IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Adobe InDesign og InCopy
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Oslo 5 dager 24 750 kr
26 Aug
23 Sep
28 Oct
På dette 5-dagers kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for se... [+]
Bli Qross Digital Marketing Certified   På dette 5-dagers kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for selskapet ditt. I tillegg vil du få opplæring i hvordan du selv kan håndtere annonsering, strategi, analyse, sosiale medier og søkemotoroptimalisering, som er nøkkelkunnskaper i en hvilken som helst bedrift i dag.   Hvorfor velge dette kurset i Digital markedsføring? Dette er et svært attraktivt kurs å ha på din egen CV. Du vil lære deg å forstå digitale medier, samtidig som du vil lære hvordan du kan gjøre viktige beslutninger selv. Du vil forstå hvordan du jobber hands-on med flere viktige plattformer. Du vil få veiledning og praktiske eksempler du kan ta med deg videre til ditt eget selskap.   Kursinnhold I dette kurset vil du lære alt fra hvordan du legger en god digital strategi til hvordan du gjennomfører disse tiltakene på egenhånd. Dag 1 - Digital strategi Oversikt over det digitale bildet Viktige verktøyer for å lykkes digitalt Kartlegging av brukerne på digitale flater Introduksjon til samling av data Bruk av analyseverktøyer Bruk av annonseplattformer Slik måler du verdien av hver trafikkilde Slik tar du selskapet fra A-Å For de som ønsker kun denne dagen tilbyr vi dette som et eget 1-dags kurs i digital strategi. Dag 2 - Google søk Hvordan fungerer Google? SEO: Fortjente posisjonerHva er søkemotoroptimalisering? Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater Teknisk SEO Lage innhold basert på søke-etterspørsel Lenker og sosiale medier Google AdWords: Betalte posisjonerBasic gjennomgang av Google AdWords, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi. Praktiske eksempler til hvordan AdWords fungerer. Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google AdWords. Vi viser hvordan du får en positiv ROI med AdWords. Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett. Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse. Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din. Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto. Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt. Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.  Dag 3 - Sosiale medier Basic gjennomgang av Facebook, Instagram, LinkedIn, SnapChat og YouTube-annonsering, og hvordan kanalene passer inn i din markedsstrategi. Praktiske eksempler til hvordan annonsering i  sosiale medier fungerer. Lage annonser som du lykkes med. Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse. Veien videre og strategier for å oppnå suksess med sosiale medier. Strategi til hvordan du bygger et community Dag 4 - Sporing, analyse og rapportering Kom i gang med Google Analytics Sporing med Facebook pixel Introduksjon til Google Tag Manager Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking) Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak Dag 5 - Digital strategi og oppsummering Slik optimaliserer du trafikken og databsen din med A/B-testing, CRO og CRM Introduksjon til epost-markedsføring Gjennomgang av caser fra den virkelige verden Innsikt i trender som du kan kombinere med de viktige kunnskapene du har tilegnet seg Veien videre for å utvikle selskapet på sikt   Internkurs i Digital markedsføring Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 6 640 kr
03 Sep
15 Oct
12 Nov
Ønsker du å lage tiltrekkende annonser, brosjyrer, nyhetsbrev eller andre typer flersidige, grafiske dokumenter? Da er dette Adobe InDesign Grunnkurset for deg! [+]
InDesign kurs - Grunnleggende Dag 1 - Bli kjent med programmet og lage annonse på en side. Teori Farger. Få oversikt over farger og fargekoder. Vektorgrafikk og punktgrafikk. Hva er forskjellen? Vi ser på fordeler og ulemper med formatene Bildeformat. Litt om de vanligste formatene, størrelse og oppløsning Tekst. Hvilke skrittyper passer best til hvilket bruk? Gjøre InDesign personlig Typiske fallgruver som hindrer deg å ta glede av programmet. Sette opp riktige målenheter og språk Nytt dokument. Hvordan lage og tilpasse nye dokumenter med marger, spalter, sidevisning med mer? Tilpasse arbeidsmiljøet. Flytte på paletter og lagre egne oppsett tilpasset dine behov Arbeidsmiljø Menyer og paletter. Hva inneholder disse, og hvordan får du fram det du ønsker? Navigering og zoom. Fokuser på det du jobber med, se helheten, og gjør dette raskt og effektivt Adobe Bridge. Introduksjon til programmet som organiserer og forhåndsviser filer og gjør det enklere for deg å jobbe Ord og uttrykk. Forklaring av vanlige begreper brukt i programmet og hos trykkerier Jobbe med figurer og rammer Lage figurer som skal inneholde tekst, bilde eller farge Størrelse og form. Tilpasse størrelse og form på figurer Gruppering. Slå sammen og løse opp figurer i gruppe Rammer. Bruke de forskjellige rammeverktøyene for effektiv og solid jobbing Farger, fyll og strek Fyllfarger. Legge fyllfarger med og uten effekter i figurer Strekfarger. Legge farge, tykkelse og stil på streker og linjer rundt figurer Fargeprøver. Definere og lagre farger du skal bruke mye og gjøre de lett tilgjengelige Fargebruk. Lage fargeprøver for å jobbe kun med matchende farger/firmafarger Tekst Tekstverktøy. Vi ser på de forskjellige tekstverktøyene og hvordan disse utnyttes optimalt Tekstformatering. Ta full kontroll på teksten og gjør den maksimalt lesbar og tiltrekkende Importere tekst. Hvor henter du teksten fra, og hvordan vil du den skal se ut i InDesign Kreative tekstmuligheter. Vi ser på triks og verktøy som gir deg flere muligheter med tekst Bilder Importere bilder. Du setter inn bilder og sjekker kvaliteten Størrelse og utsnitt. Du lærer å tilpasse bildet effektivt og perfekt til ditt dokument Gjennomsiktighet. Hvilke muligheter har du, og hvordan vil det se ut på trykk? Dag 2 - Flersidige dokumenter, maler, endring av standarder, tekststiler og teori Flersidige dokumenter og maler Organisere sider. Hvordan får du kontroll på flere sider og hvordan utnytter du sidepaletten til det fulle? Redigere maler. Sett inn sidetall, profesjonell topptekst og bunntekst og grafikk som skal dukke opp på alle eller flere sider i dokumentet Ingen mal uten unntak. Fjerne mal fra enkeltsider og endring av malelementer på en side Tips og triks. Hvordan bør du tenke for å jobbe effektivt med flere sider? Sidemaler. Hvordan opprette, bruke og endre sidemaler? Tekst og avsnittsstiler Introduksjon. Hva er fordelene med å bruke tekststiler og avsnittsstiler? Overskriftsstiler. Hvordan opprette, bruke og endre avsnittstiler på en effektiv måte? Tekststiler. Hvordan opprette, bruke og endre tekststiler for å utheve ord med samme formatering på hele dokumentet? Utvidede muligheter Tekstflyt. Hvordan skal tekst forholde seg til bilder og figurer med enkle eller spesielle former? Effekter. Gi figurer og tekst effekter for å gi dokumentet ett grafisk løft Lagringsvarianter. Lære å lagre i alle de viktige formatene   6 gode grunner til å delta 1. Du vil bli kjent med de vanligste funksjonene i InDesign 2. Lær effektive arbeidsmetoder som letter arbeidshverdagen din 3. Du vil lære enkle, grafiske triks som gjør utseendet på dine brosjyrer og annonser mer tiltrekkende 4. Få forståelse for begreper om formater og fargetrykk som brukes i InDesign og av trykkerier 5. Du vil kunne lage tekststiler og fargeprøver for å få et gjennomført og helhetlig design på dokumentet ditt 6. Du vil lære å ferdigstille PDF-filer for trykk Forkunnskap: Grunnleggende Windowskunnskap, samt kjennskap til Office-programmer. NB! Har du aldri jobbet med Adobe eller synes at Adobe er utfordrende vil vi anbefale deg å delta på Adobe introduksjonskurs. Varighet: 2 dager   [-]
Les mer
Nettkurs 7 timer 299 kr
Lær Adobe InDesign på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Adobe InDesign er et bransjeledende verktøy for sidedesign og -layout som gjør det mulig å designe og publisere alt fra trykte bøker og brosjyrer til digitale tidsskrifter, iPad-applikasjoner, e-bøker og interaktive PDF-dokumenter. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom programmet, og lære deg alt du trenger for å få maksimalt ut av Adobe InDesign. I starten av kurset blir du kjent med Adobe InDesign og alle verktøy, paneler og menyer. Deretter lærer du alle grunnleggende ferdigheter som må på plass for at du skal kunne bruke InDesign på en effektiv måte. Dette omfatter hvordan du lager et dokument, legger til tekst og bilder, bruker kolonner og stiler, m.m. Avslutningsvis lærer du hvordan man klargjør et prosjekt for print. Innhold Du lærer hvordan Adobe InDesign er organisert Du lærer hvilke paneler og verktøy som er tilgjengelig Du lærer å legge til tekst, bilder, kolonner Du lærer å lage og bruke stiler Du lærer å lage tabeller Du lærer å lage en innholdsfortegnelse Du lærer å eksportere et prosjekt klargjort for print [-]
Les mer
Oslo 3 dager 8 990 kr
28 Aug
18 Sep
16 Oct
Kurset setter deltakerne i stand til å lage egne trykksaker fra bunnen av og følge prosessen helt fram til utskrift, pdf-dokument eller klargjøring for trykkeri. [+]
Lær å lage profesjonelle trykksaker fra bunnen av!   Adobe InDesign Grunnkurs - Modul 1 er et 3-dagers kurs i Adobe InDesign som setter deltakerne i stand til å lage eget materiale fra bunnen av og følge og kvalitetssikre prosessen helt fram til utskrift, PDF-dokument, digital distribusjon eller klargjøring for trykkeri.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset i Adobe InDesign? Vi gjennomgår hele den kreative prosessen og viser deg hvordan du kan utnytte Adobe InDesign  til effektiv produksjon ved å lage gode maler, arbeidsprosesser og stiler for tekst, typografi og bilder. Kursoppgavene er basert på konkrete, realistiske oppgaver, og omfatter blant annet produksjon av brosjyrer, plakater, posting til sosiale magasin, annonser og lignende.   Kursinnhold Bli kjent med arbeidsområde, menyer, paneler og verktøy Opprette og tilrettelegge nye dokumenter Maldokumenter og mastersider Jobbe med tekst- og grafikkrammer, behandle store tekstmengder effektivt Jobbe med bilder, organisering og enkel redigering av bilder i Photoshop/Bridge. Importere og behandle tekst Typografi Tekststiler: Hvorfor og hvordan Tegneverktøy, arbeide med farger og effekter Kvalitetskontroll og eksport til PDF Tilpasse arbeidsområdet   Internkurs i Adobe InDesign Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 6 450 kr
14 Aug
05 Sep
10 Oct
Mange vet fortsatt ikke hva det er, men Google Tag Manager er kommet for å bli. Google Tag Manager kurs er et 1-dags kurs hvor du lærer hvordan du kan spare tid og i ti..... [+]
Effektiviser din markedsføring med Tag Management!   Mange vet fortsatt ikke hva det er, men Google Tag Manager er kommet for å bli. Google Tag Manager kurs er et 1-dags kurs hvor du lærer hvordan du kan spare tid og i tillegg effektivisere din markedsføring med Tag Management!   Hvorfor velge dette kurset i Google Tag Manager? Google Tag Manager er et relativt nytt verktøy for mange. Det har eksistert siden 2012, men det er fremdeles mange som ikke har tatt det i bruk. Siden 2012 har det skjedd store endringer med Tag Manager som verktøy, og i dag er det vanvittig enkelt å ta i bruk. Tag Manager hjelper deg å samle alle tagger og script på en plass. Mange synes det er komplisert med "piksler", tagger og script som skal legges rundt på nettstedet, og dette er en reell utfordring med tanke på hvordan nesten alle verktøy, tjenester og annonseplattformer krever at man implementerer en kodesnutt på siden sin. Tag Manager lar deg samle alt dette i en svært brukervennlig og trygg tjeneste slik at du kan løsrive deg fra webutviklere og enklere ta kontroll selv.   Kursinnhold Effektmåling og optimering av digitale kampanjer Hvordan måle effekt av og optimere digitale kampanjer Hvordan Google Analytics kan hjelpe deg å kjøpe bedre trafikk i f.eks. AdWords Dra full nytte av Facebook Custom Audiences, og gjør smart retargeting basert på brukerens adferd. Google Tag Manager Hva er Google Tag Manager og hvordan fungerer det? Hvordan sette opp og bruke Google Tag Manager for å spare tid Noen knep du selv kan gjøre i Google Tag Manager for å bli bedre på Google Analytics, Facebook, mv. Implementering og testing av Google Tag Manager Hvordan sette opp en konto, best practices Installere Tag Manager på et eller flere nettsteder Testing (preview-mode) og nettleser-plugin?en «Google Tag Assistant» Data layers: Hva det er, og hvorfor det kommer til å gjøre deg proff «over natten» Hva er et "data layer"? Hvordan lage et data layer Hvordan bruke et data layer Praktisk Øvelse Få hjelp med å sette opp din egen Google Tag Manager-konto for å teste, eller klikk deg rundt i en test-konto for å lære deg mer før du setter i gang selv Bruke "Preview"-modus for å teste at Google Tag Manager fungerer på nettstedet ditt Gjør egne endringer, eksperimenter og få hjelp til alt du lurer på   Internkurs i Google Tag Manager Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 6 840 kr
17 Sep
25 Nov
Ønsker du å kunne lage store og gjennomførte dokumenter i InDesign? Ønsker du å lage mer avanserte maler som gjør produksjonen av nye dokumenter raskere og mer effe... [+]
InDesign kurs - Videregående Dag 1 - Jobbe kreativ og effektiv. Arbeidsmiljø Menyer og paletter. Hva inneholder disse, og hvordan får du fram det du ønsker? Tilpasse arbeidsmiljøet. Flytte og endre på paletter og lagre flere personlige oppsett Navigering og zoom. Fokus på tidsbesparende teknikker og hurtigtaster Ord og uttrykk. Forklaring av flere begreper brukt i programmet og hos trykkerier Lage egendefinerte former ved bruk av penneverktøy Hva bruker man penneverktøyet til, og hva er ankerpunkt og baner? Tegne egendefinerte former. Bruke penneverktøyet og andre verktøy for å opprette baner og figurer Effektiv tastaturbruk. Benytte seg av CTRL, SHIFT og ALT for å jobbe effektivt og bruke avanserte tegneteknikker Redigere figurer. Konvertere, legge til, trekke fra og redigere ankerpunkter Jobbe med avanserte figurer og rammer Smøre sammen figurer. Kombinere figurer for å skape nye, for så å sette bilder inn i disse Organisering. Få lik avstand, justering og forhold mellom figurer Gruppering. Slå sammen og løse opp figurer i gruppe Rammer. Bruke de forskjellige rammeverktøyene for effektiv og solid jobbing Tekst Tekstverktøy. Vi ser på de forskjellige tekstverktøyene og hvordan disse utnyttes optimalt Tekstformatering. Ta full kontroll på teksten og sett standarder for å jobbe effektivt Importere tekst. Hvor henter du teksten fra og hvordan kan du styre importeringen til InDesign for å få med akkurat det du ønsker? Kreative tekstmuligheter. Vi ser på triks og verktøy som gir deg flere muligheter med tekst Bilder Importere mange bilder. Jobbe maksimalt effektivt med bilder og tilpasse disse raskt til rammer for å få nøyaktig det utsnittet du ønsker Størrelse og kvalitet. Du lærer å tilpasse bildet effektivt og perfekt til ditt dokument Farger og gjennomsiktighet. Hvilke muligheter har du og hvordan vil det se ut på trykk? Teori. Hvilket format er best å bruke, samt teori om formater og fargemoduser Tekstbryting. Enkel og avansert tekstbryting og hvordan man unngår problemene som kan dukke opp når du jobber med det. Dag 2 - Jobbe med store dokumenter Bygge opp flere profesjonelle maler og sette standarder Grunnprinsipper. Hvordan bør du tenke når du skal bygge opp en mal? Farger. Sørge for at korrekte farger ligger inne i malen Spalter og marger. Ha definerte og varierende spalter og marger i de forskjellige malene og undermaler Tekststiler. Sette standarder for utheving av tekst og til bruk i nøstede stiler Avsnittsstiler og nummerering. Organisere og utforme smakfulle overskrifter med nummerering og sette standarder for tekst generelt Innholdsfortegnelse. Sette inn automatisk innholdsfortegnelse med grunnlag i overskrifter og styre utseende på innholdsfortegnelsen med helt egne avsnittsstiler Bakgrunnsgrafikk og unntak. Legge inn alt fra heldekkende sidefarger og automatisk sidetall til å lage egne maler for sider som skal skille seg ut Hjelpelinjer. Sette inn horisontale og vertikale hjelpelinjer og bruke disse for å skape et mer spennende design Lage en profil, som du kan dine farger og fonter slik at du skal spare tid på og finne de fram for hver gang. Se på hvordan man kan dra mest mulig nytte av å jobbe med flere maler samtidig. Teori Fargestyring. Laste ned fargeprofiler og installere de. Konvertere hele Indesign-dokumenter til PDF-filer med utfallende grafikk skjærekanter og riktig fargeprofil Vektorgrafikk og punktgrafikk. Hva er forskjellen? Vi ser på fordeler og ulemper med formatene Tekst. Hvilke skrittyper passer best til hvilket bruk? Typografiregler og tips ICC profiler. Bli tryggere på at det du sender fra deg vil bli trykket på riktig måte Tabeller Lage ny tabell Tabellinnstillinger Tilpasse og formatere tabellen Sette inn tabeller fra Word og Excel Fletting Introduksjon og forberedelse. Hvordan fungerer fletting i InDesign, og hva må være på plass før du starter en masseutsendelse? Tekst. Sette inn automatiske felter som henter informasjon som navn og adresse fra lister Bilde. Sette inn felter som henter bilder fra en mappe og hvordan sette standardjustering for bildene Utføre flettingen. Lage visittkort og brev. Enkeltsider eller mange på hver side Utvidede muligheter Avanserte effekter. Ta full kontroll på figurer og teksteffekter for å gi dokumentet ett grafisk løft Lagringsvarianter. Lagre som PDF, mal, dokument og package, og hvilke innstillinger man har for å tilpasse disse Programmer. Hvilket Adobeprogram gjør hvilken jobb, og hvordan kombinere programmene for å jobbe mest mulig effektivt?   6 gode grunner til å delta 1. Du vil utforme maler med varierende grafikk, spalteoppsett, topp- og bunntekst 2. Du vil kunne lage innholdsfortegnelse og andre elementer som gir et solid og helhetlig inntrykk 3. Du vil lære om fargebruk, fargeprofiler, bildeformater, vektorgrafiske formater og andre temaer som er aktuelle når man jobber opp mot trykkerier 4. Du vil kunne sette standarder for farger, overskrifter, figurer og tabeller 5. Du vil lære effektive arbeidsmetoder som gir deg flere kreative muligheter og løsninger 6. Du vil kunne flette et InDesign-dokument opp mot en adresseliste for å lage innbydelser, visittkort med bilde eller brev for masseutsendelser Forkunnskap: På nivå med KnowledgeGroup sitt grunnkurs i Indesign, eller tilsvarende kjennskap til programmet. Varighet: 2 dager   [-]
Les mer
2 dager 8 500 kr
Etter fullført kurs skal du beherske mulighetene Final Cut Pro. [+]
• Final Cut grensesnitt & funksjoner oversikt som: Fordeler av “magnetic timeline”, “connected clips & secondary storyline”, lyd og “roles”• Final Cut keyboard shortcuts• Import og organisasjon av videofiler i “library” med “keywords”• Klipp av en videoreportasje med innklippsbilder, intervju, voiceover og logo/ grafikk• Sync av ekstern lyd• Flerkameraklipping med “Multicam”• Fargekorrigering• Lydmiks og lydforbedring• Enkle “Film looks” effekter og justering av effekter• 2D og 3D tekst, legge på navn og tittel, enkel keyframeing & animasjon av logo og grafikk• Eksport Dag 2: Fordypning i FCPX og Motion 5 for å bygge et sett av animasjoner og grafikk for lynrask produksjon av et TV-program / YouTube video-serie • Avanserte video- og grafikk-komposisjoner med flere lag• Triks til å overkomme begrensningene i “magnetic timeline”• Anonymisering av ansikter og nummerskilt• Motion: Tilpassning av FCPX “Transitions” og “Titles” i Motion 5 for å skape egne design på en enkel måte• Motion 5: 2D animasjoner og tekst tracking• Motion 5: Enkle 3D animasjoner og kamera• Motion 5: Keyframes og Behaviors• Motion 5: Vi kombinerer alt vi lærer om Motion 5 og skaper grafiske elementer for et TV-program / YouTube video-serie som logo-intro-animasjon, lower-third, custom transitions/logo stinger.• Motion 5: Publisering til FCPX for lynrask produksjon i framtiden [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 2 000 kr
Grunnkurs for én person én dag får deg godt i gang med InDesign! Kurskompendium på norsk 50+ sider. Informasjon og påmelding: ebuntz@icons.no / +47 901 79 215 [+]
ICONS holder grunnkurs, videregående og spesialkurs i Adobe InDesign. Kursene holdes ofte som privatkurs for én person eller for et par personer med samme interesser. NOK 2000 for én dag og NOK 1800 for eventuelle etterfølgende dager. Norsk kurs-kompendium på 50 sider+ følger med alle kurs og har step-by-step oppskrifter og oppgaver.    Adobe InDesign er det mest populære DeskTop Publishing program på markedet. InDesign brukes til produksjon av reklame, tidsskrifter, ukeblader, kataloger, brosyrer, aviser, bøker, bannere, e-læring, nettbrett, smarttelefoner.... InDesign på CV'en kan være bra!   Verktøy og menyer i InDesign Tekst, bilder, figurer, farger... Stiler, sidemaler og dokumentmaler Vi lager postkort, tidsskrift/hefte, plakat... Konvertering til PDF for web og trykk Alle kurs er praktisk rettet med "hands-on" gjennom hele kursdagen.   Videregående kurs mest populært for utdypning, men dessuten bokproduksjon, inkludering av film, lyd, video, design for nettbrett...   Kursleder Elisabeth Buntz har erfaring med InDesign fra 1999 - ...   [-]
Les mer
7 dager 16 200 kr
Dette er kurspakken for deg som skal jobbe med salg og markedsføring på nett. I løpet av 7 kursdager vil du få god digital kompetanse, lære hva som er godt innhold ... [+]
Du skal lære å optimalisere nettsidene for søk på nett, samt bruke google analytics for analyse av trafikk på nettstedet ditt. Etter kurset skal du være i stand til å planlegge og gjenomføre digital markedsføring, kartlegge og optimalisere underveis, og få relevant økt trafikk og konvertering på dine nettsider. Pris kr. 16200,- kurs er fra kl. 09 - 15. Kursdato start 23. januar:• HTML oversikt, 23. januar• Sosiale medier, 24. januar• Content Marketing, 25. januar• SEO (søkemotoroptimalisering), 8. februar• Google Analytics, 9. februar• Skrive for web, 2. mars• Digital strategi, 3. mars Kursdato start 6. mars:• HTML oversikt, 6. mars• Sosiale medier, 7. mars• Content Marketing, 8. mars• SEO (søkemotoroptimalisering), 28. mars• Google Analytics, 29. mars• Skrive for web, 20. april• Digital strategi, 21. april [-]
Les mer
Oslo 2 dager 7 850 kr
05 Sep
31 Oct
17 Dec
Vil du lære effektiv digital produksjon bør du ta dette kurset. Skal du lage materiale til papir eller digitalt er det organisering og effektive dokument som gjelder. [+]
Her får du grundig forståelse av hvordan ting fungerer og masse tips og triks til funksjoner og løsninger. Lurer du på hva og hvordan du skal publisere og hvordan du kan forsterke informasjonsverdien din er dette kurset for deg. På dette kurset lærer du avansert bruk av tekst, objekt og tabellstiler for å lage magasiner, rapporter, bøker og andre større produksjoner. Du lærer også å lage effektive dokumenter som gjør at du kan få ideene dine raskt og effektivt i produksjon.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset i Adobe InDesign? Du vil lære om innholdsorganisering med tekst, objekt og tabeller. Du vil lære om dokumentorganisering med lag, sideoppsett og maler, struktur og koder. Introduksjon til digital publisering til E-pub og andre aktuelle digitale formater.   Kursinnhold Skikkelig oppsett av tekst, objekt og tabellstiler Håndtere lange dokumenter og innholdsfortegnelse Bruk av tabeller infografikk og effekter Filer og formater til digital publisering Valg og oppsett av Annonser Bøker, magasin og digitale magasin Epub, PDF og HTML Innføring i interaktivitet i InDesign Knapper og navigasjon Animasjon og multistates Video og lyd Preflight, eksportkontroll koding og fargestyring Introduksjon til universell utforming og tagging av innhold Egenarbeid og spørsmål   Internkurs i Adobe InDesign Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 8 990 kr
28 Aug
18 Sep
16 Oct
Hvis du skal arbeide med informasjon og markedsaktiviteter gir dette kurset deg det du trenger for å kunne jobbe smart og effektivt. [+]
Kurs for informasjonsmedarbeidere!   Skal du arbeide med informasjon og markedsaktiviteter har du ofte behov for flere programmer og kunnskapsområder for å kunne utføre arbeidet ditt. Kurs i Adobe for markedskonsulent og informasjonsmedarbeider er laget for å gi deg det du trenger for å kunne jobbe smart og effektivt.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset? Dette kurset er laget for informasjonsmedarbeidere som skal fotografere litt, behandle og arkivere bilder og lage litt forskjellige trykksaker som ikke er alt for omfattende. Målet er å bli en bruker som klarer å produsere ting selv. Du blir ikke designer, men en god operatør av verktøyet og kan jobbe effektivt og riktig med dokumentene. Du lærer også å kvalitetssikre det som sendes ut og lage gode PDFer til trykk og arkiv. I tillegg får du kjennskap til diverse filformater, arbeidsprosesser, utstyr som kan være kjekt å ha og ikke minst en plass å spørre om råd og hjelp etter kurset.   Kursinnhold Programmer og verktøy InDesign Bridge og Photoshop Format og arbeidsmetoder Tekst, bilder og format Produksjon av trykksaker Dokumenter og layout Tekst- og bildebehandling i InDesign Produksjon av maler Objektmaler Layout og sideoppsett Tekst og tekstmaler Bilder Lagring og organisering Justering og korrigering Tilpassing til web og trykk Beskjæring og komposisjon Word til InDesign Samarbeid om dokument Organisering av innkommende tekst Eksport til PDF Kvalitetssikring av produksjon   Internkurs i Adobe for markedskonsulent og informasjonsmedarbeider Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
2 dager 6 500 kr
Vil du jobbe enklere og mer effektivt i InDesign? På dette kurset vil du lære å lage gode, avanserte og tidsbesparende maler for sider, tekst og objekter, samt gjenbru... [+]
Vil du jobbe enklere og mer effektivt i InDesign? På dette kurset vil du lære å lage gode, avanserte og tidsbesparende maler for sider, tekst og objekter, samt gjenbruk via biblioteker. Etter kurset kan du lage egne maler som automatiserer mange arbeidsprosesser og sparer deg for mye tid og arbeid. Gode maler kvalitetsikrer produktetene dine og gir deg mere tid til å være kreativ. Hvem passer kurset for? Kurset passer for deg som jobber i Adobe InDesign og ønsker å utnytte programmets potensiale. Forhåndskunnskap i InDesign: «InDesign grunnkurs» eller tilsvarende kunnskap. Dette lærer du: God, effektiv og avansert bruk av maler for sider, tekst og objekter i Adobe InDesign Spar på elementer du lager med CC Libraries Lage automatisk innholdsfortegnelse Bruk av tabell Tekstlenker og registerlinjer Hvordan tilpasse en layout til ulike størrelser i samme dokument Lage egne tastatursnarveier https://igm.no/indesign-kurs-videregaende/ [-]
Les mer
3 dager 8 200 kr
Vil du lære å lage visittkort, annonser, brosjyrer og plakater i InDesign? Enten du jobber i en markedsavdeling, grafisk bedrift, avis eller magasin, er InDesign det pr..... [+]
Vil du lære å lage visittkort, annonser, brosjyrer og plakater i InDesign? Enten du jobber i en markedsavdeling, grafisk bedrift, avis eller magasin, er dette det profesjonelle programmet du bruker til jobben.  Arbeider du med markedsføring og layout, vil du ha stor nytte av å kunne sette sammen tekst og bilder selv. Du slipper å sette ut arbeidet,  får større kontroll på layouten og mer ut av markedsbudsjettet. Du velger dette kurset for å lære alt du trenger for å komme igang med programmet InDesign. Hvem passer kurset for? Kurset passer for deg som har liten eller ingen erfaring med å jobbe i InDesign. InDesign er bransjestandarden for å lage annonser, brosjyrer, magasiner, plakater, DM, rapporter og bøker. Uansett hva du skal bruke programme til, så passer dette kurset for deg! Dette lærer du: Bli kjent med menyer og verktøy Effektiv jobbing med tekst- og sidemaler Grunnleggende typografi Importere og tilpasse bilder og tekst Plassere bilder med tekst rundt Lage egne farger Bruk av effekter Kontroll av dokumenter og eksport til pdf https://igm.no/indesign-grunnkurs/ [-]
Les mer
6 timer 3 500 kr
På dette kurset har vi sett på hvordan man kan jobbe effektivt med Magasinproduksjon i Adobe InDesign. [+]
Vi har sett behovet for å spesialisere noen kurs i Adobe InDesign. Mange har behov for spesialtrening i enkelte deler av programmet. På dette kurset har vi sett på hvordan man kan jobbe effektivt med Magasinproduksjon i Adobe InDesign.   Innhold• Arbeidsmiljø - gjennomgang av verktøypaletter• Hvordan legge til rette med sidemaler, tekstmaler og objektsmaler• Bruk av farger og gjennomsiktighet• Hvordan bruke lagfunksjonen• Import/eksport av bilder og tekst• Tabell• Kontroll av trykksak før utkjøring, PDF  og posttscript• Hvordan bruke Bridge for å bedre arbeidsflyten [-]
Les mer
6 timer 3 500 kr
Kursdeltager vil få en gjennomgang av programmets muligheter på en enkel og grunnleggende måte. [+]
Innhold• Arbeidsmiljø - gjennomgang av verktøypaletten - tekstverktøy/bildeblokk, • Jobbe med tekst - tekstflyt og avgrensninger• Sette inn bilder/illustrasjoner• Typografiske innstillinger - knipning, sperring o.l.• Bruk av tekstmaler og sidemaler• Bruk av effekter som skygger og gjennomsiktighet• Farger og forløpninger• Hvordan lage PDF, skrive ut og lagre [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.