Alle kategorier
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Tønsberg 1 semester 13 900 kr
12 Jan
12 Jan
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trionometri. [+]
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trionometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Faget er obligatorisk om du skal studere til ingeniør eller arkitekt. Matematikk R2 gir 1 realfagpoeng. Du må ha matematikk 1T og R1 for å ta dette faget. Gjennomføring Kurset gjennomføres med undervisning to kvelder over et semester. I tillegg til undervisning får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Eksamen Eksamen i Matematikk R2 er skriftlig. Eksamensdato tildeles via eksamenskontoret. For mer informasjon se privatistweb Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Om du kun tar et fag vil dette være under 50% studiebelastning. Om du tar flere fag, så ta kontakt med K2 utdanning for å sjekke hvor stor studiebelastningen blir. Når du melder deg på/melder din interesse på de enkelte kursene og skriv i meldingen at du ønsker en vurdering av studiebelastningen på dine valgte kurs. For mer informasjon klikk her. Forkunnskaper Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. [-]
Les mer
Oslo Og 4 andre steder 9 990 kr
15 Jun
22 Jun
24 Jun
MTK Skolen tilbyr nå alle elever å delta på våre teorikurs via video over Internett. [+]
Komplette kurs i Holmestrand og Porsgrunn:  De inkluderer Modul 1.1, 2.3, 2.7, 3,7 og 4,7 og oppkjøring.     KURSINNHOLD Krav til bro og traverskraner  Krantyper med tilleggsutstyr Bruksområder Ulykker med kran Kranens konstruksjon og virkemåte Stabilitet Godshåndtering Kontroll og vedlikehold Sikkerhetsregler ved bruk Sertifisering og dokumentasjon   Mål for kurset er å gi førere med arbeidsutstyr nevnt i §49 i «Forskrift om bruk av arbeidsutstyr» en god generell grunnopplæring i sikker bruk av dette slik at uhell og ulykker unngås. Teori avsluttes med prøve. Ønsker du å ta praksis i bedrift gjør du det via en fadderavtale. Signering av avtale med oppfølging for fadder og elev kr 1500,-   Passer ikke disse tidene for deg? Ta kontakt med oss så kan vi tilpasse kurset for deg i form av dagskurs eller helgekurs   Trenger du mer informasjon? Ring oss på telefon 94786797  eller mail kontakt@mtkskolen.no   Besøk vår hjemmeside , Facebook side eller instagram                                  Vil du starte i nå og betale om 12 mnd ?   MTK SKOLEN har sammarbeid med resursbanken og tilbyr finansiering med 12mnd utsettelse 0 i rente for kun 495kr . Ring oss for mer inf   Om du ønsker kurs holdt på Engelsk, Polsk eller Spansk send oss en mail på: kontakt@mtkskolen.no så ordner vi det raskt! [-]
Les mer
Sentrum Hamar 6 timer 1 690 kr
21 Sep
23 Sep
Hva innebærer kravene i ny rammeplan for barnehagens daglige praksis? [+]
Dette kurset inneholder en gjennomgang av samfunnsmandatet i ny rammeplan med hensyn til hvilke krav som stilles til personalet. Hvordan kan vi øke bevisstheten på sammenhengen mellom innholdet i den nye rammeplanen og vår egen praksis? Hvordan kan vi jobbe for å sikre at det vi gjør i hverdagen i barnehagen er i tråd med kravene?Kursinnhold Barndommens egenverdi Livsmestring og helse Ivaretakelse av barns behov for omsorg Ivaretakelse av barns behov for lek Å fremme danning Å fremme læring Til barns beste Kursholder Cathrine Ask er barnehagelærer med videreutdanning i veiledning og hovedfag i praktisk kunnskap. Hun har jobbet 25 år i barnehage på alle nivåer og undervist i pedagogikk på universitet og på barne- og ungdomsarbeiderfag. Nå jobber hun i et fagteam for barnehager i Bodø, veileder styrere i ulike prosjekter og jobber med foreldreveiledning.  [-]
Les mer
Harstad Kvadraturen Og 2 andre steder 6 timer 1 890 kr
23 Oct
30 Oct
06 Nov
Har du lyst til å være med inn i et klasserom der alle elevene er aktive og likeverdige? Hvor læringen er preget av inkludering, samarbeid og faglig fokus? [+]
I et Cooperative Learning klasserom tar læreren vare på den enkelte gjennom at man blir sett og hørt. Fellesskapet er sterkt. Lærere på småtrinnet inviteres til en kursdag om innføring i Cooperative Learning (CL).Cooperative Learning er både en metodikk og en pedagogisk tilnærming som leder til inkludering, elevaktivitet, engasjement, sosial utvikling og læring. Kursdagen inneholder teoriene bak arbeidsmåten, forskning og konkrete eksempler på strukturene brukt i praksis. I løpet av kursdagen vil du få kunnskap om hvordan du som pedagog kan aktivere elevene, slik at de er den aktive part i klasserommet, med deg som tydelig klasseleder. Kursinnhold CL tankegangen Klasseromsorganisering Klassemiljøarbeid Lærerens rolle Innføring av strukturer i klassen Sammensetting av grupper «Teambuilding» Sosiale ferdigheter og CL-strukturer Kommunikasjon i klasserommet Tilpasset opplæring Kursholder Linda Kristin Bjugn er utdannet allmennlærer med tilleggsutdanning i grunnfag idrett og videreutdanning i lesing og skriving. Linda har nesten 30 års erfaring fra grunnskolen, der hun det meste av tiden har vært kontaktlærer i småskolen. Hun har i mange år også hatt ansvaret for lesekurs for ulike elevgrupper, og er lærerspesialist i norsk med vekt på småskolen. Linda er kurset i KAGAN Cooperative Learning og dette speiler undervisningen i alle fag. Linda er også konsulent for GAN Aschehoug. [-]
Les mer
Ullern 3 dager 10 900 kr
12 Nov
For deg som ønsker å få frem det beste hos andre, som ønsker å skape innovative team, og som ønsker å vedlikeholde gode team. [+]
Å få til et godt teamarbeid er en krevende oppgave. Dyktige ledere produserer sine beste resultater gjennom andre. Suksessrike organisasjoner og produkter er basert på evnene til mange personer. Ledelse er ferdigheten i å motivere og samle et team for å nå et felles mål. Vi har alle erfart forskjellen på en gruppe individer og et team. Visjon – Nøkkelen er å bygge felles personlige og team visjoner  Felleskap – Den kraft som transformerer individene til et team Coaching – Det beste rammeverket for reell samvirkning og ledelse   Målgruppe For deg som ønsker svar på spørsmålene: Hvordan skapes et godt team? Hvordan kan vi gjentatte ganger klare å skape gode team? Hvordan sikre trivsel og energi når man veileder, gjennomfører møter, coacher i team og leder innovative omstillingsprosesser?   Dette lærer du I løpet av 3 dager vil vi dekke: Strategisk planlegging og utvikling av koherens i team Utvikling av personlig kreativitet – dag-til-dag vaner Kraften bak anerkjennende gruppesamtaler og teamvisjoner Ledelse av gruppeinnovasjon og gruppedynamikk Jobbe med de 4 spørsmålstypene bak coachende team Forstå hvordan spørsmålene gir kraftfull team utvikling Identifisere og effektivt coache ulike typer team medlemmer   Kursholder Jan Georg Kristiansen Siviløkonomen og læreren som i 2005 ble Norges første Master-sertifiserte ICF­coach MCC. Utdannet fra Erickson Coaching International og forfatter av to coaching-­ og lederutviklingsbøker. Kåret til beste kursleder 2006 for Norges største kursarrangør Confex blant 500 profesjonelle kursledere, for kurs i coachende lederskap for skoleledere. Har frem til 2019 utdannet 700 sertifiserte coacher fram til ICFs sertifiseringsnivå ACC. Mentor for PCC’er som vil bli MCC.   Dette synes fornøyde tidligere deltakere var mest verdifullt: ”Vi deltok med vår nye ledergruppe på Ericksons teamcoachingkurs.Tidligere ble våre møter ofte holdt etter innfallsmetoden og ikke alltid prioritert av alle deltakere. Etter kurset fikk vi internt en åpen diskusjon om lederteamets verdier, utøvelse og ikke minst enighet om målene våre. Vi utarbeidet halvårige handlingsplaner som styrer vårt arbeid og setter agendaer. Vi har nådd våre mål om mer effektive og målstyrte ledermøter og er meget godt fornøyd med at vi valgte å bli med på kurset.” - Ingjerd Eriksen, rektor Marienlyst grunnskole [-]
Les mer
Nettkurs 2 semester
01 Sep
Kunnskap studenten tilegner seg i studiet Barnehagens digitale praksiser er direkte anvendbart i arbeid i barnehage eller på andre arenaer som jobber med barn. [+]
Studiets målsetting er å utdanne reflekterte yrkesutøvere som tar initiativ til å planlegge, organisere og gjennomføre pedagogisk arbeid i barnehagen. Utdanningen retter et spesielt fokus på barnehagens digitale praksiser sammen med barna. Viktige faktorer i dette arbeidet blir godt samarbeid med barn, personale og foreldre til beste for barnet. Videre vektlegger studiet at studenten utvikler en etisk grunnholdning som ivaretar og utvikler anerkjennende, lekne og omsorgsfulle samspill med enkeltbarn og barn i gruppe ved bruk av digitale ressurser. Studiet er lagt opp som et deltidsstudium med styrt progresjon og foregår via nettstudier. Finansiering Utdanningen er finansiert av Kunnskapsdepartementet og derfor gratis for studentene. Se nettsiden til studie for mer informasjon:     [-]
Les mer
Sentrum 2 dager 8 500 kr
26 Oct
27 Oct
Kurset henvender seg til mindre eiendomsutviklere og investorer som ønsker å bli det. Videre vil kurset være velegnet for advokater, finansinstitusjoner og de deler av of... [+]
Senter for eiendomsfag i samarbeid med Veridian AS inviterer til todagerskurs om Boligutvikling i praksis. Kurset henvender seg til mindre eiendomsutviklere og investorer som ønsker å bli det. Videre vil kurset være velegnet for advokater, finansinstitusjoner og de deler av offentlig sektor som jobber med denne type eiendom. Kurset har både teoretiske og praktiske elementer, med foredragsholdere som har konkret erfaring med dette. Kursansvarlig er Johan Berg-Svendsen, daglig leder og partner i Veridian AS. Han suppleres av en rekke bidragsytere fra verdikjeden for boligutvikling. Program dag 1: Verdivurdering av boligutviklingstomter, teori, prinsipper og praktiske eksempler Modning av en utviklingstomt – tid, arbeid, risiko og verdiøkning Reguleringsplaner/kommunedelplaner – hvordan lese disse. Hvor vanskelig er det å endre disse? Tidsbruk fra uregulert til rammetillatelse Beregning av påregnelig utnyttelse – konkrete caser Hvor mye koster det å bygge boliger? Infrastruktur, grunnforhold, med mer Hvordan oppnå finansiering av boligutviklingsprosjekter Juridiske utfordringer ved boligutvikling – rekkefølgekrav, utbyggingsavtaler, lovverk, etc. Program dag 2: Prosjekt med bolig og næring – juridiske, skattemessige og tekniske utfordringer Erverv av striper/parseller for utvikling. Utfordringen med kjøp av tomter fra det offentlige Presentasjon av et vellykket boligprosjekt Arkitektur – rolle i verdiskapning Utvikling av et større tomteområde – hvordan skape gode prosjekter selv om det er flere ulike eiere? Verdivurdering av større tomteområder – tid, nåverdi og risiko Oppgjørsmodeller – hvordan få til opsjonsmodeller Oppsummering/Q&A Deltakeravgift er kr 8.500, fritatt for merverdiavgift som undervisning. Bindende påmelding. [-]
Les mer
Nettkurs 80 timer 9 790 kr
Kurs for deg som ønsker å ta fagbrev som praksiskandidat [+]
Velkommen til kurs i VG3 Salgsfaget hos AOF   Dette nettkurset er delt opp i fem moduler. Den består av: Bedriften Produkt, pris og markedsføring Salg- og service Oppgaveskriving Oppsummering og den avsluttende innsendingsoppgaven   Praksis gir dere et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp på en slik måte at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammen satt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendingsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging fra nettveileder.   Kurset har et omfang på ca 50 timer avhengig av dine forkunnskaper og digitale ferdigheter. I tillegg må du påregne tid til egenstudie.   Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hor LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering. Pensum tar utgangspunkt i Salgsfaget VG3, boken kan du kjøpe på: http://yrkeslitteratur.no   Kjøp kurset her. [-]
Les mer
Nettkurs 15 timer 599 kr
AOF Norge tilbyr i samarbeid med Norsk helseinformatikk en kurspakke på nett for deg som jobber med mennesker ved sykehjem, sykehus eller andre institusjoner der pleie er... [+]
Jobber du som pleieassistent? AOF Norge tilbyr i samarbeid med Norsk helseinformatikk en kurspakke på nett for deg som jobber med mennesker ved sykehjem, sykehus eller andre institusjoner der pleie er en viktig arbeidsoppgave.     Kurspakken inneholder flere kurs som er relevante for deg som jobber med eldre og syke mennesker. Du får god innføring i ulike deler av jobben, og lærer om viktige tema fokusområder i ditt arbeid.    Følgende kurs får du tilgang til:  Kurset Innføring i omsorgsyrket:   Kurset gir en innføring for å sikre at pleieassistenter og medhjelpere uten relevant helsefaglig utdanning og erfaring, vet hvilke forventninger som stilles til dem når de trer inn i omsorgsrollen: - Kursdeltakeren får innsikt og kompetanse på hvilke verdier og holdninger som må ligge til grunn og styre helsepersonellets adferd i pasientnært arbeid - Kursdeltakeren får grunnleggende kunnskap om stell og omsorgsoppgaver - Kursdeltakeren får informasjon om at de ikke skal påta seg oppgaver de ikke har kompetanse for, men rapportere og innhente hjelp fra kvalifisert personell når situasjonen tilsier det.   Kurset: Basale smittevernsrutiner Kurset har som formål å sikre og dokumentere at helsepersonell har nødvendig kompetanse om basale smittevernrutiner som skal følges i arbeid med alle pasienter og beskytte helsepersonell og pasient mot kjent og ukjent smitte.   Kurset: Nye koronavirus, innføring og råd til helsepersonell Kurset har som formål er å sikre og dokumentere at pleie- og omsorgspersonell i primærhelsetjenesten har lest og forstått sentral informasjon om utvidede smitteverntiltak i forbindelse med det nye koronaviruset SARS-CoV-2. Det er også et mål at kursdeltakeren skal skal få erfaring med å innhente nødvendig informasjon fra myndighetene, og motiveres til holde seg oppdatert på hvilke råd som gjelder til en hver tid, i deres arbeidssituasjon.   Kurset: Observasjonkompetanse Kurset har som mål å oppøve observasjonskompetanse hos kursdeltakeren. Med observasjonskompetanse mener vi oppmerksom iakttagelse av pasienten i den hensikt å innhente data om helsetilstanden. Hvis en konkret observasjon skal si noe om helsetilstanden til pasienten, må den kobles sammen med fagkunnskap.   Kurset: BHLR Kurset skal gi deltakeren en teoretisk innføring i basal hjerte-lunge redning    Kurset : Legemiddelhåndtering Kurset skal gi deltakeren innsikt og kompetanse på hvilket ansvar som ligger i det å dele ut og håndtere medisiner til pasienter. Du jobber som assistent (medhjelper) i hjemmetjenesten eller ved et sykehjem og skal dele ut medisiner fra multidose og dosett. Hva innebærer det å ha slikt ansvar? Hvilke situasjoner og problemstillinger kan du møte? Hva er viktig å rapportere, og når må du tilkalle hjelp?   NB! Bekreftelse pålogging maks 24 timer. [-]
Les mer
Oslo Og 4 andre steder 2 semester 33 900 kr
31 Aug
31 Aug
01 Sep
Kurset er for deg som ønsker å jobbe med mur- og flislegging både ute og inne, på byggeplasser og i private hjem med muring av fasader, våtrom og monterer peis og pipe. [+]
Kurset er for deg som ønsker å jobbe med mur- og flislegging både ute og inne, på byggeplasser og i private hjem. Dette er også et yrke for deg med estetisk sans, og som ønsker å jobbe med interiør. En murer jobber med muring av fasader i teglstein, våtrom og monterer peis og pipe. Som mur- og flislegger vil du også beherske grunnleggende ferdigheter som muring av grunnmur, vegger, og natursteinarbeider. Du vil også kunne mure blokkprodukter, buekonstruksjoner, armert murverk, trekking av gesims og fugebehandling. Dette passer for deg som ønsker svennebrev i murerfaget, enten du har praksis fra tidligere eller ikke. Mur- og flisleggere jobber ofte i murermester- eller entreprenørbedrifter. Du kan også bli ansatt i kommuner, fylkeskommuner, staten eller eiendomsforvaltningsbedrifter. Det er et svært godt arbeidsmarked for murere! Våre samarbeidspartnere/murerbedrifter vil kunne tilby arbeidskontrakt for deg som starter på kurset og viser egnethet. Innhold/temaer Utdanningen er delt inn i to hovedområder Produksjon teglsteinsmuring, blokkmuring, pussarbeid, flis- og natursteinsarbeider og våtromsarbeider og ulike rehabiliteringsarbeider tegning og arbeidsbeskrivelser og bruk av måleverktøy planlegging, gjennomføring og vurdering bruk av preaksepterte løsninger og kvalitetssikringssystemer og fagets etiske krav. helse, miljø og sikkerhet Bransjelære bruk av materialer og deres anvendelsesområder beskrivelser og tegninger som grunnlag for å dokumentere produksjonen inngår estetikk og kulturelle verdier fagets historiske utvikling og plass i samfunnet For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider Gjennomføring Undervisningen foregår både inne på skolen og ute i praksis. På skolen lærer du begreper, navn på utstyr og enkle blandingsmetoder for mur og flis. Her settes du i stand til å kunne få praksisplass ute hos en av våre samarbeidspartnere, murerfirma. 1 dag med skole 09.00-15.00 og 2-3 dager med praksis ute i firma. Etter fullført eksamen jobber du som hjelpearbeider hos en murer/murerfirma til du har tilegnet deg nok praksis for å gå opp til svenneprøven. Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 15. januar. Oppmelding skjer via privatistweb.no. For mer informasjon se privatistweb Hva må til for å få svennebrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske svenneprøven. I tillegg må du dokumentere min 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer svenneprøven. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. For mer informasjon klikk her. Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening, vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige må ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 1 031 kr
Alle med ansvar for lekeplasser, som kommuner, velforeninger, borettslag eller private eiere, er levende opptatt av sikkerhet. Den som står for den daglige driften, som r... [+]
Alle med ansvar for lekeplasser, som kommuner, velforeninger, borettslag eller private eiere, er levende opptatt av sikkerhet. Den som står for den daglige driften, som rektor, styrer, vaktmester og annet personale, føler ansvar for at barna skal kunne leke sammen under stimulerende og sikre forhold. DELTEMAER 1. VÅR FELLES UTFORDRING Trygg lek på norske lekeplasser 2. VÅR FELLES UTFORDRING Trygg lek på norske lekeplasser (Fortsetter...) 3. BARN OG LEK 4. BARN OG LEK (Fortsetter...) 5. LEKENS FUNKSJON 6. LEKENS FUNKSJON (Fortsetter...) 7. HVOR LEKER BARN 8. NATUREN SOM LEKEGRIND 9. BARN OG ULYKKER 10. BARN OG ULYKKER (Fortsetter...) 11. SKOLEULYKKER 12. STORE KOSTNADER 13. ULYKKER PÅ LEKEPLASSEN 14. HVORFOR SKJER ULYKKENE? 15. ULYKKER I LEKEAPPARATER 16. FALLULYKKER 17. KAN VI FOREBYGGE ULYKKER 18. HVORDAN FOREBYGGE BARNEULYKKENE 19. Ulykkesbildet 20. Hvem har ansvaret? 21. Lover, regler og forskrifter 22. Plan- og bygningsloven 23. Lov om kontroll med produkter og forbrukstjenester 24. Lov om kontroll med produkter og forbrukstjenester (Fortsetter...) 25. Lov om produktansvar 26. Kommunehelseloven 27. Hvor bør lekeplassen ligge? 28. Vær og vind - Terreng 29. Vegetasjon 30. Planleggingstips! 31. Krav til lekeplassutstyr 32. Konstruksjon 33. Fallsikring - Åpninger 34. Vinkler 35. Materialer 36. Materialer (Fortsetter...) 37. Underlag 38. Underlag (Fortsetter...) 39. Sikkerhetssoner 40. Spesielle krav 41. Huske 42. Huske (Fortsetter...) 43. Vipper 44. Refleksjonsoppgave 1 45. Krav til forvaltning, drift og vedlikehold av lekeplasser 46. Krav til forvaltning, drift og vedlikehold av lekeplasser (Fortsetter...) 47. Generelle sikkerhetstiltak 48. Dokumentasjon 49. Ulykker 50. Ettersyn 51. Elementer som må vurderes 52. For å forhindre ulykker bør det foretas en direkte kontroll... 53. "Huskeliste" 54. "Huskeliste" (Fortsetter...) 55. "Huskeliste" (Fortsetter...) 56. Ettersyn av lekeplassutstyr - Rutinemessig visuelt ettersyn 57. Ettersyn av lekeplassutstyr - Lekehus og klatrestativ 58. Ettersyn av lekeplassutstyr - Husker 59. Rutinemessig visuelt ettersyn - Rutsjebaner og sklier 60. Rutinemessig visuelt ettersyn - Vippeutstyr, fjærleker og dumphusker 61. Rutinemessig visuelt ettersyn - Idrettsmateriell benyttet som lekeplassutstyr 62. Rutinemessig visuelt ettersyn - Barn under 36 mnd. 63. Funksjonsettersyn 64. Funksjonsettersyn - Lekehus og klatrestativ 65. Funksjonsettersyn - Husker 66. Funksjonsettersyn - Husker (Fortsetter...) 67. Funksjonsettersyn - Rutsjebaner og sklier 68. Funksjonsettersyn - Vippeutstyr. fjærleker og dumphusker 69. Funksjonsettersyn - Vippeutstyr. fjærleker og dumphusker (Fortsetter...) 70. Funksjonsettersyn - Idrettsmateriell benyttet som lekeplassutstyr 71. Årlig hovedettersyn 72. Refleksjonsoppgave 2 73. Vedlikeholdsprogram - Rutinemessig vedlikehold (Del 1) 74. Vedlikeholdsprogram - Rutinemessig vedlikehold (Del 2) 75. Vedlikeholdsprogram - Rutinemessig vedlikehold (Del 3) 76. Korrigerende vedlikehold 77. 7 smarte tips! [-]
Les mer
Sentrum Bergenhus 3 timer 990 kr
17 Sep
13 Oct
Dette 3 timers-kurset har fokus på hvordan vi kan sikre en god overgang fra hjemmet til barnehagen. [+]
I rammeplanen er det gitt overordnede føringer for hvordan barnehagen i samarbeid med foreldrene skal legge til rette for at barnet kan få en trygg og god start i barnehagen. Men hva innebærer dette i praksis? Og hva sier forskning om god tilknytning og tilvenning? Vi har invitert May Britt Drugli til å snakke om den viktige første tiden i nye omgivelser for de aller minste. Her får du ny kunnskap og masse praktiske tips og råd om tilrettelegging i hverdagen!  Kursinnhold Betydningen av gode overganger – foreldrene som brobyggere Små barns grunnleggende behov             - Trygghet og forutsigbarhet             - Støtte til regulering av følelser             - Utforsking Forskning på tilvenningsprosessen Hva formidler ansatte og foreldre? Eksempler fra et prosjekt der ulike tilvenningsmodeller har blitt prøvd ut Kursholder May Britt Drugli er utdannet cand. paed og jobber nå som professor ved Regionalt kunnskapssenter for barn og unge ved NTNU. Hun har lang erfaring fra kommunalt utviklingsarbeid, blant annet i form av videobasert veiledning i barnehager. For tiden er hun involvert i flere forskningsprosjekter knyttet til barnehage. Faglige interesseområder er de yngste barna i barnehagen og relasjonen mellom barn og voksne. Hennes kompetanse favner også barns psykiske helse og atferdsvansker. May Britt har skrevet flere fagbøker, blant annet Liten i barnehagen og Atferdsvansker hos barn, og hun har vært medredaktør for Lek, læring og utvikling i barnehagen. May Britt Drugli er en anerkjent og etterspurt foredragsholder. Hun fremstår direkte og troverdig og hennes ekte engasjement treffer alle som jobber med barn, også foreldre! [-]
Les mer
Oslo Og 3 andre steder 2 semester 12 500 kr
25 Aug
27 Aug
27 Aug
I faget Historie lærer du om verdens- og norgeshistorien, og får innsikt i sammenhenger og konsekvenser av historiske hendelser. [+]
I faget Historie lærer du om verdens- og norgeshistorien, og får innsikt i sammenhenger og konsekvenser av historiske hendelser. Historie er et av fagene du må ha for å få generell studiekompetanse. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din. Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. Gjennomføring Kurset gjennomføres på dagtid over to semester. I tillegg til klasseromsundervisning får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Eksamen Det er en muntlig eksamen i historie. Eksamensdato for muntlig eksamen tildeles via eksamenskontoret. For mer informasjon se privatistweb. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Om du kun tar et fag vil dette være under 50% studiebelastning. Om du tar flere fag, så ta kontakt med K2 utdanning for å sjekke hvor stor studiebelastningen blir. Når du melder deg på/melder din interesse på de enkelte kursene og skriv i meldingen at du ønsker en vurdering av studiebelastningen på dine valgte kurs. For mer informasjon klikk her. Forkunnskaper Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 3 438 kr
Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i g... [+]
Informasjon Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i gang. Når Arbeidstilsynet kommer på besøk, når anbud skal utformes eller man skal i forhandlinger med forsikringsselskapet om premiefastsetting er det både nødvendig og lønnsomt å kunne dokumentere hva man faktisk gjør på HMS området. Kurset er i henhold til arbeidsmiljøloven § 3-5 med tilhørende veiledning fra arbeidstilsynet og behandler bl.a.: Nytteverdi av systematisk HMS arbeid Lov og regelverk Ansvar, rolle og oppgaver i HMS arbeidet HMS faktorer Kartleggingsmetoder Dokumentasjon og systematikk [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.