IT-kurs
Du har valgt: Nordland
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Nordland ) i IT-kurs
 

Oslo Hele landet 2 dager 16 000 kr
11 Sep
02 Oct
Junos Intermediate Routing [+]
This two-day course provides students with intermediate routing knowledge and configuration examples. The course includes an overview of protocol-independent routing features, load balancing and filter-based forwarding, OSPF, BGP, IP tunneling, and high availability (HA) features.   Through demonstrations and hands-on labs, students will gain experience in configuring and monitoring the Junos OS and monitoring device operations. This course uses Juniper Networks vSRX Series Services Gateways for the hands-on component, but the lab environment does not preclude the course from being applicable to other Juniper hardware platforms running the Junos OS. This course is based on Junos OS Release 15.1X49-D70.3.    Junos Intermediate Routing (JIR) is an intermediate-level course. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Bærum 2 timer 1 990 kr
11 Sep
17 Oct
Sheet Metal-funksjonen i Inventor har de siste årene blitt veldig bra. Det er mange nyheter og muligheter med Sheet Metal. [+]
 NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. Ved å lære de nye Sheet Metal-funksjonene vil du: konstruere raskere ved modellering spare tid og irritasjon ved endring av modellen utnytte ulike modellerings-teknikker Hovedpunkter: Hvordan lage og lagre ulike oppsett med ulike platetykkelser Legge inn riktige hjørneløsninger i utbrett og k-faktor Lære de ulike kommandoene, og hvilket muligheter som ligger der Hvordan vi med ulik arbeidsmetodikk kan utnytte Sheet Metal til det fulle Lage egne hull-mønstre og legge i bibliotek for gjenbruk Dokumentere Sheet Metal-parter i tegning Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
På forespørsel
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest flek... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle presentasjonsprogrammet noensinne. En kombinasjon av  videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye «smarte» funksjonene. Kurset inneholder over 40 ulike opplæringsvideoer. Backstage-visning inneholder alle filrelaterte funksjoner. Lesevisningen gjør det enkelt å bla gjennom presentasjonen. En rekke nye maler kan lastes ned fra Office.com. Bruk av tema gir en konsekvent layout på alle Office-dokumenter. Direkte forhåndsvisning ved innliming. Elementer som skal gjentas på alle lysbildene kan settes inn i lysbildemalen. Med bildestiler går det raskt å formatere bilder med et profesjonelt utseende. WordArt kan brukes for å lage spesielle teksteffekter i en presentasjon. Diagram egner seg godt for å gi et visuelt, lettfattelig inntrykk av tallverdier. SmartArt inneholder oppsett for utforming av flotte og profesjonelle organisasjonskart. Tabeller kan brukes for å presentere informasjon på en oversiktlig måte. Nytt integrert utskriftsmiljø med både utskriftsinnstillinger og forhåndsvisning. Dynamiske overganger og animasjoner imponerer under lysbildeframvisning. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med PowerPoint Programvinduet Lagring, åpning og lukking Visninger Navigering Alternativer Hjelpesystemet Utforming Utformingsprosessen Nye presentasjoner Nye lysbilder Tema Lysbildesortering Tekst Bruk av tekst i presentasjoner Innskriving og redigering Lysbildemal Skriftformatering Justering Avstand mellom linjer og avsnitt Punktlister og nummererte lister Angremuligheter Bunntekst Stavekontroll Bilder Bruk av bilder Utklipp Bilder fra fil Fotoalbum Arbeid med objekter Formatering av bilder Tegning Figurer Formatering av figurer WordArt Diagram Utforming av diagram Diagramelementer Diagramtyper Formatering av diagram Organisasjonskart Utforming av organisasjonskart Formatering av organisasjonskart Tabeller Utforming av tabeller Merking Innsetting og sletting Radhøyde og kolonnebredde Formatering av tabeller Utskrift Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Lysbildeframvisning Animasjoner Overgangseffekter Lysbildeframvisning Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
NET-arkitekturen. Utviklingsmiljøet. Grunnleggende C#-syntaks. Objektorientert programmering med arv og polymorfi. GUI. Datafiler. Programmering mot databaser. ADO.NET, ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende objektorientert programmering i for eksempel Java eller C++ Innleveringer: Øvinger: 8 av 11 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig eksamen, 4 timer. Case-beskrivelser etc. legges ut i ItsLearning 24 timer før. (NB! Eksamensform kan bli endret under forutsetning av at ny teknologi gjør det mulig å arrangere eksamen elektronisk.) Ansvarlig: Grethe Sandstrak Eksamensdato: 05.12.13 / 08.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan gjøre rede for sentrale begreper innen objektorientering- kan konstruere et objektorientert C#. NET-program ut fra en gitt problemstilling- kan finne fram, sette seg inn i og anvende dokumentasjon om .NET Framework library- kjenner til ulike GUI-komponenter og hvordan de brukes i C#-programmer FERDIGHETER:Kandidaten kan:- sette opp programmiljø for å utvikle og kjøre C#. NET applikasjoner på egen pc- kan anvende klasser fra .NET Framework library- lage C#.NET program* med fordeling av oppgaver mellom objekter og der arv og polymorfi benyttes* med grafiske brukergrensesnitt* som kommuniserer med en database via SQL* med LINQ, delegater, templates GENERELL KOMPETANSEKandidaten kan:- kommunisere om objektorientert programmering og databaser med relevant begrepsapparat Innhold:NET-arkitekturen. Utviklingsmiljøet. Grunnleggende C#-syntaks. Objektorientert programmering med arv og polymorfi. GUI. Datafiler. Programmering mot databaser. ADO.NET, LINQ, Templates, Collections.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag C#.NET 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo 4 dager 26 000 kr
11 Sep
11 Dec
Kursinnhold Course version: 012 Course announcementsIn this course, you learn how you can use SAP HA... [+]
Kursinnhold Course version: 012 Course announcementsIn this course, you learn how you can use SAP HANA and new features in the ABAP programming language to optimize existing ABAP code and to develop innovative ABAP applications to enhance your business. GoalsThis course will prepare you to:develop more concise and well-performing ABAP programs using new features of the ABAP programming languagedevelop and optimize ABAP applications that access data stored in the SAP HANA Database AudienceApplication ConsultantDeveloperDeveloper Consultant PrerequisitesEssential:Basic Knowledge of SAP HANABC400BC401Experience in ABAP Programming, esp. Open SQL (joins, views, aggregations) Recommended:The HA100 course provides a good understanding of SAP HANA and it is highly recommended for participants who want to attend this courseHA150BC404 Course based on software releaseApplication Server ABAP 7.50 SP01, SAP HANA SPS12 ContentIntroduction- Understanding SAP HANA and how it impacts the ABAP development paradigm- Introduction to ABAP Development Tools (also known as ABAP in Eclipse) Taking ABAP to SAP HANA- Accessing SAP HANA as a Secondary Database- Tools to detect potential functional and performance issues when migrating to SAP HANA: Code Inspector and ABAP Test Cockpit, ABAP Trace and ABAP Profiler, SQL Trace- Tools to prioritize performance issues: SQL Monitor, SQL Performance Tuning Worklist- Performance Rules and Guidelines for ABAP in the context of SAP HANA Database Independent Code-to-Data- New Open SQL- Defining advanced views using Core Data Services (CDS) and CDS Associations in ABAP- Incorporating Authorization Checks with CDS in ABAP SAP HANA specific Code-to-Data- Using native SQL and ABAP Data Base Connectivity (ADBC)- Creating, using and debugging ABAP Managed Database Procedures Consuming SAP HANA Objects in ABAP- Consuming SAP HANA views in ABAP using native SQL and ADBC- Consuming SAP HANA database procedures using native SQL and ADBC SAP HANA Proxy Objects- Creating and using External Views- Database Procedure Proxies- HANA Transport Container Advanced Topics- Using SAP HANA Full Text Search in ABAP- Enabling input fields for type-ahead search- SAP List Viewer (ALV) for SAP HANA NotesThis course is for developers and consultants who are familiar with programming database access using ABAP and ABAP Objects programming and want to learn how to use SAP HANA to speed up such access.The course covers many new ABAP features for database access that are not limited to SAP HANA as underlying database. [-]
Les mer
5 dager 32 000 kr
Kursinnhold Course Version: 096Duration5 daysDelivery TypeInstructor-led ClassroomAudience Implemen... [+]
Kursinnhold Course Version: 096Duration5 daysDelivery TypeInstructor-led ClassroomAudience Implementation Consultants Key Technical Business Users involved in an Access Control project IT Governance Experts Consultants for SAP Security and GRC IT Auditors Business Project Team Leaders Course Announcements Prerequisites Essential: GRC100_96 SAP BusinessObjects Governance, Risk, and Compliance (GRC)10.0 Solution Overview and Harmonization, Knowledge of integrated processes in an SAP System, Knowledge of authorization concepts in an SAP System, Practical knowledge of common business processes Recommended: None   Course Based on Software Release SAP BusinessObjects Process Control 10.0 SAP ERP Central Component (ECC) 6.05 SAP NetWeaver 7.02 Content Introduction to SAP BusinessObjects Process Control 10.0- Process Control 10.0 Overview- Key Features and Benefits- A Day in the Life of a Process Control UserGRC 10.0 Harmonization Review- How Process Control Fits into the GRC Solution- Regional Compliance Regulations- Information Architecture- Harmonized Navigation- Delegation- Role-Specific UsersThe Process Control User Interface- Work Centers Overview- Controlling Work Center Display- My Home Work Center- Master Data Work Center- Rule Setup Work Center- Assessments Work Center- Access Management Work Center- Reports and Analytics Work Center- Authorizations and User ViewsCustomizing and Authorization- Process Control IMG Structure- Basic and Common Customizing- Process Control Specific Customizing- Process Control BC Sets- Basic and Application RolesContent Lifecycle Management (CLM)- CLM Features, Landscape, and Use Cases- Importing Data- Packaging Requirements- CLM Configuration and Related IntegrationsMaster Data Upload Generator (MDUG)- MDUG Overview and Prerequisites- MDUG Process Flow and Sequence of EventsUpgrading to Process Control 10.0Multi-Compliance Framework (MCF)- Configure a New Compliance Initiative in the MCF Planner Overview- Planner Features and Navigation- Plan Creation- Planner Monitor- Planner ConfigurationReports and Analytics- Report Features and Navigation- Crystal Integration- MCF in Reporting- Report Framework Harmonization- Metadata Configuration- Dashboards- Overall Compliance Status Dashboard- IMG Dashboard ConfigurationContinuous Monitoring- Continuous Monitoring Framework and Business Benefits- Pre-Configuration- Connectors- Data Source- Business Rule- Business Rule Assignment- Scheduler- Job Monitor- SAP Queries- Configurable Rule- Programmed Rule- ABAP Reports- Process Integration- SoD" [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
Sliter du med å importere data og lage rapporter/analysegrunnlag i Excel? Et riktig grunnlag er avgjørende for en god rapport! Se hvor enkelt man lager rapporter og ana... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 3 - Import av data, avanserte lister og pivotteknikk Prinsipper for å arbeide med lister. Råd og regler Effektiv merking og navigasjon. Sortering etter verdier Sortering etter cellefarge, skriftfarge, celleikon Sortering etter egendefinert liste Delsammendrag Filtrering Filtrering etter ferge Fryse første rad og første kolonne Skjule / vise rader og kolonner Utskriftinnstillinger   3 gode grunner til å delta 1. Få oversikt over viktige steg ved tekstimport 2. Bli kjent med en rekke teknikker for datavask 3. Du vil lære å utarbeide gode rapporter og analyse av datagrunnlaget på en kort tid ved bruk av Pivottabeller   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 175 kr
På forespørsel
Kurset tar for seg de mest sentrale problemstillingene knyttet til sikkerhet rundt bruken av datauts... [+]
Kurset tar for seg de mest sentrale problemstillingene knyttet til sikkerhet rundt bruken av datautstyr som datamaskiner, smarttelefoner og nettbrett.    Kurset vil gi brukeren kunnskap om ulike «feller» man kan gå i samt nyttige og praktiske tips og veiledninger til hvordan man unngår at data kommer på avveie eller ødelegges permanent.   Kurset inneholder 50 opplæringsvideoer. Mens andre  kurs fokuserer på å bruke IT-verktøy effektivt, vil dette kurset gi deg innsikt i å bruke IT trygt og sikkert.   Kurset passer for databrukere i alle typer bedrifter og organisasjoner.   Innhold i kurset • Datamaskinen • Passord • Ute av kontoret • Minnepinner • Sikkerhetskopi • E-post • Internett • Ettertest Krav til forkunnskaper Grunnleggende datakunnskaper Kursbevis Etter endt opplæring vil man kunne ta en ettertest for å måle sin nye kunnskap. Ved bestått test så vil man få tilgang til et kursbevis   Nettbasert  Timetall: 6  Kursstart Info: Når som helst - Hele året !  Klokkeslett: 00:00 - 24:00  Påmeldingsfrist:  Pris: kr 1.175,- inkl. mva.  Nettbasert - Web     Kontaktperson: Frode Ingebrigtsen    Status: Åpent for påmelding Gå til påmelding [-]
Les mer
3 dager 20 500 kr
Kursinnhold Course version: 012 Course announcementsIn this course, you will learn the essential tec... [+]
Kursinnhold Course version: 012 Course announcementsIn this course, you will learn the essential techniques and tools of data provisioning and data transformation for SAP HANA. This course will help you identify the most effective data provisioning solutions for your SAP HANA project. GoalsThis course will prepare you to:identify the most effective data provisioning solutions for your SAP HANA project. AudienceData Consultant / ManagerDatabase AdministratorDeveloperDeveloper ConsultantEnterprise ArchitectSolution ArchitectSystem AdministratorSystem ArchitectTechnology Consultant PrerequisitesEssential:Attend HA100 or HA100e or equivalent knowledge of SAP HANA basics Recommended:Experience in data acquisition Course based on software releaseSAP HANA SPS12 Content Trigger-based replication with SAP Landscape Transformation ETL based data provisioning using SAP Data Services Connecting SAP HANA to data sources using SAP HANA Smart Data Access Real-time data loading using Smart Data Streaming ETL based loading using Smart Data Integration and Smart Data Quality Fundamentals of Remote Data Sync     [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
12 Dec
Forsiden på området er det første brukerne møter. På dette webinaret lærer du hvordan man kan løfte frem SharePoint-innhold på forsiden via forsideredigering, sam... [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint nivå 2 - Tilpasse forsiden til område Forstå SharePoints håndtering av forsider med og uten publiseringsfunksjonen Bli kjent med forsideverktøyet og formateringsvalg Håndtering av bilder og grafikk Tilpass webdeler for å løfte frem innhold fra forskjellige kilder Eksempler på anvendelse av webdeler   3 gode grunner til å delta 1. Lær å tilpasse forsiden 2. Se hvordan man bruker webdeler 3. Få tips og triks til hvordan man bruker forsideverktøyet [-]
Les mer
Bergen Oslo Og 2 andre steder 1 dag 4 500 kr
25 Sep
27 Sep
02 Oct
Legg grunnen for et effektivt samarbeid, og kom i gang med å arbeide i nett-skyen. På denne dagen vil du lære om fleksibilitet og effektivitet som Office 365 tilbyr ... [+]
Hva er Office 365 Hvorfor 365? Slik fungerer det Planer (lisensiering) Office Professional vs Office Professional Plus, og Office Web App. Exchange Server Online SharePoint Server Online Lync Server Online Arbeide med SharePoint Online Bedre informasjonsdeling og samarbeid med SharePoint («SharePoint Hjulet») SharePoint-områder og navigering: Effektiv dokumenthåndtering i skyen: Redigering og utsjekking, Versjonskontroll, Varsling, Bruk av metadata, Arbeidsflyt og godkjenning Biblioteker og SharePoint-lister: Kontakter, Kalender, Oppgavelister, Andre lister Diskusjonsforum og oppslagstavler Visninger og filtrering Mitt område Arbeide med Outlook Online Effektiv kommunikasjon i skyen Adressebok og sosial samhandling Alltid online - Outlook på Web og mobil Arbeide med Lync Online Statusinformasjon Direktemeldinger Elektroniske møter og deling av skjermbilder Integrasjon med andre Office-programmer Tilpasning av Lync til ditt behov Hele Office-pakken i skyen Håndtering av dokumenter i nett-skyen Samarbeid og simultan dokumentredigering Integrert bruk av SharePoint, Outlook, Lync og øvrige Office-programmer [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 750 kr
På forespørsel
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumente... [+]
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumentere at du har slik kunnskap? Noen velger å ta Datakortet som man oppnår ved å gjennomføre og bestå 7 sertifiserende tester og derigjennom så blir man sertifisert som bruker på de vanligste kontorapplikasjonene.  Andre velger å fokusere på å tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene uten å ta tester. Mål med kurset: Deltakeren skal tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene og etter avsluttet kurs kunne jobbe smartere og mer effektivt. Krav til forkunnskaper: Et innføringskurs i data eller noe erfaring med data fra før er nødvendig. Kurset MS Office 4 Moduler tar for seg de mest brukte Windows programmene: •Windows•Word•Excel•Internet Explorer / Outlook Gjennomføring:  Gjennomføres på Internett, interaktivt. Kurset inneholder tekst, bilder, videofremvisninger, små tester og en mengde oppgaver. Enkelt og fleksibelt. Kursdeltageren har on-line tilgang i 12 måneder fra man starter å ta kurset.  Dette gjør at man har tilstrekkelig tid til å tilegne seg nødvendige kunnskaper. Sertifiserende tester: Etter avsluttet selvstudium vil man kunne avlegge sertifiserende tester on-line hos et godkjent test senter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
29 Aug
25 Sep
25 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du jobber med formler og funksjoner i Excel. Webinaret varer i 1,5 timer. [+]
På dette webinaret vil vi ved hjelp av eksempler vise hvordan du lager formler i Excel. Vi vil forklare forskjellen på relative cellereferanser og absolutte cellereferanser. Vi vil også jobbe med formler hvor vi benytter navngvning av celler og celleområder. Vi vil i tillegg se på et par enkle funksjoner.  Emner på dette kurset: Oppbygning av formler i Excel. Lage formler med absolutte cellereferanser. Lage formler med relative cellereferanser. Lage formler basert på cellenavn og områdenavn. En liten gjennomgang av enkle funksjoner. Forkunnskap: Det er en fordel at du har brukt Excel litt, og har forståelse for hvordan du legger inn data i et regneark.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som bruker Excel som regnearkverktøy, og som ønsker en grunnleggende innføring i å lage formler og benytte enkle funksjoner i Excel.  Målsetning: Etter webinaret skal du kunne skrive dine egne formler i Excel, samt benytte noen enkle funksjoner.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter, med 5 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser  Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Gir en oversikt over grunnleggende objektorientert programdesign og Java-programmering. Begreper innen objektorientering: klasser, objekter, innkapsling mm. Java-syntaks:... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Et utvalg (6) av øvingsoppgavene må være godkjent for å få gå opp til eksamen. Det vil settes nærmere krav til utvalget, - opplysninger om dette gis ved kursstart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig eksamen, 4 timer. Ansvarlig: Vuokko-Helena Caseiro Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Programmering i Java skal kandidaten ha følgende samlede læringsutbytter: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et program er- kjenner til enkle prinsipper innen objektorientert programmering- kan forklare hvorfor brukerkommunikasjon og logikk til et program knyttet til det problemet som skal løses, bør legges til ulike klasser FERDIGHETER:Kandidaten:- kan sette opp programmiljø for å utvikle og kjøre Java-program på egen PC- kan lage strukturert og oversiktlig programkode- kan beskrive klasser og kontrollstrukturer ved hjelp av enkle klassediagram og aktivitetsdiagram- kan, med noe hjelp, anvende klasser fra Java API'et GENERELL KOMPETANSEKandidaten:- kan anvende objektorientert tankegang til å analysere og løse enkle problemer Innhold:Gir en oversikt over grunnleggende objektorientert programdesign og Java-programmering. Begreper innen objektorientering: klasser, objekter, innkapsling mm. Java-syntaks: Datatyper, betingelser, valg, løkker, uttrykk. Innlesing og utskrift. Tabeller.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Programmering i Java 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 1 time 550 kr
25 Sep
30 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkr... [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkronisere det hele mot din vanlige desktop eller laptop.  Emner på dette kurset: Kort om Office 365 og de ulike appene som er tilgjengelig online Effektiv synkronisering med OneDrive til alle enheter Deling av dokumenter Kort om bruk av Sway for å lage digitale onlinebaserte presentasjoner Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i enten Word, Excel eller PowerPoint.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som har fått eller skal få abonnement på Office 365. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne forstå nytten av å bruke Office 365.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;