Alle kategorier
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Tønsberg 1 semester 13 900 kr
12 Jan
12 Jan
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trionometri. [+]
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trionometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Faget er obligatorisk om du skal studere til ingeniør eller arkitekt. Matematikk R2 gir 1 realfagpoeng. Du må ha matematikk 1T og R1 for å ta dette faget. Gjennomføring Kurset gjennomføres med undervisning to kvelder over et semester. I tillegg til undervisning får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Eksamen Eksamen i Matematikk R2 er skriftlig. Eksamensdato tildeles via eksamenskontoret. For mer informasjon se privatistweb Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Om du kun tar et fag vil dette være under 50% studiebelastning. Om du tar flere fag, så ta kontakt med K2 utdanning for å sjekke hvor stor studiebelastningen blir. Når du melder deg på/melder din interesse på de enkelte kursene og skriv i meldingen at du ønsker en vurdering av studiebelastningen på dine valgte kurs. For mer informasjon klikk her. Forkunnskaper Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. [-]
Les mer
Test test [+]
Test test [-]
Les mer
Sentrum Bergenhus 3 timer 990 kr
17 Sep
13 Oct
Dette 3 timers-kurset har fokus på hvordan vi kan sikre en god overgang fra hjemmet til barnehagen. [+]
I rammeplanen er det gitt overordnede føringer for hvordan barnehagen i samarbeid med foreldrene skal legge til rette for at barnet kan få en trygg og god start i barnehagen. Men hva innebærer dette i praksis? Og hva sier forskning om god tilknytning og tilvenning? Vi har invitert May Britt Drugli til å snakke om den viktige første tiden i nye omgivelser for de aller minste. Her får du ny kunnskap og masse praktiske tips og råd om tilrettelegging i hverdagen!  Kursinnhold Betydningen av gode overganger – foreldrene som brobyggere Små barns grunnleggende behov             - Trygghet og forutsigbarhet             - Støtte til regulering av følelser             - Utforsking Forskning på tilvenningsprosessen Hva formidler ansatte og foreldre? Eksempler fra et prosjekt der ulike tilvenningsmodeller har blitt prøvd ut Kursholder May Britt Drugli er utdannet cand. paed og jobber nå som professor ved Regionalt kunnskapssenter for barn og unge ved NTNU. Hun har lang erfaring fra kommunalt utviklingsarbeid, blant annet i form av videobasert veiledning i barnehager. For tiden er hun involvert i flere forskningsprosjekter knyttet til barnehage. Faglige interesseområder er de yngste barna i barnehagen og relasjonen mellom barn og voksne. Hennes kompetanse favner også barns psykiske helse og atferdsvansker. May Britt har skrevet flere fagbøker, blant annet Liten i barnehagen og Atferdsvansker hos barn, og hun har vært medredaktør for Lek, læring og utvikling i barnehagen. May Britt Drugli er en anerkjent og etterspurt foredragsholder. Hun fremstår direkte og troverdig og hennes ekte engasjement treffer alle som jobber med barn, også foreldre! [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 3 438 kr
Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i g... [+]
Informasjon Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i gang. Når Arbeidstilsynet kommer på besøk, når anbud skal utformes eller man skal i forhandlinger med forsikringsselskapet om premiefastsetting er det både nødvendig og lønnsomt å kunne dokumentere hva man faktisk gjør på HMS området. Kurset er i henhold til arbeidsmiljøloven § 3-5 med tilhørende veiledning fra arbeidstilsynet og behandler bl.a.: Nytteverdi av systematisk HMS arbeid Lov og regelverk Ansvar, rolle og oppgaver i HMS arbeidet HMS faktorer Kartleggingsmetoder Dokumentasjon og systematikk [-]
Les mer
Nettkurs 2 600 SEK
Med ljuspunktur och magnetterapi     Lär dig meridiansystemet enligt traditionell kinesisk medicin och Su Jok (hand- och fot­aku­punktur fr&arin... [+]
Med ljuspunktur och magnetterapi     Lär dig meridiansystemet enligt traditionell kinesisk medicin och Su Jok (hand- och fot­aku­punktur från Sydkorea). Hur meri­dia­nerna kan användas både för hälsoanalys och be­hand­ling. Behandlingar kan göras med ljus, tryck, färg och magneter. Dessutom ingår hur man kopplar energi­systemet till näring och hur man kan påverka energisystemet med hjälp av kost och näringstillskott. Den här kursen gör du via internet. Det är en utökad version av kursen Kroppens Energisystem. Du får en kurspärm och annat kursmaterial med posten. Därefter gör du övningar och lyssnar på föreläsningar via vår kursportal. Bland annat ingår följande avsnitt: Yin och yang Treursprung – modernisering av yin och yang Meridiansystemet, de tolv viktigaste meridianerna Överskott och underskott – hur man tolkar symptom Känslor och mentala uttryck med kopplingar till meridianer Fem element enligt traditionell kinesisk medicin Sex Ki, en vidareutveckling av teorin om de fem elementen Känslor och mentalitet enligt Sex Ki. Näring, förstå behovet av näring ur ett Sex Ki-perspektiv Meridianbehandlingar, hur man använder kunskaper om meridia­nernas balans för att göra behandlingar med hjälp av tryck, ljus och magneter och ge kost­re­kom­men­da­tio­ner. Tack vare logiska analysredskap (Treurpsrung och Sex Ki) kan man göra individuellt anpassade analyser och behandlingar. Ljuspunktur enligt Treursprung och ljuspunktur enligt Sex Ki Under kursen kommer du att få lära gemensamma teoretiska grunderna för den traditionella kinesiska medicinen och Su Jok samt det som är specifikt för Su Jok. Kursen kan med fördel kompletteras med kursen Su Jok - Grundläggande sambandssystem. Kurspärm och föreläsningar Pärmen innehåller 9 kapitel med steg för steg-instruktioner och ett stort antal färgillustra­tioner. I kursportalen finns komplet­te­ran­de föreläsningar. I kursportalen gör du även övnings­uppgifter, har möjlighet att ställa frågor och diskutera med andra elever. Övningsuppgifterna besvaras skriftligt i kurs­portalen och i vissa fall genom att kom­plet­tera med ett fotografi. Support Hjälp med kursen ges i första hand i kursportalen. Du kan också kontakta oss via telefon, e-post eller skype. Fallstudier Förutom lösningarna på övningsuppgifterna ska man lämna in 10 dokumenterade fallstudier. Studietakt Du kan själv avgöra studietakt, du har två år på dig att göra klart kursen. Diplom Efter att ha godkänts på övningsuppgifter, frågor och fallstudier erhålls ett diplom. Magneter För att påverka meridianerna kan man använda starka magneter. 10 starka magneter (15 mm i diameter) och 10 små magneter (6 mm i diameter) ingår i kursen. Ljuspenna Komplettera kursen med ljuspenna som används för ljuspunktur­behand­ling. Den kostar 1 560 kr inkl moms (normalpris 2 100 kr). Den drivs av batteri och har 6 olika fär­­ger och tre blinkhastigheter. Ljuspennan kan också användas till kursen Su Jok - Grundläggande sambandssystem och till öronakupunktur. Pris: 2 600 kr inkl moms. Komplettera med en ljuspenna för 780 kr [-]
Les mer
Oslo Og 4 andre steder 2 dager 14 000 kr
11 Jun
11 Jun
10 Sep
In this course, the students will design various data platform technologies into solutions that are in line with business and technical requirements. [+]
In this course, the students will design various data platform technologies into solutions that are in line with business and technical requirements. This can include on-premises, cloud, and hybrid data scenarios which incorporate relational, No-SQL or Data Warehouse data. They will also learn how to design process architectures using a range of technologies for both streaming and batch data. The students will also explore how to design data security including data access, data policies and standards. They will also design Azure data solutions which includes the optimization, availability and disaster recovery of big data, batch processing and streaming data solutions. This course, together with DP-200, will help you prepare for the new Azure Data Engineer Associate certification.   Course content Module 1: Data Platform Architecture Considerations Core Principles of Creating ArchitecturesDesign with Security in MindPerformance and ScalabilityDesign for availability and recoverabilityDesign for efficiency and operations Module 2: Azure Batch Processing Reference Architectures Lambda architectures from a Batch Mode PerspectiveDesign an Enterprise BI solution in AzureAutomate enterprise BI solutions in AzureArchitect an Enterprise-grade Conversational Bot in Azure Module 3: Azure Real-Time Reference Architectures Lambda architectures for a Real-Time PerspectiveArchitect a stream processing pipeline with Azure Stream AnalyticsDesign a stream processing pipeline with Azure DatabricksCreate an Azure IoT reference architecture Module 4: Data Platform Security Design Considerations Defense in Depth Security ApproachIdentity ManagementInfrastructure ProtectionEncryption UsageNetwork Level ProtectionApplication Security Module 5: Designing for Resiliency and Scale Adjust Workload Capacity by ScalingOptimize Network PerformanceDesign for Optimized Storage and Database PerformanceIdentifying Performance BottlenecksDesign a Highly Available SolutionIncorporate Disaster Recovery into ArchitecturesDesign Backup and Restore strategies Module 6: Design for Efficiency and Operations Maximizing the Efficiency of your Cloud EnvironmentUse Monitoring and Analytics to Gain Operational InsightsUse Automation to Reduce Effort and Error Certification [-]
Les mer
Nettkurs 15 timer 599 kr
AOF Norge tilbyr i samarbeid med Norsk helseinformatikk en kurspakke på nett for deg som jobber med mennesker ved sykehjem, sykehus eller andre institusjoner der pleie er... [+]
Jobber du som pleieassistent? AOF Norge tilbyr i samarbeid med Norsk helseinformatikk en kurspakke på nett for deg som jobber med mennesker ved sykehjem, sykehus eller andre institusjoner der pleie er en viktig arbeidsoppgave.     Kurspakken inneholder flere kurs som er relevante for deg som jobber med eldre og syke mennesker. Du får god innføring i ulike deler av jobben, og lærer om viktige tema fokusområder i ditt arbeid.    Følgende kurs får du tilgang til:  Kurset Innføring i omsorgsyrket:   Kurset gir en innføring for å sikre at pleieassistenter og medhjelpere uten relevant helsefaglig utdanning og erfaring, vet hvilke forventninger som stilles til dem når de trer inn i omsorgsrollen: - Kursdeltakeren får innsikt og kompetanse på hvilke verdier og holdninger som må ligge til grunn og styre helsepersonellets adferd i pasientnært arbeid - Kursdeltakeren får grunnleggende kunnskap om stell og omsorgsoppgaver - Kursdeltakeren får informasjon om at de ikke skal påta seg oppgaver de ikke har kompetanse for, men rapportere og innhente hjelp fra kvalifisert personell når situasjonen tilsier det.   Kurset: Basale smittevernsrutiner Kurset har som formål å sikre og dokumentere at helsepersonell har nødvendig kompetanse om basale smittevernrutiner som skal følges i arbeid med alle pasienter og beskytte helsepersonell og pasient mot kjent og ukjent smitte.   Kurset: Nye koronavirus, innføring og råd til helsepersonell Kurset har som formål er å sikre og dokumentere at pleie- og omsorgspersonell i primærhelsetjenesten har lest og forstått sentral informasjon om utvidede smitteverntiltak i forbindelse med det nye koronaviruset SARS-CoV-2. Det er også et mål at kursdeltakeren skal skal få erfaring med å innhente nødvendig informasjon fra myndighetene, og motiveres til holde seg oppdatert på hvilke råd som gjelder til en hver tid, i deres arbeidssituasjon.   Kurset: Observasjonkompetanse Kurset har som mål å oppøve observasjonskompetanse hos kursdeltakeren. Med observasjonskompetanse mener vi oppmerksom iakttagelse av pasienten i den hensikt å innhente data om helsetilstanden. Hvis en konkret observasjon skal si noe om helsetilstanden til pasienten, må den kobles sammen med fagkunnskap.   Kurset: BHLR Kurset skal gi deltakeren en teoretisk innføring i basal hjerte-lunge redning    Kurset : Legemiddelhåndtering Kurset skal gi deltakeren innsikt og kompetanse på hvilket ansvar som ligger i det å dele ut og håndtere medisiner til pasienter. Du jobber som assistent (medhjelper) i hjemmetjenesten eller ved et sykehjem og skal dele ut medisiner fra multidose og dosett. Hva innebærer det å ha slikt ansvar? Hvilke situasjoner og problemstillinger kan du møte? Hva er viktig å rapportere, og når må du tilkalle hjelp?   NB! Bekreftelse pålogging maks 24 timer. [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 2 850 kr
17 Jun
Vi ser på hvordan MS Project bør settes opp for norske forhold og lager et lite prosjekt som inneholder aktiviteter, ressurser, kostnader og milepeler. [+]
Deretter ser vi på oppfølging av prosjektet og tilpasninger til din bedrifts behov samt rapportering av fremgang ved hjelp av utskrift og rapporter. Kursinnhold Oppsett av MS Project Oppsett av standard prosjektkalender Registrere aktiviteter Holde styr på ressurser og kostnader Baseline Oppfølging av prosjektet Rapporter Utskrifter Det er fordelaktig å ha to skjermer - en til å følge kurset og en til å gjøre det kursholder demonstrerer.Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål, ha diskusjoner, demonstrasjoner og øvelser. Du vil motta en invitasjon til Teams fra kursholder. [-]
Les mer
Sentrum 6 timer 1 890 kr
05 Jun
Hva er egentlig Cooperative Learning, og hvorfor er det en god metode i klasserommet? [+]
De fleste pedagoger er enige i at elevene lærer mye – både faglig og sosialt – av å samarbeide om arbeidsoppgaver. Utfordringen ligger ofte i å sikre at alle elevene har utbytte av samarbeidet, uansett faglig og sosial kompetanse. Dette kurset gir deg et praktisk verktøy som vil øke både læringslyst og læringsutbytte hos elevene dine, og det ganske umiddelbart! Cooperative Learning er en strukturert og lærerstyrt metodikk som sikrer at elevene samarbeider om å løse oppgaver og hvor alle elevene må være aktive i læringsprosessen. Omfattende forskning og erfaring fra blant annet Canada, Danmark og USA, viser at systematisk bruk av samarbeidslæring gir gode læringsresultater. Hensiktsmessig bruk av metoden sikrer gode relasjoner mellom elevene, som igjen bidrar til økt trivsel og motivasjon. Kurset er en innføring i metodikken og vil gi deltakerne praktiske ferdigheter som umiddelbart kan tas i bruk i klasserommet. Kursinhold Hva er Cooperative Learning, og hvorfor er det en effektiv metodikk? Cooperative Learning som verktøy for klasseledelse og relasjonsbygging Coopearive Learning og utvikling av sosial kompetanse Hvordan skape et inkluderende læringsmiljø? Hvordan ivareta prinsippene for dybdelæring? Planlegging av Cooperative Learning i eget/egne fag Praktisk gjennomføring av 3 forskjellige strukturer Kursholder Frank Westby er skolesjef i Frogn kommune. Han har mange års erfaring fra skolen, både fra grunnskolen og fra den videregående skolen. Frank har arbeidet som lærer, pedagogisk konsulent, assisterende rektor og rektor. Han har også vært virksomhetsleder for Askimskolen. Som leder har han bidratt til gode resultater, hvor kunnskapsbasert ledelse og effektiv ressursforvaltning har vært blant suksessfaktorene. Franks formelle kompetanse inkluderer Master i skoleledelse ved BI og utdanning innen veiledning, coaching og relasjonsledelse. Frank Westby er forfatter av boken Cooperative Learning - undervisning med samarbeidsstrukturer (GAN Aschehoug 2018).   [-]
Les mer
Sentrum Hamar 6 timer 1 690 kr
21 Sep
23 Sep
Hva innebærer kravene i ny rammeplan for barnehagens daglige praksis? [+]
Dette kurset inneholder en gjennomgang av samfunnsmandatet i ny rammeplan med hensyn til hvilke krav som stilles til personalet. Hvordan kan vi øke bevisstheten på sammenhengen mellom innholdet i den nye rammeplanen og vår egen praksis? Hvordan kan vi jobbe for å sikre at det vi gjør i hverdagen i barnehagen er i tråd med kravene?Kursinnhold Barndommens egenverdi Livsmestring og helse Ivaretakelse av barns behov for omsorg Ivaretakelse av barns behov for lek Å fremme danning Å fremme læring Til barns beste Kursholder Cathrine Ask er barnehagelærer med videreutdanning i veiledning og hovedfag i praktisk kunnskap. Hun har jobbet 25 år i barnehage på alle nivåer og undervist i pedagogikk på universitet og på barne- og ungdomsarbeiderfag. Nå jobber hun i et fagteam for barnehager i Bodø, veileder styrere i ulike prosjekter og jobber med foreldreveiledning.  [-]
Les mer
Oslo Og 3 andre steder 2 semester 22 900 kr
24 Aug
24 Aug
26 Aug
Du lærer om kommunikasjon og å tolke både fagprosa og skjønnlitteratur. I tillegg får du innsikt i hvordan bokmål og nynorsk har utviklet seg. [+]
Du lærer om kommunikasjon og å tolke både fagprosa og skjønnlitteratur. I tillegg får du innsikt i hvordan bokmål og nynorsk har utviklet seg. Norsk er obligatorisk fag for deg som ønsker generell studiekompetanse eller du ønsker å forbedre karakterene dine.  Gjennomføring Kurset gjennomføres på dagtid over to semester. I tillegg til klasseromsundervisning får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen.  Eksamen Det er 3 eksamener i norsk: hovedmål skriftlig, sidemål skriftlig og norsk muntlig. Eksamensdatoer for både skriftlig og muntlig eksamen tildeles via eksamenskontoret. For mer informasjon se privatistweb Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Om du kun tar et fag vil dette være under 50% studiebelastning. Om du tar flere fag, så ta kontakt med K2 utdanning for å sjekke hvor stor studiebelastningen blir. Når du melder deg på/melder din interesse på de enkelte kursene og skriv i meldingen at du ønsker en vurdering av studiebelastningen på dine valgte kurs. For mer informasjon klikk her. Forkunnskaper Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. [-]
Les mer
Harstad Kvadraturen Og 2 andre steder 6 timer 1 890 kr
23 Oct
30 Oct
06 Nov
Har du lyst til å være med inn i et klasserom der alle elevene er aktive og likeverdige? Hvor læringen er preget av inkludering, samarbeid og faglig fokus? [+]
I et Cooperative Learning klasserom tar læreren vare på den enkelte gjennom at man blir sett og hørt. Fellesskapet er sterkt. Lærere på småtrinnet inviteres til en kursdag om innføring i Cooperative Learning (CL).Cooperative Learning er både en metodikk og en pedagogisk tilnærming som leder til inkludering, elevaktivitet, engasjement, sosial utvikling og læring. Kursdagen inneholder teoriene bak arbeidsmåten, forskning og konkrete eksempler på strukturene brukt i praksis. I løpet av kursdagen vil du få kunnskap om hvordan du som pedagog kan aktivere elevene, slik at de er den aktive part i klasserommet, med deg som tydelig klasseleder. Kursinnhold CL tankegangen Klasseromsorganisering Klassemiljøarbeid Lærerens rolle Innføring av strukturer i klassen Sammensetting av grupper «Teambuilding» Sosiale ferdigheter og CL-strukturer Kommunikasjon i klasserommet Tilpasset opplæring Kursholder Linda Kristin Bjugn er utdannet allmennlærer med tilleggsutdanning i grunnfag idrett og videreutdanning i lesing og skriving. Linda har nesten 30 års erfaring fra grunnskolen, der hun det meste av tiden har vært kontaktlærer i småskolen. Hun har i mange år også hatt ansvaret for lesekurs for ulike elevgrupper, og er lærerspesialist i norsk med vekt på småskolen. Linda er kurset i KAGAN Cooperative Learning og dette speiler undervisningen i alle fag. Linda er også konsulent for GAN Aschehoug. [-]
Les mer
Sentrum 2 dager 8 500 kr
26 Oct
27 Oct
Kurset henvender seg til mindre eiendomsutviklere og investorer som ønsker å bli det. Videre vil kurset være velegnet for advokater, finansinstitusjoner og de deler av of... [+]
Senter for eiendomsfag i samarbeid med Veridian AS inviterer til todagerskurs om Boligutvikling i praksis. Kurset henvender seg til mindre eiendomsutviklere og investorer som ønsker å bli det. Videre vil kurset være velegnet for advokater, finansinstitusjoner og de deler av offentlig sektor som jobber med denne type eiendom. Kurset har både teoretiske og praktiske elementer, med foredragsholdere som har konkret erfaring med dette. Kursansvarlig er Johan Berg-Svendsen, daglig leder og partner i Veridian AS. Han suppleres av en rekke bidragsytere fra verdikjeden for boligutvikling. Program dag 1: Verdivurdering av boligutviklingstomter, teori, prinsipper og praktiske eksempler Modning av en utviklingstomt – tid, arbeid, risiko og verdiøkning Reguleringsplaner/kommunedelplaner – hvordan lese disse. Hvor vanskelig er det å endre disse? Tidsbruk fra uregulert til rammetillatelse Beregning av påregnelig utnyttelse – konkrete caser Hvor mye koster det å bygge boliger? Infrastruktur, grunnforhold, med mer Hvordan oppnå finansiering av boligutviklingsprosjekter Juridiske utfordringer ved boligutvikling – rekkefølgekrav, utbyggingsavtaler, lovverk, etc. Program dag 2: Prosjekt med bolig og næring – juridiske, skattemessige og tekniske utfordringer Erverv av striper/parseller for utvikling. Utfordringen med kjøp av tomter fra det offentlige Presentasjon av et vellykket boligprosjekt Arkitektur – rolle i verdiskapning Utvikling av et større tomteområde – hvordan skape gode prosjekter selv om det er flere ulike eiere? Verdivurdering av større tomteområder – tid, nåverdi og risiko Oppgjørsmodeller – hvordan få til opsjonsmodeller Oppsummering/Q&A Deltakeravgift er kr 8.500, fritatt for merverdiavgift som undervisning. Bindende påmelding. [-]
Les mer
Ullern 3 dager 10 900 kr
12 Nov
For deg som ønsker å få frem det beste hos andre, som ønsker å skape innovative team, og som ønsker å vedlikeholde gode team. [+]
Å få til et godt teamarbeid er en krevende oppgave. Dyktige ledere produserer sine beste resultater gjennom andre. Suksessrike organisasjoner og produkter er basert på evnene til mange personer. Ledelse er ferdigheten i å motivere og samle et team for å nå et felles mål. Vi har alle erfart forskjellen på en gruppe individer og et team. Visjon – Nøkkelen er å bygge felles personlige og team visjoner  Felleskap – Den kraft som transformerer individene til et team Coaching – Det beste rammeverket for reell samvirkning og ledelse   Målgruppe For deg som ønsker svar på spørsmålene: Hvordan skapes et godt team? Hvordan kan vi gjentatte ganger klare å skape gode team? Hvordan sikre trivsel og energi når man veileder, gjennomfører møter, coacher i team og leder innovative omstillingsprosesser?   Dette lærer du I løpet av 3 dager vil vi dekke: Strategisk planlegging og utvikling av koherens i team Utvikling av personlig kreativitet – dag-til-dag vaner Kraften bak anerkjennende gruppesamtaler og teamvisjoner Ledelse av gruppeinnovasjon og gruppedynamikk Jobbe med de 4 spørsmålstypene bak coachende team Forstå hvordan spørsmålene gir kraftfull team utvikling Identifisere og effektivt coache ulike typer team medlemmer   Kursholder Jan Georg Kristiansen Siviløkonomen og læreren som i 2005 ble Norges første Master-sertifiserte ICF­coach MCC. Utdannet fra Erickson Coaching International og forfatter av to coaching-­ og lederutviklingsbøker. Kåret til beste kursleder 2006 for Norges største kursarrangør Confex blant 500 profesjonelle kursledere, for kurs i coachende lederskap for skoleledere. Har frem til 2019 utdannet 700 sertifiserte coacher fram til ICFs sertifiseringsnivå ACC. Mentor for PCC’er som vil bli MCC.   Dette synes fornøyde tidligere deltakere var mest verdifullt: ”Vi deltok med vår nye ledergruppe på Ericksons teamcoachingkurs.Tidligere ble våre møter ofte holdt etter innfallsmetoden og ikke alltid prioritert av alle deltakere. Etter kurset fikk vi internt en åpen diskusjon om lederteamets verdier, utøvelse og ikke minst enighet om målene våre. Vi utarbeidet halvårige handlingsplaner som styrer vårt arbeid og setter agendaer. Vi har nådd våre mål om mer effektive og målstyrte ledermøter og er meget godt fornøyd med at vi valgte å bli med på kurset.” - Ingjerd Eriksen, rektor Marienlyst grunnskole [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.