Alle kategorier
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Østensjø 3 dager 25 600 kr
15 Oct
WhatsUp Gold (WUG) & Plug-ins Training is an all-in-one course that delivers a series of “how to” lessons designed to elevate the novice WUG user to an expert level. [+]
 WhatsUp Gold and Plug-ins Training isa live, virtual, three consecutive-day session. Studends access hands-on lab exercises using Amazon Web Services from Data Equipment’s premises in Oslon. This three-day course covers WhatsUp Gold and add-on modules: Provides the practical knowledge and problem-solving skills needed to carry out your most important network management tasks Features a series of stimulating and challenging hands-on lab exercises Is the final course offered to prepare you for the WhatsUp Gold certification test.   Upon successful completion of this course, you will be ready to adopt best practices to manage your WhatsUp Gold installation using the Virtual, Cloud Monitoring, Network Traffic Analysisand Configuration Management tools. You will also have gained the skill required to: Troubleshoot network and systems performance issues Manage user accounts and security using third-party authentication systems such as Active Directory® Proactively monitor, identify, and resolve issues before they become end-user problems.       MÅLGRUPPEThe course is designed to elevate the novice user to an expert level. The best-prepared students have a working knowledge of network/server administration and terms, and are just getting started using WUG but have less than two years of WUG experience.   SPRÅKThe training and documentation will be in english.   KURSINNHOLD Document your network devices Map your network devices and connections Monitor network devices and assess the performance of your network Create alarms, actions, and alerts Create reports and dashboards Perform system administration and maintenance Monitor remote sites from a central location Monitor statistics of a virtual host Identify Network and Server Performance issues   Deltagerne må ta med egen PC til bruk under kurset. For dette kurset gjelder følgende avbestillingsregler: Det er bindende påmelding 4 uker før kursstart.Ved avbestilling etter denne dato vil kursavgiften bli belastes i sin helhet.Du kan overdra din kursplass til en annen i din bedrift hvis du er forhindret til å delta.De ovennevnte avbestillingsregler gjelder uansett årsak til avbestillingen.   For mer informasjon om kurset kontakt Kristin Eilertsen, kristin@dataequipment.no, mobil 99 55 77 19. [-]
Les mer
1 dag 7 500 kr
Lær hvordan beslutningsanalyse brukes i tidlig-fase prosjekter for å belyse alle elementer involvert i å bringe et funn fra avgrensning til konseptvalg og utbygging. [+]
Hvordan alle elementer fra reservoar til marked inkluderes i evaluering av hvert utviklingsalternativ   Deltakerne vil lære å beregne den økonomiske verdien av et prosjekt basert på en optimal sekvens av beslutninger og mulige utfall,  fra avgrensing til produksjon og nedstengning planlegge avgrensningsprogrammer for å bevise kommersialitet søke den rette balansen mellom å påvise ytterligere reserver ved videre leting eller vurdere en utbyggingsbeslutning med en skrittvis og skalerbar utbyggingsløsning vurdere utbyggingsalternativer som er knyttet til ulike intervaller på volumfordelingskurven vurdere alternative dreneringsstrategier og nødvendige antall bunnrammer og brønner, finne optimal sekvens og timing av relevante beslutninger i et område med hydrokarbonforekomster av ulik modenhet presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel. Grunnleggende kunnskaper om beslutningsanalysemetodikk anbefales og en viss kjennkap til økonomisk teori er anbefalt.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
1 dag 7 500 kr
Lær ulike teknikker for å avgrense og strukturere et beslutningsproblem. Bli god til å identifisere alle vesentlige elementer tidlig for å maksimere verdiskapning. [+]
Start beslutningsanalysen fra den rette angrepsvinkelen   Bli en pådriver for å lage gode beslutningsunderlag ved å sikre at beslutningsproblemet er godt forstått av alle prosjektmedlemmer identifisere viktige beslutninger og relevante risiki og usikkerheter så tidlig som mulig enes om hvilke beslutninger som er mest kritiske og hvilke som kan tas senere forvandle resultatene fra avgrensningsøvelsen til alternative strategier avdekke usikkerhet og identifisere reelle valg som bidrar til ytterligere verdiskapning visualisere en innledende problemstruktur, forenkle tankeprosesser og beregne resultater bruke foreløpige resultater for å gi større innsikt i beslutningsproblemet analysere nye spørsmål og problemer gjennom en iterativ prosess presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er vil lede aktiviteter knyttet til avgrensning og strukturering av beslutningsproblemer. Deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
1 dag 7 500 kr
Lær hvordan man kan gjennomføre en økonomisk vurdering av enkeltprospekter og leteporteføljen som helhet. [+]
Hvordan alle elementer fra reservoar til marked inkluderes i evaluering av hvert utviklingsalternativ   Deltakerne vil lære å beregne geologisk og kommersiell risiko anvende konseptet "verdi av informasjon" i forbindelse med vurdering av avgrensningsbrønner og andre datainnsamlingsprogram strukture evalueringen av ulike prospekter slik at de gjenspeiler hvert prospekts unike egenskaper kommunisere de viktigste verdidrivere for ulike muligheter og sammenligne og rangere prospekter på en konsekvent måte tilpasse hver enkelt evaluering til formålet gitt ufullstendige data og det faktum at mange av de forutsetninger som ligger til grunn ofte er konseptuelle og basert på analoger presentere og kommunisere beslutningsalternativer, de viktigste verdidriverne, risiki og anbefalinger.    Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Alle snakker om å definere et rammeverk. Dette er det første kurset jeg har deltatt på hvor jeg faktisk lærte teknikker for å gjøre det systematisk."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid i tverrfaglige prosjektteam er en fordel. Grunnleggende kunnskaper om beslutningsanalysemetodikk anbefales og en viss kjennkap til økonomisk teori er anbefalt.   Varighet 1 dag   Målgruppe Fagdisipliner som er deltakere i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer som utfører tekniske evalueringer eller økonomisk analyse, samt andre disipliner som medvirker i fremstilling av beslutningsunderlaget.      [-]
Les mer
2 dager 11 900 kr
Få grunnleggende ferdigheter i beslutningsanalyse og bli en pådriver i prosessen for å strukturere beslutningsproblemer og identifisere alternativer og usikkerheter. [+]
Bidra til økt verdiskapning ved hjelp av gjennomtenkt beslutningsanalyse   Bli i stand til å vurdere viktige sider ved en gitt beslutningssituasjon for å frembringe klarhet og for å hjelpe beslutningstakere med å komme frem til anbefalte tiltak. Lær deg anerkjent metodikk for å  etablere et strukturert og konsistent rammeverk for å modellere og analysere ulike problemstillinger oppnå økt beslutningskvalitet skape merverdi gjennom optimalisering av prosjekter Eksempler blir brukt for å illustrere hvordan gode beslutninger er et resultat av den rette kombinasjonen av innsikt, kommunikasjon og beregninger.   Forelesere Mer enn 35 års samlet erfaring innenfor fagfeltet beslutningsanalyse     Hva sier kundene våre "Jeg ble spesielt imponert over måten instruktørene var åpne for og i stand til å svare på spørsmål på sparket og håndtere alt som dukket opp underveis i kurset."   Kurssted Holdes på Mathallen (Vulkan) i Oslo. Kurset kan settes opp i andre byer på forepørsel.   Forkunnskaper Kurset har en tverrfaglig profil. Teknisk eller økonomisk fagbakgrunn er hensiktsmessig. Erfaring fra prosjektarbeid og grunnleggende kunnskaper om kontantstrømsanalyser anbefales.    Varighet 2 dager   Målgruppe Fagdisipliner som er involvert i tekniske og økonomiske evalueringer i tverrfaglige prosjektteam: prosjektledere, prosjektmedlemmer, økonomer og teknisk personell.      [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 200 kr
26 Sep
29 Nov
Lær deg å sette opp Google Analytics (GA) og målinger med Google Tag Manager (GTM). Dette kurset tar for seg grunnleggende kunnskap i hva du som utvikler bør kunne for å ... [+]
  Det gir deg nødvendig ferdigheter for å støtte webredaktører, designere og rådgivere for å få på plass tracking og målingen som trengs for å gjøre gode analyser på ditt nettsted eller prosjekt. I kurset vil vi bruke både teori, case-eksempler og oppgaver for å gi deg et best mulig grunnlag for å komme i gang. Sentrale temaer er: Begreper, rapportene og oppsett av Google Analytics Oppbygging og funksjoner i Google Tag Manager Eventtracking og andre måter å bruke Google Tag Manager For å få et godt utbytte av kurset er det en fordel om du har en googlekonto med tilgang til en GA-konto, en github-konto og en helt enkel http-server for å servere ett lite prosjekt på localhost (Du kan eventuelt bruke https://www.npmjs.com/package/http-server via ‘npm install http-server -g’. Husk i så fall å installere node https://nodejs.org/en/ for å få tilgang til npm). [-]
Les mer
Østensjø 2 dager 16 500 kr
25 Nov
Training from Palo Alto Networks® and Palo Alto Networks® Authorized Training Centers delivers knowledge and expertise that prepare you to protect our digital way of life... [+]
Course Objectives Students should learn how Traps protects against exploits and malware-driven attacks. In hands-on lab exercises, students will explore and configure new cloud-based Traps Management Service and install Traps endpoint components; build policy rules and profiles; enable and disable process protections; and integrate Traps with Palo Alto Networks WildFire® cloud service, which provides prevention and detection of zero-day malware. Scope Course level: Introductory Course duration: 2 days Course format: Combines instructor-facilitated lecture with hands-on labs Software version: Palo Alto Networks Traps Advanced Endpoint Protection Language: Undervisningen og dokumentasjon er på engelsk   KURSINNHOLD Module 1: Traps Overview How Sophisticated Attacks Work Today Traps Multi-Method Threat Prevention Traps Components and Resources   Module 2: Cloud Services Application Framework and Cloud Services Portal Shared Services and Traps Onboarding Flow   Module 3: Cloud- Based Management Traps Service Dashboard and Licensing Cross-Platform Agent and Agent Installation Endpoints and Endpoint Groups   Module 4: Policy Rules and Profiles Profiles and Policy Rules Agent Settings Profile   Module 5: Malware Protection Flow Traps Malware Protection Modules Overview Restrictions Profiles, Malware Profiles, and Scanning Module 6: Exploits and Exploitation Techniques   Application Exploit Prevention Exploitation Techniques and Defense Mechanisms Basics of Process Management (Optional)   Module 7: Exploit Protection Modules Architecture and Overview Exploit Protection Modules (EPMs) Exploit Profiles   Module 8: Event Management Security Event Logs and Exceptions Endpoint and Server Logs Manage Quarantined Files   Module 9: Basic Traps Troubleshooting Troubleshooting Methodology and Resources Traps Cytool and Agent Identification Traps Agent Log Files and Agent Persist Databases Working with Technical Support   Module 10: Traps Architecture AWS Services Used by Traps Service Multi-Regional Architecture Agent File Uploads and Downloads Agent-Server Communication   Module 11: Directory Sync Service Directory Sync Service – Activation and Setup Troubleshooting   Deltagerne må ta med egen PC til bruk under kurset   Kurset tilbys også som bedriftsinternt kurs, og arrangeres hos dere eller i våre lokaler, alt etter hva som passer best. Ta kontakt med oss og vi kan finne en god løsning sammen. [-]
Les mer
Oslo Og 2 andre steder 2 semester 104 300 kr
02 Sep
03 Sep
En praktisk utdanning i en bransje i kraftig vekst. Gode jobbmuligheter! 60 studiepoeng. Studieturer inkludert i studieavgiften. [+]
Reiselivskoordinator – praktisk utdanning for en bransje i kraftig vekst Studiet Reiselivskoordinator gir studentene en bred forståelse for reiselivsnæringen som helhet, og for den betydningen næringen har nasjonalt og internasjonalt. Undervisningen er praktisk rettet, og basis for den praktiske opplæringen og treningen er teoretisk gjennomgang av reiselivsnæringen, turistgeografi, kultur og turisme.  Gjennom studiet blir studenten trenet i reiseplanlegging og gjennomføring av guiding ved reisemål, utforming av markedsføringsmateriell med gode og selgende beskrivelser samt bruk av digitale og sosiale medier i markedsføring. Studiet vektlegger oppøvelse av kunnskaper og ferdigheter tilknyttet ledelse av turistgrupper, samt å kunne opptre profesjonelt ved uforutsette hendelser.  Studentene skal gjennom studiet oppøve sin sosiale kompetanse og fremstå som sikre, selvstendige og tillitsskapende i møte med sine kunder. For å underbygge dette gjennom opplæringen gjennomfører studentene evaluering av egne og medstudenters opplegg, samt den praktiske utførelsen av arbeidsoppgaver på reiser, dagsturer og ekskursjoner som gjennomføres i løpet av studietiden.  Teamarbeid vektlegges gjennom opplæringen, og studentene jobber sammen i utformingen av gode og relevante turer og planlegger aktiviteter i tilknytning til disse.   Studiet inkluderer også: spennende reiser og opplevelser i og utenfor Norge inkludert i studieavgiften praksis i en reiselivsbedrift opplæring i Amadeus (reiselivsbransjens mest brukte system) eksterne prosjekter som f. eks arrangering av Reiselivsmessen i Norge   Bookingsystemet Amadeus I tillegg til å lære om turistgeografi, kultur, turisme, turplanlegging m.m. vil du også lære om bookingsystemet Amadeus, et av verdens ledende systemer innen reiselivsbransjen. Dette benyttes av mange av de store flyselskapene, hoteller, bilutleie og andre reiselivsaktører. Amadeus er også det systemet som er mest brukt av de norske reisebyråene. Kurset som inngår i studiet er det samme som reiselivsbransjen selv benytter, og gjennomført kurs vil i de fleste tilfeller være en forutsetning for å få jobb i reisebyrå / online reisebyrå.   Praktisk undervisning  Gjennom studiet jobber studentene med praktiske oppgaver. Studentene planlegger og gjennomfører turer, dette inkluderer egne turer med klassen og turer for eksterne. I praksisperioden får studentene utføre arbeidsoppgaver i relevante reiselivsbedrifter, og det legges opp til aktiv bruk av programvare, digitale og sosiale medier tilknyttet undervisningen. Vi benytter varierte undervisningsformer som klasseromsundervisning, praktiske oppgaver, prosjekter med næringslivet etc. for å gjøre opplæringen mest mulig relevant og variert.   Jobbmuligheter Våre studenter er etterspurte i næringslivet, og flere får jobb før studiet er ferdig. Ved å studere reiseliv får du en praktisk rettet utdanning, og du kan velge å jobbe innen mange ulike områder i verdens største næring. Våre studenter får jobb i alt fra hoteller, flyplasser, bedriftsreisebyråer, online reisebyråer, turoperatører, eventbyråer, turistkontorer, og ute på destinasjoner m.m. Mange reiselivsbedrifter tar kontakt med oss når de trenger nye medarbeidere.   Er du usikker på hva du skal studere? Hva skal jeg bli?  - Hva skal jeg studere?  - Hva bør jeg studere?  - dette er spørsmål som mange stiller seg. Valgmulighetene er mange. En fagskole har et praktisk fokus, og skiller seg tydelig fra en teori- og forskningsbasert utdanning ved høyskole/universitet. Næringslivet ønsker i økende grad å rekruttere personer med praktisk kompetanse som kan generere merverdi for bedriften fra første dag. En fagskoleutdanning tilfredsstiller disse ønskene fra næringslivet og hjelper deg raskere i jobb.  Hvis du er usikker på hva som passer for deg så ta gjerne kontakt med oss for en gratis og uforpliktende studiesamtale / veiledning. Vi hjelper deg å velge det som er passer best for deg. [-]
Les mer
Tønsberg Porsgrunn 2 semester 13 500 kr
02 Sep
02 Sep
02 Sep
I Kjemi 1 lærer du om periodesystemet, molekyler, organiske forbindelser, kjemiske reaksjoner, syrer og baser. [+]
I Kjemi 1 lærer du om periodesystemet, molekyler, organiske forbindelser, kjemiske reaksjoner, syrer og baser. Kjemi 1 er for deg som trenger kjemi for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Skal du bli lege eller tannlege må du ha Kjemi 1. Kjemi 1 gir 0,5 realfagspoeng. Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. Gjennomføring Kurset gjennomføres på kveldstid over et semester. I tillegg til klasseromsundervisning får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Eksamen Det er en praktisk-muntlig eksamen i Kjemi 1. Eksamensdato tildeles via eksamenskontoret. For mer informasjon se privatistweb Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Om du kun tar et fag vil dette være under 50% studiebelastning. Om du tar flere fag, så ta kontakt med K2 utdanning for å sjekke hvor stor studiebelastningen blir. Vår du melder deg på/melder din interesse på de enkelte kursene og skriv i meldingen at du ønsker en vurdering av studiebelastningen på dine valgte kurs. Forkunnskaper Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. [-]
Les mer
Oslo 6 timer 7 950 kr
05 Dec
Hva bør vedtekter inneholde? Det er helt utrolig å registrere hvor mange selskaper som registreres med noen standard «nedlastede» vedtekter. Hva kan og bør man medta? [+]
Om kurset:  VEDTEKTER, AKSJONÆR- OG PARTNERAVTALER Hva bør vedtekter inneholde? Det er helt utrolig å registrere hvor mange selskaper som registreres med noen standard «nedlastede» vedtekter. Hva kan og bør man medta i vedtekter og/eller aksjonæravtaler?  Kursdagen retter seg mot eiere, stiftere, styremedlemmer og andre med interesse for vedtektenes mulige omfattende og grunnleggende funksjon i forhold til å legge de avgjørende føringer for selskapet.    Kursinnhold:- Om vedtekter, aksjonær- og partneravtaler - Eier/deltaker/partner/deleier med ulike eierandeler  - Hva bør hensyntas hvor og hvorfor - hovedtrekk? - Hva kan reguleres i selskapets vedtekter? - Lovmessige minimumskrav til vedtekter/deltakeravtaler - Hva kan ikke fritt avtales og hvorfor?  - Hva bør / bør ikke legges i off.tilgjengelige vedtekter? - Når bør forhold heller formaliseres i aksjonæravtale? - Hvilke rolle har hvem, hvilke rolle ønsker hvem å ha? - Styremedlem / Styreleder / Nestleder / Observatør - Styresammensetting, begrensninger i styrets rolle - Styrehonorar, styrevalg og interessehensyn - Daglig leder eller ledende ansatt rolle ut over eierskap - Representasjon, signaturrett, andre viktige rettigheter - Forkjøpsrett til aksjer/andeler og overtakelsemodeller - Aksjeklasser og stemmerettsbegrensninger - Andre styrende og vesentlige dokumenter - Uklarheter, uenighet og konflikter - Exit løsninger når eieravtalenes intensjoner svikter   Sjekklister for gjennomgang og etablering av vedtekter Sjekklister for gjennomgang og etablering av aksjonæravtale Dokumentmaler   Den norske forening for styremedlemmer – styreforeningen.no  (etbl.1997) har levert kurs til over 54.000 styremedlemmer, ledere, eiere og andre over hele landet i over 20 år, og er; «Norges ledende aktør innen styreutvikling»    [-]
Les mer
Nettkurs 4 100 kr
13 Nov
20 Nov
27 Nov
Høstens viktigste oppdateringer innenfor lønn og personal [+]
Vi ser på endringene  som har det kommet i lover og regler i 2019 som alle vil bli berørt av, og vi ser også på det vi vet om av viktige endringer i 2020. På årets Regeloppdatering får du oversikt over de nye reglene, endring i viktige prossesser for 2020.Få med deg høstens viktigste oppdateringer slik at du kan avslutte året korrekt, og bli best mulig forberedt til neste års utfordringer.  Du kan delta online på ulike datoer i november og desember.Ønsker du å treffe oss på "Regeloppdatering 2019" er vi i 19 ulike byer i samme periode. Online sending er et opptak fra 28. oktober 2019. Det vil være muligheter for å sende inn spørsmål som blir besvart senest innen to arbeidsdager. Ved online deltagelse mottar du et opptak av kurset i etterkant for repetisjon og oppslag. Du vil ha tilgang til opptaket i seks måneder. Agenda: Nyheter 2019 Varsling Pleiepenger - gradering Egenmelding Utvidet egenmeldingsordning Drøftningsplikt Ny rettspraksis som kan ha betydning for arbeidsgiver Foreslåtte endringer i sykelønnsordningen Foreldrepenger Nye beregningsregler fra 1. januar 2019 Fedrekvote- mødrekvote - fellesperioden 80 % dekningsgrad - hvilken betydning får dette? Prematurfødte barn - nye regler for stønadsperioden med foreldrepenger Digital inntektsmelding Permisjon A-melding Korrekt rapportering Nyheter 2019 - lønn/skatt Rabatter Personalrabatter Gaver i arbeidsforhold Andre endringer Satser og beløpsgrenser Reise og diett, vilkår for skattefri dekning ved: Dagsreiser Reiser med overnatting Riktig behandling av ansattes utlegg Reisekostnader Representasjon Velferdstiltak “Frynsegoder” Firmabil Elektronisk kommunikasjon Andre fordeler Hva må du tenke på ved årets slutt? Ferie Sykt barn Avspasering - tidskonto Personalmapper GDPR Helligdager – rett til lønn og fri “Gjengangere” ved kontroll fra skatteetaten Feil bruk av lønnsbeskrivelser eller sats/beløp Pendlere Lønn opptjent i utlandet Korreksjoner av lønn Når det er utbetalt for mye lønn/godtgjørelse Etterbetaling Forskuddstrekk Lønn og godtgjørelser opptjent i 2019 som utbetales i 2020 Med forbehold om endringer.   For deltagelse online Du følger kurset fra din arbeidsplass - du trenger kun egen PC og tilgang til internett. Du vil motta en lenke med tilgang til sendingen i forkant av kursdato, og en SMS med passord før kl 08.45 samme dag. Sendingen er et opptak fra 28. oktober 2019. Det vil være muligheter for å sende inn spørsmål som blir besvart senest innen to arbeidsdager.  Når du deltar online mottar du et opptak av kurset i etterkant for repetisjon og oppslag. Du vil ha tilgang til opptaket i seks måneder. Kursprisen inkluderer elektronisk kursdokumentasjon. Etter gjennomført kurs mottar du kursbevis og blir bedt om å gi din evaluering av kurset.         [-]
Les mer
Oslo 1 dag 2 900 kr
17 Sep
Ønsker du å lede mer effektivt? Å bli bedre på stressmestring? Å bli bedre til å fokusere? Å bli oppfattet som en oppmerksom, motiverende og tydelig leder? [+]
Med Erik Møller, en av Norges mest erfarne mindfulness lærere.   Tirsdag 17. september 2019 kl 9 - 15   Kurset «Mindfulness for ledere» gir deg innsikten og teknikkene du umiddelbart kan implementere i din hverdag.  Med økt tilstedeværelse vil du gjenvinne og vedlikeholde den energi, fokus og besluttsomhet som kjennetegner godt lederskap.   Hva er den egentlige utfordringen? Din overtenkende hjerne! Overtenkning skaper mentalt stress som tapper deg for energi og gjør deg mentalt sliten og fraværede. Du risikerer å utvikle fysiske stressplager, og det blir stadig vanskeligere å ta beslutninger og prioritere riktig. Men det mest alvorlige for deg som leder er den negative effekten det mentale fraværet har på dine relasjoner. Hvis andre til stadighet opplever deg fjern og fraværende, vil dette over tid bli tolket som mangel på interesse eller arroganse. Resultatet er mistillit og et vanskelig samarbeidsklima. Det kan også gi opphavet til store utfordringer på hjemmefronten. Med systematisk mindfulness trening utvikler og styrker du din evne til å være til stede gjennom å ta kontroll på den overtenkende hjernen. Da blir du i stand til å styre oppmerksomheten oftere dit livet faktisk leves: her og nå! Resultatet er en større indre ro, et sterker fokus, og tillitsfulle relasjoner.  «Mindfulness for ledere» tar for seg følgende tema: Hva er mindfulness? Hvordfor mindfulness er relevant for deg som leder Mindfulness og selvinnsikt: «Who am I?» Mindfulness, nervesystemet og hjerneforskning Mindfulness trening – ta kontroll på den overtenkende hjernen Stressmestring og selvledelse Trening i mindfulness teknikker Praktisk anvendelse av mindfulness i hverdagen  «Mindfulness for ledere» vil gi deg: Selvinnsikt for større ro og balanse Energi for høyere motivasjon og større handlekraft Inspirasjon til din personlige utvikling Trygghet i rollen som leder, foreldre, partner Praktiske verktøy for selvledelse og relasjonsbygging   Arbeidsform: Foredrag, refleksjon, samtaler og øving på teknikker Varighet: 1 dag  Tid: Tirsdag 17. september 2019 kl 9-15.00 Sted: Zen House, Sporveisgt 29, Majorstuen, Oslo Pris: kr 2900,- inkl lunsj   OBS! Begrenset deltagerantall   Kursleder:  Erik Møller (65) har praktisert og undervist i mindfulness og stressmestring i snart 40 år. Han har sin faglige bakgrunn fra USA der han studerte mikrobiologi, psykologi og musikk (BA). Siden 1984 har han bistått ledere og organisasjoner i sine utviklingsprosjekter med fokus på selvinnsikt, selvledelse og relasjonskompetanse. Kombinasjonen med studier og praksis i yoga og mindfulness og videreutdanning i familieterapi og løsningsfokusert organisasjonsutvikling, gjør han til en ettertraktet coach/konsulent/ foredragsholder for mange ulike virksomheter. Hans arbeidserfaring som mikrobiolog, lærer, fisker, frisør og gatesanger har, sammen med sitt faglige mangfold, gitt han en egen evne til å formidle kunnskap og skape innsikt på måter som treffer folk hjemme. Han snakker like godt til alle nivåer i organisasjonen, og er meget god til å involvere tilhørerne i lærende aktiviteter og praktiske øvelser. Temaene han tar opp er like aktuelle uavhengig av bransje og rolle, og har betydning både for jobbsituasjonen og privatlivet.  Erik har skrevet to bøker om livsmestring og stressmestring, og utviklet og produsert en serie lydprogrammer i avspenningsteknikk, mindfulness og mental trening. Han er i dag daglig leder i Erik Møller Consulting AS, mindfulnesslærer i Zen House, Oslo, fagansvarlig i Pepp Norge og personlig coach for mange ledere, ledergrupper og idrettsutøvere.   Noen referanser: Equinor, Tieto AS, RBUP Øst og Sør, Webstep Partner AS, Sofware Innovation AS, Avinor AS, Idemitsu Petroleum Norge AS, Flytoget AS, Tekna, Skatteetaten, Kongsberggruppen, Mondeliz, Fellestiltakene, Coop Handel, Dinamo Design. [-]
Les mer
Oslo Og 4 andre steder 5 dager 30 000 kr
02 Sep
16 Sep
16 Sep
This course leads to the completely new Microsoft 365 Certified Modern Desktop Administrator certification. [+]
This Boot Camp contains all official modules from the two courses: "MD-100: Windows 10" and "MD-101: Managing Modern Desktops", and leads to the completely new Microsoft 365 Certified Modern Desktop Administrator certification. This Boot Camp contains of these 2 courses (10 days of training compressed into 5 days). All modules will be continously updated - see each course for full description: MD-100: Windows 10 MD-101: Managing Modern Desktops   [-]
Les mer
Oslo Og 3 andre steder 5 dager 24 000 kr
26 Aug
02 Sep
30 Sep
In this 5 day course you will learn about Office 365 Management, Microsoft 365 Tenant & Service Management and Microsoft 365 Identity Management. [+]
In this 5 day course you will learn about Office 365 Management, Microsoft 365 Tenant & Service Management and Microsoft 365 Identity Management. This course (together with MS-101) will help you prepare for the new certification: Microsoft 365 Certified Enterprise Administrator Expert.   Course content This 5 day course contains of these modules: Moving Your Organization to Office 365 Exchange Online SharePoint Online Teams and additional Resources Configuring your Microsoft 365 Tenant Planning Your Network with Office 365 Planning Your Service Setup and Hybrid Environment Planning Your Migration to Office 365 Configuring Office 365 Office 365 Client Overview Configuring Office Client Connectivity to Office 365 Managing Office 365 ProPlus Deployments Managing User-Driven Client Installations Managing Centralized Office 365 ProPlus Deployments Configuring Office Telemetry and Microsoft Analytics Designing your Microsoft 365 Tenant Planning a Microsoft 365 On-premises infrastructure Planning Your Identity and Authentication Solution Configuring your Microsoft 365 Tenant Planning and configuring your Microsoft 365 Experience Leveraging FastTrack and Partner Services Implementing Your Domain Services Managing your Microsoft 365 Tenant Configuring Tenant Roles Managing Tenant Health and Services Manage User Security Groups and Licenses for Cloud Identities User Accounts and Licenses in Microsoft 365 Admin Roles and Security Groups in Microsoft 365 Password Management in Microsoft 365 Plan and Implement Identity Synchronization Introduction to Identity Synchronization Planning and Implementing for Azure AD Connect Managing Synchronized Identities Planning and Implementing Federated Identities Introduction to Federated Identities Planning and Implementing an AD FS Deployment Implementing Applications and External Access Implementing Applications in Azure AD Configuring Azure AD Application Proxy Designing Solutions for External Access [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.