IT-kurs
Troms
Du har valgt: Tromsø
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Tromsø ) i IT-kurs
 

Nettstudier Hele landet 1 time 550 kr
25 Sep
30 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkr... [+]
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan bruke Office 365 for å lagre i skyen, jobbe online via nettleser eller apper på din mobil eller nettbrett, samt synkronisere det hele mot din vanlige desktop eller laptop.  Emner på dette kurset: Kort om Office 365 og de ulike appene som er tilgjengelig online Effektiv synkronisering med OneDrive til alle enheter Deling av dokumenter Kort om bruk av Sway for å lage digitale onlinebaserte presentasjoner Forkunnskap: Det er en fordel å ha noe erfaring i bruk av tastatur, mus og Windows. Det er også en fordel om du har jobbet litt i enten Word, Excel eller PowerPoint.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som har fått eller skal få abonnement på Office 365. Målsetning: Etter webinaret skal du kunne forstå nytten av å bruke Office 365.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser fra omgivelsene. Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Oslo 5 dager 32 000 kr
25 Sep
04 Dec
Kursinnhold Course version: 012 Course announcements This course enables experienced SAP BW users, m... [+]
Kursinnhold Course version: 012 Course announcements This course enables experienced SAP BW users, modelers as well as administrators to run and work with SAP BW on SAP HANA. The highlight is on how to optimize an existing SAP BW architecture and leverage new data models and functions provided by SAP HANA. This course also provides the foundation to plan the further roadmap towards SAP BW/4HANA. Goals Outlines advantages of the new SAP "In-Memory" database foundation for SAP BW. Explains HANA specific features as well as optimized existing and new data models or functions of SAP BW. Enables you to support a migration project to SAP BW on SAP HANA from application side. Introduces the SAP architecture framework of LSA++ and provides guidelines on how to adapt your existing one. Explains native HANA modeling and how both, HANA information views as well as BW InfoProviders can complement each other in so-called "mixed scenarios". Provides an overview on new SAP HANA-related data provisioning methods for SAP BW including HANA Smart Date Integration Gives an overview of SAP´s next generation Data Warehouse Solution SAP BW/4HANA and how to get there AudienceSAP BW application consultantsProject team members implementing and maintaining SAP BW on SAP HANA. PrerequisitesEssential:BW310Hands-on experience in data modeling with SAP BW 7.x Recommended:DBW73 or DBW74BW330HA100HA300HA350 Course based on software releaseSAP BW 7.5 SP04SAP HANA SPS12SAP HANA BW Modeling Tools 1.15SAP HANA Live Browser 1.0SAP BusinessObjects Analysis for MS Excel 2.2 ContentGetting started- SAP HANA Basics- SAP BW Basics- SAP HANA BW Modeling Tools- SAP HANA Native Modeling- SAP HANA Live- SAP S/4HANA embedded Analytics Migration to SAP BW on HANA- Migration Strategies and Tools- SAP BW Migration Cockpit BW on HANA Data Management- Multi-Temperature Data Management- Optimizing BW Data Management based on Dynamic Tiering as well as Active/Non-Active Concept- Optimizing BW Data Management based on Nearline-Storage Optimization Areas in BW on HANA- HANA-Optimized Data Modeling: InfoCubes- HANA-Optimized Data Modeling: Advanced DataStore-Objects- HANA-Optimized Data Modeling: CompositeProviders- HANA-Optimized Data Modeling InfoObjects- HANA-Optimized Data Staging and Transformations- HANA-Optimized Analytic Manager- HANA-Optimized Analysis Processes Modeling with SAP´s Reference Architecture LSA++- Review of Layered Scalable Architecture (LSA)- From LSA to LSA++: Streamline Core Layers- LSA++: Open Operational Data Store Layer based on Open ODS Views- LSA++: BW Workspaces Hybrid Modeling in Mixed Scenarios- Generation of HANA-Views for BW Objects- Modeling Mixed Scenarios- HANA-Optimized BI Content- Use case for Mixed Scenarios: SAP BusinessObjects Predictive Analytics Data Provisioning into SAP HANA and SAP BW- Overview of Data Provisioning Methods into SAP HANA- SAP LT Replication into SAP HANA- SAP HANA Smart Data Integration for SAP BW- Operational Data Provisioning into SAP BW- DB-Connect and Open Hub Destination Summary & Outlook- Introduction of SAP BW/4HANA- The HANA Data Warehouse- Overview of new Transactions and Authorizations Notes This course provides you a very sound foundation of new BW concepts and contains many references to additional documents and information sources. This course has a very strong focus on hands-on experience based on 33 exercises. [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 6 500 kr
Kurset gir deg en grunnleggende gjennomgang av prinsippene for EA og rammeverket TOGAF 9, og er forenlig med The Open Group's krav for sertifisering på TOGAF 9 Level 1. [+]
Kursinnhold Kurset består av en grunnleggende gjennomgang av prinsippene for EA og rammeverket TOGAF 9 og er forenlig med  The Open Group's krav for sertifisering  på TOGAF 9 Level 1. Dette inngår i e-læringskurset: • Fri tilgang til e-læringskurset i  6 måneder • Support fra dyktige instruktører innen 2 arbeidsdager • En testmodul med spørsmål rettet mot sertifiseringseksamen • TOGAF spesifikasjonen i pdf format• All informasjon og hjelp du behøver for å booke tid for sertifisering For å få mest mulig ut av kurset anbefaler vi at deltakerne parallellt med kurset går gjennom study-guiden og TOGAF9.1 -håndboken. Sertifisering inkusiv i kursavgiften:Sertifiseringen er inklusive i kurset. En eksamensvoucher vil bli sendt til deg på epost.  Eksamen består av 40 multiple-choice spørsmål. For å bestå testen må du ha 55% rett svar (22 rette av 40). Ingen hjelpemidler er tillatt. Sertifiseringen er internetbasert og gjøres online. Makstid for testen er 1 time og 30 minutter. Ved behov kan sertifiseringstesten tas på nytt etter 4 ukers karantenetid. Plattformsuavhengig:Kurset fungerer på iPad og andre mobile enheter som gjør at deltakerne kan studere enda mer fleksibelt. Språk:E-læringen er på engelsk og retter seg til både skandinaviske og internasjonale kunder. Hensikten med kurset er at hvem som helst, hvor som helst i verden skal kune kjøpe et e-læringskurs og komme i gang med kurset med en gang. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 4 timer 299 kr
Microsoft Outlook er et dataprogram som gjør det mulig å sende, motta og behandle e-post, kontakter og avtaler. Kurset omfatter hvordan du skriver og sender e-post, mot... [+]
Microsoft Outlook er et dataprogram som gjør det mulig å sende, motta og behandle e-post, kontakter og avtaler. Programmet er en del av Office 365 og kan kjøres selvstendig eller koblet til Microsoft Exchange Server. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele programmet og lære deg alt du trenger for å komme raskt i gang. I starten av kurset lærer du hvordan man legger til e-postkontoer i Outlook. Deretter lærer du hvordan man leser, svarer, sletter og søker etter e-post. Videre lærer du hvordan man organiserer e-post, ved hjelp av mapper, flagg, betinget formatering, hurtigtrinn og regler. Du lærer selvfølgelig også hvordan man skriver e-post, formaterer innhold, legger til e-postsignatur, tabeller, bilder, figurer, diagram, osv. Avslutningsvis lærer du hvordan du bruker kalenderen, personer og oppgaver. ➜ Prøv kurset gratis   Hva er kravene? Du må ønske å lære å bruke Microsoft Outlook Du må ha tilgang til Microsoft Outlook Du må ha en e-postkonto (gratis) Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å hvordan Outlook er organisert Du lærer å legge til en e-postkonto Du lærer å lese, organisere og svare på e-post Du lærer å sette inn signatur, tabeller, bilder, figurer, m.m. Du lærer å bruke Kalender, Personer og Oppgaver Hvem er kurset laget for? Alle som sender e-post [-]
Les mer
5 dager 32 000 kr
Kursinnhold Course Version: 096Duration5 daysDelivery TypeInstructor-led ClassroomAudience Implemen... [+]
Kursinnhold Course Version: 096Duration5 daysDelivery TypeInstructor-led ClassroomAudience Implementation Consultants Key Technical Business Users involved in an Access Control project IT Governance Experts Consultants for SAP Security and GRC IT Auditors Business Project Team Leaders Course Announcements Prerequisites Essential: GRC100_96 SAP BusinessObjects Governance, Risk, and Compliance (GRC)10.0 Solution Overview and Harmonization, Knowledge of integrated processes in an SAP System, Knowledge of authorization concepts in an SAP System, Practical knowledge of common business processes Recommended: None   Course Based on Software Release SAP BusinessObjects Process Control 10.0 SAP ERP Central Component (ECC) 6.05 SAP NetWeaver 7.02 Content Introduction to SAP BusinessObjects Process Control 10.0- Process Control 10.0 Overview- Key Features and Benefits- A Day in the Life of a Process Control UserGRC 10.0 Harmonization Review- How Process Control Fits into the GRC Solution- Regional Compliance Regulations- Information Architecture- Harmonized Navigation- Delegation- Role-Specific UsersThe Process Control User Interface- Work Centers Overview- Controlling Work Center Display- My Home Work Center- Master Data Work Center- Rule Setup Work Center- Assessments Work Center- Access Management Work Center- Reports and Analytics Work Center- Authorizations and User ViewsCustomizing and Authorization- Process Control IMG Structure- Basic and Common Customizing- Process Control Specific Customizing- Process Control BC Sets- Basic and Application RolesContent Lifecycle Management (CLM)- CLM Features, Landscape, and Use Cases- Importing Data- Packaging Requirements- CLM Configuration and Related IntegrationsMaster Data Upload Generator (MDUG)- MDUG Overview and Prerequisites- MDUG Process Flow and Sequence of EventsUpgrading to Process Control 10.0Multi-Compliance Framework (MCF)- Configure a New Compliance Initiative in the MCF Planner Overview- Planner Features and Navigation- Plan Creation- Planner Monitor- Planner ConfigurationReports and Analytics- Report Features and Navigation- Crystal Integration- MCF in Reporting- Report Framework Harmonization- Metadata Configuration- Dashboards- Overall Compliance Status Dashboard- IMG Dashboard ConfigurationContinuous Monitoring- Continuous Monitoring Framework and Business Benefits- Pre-Configuration- Connectors- Data Source- Business Rule- Business Rule Assignment- Scheduler- Job Monitor- SAP Queries- Configurable Rule- Programmed Rule- ABAP Reports- Process Integration- SoD" [-]
Les mer
Nettbasert kurs Bærum 2 timer 1 990 kr
11 Sep
17 Oct
Sheet Metal-funksjonen i Inventor har de siste årene blitt veldig bra. Det er mange nyheter og muligheter med Sheet Metal. [+]
 NTI CADcenter leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI CADcenter.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester. Ved å lære de nye Sheet Metal-funksjonene vil du: konstruere raskere ved modellering spare tid og irritasjon ved endring av modellen utnytte ulike modellerings-teknikker Hovedpunkter: Hvordan lage og lagre ulike oppsett med ulike platetykkelser Legge inn riktige hjørneløsninger i utbrett og k-faktor Lære de ulike kommandoene, og hvilket muligheter som ligger der Hvordan vi med ulik arbeidsmetodikk kan utnytte Sheet Metal til det fulle Lage egne hull-mønstre og legge i bibliotek for gjenbruk Dokumentere Sheet Metal-parter i tegning Kurs på dine betingelser!Ditt firma har kanskje investert i ny CAD-programvare, oppgradert til ny versjon, oppdatert til ny programvare eller dere trenger rett og slett oppfriskning. Da er det på tide å investere i kompetanse for dine ansatte! Kontakt vår kurskoordinator Wenche, telefon 21 40 27 89 eller epost. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Automatisering og sikring ved hjelp av System Center Cooperation Manager 2012 (SCCM 2012) - Applikasjonsutrulling - Operativ System utrulling - Klient tilstands-monitorer... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Windows server 2008/2012 - god kjennskap om Windows server Innleveringer: Øvinger: 8 av må være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Eksamen blir arrangert som 2 dagers hjemmeeksamen (start kl 09.00 og innlevering kl 15.00 dagen etter). Hver student får tildelt et virtuelt område. Det skal også leveres en skriftelig begrunnelse for de valg som er foretatt. Hjemmeeksamen, individuell, 2 dager, 0 Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 10.12.13 / 13.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- har innsikt i drift av nettverk basert på Windows Server, programvaredistribusjon og kjenner til hvilke verktøy som kan brukes for administrasjon av virtuelle maskiner og nettverk- kan forklare systemer som kan benyttes til overvåkning og vedlikehold FERDIGHETER:Kandidaten kan:- installere og konfigurere System Center Configuration Manager 2012- automatisere manuelle operasjoner- sikre, oppdatere og overvåke IT-systemer GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- perspektiv og kompetanse i å velge riktige og tilpassete driftsløsninger- kompetanse i å formidle driftsterminologi, både muntlig og skriftlig Innhold:- Automatisering og sikring ved hjelp av System Center Cooperation Manager 2012 (SCCM 2012) - Applikasjonsutrulling - Operativ System utrulling - Klient tilstands-monitorering - Programvare oppdateringer - Sikkerhetsbeskyttelse vha Endpoint ProtectionLes mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Microsoft System Center i overvåkning og drift 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 275 kr
På forespørsel
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest flek... [+]
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i PowerPoint 2010, som er det mest fleksible og profesjonelle presentasjonsprogrammet noensinne. En kombinasjon av  videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye «smarte» funksjonene. Kurset inneholder over 40 ulike opplæringsvideoer. Backstage-visning inneholder alle filrelaterte funksjoner. Lesevisningen gjør det enkelt å bla gjennom presentasjonen. En rekke nye maler kan lastes ned fra Office.com. Bruk av tema gir en konsekvent layout på alle Office-dokumenter. Direkte forhåndsvisning ved innliming. Elementer som skal gjentas på alle lysbildene kan settes inn i lysbildemalen. Med bildestiler går det raskt å formatere bilder med et profesjonelt utseende. WordArt kan brukes for å lage spesielle teksteffekter i en presentasjon. Diagram egner seg godt for å gi et visuelt, lettfattelig inntrykk av tallverdier. SmartArt inneholder oppsett for utforming av flotte og profesjonelle organisasjonskart. Tabeller kan brukes for å presentere informasjon på en oversiktlig måte. Nytt integrert utskriftsmiljø med både utskriftsinnstillinger og forhåndsvisning. Dynamiske overganger og animasjoner imponerer under lysbildeframvisning. Innholdsfortegnelse: Bli kjent med PowerPoint Programvinduet Lagring, åpning og lukking Visninger Navigering Alternativer Hjelpesystemet Utforming Utformingsprosessen Nye presentasjoner Nye lysbilder Tema Lysbildesortering Tekst Bruk av tekst i presentasjoner Innskriving og redigering Lysbildemal Skriftformatering Justering Avstand mellom linjer og avsnitt Punktlister og nummererte lister Angremuligheter Bunntekst Stavekontroll Bilder Bruk av bilder Utklipp Bilder fra fil Fotoalbum Arbeid med objekter Formatering av bilder Tegning Figurer Formatering av figurer WordArt Diagram Utforming av diagram Diagramelementer Diagramtyper Formatering av diagram Organisasjonskart Utforming av organisasjonskart Formatering av organisasjonskart Tabeller Utforming av tabeller Merking Innsetting og sletting Radhøyde og kolonnebredde Formatering av tabeller Utskrift Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Lysbildeframvisning Animasjoner Overgangseffekter Lysbildeframvisning Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester: Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
29 Aug
25 Sep
25 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du jobber med formler og funksjoner i Excel. Webinaret varer i 1,5 timer. [+]
På dette webinaret vil vi ved hjelp av eksempler vise hvordan du lager formler i Excel. Vi vil forklare forskjellen på relative cellereferanser og absolutte cellereferanser. Vi vil også jobbe med formler hvor vi benytter navngvning av celler og celleområder. Vi vil i tillegg se på et par enkle funksjoner.  Emner på dette kurset: Oppbygning av formler i Excel. Lage formler med absolutte cellereferanser. Lage formler med relative cellereferanser. Lage formler basert på cellenavn og områdenavn. En liten gjennomgang av enkle funksjoner. Forkunnskap: Det er en fordel at du har brukt Excel litt, og har forståelse for hvordan du legger inn data i et regneark.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som bruker Excel som regnearkverktøy, og som ønsker en grunnleggende innføring i å lage formler og benytte enkle funksjoner i Excel.  Målsetning: Etter webinaret skal du kunne skrive dine egne formler i Excel, samt benytte noen enkle funksjoner.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter, med 5 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser  Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Tromsø Og 5 andre steder 2 dager 6 990 kr
25 Sep
23 Oct
30 Oct
Kurset Jobb smartere i Office pakken gir deg kunnskap som gjør deg i stand til å jobbe smartere og mer effektivt i Office programmene Excel, Word, PowerPoint og Outlook... [+]
De fleste av oss bruker disse Office programmene hver dag uten å kunne bruke de sikkelig. I løpet av to dager vil du lære de smarte triksene og en enkle grepene som gjør din arbeidshverdag lettere, Våre instruktører er de beste i bransjen, og tilbyr en helt unik blanding av kunnskap, praktisk erfaring og lidenskap for å lære bort. Med engasjement, tålmodighet og glimt i øyet gir de deg den ferdigheten du trenger. Kurset er en kombinasjon av praktiske øvelser og eksempler.  Sett av to dager, og gi deg mulighet til å jobbe enda smartere. Gode IT-ferdigheter blir lagt merke til.   Kursinnhold: Excel Lær å bruke de vanligste formlene Lær de viktigste funksjonene Lær å forenkle arbeidshverdagen med bruk av lister Hvordan  få Excel til å fungere sammen med andre office program Hurtigtaster og snarveier 5 smarte triks i Excel Word Lær hvordan du jobber effektivt med store dokumenter Hvordan enkelt lage innholdslister Effektiv formateringsteknikk, jobb som proffene Sette inn tabeller, illustrasjoner og bildetekster Veien fra ren tekst til profesjonell rapport på kort tid Hurtigtaster og snarveier 5 smarte tips i Word   PowerPoint Lage enkle presentasjoner på kort tid Animasjoner som pedagogisk virkemiddel Dynamiske presentasjoner,  legg til interaktivitet og fleksibilitet til presentasjonene Hvordan bruke maler og temaer Oppkobling til projektor - slipp stress, vær sikker på at alt fungerer 5 smarte tips i PowerPoint   Outlook Lær smarte tilpasninger Få god oversikt med fargekoder, oppgaver og notater Lær å bruke kalenderen for enklere oppgaver Lær å dele mapper som flere får tilgang til Lær smartere måter og aktivere og følge opp saker på Automatisering av rutiner med hurtigtrinn og regler 5 smarte tips i Outlook   [-]
Les mer
Hele landet 4 dager 28 000 kr
TOGAF Certification Course V9.1 v9.1 [+]
TOGAF is the foremost generic framework in the field of Enterprise Architecture (EA). This course provides guidance on what to do to establish an architecture practice and how to use it in connection with planning the longer-term transformation of the enterprise (strategic architecture), and designing capabilities to support and sustain the transformation. This course will benefit: Practicing architects from complex organizations looking for a set of defined processes to help in the organization, governance and management of architecture teams and multiple architecture projects. Experienced architects looking for details on the elements of sound architectural process and practice. Senior managers, such as Project Managers and Service Managers, who wish to gain a full appreciation of architecture practice. Aspiring architects commencing their career wishing to obtain recognized EA certification. This TOGAF® accredited course examines how practitioners can base their activities on a set of well-defined processes. It examines the framework as a whole, including the numerous techniques to assist in organizing, governing and now in this version, describing, architecture. It incorporates recommendations on how to adapt the framework to deal with issues such as Security and Service-oriented Architecture. The course prepares participants to take the combined TOGAF® 9.1 Foundation and Certified exams (Level 1 & 2). During the course delegates will be helped to prepare for this combined exam. For full details of the TOGAF® certification scheme, visit the following link: www.opengroup.org [-]
Les mer
Tromsø Og 5 andre steder 5 dager 26 000 kr
14 Aug
11 Sep
25 Sep
The TOGAF® 9 Level 1 and 2 Combined course is an interactive, classroom-based learning experience. The course covers the curriculi of both Level 1 and level 2. [+]
The TOGAF® 9 Level 1 and 2 Combined course is an interactive, classroom-based learning experience. The course covers the curriculi of both Level 1 and level 2. The Foundation level content enables participants to successfully complete the associated TOGAF Level 1 exam, known as TOGAF 9 Foundation. The certification provides validation that the candidate has gained knowledge of the terminology, structure, and basic concepts of TOGAF 9, and understands the core principles of Enterprise Architecture and TOGAF. The TOGAF 9 Level 2 content focuses on the practical application of TOGAF framework, building on the foundational knowledge and comprehension of Level 1, using practical scenarios to enforce concepts. [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 16 000 kr
04 Oct
Junos Enterprise switching [+]
Junos Enterprise Switching is a two-day course that provides students with introductory switching knowledge and configuration examples. This course includes an overview of switching concepts and operations, virtual LANs (VLANs), the Spanning Tree Protocol (STP), port and device security features, and high availability (HA) features.   Through demonstrations and hands-on labs, students will gain experience in configuring and monitoring the Junos operating system and in monitoring device operations. This course uses Juniper Networks EX Series Ethernet Switches for the hands-on component, but the lab environment does not preclude the course from being applicable to other Juniper hardware platforms running the Junos OS. This course is based on the Junos OS Release 12.2R1.8.JEX is an intermediate-level course. [-]
Les mer
Oslo Hele landet 2 dager 16 000 kr
11 Sep
02 Oct
Junos Intermediate Routing [+]
This two-day course provides students with intermediate routing knowledge and configuration examples. The course includes an overview of protocol-independent routing features, load balancing and filter-based forwarding, OSPF, BGP, IP tunneling, and high availability (HA) features.   Through demonstrations and hands-on labs, students will gain experience in configuring and monitoring the Junos OS and monitoring device operations. This course uses Juniper Networks vSRX Series Services Gateways for the hands-on component, but the lab environment does not preclude the course from being applicable to other Juniper hardware platforms running the Junos OS. This course is based on Junos OS Release 15.1X49-D70.3.    Junos Intermediate Routing (JIR) is an intermediate-level course. [-]
Les mer
Tromsø Og 5 andre steder 2 dager 6 990 kr
24 Oct
26 Oct
30 Oct
I løpet av to kursdager får du en grundig innføring i å lage gode presentasjoner med riktig innhold som engasjerer publikum. [+]
Kurset passer for deg som ønsker å lære å lage moderne profesjonelle presentasjoner og som har liten erfaring med PowerPoint fra tidligere eller som er selvlært. Du vil bli overrasket over hvor mange muligheter som ligger i programmet. Benytt denne muligheten til å lære hvordan du kan lage PowerPoint presentasjoner som understreker budskapet ditt. Du lærer mulighetene som ligger i programmet med fokus på å gjøre presentasjonene profesjonelle slik at publikum får godt utbytte av dine presentasjoner. Våre instruktører er de beste i bransjen, og tilbyr en helt unik blanding av kunnskap, praktisk erfaring og lidenskap for å lære bort. Med engasjement, tålmodighet og  glimt i øyet gir de deg sine beste tips slik at du får de ferdighetene du trenger. Punkter fra programmet: Powerpoint som visuelt hjelpemiddel Tekst og utforming Design og utformingsmaler Diagram Kobling til andre Office program Grafikk, figurer, bilder og film Animasjon og bevegelsesbaner Multimedia presentasjoner Lysbildefremvisning Litt om presentasjonsteknikk Kurset er lagt opp med praktiske oppgaver underveis i kurset. Les mer om kurset på: http://newskills.no/kurs-powerpoint/     [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;