IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Adobe InDesign og InCopy
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

23 treff ( i Oslo ) i Adobe InDesign og InCopy
 

1 dag 7 640 kr
Ønsker du å lage magasiner, aviser og reklame som er tilpasset nettbrett og mobilen? Da er Adobe InDesign for Digitale magasiner og nettbrett kurset for deg! [+]
InDesign kurs for Digitale magasiner og nettbrett Jobbe med flere formater Lage et oppsett, men la dette ha mulighet for å jobbe med flere formater Størrelse og form. Hva som fungerer best Object States, slå sammen flere bilde og jobbe med disse Rammer - bruke de forskjellige rammeverktøyene for effektiv og solid jobbing Linker Lage og jobbe med linker - fordeler og ulemper Når skal man bruke linker? Og hvordan øke dynamikken? Hvordan automatiske funksjoner for linker kan øke effektiviteten Tekst Hvordan få teksten til å forstå hvor den er best plassert ved hjelp av enkle verktøy Hvordan bruke tekst og tekstformatering slik at brukeren leser der du velger og setter fokus. Og hvordan jobbe med og bruke tekst slik at det er blir laget som standard. Hvordan jobbe med tekst slik at den blir interaktiv og spennende. Hvordan utnytte interaktivitet Organisere sider slik at de kan tilpasses flere formater. Redigere maler. Sett inn sidetall, profesjonell topptekst og bunntekst og grafikk som skal dukke opp på alle eller flere sider i dokumentet Tips og triks. Hvordan bør du tenke for å jobbe effektivt med flere sider? Sidemaler, ved bruk av animasjoner. Dynamisk og statisk Introduksjon. Hva er fordelene med å jobbe med dynamikk utstått? Hvordan bruke fordelene du har lært på en smart måte? Utvidede muligheter Tekstflyt. Hvordan få teksten til å jobbe for bildet og ikke omvendt Jobbe med effekter og animasjoner for å få de til å virke som en del av layouten. Lagringsvarianter. Lagre som PDF, mal, Mobi og Epub   6 gode grunner til å delta 1. Du vil bli kjent med hvordan du tar et statisk dokument og hvordan enkelt kan gjøre dette til og bli interaktiv 2. Lære og føle at du får kontrollen over programmet, gjøre store prosesser til raske fullautomatiske forenklinger 3. Lære hvordan du kan sitte et øyeblikk med et A4 dokument og omgjøre dette til iPad når det passer deg. 4. Få forståelse for begreper om Epub og Mobi som brukes i InDesign, som blir en mer viktig del av den digitale hverdagen til InDesign. 5. Lære å jobbe selvstendig, og gjøre slik du ønsker å få ut av ditt dokument og vite hvordan dette gjøres 6. Lære hvordan du kan lage spennende dynamiske dokumenteter ved bruk av noen få klikk. Forkunnskap: InDesign Grunnleggende, samt kjennskap til noen Office-programmer. Varighet: 2 dager   [-]
Les mer
Oslo 5 dager 24 750 kr
12 Feb
16 Apr
18 Jun
På dette 5-dagers kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for se... [+]
Bli Qross Digital Marketing Certified   På dette 5-dagers kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for selskapet ditt. I tillegg vil du få opplæring i hvordan du selv kan håndtere annonsering, strategi, analyse, sosiale medier og søkemotoroptimalisering, som er nøkkelkunnskaper i en hvilken som helst bedrift i dag.   Hvorfor velge dette kurset i Digital markedsføring? Dette er et svært attraktivt kurs å ha på din egen CV. Du vil lære deg å forstå digitale medier, samtidig som du vil lære hvordan du kan gjøre viktige beslutninger selv. Du vil forstå hvordan du jobber hands-on med flere viktige plattformer. Du vil få veiledning og praktiske eksempler du kan ta med deg videre til ditt eget selskap.   Kursinnhold I dette kurset vil du lære alt fra hvordan du legger en god digital strategi til hvordan du gjennomfører disse tiltakene på egenhånd. Dag 1 - Digital strategi Oversikt over det digitale bildet Viktige verktøyer for å lykkes digitalt Kartlegging av brukerne på digitale flater Introduksjon til samling av data Bruk av analyseverktøyer Bruk av annonseplattformer Slik måler du verdien av hver trafikkilde Slik tar du selskapet fra A-Å For de som ønsker kun denne dagen tilbyr vi dette som et eget 1-dags kurs i digital strategi. Dag 2 - Google søk Hvordan fungerer Google? SEO: Fortjente posisjoner Hva er søkemotoroptimalisering? Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater Teknisk SEO Lage innhold basert på søke-etterspørsel Lenker og sosiale medier Google AdWords: Betalte posisjoner Basic gjennomgang av Google AdWords, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi. Praktiske eksempler til hvordan AdWords fungerer. Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google AdWords. Vi viser hvordan du får en positiv ROI med AdWords. Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett. Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse. Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din. Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto. Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt. Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.  Dag 3 - Sosiale medier Basic gjennomgang av Facebook, LinkedIn, SnapChat og YouTube-annonsering, og hvordan kanalene passer inn i din markedsstrategi. Praktiske eksempler til hvordan annonsering i  sosiale medier fungerer. Lage annonser som du lykkes med. Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse. Veien videre og strategier for å oppnå suksess med sosiale medier. Strategi til hvordan du bygger et community Dag 4 - Sporing, analyse og rapportering Kom i gang med Google Analytics Sporing med Facebook pixel Introduksjon til Google Tag Manager Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking) Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak Dag 5 - Digital strategi og oppsummering Slik optimaliserer du trafikken og databsen din med A/B-testing, CRO og CRM Introduksjon til epost-markedsføring Gjennomgang av caser fra den virkelige verden Innsikt i trender som du kan kombinere med de viktige kunnskapene du har tilegnet seg Veien videre for å utvikle selskapet på sikt   Internkurs i Digital markedsføring Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 8 990 kr
13 Dec
24 Jan
07 Mar
Hvis du skal arbeide med informasjon og markedsaktiviteter gir dette kurset deg det du trenger for å kunne jobbe smart og effektivt. [+]
Kurs for informasjonsmedarbeidere!   Skal du arbeide med informasjon og markedsaktiviteter har du ofte behov for flere programmer og kunnskapsområder for å kunne utføre arbeidet ditt. Kurs i Adobe for markedskonsulent og informasjonsmedarbeider er laget for å gi deg det du trenger for å kunne jobbe smart og effektivt.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset? Dette kurset er laget for informasjonsmedarbeidere som skal fotografere litt, behandle og arkivere bilder og lage litt forskjellige trykksaker som ikke er alt for omfattende. Målet er å bli en bruker som klarer å produsere ting selv. Du blir ikke designer, men en god operatør av verktøyet og kan jobbe effektivt og riktig med dokumentene. Du lærer også å kvalitetssikre det som sendes ut og lage gode PDFer til trykk og arkiv. I tillegg får du kjennskap til diverse filformater, arbeidsprosesser, utstyr som kan være kjekt å ha og ikke minst en plass å spørre om råd og hjelp etter kurset.   Kursinnhold Programmer og verktøy InDesign Bridge og Photoshop Format og arbeidsmetoder Tekst, bilder og format Produksjon av trykksaker Dokumenter og layout Tekst- og bildebehandling i InDesign Produksjon av maler Objektmaler Layout og sideoppsett Tekst og tekstmaler Bilder Lagring og organisering Justering og korrigering Tilpassing til web og trykk Beskjæring og komposisjon Word til InDesign Samarbeid om dokument Organisering av innkommende tekst Eksport til PDF Kvalitetssikring av produksjon   Internkurs i Adobe for markedskonsulent og informasjonsmedarbeider Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
1 dag 7 640 kr
Har du lyst å lære å skape design som fanger oppmerksomhet, engasjerer din målgruppe og formidler ditt unike budskap?” [+]
Grafisk design med InDesign kurs Hva er grafisk design? Hvilke unike konkurransefordeler kan man oppnå gjennom design? Planlegging og forarbeid i forkant av et designprosjekt. Komposisjon Lær om proporsjoner og deres viktighet i all design. Lær å ta i bruk ulike ”komposisjonsformler” – såkalte grids, som forenkler utformingen av publikasjoner og skaper en harmonisk helhet gjennom hele publikasjonen. Sliter du med rotete design? Lær blant annet verdien av whitespace, balanse, tydelig hierarki og brukervennlighet i design. Typografi Lær om ulike skrifttyper, tegnets anatomi, stiler og finesser, og hvordan typografi kan bidra til å ”tegne” riktig stemning og styrke budskapet i ditt design. Tydeliggjør innholdet ved å introdusere hierarki i din tekst. Få svar på: ”Hvor mange fonter bør jeg bruke?”. Få oversikt over gode fontbaser; både kommersielle og gratis. Do's and don'ts Ulike designstudier har vist oss det som kan oppsummeres som best practise i design. Lær hvordan tilsynelatende små designgrep kan ha ødeleggende effekt på en vellykket kommunikasjon, og hvordan du kan unngå dem. Med andre ord, ikke mist ditt publikum på grunn av dårlig design! Farger Fargeteori. Lær forskjellen mellom f.eks. komplementær farger vs. analoge farger! Hver farge formidler et subtilt budskap. Lær om fargenes symbolske verdi og hvilke farger du bør bruke for å styrke ditt budskap. Lær så å lage unike og spennende fargetemaer; som kan danne grunnlaget – ikke bare for din publikasjon – men også for websiden, visittkortene - kort sagt hele identiteten. Del fargene med f.eks. Photoshop og Illustrator, og lær å fargestyre InDesign (og samtlige Creative Suite-programmer). Praktisk øvelse i InDesign: Lag skreddersydde fargetemaer! Illustrasjoner Lær god bruk av illustrasjoner for å formidle kompleks budskap på en enkel og direkte måte. Rights Managed, Royalty Free eller Creative Commons? Lær om rettigheter tilknyttet bruk av illustrasjoner   6 gode grunner til å delta 1. Grafisk design. Lær hva grafisk design egentlig dreier seg om og hvordan du kan ta det i bruk for å gi din bedrift unike konkurransefordeler. 2. Do’s and Dont’s. Vi bruker ofte store midler til markedsføring. Lær hvordan tilsynelatende små designgrep kan ha ødeleggende effekt på en vellykket kommunikasjon, og hvordan du kan unngå dem. 3. Komposisjon. Lær blant annet å ta i bruk ulike ”komposisjonsformler” – såkalte grids – for å effektivisere og forenkle utformingen, samt skape en harmonisk helhet gjennom hele publikasjonen. 4. Typografi. Så lett oversett, men alle gode designere tar nøye hensyn til utformingen av teksten. Lær hvordan du - med litt kunnskap - kan skape bedre typografisk design. 5. Farger. Lær å styrke ditt budskap ved hjelp av riktige farger og lag unike og spennende fargetemaer – ikke bare for din publikasjon – men for hele identiteten. 6. Illustrasjoner. Lær å bruke illustrasjoner og [-]
Les mer
2 dager 8 000 kr
Kursinstruktør Hallvard Hatlestad Hallvard er sertifisert Adobeinstruktør ACI, Ap... [+]
Kursinstruktør Hallvard Hatlestad Hallvard er sertifisert Adobeinstruktør ACI, Appleinstruktør ACST og ivrig teknolog og fotograf. Hallvard er instruktør og kursutvikler på våre Adobe og designkurs. Hallvard er en efaren kursinstruktør som er flink til å løse nettopp din utfordringer i Photoshop, InDesign og andre programmer. Hallvard har lang fartstid som instruktør, og får utelukkende gode tilbakemeldinger på sine kurs fra våre kursdeltakere. Hallvard er engasjert, kunnskapsrig og en dyktig pedagog. Smittende humør og engasjerende kursinnhold gir deg mye kunnskap og en god kursopplevelse.    Kursinnhold InDesign er verktøyet for deg som skal produsere rapporter, kataloger, flyers, plakater og innhold som skal på PDF eller papir. Her lærer du å bruke minst mulig tid fra innhold til ferdig produsert produkt. På dette kurset lager vi gode arbeidsprosesser i InDesign til ulike produksjoner. Her lærer du å bygge opp maler og effektivisere arbeidet ditt. Du lærer også samarbeid mellom ulike Adobe produkter som Photoshop og Illustrator. Kursinnhold• Layout og oppsett• Tilpasse tastatursnarveier• Bruk av tegneverktøyene• Tabeller• Oppretting og bruk av sidemaler og tekstmaler• Bruk av registerlinjer• Bilder i InDesign• Bruk av snippets og objektbibliotek• Innholdsfortegnelse• Forhåndskontroll og ferdigstilling for utkjøring til pdf Krav til forkunnskaperDeltagerne bør ha forkunnskaper tilsvarende Adobe Indesign Grunnkurs [-]
Les mer
Oslo 2 dager 6 640 kr
23 Nov
09 Jan
19 Feb
Ønsker du å lage tiltrekkende annonser, brosjyrer, nyhetsbrev eller andre typer flersidige, grafiske dokumenter? Da er dette Adobe InDesign Grunnkurset for deg! [+]
InDesign kurs - Grunnleggende Dag 1 - Bli kjent med programmet og lage annonse på en side. Teori Farger. Få oversikt over farger og fargekoder. Vektorgrafikk og punktgrafikk. Hva er forskjellen? Vi ser på fordeler og ulemper med formatene Bildeformat. Litt om de vanligste formatene, størrelse og oppløsning Tekst. Hvilke skrittyper passer best til hvilket bruk? Gjøre InDesign personlig Typiske fallgruver som hindrer deg å ta glede av programmet. Sette opp riktige målenheter og språk Nytt dokument. Hvordan lage og tilpasse nye dokumenter med marger, spalter, sidevisning med mer? Tilpasse arbeidsmiljøet. Flytte på paletter og lagre egne oppsett tilpasset dine behov Arbeidsmiljø Menyer og paletter. Hva inneholder disse, og hvordan får du fram det du ønsker? Navigering og zoom. Fokuser på det du jobber med, se helheten, og gjør dette raskt og effektivt Adobe Bridge. Introduksjon til programmet som organiserer og forhåndsviser filer og gjør det enklere for deg å jobbe Ord og uttrykk. Forklaring av vanlige begreper brukt i programmet og hos trykkerier Jobbe med figurer og rammer Lage figurer som skal inneholde tekst, bilde eller farge Størrelse og form. Tilpasse størrelse og form på figurer Gruppering. Slå sammen og løse opp figurer i gruppe Rammer. Bruke de forskjellige rammeverktøyene for effektiv og solid jobbing Farger, fyll og strek Fyllfarger. Legge fyllfarger med og uten effekter i figurer Strekfarger. Legge farge, tykkelse og stil på streker og linjer rundt figurer Fargeprøver. Definere og lagre farger du skal bruke mye og gjøre de lett tilgjengelige Fargebruk. Lage fargeprøver for å jobbe kun med matchende farger/firmafarger Tekst Tekstverktøy. Vi ser på de forskjellige tekstverktøyene og hvordan disse utnyttes optimalt Tekstformatering. Ta full kontroll på teksten og gjør den maksimalt lesbar og tiltrekkende Importere tekst. Hvor henter du teksten fra, og hvordan vil du den skal se ut i InDesign Kreative tekstmuligheter. Vi ser på triks og verktøy som gir deg flere muligheter med tekst Bilder Importere bilder. Du setter inn bilder og sjekker kvaliteten Størrelse og utsnitt. Du lærer å tilpasse bildet effektivt og perfekt til ditt dokument Gjennomsiktighet. Hvilke muligheter har du, og hvordan vil det se ut på trykk? Dag 2 - Flersidige dokumenter, maler, endring av standarder, tekststiler og teori Flersidige dokumenter og maler Organisere sider. Hvordan får du kontroll på flere sider og hvordan utnytter du sidepaletten til det fulle? Redigere maler. Sett inn sidetall, profesjonell topptekst og bunntekst og grafikk som skal dukke opp på alle eller flere sider i dokumentet Ingen mal uten unntak. Fjerne mal fra enkeltsider og endring av malelementer på en side Tips og triks. Hvordan bør du tenke for å jobbe effektivt med flere sider? Sidemaler. Hvordan opprette, bruke og endre sidemaler? Tekst og avsnittsstiler Introduksjon. Hva er fordelene med å bruke tekststiler og avsnittsstiler? Overskriftsstiler. Hvordan opprette, bruke og endre avsnittstiler på en effektiv måte? Tekststiler. Hvordan opprette, bruke og endre tekststiler for å utheve ord med samme formatering på hele dokumentet? Utvidede muligheter Tekstflyt. Hvordan skal tekst forholde seg til bilder og figurer med enkle eller spesielle former? Effekter. Gi figurer og tekst effekter for å gi dokumentet ett grafisk løft Lagringsvarianter. Lære å lagre i alle de viktige formatene   6 gode grunner til å delta 1. Du vil bli kjent med de vanligste funksjonene i InDesign 2. Lær effektive arbeidsmetoder som letter arbeidshverdagen din 3. Du vil lære enkle, grafiske triks som gjør utseendet på dine brosjyrer og annonser mer tiltrekkende 4. Få forståelse for begreper om formater og fargetrykk som brukes i InDesign og av trykkerier 5. Du vil kunne lage tekststiler og fargeprøver for å få et gjennomført og helhetlig design på dokumentet ditt 6. Du vil lære å ferdigstille PDF-filer for trykk Forkunnskap: Grunnleggende Windowskunnskap, samt kjennskap til Office-programmer. NB! Har du aldri jobbet med Adobe eller synes at Adobe er utfordrende vil vi anbefale deg å delta på Adobe introduksjonskurs. Varighet: 2 dager   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 6 500 kr
22 Nov
InDesign er Adobes nyeste og kraftigste verktøy for å produsere annonser, brosjyrer, aviser, rapporter og annet grafisk materiale. [+]
Kursinstruktør  Hallvard Hatlestad Hallvard Hatlestad har gjennom de siste 10 årene holdt en rekke kurs for Bouvet.  Hallvard holder kurs i det meste av Adobes programvareportefølje, og er en av få som innehar en sertifisering som instruktør innen de ulike Adobe programmene. Som instruktør har han  satt sammen kursinnhold og beskrivelser både for åpne kurs og spesialtilpassede kurs for kunder.  Hallvard har lang fartstid som instruktør, og får utelukkende gode tilbakemeldinger på sine kurs fra våre kursdeltagere. Hallvard er en engasjert, kunnskapsrik og dyktig pedagog - han har et smittende humør, og er en person som alle trives svært godt med!   Rebecca Van Eck Rebecca er grafisk designer og har svennebrev som mediegrafiker. Rebecca er en kreativ og svært dyktig kursinstruktør med erfaring fra grafisk produksjon for bade trykk og web. Rebecca har også jobbet som lærer på medier og kommunikasjon på videregående og er en dyktig pedagog. På Rebecca sine kurs lærer du å se helheten I produksjoen og få gode arbeidsrutiner for både bildebehandling og grafisk produksjon. Rebecca er glad i å reise og å ta bilder så på hennes kurs får du mange gode tips og ideer til dine produksjoner.    Kursinnhold InDesign er Adobes nyeste og kraftigste verktøy for å produsere annonser, brosjyrer, aviser, rapporter og annet grafisk materiale. Adobe InDesign er et profesjonelt program som gjør det enkelt å sette sammen elementer fra forskjellige program inn i et dokument.  I tillegg til å være et tradisjonelt ombrekkingsprogram, gir InDesign avanserte muligheter innen redigering av vektorgrafikk, typografisk kontroll m.m. InDesign er tett integrert med Adobe Photoshop og Illustrator, noe som resulterer i at dokumentflyten bedres.Dette gjør brukeren i stand til å sette sammen elegante trykksaker av høy kvalitet, som enkelt kan vises elektronisk som PDF-filer. Kurset gir en grundig innføring i InDesigns mange muligheter. Tema: • Brukergrensnitt og arbeidsmiljø• Baneverktøy• Tekst, bilde og grafikkrammer• Tekstflyt• Dokumentoppsett• Tegnmaler, avsnittsmalar, sidemaler, dokumentmaler• Fargebruk• Gjennomgang av produksjonsprosess med trykksaker    Hilsen fra fornøyde deltakere: "Veldig bra, fått mange "aha" opplevelser. Ting jeg har brukt "en hel dag" på kan jeg nå gjøre på "1 time" Ønsker å ta et vieregående kurs da dette er gøy. Hyggelig sted å ha kurs på!" Gro Haga   "Et godt kurs som fyller mange hull som har oppstått etter å ha startet på egenhånd med InDesign. Synes alle som vil starte med Indesign bør delta på et slikt kurs!" Heidi Fallsen [-]
Les mer
2 dager 8 500 kr
Etter fullført kurs skal du beherske mulighetene Final Cut Pro. [+]
• Final Cut grensesnitt & funksjoner oversikt som: Fordeler av “magnetic timeline”, “connected clips & secondary storyline”, lyd og “roles”• Final Cut keyboard shortcuts• Import og organisasjon av videofiler i “library” med “keywords”• Klipp av en videoreportasje med innklippsbilder, intervju, voiceover og logo/ grafikk• Sync av ekstern lyd• Flerkameraklipping med “Multicam”• Fargekorrigering• Lydmiks og lydforbedring• Enkle “Film looks” effekter og justering av effekter• 2D og 3D tekst, legge på navn og tittel, enkel keyframeing & animasjon av logo og grafikk• Eksport Dag 2: Fordypning i FCPX og Motion 5 for å bygge et sett av animasjoner og grafikk for lynrask produksjon av et TV-program / YouTube video-serie • Avanserte video- og grafikk-komposisjoner med flere lag• Triks til å overkomme begrensningene i “magnetic timeline”• Anonymisering av ansikter og nummerskilt• Motion: Tilpassning av FCPX “Transitions” og “Titles” i Motion 5 for å skape egne design på en enkel måte• Motion 5: 2D animasjoner og tekst tracking• Motion 5: Enkle 3D animasjoner og kamera• Motion 5: Keyframes og Behaviors• Motion 5: Vi kombinerer alt vi lærer om Motion 5 og skaper grafiske elementer for et TV-program / YouTube video-serie som logo-intro-animasjon, lower-third, custom transitions/logo stinger.• Motion 5: Publisering til FCPX for lynrask produksjon i framtiden [-]
Les mer
7 dager 16 200 kr
Dette er kurspakken for deg som skal jobbe med salg og markedsføring på nett. I løpet av 7 kursdager vil du få god digital kompetanse, lære hva som er godt innhold ... [+]
Du skal lære å optimalisere nettsidene for søk på nett, samt bruke google analytics for analyse av trafikk på nettstedet ditt. Etter kurset skal du være i stand til å planlegge og gjenomføre digital markedsføring, kartlegge og optimalisere underveis, og få relevant økt trafikk og konvertering på dine nettsider. Pris kr. 16200,- kurs er fra kl. 09 - 15. Kursdato start 23. januar:• HTML oversikt, 23. januar• Sosiale medier, 24. januar• Content Marketing, 25. januar• SEO (søkemotoroptimalisering), 8. februar• Google Analytics, 9. februar• Skrive for web, 2. mars• Digital strategi, 3. mars Kursdato start 6. mars:• HTML oversikt, 6. mars• Sosiale medier, 7. mars• Content Marketing, 8. mars• SEO (søkemotoroptimalisering), 28. mars• Google Analytics, 29. mars• Skrive for web, 20. april• Digital strategi, 21. april [-]
Les mer
3 dager 8 200 kr
Vil du lære å lage visittkort, annonser, brosjyrer og plakater i InDesign? Enten du jobber i en markedsavdeling, grafisk bedrift, avis eller magasin, er InDesign det pr... [+]
Arbeider du med markedsføring og layout, vil du ha stor nytte av å kunne sette sammen tekst og bilder selv. Du slipper å sette ut arbeidet,  får større kontroll på layouten og mer ut av markedsbudsjettet. Du velger dette kurset for å lære alt du trenger for å komme igang med programmet InDesign. Hvem passer kurset for? Kurset passer for deg som har liten eller ingen erfaring med InDesign. InDesign er bransjestandarden for å lage annonser, brosjyrer, magasiner, plakater, DM, rapporter og bøker. Uansett hva du skal bruke InDesign til passer dette kurset for deg! Dette lærer du: Bli kjent med InDesign menyer og verktøy Effektiv jobbing med tekst- og sidemaler Grunnleggende typografi Importere og tilpasse bilder og tekst Plassere bilder med tekst rundt Lage egne farger Bruk av effekter Kontroll av dokumenter og eksport til pdf  [-]
Les mer
Oslo 2 dager 7 800 kr
Adobe InDesign er et profesjonelt program som gjør det enkelt å sette sammen elementer fra forskjellige program inn i et dokument. [+]
Kursinnhold InDesign er verktøyet for deg som skal produsere rapporter, kataloger, flyers, plakater og innhold som skal på PDF eller papir. Her lærer du å bruke minst mulig tid fra innhold til ferdig produsert produkt. På dette kurset lager vi gode arbeidsprosesser i InDesign til ulike produksjoner. Her lærer du å bygge opp maler og effektivisere arbeidet ditt. Du lærer også samarbeid mellom ulike Adobe produkter som Photoshop og Illustrator. Kursinnhold• Layout og oppsett• Tilpasse tastatursnarveier• Bruk av tegneverktøyene• Tabeller• Oppretting og bruk av sidemaler og tekstmaler• Bruk av registerlinjer• Bilder i InDesign• Bruk av snippets og objektbibliotek• Innholdsfortegnelse• Forhåndskontroll og ferdigstilling for utkjøring til pdf Krav til forkunnskaperDeltagerne bør ha forkunnskaper tilsvarende Adobe Indesign Grunnkurs Varighet2 dager [-]
Les mer
3 dager 10 500 kr
Kursinstruktør Hallvard Hatlestad Hallvard er sertifisert Adobeinstruktør ACI, Ap... [+]
Kursinstruktør Hallvard Hatlestad Hallvard er sertifisert Adobeinstruktør ACI, Appleinstruktør ACST og ivrig teknolog og fotograf. Hallvard er instruktør og kursutvikler på våre Adobe og designkurs. Hallvard er en efaren kursinstruktør som er flink til å løse nettopp din utfordringer i Photoshop, InDesign og andre programmer. Hallvard har lang fartstid som instruktør, og får utelukkende gode tilbakemeldinger på sine kurs fra våre kursdeltakere. Hallvard er engasjert, kunnskapsrig og en dyktig pedagog. Smittende humør og engasjerende kursinnhold gir deg mye kunnskap og en god kursopplevelse.    Kursinnhold Dette kurset er laget på bakgrunn av våre erfaringer med kurs i ulike kontor og designprogramvare over mange år. Ofte har personer som skal arbeide med informasjon og markedsaktiviteter behov for flere program og kunnskapsområder for å kunne utføre arbeidet sitt. Dette kurset er spesiallaget for informasjonsmedarbeidere som skal lage litt forskjellige trykksaker som ikke er alt for omfattende. I tillegg er det kanskje litt fotografering av produkter, medarbeider og lokasjoner og aktiviteter. Bilder skal arkiveres, fikses litt og tilpasses til web og i trykksaker med enkle raske grep. På dette kurset får du et lite fotokurs, ikke for å bli fotograf men for å ta bedre bilder og få litt råd til hva man trenger og hvordan man kan gjøre store forbedringer med små midler. Du lærer å lage trykksaker med InDesign som verktøy. Målet er å bli en bruker som klarer å produsere ting selv. Du blir ikke designer men en god operatør av verktøyet og kan jobbe effektivt og riktig med dokumentene. Du lærer også å kvalitetssikre det som sendes ut og lage gode PDFer til trykk og arkiv. I tillegg får du kjennskap til diverse filformater, arbeidsprosesser utstyr som kan være kjekt å ha og ikke minst en plass å spørre om råd og hjelp etter kurset. Informasjonsmedarbeider (3 dager) Første dag: Arbeidsmetode og verktøy • Programmer og funksjoner • Formater og arbeidsmetoder • Programmer og verktøy  - InDesign - Bridge og Photoshop - Introduksjon til ◦o    Tekst - Bilder - Fotografering •  Produksjon av trykksaker•  Arbeid med InDesign•  Dokumenter og layout•  Enkel tekst og bildebehandling Andre dag: Fotografering og bildebehandling • Fotografering Kamera - Personer - Objekter/produkter - Aktiviteter • Bildebehandling - Lagring og organisering- Justering og korrigering- Tilpassing til web og trykk- Beskjæring og komposisjon • Bruk av bilder i InDesign • Objektmaler• Sidemaler• Layout Tredje dag: Produksjon av trykksak med tekst og bilder • Organisering av arbeidsflyt • Tekst og tekstmaler • Word til InDesign • Samarbeid om dokument • Organisering av innkommende tekst • Eksport til PDF • Kvalitetssikring av produksjon • Produksjon av maler   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 6 840 kr
05 Feb
11 Jun
Ønsker du å kunne lage store og gjennomførte dokumenter i InDesign? Ønsker du å lage mer avanserte maler som gjør produksjonen av nye dokumenter raskere og mer effe... [+]
InDesign kurs - Videregående Dag 1 - Jobbe kreativ og effektiv. Arbeidsmiljø Menyer og paletter. Hva inneholder disse, og hvordan får du fram det du ønsker? Tilpasse arbeidsmiljøet. Flytte og endre på paletter og lagre flere personlige oppsett Navigering og zoom. Fokus på tidsbesparende teknikker og hurtigtaster Ord og uttrykk. Forklaring av flere begreper brukt i programmet og hos trykkerier Lage egendefinerte former ved bruk av penneverktøy Hva bruker man penneverktøyet til, og hva er ankerpunkt og baner? Tegne egendefinerte former. Bruke penneverktøyet og andre verktøy for å opprette baner og figurer Effektiv tastaturbruk. Benytte seg av CTRL, SHIFT og ALT for å jobbe effektivt og bruke avanserte tegneteknikker Redigere figurer. Konvertere, legge til, trekke fra og redigere ankerpunkter Jobbe med avanserte figurer og rammer Smøre sammen figurer. Kombinere figurer for å skape nye, for så å sette bilder inn i disse Organisering. Få lik avstand, justering og forhold mellom figurer Gruppering. Slå sammen og løse opp figurer i gruppe Rammer. Bruke de forskjellige rammeverktøyene for effektiv og solid jobbing Tekst Tekstverktøy. Vi ser på de forskjellige tekstverktøyene og hvordan disse utnyttes optimalt Tekstformatering. Ta full kontroll på teksten og sett standarder for å jobbe effektivt Importere tekst. Hvor henter du teksten fra og hvordan kan du styre importeringen til InDesign for å få med akkurat det du ønsker? Kreative tekstmuligheter. Vi ser på triks og verktøy som gir deg flere muligheter med tekst Bilder Importere mange bilder. Jobbe maksimalt effektivt med bilder og tilpasse disse raskt til rammer for å få nøyaktig det utsnittet du ønsker Størrelse og kvalitet. Du lærer å tilpasse bildet effektivt og perfekt til ditt dokument Farger og gjennomsiktighet. Hvilke muligheter har du og hvordan vil det se ut på trykk? Teori. Hvilket format er best å bruke, samt teori om formater og fargemoduser Tekstbryting. Enkel og avansert tekstbryting og hvordan man unngår problemene som kan dukke opp når du jobber med det. Dag 2 - Jobbe med store dokumenter Bygge opp flere profesjonelle maler og sette standarder Grunnprinsipper. Hvordan bør du tenke når du skal bygge opp en mal? Farger. Sørge for at korrekte farger ligger inne i malen Spalter og marger. Ha definerte og varierende spalter og marger i de forskjellige malene og undermaler Tekststiler. Sette standarder for utheving av tekst og til bruk i nøstede stiler Avsnittsstiler og nummerering. Organisere og utforme smakfulle overskrifter med nummerering og sette standarder for tekst generelt Innholdsfortegnelse. Sette inn automatisk innholdsfortegnelse med grunnlag i overskrifter og styre utseende på innholdsfortegnelsen med helt egne avsnittsstiler Bakgrunnsgrafikk og unntak. Legge inn alt fra heldekkende sidefarger og automatisk sidetall til å lage egne maler for sider som skal skille seg ut Hjelpelinjer. Sette inn horisontale og vertikale hjelpelinjer og bruke disse for å skape et mer spennende design Lage en profil, som du kan dine farger og fonter slik at du skal spare tid på og finne de fram for hver gang. Se på hvordan man kan dra mest mulig nytte av å jobbe med flere maler samtidig. Teori Fargestyring. Laste ned fargeprofiler og installere de. Konvertere hele Indesign-dokumenter til PDF-filer med utfallende grafikk skjærekanter og riktig fargeprofil Vektorgrafikk og punktgrafikk. Hva er forskjellen? Vi ser på fordeler og ulemper med formatene Tekst. Hvilke skrittyper passer best til hvilket bruk? Typografiregler og tips ICC profiler. Bli tryggere på at det du sender fra deg vil bli trykket på riktig måte Tabeller Lage ny tabell Tabellinnstillinger Tilpasse og formatere tabellen Sette inn tabeller fra Word og Excel Fletting Introduksjon og forberedelse. Hvordan fungerer fletting i InDesign, og hva må være på plass før du starter en masseutsendelse? Tekst. Sette inn automatiske felter som henter informasjon som navn og adresse fra lister Bilde. Sette inn felter som henter bilder fra en mappe og hvordan sette standardjustering for bildene Utføre flettingen. Lage visittkort og brev. Enkeltsider eller mange på hver side Utvidede muligheter Avanserte effekter. Ta full kontroll på figurer og teksteffekter for å gi dokumentet ett grafisk løft Lagringsvarianter. Lagre som PDF, mal, dokument og package, og hvilke innstillinger man har for å tilpasse disse Programmer. Hvilket Adobeprogram gjør hvilken jobb, og hvordan kombinere programmene for å jobbe mest mulig effektivt?   6 gode grunner til å delta 1. Du vil utforme maler med varierende grafikk, spalteoppsett, topp- og bunntekst 2. Du vil kunne lage innholdsfortegnelse og andre elementer som gir et solid og helhetlig inntrykk 3. Du vil lære om fargebruk, fargeprofiler, bildeformater, vektorgrafiske formater og andre temaer som er aktuelle når man jobber opp mot trykkerier 4. Du vil kunne sette standarder for farger, overskrifter, figurer og tabeller 5. Du vil lære effektive arbeidsmetoder som gir deg flere kreative muligheter og løsninger 6. Du vil kunne flette et InDesign-dokument opp mot en adresseliste for å lage innbydelser, visittkort med bilde eller brev for masseutsendelser Forkunnskap: På nivå med KnowledgeGroup sitt grunnkurs i Indesign, eller tilsvarende kjennskap til programmet. Varighet: 2 dager   [-]
Les mer
2 dager 6 500 kr
Vil du jobbe enklere og mer effektivt i InDesign? På dette kurset vil du lære å lage gode, avanserte og tidsbesparende maler for sider, tekst og objekter, samt gjenbru... [+]
Etter kurset kan du lage egne maler som automatiserer mange arbeidsprosesser og sparer deg for mye tid og arbeid. Gode maler kvalitetsikrer produktetene dine og gir deg mere tid til å være kreativ. Hvem passer kurset for? Kurset passer for deg som jobber i Adobe InDesign og ønsker å utnytte programmets potensiale. Forhåndskunnskap: Kurset «InDesign innføring» eller tilsvarende kunnskap. Dette lærer du: God, effektiv og avansert bruk av maler for sider, tekst og objekter i Adobe InDesign Spar på elementer du lager med CC Libraries Lage automatisk innholdsfortegnelse Bruk av tabell Tekstlenker og registerlinjer Hvordan tilpasse en layout til ulike størrelser i samme dokument Lage egne tastatursnarveier [-]
Les mer
Oslo 2 dager 7 850 kr
29 Nov
01 Feb
19 Apr
Vil du lære effektiv digital produksjon bør du ta dette kurset. Skal du lage materiale til papir eller digitalt er det organisering og effektive dokument som gjelder. [+]
Her får du grundig forståelse av hvordan ting fungerer og masse tips og triks til funksjoner og løsninger. Lurer du på hva og hvordan du skal publisere og hvordan du kan forsterke informasjonsverdien din er dette kurset for deg. På dette kurset lærer du avansert bruk av tekst, objekt og tabellstiler for å lage magasiner, rapporter, bøker og andre større produksjoner. Du lærer også å lage effektive dokumenter som gjør at du kan få ideene dine raskt og effektivt i produksjon.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset i Adobe InDesign? Du vil lære om innholdsorganisering med tekst, objekt og tabeller. Du vil lære om dokumentorganisering med lag, sideoppsett og maler, struktur og koder. Introduksjon til digital publisering til E-pub og andre aktuelle digitale formater.   Kursinnhold Skikkelig oppsett av tekst, objekt og tabellstiler Håndtere lange dokumenter og innholdsfortegnelse Bruk av tabeller infografikk og effekter Filer og formater til digital publisering Valg og oppsett av Annonser Bøker, magasin og digitale magasin Epub, PDF og HTML Innføring i interaktivitet i InDesign Knapper og navigasjon Animasjon og multistates Video og lyd Preflight, eksportkontroll koding og fargestyring Introduksjon til universell utforming og tagging av innhold Egenarbeid og spørsmål   Internkurs i Adobe InDesign Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;