IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Du har valgt: Google Analytics
Nullstill
Filter
Ferdig

-

1 dag 5 200 kr
På dette kurset lærer du grunnleggende bruk av Google Analytics (GA). Vi går inn på hva du kan få ut av verktøyet og hvordan bruke det på et overordnet nivå. [+]
I kurset vil vi bruke både teori, case-eksempler og oppgaver for å gi deg et best mulig grunnlag for å jobbe aktivt med å trekke ut relevante data, forstå brukerinteraksjoner og gjøre analyser av aktiviteten på ditt nettsted eller digitale løsning. Noen av temaene som dekkes i kurset er: Sentrale begreper De viktigste rapportene Eventtracking Hva må du vite om oppsett Andre relevante verktøy som Google Datastudio, Google Tag Manager, Google Search Console og Google Firebase For å få et godt utbytte av kurset er det en fordel om du har en googlekonto med tilgang til en GA-konto. [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 299 kr
Ta vårt videokurs i Google Analytics 4 fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på... [+]
Google Analytics 4 er det nye og forbedrede analyseverktøyet til Google. Det er bygget på moderne og intellligent teknologi som gjør det bedre rustet for å møte framtiden, enten framtiden blir med eller uten informasjonskapsler. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg hvordan du bruker Google Analytics 4. Du kommer til lære hvordan du installerer sporingspikselen på egen nettside, legger til og redigerer en datastrøm, konfigurerer kontoen slik at du får maksimalt ut av verktøyet, og ikke minst, du lærer hvordan alle de forskjellige innebygde rapporter fungerer i praksis. Velkommen til kurs.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Installere GA4 Kapittel 3: Konfigurere GA4 Kapittel 4: Bruke GA4 Kapittel 5: Startside og livssyklus Kapittel 6: Bruker og hendelser Kapittel 7: Utforsk og konfigurer Kapittel 8: Avslutning   Varighet: 2 timer og 39 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
1 dag 5 200 kr
Lær deg å sette opp Google Analytics (GA) og målinger med Google Tag Manager (GTM). Dette kurset tar for seg grunnleggende kunnskap i hva du som utvikler bør kunne for å ... [+]
  Det gir deg nødvendig ferdigheter for å støtte webredaktører, designere og rådgivere for å få på plass tracking og målingen som trengs for å gjøre gode analyser på ditt nettsted eller prosjekt. I kurset vil vi bruke både teori, case-eksempler og oppgaver for å gi deg et best mulig grunnlag for å komme i gang. Sentrale temaer er: Begreper, rapportene og oppsett av Google Analytics Oppbygging og funksjoner i Google Tag Manager Eventtracking og andre måter å bruke Google Tag Manager For å få et godt utbytte av kurset er det en fordel om du har en googlekonto med tilgang til en GA-konto, en github-konto og en helt enkel http-server for å servere ett lite prosjekt på localhost (Du kan eventuelt bruke https://www.npmjs.com/package/http-server via ‘npm install http-server -g’. Husk i så fall å installere node https://nodejs.org/en/ for å få tilgang til npm). [-]
Les mer
1 dag 3 700 kr
Kurset i Google Analytics er for deg som ønsker å øke den relevante trafikken til dine nettsteder. Det holder ikke med å øke trafikken til nettsidene, om brukerne ik... [+]
Kursinnhold: De ulike begrepene som blir brukt i Google Analytics Segmentering av brukere i statistikken Hvordan lese relevant statistikk Hva du kan bruke tallene til videre i din markedsføring Hvordan nettsidene dine fungerer og hvor konverteringene kommer fra [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 3 800 kr
Lær å bruke Google Analytics (GA) for å få innsikt i trafikk og aktivitet på ditt nettsted. Webanalyse er essensielt for alle som ønsker å utvikle og forbedre digitale lø... [+]
I dette kurset kombinerer vi teori med praksis. Gjennom relevante oppgaver får du forståelse og ferdigheter til å trekke ut data og gjøre analyser av hva som skjer på ditt nettsted. Du vil lære hvordan du kan måle effekt av endringer i løsningen, design og markedsføringstiltak. Google Analytics gir deg det datagrunnlaget du trenger for å lage rapporter og analyser for en faktabasert forståelse av hvordan den digitale løsningen fungerer.  Etter kurset vil du kunne hente ut data og lage analyserapporter som gir innsikt og støtte til din markedsføring og kommunikasjon, samt en god utvikling og forbedring av nettstedet. Noen av temaene som dekkes i kurset er: Hva er webanalyse og hvordan fungerer Google Analytics Sentrale begreper De viktigste rapportene Eventtracking / brukeradferd Hva må du vite om oppsett KPIer og måling - hva er viktig å måle Hvordan bruke GA sammen med andre relevante verktøy som Google Data Studio, Google Tag Manager, Google Search Console [-]
Les mer