Alle kategorier
Du har valgt: Administrasjon og HR
Nullstill
Filter
Ferdig

-

81 treff i Administrasjon og HR
 

Velkommen til årsmøte for PRO Vestland Opplæringskontor!       [+]
-      [-]
Les mer
Lysaker 2 dager 13 990 kr
16 Dec
På dette kurset lærer du om personvern for HR med fokus på arbeidsgiveres plikter, rettigheter og muligheter i den praktiske hverdagen. Kurset vil gi deg en oversikt og p... [+]
Temaer vil blant annet være: Oversikt over forpliktelser og rettigheter etter personopplysningsloven og personvernforordningen Arbeidsgivers adgang til å behandle arbeidstakeres personopplysninger, krav til samtykke og andre mulige behandlingsgrunnlag Arbeidsgivers adgang til å gjenbruke personopplysninger og utlevere til andre Diverse GDPR-dokumenter, herunder behandlingsprotokoll, personvernerklæring, databehandleravtale m.m. Bruk av databehandlere, herunder inngåelse av databehandleravtaler og andre tiltak. Arbeidsgivers aktivitetsplikter Lagring, arkivering og sletting Arbeidstakers rettigheter Mulige reaksjoner ved manglende etterlevelse av regelverket Personvern for HR gjennomføres med vekt på praktiske oppgaver som gir trening i bruken av gjeldende regelverk. Kurset er beregnet for alle som ønsker en bred og praktisk innføring i personvernregelverket rettet inn mot personalforvaltning. Du vil ha godt utbytte at kurset både om du er ny på området eller om du har erfaring.   [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 42 500 kr
Utdanningen gir deg kunnskap om statsrett og forvaltningsrett, sentrale lover som Grunnloven, forvaltningsloven og offentleglova, saksbehandlingsregler og arkiv. [+]
Denne fagskoleutdanningen er rettet mot deg som ønsker en jobb der du deltar i beslutningsprosesser for arbeidsgiver. Utdanningen retter seg primært mot saksbehandling i offentlig forvaltning og gir deg kunnskap om både statsrett og forvaltningsrett, sentrale lover som Grunnloven, forvaltningsloven og offentleglova, saksbehandlingsregler og arkiv.   På fagskoleutdanningen saksbehandler lærer du å vurdere om offentlige vedtak oppfyller kravet til forsvarlig saksbehandling i henhold til forvaltningsloven. Du lærer også om habilitet og taushetsplikt, samt hvordan forvaltningen skal legge til rette for at partene skal kunne ivareta sitt eget beste og prosesser ved klagebehandling. Du vil lære og forstå verdien av juridisk metode ved løsning av juridiske spørsmål, samt få innblikk i hvordan kommunikasjon påvirker din rolle som saksbehandler. Studiet gir deg også nødvendig kompetanse innen bruk av bransjerelevante programvarer samt kjennskap til saks- og arkivsystem. Sistnevnte er en forutsetning for å kunne arbeide med saksbehandling i offentlig forvaltning. Forelesere er jurister og advokater med faktisk bakgrunn som saksbehandlere. Dette er helt nødvendig for at du som student på best mulig måte skal få knyttet sammen det teoretiske med de praktiske sidene ved å saksbehandle.   [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord eller resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrif... [+]
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord og resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrift og fokuserer bl.a. på kundekontakt og service, og hvordan man kan motivere seg til å yte forventet service til en hver tid, og i en hver situasjon. Videre arbeider vi med endringer i rollen som kundeservicearbeider og jobber med det viktige førsteintrykket både på telefon og ”over disk”.    NÅR KUNNE DU SIST SKRYTE AV GOD SERVICE? Kundeservice-kurset Legendary Service®  lærer ledere og virksomhetens ansikt utad hvordan du konsekvent kan levere ideell service som vil holde på dine interne og eksterne kunder og skape et konkurransefortrinn for din virksomhet.   VERDIEN AV EN SERVICE-KULTUR Kunder skaper business . Bedrifter som gir god kundeservice, vet at deres medarbeidere og forholdene de bygger med sine kunder er virksomhetens viktigste eiendeler. De bygger en service-kultur, og anerkjenner at kundeservicen starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og hvordan dette tas videre til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundeloyalitet, engasjement, innovasjon og salg.   ØK KUNDELOJALITETEN Tilfredse kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefaler virksomheten til sine venner og familie.   REDUSER KOSTNADENE FOR SALG Å forstå kundens behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe seg og beholde glade kunder.   SKAP HENVISNINGER Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer veldig god muntlig eller "ordet sprer seg" reklame, spesielt med dagens sosiale medier.   TILBAKEMELDINGER OG INNOVASJON Kunder er din største kilde til tilbakemeldinger for å bidra til forbedringer og generere innovative løsninger for å dekke deres behov.   GI LEGENDARISK KUNDESERVICE Vi vet at å levere god kundeservice er viktig for suksessen til virksomheten din, men å skape en service-kultur kan være en utfordring. Vårt Legendary Service-treningsprogram lærer dine medarbeidere hvordan du konsekvent leverer eksepsjonell service som gjør at du beholder kundene dine og skaper et reell konkurransefortrinn for virksomheten din.   Kursavgiften inkluderer: - Kursmateriell - Lunsj - Kaffe/te /frukt gjennom dagen     [-]
Les mer
Oslo 1 dag 6 850 kr
24 Sep
29 Oct
26 Nov
Kurset har en praktisk tilnærming til det å gjennomføre en utvelgelsesprosess. Vi har fokus på intervjumetoder og intervjuteknikker. Kurset vil gjøre deg raskt bed... [+]
UTDRAG AV KURSINNHOLD: FORBEREDELSER • Rollen som rekrutterer og betydningen av gjennomføring av profesjonelle prosesser• Hvorfor vi velger feil (psykologi og feilkilder)• Hvordan forbedre prosessen (strukturet kompetansebasert rekrutteringsmetodikk)• Utarbeidelse av stillingsanalysen• Kompetansebegrepet i rekrutteringsprosessen• Bruk av kompetansekravene til å velge rekrutteringsmetode• Rekrutteringsmetodikk UTVELGELSESPROSESSEN • Feilkilder og fallgruver i utvelgelsesprosessen• Ulike utvelgelsesmetoders egnethet (validitet og reliabilitet)• Bruk av kompetansekravene fra stillingsanalysen i utvelgelsesprosessen• Vurdering og kategorisering av søknader• Riktig og feil bruk av magefølelse/intuisjon i utvelgelsen• Bruk av bakgrunnssjekk INTRODUKSJON TIL BRUK AV TESTVERKTØY • Valg av testverktøy• Feilkilder ved bruk av tester• Betydning av validitet, reliabilitet, korrelasjon og normgrupper• Evnetester• Personlighetstester, BIG5/FFM INTERVJUET • Intervjutyper• Intervjuteknikk• Forberedelse til intervjuet• Gjennomføring av intervju• Dårlige spørsmålstyper i intervjuet• Gode spørsmålstyper i intervjuet• Oppbygging av spørsmålssekvens• Intervjueradferd• Uformelle intervju• Førstegangsintervju• Dybdeintervju• Strukturert kompetansebasert intervju• Kompetansebasert vurdering av kandidaten • Forberedelse og gjennomføring av referanseintervjuet KANDIDATSAMMENLIGNING OG UTVELGELSE • Vurdering og bruk av kompetanser i kandidatvurderingen• Sammenligning av kandidaters kompetanse• Betydning av kompetansegap• Valg av kandidat MÅLGRUPPE HR-medarbeidere som ønsker å bygge opp kompetanse innenfor rekruttering og utvelgelse Ledere som selv ønsker å gjennomføre gode utvelgelsesprosesser,  For deg som vurderer en karriere innenfor fagområdet rekruttering & utvelgelse. BEGERNSET ANTALL DELTAKEREDet er begrenset antall deltakere på hvert av disse kursene. Dette er for å sikre en optimal dialog og individuell tilpasning til den enkelte deltakers behov og situasjon gjennom kurset. METODEKurset gjennomføres med en kombinasjon av teori, forelesning, og individuelle oppgaver. Praktisk gjennomføring av en utvelgelsesprosess står i fokus. Vi gir deg verktøy, hjelpemidler og maler som du kan bruke med en gang i prosessen. KURSLEDEREAlle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering, search og utvelgelse til daglig Ta kontakt hvis du ønsker tilbud på bedriftsinternt kurs. PRAKTISKE OPPLYSNINGERKurset gjennomføres i Raad Gruppens kurslokaler og går over 1 dag fra kl. 08.30-16.00. Kurset kan også gjennomføres som et bedriftsinternt kurs eller workshop. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
Varsling på arbeidsplassen: Hvem kan varsle, og hva betyr det for arbeidsgiver? [+]
Varsling på arbeidsplassen     * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Dette kurset er nyttig for deg som er leder i en virksomhet, enten mellomleder med personalansvar, eller som sitter i styret og/eller ledelsen med ansvar for rutiner og oppfølging av varslinger.    Kurset gir en grundig innføring i varslingsregelverket. Vi går gjennom hva som faktisk utgjør et varsel – og hva som faller utenfor – og hvilke rettigheter og plikter varsler har. Vi vil også gå gjennom arbeidsgivers aktivitetsplikt, herunder hvor grundige undersøkelser som kreves.   Kursinnhold: Varsling i arbeidsmiljølovens forstand  Varslervern Aktivitetsplikt for arbeidsgiver  Interne retningslinjer Oppfølging av innkommet varsel Oppfølging av omvarslede Kort om EUs varslingsdirektiv   [-]
Les mer
7 timer 3 400 kr
Dagskurs i forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen [+]
Opplever du fastlåste situasjoner og vedvarende gnisninger blant dine medarbeidere? En av fem arbeidstagere har sykmeldt seg som følge av dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Konflikter på arbeidsplassen er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer. Mange ledere skygger unna når det gjelder som mest. Selv om det er de ansatte som bærer ansvaret for å håndtere sine egne konflikter, så har lederen et overordnet ansvar for arbeidsmiljøet. Sunne organisasjoner holder kurs 8. mai i hvordan du kan håndtere krevende relasjoner og sviktende kommunikasjon på arbeidsplassen. Du lærer blant annet om dette: Når bør du gripe inn? Når bør man holde seg unna og la de involverte ordne opp selv? Hva handler konflikten egentlig om? Er det noens adferd eller organisatoriske ting som er kilde til konflikten? Når kan det være nyttig å involvere en nøytral tredjepart? Hvem bør man i så fall involvere (ledelse/verneombud/HR/tillitsvalgt/andre)? Hvilke behov har vi på arbeidsplassen, og hvordan møtes vi motstridende behov? Hvilke vanlige fallgruver er det verdt å unngå? Hvordan hindre at konflikten eskalerer, uten å være unnvikende?                        Konflikt mellom to vs konflikt mellom grupper. Ulik dynamikk, ulike løsninger? Hvordan skape gode retningslinjer for håndtering av konflikter på arbeidsplassen? Kurset gir en grundig innføring i hvordan ledere og ledergrupper konstruktivt kan håndtere konflikter på et tidlig tidspunkt, med og mellom medarbeidere. Du får konkrete verktøy for å skape en sunn samhandlingskultur og et godt beredskapssystem for eventuelle konflikter. Kursform: Kurset har én kursdag. Fyldig kurshefte følger med, der det også inngår nyttige tester og refleksjonsoppgaver. Kurset er et samarbeid mellom Sunne organisasjoner og HMS Norge. Når: 8. Mai 2019. Kursavgift: 3.400. For mer info: [email protected] [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 26 450 kr
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk og moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. [+]
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk og moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor.   Kontormedarbeider gir deg teoretisk og praktisk kunnskap om service- og kundebehandling, arkivering, regnskap, fakturering og rutiner knyttet til møtevirksomhet. Kurs i bruk av PC-verktøy inngår som viktige elementer, tilpasset dagens krav til en effektiv og kunnskapsrik kontormedarbeider. Gjennom utdanningen lærer du hvordan du opptrer smidigere, tryggere og mer effektivt på arbeidsplassen. Du blir bevisst på å utvikle dine individuelle ferdigheter, samtidig som du skal fungere i et godt samarbeid med dine kolleger. Du får kunnskap om endringsprosesser i arbeidslivet og lærer hvordan du og dine kolleger kan bidra til at slike prosesser fører til læring og utvikling på arbeidsplassen.   Vi tilbyr også studier i juridisk kontormedarbeider som fagskole, se mer informasjon på NKI.no.    [-]
Les mer
Lysaker 3 dager 17 790 kr
Kurset gir en grundig innføring i ulike sider ved rekrutteringsprosessen, og er aktuelt for alle som arbeider med rekruttering. [+]
Kursinnholdet dekker DNVs standard for rekrutteringspersonell som setter kravene til sertifiserte rekrutterere. HR Norge er godkjent kursleverandør. Kurset dekker blant annet følgende emner: Sammenhengen mellom virksomhetens strategi og behov for riktig kompetanse Etablering av standardiserte prosesser for rekruttering Hvordan tiltrekke seg kandidater Hvordan gjennomføre en jobbanalyse Hvordan gjennomføre en kost-/nytteanalyse for rekruttering Juridiske krav i rekrutteringsprosessen Bruken av ulike seleksjonsverktøy Biodata Intervju Testbruk i rekrutteringsprosessen Arbeidsprøver Referanseintervju og bakgrunnssjekk Jobbtilbud og avslag – endelig valg av kandidat og hvordan sikre en god kandidatopplevelse Onboarding – hva er det og hvilken verdi gir det? Sertifisering: Etter gjennomført kurs kan du ta sertifiseringseksamen hos DNV. DNV sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og kompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV sine nettsider Kostnader knyttet til sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 33 000 kr
Praktisk ledelse er en fleksibel og moderne lederutdanning som dekker viktige fagområder som en leder forventes å ha forståelse for. [+]
Dette er en utdanning for deg som er leder i dag og ønsker faglig påfyll, eller for deg som ønsker å ha et godt utgangspunkt for å jobbe som leder i fremtiden. Utdanningen gir deg solid innsikt i digitalt lederskap, selvledelse, relasjonsledelse, organisasjon- og ledelse, økonomi og markedsføring. Utdanningen er praktisk rettet med fokus på praktiske lederverktøy.   Praktisk ledelse er en fleksibel og moderne lederutdanning som dekker viktige fagområder som en leder forventes å ha forståelse for. Studiet gir 30 studiepoeng og er fordelt mellom fem emner: Digitalt lederskap og selvledelse Organisasjon og ledelse Økonomi Markedsføring Relasjonsledelse Moderne ledelse stiller høyere krav til formell utdanning og kunnskap om hvordan å lede forskjellige typer personer i forskjellige settinger. Denne utdanningen er fremtidsrettet og formaliserer kunnskapen din, noe som gir gode muligheter for å få lederstillinger og forfremmelse.   [-]
Les mer
Nettstudie 10 300 kr
Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. [+]
Det å skulle ansatte rett person, på rett sted til rett tid er av de mest utfordrende og kompliserte oppgavene en leder kan ha. Det er samtidig også en av de mest interessante.Kurset ‘Rekruttering og utvelgelse i praksis’ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder verktøy, maler og hjelpemidler du kan ta i bruk når du rekrutterer for egen virksomhet eller hvis du skal støtte andre i prosessen som rådgiver. Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. Bestått eksamen gir deg DNV GL – sertifikatet som sertifisert rekrutterer. Dette er et kvalitetsstempel i markedet og dokumenterer dine relevante kunnskaper innenfor fagområdet. Kurset er utviklet i samarbeid med konsulentfirmaet Raad Gruppen AS   Kurset passer for: HR-leder eller HR-medarbeider som ønsker å bygge opp kompetanse innenfor fagområdet rekruttering og utvelgelse . Ledere med personalansvar som selv skal ansette egne medarbeidere, og ønsker å gjennomføre rekrutterings- og utvelgelsesprosesser med høy kvalitet. Alle som ønsker å tilegne deg kompetanse for en karriere innenfor fagområdet rekruttering og utvelgelse        Nivå: Yrkesrettet utdanning         Studietid:   Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til [email protected] Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   4         Pris: Pris 10 300,- Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende kunnskaper i programmering Innleveringer: 8 av 12 øvinger er obligatorisk. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers individuell skriftlig eksamen. Ansvarlig: Jostein Lund Eksamensdato: 04.12.13         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Kontorautomasjon skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare funksjonen til sentrale objekter i Excel- forklare oppbygningen av objekter i objekthierarkiet til VBA- beskrive forskjellen mellom funksjoner og prosedyrer FERDIGHETER:Studenten kan:- automatisere oppgaver ved å spille inn makroer i Excel- lage og endre på makroer ved hjelp av utviklingsmiljøet i Excel- benytte innebygde og lage egendefinerte funksjoner- starte en oppgave basert på en hendelse eller en knapp i regnearket- lage kode som genererer grafikk og diagrammer- importere og eksportere data til og fra regnearket- bruke pivottabeller for å generere rapporter GENERELL KOMPETANSE:- Studenten får en forståelse av fordelene med automatisering av oppgaver i et regneark. Innhold:Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle brukergrensesnitt, grafikk og diagrammer, import og eksport av data, pivotobjekter, praktiske eksempler.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Kontorautomasjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
3 timer 2 990 kr
Kurs i arbeidsmiljølovens bestemmelser. Reglene om arbeidstid er kompliserte. For en arbeidsgiver er det viktig å kjenne til arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeid... [+]
Flere saker har havnet i media fordi medarbeidere har følt seg utnyttet og jobbet mer enn lovens bestemmelser tilsier. I andre tilfelle kan manglende kunnskap føre til høyere lønnsutbetaling enn det arbeidsavtalen tilsier.   Vil du lære mer om arbeidsmiljølovens bestemmelser? Vi tilbyr et tre timers innførings- og oppfriskningskurs i arbeidsmiljølovens kapittel 10 om arbeidstid.   Utbytte av kurset Etter kurset vil du være i stand til å vurdere om egne arbeidstidsordninger er innenfor lovens bestemmelser. NB! Kurset går ikke igjennom turnusspørsmål. Overblikk over kurset Alminnelig arbeidstid Pauser og hviletid Overtid og merarbeid Gjennomsnittsberegning Natt-, søn- og helgedagsarbeid Rett til redusert arbeidstid Rett til fleksibel arbeidstid Kursholdere Rådgiverne Mette B. Persson og Anita Hegg, Virke Kursform Kurset gjennomføres som et seminar med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner og erfaringsdeling. [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 7 600 kr
Skaff deg en solid basis og forståelse av det daglige arbeidet med digitale arkiv. Velg selv når, hvor og hvor raskt du jobber med kurset. [+]
Arkivskolen LIGHT er utviklet av NETTOPPlæring som har tilbudt nettkurs i over 24 år. Dra nytte av vår kompetanse og vi vil gi deg det faglige grunnlaget du trenger for å utføre en god jobb med dokumenthåndtering/arkiv i offentlig sektor.   Kurset tar utgangspunkt i en elektronisk hverdag og legger stor vekt på en praktisk vinkling av fagstoffet. Arkivskolen LIGHT har samme innhold som vårt nettkurs Arkivskolen, men er uten krav til innlevering av innsendingsoppgaver.   Kurset er inndelt i ti ulike temaer: Arkiv og dokumentasjon Dokumentene Journalføring Daglige arbeidsoppgaver Arkivkoder Periodisering Bevaring og kassasjon Innsyn og offentlighet Arkivplan Kvalitet i alle ledd   Formålet med kurset er å gi deg nødvendig faglig innsikt for å utføre en god jobb i det daglige arbeidet med elektronisk arkiv.   Du får: Innsikt i alle sentrale elementer i arkivfaget Innsikt i arkivtjenestens ansvar og arbeidsoppgaver Praktisk vinklet lesestoff Treningsoppgaver og kontrolloppgaver Faglig veiledning ved behov Større faglig trygghet og tyngde Bedre grunnlag til å gjøre gode faglige vurderinger En avsluttende emnetest   Fleksibilitet:  Du styrer selv når og hvor du jobber med kurset. Ved å bruke 6 måneder på kurset beregner vi 3 timers innsats pr uke. Det betyr at du har mulighet til å fullføre kurset raskere om du ønsker det.    Godkjenning:  Kurset godkjennes på bakgrunn av en avsluttende elektronisk test hvor minimum 80% av svarene må være korrekte. Det gis kursbevis ved bestått kurs. Ønsker du å fullføre vårt andre kurs Arkivskolen på et senere tidspunkt er det mulig.   Pris: Kr. 7600,- per deltaker.                                              Prisen inkluderer tilgang til nettkurs og faglig veileder i 6 måneder.   For mer informasjon, se vår nettside eller ta kontakt med oss på telefon 94018200.   [-]
Les mer
4 timer
I samarbeid med Framtidsfylket inviterer vi til dagskurs i rekrutteringsstrategi i samarbeid med PwC og lokale næringsselskap. På kurset vil du få konkr... [+]
I samarbeid med Framtidsfylket inviterer vi til dagskurs i rekrutteringsstrategi i samarbeid med PwC og lokale næringsselskap. På kurset vil du få konkrete råd og tips om korleis bedrifta di kan gjere seg så attraktiv som mogleg på jobbmarknaden. Målet er at kandidatane skal stå i kø for å jobbe hos akkurat deg. Tema I løpet av kurset skal vi sjå på bedriftene sin eigen rekrutteringsstrategi og finne svar på: Kva kompetanse er det behov for? Har vi fokus på kort eller langsiktig rekruttering? Kor tid og korleis skal ein annonsere? Korleis tek vi i mot, tek vare på og takkar av dei tilsette? Kva har rekrutteringsstrategien å seie for bedrifta sitt omdømme på arbeidsmarknaden? Rekrutteringskommunikasjon Kurset vil også gi deg svar på kvifor målretta kommunikasjon mot jobbkandidatar er like viktig som kommunikasjon mot kundane: Kva er rekrutteringskommunikasjon og kvifor er det så viktig? Kva mål har vi med ulike kommunikasjonstiltak? Kva tiltak har bedrifta i dag? Kva målgrupper rettar vi oss mot? I kva kanalar bør vi vere for å nå dei rette jobbkandidatane? Tid og stad Leirvik i Sogn: 15. september i samarbeid med Akvahub. Sogndal: 20. september i samarbeid med Sogn Næring. Førde: 21. september i samarbeid med Sunnfjord Utvikling. Nordfjord: 28. september i samarbeid med Nordfjordakademiet. Når du melder deg på via oss betaler vi for ein deltakar frå kvar medlemsbedrift. Pris: 1700,- per deltakar. Enkel lunsj inkludert.  [-]
Les mer