Alle kategorier
Du har valgt: Administrasjon og HR
Nullstill
Filter
Ferdig

-

78 treff i Administrasjon og HR
 

Nettkurs 3 850 kr
Dette er kurset for deg som vil lære mer om hvordan du skal forberede og gjennomføre gode jobbintervju! [+]
KURSINNHOLDFØR INTERVJUET:-Intervjuet som rekrutteringsverktøy, styrker og svakheter-Bruk av stillingsanalyse og kravspesifikasjon-Feilkilder og fallgruver i intervjuet-Praktiske forberedelser til intervjuet-Hva sier loven om hva man kan spørre om?INTERVJUET-Generell intervjuteknikk-Din adferd som intervjuer-Utarbeidelse av intervjuspørsmål-Utarbeidelse av intervjuguideETTER INTERVJUET-Hvordan vurdere kandidaten?-Håndtering av magefølelse og hypoteser-Forberedelse og gjennomføring av referanseintervjuet-Sammenligning av kandidater og endelig utvelgelseDette er et nettbasert kurs, og du kan arbeide med kurset på egen hånd når det passer best. Du kan bruke så kort eller lang tid du vil.Kurset er bygget opp rundt en kurstekst men inneholder også video, maler og lenker til eksterne kilder.Du kan få hjelp og veiledning fra kursleder via telefon eller e-post hvis du ønsker det.Kurset har flere interaktive selvtester som du kan bruke til å teste egen kunnskap underveis.Raad Gruppen er godkjent kursleverandør av DNV (tidl. Det Norske Veritas), og vi tilbyr også kurs for de som ønsker å bli sertifiserte rekrutterere.Kursene leveres gjennom vårt nettstudiested – Raad Academy.Hvis du ønsker mer informasjon om dette eller andre kurs, så send en e-post til kurs(at)raad.no, så tar vi kontakt med deg. [-]
Les mer
Velkommen til årsmøte for PRO Vestland Opplæringskontor!       [+]
-      [-]
Les mer
3 dager 12 800 kr
Grundig innføring i de ulike sider ved rekrutteringsprosessen og er aktuelt for alle som arbeider med rekruttering. DNV GL har valgt HR Norge som samarbeidspartner innen.... [+]
Kurset gir en grundig innføring i ulike sider ved rekrutteringsprosessen og er aktuelt for alle som arbeider med rekruttering. DNV GL har valgt HR Norge som samarbeidspartner innen sertifisering av rekrutteringspersonell. DNV GL sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og kompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Intensjonen med standardiseringen er å kvalitetssikre utøvelsen av rekrutteringsfaget. Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV GLsnettsider. Kostnader tilknyttet sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. Kurset dekker blant annet: Hvordan gjennomføre en kost-/nytteanalyse for rekruttering Hvordan gjennomføre en jobbanalyse og omsette denne til en stillingsbeskrivelse Redegjøre for forhold knyttet til etikk, habilitet og integritet i rekrutteringsprosessen Kjenne til relevante lover og forskrifter relatert til rekruttering Etablere og følge rutiner for administrasjon og behandling av søknader Kjenne til de ulike seleksjonsmetoder, herunder velge relevante metoder tilpasset stillingens kravspesifikasjon Praktisk bruk av ulike seleksjonsmetoder:              biodata intervju arbeidspsykologisk testing arbeidsprøver referanseintervju Redegjøre for praktisk gjennomføring av evaluering av rekrutteringsprosessen Demonstrere forståelse for utøvelse av egen rolle som rekrutterer [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 33 000 kr
Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler f... [+]
  Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler formell bakgrunn. Dette gjelder både de som søker seg mot denne type stillinger så vel som medarbeidere som ønsker å kvalifisere seg for et internt opprykk.    Resepsjonsledelse i hotellnæringen innebærer å ha ansvar for oppgaver som reservasjon av overnatting, mottak og registrering av gjester, salg av varer og tjenester, vedlikehold av gjestenes betalingsinformasjon samt koordinering av hotellets ulike avdelinger og funksjoner for å gi de besøkende et best mulig opphold. Denne utdanningen lærer deg terminologien, modellene og arbeidsverktøyene du trenger for å lede og administrere alle disse oppgavene. Utdanningen gir deg opplæring i grunnleggende emner som ledelse, økonomi og markedsføring samt det mer bransjespesifikke emnet revenue management. Emnet front office management gir deg en solid innføring i de ulike oppgaver som inngår i ledelsen av en hotellresepsjon. Merk deg at selv om utdanningen har hotellresepsjonen som utgangspunkt, så vil mye av det som læres her kunne overføres til resepsjonsledelse i andre bedrifter og organisasjoner. Du starter med emnet Ledelse, økonomi og markedsføring.   [-]
Les mer
3 timer 2 990 kr
Kurs i arbeidsmiljølovens bestemmelser. Reglene om arbeidstid er kompliserte. For en arbeidsgiver er det viktig å kjenne til arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeid... [+]
Flere saker har havnet i media fordi medarbeidere har følt seg utnyttet og jobbet mer enn lovens bestemmelser tilsier. I andre tilfelle kan manglende kunnskap føre til høyere lønnsutbetaling enn det arbeidsavtalen tilsier.   Vil du lære mer om arbeidsmiljølovens bestemmelser? Vi tilbyr et tre timers innførings- og oppfriskningskurs i arbeidsmiljølovens kapittel 10 om arbeidstid.   Utbytte av kurset Etter kurset vil du være i stand til å vurdere om egne arbeidstidsordninger er innenfor lovens bestemmelser. NB! Kurset går ikke igjennom turnusspørsmål. Overblikk over kurset Alminnelig arbeidstid Pauser og hviletid Overtid og merarbeid Gjennomsnittsberegning Natt-, søn- og helgedagsarbeid Rett til redusert arbeidstid Rett til fleksibel arbeidstid Kursholdere Rådgiverne Mette B. Persson og Anita Hegg, Virke Kursform Kurset gjennomføres som et seminar med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner og erfaringsdeling. [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord eller resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrif... [+]
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord og resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrift og fokuserer bl.a. på kundekontakt og service, og hvordan man kan motivere seg til å yte forventet service til en hver tid, og i en hver situasjon. Videre arbeider vi med endringer i rollen som kundeservicearbeider og jobber med det viktige førsteintrykket både på telefon og ”over disk”.    NÅR KUNNE DU SIST SKRYTE AV GOD SERVICE? Kundeservice-kurset Legendary Service®  lærer ledere og virksomhetens ansikt utad hvordan du konsekvent kan levere ideell service som vil holde på dine interne og eksterne kunder og skape et konkurransefortrinn for din virksomhet.   VERDIEN AV EN SERVICE-KULTUR Kunder skaper business . Bedrifter som gir god kundeservice, vet at deres medarbeidere og forholdene de bygger med sine kunder er virksomhetens viktigste eiendeler. De bygger en service-kultur, og anerkjenner at kundeservicen starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og hvordan dette tas videre til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundeloyalitet, engasjement, innovasjon og salg.   ØK KUNDELOJALITETEN Tilfredse kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefaler virksomheten til sine venner og familie.   REDUSER KOSTNADENE FOR SALG Å forstå kundens behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe seg og beholde glade kunder.   SKAP HENVISNINGER Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer veldig god muntlig eller "ordet sprer seg" reklame, spesielt med dagens sosiale medier.   TILBAKEMELDINGER OG INNOVASJON Kunder er din største kilde til tilbakemeldinger for å bidra til forbedringer og generere innovative løsninger for å dekke deres behov.   GI LEGENDARISK KUNDESERVICE Vi vet at å levere god kundeservice er viktig for suksessen til virksomheten din, men å skape en service-kultur kan være en utfordring. Vårt Legendary Service-treningsprogram lærer dine medarbeidere hvordan du konsekvent leverer eksepsjonell service som gjør at du beholder kundene dine og skaper et reell konkurransefortrinn for virksomheten din.   Kursavgiften inkluderer: - Kursmateriell - Lunsj - Kaffe/te /frukt gjennom dagen     [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 5 000 kr
Hvordan håndtere utagerende adferd i et arbeidsmiljøperspektiv? [+]
Det er mange yrkesgrupper som utsettes for utagerende atferd i løpet av arbeidshverdagen fra bruker, klienter, pårørende eller miljøet rundt. Det betyr ikke at vi skal akseptere vold og/eller trusler om vold men ha kunnskap og ferdigheter til å håndtere disse situasjonene slik at man blir tryggere på seg selv og sine omgivelser. Hva har jeg lov til å gjøre og hva ikke? Hva sier Arbeidsmiljøloven og forskrifter om dette? Hva sier opplæringsloven/helse og omsorgstjenesteloven? Hva når brukers/pasient/klients/kundens og ansattes rettigheter oppleves å være i konflikt med hverandre? Hvem og hvordan settes grensen for hvor langt den ansatte skal strekke seg? Er det opp til den enkelte ansatte i den enkelte situasjonen ut ifra egne vurderinger? Har din virksomhet behov for et mer tilpasset opplegg kommer vi gjerne til dere. Ta i så fall kontakt på kurs@arbeidsmiljo.no for informasjon og tilbud. [-]
Les mer
Nettstudie 16 000 kr
Kurset setter deg inn i de grunnleggende reglene som saksbehandling innen helse- og omsorgssektoren. [+]
Kurset setter deg inn i de grunnleggende reglene som saksbehandling innen helse- og omsorgssektoren. Det er økende krav til forvaltning og tjenesteyting på dette området, ikke minst siden samhandlingsreformen trådte i kraft. God forståelse av hvordan lover og forskrifter regulerer befolkningens rettigheter og plikter er en grunnforutsetning for å kunne yte forsvarlige tjenester og utøve forsvarlig saksbehandling. Studiet gir grunnleggende saksbehandlerkompetanse og kvalifiserer deg for arbeid innen dette feltet. Kursets hovedmål er å gi studentene en oversikt over rettigheter og plikter i helse- og omsorgstjenesten. Studiet skal videre bidra til at studentene får kunnskaper om og ferdigheter til å forvalte helse- og omsorgstjenestene. Velferd og rettssikkerhet henger sammen: velferd sikres gjennom lovfestede rettigheter til ytelser og tjenester for dem som har behov for dette og saksbehandlingsreglene ivaretar rettssikkerheten gjennom en rekke krav som stilles til forvaltningen ved tildeling og fordeling av disse ytelsene og tjenestene.     Nivå: Yrkesrettet utdanning         Studietid:   Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   6     Eksamen:   Kurset har ikke eksamen.     Pris:   Pris 16 000,- Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
2 dager 10 200 kr
Kurset gir en helhetlig oversikt over et svært bredt fagfelt, med vekt på innholdet i de enkelte fagdisiplinene innen HR og sammenhengene mellom dem. [+]
Er du ny i HR-rollen og har behov for en innføring i HR-prosessene og få oversikt over HR-området? Eller er du alene i HR eller du skal etablere HR-funksjonen i egen virksomhet? Da kommer ofte spørsmål om hvor du skal starte og hvordan du skal organisere arbeidet. På dette kurset får du: En konkret gjennomgang av det grunnleggende i HR-arbeidet Dele erfaringer med kursholder og andre kursdeltakerne Praktiske eksempler på hvordan du kan gjennomføre HR-arbeidet i egen virksomhet Etter kurset har du oversikt over HR-området og sammenhengen mellom de ulike områdene. Gjennom dette vil du også få innsikt i ulike HR-roller og rollekonflikter som kan oppstå. Du vil forstå målene for HR og kjenne til praktisk gjennomføring av sentrale HR-prosesser. Kurset gir en grunnleggende innføring på følgende områder: Arbeidsrett, arbeidsmiljøloven og HMS Personalpolitikk Rekruttering og introduksjon av nyansatte Kompetanseutvikling Prestasjon og belønning Avvikling av arbeidsforhold Organisasjon, endring og ledelse Strategisk HR HR-roller og kompetanser Måling og analyse Ressursplanlegging   Du tar med strategi-, visjon- og verdidokumenter fra din virksomhet for optimalt læringsutbytte.  Dette brukes under øvelser, og gir deg muligheten til å jobbe praktisk og effektivt med forankring i egen organisasjon og virkelighet. Kurset vil være en blanding av forelesning og deltakeraktivitet, der det legges opp til dialog og praktiske øvelser. Etter kurset kan du som medlem i HR Norge gratis kontakte kursholder for råd og veiledning knyttet til praktisk gjennomføring i din egen virksomhet. Dersom du ønsker fordypning på noen av områdene, har HR Norge andre kurs som ivaretar dette. [-]
Les mer
Julelunsj for Norsk helsenett SF.  [+]
Julelunsj for Norsk helsenett SF.  [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 42 500 kr
Utdanningen gir deg kunnskap om statsrett og forvaltningsrett, sentrale lover som Grunnloven, forvaltningsloven og offentleglova, saksbehandlingsregler og arkiv. [+]
Denne fagskoleutdanningen er rettet mot deg som ønsker en jobb der du deltar i beslutningsprosesser for arbeidsgiver. Utdanningen retter seg primært mot saksbehandling i offentlig forvaltning og gir deg kunnskap om både statsrett og forvaltningsrett, sentrale lover som Grunnloven, forvaltningsloven og offentleglova, saksbehandlingsregler og arkiv.   På fagskoleutdanningen saksbehandler lærer du å vurdere om offentlige vedtak oppfyller kravet til forsvarlig saksbehandling i henhold til forvaltningsloven. Du lærer også om habilitet og taushetsplikt, samt hvordan forvaltningen skal legge til rette for at partene skal kunne ivareta sitt eget beste og prosesser ved klagebehandling. Du vil lære og forstå verdien av juridisk metode ved løsning av juridiske spørsmål, samt få innblikk i hvordan kommunikasjon påvirker din rolle som saksbehandler. Studiet gir deg også nødvendig kompetanse innen bruk av bransjerelevante programvarer samt kjennskap til saks- og arkivsystem. Sistnevnte er en forutsetning for å kunne arbeide med saksbehandling i offentlig forvaltning. Forelesere er jurister og advokater med faktisk bakgrunn som saksbehandlere. Dette er helt nødvendig for at du som student på best mulig måte skal få knyttet sammen det teoretiske med de praktiske sidene ved å saksbehandle.   [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
4 timer
I samarbeid med Framtidsfylket inviterer vi til dagskurs i rekrutteringsstrategi i samarbeid med PwC og lokale næringsselskap. På kurset vil du få konkr... [+]
I samarbeid med Framtidsfylket inviterer vi til dagskurs i rekrutteringsstrategi i samarbeid med PwC og lokale næringsselskap. På kurset vil du få konkrete råd og tips om korleis bedrifta di kan gjere seg så attraktiv som mogleg på jobbmarknaden. Målet er at kandidatane skal stå i kø for å jobbe hos akkurat deg. Tema I løpet av kurset skal vi sjå på bedriftene sin eigen rekrutteringsstrategi og finne svar på: Kva kompetanse er det behov for? Har vi fokus på kort eller langsiktig rekruttering? Kor tid og korleis skal ein annonsere? Korleis tek vi i mot, tek vare på og takkar av dei tilsette? Kva har rekrutteringsstrategien å seie for bedrifta sitt omdømme på arbeidsmarknaden? Rekrutteringskommunikasjon Kurset vil også gi deg svar på kvifor målretta kommunikasjon mot jobbkandidatar er like viktig som kommunikasjon mot kundane: Kva er rekrutteringskommunikasjon og kvifor er det så viktig? Kva mål har vi med ulike kommunikasjonstiltak? Kva tiltak har bedrifta i dag? Kva målgrupper rettar vi oss mot? I kva kanalar bør vi vere for å nå dei rette jobbkandidatane? Tid og stad Leirvik i Sogn: 15. september i samarbeid med Akvahub. Sogndal: 20. september i samarbeid med Sogn Næring. Førde: 21. september i samarbeid med Sunnfjord Utvikling. Nordfjord: 28. september i samarbeid med Nordfjordakademiet. Når du melder deg på via oss betaler vi for ein deltakar frå kvar medlemsbedrift. Pris: 1700,- per deltakar. Enkel lunsj inkludert.  [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 7 600 kr
Skaff deg en solid basis og forståelse av det daglige arbeidet med digitale arkiv. Velg selv når, hvor og hvor raskt du jobber med kurset. [+]
Arkivskolen LIGHT er utviklet av NETTOPPlæring som har tilbudt nettkurs i over 24 år. Dra nytte av vår kompetanse og vi vil gi deg det faglige grunnlaget du trenger for å utføre en god jobb med dokumenthåndtering/arkiv i offentlig sektor.   Kurset tar utgangspunkt i en elektronisk hverdag og legger stor vekt på en praktisk vinkling av fagstoffet. Arkivskolen LIGHT har samme innhold som vårt nettkurs Arkivskolen, men er uten krav til innlevering av innsendingsoppgaver.   Kurset er inndelt i ti ulike temaer: Arkiv og dokumentasjon Dokumentene Journalføring Daglige arbeidsoppgaver Arkivkoder Periodisering Bevaring og kassasjon Innsyn og offentlighet Arkivplan Kvalitet i alle ledd   Formålet med kurset er å gi deg nødvendig faglig innsikt for å utføre en god jobb i det daglige arbeidet med elektronisk arkiv.   Du får: Innsikt i alle sentrale elementer i arkivfaget Innsikt i arkivtjenestens ansvar og arbeidsoppgaver Praktisk vinklet lesestoff Treningsoppgaver og kontrolloppgaver Faglig veiledning ved behov Større faglig trygghet og tyngde Bedre grunnlag til å gjøre gode faglige vurderinger En avsluttende emnetest   Fleksibilitet:  Du styrer selv når og hvor du jobber med kurset. Ved å bruke 6 måneder på kurset beregner vi 3 timers innsats pr uke. Det betyr at du har mulighet til å fullføre kurset raskere om du ønsker det.    Godkjenning:  Kurset godkjennes på bakgrunn av en avsluttende elektronisk test hvor minimum 80% av svarene må være korrekte. Det gis kursbevis ved bestått kurs. Ønsker du å fullføre vårt andre kurs Arkivskolen på et senere tidspunkt er det mulig.   Pris: Kr. 7600,- per deltaker.                                              Prisen inkluderer tilgang til nettkurs og faglig veileder i 6 måneder.   For mer informasjon, se vår nettside eller ta kontakt med oss på telefon 94018200.   [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 34 500 kr
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. [+]
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. Dette gir deg en rekke yrkesmuligheter, uavhengig av bransje og sektor.   Lønns- og personalskolen passer både for deg som ønsker en jobb innen lønn og personal, og for deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse innen fagområdet. Med denne utdanningen kan du videreutvikle deg i jobben og dokumentere kompetansen din. Dette er en praktisk og jobbrelatert utdanning som gir deg kunnskap om personaladministrasjon, personalutvikling og konflikthåndtering i en liten eller mellomstor bedrift, samt personalpolitikk i tråd med norsk yrkes- og arbeidslovgivning. Beregning av lønn og godtgjørelser lærer du gjennom praktisk bruk av et av Norges ledende regnskaps- og lønnsystemer - Tripletex.    Dette får du: En innføring i praktisk lønnsarbeid, bl.a. lønnskjøringer og lover/regler Bruk av digitale verktøy: Tripletex lønnsmodul og VISMA kompetanse oppslagsverk Gjennomgår viktige prosesser innen personaloppfølging og yrkes- og arbeidslovgivning Konflikthåndtering i organisasjoner er en sentral del av utdanningen     [-]
Les mer