Bergen
Du har valgt: Fyllingsdalen
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 400 kr
E-læringskurs i stresshåndtering. Hvordan balansere stress i hverdagen for optimal velvære. [+]
Kurs i å håndtere stress gir råd om hvordan å unngå utbrenning og være glad i det en gjør. Det blir forklart, hvordan hjernen og kroppen vår fungerer og hvordan å være sikker på at de er i balanse og harmoni.I tillegg til grunnleggende teori inneholder kurset videomateriale, hvor eksperter deler sine kunnskaper og oppfatninger. Det finnes også praktiske oppgaver, som hjelper deg å analysere det du har hørt og planlegge neste steg. [-]
Les mer
Nettkurs 8 timer 1 275 kr
På forespørsel
Kurset gir en introduksjon til informasjonsteknologiens verden. For å kunne benytte en datamaskin mest mulig effektivt bør du kjenne til en del nøkkel... [+]
Kurset gir en introduksjon til informasjonsteknologiens verden. For å kunne benytte en datamaskin mest mulig effektivt bør du kjenne til en del nøkkelbegrep, hvordan datamaskinen fungerer og hva den brukes til. Dette kan for eksempel være kommunikasjon i et nettverk eller via Internett. Det er viktig å ha kunnskap om IT i et samfunnsperspektiv, og hvordan datamaskiner kan påvirke helse og miljø. Sikkerhet og aktuelt lovverk i forbindelse med bruk av datamaskiner og programvare blir også gjennomgått. Innholdsfortegnelse: Grunnleggende begreper Maskinvare, programvare og IT Datamaskintyper Datamaskinens oppbygning Datamaskinens ytelse Maskinvare Prosessor Minne Inn-enheter Ut-enheter Porter Lagringsenheter Programvare Programvaretyper Operativsystem Brukerprogrammer Grafisk brukergrensesnitt Informasjonsnettverk Lokalnett og fjernnett Internett, intranett og ekstranett Det fysiske nettet Datamaskiner i hverdagen Informasjonssamfunnet Datamaskiner i arbeidslivet Datamaskiner i offentlig sektor Datamaskiner i skolen Datamaskiner i hjemmet Elektronisk kommunikasjon Elektronisk handel Helse, miljø og sikkerhet Ergonomi og helse Sikkerhet Miljø Sikkerhet Informasjonssikkerhet Sikkerhetskopiering IT-kriminalitet Datavirus Brannmur Opphavsrett og lovgivning Opphavsrett Personopplysningsloven Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av dataSertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettstudier 7 800 kr
Dette er en kort yrkesrettet utdanning for deg som ønsker grunnleggende kunnskaper innen regnskap. Utdanningen legger spesiell vekt på regnskapsforståelse, og kvalifis... [+]
Dette er en kort yrkesrettet utdanning for deg som ønsker grunnleggende kunnskaper innen regnskap. Utdanningen legger spesiell vekt på regnskapsforståelse, og kvalifiserer deg til å utføre enkle oppgaver innen regnskap og bokføring.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Regnskap - Innføringskurs - 964 - 115 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det er en fordel om du har noe yrkeserfaring. Det vil gjøre det lettere og mer interessant å tilegne seg det faglige innholdet i studiet. Krav til utstyr Det er et krav at du har tilgang til PC med Internettilkobling og programmene Microsoft Word og Excel. Andre kontorpakker som f.eks. programvaren OpenOffice eller Works kan også benyttes, men illustrasjoner og fremgangsmåter i studiemateriell vil da i enkelte tilfeller ikke stemme overens med programvaren.   Studietid Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 3 Eksamen Eksamen Fire timers individuell hjemmeeksamen. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 6 900,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Bedriftsintern
På forespørsel
Kurset kjøres i form av 2-3 samlinger der man innfører miljøledelse mellom samlingene via 30 steg. [+]
EcoEasy - en smartere og mer kostnadseffektiv vei til miljøledelse. Nå er det mulig å innføre miljøstyringssystemene ISO 14001 og/eller EMAS via 30 steg. Utgangspunktet er en nyutviklet metodikk, EMAS Easy - en pedagogisk og ubyråkratisk tilnærming for å innføre miljøledelse.   Et sentralt element i EMAS Easy-metodikken er EcoMapping, som er en visuell og lettfattelig måte å kartlegge kritiske miljøområdene i virksomheten. EMAS Easy fører virksomheten raskere frem til sertifisering og er derfor også mer kostnadseffektiv enn en vanlig sertifiseringsprosess. EcoTeam har rådgivere som kan hjelpe norske virksomheter med å innføre miljøledelse i henhold til EMAS Easy-metodikken.   Gjennom en kombinasjon av fellessamlinger og individuell rådgivning, reduserer vi timeforbruket for den enkelte virksomhet. Vi er fleksible og tilbyr både et ferdig utviklet kurs- og rådgivningsopplegg og et mer skreddersydd opplegg for bedrifter som selv ønsker å arbeide sammen i 'clusters', det være seg på grunn av geografisk nærhet eller beslektet produksjon. Dette opplegget vil også kunne egne seg for konsern, der datterselskapene kan utgjøre et eget cluster. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Hva er XML og nytteverdien av denne teknologien. Lagre data, endre data, hente ut data i XML. Validering av XML (bruk av skjema). Eksempler på praktisk bruk av XML inklud... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Kunnskaper i HTML tilsvarende IINI1002 Webutvikling 1. Grunnleggende kunnskaper i programmering er en fordel. Innleveringer: Tilsvarende 8 obligatoriske øvinger må være godkjent før endelig karakter settes. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Individuell netteksamen, 3 timer. Ansvarlig: Tore Mallaug Eksamensdato: 09.12.13 / 12.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet XML -teknologi skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner sentrale begreper innen XML-teknologi og hvordan teknologien kan brukes, og kan gjøre rede for dette- forstår hvordan et XML-dokument er bygd opp (tre-struktur) og vite hvordan skjema brukes til å validere (sette krav til) struktur og datainnhold til dokumentet- forstår skillet mellom data (innhold), struktur (skjema) og presentasjon- kan gjøre rede for noen praktiske eksempler på konkret bruk av XML- kjenner til eksempler på hvordan XML kan lagres i en relasjonsdatabase FERDIGHETER:Kandidaten:- kan lage egne løsninger i XML -teknologi for oppbevaring og utveksling av data i et informasjonssystem (e-løsninger og web-løsninger).- kan lage egne skjema i en gitt skjemastandard mot egne eller gitte XML-dokument- vite hvordan en kan endre (oppdatere) struktur og/eller datainnhold til et gitt XML-dokument- kan utføre enkle XQuery-spørringer mot en eller flere XML-dokument GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- viser en bevisst holdning til lagring og representasjon av semi-strukturelle data i et informasjonssystem- viser en bevisst holdning til å unngå unødvendig dobbeltlagring av data i en XML-struktur Innhold:Hva er XML og nytteverdien av denne teknologien. Lagre data, endre data, hente ut data i XML. Validering av XML (bruk av skjema). Eksempler på praktisk bruk av XML inkludert SVG. Bruk av DTD, XML Schema, XSLT, DOM, Lagring av XML i database. XQuery (for å hente ut data).Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag XML-Teknologi 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Strategy and Planning sertifiseringen. [+]
Strategy and planning is an essential aspect to digital marketing. A scoped, measured and achievable digital strategy along with a coherent plan for your organization can significantly reduce spend and increase return from your marketing efforts.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will boost your credibility and help you stand out from the crowd as you become a specialist. This certification has been designed by experts, to create experts.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital Strategy and Planning Traditional Communications Digital Communications Digital Display Advertising Social Customer Service Budget Personnel Risks and Reputation Analytics Strategy formulation and Plan Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL STRATEGY AND PLANNING The Introduction to Digital Strategy and Planning module introduces the key concepts in digital communication. You will learn ways to develop a measured, achievable and well- considered strategy to cater for your digital marketing needs. TRADITIONAL COMMUNICATIONS This module explores communications before digital marketing became widespread. You will examine how communications have developed over time, the limitations of traditional channels and how digital channels can be integrated with traditional methods to achieve greater results. DIGITAL COMMUNICATIONS The digital communications module builds upon the traditional communications module and explores the digital approach to audience engagement. You will be shown how digital communications are measurable and affords you the opportunity to analyze and develop your digital marketing strategy as it grows. DIGITAL CHANNELS This module explores both the advantages, disadvantages and suitability of various channels available to anyone looking to develop a digital marketing campaign. You will know SEO, PPC, email marketing, social media marketing and digital display advertising amongst other concepts so you have the knowledge to implement them as part of a digital marketing strategy. SOCIAL CUSTOMER SERVICE The Social Customer Service module investigates social customer service, peer to peer communities and how online technologies can prove critically important to not only maintaining but also growing your business online. BUDGET This module looks at a crucial aspect of maintaining a budget as part of your wider digital strategy and planning. You will understand cost effective channels and how strong analytics can support cases for increased investment in digital channels. PERSONNEL The Personnel module explores the team you build as they will be responsible for implementing and maintaining digital marketing strategies. You will learn about the new roles and responsibilities associated with digital marketing and how to overcome the challenges these create for Human Resource departments. RISKS AND REPUTATIONS This module details the risks which have developed alongside the growth of digital marketing. You will also be able to distinguish the importance of reputation in digital marketing, both for companies and brand, and how this reputation can be monitored. ANALYTICS The Analytics module examines the opportunity for measurement, reporting and analysis with digital marketing. You will look at the key terms and concepts associated with analytics to ensure you have a deep understanding of its capabilities. Above all you will be introduced to KPIs and how to employ these as part of your analytics. STRATEGY FORMULATION AND PLAN This module ties all the strands of the specialist certification together. You will understand the best practice for implementing a digital marketing strategy and be able to take what you have learned to put together a coherent plan for your organization or business.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettkurs 48 timer 5 760 kr
Learn French in a fun, efficient and practical way. The Berlitz Virtual Classroom™ (BVC) is live real-time conversational training delivered via Internet. [+]
Berlitz French Group are ideal for those who find it more enjoyable to learn in an environment with other students, yet still want to receive the personalized attention needed to succeed. The combination of live guided conversation and the interactive whiteboard on which the instructor presents materials and students can write, gives the students the benefit of a live classroom with the advantages of the Internet. The PC screen simply replaces the traditional classroom. After the lesson students can review the lesson using the lesson recording and practice by using the various materials available for their program. You will learn French effectively with Berlitz because: Lessons are in French exclusively – Your teacher’s native language is French. We focus on practical language training – You will be given the maximum time to speak French during each lesson. Berlitz courses are relevant to your needs and goals – Therefore maximally motivating. The courses are always made up of a minimum of 2 and maximum of 5 participants Schedule:16 weeks of group instruction (3 – 5 participants) or 13 weeks with a group of 2 participants18:45 – 21:00 Central European Time Free Online Placement Test:Test your language skills in 20 minutes! Free Demo Lesson:Sign up for free demo lesson by clicking on this link See for yourself how the program works: BVC Guided Tour Join your group and experience real results with the conversational Berlitz Method®, and enjoy plenty of individual speaking time with students at your skill level. [-]
Les mer
Nettkurs 4 timer 1 750 kr
Lovbefalt HMS-kurs for ledere, praktisk og pedagogisk. Mer enn 2000 deltakere. Nettbasert og med support og oppfølging. [+]
HMS-nøkkelen, HMS for ledere Lovbefalt kurs som gir deg grunnleggende HMS-kunnskap på en effektiv og pedagogisk måte.   Du vil lære om følgende tema:  Modul 1: ArbeidsmiljøModul 2: Rammevilkår – regelverket Modul 3: RisikohåndteringModul 4: Systematisk HMS-arbeid, InternkontrollModul 5: Ergonomi /Kravet til vurdering om fysisk aktivitet   Kvalitet og pedagogikk - Kurset er utviklet i henhold til krav i Arbeidsmiljøloven 3-5 og med tilhørende retningslinjer.- Kurset benytter teknologi fra Didac, en av landets ledende aktør innen helhetlig interaktiv læring.- Kurset har en lav brukerterskel og inneholder tekst, tale, bilder, kontrollspørsmål og arbeidsoppgaver.- Kurset presenteres gjennom tale, tekst, praktiske oppgaver og ulike skjema for bruk i egen virksomhet.    Gjennomføring Kurset gjennomføres på 4 - 5 timer. I tillegg er det lagt opp til ulike arbeidsoppgaver som kan gjennomføres i virksomheten. Du styrer selv fremdriften, og tar du en pause vil systemet huske hvor du var når du senere starter opp igjen.  Ved gjennomført kurs vil du få kursbevis.   FYLL UT SKJEMAET FOR MER INFORMASJON ELLER PÅMELDING   Bilde fra sekvens i nettkurset   Bonus! HMS Norge legger vekt på at HMS-arbeidet skal være en kontinuerlig prosess. Som kursdeltaker får du derfor ett års medlemskap i Forum for HMS-ansvarlige. Medlemskapet innebærer at du bl.a. får oppdatert din kunnskap gjennom webinarer, elektroniske skjema, support. Du binder deg ikke til noe medlemskap utover dette gratisåret. [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
Både arbeidsgiver, arbeidstaker, sykmelder og NAV har roller i oppfølgingsarbeidet. Det er arbeidsgiver som har hovedansvaret for å tilrettelegge og følge opp sykmeldte a... [+]
I nettkurset Oppfølging av sykmeldte lærer du om de lovpålagte pliktene arbeidsgiver og arbeidstaker har i forbindelse med et sykefravær, og vi ser blandt annet på:  Lovregler som gjelder for oppfølging av sykmeldte Rutiner i bedriften vedrørende oppfølging av sykmeldte Pliktene til arbeidsgiver og arbeidstaker i forbindelse med et sykefravær Agenda Rutine for oppfølging av sykmeldte Oppfølgingsplan  Dialogmøte 1 i regi av arbeidsgiver Dialogmøte 2 og 3 i regi av NAV Legen og bedriftshelsetjenestens rolle  Arbeidstakers plikter Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder.  I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned. Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktige svar.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
Ta verneombudskurset på nett! Kurset tilfredsstiller Arbeidstilsynets krav, og gir godkjent kursbevis. Tids- og kostnadsbesparende. [+]
Velkommen til Kursleverandøren! Vi tilbyr kurs av beste kvalitet i vår egenutviklede og brukervennlige kursplattform. Online HMS kurs for verneombud og AMU medlemmer kan velges dersom arbeidsgiver og arbeidstaker er enig i at kursomfanget er tilfredsstillende i henhold til § 3-19 i Forskrift om organisering, ledelse og medvirkning. Forutsetningen for å ta dette kurset er da at partene inngår en avtale om å velge kortere opplæring enn 40 timer. Vi har en avtalemal for dette tilgjengelig for nedlastning i kurset. I henhold til Arbeidsmiljølovens §6-5 plikter arbeidsgiver å sørge for at verneombud og medlemmer av arbeidsmiljøutvalg får den opplæring som er nødvendig for å kunne utføre vervet på en forsvarlig måte.  Dette kurset har med hensikt å gi en slik opplæring. I dette kurset vil du få en innføring i Arbeidsmiljøloven (AML) med hovedvekt på Helse, Miljø og Sikkerhet. Vi gjennomgår også internkontrollforskriften, og gir en grundig gjennomgang av hva verneombudets oppgaver innebærer. Dette er et kurs av god kvalitet med en fleksibel opplæringsform. Det er tilgjengelig både på norsk og engelsk. Kurset passer for verneombud, hovedverneombud, medlemmer av virksomhetens arbeidsmiljøutvalg og prosjektledere.   Ta kurset nå eller når det passer deg, og få kursbevis umiddelbart på e-post! [-]
Les mer
5 timer 7 500 kr
Opplegget vil passe for alle typer ledere som ønsker å få en ensartet og trygg praksis i håndtering av personalkonflikter. Les mer:https://www.de... [+]
Konflikthåndtering må ikke baseres på talent og/eller flaks, men derimot på godt lederskap der kunnskap om riktig saksbehandling og valg av metode i slike saker avgjør utfallet. Problemet er ofte at ledere eller organisasjonen ikke har utarbeidet de retningslinjer eller har de prosedyrer som er nødvendig for riktig saksbehandling. Gjentatte ganger «løses» konflikter på feil måte og konflikten eskalerer og fører til store menneskelige belastninger i stedet for å finne sin løsning.  I tillegg utsettes både den enkelte leder og organisasjonen som helhet seg for å bli å anklaget for mangelfull saksgang og påfølgende rettslige etterspill.  Målgruppe Opplegget vil passe for alle typer ledere som ønsker å få en ensartet og trygg praksis i håndtering av personalkonflikter. Mellomledere samt leder bør delta på samme samling dersom det er mulig.  Målsetting for kurset Opplegget tar utgangspunkt i den enkelte arbeidsplass sine ønsker og behov, men har som mål at retningslinjer, prosedyrer og fremgangsmåter som er etablert er gjort kjent og forstått til fulle, slik at leder opplever trygghet i sin rolle «når ledelsen utfordres» ved konflikter. Dersom retningslinjer og prosedyrer ikke er utformet på arbeidsplassen kan vi tilby prosedyre-workshop slik at disse kommer på plass.  [-]
Les mer
Nettkurs 1 990 kr
Stillaskurs 2-5 m ihht. kravene i forskrift om utførelse av arbeid, bruk av arbeidsutstyr og tilhørende tekniske krav, kapittel 17. §17-2. Krav til opplæring, demonterin... [+]
Stillaskurs 2-5 m ihht. kravene i forskrift om utførelse av arbeid, bruk av arbeidsutstyr og tilhørende tekniske krav, kapittel 17. §17-2. Krav til opplæring, demontering, endring og kontroll av stillas med øverste stillasgulv fra 2 meter og inntil 5 meter. I forskriften gjeldende fra 1.1.2016 skal alle som skal bruke, bygge, demontere eller kontrollere stillas over 2 meter (øverste stillasgulv) er pålagt å ha dokumentert teoretisk og praktisk opplæring. Stillaskurset er et kvalitetssikret 7,5-timer langt teorikurs i stillasbygging. Man kan gjennomføre kurset når og hvor man vil, så lenge det finnes internettilgang. Underveis må man svare på flervalgsoppgaver og til slutt må du gjennom en sluttprøve. For å få godkjent kurset må man bestå sluttprøven. Innhold:Planlegging for montering eller endring av stillaser.Sikkerhet ved montering eller endring av stillaser.Tiltak for å redusere fallrisikoen for personer og gjenstander.Tillatte belastninger.Vindforankring.Kontroll av stillas.Gjennomgang av gjeldende forskrifter for stillasbygging og sikkerhet (HMS).Fallsikring og arbeid i høydenEndringer, vedlikehold og ettersyn av stillasGodkjenninger og merking av stilasKrav til prosedyrerKompetent personI krav til opplæring skal en dekke minimum 3 av følgende 7 typer stillas: 1. Rør og koblingsstillas (Obligatorisk) 2. Systemstillas (Obligatorisk) 3. Knektstillas (Valgfri) 4. Rullestillas (Valgfri) 5. Bukkestillas (Valgfri) 6. Trestillas (Valgfri) 7. Hengestillas (Valgfri) Forkunnskaper:Deltaker må dokumentere gjennomført fallsikringsopplæring før kursstart eller følge et av våre fallsikringskurs i forkant av kurset.  Ved gjennomført kurs utstedes kursbevis. Dersom man ønsker å få utstedt stillasbygger-sertifikat må man i tillegg dokumentere følgende: 7,5 timer praktisk opplæring av kompetent person.   [-]
Les mer
Nettstudier 6 timer 815 kr
AOF har opparbeidet seg flere tiårs erfaring med HMS/ arbeidsmiljøopplæring og er i dag en av landets største, beste og eldste tilbydere [+]
 § 7 i ”Forskrift om sikkerhet ved arbeid i og drift av elektriske anlegg – FSE” er det satt krav til at relevant personell skal gis årlig opplæring og instruksjon innen FSE. Gjennom dette e-læringskurset gjennomgår du kravene i forskriften slik at du får opplæring og instruksjon i FSE. Kurset fokuserer på sikkerhet ved arbeid i lavspenningsanlegg. Kurset gir også opplæring og instruksjon innen førstehjelp, med unntak av hjerte-lungeredning. I henhold til § 7 i FSE, skal opplæring i FSE og førstehjelp gjennomføres minst en gang i året. For å imøtekomme kravet om å kunne yte førstehjelp ved strømulykker, må man årlig gjennomføre en praktisk øvelse i HLR (munn- til munn og hjertekompresjon). Målgruppe: Alle som arbeider i høyspenningsanlegg. Innhold i kurset: Kurset består av ulike temaer som inneholder informasjon om både forebygging av el-ulykker og rutiner ved ulykker, samt teoretisk førstehjelp. Det skal bidra til å unngå skader på mennesker, utstyr og anlegg. Eksamen: Nettbasert sluttest m/kursbevis. [-]
Les mer
Nettkurs 1 490 kr
Hev standarden på møter. Bli mer konstruktive og produktive. Få alle engasjert. Unngå omkamper. Forankre beslutninger. [+]
  Efwa Hagström, MSc, har +10 års erfaring som organisasjons- og lederutvikler for bedrifter som Elopak, Jotron, og Norgips.   Sløser dere tid og krefter på dårlig forberedte og gjennomførte møter? De fleste har mye tid og krefter å vinne på å stramme opp møtekulturen. Noen snakker for mye, diskusjoner sklir ut, misforståelse, omkamper, og beslutninger som ikke blir forankret... Lær en effektiv og morsom måte å snu dette på kort tid:   3B-metoden er utviklet basert på forskning og praksis, og er en strukturert metode for å lede møter og løfte diskusjoner til et profesjonelt nivå.  Alle deltakerne blir mer konstruktive og engasjerte. Diskusjoner blir mer ryddige og løsningsorienterte. Beslutninger blir forankret.   I denne videoleksjonen (12 minutter) får du lære: Hvordan 3B-metoden fungerer (faser og spilleregler) Hvordan møteleder gjennomfører metoden og får mer kreative og produktive møter Om 4 forskjellige jobbstiler og hvordan dere kan samhandle bedre En prioriteringsmetode for å utvikle idéer og prioritere ansvar og veien videre Hvordan dere unngår hersketeknikker, omkamper, og i stedet forankrer beslutninger   Se gjerne videoen sammen med ditt team.   Rett etter kan dere med fordel bruke metoden og få en strukturert, konstruktiv diskusjon rundt møtekultur, og bli enige om hvordan dere vil ha det i fremtiden.   I løpet av 1 time har dere hevet standarden på møter.   PERSONLIG SUPPORT: Det inngår 20 minutter personlig support på telefon for å hjelpe deg bruke 3B-metoden (avtal møte med coach).     [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.