IT-kurs
Du har valgt: Telemark
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Telemark ) i IT-kurs
 

Hele landet 4 dager 28 000 kr
TOGAF Certification Course V9.1 v9.1 [+]
TOGAF is the foremost generic framework in the field of Enterprise Architecture (EA). This course provides guidance on what to do to establish an architecture practice and how to use it in connection with planning the longer-term transformation of the enterprise (strategic architecture), and designing capabilities to support and sustain the transformation. This course will benefit: Practicing architects from complex organizations looking for a set of defined processes to help in the organization, governance and management of architecture teams and multiple architecture projects. Experienced architects looking for details on the elements of sound architectural process and practice. Senior managers, such as Project Managers and Service Managers, who wish to gain a full appreciation of architecture practice. Aspiring architects commencing their career wishing to obtain recognized EA certification. This TOGAF® accredited course examines how practitioners can base their activities on a set of well-defined processes. It examines the framework as a whole, including the numerous techniques to assist in organizing, governing and now in this version, describing, architecture. It incorporates recommendations on how to adapt the framework to deal with issues such as Security and Service-oriented Architecture. The course prepares participants to take the combined TOGAF® 9.1 Foundation and Certified exams (Level 1 & 2). During the course delegates will be helped to prepare for this combined exam. For full details of the TOGAF® certification scheme, visit the following link: www.opengroup.org [-]
Les mer
Nettbasert kurs 24 timer 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne. En kombinasjon av videoer... [+]
AOF Oslo og Akershus skreddersyr kompetanseutvikling og opplæring til organisasjons- og arbeidsliv. Erfaringslæring, egenaktivitet, individuelle behov og samhandling mellom veileder/lærer og deltaker er sentrale begrep i vår pedagogiske praksis.Opplæringen gjør deg i stand til å lage brukervennlige og effektive databaser. Du lærer alt fra grunnleggende oppgaver som registrering og redigering til mer avanserte operasjoner som utforming av skjema, spørring og rapporter.   Kursets innhold:   Bli kjent med Access Hva er en database? Programvinduet Lagring, åpning og lukking Access-objekter Visninger Navigering Registrering og redigering Forhåndsvisning og utskrift Hjelpesystemet Databaseutforming   Planlegging av en database Nye databaser Tabeller Feltegenskaper Relasjoner og referanseintegritet   Skjema Hva er et skjema? Utforming av skjema Tilpasning av skjema Formatering av skjema   Søk, filtrering og spørringer Sortering Søking Filtrering Spørringer Vilkår i spørringer Rapporter   Hva er en rapport? Utforming av rapporter Tilpasning av rapporter Formatering av rapporter         [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 000 kr
På forespørsel
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumente... [+]
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumentere at du har slik kunnskap? Noen velger å ta Datakortet som man oppnår ved å gjennomføre og bestå 7 sertifiserende tester og derigjennom så blir man sertifisert som bruker på de vanligste kontorapplikasjonene.  Andre velger å fokusere på å tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene uten å ta tester. Mål med kurset: Deltakeren skal tilegne seg kunnskaper om grunnleggende IT-forståelse og Windows programmene og etter avsluttet kurs kunne jobbe smartere og mer effektivt. Krav til forkunnskaper: Et innføringskurs i data eller noe erfaring med data fra før er nødvendig. Kurset MS Office 3 Moduler tar for seg: Grunnleggende IT-forståelse Access PowerPoint Gjennomføring: Gjennomføres på Internett, interaktivt. Kurset inneholder tekst, bilder, videofremvisninger, små tester og en mengde oppgaver. Enkelt og fleksibelt. Kursdeltageren har on-line tilgang i 12 måneder fra man starter å ta kurset.  Dette gjør at man har tilstrekkelig tid til å tilegne seg nødvendige kunnskaper. Sertifiserende tester: Etter avsluttet selvstudium vil man kunne avlegge sertifiserende tester on-line hos et godkjent test senter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 610 kr
12 Dec
Er du på jakt etter mer avansert funksjonalitet på forsidene dine? På dette webinaret lærer du mer om å sette inn innhold fra andre kilder og å sy sammen komponente... [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint nivå 3 - Avansert tilpasning av forsiden til område Bli kjent med Webdel-sider Hvordan legge til skriptsnutter og elementer fra andre nettsider Forberede og presentere en PowerPoint-presentasjon på forsiden ved hjelp av Office Web Apps/Office Online Forberede og presentere en Excel-bok på forsiden med Excel Services Forberede og presentere en Visio-tegning som forsidemeny med Visio Services Koble sammen webdeler og la innhold i én webdel påvirke innholdet i en annen   3 gode grunner til å delta 1. Ta SharePoint-siden videre med interaktivitet og eksternt innhold 2. Bli kjent med Office Online og Excel og Visio Services-funksjonaliteten 3. Koble webdeler sammen for interaktive dashboard [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Citrix XenApp - installasjon av Citrix XenApp (6.5) - praktisk bruk - konfigurasjon - bruk av Web Interface - publisere applikasjoner og innhold - stream... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Generelt gode IT-kunnskaper. Bør ha kjennskap til bruk av Windows server og fordel med MS SQL server. Kjennskap til AD, RDP og DNS. Innleveringer: 8 obligatoriske øvinger Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeskamen med både teoretiske og praktiske oppgaver. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten skal:- kjenne til fordelen med å ta i bruk Citrix XenApp for en bedrift/organisasjon- kunne gjøre rede for hvordan Citrix XenApp brukes som publiseringsplattform- kunne beskrive Citrix XenApp brukes for å rulle ut applikasjoner- kunne gjøre rede for hvordan XenApp kan tas i bruk som applikasjonsvirtualisering på klientside (streaming) og på serverside (publishing)- kunne oppnå optimal applikasjonsytelse og fleksible leveransemuligheter FERDIGHETER:Kandidaten skal:- kunne installere Citrix XenApp- kunne sette opp administrativ konfigurasjon- kunne sette opp og publisere applikasjoner, innhold og desktops for brukere- kunne konfigurere applikasjoner for streaming til servere og til desktops- kunne vurdere hvilken sikkerhet som kreves- kunne sette opp og konfigurere overvåkning- kunne konfigurere og bruke et administrativt grensesnitt GENERELL KOMPETANSEKandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke Citrix XenApp- kan i et forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av Citrix XenApp Innhold:- introduksjon til Citrix XenApp - installasjon av Citrix XenApp (6.5) - praktisk bruk - konfigurasjon - bruk av Web Interface - publisere applikasjoner og innhold - streame applikasjoner - sette opp restriksjoner - konfigurere lastbalansering - maksimere brukeropplevelse - bruke av skrivere - sikkerhet - overvåkningLes mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Citrix XenApp 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne. En kombinasjon av videoer... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Access 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle databaseprogrammet noensinne.  En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye "smarte" funksjonene. Opplæringen gjør deg i stand til å lage brukervennlige og effektive databaser.  Du lærer alt fra grunnleggende oppgaver som registrering og redigering til mer avanserte operasjoner som utforming av skjema, spørring og rapporter. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med Access Hva er en database? Programvinduet Lagring, åpning og lukking Access-objekter Visninger Navigering Registrering og redigering Forhåndsvisning og utskrift Hjelpesystemet Databaseutforming Planlegging av en database Nye databaser Tabeller Feltegenskaper Relasjoner og referanseintegritet Skjema Hva er et skjema? Utforming av skjema Tilpasning av skjema Formatering av skjema Søk, filtrering og spørringer Sortering Søking Filtrering Spørringer Vilkår i spørringer Rapporter Hva er en rapport? Utforming av rapporter Tilpasning av rapporter Formatering av rapporter Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
18 Dec
Ønsker du kontroll på ressursbruken din? Planlegg med ressurser og få en oversikt over hvor mange ressurser du trenger til enhver tid. Du kan også få en veldig god o... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Project nivå 2 - Få kontroll på ressursbruken Hvilke typer ressurser har man tilgang på i Project Arbeidsressurser. Hvordan definere og bruke disse. Forskjell mellom generiske og personlige ressurser Materiellkostnader, hvordan benytte seg av dette i Project Hvordan sette opp kostnader Ressursallokering i prosjektet Legge til, fjerne og endre ressurser Forskjellen mellom innsatsdreven og ikke innsatsdreven aktivitet Håndtere overallokeringer - hva skjer og hvordan få ressursplanlegging på plass   3 gode grunner til å delta 1. Få en oversikt over ressursbruk 2. Planlegg for bedre ressursbruk 3. Du får kontroll på utgiftene i prosjektet ditt [-]
Les mer
Oslo 5 dager 22 500 kr
04 Sep
30 Oct
Automating Administration with Windows PowerShell [+]
Learn how with Windows PowerShell 4.0, you can remotely manage single or multiple Windows-based servers and automate day-to-day management and administration tasks.This five day course provides students with the fundamental knowledge and skills to use Windows PowerShell 4.0 for administering and automating administration of Windows based servers. It focuses on primary Windows PowerShell command-line features and techniques, and will provide prerequisite skills supporting many different Microsoft products. This includes Windows Server, Windows Client, Exchange Server, SharePoint Server, SQL Server, System Center, and more. In keeping with that goal, this course will not focus on any one of those products, although Windows Server (which is the common platform for all of those) will serve as the example for the techniques being taught. In this five day course you will learn to execute and monitor scripts more efficiently through more robust session connectivity, workflow capabilities, improved job scheduling, and Windows PowerShell Web Access. Learn Windows PowerShell with greater ease through improved cmdlet discovery and simplified, consistent syntax across all cmdlets. Write Windows PowerShell scripts quicker and more intuitively through the new Integrated Scripting Environment (ISE) that enables script sharing, which connects IT pros to a larger Windows PowerShell user community. Learn all this and more in this five-day Microsoft Official Course in Windows PowerShell v4.0 [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 990 kr
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. [+]
På dette 2-timers webinaret vil vi vise deg hvordan du kan lage presentasjoner i PowerPoint med nye lysbilder, gjenbruk av lysbilder og bruk av inndelinger. Emner på dette kurset: Innsetting av nye lysbilder med ulike utforminger. Bruke eksisterende lysbilder på nytt i din nye presentasjon. Organiser din presentasjon i inndelinger for å forenkle disposisjon og utskrift av presentasjonen. Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i Word eller Excel. Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage presentasjoner for fremvisning. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne lage enkle presentasjoner i PowerPoint.   Varighet: Webinar på 2 timer: 3 x 30 minutter pluss 10 minutters pause etter hver økt. Pris: 990 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 30 minutter, med 10 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. Se vår kurskalender for en oversikt over alle datoer for kommende webinarer. [-]
Les mer
Oslo Hele landet 2 dager 15 000 kr
13 Sep
25 Sep
Junos Service Provider Switching [+]
This two-day course provides students with intermediate switching knowledge and configuration examples. The course includes an overview of switching concepts such as LANs, Layer 2 address learning, bridging, virtual LANs (VLANs), provider bridging, VLAN translation, spanning-tree protocols, and Ethernet Operation, Administration, and Maintenance (OAM). This course also covers Junos operating system-specific implementations of integrated routing and bridging (IRB) interfaces, routing instances, virtual switches, load balancing, and port mirroring. Furthermore, this course covers the basics of Multiple VLAN Registration Protocol (MVRP), link aggregation groups (LAGs), and multichassis LAG (MC-LAG). This course uses MX Series 3D Ethernet Universal Edge Routers for the hands-on component. This course is based on the Junos OS Release 14.2R3.8. Junos Service Provider Switching is an intermediate-level course.   Through demonstrations and hands-on labs, students will gain experience in configuring and monitoring the Junos OS and device operations. [-]
Les mer
Oslo Hele landet 2 dager 16 000 kr
11 Sep
02 Oct
Junos Intermediate Routing [+]
This two-day course provides students with intermediate routing knowledge and configuration examples. The course includes an overview of protocol-independent routing features, load balancing and filter-based forwarding, OSPF, BGP, IP tunneling, and high availability (HA) features.   Through demonstrations and hands-on labs, students will gain experience in configuring and monitoring the Junos OS and monitoring device operations. This course uses Juniper Networks vSRX Series Services Gateways for the hands-on component, but the lab environment does not preclude the course from being applicable to other Juniper hardware platforms running the Junos OS. This course is based on Junos OS Release 15.1X49-D70.3.    Junos Intermediate Routing (JIR) is an intermediate-level course. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Utvikling av Android-applikasjoner via bruk av emulator. Noen stikkord: Intents, grafiske brukergrensesnitt, lagring av data, bruk av ulike typer filer (for eksempel layo... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: LC191D Videregående programmering eller tilsvarende kunnskaper i objektorientert Java-programmering Innleveringer: Øvinger: 8 av 8 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 8 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Tomas Holt   Læremål: Forventet læringsutbytte:Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan gjengi livssyklusen til en Android-applikasjon.- kan redegjøre for nødvendige bestanddeler i en Android-applikasjon.- kan gjengi MVC-prinsippet og hvordan dette brukes i forbindelse med Android-applikasjoner. FERDIGHETER:Kandidaten:- kan sette opp utviklingsmiljø og lage applikasjoner for Android-plattformen.- kan bruke emulator for kjøring av applikasjonene.- kan lage grafiske Android-applikasjoner, hvor GUI-komponentene både kan lages via Java-kode og XML-filer.- kan lage Android-applikasjoner hvor data kan lagres i minnet og på permanent lager.- kan benytte Android sin intents-mekanisme.- kan benytte Android-plattformens mekanismer for å lage applikasjoner tilpasset internasjonalisering.- kan lage trådede Android-applikasjoner.- kan lage forbindelsesorienterte nettverksløsninger vha. av Java Socket API'en. GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan bruke API-dokumentasjon og andre ressurser til å skaffe seg nødvendige ferdigheter ved utvikling av funksjonalitet som ikke er dekket i emnet. Innhold:Utvikling av Android-applikasjoner via bruk av emulator. Noen stikkord: Intents, grafiske brukergrensesnitt, lagring av data, bruk av ulike typer filer (for eksempel layoutfiler, bildefiler, xml-filer), nettverksprogrammering, trådprogrammering, spillprogrammering, sensorer (for eksempel kamera og gps), location-based services, internasjonalisering.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling for Android 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 510 kr
Sliter du med å importere data og lage rapporter/analysegrunnlag i Excel? Et riktig grunnlag er avgjørende for en god rapport! Se hvor enkelt man lager rapporter og ana... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 3 - Import av data, avanserte lister og pivotteknikk Prinsipper for å arbeide med lister. Råd og regler Effektiv merking og navigasjon. Sortering etter verdier Sortering etter cellefarge, skriftfarge, celleikon Sortering etter egendefinert liste Delsammendrag Filtrering Filtrering etter ferge Fryse første rad og første kolonne Skjule / vise rader og kolonner Utskriftinnstillinger   3 gode grunner til å delta 1. Få oversikt over viktige steg ved tekstimport 2. Bli kjent med en rekke teknikker for datavask 3. Du vil lære å utarbeide gode rapporter og analyse av datagrunnlaget på en kort tid ved bruk av Pivottabeller   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 6 500 kr
Kurset gir deg en grunnleggende gjennomgang av prinsippene for EA og rammeverket TOGAF 9, og er forenlig med The Open Group's krav for sertifisering på TOGAF 9 Level 1. [+]
Kursinnhold Kurset består av en grunnleggende gjennomgang av prinsippene for EA og rammeverket TOGAF 9 og er forenlig med  The Open Group's krav for sertifisering  på TOGAF 9 Level 1. Dette inngår i e-læringskurset: • Fri tilgang til e-læringskurset i  6 måneder • Support fra dyktige instruktører innen 2 arbeidsdager • En testmodul med spørsmål rettet mot sertifiseringseksamen • TOGAF spesifikasjonen i pdf format• All informasjon og hjelp du behøver for å booke tid for sertifisering For å få mest mulig ut av kurset anbefaler vi at deltakerne parallellt med kurset går gjennom study-guiden og TOGAF9.1 -håndboken. Sertifisering inkusiv i kursavgiften:Sertifiseringen er inklusive i kurset. En eksamensvoucher vil bli sendt til deg på epost.  Eksamen består av 40 multiple-choice spørsmål. For å bestå testen må du ha 55% rett svar (22 rette av 40). Ingen hjelpemidler er tillatt. Sertifiseringen er internetbasert og gjøres online. Makstid for testen er 1 time og 30 minutter. Ved behov kan sertifiseringstesten tas på nytt etter 4 ukers karantenetid. Plattformsuavhengig:Kurset fungerer på iPad og andre mobile enheter som gjør at deltakerne kan studere enda mer fleksibelt. Språk:E-læringen er på engelsk og retter seg til både skandinaviske og internasjonale kunder. Hensikten med kurset er at hvem som helst, hvor som helst i verden skal kune kjøpe et e-læringskurs og komme i gang med kurset med en gang. [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 1 time 550 kr
25 Sep
30 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkr... [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkronisere det hele mot din vanlige desktop eller laptop.  Emner på dette kurset: Kort om Office 365 og de ulike appene som er tilgjengelig online Effektiv synkronisering med OneDrive til alle enheter Deling av dokumenter Kort om bruk av Sway for å lage digitale onlinebaserte presentasjoner Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i enten Word, Excel eller PowerPoint.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som har fått eller skal få abonnement på Office 365. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne forstå nytten av å bruke Office 365.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;