Ledelse og strategi
Forretningsutvikling
Akershus
Du har valgt: Lillestrøm
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Asker Stavanger 6 timer 5 950 kr
26 May
25 Aug
08 Sep
Kurset gir en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med strategiprosesser og nyttige verktøy, som analyser og forretningsmodeller som kan bruk... [+]
Kurset gir en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med strategiprosesser og nyttige verktøy, som analyser og forretningsmodeller som kan brukes i forbindelse med virksomhetens strategiarbeid og får jobbe med spennende gruppeoppgave. I tillegg ser en på hvordan en kan sikre at målinger er samkjørte, hvordan vekst kan finansieres, hvordan en kan unngå bomkjøp i forbindelse med overtakelser og hvordan kultur kan være en utfordring i forbindelse med strategiprosesser. «Strategisk forretningsutvikling og vekst» tar utgangspunkt i norsk forskning knyttet til vekstproblematikk, og gir en grundig innføring på 7 fokusområder som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset gir videre en innføring i anerkjente og relevante analyseverktøy og forretningsmodeller, samt begrepene en må kjenne til for å kunne gjennomføre gode strategiprosesser i virksomheten. For å kunne vite om en er på rett vei i forhold til strategi, må en forstå hvordan kultur kan være en trussel, og at måling av nøkkelindikatorer viktig. Skal en kjøpe opp et selskap, bør en kjenne til hva Due Diligence betyr og en må også vite hvordan en kan skaffe kapital til utvikling av virksomheten eller til oppkjøp.  Kurset har som formål å gi deltakernes oppdatert kunnskap om hva som må til for å skape vekst. Videre skal deltakerne bli godt kjent med strategiprosesser og verktøy, som analyser og forretningsmodeller, samt forstå hvordan KPI-er kan brukes på en god måte, hvordan en kan skaffe finansiering, bli kjent med Due Diligence-begrepet og hvilken påvirkning kultur kan ha på strategiarbeidet. Kursinnhold: Strategisk forretningsutvikling og vekst• Styrets ansvar – styrets involvering i strategiprosessen• Hva betyr nye og unge bedrifter for utviklingen av arbeidsplasser?• Hva hindrer og hva skaper vekst i norske selskaper?• Bill Gross; «What matters the most?»• Fra visjon og strategi til reelle tiltak• Analysemodeller• Strategi• Handlingsplaner• Forretningsmodeller• Gruppeoppgave/CASE• Er vi på rett vei og gjør vi de rette tingene (KPI-er)• Unngå bomkjøp ved å gjennomføre Due Diligence-prosess • Investortyper, investor- og kapitalkilder• Kultur versus strategiarbeid • 6 trinn i en generisk strategiprosess (for selvstudium) [-]
Les mer
Asker 6 timer 5 950 kr
26 May
Kurset gir en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med strategiprosesser og nyttige verktøy, som analyser og forretningsmodeller som kan bruk... [+]
Kurset gir en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med strategiprosesser og nyttige verktøy, som analyser og forretningsmodeller som kan brukes i forbindelse med virksomhetens strategiarbeid og får jobbe med spennende gruppeoppgave. I tillegg ser en på hvordan en kan sikre at målinger er samkjørte, hvordan vekst kan finansieres, hvordan en kan unngå bomkjøp i forbindelse med overtakelser og hvordan kultur kan være en utfordring i forbindelse med strategiprosesser.    «Strategisk forretningsutvikling og vekst» tar utgangspunkt i norsk forskning knyttet til vekstproblematikk, og gir en grundig innføring på 7 fokusområder som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset gir videre en innføring i anerkjente og relevante analyseverktøy og forretningsmodeller, samt begrepene en må kjenne til for å kunne gjennomføre gode strategiprosesser i virksomheten. For å kunne vite om en er på rett vei i forhold til strategi, må en forstå hvordan kultur kan være en trussel, og at måling av nøkkelindikatorer viktig. Skal en kjøpe opp et selskap, bør en kjenne til hva Due Diligence betyr og en må også vite hvordan en kan skaffe kapital til utvikling av virksomheten eller til oppkjøp.  Kurset har som formål å gi deltakernes oppdatert kunnskap om hva som må til for å skape vekst. Videre skal deltakerne bli godt kjent med strategiprosesser og verktøy, som analyser og forretningsmodeller, samt forstå hvordan KPI-er kan brukes på en god måte, hvordan en kan skaffe finansiering, bli kjent med Due Diligence-begrepet og hvilken påvirkning kultur kan ha på strategiarbeidet. Kursinnhold: Strategisk forretningsutvikling og vekst• Styrets ansvar – styrets involvering i strategiprosessen• Hva betyr nye og unge bedrifter for utviklingen av arbeidsplasser?• Hva hindrer og hva skaper vekst i norske selskaper?• Bill Gross; «What matters the most?»• Fra visjon og strategi til reelle tiltak• Analysemodeller• Strategi• Handlingsplaner• Forretningsmodeller• Gruppeoppgave/CASE• Er vi på rett vei og gjør vi de rette tingene (KPI-er)• Unngå bomkjøp ved å gjennomføre Due Diligence-prosess • Investortyper, investor- og kapitalkilder• Kultur versus strategiarbeid • 6 trinn i en generisk strategiprosess (for selvstudium [-]
Les mer
Bedriftsintern
Gjennomføres bedriftsinternt med autorisert instruktør. Fleksibel avholdelse. Tre faser, Analyse, Strategi Utvikling, Implementering. [+]
Gjennomføres i form av en Work Shop, hvor kunden benytter et reelt innovasjonsprosjekt i undervisningen. En gruppe (et New Growth Black Belt Team) læres opp i språk og metodikk, svært anerkjent konsept utviklet av miljø rundt Harvard Business School i Boston. [-]
Les mer
Bedriftsintern 12 timer
FOSSEKALL tilbyr kurs i hvordan du kan utvikle bedriften du representerer best mulig. På dette kurset får du en helhetlig tilnærming til alle bedriftens utviklingsområder... [+]
FOSSEKALL tilbyr kurs i hvordan du kan utvikle bedriften du representerer best mulig. På dette kurset får du en helhetlig tilnærming til alle bedriftens utviklingsområder. Kurset passer for bedriftsledelse, avdelingsledere og styrerepresentanter. Kurset gir deg konkrete styringsverktøy for hvordan det kan skapes lønnsom vekst i bedriften. Etter endt kurs vil du bli i stand til å ta ansvaret for å utvikle og gjennomføre helhetlige planer for bedriftens vekst og lønnsomhet. Kurset gjennomføres med teori og oppgaver hvor man raskt får omsatt teorien til praktiske ferdigheter.   Kurset går over 2 dager på heltid eller 4 dager deltid:   Kursinnhold: Del 1: Hva skal til for at bedriften skal vokse? Og hvorfor vokser ikke bedriften? Verdistrømsanalyse. Vekstmål og målstyring. Visjoner og verdisett. Lean business planning. Behov, kundesegmenter og målgruppeanalyse. Workshop i kundeløftearbeid Del 2: Innovasjon og utvikling. Hvor i bedriften gjøres det? Se din bedrift i lys av innovasjon- og vekstteori. Hvilke planer må vi ha for å lykkes? Markedsplanlegging, kommunikasjon og markedsplaner. Skap verdier gjennom kundereisen. Del 3: Bærekraft og trippel bunnlinje. Hvordan får du grønn konkurransekraft og blir en del av det grønne skiftet? Miljøsertifiseringsordninger, årsapportens krav om miljørapportering. Del 4: Hvordan skape en prestasjonskultur og rom for utvikling og innovasjon i bedriften. Samspill og medarbeiderskap. Tidsdisponering og rom for utvikling. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.