Oslo
Du har valgt: Bygdøy
Nullstill
Filter
Ferdig

-

1 dag 7 500 kr
Lær ulike teknikker for å avgrense og strukturere et beslutningsproblem. Bli god til å identifisere alle vesentlige elementer tidlig for å maksimere verdiskapning. [+]
Start beslutningsanalysen fra den rette angrepsvinkelen   Bli en pådriver for å lage gode beslutningsunderlag ved å sikre at beslutningsproblemet er godt forstått av alle prosjektmedlemmer identifisere viktige beslutninger og relevante risiki og usikkerheter så tidlig som mulig enes om hvilke beslutninger som er mest kritiske og hvilke som kan tas senere forvandle resultatene fra avgrensningsøvelsen til alternative strategier avdekke usikkerhet og identifisere reelle valg som bidrar til ytterligere verdiskapning visualisere en innledende problemstruktur, forenkle tankeprosesser og beregne resultater bruke foreløpige resultater for å gi større innsikt i beslutningsproblemet analysere nye spørsmål og problemer gjennom en iterativ prosess presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er vil lede aktiviteter knyttet til avgrensning og strukturering av beslutningsproblemer. Deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
Nettkurs 10 timer 1 995 kr
Videobasert grunnleggende kurs i oljehydraulikk der målet er å gi kunnskap som reduserer antall problemer og forlenger levetiden på hydrauliske komponenter. [+]
Det er et stort gap mellom mengde hydraulikk i industrien og undervisning i faget på norske skoler. Meningen med dette kurset er å gi en grunnleggende forståelse av komponenter, system og energi. Målet er at deltakeren forstår hva som skal til for å ha maskiner uten problemer og med komponenter som varer lenge. På nettsiden kan du se eksempelvideoer. www.oljehydraulikk.no [-]
Les mer
2 dager 11 900 kr
Få grunnleggende ferdigheter i beslutningsanalyse og bli en pådriver i prosessen for å strukturere beslutningsproblemer og identifisere alternativer og usikkerheter. [+]
Bidra til økt verdiskapning ved hjelp av gjennomtenkt beslutningsanalyse   Bli i stand til å vurdere viktige sider ved en gitt beslutningssituasjon for å frembringe klarhet og for å hjelpe beslutningstakere med å komme frem til anbefalte tiltak. Lær deg anerkjent metodikk for å  etablere et strukturert og konsistent rammeverk for å modellere og analysere ulike problemstillinger oppnå økt beslutningskvalitet skape merverdi gjennom optimalisering av prosjekter Eksempler blir brukt for å illustrere hvordan gode beslutninger er et resultat av den rette kombinasjonen av innsikt, kommunikasjon og beregninger.   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Jeg ble spesielt imponert over måten instruktørene var åpne for og i stand til å svare på spørsmål på sparket og håndtere alt som dukket opp underveis i kurset."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid og grunnleggende kunnskaper om kontantstrømsanalyser anbefales.    Varighet 2 dager   Målgruppe Fagdisipliner som er involvert i tekniske og økonomiske evalueringer i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer, økonomer og teknisk personell.      [-]
Les mer
1 dag 7 500 kr
Lær hvordan beslutningsanalyse brukes i tidlig-fase prosjekter for å belyse alle elementer involvert i å bringe et funn fra avgrensning til konseptvalg og utbygging. [+]
Hvordan alle elementer fra reservoar til marked inkluderes i evaluering av hvert utviklingsalternativ   Deltakerne vil lære å beregne den økonomiske verdien av et prosjekt basert på en optimal sekvens av beslutninger og mulige utfall,  fra avgrensing til produksjon og nedstengning planlegge avgrensningsprogrammer for å bevise kommersialitet søke den rette balansen mellom å påvise ytterligere reserver ved videre leting eller vurdere en utbyggingsbeslutning med en skrittvis og skalerbar utbyggingsløsning vurdere utbyggingsalternativer som er knyttet til ulike intervaller på volumfordelingskurven vurdere alternative dreneringsstrategier og nødvendige antall bunnrammer og brønner, finne optimal sekvens og timing av relevante beslutninger i et område med hydrokarbonforekomster av ulik modenhet presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel. Grunnleggende kunnskaper om beslutningsanalysemetodikk anbefales og en viss kjennkap til økonomisk teori er anbefalt.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
1 dag 7 500 kr
Lær hvordan man kan gjennomføre en økonomisk vurdering av enkeltprospekter og leteporteføljen som helhet. [+]
Hvordan alle elementer fra reservoar til marked inkluderes i evaluering av hvert utviklingsalternativ   Deltakerne vil lære å beregne geologisk og kommersiell risiko anvende konseptet "verdi av informasjon" i forbindelse med vurdering av avgrensningsbrønner og andre datainnsamlingsprogram strukture evalueringen av ulike prospekter slik at de gjenspeiler hvert prospekts unike egenskaper kommunisere de viktigste verdidrivere for ulike muligheter og sammenligne og rangere prospekter på en konsekvent måte tilpasse hver enkelt evaluering til formålet gitt ufullstendige data og det faktum at mange av de forutsetninger som ligger til grunn ofte er konseptuelle og basert på analoger presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger.    Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel. Grunnleggende kunnskaper om beslutningsanalysemetodikk anbefales og en viss kjennkap til økonomisk teori er anbefalt.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
Bedriftsintern Oslo 6 timer 5 950 kr
04 Sep
30 Oct
Kurset «GDPR og personvern – praktisk tilnærming», er rettet mot deg som er ansvarlig for, eller er involvert i, å sikre etterlevelse av gjeldende regelverk for trygg beh... [+]
  Kurset «GDPR og personvern – praktisk tilnærming», er rettet mot deg som er ansvarlig for, eller er involvert i, å sikre etterlevelse av gjeldende regelverk for trygg behandling av personopplysninger, i hovedsak gitt i Personopplysningsloven.  Kurset tar sikte på å gi en bred og god forståelse av viktige begreper og en grundig innføring i hva du selv kan gjøre for å etterleve krav. Et praktisk anlagt kurs med oppgaver, gode eksempler og dokumentmaler du kan bruke i etterkant. Personvernlovgivningen er noe de aller fleste virksomheter må forholde seg til, og uten den nødvendige kunnskapen og påkrevde gjennomføring i tråd med regelverket, kan dette medføre alvorlige konsekvenser som kan koste virksomheten dyrt. Ved å lære hva som i praksis kreves og gjennomføre de nødvendige tiltakene, kan en ikke bare redusere risikoen for myndighetssanksjoner, dårlig omdømme og personalproblemer, men også oppnå økt effektivitet og bedret økonomi gjennom mer effektiv bruk av registreringsstrukturer.  Samtidig vil mange oppleve at mulighetene for å få kontrakter med kunder øker, da disse i økende grad krever et aktivt og dokumentert forhold til GDPR. Formålet med kurset er at deltakerne skal få en praktisk forståelse av hva som er grunnleggende og viktige krav i lovverket og selv kunne omsette denne kunnskapen til handling og tiltak i egen organisasjon, slik at relevante lovkrav kan etterleves. Kursinnhold: GDPR og personvern – praktisk tilpasset kurs• GDPR og personvern – hva dreier det seg egentlig om?• Hvorfor kan et aktivt forhold til personvern være bra for din virksomhet?• Hva er personopplysninger og sensitive personopplysninger?• Hva menes med «behandling» av personopplysninger? • Hva er en «behandlingsansvarlig»?• Hva betyr «databehandler»?• Hva menes med en databehandleravtale?• Må vi ha personvernombud?• Kartlegging av eksisterende opplysninger– rydding, systematisering og sletting.• Risikovurdering knyttet til personopplysninger – ulike tilnærminger.•Utarbeidelse av «oversiktsprotokoll» - ditt viktigste verktøy.• Databehandleravtaler – hva skal de inneholde og hvem er ansvarlig for utarbeidelse?• Samtykker – når trenger vi disse og hvordan bør de utformes? • Personvernerklæringer – utarbeidelse og distribusjon• Implementering i organisasjonen [-]
Les mer
Oslo 6 timer 7 950 kr
22 Aug
05 Dec
Hva bør vedtekter inneholde? Det er helt utrolig å registrere hvor mange selskaper som registreres med noen standard «nedlastede» vedtekter. Hva kan og bør man medta? [+]
Om kurset:  VEDTEKTER, AKSJONÆR- OG PARTNERAVTALER Hva bør vedtekter inneholde? Det er helt utrolig å registrere hvor mange selskaper som registreres med noen standard «nedlastede» vedtekter. Hva kan og bør man medta i vedtekter og/eller aksjonæravtaler?  Kursdagen retter seg mot eiere, stiftere, styremedlemmer og andre med interesse for vedtektenes mulige omfattende og grunnleggende funksjon i forhold til å legge de avgjørende føringer for selskapet.    Kursinnhold:- Om vedtekter, aksjonær- og partneravtaler - Eier/deltaker/partner/deleier med ulike eierandeler  - Hva bør hensyntas hvor og hvorfor - hovedtrekk? - Hva kan reguleres i selskapets vedtekter? - Lovmessige minimumskrav til vedtekter/deltakeravtaler - Hva kan ikke fritt avtales og hvorfor?  - Hva bør / bør ikke legges i off.tilgjengelige vedtekter? - Når bør forhold heller formaliseres i aksjonæravtale? - Hvilke rolle har hvem, hvilke rolle ønsker hvem å ha? - Styremedlem / Styreleder / Nestleder / Observatør - Styresammensetting, begrensninger i styrets rolle - Styrehonorar, styrevalg og interessehensyn - Daglig leder eller ledende ansatt rolle ut over eierskap - Representasjon, signaturrett, andre viktige rettigheter - Forkjøpsrett til aksjer/andeler og overtakelsemodeller - Aksjeklasser og stemmerettsbegrensninger - Andre styrende og vesentlige dokumenter - Uklarheter, uenighet og konflikter - Exit løsninger når eieravtalenes intensjoner svikter   Sjekklister for gjennomgang og etablering av vedtekter Sjekklister for gjennomgang og etablering av aksjonæravtale Dokumentmaler   Den norske forening for styremedlemmer – styreforeningen.no  (etbl.1997) har levert kurs til over 54.000 styremedlemmer, ledere, eiere og andre over hele landet i over 20 år, og er; «Norges ledende aktør innen styreutvikling»    [-]
Les mer
Oslo 3 dager 20 000 kr
30 Sep
04 Nov
Gain the necessary knowledge about how to use Azure services to develop, train and deploy machine learning solutions. [+]
The course starts with an overview of Azure services that support data science. From there, it focuses on using Azure's premier data science service, Azure Machine Learning service, to automate the data science pipeline.   IMPORTANT NOTICE! This course is focused on Azure and does not teach the student how to do data science. It is assumed students already know that.   Course content Module 1: Doing Data Science on Azure Introduce the Data Science ProcessOverview of Azure Data Science OptionsIntroduce Azure Notebooks Module 2: Doing Data Science with Azure Machine Learning service Introduce Azure Machine Learning (AML) serviceRegister and deploy ML models with AML service Module 3: Automate Machine Learning with Azure Machine Learning service Automate Machine Learning Model SelectionAutomate Hyperparameter Tuning with HyperDrive Module 4: Manage and Monitor Machine Learning Models with the Azure Machine Learning service Manage and Monitor Machine Learning Models [-]
Les mer
Oslo 6 timer 5 050 kr
06 Nov
Hva er verdien av vår virksomhet? Hvordan beregner vi verdien av eget eller andres selskap? Hvilke nøkkeltall er vesentlige? Hvor viktig er kontantstrøm og kontantstrømsa... [+]
Kurset Styrets Regnskapsanalyse og Verdivurdering retter seg mot styremedlemmer, daglige ledere og andre medarbeidere som ønsker en nærmere innsikt i å analysere regnskap samt sette seg inn i de mest anvendte nøkkeltall, hvordan man beregner disse og hvilke informasjon ulike nøkkeltall gir.Kurset er en naturlig DEL 2 for mange av våre kursdeltakere fra kurset Regnskapsforståelse i praksis.  Regnskapsgjennomgangen på de fleste styrerom fokuserer på nøkkeltall og avvik mellom faktiske regnskapmessige nøkkeltall og de ønskede nøkkeltallsstørrelser som selskapet styrer etter; Hvilke avkastningsprosent har vi?  Hvordan er EBIT/EBITA for perioden? Hvilke egenkapital- og totalkapitalavkastning har vi pr nå, hva forventes og hvordan? Hvordan er vår soliditet pr idag og hvilke soliditetsgrad styrer vi etter? Nøkkeltallsforståelse og nøkkeltallsfokusering på styrerommet og blant styremedlemmene kan effektivisere styrets gjennomgang av regnskapsmessig status og utvikling. Bli med på kurset og opplev ulike eksempler på hvordan nøkkeltallsstyring kan gi rask og tett "hands-on" for virksomheten.  Kursinnhold for kurset; Styrets Regnskapsanalyse og Verdivurdering:- Regnskap som styringsverktøy - Analysering av regnskapstall i ulike sammenhenger- Hvem analyserer og med hvilket formål?- Eieranalyse - analyse ved forberedelse for salg - kjøperanalyse etc- Sjekkliste ved regnskapsanalyse- Verdivurderingsprinsipper og metoder for verdiberegninger- De viktigste og mest benyttede nøkkeltall- Avklaring og definisjoner av nøkkeltall- Avkastnings-, rentabilitetsmessige-  og avansebaserte nøkkeltall- Likviditets-, soliditets- og cash flow nøkkeltall - Egenkapital-, Fremmedkapital- og totalkapitalbehov og nøkkeltallsberegninger- Varelagergjennomstrømning, gjennomsnittelig kredit- og debettall for kunder og leverandører - EBIT, EBITA, PE og andre sentrale utfyllende begrepsforklaringer- "Ikke økonomiske nøkkeltall"; Kundetilfredshet, medarbeidertilfredshet mfl  - Hvordan beregne nøkkeltall og finne frem til disse- Tommelfingerregler om nøkkeltallsstørrelserGruppeoppgave:Vi analyserer regnskapet til et kjent norsk selskap (anonymisert) og stiller de viktige spørsmålene til resultat og balanse, beregner nøkkeltall, finner problemområdene, skjulte verdiposter, krisesymptomer med merFasit til oppgaver sendes alle deltakere etter kursetOrd og uttrykksoversikt inngår i kurset herunder viktige nøkkeltallsdefinisjoner. [-]
Les mer
Oslo 4 timer 2 350 kr
17 Aug
22 Oct
Et førstehjelpskurs kan utgjøre en viktig forskjell om ulykken er ute og noe skjer med en kollega, en kunde, en nabo, familiemedlem eller andre vi møter [+]
Et førstehjelpskurs er noe vi alle bør gjennomføre med jevne mellomrom, uansett hvor vi jobber, ferdes eller bor. Et førstehjelpskurs kan utgjøre en viktig forskjell om ulykken er ute og noe skjer med en kollega, en kunde, en nabo, familiemedlem eller andre vi møter. For enhver virksomhet innebærer det å ha førstehjelpskompetanse hos ansatte en ekstra trygghet for kunder, klienter, gjester og ansatte. Invester noen få timer på kurs hos AOF og du kan utgjøre den viktige forskjellen mellom liv og død. AOF tilbyr førstehjelpskurs "for hvermansen”, et kortkurs med fokus på hjerte- og lungeredning (HLR), akutt sykdom, dagliglivets skader, varsling og  opptreden på skadested med en varighet på 4 timer. [-]
Les mer
Fredrikstad Oslo 2 semester 98 300 kr
02 Sep
03 Sep
Praktisk studie i installasjon, drift og administrasjon av nettverk og CISCO-teknologi. 60 studiepoeng. [+]
Nettverksadministrator – Lær IT ved å praktisere IT Studiet Nettverksadministrator med design er praktisk rettet, og gjennom opplæringen trenes studentene i installasjon, administrasjon og drift av servere og nettverk i klasserommet. I tillegg opparbeider studentene tilstrekkelig kompetanse til å foreta gode og relevante behovsanalyser som grunnlag for gjennomføring av IT-arbeid i bedrifter.  Gjennom studiet fokuserer vi på at studentene opparbeider tilstrekkelige kunnskaper og ferdigheter tilknyttet IT-sikkerhet. Næringslivet etterspør oppdatert kompetanse innen IT-sikkerhetsløsninger, og gjennom kombinasjon av teoretiske gjennomganger og praktisk trening opparbeider studentene nødvendige kunnskaper og ferdigheter i design av relevante sikkerhetsløsninger, samt konfigurering og implementering av konkrete sikkerhetstiltak. Studentene blir også trent i teamarbeid, og skal kunne gjennomføre konstruktivt arbeid som del av et team. IT-løsningene er i kontinuerlig utvikling og gjennom studiet fokuseres det derfor på hvordan man som utøver av IT-rettet arbeid kontinuerlig må oppdatere sin kompetanse for å være relevant. Studentene gis derfor god oversikt over kilder for kompetanseoppdatering innen de ulike områdene studiet omhandler. Studiet er utformet med basis i Windows- og Cisco-teknologi, og gir grunnlag for gjennomføring av flere sertifiseringer. Fredrikstad og Oslo FagAkademi er også testsenter, og tester tilknyttet aktuelle sertifiseringer kan derfor gjennomføres på skolen. Fredrikstad og Oslo FagAkademi er akkreditert som Cisco NetWorking Academy noe som innebærer at studentene har tilgang til Ciscos egne nettbaserte løsninger i tillegg til skolens egen Cisco-lab.    Praktisk undervisning Gjennom studiet jobber studentene med praktiske oppgaver. Studentene gjennomfører installasjon og drift av nettverk i skolens virtuelle servermiljø. Vi benytter varierte undervisningsformer som klasseromsundervisning, praktiske oppgaver, virkelighetsnære prosjekter etc. for å gjøre opplæringen mest mulig relevant og variert.    Jobbmuligheter Jobbmulighetene etter fullført studium er mange og kvalifiserer for en rekke jobber som nettverksadministrator, nettverksdesigner, driftskonsulent, systemkonsulent eller systemansvarlig i små og mellomstore bedrifter. Mange av våre tidligere studenter jobber også som en del av et driftsteam eller en konsulentgruppe i store virksomheter. Studiet og arbeidet med dette gir deg kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse som legger grunnlaget for å bli en viktig ressursperson i en IT-avdeling eller et IT-selskap. Siden studiet og pensum i dette er utformet i tråd med MS Windows og Cisco sine krav er jobbmulighetene også gode i utlandet og i store internasjonale selskaper.   Er du usikker på hva du skal studere? Hva skal jeg bli?  - Hva skal jeg studere?  - Hva bør jeg studere?  - dette er spørsmål som mange stiller seg. Valgmulighetene er mange. En fagskole har et praktisk fokus, og skiller seg tydelig fra en teori- og forskningsbasert utdanning ved høyskole/universitet. Næringslivet ønsker i økende grad å rekruttere personer med praktisk kompetanse som kan generere merverdi for bedriften fra første dag. En fagskoleutdanning tilfredsstiller disse ønskene fra næringslivet og hjelper deg raskere i jobb.  Hvis du er usikker på hva som passer for deg så ta gjerne kontakt med oss for en gratis og uforpliktende studiesamtale/veiledning. Vi hjelper deg å velge det som er passer best for deg. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Oslo 21 000 kr
12 Aug
Jobber du som tannhelsesekretær bistår du tannlegen i ulike behandlings situasjoner. [+]
Hos oss får du VG3 tannhelsesekretær. Du får tilgang til vår e-læringsportal, hvor deler av pensum ligger og innleveringsoppgaver og tidligere eksamensoppgaver.  Alle programfagene er en del av e-læringsportalen. I løpet av halvåret har vi 3 helgesamlinger, som går over to dager, lørdager og søndager fra klokka 10-15. Undervisningen foregår i Oslo og er frivillig.    Vi har stort fokus på opplæring i å skrive oppgaver, slik at du er klar for den skriftlige eksamen når det skjer.  Inkludert i prisen er også veiledning per telefon/via vårt virtuelle klasserom, når du måtte ønske.  Du skal ha 3 skriftlige eksamener og en praktisk eksamen. Skrifltig eksamen i alle programfagene: Helsefremmende arbeid Kommunikasjon og samhandling Yrkesutøvelse i tillegg da en praktisk eksamen Du melder deg opp til eksamen via privatistweb.no og det koster ca 1100 kroner for oppmelding per eksamen, dette er en sum som Fylket tar og vil da komme i tillegg til vår kursavgift. Ta kontakt med oss for mer informasjon! [-]
Les mer
Fredrikstad Oslo 2 semester 104 300 kr
02 Sep
03 Sep
En praktisk utdanning i en bransje i kraftig vekst. Gode jobbmuligheter! 60 studiepoeng. Studieturer inkludert i studieavgiften. [+]
Reiselivskoordinator – praktisk utdanning for en bransje i kraftig vekst Studiet Reiselivskoordinator gir studentene en bred forståelse for reiselivsnæringen som helhet, og for den betydningen næringen har nasjonalt og internasjonalt. Undervisningen er praktisk rettet, og basis for den praktiske opplæringen og treningen er teoretisk gjennomgang av reiselivsnæringen, turistgeografi, kultur og turisme.  Gjennom studiet blir studenten trenet i reiseplanlegging og gjennomføring av guiding ved reisemål, utforming av markedsføringsmateriell med gode og selgende beskrivelser samt bruk av digitale og sosiale medier i markedsføring. Studiet vektlegger oppøvelse av kunnskaper og ferdigheter tilknyttet ledelse av turistgrupper, samt å kunne opptre profesjonelt ved uforutsette hendelser.  Studentene skal gjennom studiet oppøve sin sosiale kompetanse og fremstå som sikre, selvstendige og tillitsskapende i møte med sine kunder. For å underbygge dette gjennom opplæringen gjennomfører studentene evaluering av egne og medstudenters opplegg, samt den praktiske utførelsen av arbeidsoppgaver på reiser, dagsturer og ekskursjoner som gjennomføres i løpet av studietiden.  Teamarbeid vektlegges gjennom opplæringen, og studentene jobber sammen i utformingen av gode og relevante turer og planlegger aktiviteter i tilknytning til disse.   Studiet inkluderer også: spennende reiser og opplevelser i og utenfor Norge inkludert i studieavgiften praksis i en reiselivsbedrift opplæring i Amadeus (reiselivsbransjens mest brukte system) eksterne prosjekter som f. eks arrangering av Reiselivsmessen i Norge   Bookingsystemet Amadeus I tillegg til å lære om turistgeografi, kultur, turisme, turplanlegging m.m. vil du også lære om bookingsystemet Amadeus, et av verdens ledende systemer innen reiselivsbransjen. Dette benyttes av mange av de store flyselskapene, hoteller, bilutleie og andre reiselivsaktører. Amadeus er også det systemet som er mest brukt av de norske reisebyråene. Kurset som inngår i studiet er det samme som reiselivsbransjen selv benytter, og gjennomført kurs vil i de fleste tilfeller være en forutsetning for å få jobb i reisebyrå / online reisebyrå.   Praktisk undervisning  Gjennom studiet jobber studentene med praktiske oppgaver. Studentene planlegger og gjennomfører turer, dette inkluderer egne turer med klassen og turer for eksterne. I praksisperioden får studentene utføre arbeidsoppgaver i relevante reiselivsbedrifter, og det legges opp til aktiv bruk av programvare, digitale og sosiale medier tilknyttet undervisningen. Vi benytter varierte undervisningsformer som klasseromsundervisning, praktiske oppgaver, prosjekter med næringslivet etc. for å gjøre opplæringen mest mulig relevant og variert.   Jobbmuligheter Våre studenter er etterspurte i næringslivet, og flere får jobb før studiet er ferdig. Ved å studere reiseliv får du en praktisk rettet utdanning, og du kan velge å jobbe innen mange ulike områder i verdens største næring. Våre studenter får jobb i alt fra hoteller, flyplasser, bedriftsreisebyråer, online reisebyråer, turoperatører, eventbyråer, turistkontorer, og ute på destinasjoner m.m. Mange reiselivsbedrifter tar kontakt med oss når de trenger nye medarbeidere.   Er du usikker på hva du skal studere? Hva skal jeg bli?  - Hva skal jeg studere?  - Hva bør jeg studere?  - dette er spørsmål som mange stiller seg. Valgmulighetene er mange. En fagskole har et praktisk fokus, og skiller seg tydelig fra en teori- og forskningsbasert utdanning ved høyskole/universitet. Næringslivet ønsker i økende grad å rekruttere personer med praktisk kompetanse som kan generere merverdi for bedriften fra første dag. En fagskoleutdanning tilfredsstiller disse ønskene fra næringslivet og hjelper deg raskere i jobb.  Hvis du er usikker på hva som passer for deg så ta gjerne kontakt med oss for en gratis og uforpliktende studiesamtale / veiledning. Vi hjelper deg å velge det som er passer best for deg. [-]
Les mer
Oslo Trondheim Og 2 andre steder 5 dager 24 000 kr
23 Sep
30 Sep
04 Nov
This is a completely new course that leads to the new Azure Developer Associate certification. [+]
This five day course is aligned to Azure Exam: AZ-203 Developing Solutions for Microsoft Azure. Topics covered: Implement solutions that use virtual machines (VM) Implement batch jobs by using Azure Batch Services Create containerized solutions Create Azure App Service Web Apps Create Azure App Service mobile apps Create Azure App Service API apps Implement Azure functions Develop solutions that use storage tables Develop solutions that use Cosmos DB storage Develop solutions that use a relational database Develop solutions that use blob storage Implement authentication Implement access control Implement secure data solutions Develop code to support scalability of apps and services Integrate caching and content delivery within solutions Instrument solutions to support monitoring and logging Develop an App Service Logic App Integrate Azure Search within solutions Establish API Gateways Develop event-based solutions Develop message-based solutions   [-]
Les mer
Oslo Trondheim Og 2 andre steder 5 dager 24 000 kr
05 Aug
26 Aug
16 Sep
In this 5 day course you will learn Windows 10 administration tasks: how to install, configure, protect and maintain Windows 10. [+]
This course (together with MD-101) will help you prepare for the new certification: Microsoft 365 Certified Modern Desktop Administrator.   Course content This 5 day course contains these modules: Installing Windows  Introducing Windows 10 Installation Options and Requirements for Windows Features Installation Process and Media Upgrading to Windows 10 Updating Windows Windows Servicing Model Updating Windows Applying Applications and Windows Updates Post-installation Configuration and Personalization Customize the Windows 10 UI Configure device specific settings such as power plans and mobile device options Use the Windows control panel and setting app to configure settings. Describe using Windows PowerShell Maintaining Windows 10  Configuring Peripherals, Drivers and Networking Managing Devices & Drivers and Printers Configure IP Network Connectivity Implement Name Resolution and Wireless Network Connectivity Remote Access Overview and Remote Management Configuring Storage Overview of storage options Using OneDrive Managing Disks, Partitions, Volumes and Storage Spaces Maintaining Disks and Volumes Managing Apps in Windows 10 Providing Apps to Users Managing Universal Windows Apps The Windows Store Web browsers in Windows 10 Configuring Authorization & Authentication Using Security Settings to Mitigate Threats Configuring User Account Control Implementing Device Registration Authentication Configuring Data Access & Usage and Advanced Management Tools Overview of File Systems Configuring and Managing File Access and Shared Folders Managing Security with Policies Configuring Tenant Roles Managing Tenant Health and Services Supporting the Windows 10 Environment Troubleshooting Windows Troubleshooting Tools Troubleshooting the Windows OS and Files & Applications Troubleshooting Windows Startup, Operating System Service Issues and Sign-In Issues File Recovery in Windows 10 Application Troubleshooting Troubleshooting Hardware and Drivers Troubleshooting Device Driver Failures and Physical Failures Overview of Hardware Troubleshooting [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.