskere og bedre valg av koder. Kurs for intern opplæring på arbeidsplassen. [+]
Privat tagger vi bilder og sorterer egne dokumenter i logiske emnemapper. Vi markerer aktuelle nettsider som favoritter, og kategoriserer kontakter. Hvorfor? For at du selv og andre skal kunne finne fram i informasjonsmengden. Mange av nettsidene du er inne på er bygd opp med noe som heter emnekart. Trenden er helt klar: Man velger emnekoder for å sikre gjenfinning av informasjon. Det er dette en arkivnøkkel også handler om. K-kodenøkkelen dekker kommunenes og fylkeskommunenes ansvarsområder innen egenforvaltning og fagsaker. Hvis din arbeidsplass bruker K-kodenøkkelen, er det viktig å vite hvordan den skal brukes.Er du fortrolig i bruken, gjør du raskere og bedre valg. På kurset vil du bli kjent med oppbyggingen og mulighetene i K-kodene få trening i tankegangen ved valg av koder gjennom oppgaveløsning få ekstraoppgaver i tillegg, hvis du er mer vant med kodene enn de andre få mer innsikt i hvorfor bruke k-koder og konsekvenser ved å ikke gjøre dette i NOARK systemer.   Ta kontakt for avtale om internkurs hos dere! [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord eller resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrif... [+]
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord og resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrift og fokuserer bl.a. på kundekontakt og service, og hvordan man kan motivere seg til å yte forventet service til en hver tid, og i en hver situasjon. Videre arbeider vi med endringer i rollen som kundeservicearbeider og jobber med det viktige førsteintrykket både på telefon og ”over disk”.    NÅR KUNNE DU SIST SKRYTE AV GOD SERVICE? Kundeservice-kurset Legendary Service®  lærer ledere og virksomhetens ansikt utad hvordan du konsekvent kan levere ideell service som vil holde på dine interne og eksterne kunder og skape et konkurransefortrinn for din virksomhet.   VERDIEN AV EN SERVICE-KULTUR Kunder skaper business . Bedrifter som gir god kundeservice, vet at deres medarbeidere og forholdene de bygger med sine kunder er virksomhetens viktigste eiendeler. De bygger en service-kultur, og anerkjenner at kundeservicen starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og hvordan dette tas videre til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundeloyalitet, engasjement, innovasjon og salg.   ØK KUNDELOJALITETEN Tilfredse kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefaler virksomheten til sine venner og familie.   REDUSER KOSTNADENE FOR SALG Å forstå kundens behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe seg og beholde glade kunder.   SKAP HENVISNINGER Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer veldig god muntlig eller "ordet sprer seg" reklame, spesielt med dagens sosiale medier.   TILBAKEMELDINGER OG INNOVASJON Kunder er din største kilde til tilbakemeldinger for å bidra til forbedringer og generere innovative løsninger for å dekke deres behov.   GI LEGENDARISK KUNDESERVICE Vi vet at å levere god kundeservice er viktig for suksessen til virksomheten din, men å skape en service-kultur kan være en utfordring. Vårt Legendary Service-treningsprogram lærer dine medarbeidere hvordan du konsekvent leverer eksepsjonell service som gjør at du beholder kundene dine og skaper et reell konkurransefortrinn for virksomheten din.   Kursavgiften inkluderer: - Kursmateriell - Lunsj - Kaffe/te /frukt gjennom dagen     [-]
Les mer
Nettstudier 10 300 kr
Dette nettstudiet tar for seg hele rekrutteringsprosessen fra A-Å, og er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. [+]
Å ansette rett person, på rett sted til rett tid, er kanskje den vanskeligste oppgaven en leder for en virksomhet har. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS,  NKI Nettstudier og DNV GL. Kurset er oppdatert i henhold til DNV-GL's nye standard pr. 2019. Kurset ´Rekruttering og utvelgelse i praksis´ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder maler og hjelpemidler som du kan bruke med en gang i arbeidet ditt. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Studienhet1: Forberedelse til ansettelsesprosessenFokus på etikk, lover og regler, samt utarbeidelse av detaljert stillingsanalyse og definisjon av kompetansekravene for stillingen Studienhet2: RekrutteringsmetodikkFokus på metoder basert på kompetansekravene for å tak i de riktige kandidatene via annonsering, bruk av sosiale medier, databaser og direkte markedssøk. Studieenhet3: UtvelgelsesprosessenFokus på metoder for å velge ut den riktige kandidatene, med bl.a. strukturert kompetansebasert intervjuteknikk og bruk av arbeidspsykologiske testverktøy. Les mer om kursinnholdet her:http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/rekruttering-og-utvelgelse-i-praksis2#innhold [-]
Les mer
Nettstudier 5 900 kr
HR-ledelse eller Human Resource Management (HRM) er et omfattende samlebegrep for en rekke oppgaver og aktiviteter. [+]
HR-ledelse eller Human Resource Management (HRM) er et omfattende samlebegrep for en rekke oppgaver og aktiviteter. HR-ledelse handler om organisasjonens samlede arbeid med å planlegge, anskaffe, utvikle, anvende og "avvikle" menneskelige ressurser. Ta dette kurset dersom du enten arbeider med eller ønsker kompetanse innen HR-faget i en bedrift eller organisasjon. HR-ledelse er et fagområde i stor utvikling og utøves av ulike aktører og på ulike nivåer i organisasjoner. Kurset er delt inn i 3 hoveddeler: (i) Strategisk HR, (ii) HR-aktiviteter og prosesser og (iii) Arbeidsmiljø. Det gir en grundig innføring i sentrale arbeidsoppgaver og utviklingsområder innen HR-faget.   LÆRINGSMÅL kan redegjøre for ulike HR-aktiviteter og hvordan disse samlet sett kan fremstå som konsistente kan beskrive forskning om HR-aktiviteter som kilde til lønnsomhet kan redegjøre for HR sin rolle i organisasjonsendringer kan utøve ulike HR-roller kan anvende faglig kunnskap relevant for strategisk analyse i et HR-perspektiv ha innsikt i fag- og yrkesetiske problemsstillinger som følge av HR-funksjonen som strategisk partner   KARRIEREMULIGHETER HR- og personalledelse Ansettelse og utvikling av medarbeidere Endring av HR funksjonen fra administrativ til strategisk enhet     [-]
Les mer
Nettstudier 11 000 kr
Front Office Management oversatt til norsk er resepsjonsledelse. Vi definerer hotellets resepsjon som selve nervesenteret i et hotell. Det er vanligvis en gjests første o... [+]
Front Office Management oversatt til norsk er resepsjonsledelse. Vi definerer hotellets resepsjon som selve nervesenteret i et hotell. Det er vanligvis en gjests første og siste kontakt med hotellets ansatte.  Arbeidsplassen preges av kommunikasjon med forskjellige type gjester, med medarbeidere i avdelingen og med medarbeidere fra alle øvrige avdelinger. Videre er arbeidsoppgaver av regnskapsmessig karakter, markedsføring og ledelse sentrale. Emnet tar utgangspunkt i hvordan et fullservicehotell er organisert og behandler alle arbeidsoppgaver det forventes at en leder i resepsjonen på et fullservicehotell behersker.  Hvis du foretrekker å ha læreboken Hotel Front Office Management 5th Edition som e-bok, kan du kjøpe den her. I så fall trenger du ikke bestille papirboken fra Haugenbok.no.   [-]
Les mer
6 timer 4 500 kr
Ønsker du en kjapp og smertefri introduksjon i verdens mest populære bildebehandlingsprogram Adobe Photoshop? [+]
Kursinnhold Digital bildebehandling er en viktig del av nesten alle arbeidsoppgaver. Vil du få bedre og mer effektiv kommunikasjon med dine til nettbruk, brosjyrer og presentasjoner, er dette kurset for deg. På vårt kurs i Photoshop lærer du raskt og effektivt å utnytte kvaliteten i bildene dine, å holde orden på dine bilder så du raskt kan finne dem igjen. Her får du også en innføring i størrelser, filformat, og alle grunnleggende verktøy i digital bildebehandling. Kurstema Filer og formater Bilde og media arkivering og organisering med Bridge Rask arbeidsflyt med Camera Raw Markeringer og justeringer Lag og komposisjoner Verktøy og muligheter i Photoshop Farger, lys og korrigeringer Komposisjon til sosiale media Lagre for web og trykk Deltagere tar med egen PC med Adobe CC eller Creative Suite installert  [-]
Les mer
Nettkurs 1 050 kr
Personvernregler i praksis ved opphør av arbeidsforhold [+]
Alle nåværende arbeidstakere såvel som tidligere ansatte har rettigheter som får betydning i forhold til i hvilken grad, hvordan og hvor lenge en arbeidsgiver kan behandle personlig informasjon. På dette times nettkurset setter vi fokus på regler og problemstillinger som oppstår når arbeidstaker skal slutte.  Personvernerklæring  Informasjon i personalmappen og andre steder Oppbevaringsplikt - hvilke opplysninger er arbeidsgiver pålagt å oppbevare etter utløpet av oppsigelsestiden og hvor lenge skal slike opplysninger oppbevares.  Kan vi oppbevare personopplysninger av historisk interesse? Sletting - hvilke opplysninger skal arbeidsgiver slette Innsyn i epost og filer etter arbeidsforholdet opphør Praktisk informasjon Dette er et nettbasert kurs. En beskrivelse av hvordan oppkobling skjer vil bli sendt i forkant av kurset. Webinaret forutsettes vist på egen PC på din arbeidsplass. Vi anbefaler deg å sitte avskjermet i eget rom, eller sammen med andre som tar samme kurset. Du må logge deg på webinaret lokalt (ikke via terminalserver/Citrix) og ha på lyd. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.