IT-kurs
Telemark
Du har valgt: Porsgrunn
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Porsgrunn ) i IT-kurs
 

Oslo Hele landet 2 dager 16 000 kr
11 Sep
02 Oct
Junos Intermediate Routing [+]
This two-day course provides students with intermediate routing knowledge and configuration examples. The course includes an overview of protocol-independent routing features, load balancing and filter-based forwarding, OSPF, BGP, IP tunneling, and high availability (HA) features.   Through demonstrations and hands-on labs, students will gain experience in configuring and monitoring the Junos OS and monitoring device operations. This course uses Juniper Networks vSRX Series Services Gateways for the hands-on component, but the lab environment does not preclude the course from being applicable to other Juniper hardware platforms running the Junos OS. This course is based on Junos OS Release 15.1X49-D70.3.    Junos Intermediate Routing (JIR) is an intermediate-level course. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 000 kr
På forespørsel
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumente... [+]
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumentere at du har slik kunnskap? Noen velger å ta Datakortet som man oppnår ved å gjennomføre og bestå 7 sertifiserende tester og derigjennom så blir man sertifisert som bruker på de vanligste kontorapplikasjonene.  Andre velger å fokusere på å tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene uten å ta tester. Mål med kurset: Deltakeren skal tilegne seg kunnskaper om grunnleggende IT-forståelse og Windows programmene og etter avsluttet kurs kunne jobbe smartere og mer effektivt. Krav til forkunnskaper: Et innføringskurs i data eller noe erfaring med data fra før er nødvendig. Kurset MS Office 3 Moduler tar for seg: Grunnleggende IT-forståelse Access PowerPoint Gjennomføring: Gjennomføres på Internett, interaktivt. Kurset inneholder tekst, bilder, videofremvisninger, små tester og en mengde oppgaver. Enkelt og fleksibelt. Kursdeltageren har on-line tilgang i 12 måneder fra man starter å ta kurset.  Dette gjør at man har tilstrekkelig tid til å tilegne seg nødvendige kunnskaper. Sertifiserende tester: Etter avsluttet selvstudium vil man kunne avlegge sertifiserende tester on-line hos et godkjent test senter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne. En kombinasjon av videoer... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne.  En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye "smarte" funksjonene. Opplæringen gjør deg i stand til å lage brukervennlige og effektive databaser.  Du lærer alt fra grunnleggende oppgaver som registrering og redigering til mer avanserte operasjoner som utforming av skjema, spørring og rapporter. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med Access Hva er en database? Programvinduet Lagring, åpning og lukking Access-objekter Visninger Navigering Registrering og redigering Forhåndsvisning og utskrift Hjelpesystemet Databaseutforming Planlegging av en database Nye databaser Tabeller Feltegenskaper Relasjoner og referanseintegritet Skjema Hva er et skjema? Utforming av skjema Tilpasning av skjema Formatering av skjema Søk, filtrering og spørringer Sortering Søking Filtrering Spørringer Vilkår i spørringer Rapporter Hva er en rapport? Utforming av rapporter Tilpasning av rapporter Formatering av rapporter Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
11 Dec
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker so... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 3 - Gjenbruk og klargjøring av en presentasjon Sette inn lysbilder fra andre presentasjoner Tilbakestille lysbildeoppsett Endre mal Rydde opp i manuelle feil Konvertere tekst til SmartArt Animasjon og lysbildeovergang Tilrettelegge for navigasjon (hyperkoblinger) Tilpasset fremvisning Lag lysbildefremvisning Ta med presentasjonen på minnepinne   3 gode grunner til å delta 1. Lær og gjenbruke innhold fra andre presentasjoner effektivt 2. Få oversikt over måter å "rydde opp" i en presentasjon 3. Få tips til praktiske verktøy til ferdigstilling av presentasjonen [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 750 kr
På forespørsel
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumente... [+]
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumentere at du har slik kunnskap? Noen velger å ta Datakortet som man oppnår ved å gjennomføre og bestå 7 sertifiserende tester og derigjennom så blir man sertifisert som bruker på de vanligste kontorapplikasjonene.  Andre velger å fokusere på å tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene uten å ta tester. Mål med kurset: Deltakeren skal tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene og etter avsluttet kurs kunne jobbe smartere og mer effektivt. Krav til forkunnskaper: Et innføringskurs i data eller noe erfaring med data fra før er nødvendig. Kurset MS Office 4 Moduler tar for seg de mest brukte Windows programmene: •Windows•Word•Excel•Internet Explorer / Outlook Gjennomføring:  Gjennomføres på Internett, interaktivt. Kurset inneholder tekst, bilder, videofremvisninger, små tester og en mengde oppgaver. Enkelt og fleksibelt. Kursdeltageren har on-line tilgang i 12 måneder fra man starter å ta kurset.  Dette gjør at man har tilstrekkelig tid til å tilegne seg nødvendige kunnskaper. Sertifiserende tester: Etter avsluttet selvstudium vil man kunne avlegge sertifiserende tester on-line hos et godkjent test senter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 24 timer 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne. En kombinasjon av videoer... [+]
AOF Oslo og Akershus skreddersyr kompetanseutvikling og opplæring til organisasjons- og arbeidsliv. Erfaringslæring, egenaktivitet, individuelle behov og samhandling mellom veileder/lærer og deltaker er sentrale begrep i vår pedagogiske praksis.Opplæringen gjør deg i stand til å lage brukervennlige og effektive databaser. Du lærer alt fra grunnleggende oppgaver som registrering og redigering til mer avanserte operasjoner som utforming av skjema, spørring og rapporter.   Kursets innhold:   Bli kjent med Access Hva er en database? Programvinduet Lagring, åpning og lukking Access-objekter Visninger Navigering Registrering og redigering Forhåndsvisning og utskrift Hjelpesystemet Databaseutforming   Planlegging av en database Nye databaser Tabeller Feltegenskaper Relasjoner og referanseintegritet   Skjema Hva er et skjema? Utforming av skjema Tilpasning av skjema Formatering av skjema   Søk, filtrering og spørringer Sortering Søking Filtrering Spørringer Vilkår i spørringer Rapporter   Hva er en rapport? Utforming av rapporter Tilpasning av rapporter Formatering av rapporter         [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
29 Aug
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan legge animasjoner og bevegelsesbaner på dine lysbildeelementer. [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan legge animasjoner og bevegelsesbaner på dine lysbildeelementer.  Emner på dette kurset: Vi viser deg hvordan du kan bruke animasjon for å få til inngangseffekter, uthevingseffekter og utgangseffekter på elementer du har i dine lysbilder. Vi viser hvordan du kan animere tekst, figurer og bilder. Vi viser deg hvordan du kan lage bevegelsesbaner for å få ulike elementer til å bevege seg akkurat dit du vil på lysbildet. Forkunnskap: Du må ha erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet i Word eller Excel. Du må kunne det grunnleggende innen det å lage en enkel PowerPoint presentasjon. Nivå: Grunnleggende innen bruk av animasjoner i PowerPoint, men du må minimum ha kunnskap om hvordan du lager enkle presentasjoner i PowerPoint. Ta gjerne vårt grunnleggende webinar i PowerPoint først. Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage en mer dynamisk presentasjon for fremvisning. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne animere elementer som ligger i dine lysbilder i PowerPoint.   Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073 [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
Instruktørbasert opplæring: Det er utrolig hva du kan få til i Excel modeller ved å legge til enkel automatisering. Bli inspirert til å utforske de uendelige mulighe... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 3 - Bruk av makro for automatisering Generelt om bruk av makro i Excel Åpne arbeidsbok med makro Kategori Utvikler og makroinnstillinger Innspiling av makro Innsetting av knapp i regnearket Enkelt redigering av kode Bruk av navngiving Bruk av If setning Bruk av MsgBox Lagre arbeidsbok med makro 3 gode grunner til å delta 1. Du vil lære å aktivere Utvikler kategorien på båndet og bli kjent med dets muligheter 2. Bli kjent med å spille inn makroer 3. Se hvordan du kan forbedre en makro med redigering av koden   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
Instruktørbasert opplæring: Bruker du Excel og ønsker å ta et steg videre? Forståelsen av referanser og større kjennskap til funksjoner gir deg mulighet til å utny... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 2 - Bli kjent med referanser og funksjoner Relative, absolutte og blandende cellereferanser Hvorfor og hvordan skal man låse cellereferanser ($)? Generelt om bruk av funksjoner Hvordan finner du funksjoner du trenger Syntaks for funksjoner Eksempler på noen enkle funksjoner: Idag(), Nå(), Antalla(), mm. Gjennomgang av HVIS funksjonen og nøstet HVIS   3 gode grunner til å delta 1. Lær hvordan $-tegnet effektiviserer dine beregninger 2. Du vil se hvilke funksjoner som finnes og hvordan man tar de i bruk 3. Vi viser deg de mest nyttige funksjonene   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Bærum Horten Og 1 annet sted 4 dager 12 950 kr
08 Aug
08 Aug
11 Sep
Inventor brukes av alle som skal lage modeller og tegninger i industrien. Inventor er markedsledende i bransjen. [+]
NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med Inventor. er sertifiserte kursholdere med høy kvalitet  har jobbet med Inventor siden det ble lansert i 2000 har en norsk mester i Inventor Lær å konstruere med Inventor Kurset er en blanding av teori og praksis, og dette er noen av temaene på kurset: få en grunnleggende forståelse av Autodesk Inventor kunnskap om modelleringsmetoder til konstruksjon bygge opp sammenstillinger lage arbeidstegninger Constraints Standarddeler (content center) Metadata til stykklister (properties) Etter kurset vil du bli god til å: arbeide effektivt i Inventor etablere gode arbeidsrutiner produsere tegninger lage gode modeller som grunnlag for tegninger Dette er et populært kurs, meld deg på nå! Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost.   [-]
Les mer
Hele landet 4 dager 28 000 kr
TOGAF Certification Course V9.1 v9.1 [+]
TOGAF is the foremost generic framework in the field of Enterprise Architecture (EA). This course provides guidance on what to do to establish an architecture practice and how to use it in connection with planning the longer-term transformation of the enterprise (strategic architecture), and designing capabilities to support and sustain the transformation. This course will benefit: Practicing architects from complex organizations looking for a set of defined processes to help in the organization, governance and management of architecture teams and multiple architecture projects. Experienced architects looking for details on the elements of sound architectural process and practice. Senior managers, such as Project Managers and Service Managers, who wish to gain a full appreciation of architecture practice. Aspiring architects commencing their career wishing to obtain recognized EA certification. This TOGAF® accredited course examines how practitioners can base their activities on a set of well-defined processes. It examines the framework as a whole, including the numerous techniques to assist in organizing, governing and now in this version, describing, architecture. It incorporates recommendations on how to adapt the framework to deal with issues such as Security and Service-oriented Architecture. The course prepares participants to take the combined TOGAF® 9.1 Foundation and Certified exams (Level 1 & 2). During the course delegates will be helped to prepare for this combined exam. For full details of the TOGAF® certification scheme, visit the following link: www.opengroup.org [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadmini... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Av totalt 12 øvinger må 4 tekstbaserte øvinger og 4 flervalgstester (totalt 8 øvinger) være godkjent for å få gå opp til eksamen. Øvingene som blir godkjent må dekke et bredt spekter av de temaene som gjennomgås i emnet. Nærmere opplysninger ved studiestart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig, individuell, 3 timer,  Ansvarlig: Knut Arne Strand Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten kan:- tegne opp og forklare livssyklusmodellen til ITIL versjon 3- gjengi suksessfaktorer knyttet til innføring av ITIL- forklare hva som menes med begrepene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring- beskrive utvalgte prosesser som inngår i ITIL-standarden og hvilke arbeidsoppgaver som utføres av de aktuelle prosessene FERDIGHETER:Kandidaten kan:- redegjøre for hvordan utvalgte ITIL-prosesser typisk kan implementeres og forvaltes i en gitt organisasjon- redegjøre for hvordan utvalgte prosesser fungerer sammen og hvilken informasjon som flyter mellom dem- lage en plan for innføring av utvalgte ITIL-prosesser i en konkret bedrift- implementere utvalgte deler av ITIL-standarden i en konkret bedrift GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- grunnleggende forståelse av ITIL som beste praksis for drift av IT-systemer- forståelse for at ITIL kan implementeres i små trinn og med noen få prosesser, samt utvides til å være svært omfattende, med mange operative prosesser og funksjoner Innhold:Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring med tilhørende prosesser og funksjoner.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag ITIL v3 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
5 dager 32 000 kr
Kursinnhold Course Version: 096Delivery5 days instructor-led classroomGoalsThis course gives you an ... [+]
Kursinnhold Course Version: 096Delivery5 days instructor-led classroomGoalsThis course gives you an in-depth introduction to BW integrated planning. AudienceEmployees in Corporate Controlling who deal with planningProject team employees and consultants PrerequisitesEssentialBW305 BW - Query Design &" Enterprise ReportingBW310 BW - Enterprise Data WarehousingBasic Knowledge of the planning process RecommendedNone Course based on software releaseSAP NetWeaver 7.3 ContentSetting up planning structures with the ABAP Planning ModelerModelling, setting up and Testing planning functionsConfiguring input ready queries with the BEx Query DesignerCreating BEx Analyzer Workbooks and Web Interfaces for planningSetting up Inverse Formulas and DisaggregationWorking with Characteristic RelationshipConfiguring Status and Tracking System [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
14 Dec
Er arbeidsdagen din ustrukturert og rotete? Delta på denne økten å få en gjennomgang av hvordan du kan benytte Outlook fornuftig til å organisere arbeidsdagen din. [+]
Instruktørbasert opplæring:   Outlook nivå 2 - Effektiv bruk av kalender og oppgaver Kalender Legge inn hendelser, avtaler og møter Bruk av kategorier for bedre oversikt Dele kalenderen med andre, og få oversikt i flere kalendere Opprette avtaler/ møter ut av en e-post Generelle innstillinger og oppsett Oppgaver Huskeliste for oppfølging av innkommen og utgående e-post og andre gjøremål Bruk av kategorier for bedre oversikt Tilordne oppgaver til andre Tilpasning av visninger   3 gode grunner til å delta 1. Få bedre oversikt i oppgaveliste og kalender 2. Få en kort intro til delte møtenotater i OneNote 3. Tips og triks til daglig bruk av kalenderen [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 16 000 kr
04 Oct
Junos Enterprise switching [+]
Junos Enterprise Switching is a two-day course that provides students with introductory switching knowledge and configuration examples. This course includes an overview of switching concepts and operations, virtual LANs (VLANs), the Spanning Tree Protocol (STP), port and device security features, and high availability (HA) features.   Through demonstrations and hands-on labs, students will gain experience in configuring and monitoring the Junos operating system and in monitoring device operations. This course uses Juniper Networks EX Series Ethernet Switches for the hands-on component, but the lab environment does not preclude the course from being applicable to other Juniper hardware platforms running the Junos OS. This course is based on the Junos OS Release 12.2R1.8.JEX is an intermediate-level course. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;