Alle kategorier
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

6 timer 1 500 kr
C#is very useful. [+]
C# is a power language. [-]
Les mer
Sentrum 3 timer 990 kr
13 May
En del barn og ungdom strever med å opprette og opprettholde vennskap og relasjoner til jevnaldrende. [+]
Ofte sier vi voksne ting som dette: "Gå å bli venner med noen andre" eller "Kan ikke du gå å leke med noen andre?". Men hva hvis barnet/ungdommen ikke vet hvordan de skal gjøre dette? Hvordan kan vi faktisk hjelpe elevene å få flere gode venner? I dette kurset viser kursholder hvordan du som lærer kan trene med elevene i klasserommet. Resultatet er elever med økt selvtillit, økt tilstedeværelse og muligheten til å utvikle flere gode vennskap. Etter kurset sitter du igjen med Innsikt i hvordan du kan trene elevene i å skape gode relasjoner Rollespill som elever kan bruke i klasserommet, der de bl. a kan utforske emosjoner Teknikker som elever kan trene på for å øke empati og gjensidig tillit Teknikker for å hjelpe elever å få flere venner Kursholder  Brendan Martin har jobbet 10 år som montessorilærer og fem år som teamleder i en IT-bedrift. Siden 2011 har han drevet firmaet Å, sammen med Geir Isene. Å bistår bedrifter bl. a med å bygge og realisere strategier, strukturere organisasjonen og bygge sterke team. De jobber også coaching og veiledning av enkeltpersoner: ledere, artister og idrettsutøvere. Brendan er opptatt av å være direkte og ærlig i sin kommunikasjon. [-]
Les mer
Frogner 10 timer 1 500 kr
17 Apr
Tilgivelse er den største kjærlighetshandling vi kan gjøre for oss selv og andre. Tilgivelse er ikke bare noe vi gjør i møtet med andre, men også i møte med oss selv og v... [+]
Tilgivelse er den største kjærlighetshandling vi kan gjøre for oss selv og andre. Når du har evnen til å tilgi har du også stor kjærlighet i deg. Ingen kan tilgi uten å føle dyp kjærlighet. Kjærlighet for seg selv, for sine medmennesker for verden. Denne workshop’n har fokus på deg og hva du ønsker å sette deg fri fra. Den tilgivelse som vil frigjøre din smerte, dine tap, dine håp og ønsker. Kom som du er, der du er i livet med det du ønsker å forløse.    Hjertelig velkommen [-]
Les mer
Sentrum 4 dager 5 950 kr
08 Jun
Mindre kjent enn muskel- og bindevevsmassasje, men et effektivt komplement til andre behandlingsformer. En enkel metode med gode resultater ved såvel overvekt som h... [+]
Mindre kjent enn muskel- og bindevevsmassasje, men et effektivt komplement til andre behandlingsformer. En enkel metode med gode resultater ved såvel overvekt som hevelser i armer og ben. Metoden kan enkelt benyttes av massører, hudterapeuter, fotterapeuter, soneterapeuter og øvrige kroppsterapeuter. Lymfesystemet er sagt på en enkel måte, kroppens eget avløpssystem hvor en lett kan forestille seg hva som skjer dersom det blir stopp i rørene! All mat og drikke som tilføres kroppen, forvandles til blod og lymfevæske. Når cellen har fått den næringen de skal ha, transporteres avfallet og overflødig væske bort ved hjelp av lymfesystemet, og som tilslutt kommer ut som urin. Operasjoner og skader skaper stans i lymfesystemet med væskeansamlinger som følge som viser seg i form av hevelser. Etter brystkreftoperasjoner kan armene hovne opp på grunn av dårlig lymfesirkulasjon. Ved vekttap og slanking kan fettceller og væske bli liggende igjen mellom cellene. På tross av kraftig reduksjon av vekten, er det fortsatt enkelte områder som ikke minsker i omfang. Fettcellene føres ikke vekk, men blir liggende igjen og de kan vokse sammen til et fettvev. En mulighet til å få fart på lymfesirkulasjonen og bli kvitt hevelser og fettvalker er lymfemassasje. Selv fibromyalgi og bihulebetennelse behandles med lymfemassasje.     Lymfemassasje kurs: 8 - 11 juni 2020 Kl. 0900 - 1700 Elevpraksis 11. juni 2020 Kurset foregår på svensk. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 20 500 kr
10 Jun
Agile and Lean work when there is deep respect and consideration for people. However, often the behaviours we experience and sometimes exhibit at work are not in alignmen... [+]
During this 3-day highly interactive, powerpoint free, ICAgile-Certified coaching course with Adventures with Agile, you will learn specific professional coaching skills required to help others who are moving towards Agile ways of working. You will also gain the understanding and skills required to create a safe environment for meaningful collaboration and healthy conflict resolution within an agile team and be exposed to team dynamics and the role the wider organisation system plays. Everyone who participates in our Agile Team Coach courses is invited to participate in our monthly online coaching clinic calls. The coaching clinic is available exclusively for our Agile Team Coach graduates to support their continuous professional development. Upon successful completion of the course you will receive the ICAgile Certified Professional in Agile Coaching certification. Bouvet delivers this training course on behalf of Adventures with Agile [-]
Les mer
Harstad Kvadraturen Og 2 andre steder 6 timer 1 890 kr
23 Oct
30 Oct
06 Nov
Har du lyst til å være med inn i et klasserom der alle elevene er aktive og likeverdige? Hvor læringen er preget av inkludering, samarbeid og faglig fokus? [+]
I et Cooperative Learning klasserom tar læreren vare på den enkelte gjennom at man blir sett og hørt. Fellesskapet er sterkt. Lærere på småtrinnet inviteres til en kursdag om innføring i Cooperative Learning (CL).Cooperative Learning er både en metodikk og en pedagogisk tilnærming som leder til inkludering, elevaktivitet, engasjement, sosial utvikling og læring. Kursdagen inneholder teoriene bak arbeidsmåten, forskning og konkrete eksempler på strukturene brukt i praksis. I løpet av kursdagen vil du få kunnskap om hvordan du som pedagog kan aktivere elevene, slik at de er den aktive part i klasserommet, med deg som tydelig klasseleder. Kursinnhold CL tankegangen Klasseromsorganisering Klassemiljøarbeid Lærerens rolle Innføring av strukturer i klassen Sammensetting av grupper «Teambuilding» Sosiale ferdigheter og CL-strukturer Kommunikasjon i klasserommet Tilpasset opplæring Kursholder Linda Kristin Bjugn er utdannet allmennlærer med tilleggsutdanning i grunnfag idrett og videreutdanning i lesing og skriving. Linda har nesten 30 års erfaring fra grunnskolen, der hun det meste av tiden har vært kontaktlærer i småskolen. Hun har i mange år også hatt ansvaret for lesekurs for ulike elevgrupper, og er lærerspesialist i norsk med vekt på småskolen. Linda er kurset i KAGAN Cooperative Learning og dette speiler undervisningen i alle fag. Linda er også konsulent for GAN Aschehoug. [-]
Les mer
Sentrum 6 timer 1 890 kr
02 Jun
Å håndtere følelser, tanker og atferd er ferskvare. [+]
Denne praktiske og erfaringsmessige siden ved livsmestring utvikles i møte med trygge voksne, som kan se og undre seg over hva som ligger bak elevers reaksjoner og atferd. Det forutsetter lærere som kjenner seg selv, som er i stand til å regulere egne følelser og reaksjoner i pressede situasjoner i hverdagen. Denne siden ved fagpersoners relasjonskompetanse kan trenes og styrkes gjennom hele livet. Oppmerksomt nærvær er en hensiktsmessig tilnærming. Overganger og mellomrom er muligheter i en travel skolehverdag. Tilnærmingen som presenteres gir verktøy også til bruk i klasserommet. Kurset er praktisk rettet og følgende vil bli berørt Relasjonskompetanse. Sosial, emosjonell og interkulturell kompetanse Kunnskap om sinnets oppbygning, mental trening og oppmerksomt nærvær. Referanser til hjerneforskning  Trening av grunnkompetanse; evnen til å være i kontakt med seg selv og med andre Følelsenes betydning. Verktøy for å håndtere stress, utfordringer og motgang Trening av empati og medfølelse – både med seg selv og med andre Hvordan skape/bruke overgangene og mellomrommene på en aktiv og hensiktsmessig måte Kursholder Anne Sælebakke er utdannet lærer, fysioterapeut og psykoterapeut, og har solid erfaring med helsefremmende arbeid i skolen. Hun har i mange år arbeidet med oppmerksomt nærvær innenfor utdanningsfeltet, og var en av lederne for skoleprosjektene Stressmestring i skolen og Call to Care. For tiden underviser hun på etterutdanningen Livsmestring, relasjonskompetanse og oppmerksomt nærvær ved Regionsenter for barn og unges psykiske helse, RBUP. Hun har skrevet bøkene Livsmestring i skolen. Et relasjonelt perspektiv (2018) og Barn i balanse. Nærvær og empati i barnehagen (2015). Se også www.anneselebakke.no. [-]
Les mer
Sentrum 2 dager 7 900 kr
25 May
Vi  begynner med ansvaret enhver kommune har i følge Personvernforordningen (GDPR). Med det ansvaret gjelder på alle områder [+]
Vi  begynner med ansvaret enhver kommune har i følge Personvernforordningen (GDPR). Dette ansvaret gjelder på alle områder som innebærer at kommunen behandler personinformasjon, i praksis innenfor de fleste deler av kommunens virksomhet som skoler, barnehager, helsetjenester, barnevern, sosial- og omsorgstjenester. Kommunen er ansvarlig for å beskytte innbyggernes informasjon på en effektiv måte, samt å kunne dokumentere samsvar med regelverket. En nøkkelperson i dette arbeidet er Personvernombudet, eller DPO (Data Privacy Officer), som rollen kalles i GDPR, og alle kommuner er pålagt å ha et navngitt ombud.   Ombudet må ha relevant kompetanse, og dette kurset gir deg de verktøy du trenger for å kunne gjøre denne krevende jobben rett- Ofte har kommunale Personvernombud lang erfaring og dyp forståelse av hvordan kommunen fungerer, hvilke prosesser som inngår i kommunens behandling av personinformasjon, og hva slags informasjon som inngår i dette. Dette er viktige forutsetninger for å kunne gjøre en god jobb, men like viktig er kompetanse relevant til oppgavene beskrevet under. Kurs er ofte essensielt, samtidig knytter du kontakter med andre som er i samme rolle og bygger ditt netvertk som er nyttig. Kursmaterialet inkluderer maler for møte lovkrav systematisk med ISO-27701 som er en ny standard som er en utvidelse av ISO-27001 og ISO-27002 for håndtering av personverninformasjon. Dette vil være med på å gjøre deg bedre i stand til å ta dialogen med tradisjonell IT og ledelsen. [-]
Les mer
Sentrum Hamar 6 timer 1 690 kr
21 Sep
23 Sep
Hva innebærer kravene i ny rammeplan for barnehagens daglige praksis? [+]
Dette kurset inneholder en gjennomgang av samfunnsmandatet i ny rammeplan med hensyn til hvilke krav som stilles til personalet. Hvordan kan vi øke bevisstheten på sammenhengen mellom innholdet i den nye rammeplanen og vår egen praksis? Hvordan kan vi jobbe for å sikre at det vi gjør i hverdagen i barnehagen er i tråd med kravene?Kursinnhold Barndommens egenverdi Livsmestring og helse Ivaretakelse av barns behov for omsorg Ivaretakelse av barns behov for lek Å fremme danning Å fremme læring Til barns beste Kursholder Cathrine Ask er barnehagelærer med videreutdanning i veiledning og hovedfag i praktisk kunnskap. Hun har jobbet 25 år i barnehage på alle nivåer og undervist i pedagogikk på universitet og på barne- og ungdomsarbeiderfag. Nå jobber hun i et fagteam for barnehager i Bodø, veileder styrere i ulike prosjekter og jobber med foreldreveiledning.  [-]
Les mer
Oslo Og 4 andre steder 2 semester 69 900 kr
24 Aug
24 Aug
24 Aug
Du får grunnlag for å jobbe med administrative oppgaver og bistand ved munn- og tannbehandlinger på tannlegekontor. [+]
Tannhelsesekretæren assisterer tannlegen, og har hovedansvaret for hygienen og smittevernet på tannklinikken. Tannhelsesekretæren jobber tett på pasienter og pårørende. Som tannhelsesekretær har du hovedansvaret for smittevern og hygiene på tannklinikken. Du må derfor ha mye kunnskap om hvordan du skal ta vare på sikkerheten til pasienten. Tannhelsesekretæren assisterer tannlegen i alle typer behandling, og må ha gode kunnskaper om anatomi, fysiologi, patologi, materiallære og tanninstrumenter. Innhold/temaer Sentrale emner i opplæringen er: smittevern desinfisering, sterilisering og vedlikehold av instrumenter og utstyr håndtering av tannbehandlingsmaterialer og de vanligste legemidlene bestilling og oppbevaring av forbruksmaterialer røntgenbilder enklere laboratoriearbeid klargjøring av utstyr og instrumenter til pasientbehandling service til pasienter, pårørende og samarbeidspartnere administrativt arbeid som aktivitetsplanlegging, regnskap, rapportering For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider utdanning.no. Dette passer for deg som - ønsker å arbeide selvstendig som tannhelsesekretær Gjennomføring Kurset gjennomføres som klasseromsundervisning på kveldstid 1-2 kvelder i uka over ett år (avhengig av din bakgrunn/erfaring). Eksamen Som privatist må du ta eksamen i alle fag på alle tre nivå hvis du ikke har noe av dette fra før. Vi hjelper deg med oppmeldingen. Hva må til for å få autorisasjon Tannhelsesekretærfaget er et autorisasjonsfag og du tar både teori og praksis hos oss. For å få utstedt et vitnemål må du ha gjennomført alle fellesfagene for yrkesfaglige utdanninger, eller kunne dokumentere 5 års arbeidserfaring. Et vitnemål krever også at du dokumenterer 526 timer praksis i faget. Når dette er på plass, sammen med alle nødvendige eksamener, kan du be om å få utstedt et vitnemål. Dette bruker du for å søke autorisasjon hos Helsedirektoratet. Da får du tittelen autorisert tannhelsesektretær. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige må ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. [-]
Les mer
Sentrum 10 dager 17 500 kr
22 Jun
Pilates PT er utdannelsen for deg som vil jobbe med en effektiv treningsform som  styrker kroppens kjernemuskulatur og gir en god kroppsholdning. Som Pilates PT kan ... [+]
Pilates PT er utdannelsen for deg som vil jobbe med en effektiv treningsform som  styrker kroppens kjernemuskulatur og gir en god kroppsholdning. Som Pilates PT kan du hjelpe både enkeltmennesker og grupper til en sterkere kropp, bedre holdning, balanse og konsentrasjon og mer energi. Som Pilates PT lærer du Klassisk Pilates og kan tilby skreddersydd trening på matte for alle – fra mosjonister til idrettsutøvere som  ønsker å oppnå en sterkere kropp med bedre balanse, fleksibilitet og energi. Utdannelsen Utdannelsen til Pilates PT består av tre nivåer: Grunnleggende (Basic) Øvet (Intermediate) Avansert (Advanced) Sommerintensiv (inkl nivåene Basic – Øvet – Avansert) Du lærer Pilates Prinsippene – fra grunnleggende øvelser til avansert nivå. Du får god innføring i hvordan du legger opp dine timer og hvordan du tilpasser øvelsene etter behov. Du lærer å bruke Magic Circle og TRIADBALL™ som hjelp og utfordring i klassene. Du lærer hvordan Klassisk Pilates kan trenes av alle og hvordan det kan være den mildeste trening for en utrent person og hvordan Klassisk Pilates kan gi deg en god og svett økt! Målet er å kunne undervise gruppe-klasser og PT timer – personlige trenings timer og som aktiveringsøvelser til dine klienter/kunder. Vi legger stor vekt på forståelsen av metoden og hvordan du kan bli en god instruktør. Hva gjør Pilates-kunnskapen for deg i din behandlings-hverdag  Øvelser og aktivitet som en del av behandlingen, skaper økt deltakelse og gir pasienten større eierskap til prosessen/behandlingsforløpet En fantastisk måte å finne sin kropp, holdning og funksjon på Forbedret koordinasjon og «timing» i stabiliteten gjør det mulig å utvikle større kraft og styrke i bevegelsen Forkunnskap: Grunnleggende kurs (Basic): kjennskap til Pilates Øvet (Intermediate): Gjennomført grunnleggende kurs samt grunnleggende anatomikunnskaper. Avansert (Advanced): Gjennomført grunnleggende kurs og kurs for øvet samt grunnleggende anatomikunnskaper. Vi anbefaler at du er i god fysisk form og for å delta på øvet og avansert nivå må du ha grunnleggende anatomikunnskaper. Disse kan du tilegne deg på vårt kurs i Yoga Anatomi/Bevegelses-anatomi. Du bør ha trent pilates matte slik at du minimum er på litt øvet nivå for å delta på øvet kurs.  Det er en fordel men ikke et krav, med bakgrunn som massør, PT, treningsinstruktør, dansepedagog, yogalærer, fysioterapeut eller lignende.  For å bli utdannet Pilates PT trenger du også: 50 timer egentrening 5 timer av disse skal gjøres i treninger med instruktør (via Skype eller med annen klassisk trent pilates-instruktør for egen kostnad). Egentreningen loggføres og dokumenteres. 40 timer egenundervisning 3 timer av disse er undervisning med veiledning og tilbakemeldinger (kan også gjøres via Skype). Avtales individuelt, inkludert i prisen. Best med én undervisning med veiledning og og tilbakemelding mellom hver samling. Egentrening er viktig for forståelsen av øvelsene i egen kropp og det gir muligheten for å beskrive følelsen av øvelsen til kunden. Undervisnings-øving er viktig for at du skal bli trygg som instruktør, få øvelsene inn under huden og finne gode måter å formidle til kunden, hva de skal gjøre og hvordan de skal utføre øvelsene. Egenundervisningen loggføres og dokumenteres. Skriftlig innleveringsoppgave i løpet av kurset. Eksamens-dag: Skriftlig oppgave på 3 timer 30 min praktisk undervisning på matte 30 min muntlig gjeldende undervisnings-økten 1 intern og 1 ekstern sensor Øvrig info Utdannelsen omfatter 3 nivåer (grunnleggende, øvet og avansert), ca 150 timer inkludert egentrening og egenundervisning. Grunnleggende (Basic) Øvet (Intermediate) Avansert (advanced)     SOMMER INTENSIV 22 juni - 2 juli 2020 (fri søndag 28. juni) Tider: dag 1: 1700 - 2130, dag 2-10: 0900 - 1600 (Med forbehold om endringer) Mangler du forkunnskaper i anatomi, og ønsker å oppnå diplom som Pilates PT, så kvalifiserer vårt kurs i Yoga Anatomi/Bevegelses-anatomi. Kurset kan også tas etter utdannelsen og diplom oppnås når anatomikunnskaper dokumenteres. Diplom som Pilates PT oppnås når egentrening, egenundervisning og eksamen samt anatomikunnskaper er fullført. Basic kurs over 5 kvelder tilsvarer de 3 første dagene av Sommerintensiven. [-]
Les mer
Sentrum 6 timer 1 890 kr
05 May
Å kjempe mot intuisjon og skape forståelse. [+]
Er det dobbelt så stor sjanse for å få en 5-er når du kaster to i stedet for én terning? Tar nå-utgaven av deg selv mer funderte avgjørelser innen sannsynlighet enn deg selv som 10-åring? Både barn og voksne har en tendens til å se verden på deterministisk vis, der alt som skjer er årsaksbestemt. Sannsynlighet beskriver mindre forutsigbare hendelser som er umulig å forklare deterministisk, og som ofte er i konflikt med intuisjonen vår. Mye på grunn av denne iboende intuitive opplevelsen av hva som er sannsynlig, så kan undervisning i sannsynlighet oppleves som utfordrende. Vi lar oss farge av ting som har skjedd tidligere, av tilgjengelig informasjon og av det vi har lært. Lærere kan ikke ha som mål å «utrydde» den intuisjon elevene tar med seg til skolen (eller sin egen, for den saks skyld), men de må være den bevisst. Utgangspunktet for dette kurset er forskning på hvordan barn og voksne forholder seg til sannsynlighet, og hvordan lærere kan tilrettelegge for elevers møte med kjerneideer innen sannsynlighet. Vi støtter oss til forskning som understreker viktigheten av å ta tak i de ideene elevene har knyttet til sjanse når de kommer til skolen. Det betyr, at uavhengig av hva til enhver tid gjeldende læreplaner måtte si, så bør vi som lærere snakke med elever om sjanse og sannsynlighet fra tidlig alder. Det tar tid å etablere en god forståelse for hvordan tenke matematisk om sjanse. Ny læreplan har gitt plass til sannsynlighet som del av matematikkfaget på to trinn – 5. og 9. trinn. I dette kurset skal vi ikke bare fokusere på det første møtet med sannsynlighet på 5. trinn – vi skal slå et slag for viktigheten av å starte lenge før – med små drypp. Hensikten med dette kurset er å belyse, problematisere og drøfte viktige faglige og didaktiske momenter, prinsipper og mål i forbindelse med utvikling av grunnskoleelevers forståelse innen sannsynlighet. I dette kurset skal vi jobbe med problemstillinger knyttet til usikkerhet, tilfeldighet og primære og sekundære intuisjoner, der vi introduserer et begrepsapparat som hjelper lærere til å sette ord på elevers forståelse av sannsynlighet og hva som bør fokuseres i undervisningen de matematikkfaglige sidene ved sannsynlighet slik det kan forstås og jobbes med i grunnskolen hvordan vi som lærere kan hjelpe barn å utvikle en ny type kunnskap for å kunne resonnere om sannsynlighet hvordan vi ved å sjonglere mellom både subjektive, empiriske og teoretiske tilnærminger kan jobbe fram et fokus som har som mål at elevene oppnår en dypere forståelse for sannsynlighet å tallfeste sannsynlighet for at en hendelse skal inntreffe de systematiske tenkemåtene som brukes for å resonnere om opptellingsproblemer som inngår i den teoretiske tilnærmingen til sannsynlighet Kursholder Annette Hessen Bjerke er førsteamanuensis i matematikk ved OsloMet – Storbyuniversitetet hvor hun underviser på grunnskolelærerutdanningen og forsker innen matematikkdidaktikk. Hun har sammen med Elisabeta Eriksen skrevet boka «Hva er sjansen for det?» utgitt av Universitetsforlaget i 2019, og er medforfatter på læreverket «Matemagisk» utgitt av Aschehoug. Hun er spesielt interessert i hvordan lærerstudenter utvikler mestringsforventninger i matematikk, og i spenningsfeltet mellom teori og praksis i grunnskolelærerutdanningen. Bjerke har doktorgrad i utdanningsvitenskap med matematikk som fag fra OsloMet – Storbyuniversitetet.  [-]
Les mer
Nettkurs 56 timer 9 790 kr
Har du lang kontorfagligerfaring fra offentlige virksomheter, biblioteker, service- og informasjonssentre eller private bedrifter, men mangler formell kompetanse? [+]
Informasjon Velkommen til VG3 kurs i kontor- og administrasjonsfaget hos AOF   Dette kurset er delt opp i fem moduler: Bedrift administrasjon og HMS Profilering og kommunikasjon Kunnskapsorganisering, personaladministrasjon og økonomi Oppgaveskriving Avsluttende innsendingsoppgave Praksis gir et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp slik at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammensatt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendigsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging av en nettveileder.   Kurset har et omfang på 50 timer avhengig av dine forkunnskaper og digital kompetanse. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. Pensum tar utgangspunkt kontor- og administrasjonsfaget VG3, boken kan du kjøpe her: https://www.fagbokforlaget.no/Kontor-og-administrasjonsfaget/I9788245013412   Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hos LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering.     [-]
Les mer
Sentrum 3 timer 990 kr
26 Oct
I alle skoler, på alle trinn, finnes det sårbare elever. Mange unge oppgir å ikke være gode nok og kravet til å prestere er høyt. [+]
Flere oppgir å slite med psykiske problemer knyttet til vanskelig liv og oppvekst. Hvordan kan du som lærer forstå mer og snakke om psykisk helse med elever? Dette kurset tar sikte på å styrke deg i møtet med utsatte elever som sliter med depresjon, angst og mobbing og på den måten forhindre utenforskap og isolasjon. Kurset gir deg også kunnskap om sårbarhetsfaktorer, økt emosjonell kompetanse og råd til hvordan du kan styrke og engasjere eleven i målet om å få det bedre med seg selv. I løpet av kursdagen vil du få en innføring i hvordan du kan ha gode og støttende samtaler, ta utgangspunkt i caser og gjennom dette gi deg økt kompetanse og styrke deg i ditt arbeid med å skape et mer åpent og inkluderende mangfoldsmiljø i skolen. Kursholder Anders Røyneberg er psykiatrisk sykepleier og sexologisk rådgiver. Han jobber som terapeut ved Institutt for klinisk sexologi og terapi. Anders skriver også i spalten Si;D i Aftenposten og underviser ved OsloMet.  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.