Alle kategorier
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Sentrum 3 timer 895 kr
19 Mar
Førstehjelp er omsorg og livreddende hjelpetiltak. [+]
Alle som omgås andre mennesker bør kurses spesifikt og inneha en viss kompetanse for hva man kan og bør gjøre ved akutt sykdom eller skade. Kurset «Førstehjelp på barn» følger samme oppsettet som gitt i Norsk grunnkurs førstehjelp, men med særskilt fokus på førstehjelp for barn og unge. Kurset krever ingen forkunnskaper, og dekker de grunnleggende førstehjelpskunnskapene som alle bør ha. Et viktig moment vil være at man i en vurderingssituasjon ikke ser på barn som små voksne. Det legges vekt på aktiv læring og tar utgangspunkt i kursdeltakernes nivå. Kursinnhold Fjerning av fremmedlegeme i luftveien Hjerte- og lungeredning (HLR) Fri luftvei Sideleie Det gis en kort demonstrasjon i bruk av hjertestarter. Kursdeltakerne får en aktiv læringsprosess gjennom demonstrasjoner og praktiske øvelser: Bruddskader Blødninger Brannskader Pasientundersøkelse Varsle medisinsk nødtelefon Gjenkjenne symptomer på kjente barnesykdommer Kommunikasjon med barnet Opptreden på skadested Varmekonservering Kurset «Førstehjelp på barn» gjennomføres i henhold til retningslinjene fra Norsk Resuscitasjonsråd (NRR). Kursholderne er medisinsk utdannet ambulansepersonell og sykepleiere.KursholderJan Roger Barth er daglig leder av Norsk Førstehjelp Service. Han er autorisert ambulansefagarbeider. Jan Roger har vært instruktør og kursleder i mer en 10 år. Han er er godkjent instruktør HLR, DHLR, NGF og NGFB. [-]
Les mer
Lillehammer Sentrum 6 timer 1 890 kr
04 Mar
10 Mar
Hvordan kan vi veilede elevene mot en forståelse av innholdet i sammensatte tekster? [+]
Selv om elevene teknisk sett kan lese, viser blant annet resultatene fra de nasjonale prøvene i lesing at det ofte er mye de ikke forstår. Hvordan kan vi veilede elevene mot en forståelse av innholdet i sammensatte tekster?  Gode leseferdigheter er av stor betydning både for elevenes videre læring i skolen og for deres fremtid. Skal elevene bli funksjonelle lesere, må det undervises i leseforståelse – på alle trinn og i alle fag. Kanskje bør det undervises i leseforståelse allerede før elevene kan lese? Elever som strever med leseforståelse, kjennetegnes gjerne ved lite ordforråd, problemer med grammatikken og ved at de har vansker med å gjenfortelle og huske hva de har lest. Denne kursdagen vil ha fokus på hvordan undervisning i læringsstrategier og leseforståelse i alle fag og på alle trinn kan gi elevene de nødvendige verktøyene de trenger i møte med lesing av sammensatte tekster. Kursinnhold Systematisk undervisning i leseforståelse Nødvendige verktøy for møte med fagtekster Lesingens hensikt Språk- og begrepstrening Lesing av sammensatte tekster Strategier for å løse tekststykker i matematikk Kurset er praksisnært, og gir deg redskaper du umiddelbart kan ta i bruk i klasserommet. Kursholder Gerd Fredheim er utdannet allmennlærer, og har mange års erfaring som lærer og skoleleder. Hun jobber i dag fulltid som kursholder og lærebokforfatter på lesing og skriving, både i Danmark og Norge. Gerd er medforfatter av "Lesevis - lesing på ulike måter". Lesevis tar utgangspunkt i ferdighetene lese, skrive, regne og muntlig aktivitet og er i tråd med kompetansemålene i norsk, naturfag og matematikk etter 2. og 4. trinn.  [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Skedsmo 16 dager 58 000 kr
22 Nov
Kombinasjon av nett (48 t) og klasserom (8 d) undervisning for å kunne veilede andre innen Lean Six Sigma og bli en bedre leder [+]
Lean Six Sigma Black Belt kurs med sertifisering (nett og klasserom) For å gå dette kurset er det en forutsetning at du har fullført GoLeanSixSigmas eller Lean Techs Green Belt opplæring og sertifisering. Dette kurset kombinerer nett- (48 t) og klasserom- (10 d) undervisning for å lære deg å veilede andre innen Lean Six Sigma og å utvikle dine lederegenskaper.  Lean Tech er partner med GoLeanSixSigma. Nettkursene deres har oppnådd høyeste score av kursdeltagerne. Deltagere beskriver kursene som morsomme, tilgjengelige, rimelige, praktiske, enkle å forstå og effektive.  >150.000 deltagere fra 220 land har deltatt hittil. Undervisningen er på engelsk. I tillegg til 48 timer nettundervisning er det 10 dager klasseromundervisning fordelt over en periode på 3 måneder. Temaene i kurset gjennomgås med instruktør, og deltagerne får praktisert Lean Six Sigma gjennom spill og oppgaver. Undervisningen er på norsk.    Dette kurset er for deg som vil: Være en pådriver i forbedringsarbeidet i egen virksomhet Veilede og støtte andre i Lean Six Sigma forbedringsmetode og sikre vellykkede forbedringsprosjekt Kommunisere og påvirke mennesker på alle nivå i organisasjonen for å lykkes med endring Lede andre i forbedringsprosjekt Håndtere flere forbedringsprosjekt og sikre at de er i tråd med bedriftens mål Beherske de statistiske verktøyene i Lean Six Sigma Ønsker fleksibel læring hvor nettkurs og klasseromundervisning med praktiske oppgaver og veiledning fra instruktør kombineres (tilsvarende kurs tilbys også som ren nettundervisning eller klasseromundervisning)   Kursinnhold Introduksjon Black Belt opplæringen Veien til Black Belt sertifisering Black Belt som coach PDCA (Plan Do Check Adjust) Prosjekt utvelgelse Strategisk forankring i prosjektutvelgelse Fasilitere prosjektutvelgelse  Utvikle lederskap ferdigheter Formål og prosjekt arbeid Innflytelse og strategi Fasilitere High-Performing Team Definere prosjekt Gjennomføre prosesskartlegging / observasjon - Go to Gemba Styrke lederegenskaper (coaching, innflytelse, eierskap, fasilitering, møteledelse) Black Belt Prosjekt - prosjekt gjennomføring Måle nåsituasjon Innføring i statistikk Målesystemanalyse Innhente data Bestemme kapabilitet Styrke lederegenskaper (tenke langsiktig, ta gode avgjørelser) Tips til gjennomføring Analysere og bestemme rotårsaker Innføring i hypotesetesting Hypotesetesting av diskret data Hypotesetesting av normalfordelte kontinuerlig data Hypotesetesting av IKKE normalfordelte kontinuerlig data Korrelasjon Styrke lederegenskaper (bane vei, skape gode team) Tips til gjennomføring Implementere løsninger Forsøksdesign Styrke lederegenskaper (endringsledelse, bygge nettverk) Tips til gjennomføring  Control - skape varige resultater Velge kontrolldiagram I & MR Chart X-Bar & R Average and Range Chart X-Bar & S Average and Standard Deviation Chart P Chart nNP Chart C Chart U Chart Visuell ledelse Styrke lederegenskaper (skape varige endringer)  For å praktisere Lean Six Sigma benyttes et legospill i klasseromundervisningen. Spillet er utviklet av John Bicheno hos Lean Enterprise Research Centre ved Cardiff Business School, og senere videreutviklet av Joakim Hillberg hos Revere i Sverige. Spillet benyttes i flere land av foretak, universitet og konsulenter for å gi praktisk erfaring og forståelse av Lean Six Sigma prinsipper.     Kursholder Kursholder Sissel Pedersen Lundeby er IASSC (International association for Six Sigma certification) akkreditert kursholder (eneste i Norge per august 2019): "This accreditation publically reflects that you have met the standards established by IASSC such that those who participate in a training program led by you can expect to receive an acceptable level of knowledge transfer consistent with the Lean Six Sigma belt Bodies of Knowledge as established by IASSC."  Sissel er utdannet sivilingeniør i kjemiteknikk fra NTNU, og har mer enn 19 års erfaring innen produksjon og miljøteknologi. Hennes Lean Six Sigma opplæring startet i 2002, hos et amerikansk firma, hvor hun ble Black Belt sertifisert i 2004. I 2017 ble hun også Black Belt sertifisert gjennom IASSC. Sissel har svært god erfaring med å bruke Lean Six Sigma til forbedringer, og fokuserer på å skape målbare resultater. Kursene bruker praktiske, gjenkjennelige eksempler, og formidler Lean Six Sigma på en enkel, forståelig måte.   Nettundervisning GoLeanSixSigma leverer nettundervisningen som er utviklet av svært vellykkede Lean Six Sigma konsulenter, trenere og coacher med bred internasjonal erfaring. GoLeanSixSigma har hjulpet Amazon, Charles Schwab, BP, Starwood Hotels & Resorts - og andre ledende organisasjoner med å spare hundrevis av millioner av dollar med Lean Six Sigma. GoLeanSixSigmas læringsmetoder fokuserer på praktisk anvendelse, ikke bare "å vite om konseptene og verktøyene" - slik at kursdeltagerne kan begynne å bruke Lean Six Sigma med en gang. Kursene er brukervennlige og morsomme, noe som gjør læringen mer effektiv.    Tilbakemeldinger til kursholder "Inspirerende, faglig dyktig, folkeliggjør et teoretisk fagområde" Espen Fjeld, Kommersiell direktør hos Berendsen "Faglig meget dyktig og klar fremføring. Morsom og skaper tillit" Jon Sørensen, Produksjonsleder hos Berendsen "10/10 flink til å nå alle" Erlend Stene, Salgsleder hos Berendsen "Tydelig og bra presentert. God til å kontrollspørre og lytte (sjekke forståelse)" Morten Bodding, Produksjonsleder hos Berendsen "Utgjorde en forskjell, engasjert og dyktig" Kursdeltager fra EWOS "Du er inspirerende, positiv og dyktig i faget" Kursdeltager fra EWOS "Jeg var veldig imponert over Sissels Lean Six Sigma kunnskap. Hun gjør det enkelt å identifisere forbedringer og skape resultater" Daryl Powell, Lean Manager, Kongsberg Maritime Subsea   Sertifisering For å oppnå Black Belt sertifisering må du bestå eksamen som består av 185 multiple choice spørmål på engelsk.  Innholdet er delt i 6 deler (Introduksjon, Define, Measure, Analyze, Improve & Control), og du må svare riktig på 80 % av spørsmålene innenfor hver del.  Du har opptil 6 timer på deg til å gjennomføre eksamen, og har ubegrenset antall forsøk. Black Belt sertifisering krever at du får godkjent et forbedringsprosjekt du har ledet i jobben din innen 4 måneder etter at du har fullført eksamen. Du får tilsendt en veiledning for valg av prosjekt ved oppstart. Du presenterer ditt Project Storyboard på engelsk for GoLeanSixSigma. Innen 5 måneder etter fullført eksamen må du sende inn en engelsk oppsummering av forbedringsprosjektet ditt (1000-2000 ord).  Sertifiseringen er gyldig i 4 år og kan fornyes med en resertifisering som koster 499$ (nytt prosjekt må leveres inn og godkjennes)   Praktisk informasjon Kurset arrangeres på forespørsel fra bedrifter som har 6-15 deltagere. Åpne kurs arrangeres ihht kurskalenderen. Etter påmeldingsfristen vil deltagerne kalles inn til Skype møte på 2 t hvor kursfremdrift & forventninger avklares og spørsmål besvares. Skypemøtet avholdes vanligvis første mandag etter påmeldingsfristen fra kl.9-11 (sjekk kursdatoer). Det er 10 dager med klasseromundervisning fordelt over en periode på 3 måneder. De 2 første samlingene er på 2 dager hver, de neste 2 på 3 dager hver. Lunsj, forfriskninger og drikke i løpet av kursdagene er inkludert. Nettundervisning og sertifisering er på engelsk og du har tilgang i et år.  Du får også følgende maler, templater og veiledninger for å hjelpe deg i din utvikling innen Lean Six Sigma: 1-on-1 Project Coaching (verdi $1,499) The Ultimate Lean Six Sigma Training Rollout Kit (verdi $99) The Ultimate Lean Six Sigma Template Toolkit (verdi $49) Go-Getters Guide to Coaching DMAIC (verdi $19) Go-Getters Guide to DMAIC (verdi $14) Super Simple Lean Six Sigma Glossary (verdi $12) eBook: The Problem-Solver’s Toolkit (verdi $9) Kurset inkluderer 6 coaching timer fra kursinstruktør. De 6 coaching timene fordeles som følger: 1 t til prosjektutvelgelse og 1 t etter fullføring av hver fase i DMAIC.   Alle deltagerne mottar kursbevis fra Lean Tech og sertifiseringsbevis fra GoLeanSixSigma ved bestått eksamen. For å bli sertifisert må du bestå eksamen, presentere et forbedringsprosjekt og sende inn en oppsummering av prosjektet.  Du trenger en statistisk programvare for å gjennomføre analysene. Dersom du ikke har et program allerede anbefales SigmaXL eller Minitab. I klasseromundervisningen anvendes Minitab. Du kan laste ned en gratis prøveversjon av Minitab som gjelder i 30 dager. Minitab opplæringen gjennomføres i de 2 siste samlingene. Det er max 3 uker mellom samlingene slik at du kan bruke prøveversjonen. Kurset gir 48 studiepoeng (PDUs) hos Project Management Institutes (PMI), sertifiering for prosjektledere, og 4,8 studiepoeng (CEUs) etter den internasjonale sertifiseringsstandarden IACET. [-]
Les mer
Nettundervisning 1 semester 15 500 kr
14 Jan
Fysikk FY1 er for deg som trenger fysikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Du lærer om fysikens begreper, symboler og språk. [+]
Fysikk FY1 er for deg som trenger fysikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Du lærer om fysikens begreper, symboler og språk. Skal du bli lege, tannlege eller ingeniør, må du ha Fysikk. Fysikk 1 gir 0,5 realfagspoeng. Gjennomføring Kurset gjennomføres på kveldstid en kveld i uken som nettundervisning med tilgang til nettbaserte verktøy som støtte i undervisningen. NettundervisningKurset gjennomføres som live nettundervisning i et komprimert løp på ett semester hvor du følger undervisningen fra din egen PC uavhengig hvor du er. I tillegg får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Undervisning på nett gir muligheter for: forelesninger live interaktiv undervisning der du ser og kommuniserer med medstudenter og foreleser forelesninger i opptak Eksamen Det er en praktisk-muntlig eksamen i fysikk. Eksamensdato tildeles via eksamenskontoret. For mer informasjon se privatistweb Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Om du kun tar et fag vil dette være under 50% studiebelastning. Om du tar flere fag, så ta kontakt med K2 utdanning for å sjekke hvor stor studiebelastningen blir. Når du melder deg på/melder din interesse på de enkelte kursene og skriv i meldingen at du ønsker en vurdering av studiebelastningen på dine valgte kurs. Forkunnskaper Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. [-]
Les mer
Østensjø 2 dager 16 500 kr
25 Nov
Training from Palo Alto Networks® and Palo Alto Networks® Authorized Training Centers delivers knowledge and expertise that prepare you to protect our digital way of life... [+]
Course Objectives Students should learn how Traps protects against exploits and malware-driven attacks. In hands-on lab exercises, students will explore and configure new cloud-based Traps Management Service and install Traps endpoint components; build policy rules and profiles; enable and disable process protections; and integrate Traps with Palo Alto Networks WildFire® cloud service, which provides prevention and detection of zero-day malware. Scope Course level: Introductory Course duration: 2 days Course format: Combines instructor-facilitated lecture with hands-on labs Software version: Palo Alto Networks Traps Advanced Endpoint Protection Language: Undervisningen og dokumentasjon er på engelsk   KURSINNHOLD Module 1: Traps Overview How Sophisticated Attacks Work Today Traps Multi-Method Threat Prevention Traps Components and Resources   Module 2: Cloud Services Application Framework and Cloud Services Portal Shared Services and Traps Onboarding Flow   Module 3: Cloud- Based Management Traps Service Dashboard and Licensing Cross-Platform Agent and Agent Installation Endpoints and Endpoint Groups   Module 4: Policy Rules and Profiles Profiles and Policy Rules Agent Settings Profile   Module 5: Malware Protection Flow Traps Malware Protection Modules Overview Restrictions Profiles, Malware Profiles, and Scanning Module 6: Exploits and Exploitation Techniques   Application Exploit Prevention Exploitation Techniques and Defense Mechanisms Basics of Process Management (Optional)   Module 7: Exploit Protection Modules Architecture and Overview Exploit Protection Modules (EPMs) Exploit Profiles   Module 8: Event Management Security Event Logs and Exceptions Endpoint and Server Logs Manage Quarantined Files   Module 9: Basic Traps Troubleshooting Troubleshooting Methodology and Resources Traps Cytool and Agent Identification Traps Agent Log Files and Agent Persist Databases Working with Technical Support   Module 10: Traps Architecture AWS Services Used by Traps Service Multi-Regional Architecture Agent File Uploads and Downloads Agent-Server Communication   Module 11: Directory Sync Service Directory Sync Service – Activation and Setup Troubleshooting   Deltagerne må ta med egen PC til bruk under kurset   Kurset tilbys også som bedriftsinternt kurs, og arrangeres hos dere eller i våre lokaler, alt etter hva som passer best. Ta kontakt med oss og vi kan finne en god løsning sammen. [-]
Les mer
Sentrum 3 timer 895 kr
24 Mar
Hvordan vi mennesker opplever vår egen kropp er en av de viktigste faktorene for vår selvfølelse og livskvalitet [+]
I dag er det en svært høy andel unge gutter og jenter som opplever å være misfornøyd med kroppen sin, og mange rapporterer å oppleve et høyt press om å presentere seg selv som perfekte (NOVA 6/17). Kroppsbilde er ikke statisk, og vi kan derfor jobbe for å styrke ungdoms opplevelse av egen kropp. Et godt kroppsbilde må sees i sammenheng med både fysisk, mental og sosial helse, og er dermed viktig å vedlikeholde for at barn og ungdom skal ha en god hverdag. Meld. St. 28 kapittel 4.3.4 viser til at skolen er en naturlig arena for opplæring i livsmestring, og nettopp opplæring i livsmestring vil gi elevene ressurser til å bedre håndtere det presset de rapporterer å oppleve i sine omgivelser. I løpet av denne halve kursdagen vil deltagere få en innføring i sentrale faktorer som påvirker hvordan ungdom opplever sin egen kropp, hvordan faktorer som er negative for selvfølelse og kroppsbildet kan reduseres, og hvordan kroppsbildefremmende faktorer kan styrkes i skolehverdagen. Dette presenteres gjennom teori og praktiske oppgaver.   Kursinnhold Hva er kroppsbilde? Sammenheng mellom kroppsbilde, selvfølelse og livskvalitet Hva kan være med på å påvirke ungdoms opplevelse av egen kropp? Sosiale medier Kroppsidealer og idealisering Livsstil Kommunikasjon Sammenligning Selvfølelse Å være en rollemodell og omsorgsperson Erfaringer fra skoleintervensjon som dere kan ta med dere videre inn i egne skoletimer Kursholder Christine Sundgot-Borgen har en mastergrad i fysisk aktivitet og helse blant barn og unge, IOC Diploma idrettsernæring og er nå Ph.D stipendiat ved seksjon for idrettsmedisinske fag, Norges idrettshøgskole. Sundgot-Borgen studerer effekten av en skolebasert intervensjon for å fremme positivt kroppsbilde og livskvalitet hos ungdom. [-]
Les mer
Sentrum 6 timer 1 890 kr
25 Nov
Det satses mye på digitalisering, også i skolen, dette ses tydelig i det pågående arbeidet med fagfornyelsen, der flere fag får et spesielt ansvar for utvikling av elever... [+]
Signaler om bruk av programmering i fag som naturfag, matematikk og kunst og håndverk er sterke, og gjennom arbeid med skaperverksteder kan man i tillegg trene elever i kompetanser for det 21. århundre; som kreativitet, samarbeid, innovasjon, entreprenørskap og problemløsning. Et skaperverksted er et sted man kan være kreativ og skape ting, gjerne ved hjelp av spennende utstyr som 3d-printer, vinylskjærer, laserkutter, elektronikk og mikrokontrollere. Men man bruker like gjerne papp, limpistoler, plastflasker og tape, det avhenger av målgruppe, midler og kompetansemål. Uansett er det spennende og gøy, både for elever og lærere! Kursinnhold Vi begynner med det konkrete og praktiske. Hvilket utstyr trengs? Hvor mye koster det og hvordan kan det finansieres? Trenger man et dedikert rom, eller kan skaperverkstedet være mobilt? Det inviteres til å komme med egne spørsmål. Grunnleggende demonstrasjon av utstyr og programvare med henvisning til materiell for videre læring. Programvaren som benyttes er i utgangspunktet gratisversjoner. Pedagogisk metode. Hvordan bruke et skaperverksted på best mulig måte? Kan man oppnå økt grad av tilpasset opplæring og dybdelæring for alle elever? Hvordan lage egne undervisningsopplegg? Det blir demonstrert eksempler på tverrfaglige opplegg i realfag og kunst og håndverk, med diskusjon om ulike tilpasninger. NB! Alle må ta med egen PC/MAC til kurset. Kursholder Ellen Egeland Flø har i høst permisjon fra jobben som lektor i realfag ved Mailand VGS der hun også har vært ansvarlig for anskaffelse, drift og utvikling av skolens skaperverksted. Hun er for tiden prosjektleder for forskningsprosjektet ProSkap-SL i samarbeid med bl.a. UiO, OsloMet og NIFU. Hun er en future classroom lab (FCL) ambassadør på UDIRs invitasjon, ble tildelt Gullepleprisen 2018 for sitt arbeid med skaperverksted i skolesammenheng og er en hyppig brukt foredragsholder når det gjelder tilpasset opplæring og digitalisering. I 2019 ble Ellen tildelt Videnskapsakademiets lærerpris for uvanlig god faglig og pedagogisk innsats. Ellen er forfatter av det tverrfaglige læreverket "Kobling" (GAN Aschehoug 2019). [-]
Les mer
Bergenhus Sentrum 6 timer 1 890 kr
31 Jan
04 Feb
Hva er egentlig Cooperative Learning, og hvorfor er det en god metode i klasserommet? [+]
De fleste pedagoger er enige i at elevene lærer mye – både faglig og sosialt – av å samarbeide om arbeidsoppgaver. Utfordringen ligger ofte i å sikre at alle elevene har utbytte av samarbeidet, uansett faglig og sosial kompetanse. Dette kurset gir deg et praktisk verktøy som vil øke både læringslyst og læringsutbytte hos elevene dine, og det ganske umiddelbart! Cooperative Learning er en strukturert og lærerstyrt metodikk som sikrer at elevene samarbeider om å løse oppgaver og hvor alle elevene må være aktive i læringsprosessen. Omfattende forskning og erfaring fra blant annet Canada, Danmark og USA, viser at systematisk bruk av samarbeidslæring gir gode læringsresultater. Hensiktsmessig bruk av metoden sikrer gode relasjoner mellom elevene, som igjen bidrar til økt trivsel og motivasjon. Kurset er en innføring i metodikken og vil gi deltakerne praktiske ferdigheter som umiddelbart kan tas i bruk i klasserommet. Kursinhold Hva er Cooperative Learning, og hvorfor er det en effektiv metodikk? Cooperative Learning som verktøy for klasseledelse og relasjonsbygging Coopearive Learning og utvikling av sosial kompetanse Hvordan skape et inkluderende læringsmiljø? Hvordan ivareta prinsippene for dybdelæring? Planlegging av Cooperative Learning i eget/egne fag Praktisk gjennomføring av 3 forskjellige strukturer Kursholder Frank Westby er skolesjef i Frogn kommune. Han har mange års erfaring fra skolen, både fra grunnskolen og fra den videregående skolen. Frank har arbeidet som lærer, pedagogisk konsulent, assisterende rektor og rektor. Han har også vært virksomhetsleder for Askimskolen. Som leder har han bidratt til gode resultater, hvor kunnskapsbasert ledelse og effektiv ressursforvaltning har vært blant suksessfaktorene. Franks formelle kompetanse inkluderer Master i skoleledelse ved BI og utdanning innen veiledning, coaching og relasjonsledelse. Frank Westby er forfatter av boken Cooperative Learning - undervisning med samarbeidsstrukturer (GAN Aschehoug 2018).   [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Helse- og oppvekstfag er et videregående trinn 1 i videregående skole.  Helse- og oppvekstfag er det som tilsvarer det tidligere helse og sosialfag.   Helse- og oppvekstfag passer for deg som liker å jobbe med mennesker. Du kan velge mellom følgende yrker: ambulansefagarbeider, barne- og ungdomsarbeider, fotterapeut, hudpleier, helsefagarbeider, helsesekretær og tannhelsesekretær. Helse- og oppvesktfag vg1 er første året i utdanningen. Felles programfag: Helsefremmende arbeid • Kommunikasjon og samhandling • Yrkesutøvelse Start:             Når du selv ønsker. Varighet:       En innlevering for hvert fag – i alt 3 Pris:              Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan - Helse- og oppvekstfag • Kurset for Helse- og oppvekstfagkan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • En innlevering for hvert fag – i alt 3. • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Lånekasse Kurset er godkjent i Lånekassen.   Målgruppe for Helse- og oppvekstfag Helse- og oppvekstfag passer for alle som ønsker å kvalifisere seg til et yrke i helse- og sosialsektoren. Etter bestått Vg1, kan man fortsette på Vg2: • Ambulansefag Vg2 • Barne- og ungdomsarbeiderfag Vg2 • Fotterapi og ortopediteknikk Vg2 • Helsearbeiderfag Vg2 • Helseservicefag Vg2 • Hudpleie Vg2   Aktuelle yrker Helse- og sosialfag Vg1 er første året i utdanningen for følgende yrker: • Ambulansearbeider • Barne- og ungdomsarbeider • Helsefagarbeider • Fotterapeut • Ortopeditekniker • Helsesekretær • Tannhelsesekretær • Farmasitekniker • Hudpleier     Eksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler.   Prosjekt til fordypning • Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com Vi har lang erfaring med kurs og studier og vet hva som vil passe deg best etter en kort og uforpliktende samtale. [-]
Les mer
Førde Sentrum 6 timer 1 890 kr
06 Feb
12 Feb
Engelskfaget har gjennomgått store forandringer i forbindelse med fagfornyelsen og den nye læreplanen som settes i verk høsten 2020. [+]
Hva er «det nye» i engelskfaget, og hva betyr det for undervisningen min?Hva skal jeg gjøre i engelsktimene? Kurset vil gi innsikt i endringene og mange praktiske eksempler, tips og undervisningsideer.  Kursinnhold Kjerneelementer Interkulturell kompetanse Sammenhengen med andre fag Dybdelæring Språklyder og stavemønstre Engelsk som system Egnede strategier  Tverrfaglig tema: Livsmestring og folkehelse Vurdering Kursholder Patricia Pritchard er lærer med tilleggsutdannelse i spesialpedagogikk og audiopedagogikk, og er Cand. polit. spes.ped. Hun har arbeidet mange år i klasserommet, og har også vært seniorrådgiver i Stadped Vest. Patricia var med på å utarbeide læreplanene i engelsk både for L97 og K06, og deltok i kjerneelementgruppen i den pågående fagfornyelsen i regi av Utdanningsdirektoratet. Patricia er lærebokforfatter av engelskverket «Quest» 1-4. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 16 500 kr
04 Feb
This workshop will teach you Spring Framework basics and dives into Spring Boot and Spring Cloud to create Microservices. [+]
This workshop will teach you Spring Framework basics and dives into Spring Boot and Spring Cloud to create Microservices.Introduction     Design goals and principles     IOC and dependency injection     Spring Ecosystem Spring Framework     Spring Beans     Java Configuration, Annotation Based Configuration     Dependency injection, beans and properties     Bean Lifecycle     Property Sources, Environment abstraction Spring Boot     Starters, AutoConfiguration, Properties, Actuators     Devtools, LiveReload, debugging     Testing, Test-Properties     Packaging, Logging, YAML, Profiles     Actuator, Monitoring     Data Access with JPA     Restservices with Spring MVC and Spring Data Rest     Security     Custom Spring Boot Starters Microservices     Twelve-factor Apps     Overview of Microservices with Spring Boot / Spring Cloud     Orchestrating a Microservice system with Spring Cloud Netflix stack After the workshop, the participants will be able to independently create web applications using the technologies and frameworks used in the workshop. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger. [+]
Kurset passer for: deg som skal bli: apotektekniker – helsesekretær - tannhelsesekretær deg som har helse- og sosialfag vg1 eller grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. Kursets innhold er: Felles programfag: Helsefremmende arbeid • Kommunikasjon og samhandling • Yrkesutøvelse

Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. Felles programfag: Helsefremmende arbeid • Kommunikasjon og samhandling • Yrkesutøvelse

Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. Start:          Når du selv ønskerOmfang:      En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris:            Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift                    (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdragTidsplan Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer En innlevering for hvert fag – i alt 3. Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.Lånekassen  Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener.Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev. Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Majorstuen Bergen Og 2 andre steder 2 dager 8 900 kr
25 Feb
27 Feb
10 Mar
Lær deg god forhandlingsteknikk. Bli tryggere på hva du bør fokusere på i dine kommende forhandlinger. [+]
Forhandlinger kan defineres som læren om hvordan man best oppnår det man ønsker fra de personer som kan oppfylle ønsket. Forhandlinger er drøftelser og forberedelser som finner sted før det inngås en avtale.  Forhandlinger gjennomføres ved kommunikasjon - enten verbal eller ikke-verbal - der partene utveksler krav, ønsker og argumenter.  Begge parter må ha tillit til at den andre part ønsker og er i stand til å leve opp til det som er avtalt. Vellykket forhandling handler mer om å løse utfordringer enn om å vinne. Resultatet av en forhandling skal føre til et vellykket samarbeid i fremtiden hvor grunnlaget legges i selve forhandlingene og hvor partene opplever samarbeidet som positivt for begge.   Mål for en vellykket forhandling: Når du når ”nok” av dine mål og delmål. Resultatet blir oppfattet som akseptabelt av motparten. Forhandlingen gjennomføres effektivt (tid – ressurser - penger). Det beste alternativet gir ikke uløste problemer eller nye utfordringer og ikke er til skade for noen av partene. Begge parter sitter igjen med en god følelse og er motivert for å begynne samarbeidet (gjensidig tillit).   Målsetning for kurset: Innføring og øvelser i forhandlingsteknikker for å oppnå best mulig resultat. Det vil si optimalt innhold og pris samt kvalitetssikring av kvalitet og gjennomføring.   Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha: Utviklet egen evne til å analysere, strukturere og gjennomføre en forhandlingssituasjon. Øvd litt på hvordan man selv fungerer med ny kunnskap i en forhandling-situasjon og dermed kunne mer om hvordan man selv oppleves som forhandler og hvordan man kan bidra til hensiktsmessige forhandlinger, og oppnå det man ønsker. Ha økt forståelse for de atferdsmessige aspektene i bl.a. argumentasjon, spørreteknikker og kroppsspråk. Kunnskap om relasjonskompetanse med fokus på motiverende forhandling slik at motparten oppnår motivasjon til å inngå en kontrakt.     [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 800 kr
19 Nov
Om du ikke fikk nok av en introduksjon i PowerApps, og det klør i fingrene for mer kunnskap og flere utfordringer, så er dette kurset for deg! I løpet av denne dagen går ... [+]
PowerApps er Microsoft sin løsning for kodefri utvikling av apper, tjenester og skjemaer som er tilpasset forretningsbehovene. Det gir unike muligheter som før var forbeholdt profesjonelle utviklere. Apputviklingen går raskere, og appen kan tilgjengeliggjøres på sekundet til hele organisasjonen- en smidig prosess som understøtter digitalisering og effektivisering.  I løpet av kurset vil deltagere få en hands-on opplevelse av hva PowerApps er, hva det kan brukes for, og hvordan jobbe i det. Kursholdere vil gjøre kursdeltagerne godt kjent med terminologien, demonstrere løsninger og utfordre med øvelser. Dette er et videre steg i kompetansestigen fra vårt introduksjonskurs Introduksjon til PowerApps. Vi dykker i introduksjonstemaene, og bygger derifra. Til info: Det er også mulig å be om bedriftsinterne kurs og spesifisere ønsket fokus og spesifikke behov. Disse kan også kjøres som workshops. Kursinnhold Navigasjon Brukertilpasning Variable Gallerier og skjemaer Pop Ups Feilsøking Brukertesting Ytelse Beste praksis, i praksis! Bruksområder … og mer moro, litt forskjellig fra gang til gang [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.